پهلوان علی کریمی، چهره خوب تمام روزها و هفته های پارازیتی مملکت ماست ۵

تمامی ایرانیان، چه فوتبال دوستان و دوستداران ورزش، چه کسانی که کمترین علاقه ای به هیچ گونه ورزشی ندارند، علی کریمی را می شناسند چرا که علی کریمی، تنها یک چهره ورزشی نیست و هویتش در زمین فوتبال خلاصه نشده است، بلکه پهلوان علی کریمی، در طی تمام این سال هایی که شناخته شده است، نه تنها در فوتبال و ورزش برای ایرانیان افتخار آفریده است، بلکه در عرصه جوانمردی و دستگیری از ضعیفان و مردم داری نیز، همواره چهره ای شاخص و بهترین بوده است.

علی کریمی تلاش کرده است که همواره کنار مردم و برای دفاع از حقوق ایشان قد علم کند و هیچگاه مردم و حقیقت را به مال دنیا نفروخته است. علی کریمی جوانمردی با قلبی به بزرگی اقیانوس است که جز سخن راست بر زبان نرانده و هیچگاه در پیشگاه هیچ کسی کرنش و چاپلوسی ننموده و سر خم نکرده است.

فرتور علی کریمی را در بازی مقابل کره جنوبی نشان می دهد در حالی که هر دو دستش را با مچبند هایی سبز و برای حمایت از خیزش مردمی ایران زمین پوشانده است.

فرتور علی کریمی را در بازی مقابل کره جنوبی نشان می دهد در حالی که هر دو دستش را با مچبند هایی سبز و برای حمایت از خیزش مردمی ایران زمین پوشانده است.

علی کریمی ابَر پهلوان این روزهای وطن ماست، پهلوانی به زور بازو و هیکل بزرگ و سینه های ستبر نیست، بلکه تعریف عام پهلوانی عبارت است از دستگیری از ضعیفان، کمک به همنوعان، کرنش نکردن در برابر قدرت و یکرنگی و صداقت در کردار و گفتار، که تمامی این صفت های نیکو، در خصوصیات اخلاقی پهلوان علی کریمی و در هر یک از سخنان و پندارهای نوع دوستانه اش موج می زند.

علی کریمی جوانمردی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری پیشین و آن همه تراژدی های تلخی که رخ دادند، در بازی فوتبال تیم ملی کشورمان مقابل یک کشور دیگر، مچ هر دو دستش را با نوارهای سبز پوشاند و نشان داد که در هر شرایطی و طی هر وضعیتی، یار و یاور و همدل مردمان ایران زمین است.

علی کریمی چهره ای مردم دار و انسان دوست است که نامش در کنار اسامی پهلوانان نامی کشورمان در طول تاریخ، نوشته خواهد شد و نسل های آینده ایران زمین نیز با شخصیت والای وی و اخلاق و مرام انسانی اش، آشنا خواهند گشت و تا ایران و ایرانی پا بر جایند، نام علی کریمی، در بلندترین قله های افتخار و بزرگی و جوانمردی میهن مان خواهد درخشید.

پهلوان علی کریمی دست خیلی از انسان ها را گرفته است و میگیرد ولی همیشه خواهش کرده که نامش مخفی بماند و اسمی از او برده نشود، نگارنده در این قسمت از مقاله به گوشه ای از کردارهای انسان دوستانه پهلوان علی کریمی اشاره کرده و شما را بیشتر و بهتر با این شخصیت مردمی آشنا خواهد نمود:

علی کریمی و کودکان و سالمندان بی‌سرپرست:

در منطقه محروم پیشوای ورامین، در موسسه‌ای به نام «خانه سازندگان فردا» حدود ۱۲۰ نفر زندگی می‌کنند؛ از بچه‌های بی‌سرپرست گرفته تا سالمندان. این مجموعه هیات امنایی دارد که متشکل از افراد خیر، تحصیل کرده و اساتید دانشگاه‌ است. بین اعضای هیات امنا، یک فوتبالیست نیز به صورت افتخاری حضور دارد. شرط حضورش این بود که کسی متوجه نشود آنجا فعالیت می‌کند اما یکی دیگر از اعضای این موسسه خیریه، نام او را افشا کرد.

این فوتبالیست کسی نیست غیر از علی کریمی. برنج سالیانه این موسسه را تامین می‌کند و کمک‌های نقدی، پوشاک و تهیه کولر برای آن منطقه بسیار گرم از دیگر اقدامات کریمی است.

به گفته بیژن معتمدی، علی کریمی همچنین رختشوی خانه مدرن و بسیار گرانقیمتی را نیز خریداری کرده و به این موسسه اهداء کرده است. غیر از ارسال کمک، هر وقت فرصت کند سری به آنجا می‌زند و با بچه‌ها، فوتبال و گل کوچک بازی می‌کند. ماجراهای مشابه فراوانی در زندگی علی کریمی وجود دارد که همه آن‌ها توسط دیگران افشا شده است.

یاد و گرامی داشت کشته ‌شدگان پس از انتخابات توسط علی کریمی:

ماجرای اهدای پیراهن باشگاه شالکه به اشکان سهرابی، آخرین نمونه از رخدادهایی است که در عرصه ‌هایی خارج از محیط ورزش، توسط علی کریمی رقم خورده است. او پشت این پیراهن نوشته است: «تقدیم به زنده یاد اشکان سهرابی که همیشه برای ما زنده خواهد ماند.»
مادر اشکان سهرابی درباره اینکه سپاهیان و بسیجیان و خبرگزاری های حکومتی پس از این اقدام علی کریمی وی را “فتنه گر” خوانده اند، گفته است: «فکر نمی‌کنم این مساله ربطی به آن‌ها داشته باشد که بخواهند در آن دخالت کنند و نظر بدهند. من می‌خواهم به علی کریمی بگویم که واقعاً جوانمرد هستند.»

فرتور پهلوان علی کریمی را در کنار زنده یاد بابک معصومی که مبتلا به سرطان بود، نشان می دهد. علی کریمی هزینه های درمانی بابک مصعومی را بر عهده گرفت و این کرداری نیکوست که هر کسی دل انجام دادن آن را ندارد، باید درود فرستاد به شرف و مردانگی و انسان دوستی علی کریمی.

فرتور پهلوان علی کریمی را در کنار زنده یاد بابک معصومی که مبتلا به سرطان بود، نشان می دهد. علی کریمی هزینه های درمانی بابک مصعومی را بر عهده گرفت و این کرداری نیکوست که هر کسی دل انجام دادن آن را ندارد، باید درود فرستاد به شرف و مردانگی و انسان دوستی علی کریمی.

علی کریمی و همراهی و همدلی با زنده یاد بابک معصومی:

بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان، سرانجام  چشم از جهان بر گشود. سال گذشته وقتی که علی کریمی را به جرم آب خوردن در ماه رمضان از باشگاه استیل آذین اخراج کردند، معصومی در مصاحبه‌ای گفت:
“مردم باید بدانند زمانی که پزشکان از من قطع امید کرده بودند، فقط علی کریمی بود که با سخاوتش مثل همیشه تمام هزینه‌های بیمارستان مرا پرداخت کرد. با هزینه او از یک اتاق عمومی به اتاق اختصاصی رفتم و تمام هزینه‌های مربوط به درمانم را هم او پرداخت کرد.”

تا قبل از این مصاحبه معصومی، کسی از این ماجرا مطلع نبود. جالب آنکه بسیاری از مسئولین ورزش بار‌ها با حضور در بیمارستان، مقابل دوربین‌های تلویزیونی و عکاسان رسانه‌ها، وعده کمک به معصومی را داده بودند. اما پس از پخش ویدئو‌ها در تلویزیون و چاپ عکس‌ها، وعده‌های خود را فراموش کردند. کریمی وعده‌ای نداد. بی‌سر و صدا و به دور از دوربین‌ها فقط به آنچه احساسات انسانی‌اش ایجاب می‌کرد، عمل کرد. او حتی قصد داشت معصومی را برای معالجه به آمریکا بفرستد اما شرایط ادامه درمان در ایران مهیا شد.

فرتور پیراهنی را نشان می دهد که علی کریمی به اشکان سهرابی هدیه کرده است. علی کریمی ثابت می کند که هنوز پهلوانی و انسانیت در جامعه مسموم ما نمرده است.

فرتور پیراهنی را نشان می دهد که علی کریمی به اشکان سهرابی هدیه کرده است. علی کریمی ثابت می کند که هنوز پهلوانی و انسانیت در جامعه مسموم ما نمرده است.

علی کریمی و بلند قد‌ترین مرد ایران:

قد یک جوان بیمار، به خاطر عملکرد نامناسب غدد داخلى و تشخیص نادرست پزشکان بسیار بیشتر از حد متعارف رشد کرده بود. حال آنکه او که اهل شمال ایران است، به لحاظ مالى هم در شرایطى نبود که از پس هزینه هاى سنگین عمل جراحى برآید. مرتضى مهزاد در گفتگوى خود با نشریه‌ای محلى از آرزو‌هایش یاد کرده و داشتن یک دستگاه کامپیو‌تر و ملاقات با على کریمى را رویاهای خود دانسته بود.

علی کریمی با اطلاع از این موضوع، در رستورانى در خیابان سئول‌‌، صحنه‌های زیبایی را رقم زد. عکسی که کریمی این جوان بلندبالا را در آغوش گرفته، در رسانه‌ها منتشر شد. گرچه رسانه‌ای شدن این مسئله برخلاف میل کریمی و صرفاً به دلیل پیشگام شدن یک برنامه تلویزیونی در ملاقات کریمی و مهزاد رخ داد. اما پس از آن ملاقات، کسی متوجه نشد کریمی تا چه اندازه در شاد کردن دل مرتضی مهزاد پیش رفته است.

علی کریمی و لباس تیم ملی دختران:

تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران که راهی رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا شده بود، مهناز امیر شقاقی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌دید.
او در مصاحبه‌ای گفت: «علی کریمی نسبت به فوتبال بانوان توجه خاصی دارد. او یک الگوی ورزشی برای ارتقای روحیه بازیکنان است و جدا از این موضوع، کریمی امکانات و لوازم مورد نیاز ما را تامین کرد».  کریمی باز هم ترجیح داد در این مورد صحبتی نکند، امیر شقاقی اما از صحبت‌ها و اقدامات روحیه‌بخش مرد سال سابق فوتبال آسیا خبر داد و گفت: «کریمی نمی‌خواست نامش مطرح شود، او برای بازیکنان ما فقط یک شرط گذاشت. کریمی گفت به شرطی این کمک‌ها را انجام می‌دهد و ادامه خواهد داد که تیم ما گل بزند و مقام بیاورد.»

این ها تنها گوشه هایی از میزان جوانمردی و بزرگواری پهلوان علی کریمی است، وجود علی کریمی در چنین دور و زمانه ای همچون رویش یک گل نیلوفر در میان مردابی متعفن است و او برای جامعه ایران زمین، همچون گوهری کمیاب و دُری نایاب، ارزشمند و گرامی است و باید به هر طریق و روشی که می توان، از او و فعالیت های انسانی اش قدردانی  و سپاسگزاری کرد.

فرتور پهلوان علی کریمی را در حالی که با چند ده کودک یتیم و بی سرپرست نشسته است، نشان می دهد. باید به وجود علی کریمی به خاطر داشتن این همه احساس انسان دوستی و مسئولیت در قبال هم میهنان تهیدستمان افتخار کرد و بدان همه شرف و وجدان و جوانمردی آفرین گفت.

فرتور پهلوان علی کریمی را در حالی که با چند ده کودک یتیم و بی سرپرست نشسته است، نشان می دهد. باید به وجود علی کریمی به خاطر داشتن این همه احساس انسان دوستی و مسئولیت در قبال هم میهنان تهیدستمان افتخار کرد و بدان همه شرف و وجدان و جوانمردی آفرین گفت.

  • Arman

    درود بر او و همه ی ازآزاد یخواهان ایران.

  • Khodsooz

    behtarinharo barash arezo daram

  • Rbshi

    کاش این ورزشکارانی که الگوی مردم هستند کمی بیشتر مواظب حرکات غیر اخلاقی خود باشند

  • ممی زینتی از آلمان

    باید انسانهای چون علی آقا کریمی را بایستی روی چشم خوذ جا دادش و چون انسانی مثل علی آقا کم پیدا میشود و ایشون را مثل شادروان سیروس خان قایقران بایستی ء غلامرضا تختی دوران حال نام نهادش و افتخار دوران هستند ایشان و آقایان شادروان غلامرضا خان تختی و سیروس خان قایقران و همچنین بزرگ مردی چون ناصر خان حجازی عزیز… درود فراوان بر شرف انسانهای چون علی  کریمی نام و دیگر زنده نامنانی چون تختی و قایقران و ناصر خان حجازی چون انسانهای بالا مقام هستند این عزیزان گل … یادشان همیشه بخیر و سبز بادش … 

  • hamed

    انقدر دوستش دارم که نمیتونم چیزی بگم فقط میتونم بگم شاید مثل این آدم دیگه نیاد