ساخت تفنگ پلاستیکی با عملکرد تفنگ معمولی به کمک کامپیوتر و در دسترس همگان ۱

 ریخته گری تفنگ پلاستیکی

نشریه بی بی سی BBC World News در تاریخ ۶ می ۲۰۱۳، از ساختن تفنگ پلاستیکی به کمک کامپیوتر خبر می دهد. نخست نقشه، اندازه ها و جزئیات یک تفنگ به صورت برنامه به کامپیوتر تغذیه می شود، و آنگاه کامپیوتر اطلاعات را در اختیار یک ماشین ریخته گری قرار می دهد. مواد پلاستیکی به حالت ذوب شده روی هم بتدریج چیده می شوند و بخشهایی از بدنه یک تفنگ از جنس پلاستیک را می سازند.

این ماشین به فرمان کامپیوتر سه بخش از بدنه یک تفنگ معمولی را می سازد که آن سه بخش با یکدیگر سوارشده و تفنگ کامل را تشکیل می دهند. تنها گلوله و ساچمه این تفنگ ها از فلز است. از نظر کاربرد، برد گلوله و دقت در پرتاب آن، تفاوتی میان این نوع تفنگ ساخته از پلاستیک با تفنگ فلزی دیده نشده است.

این سه قطعه تفنگ پلاستیکی است که ماشین ریخته گری به فرمان کامپیوتر با گذاشتن لایه های پلاستیک بر روی هم درست کرده. تفنگی که عملکرد آن با تفنگ های معمولی فلزی تفاوتی ندارد و ساخت آن با خرید یک ماشین ریخته گری مجهز به کامپیوتر بسیار آسان و ارزان است.

این سه قطعه تفنگ پلاستیکی است که ماشین ریخته گری به فرمان کامپیوتر با گذاشتن لایه های پلاستیک بر روی هم درست کرده. تفنگی که عملکرد آن با تفنگ های معمولی فلزی تفاوتی ندارد و ساخت آن با خرید یک ماشین ریخته گری مجهز به کامپیوتر بسیار آسان و ارزان است.

کامپیوتر در خدمت بشر

کامپیوتر را باید یکی از بزرگترین نوآوری های سده کنونی دانست. اهمیت کامپیوتر از اهمیت پیدایش آتش و نوآوری چرخ، و کشف و تولید برق کمتر نیست. امروزه کامپیوتر بخش بزرگی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهد. شاید بزرگترین کاربرد و خدمت کامپیوتر در پژوهش های علمی است که به حالت تئوری می توان به بسیاری از پدیده ها بدون آن که امکان آزمایش و تجربه عملی آن باشد پی برد. پیشرفت در ساخت و تولید لیزرهای کوچک آزمایشگاهی و کاربرد در پزشکی و مهندسی، تا لیزهای غول آسای ۶ متری که می تواند انرژی فراوانی برای کارهای صنعتی و تکنولوژی و حتی به عنوان افزار جنگی از آن بهره گیری شود، بیشتر با پژوهش های کامپیوتری همراه بوده است.

برآوردن رؤیاها و آرزوهای انسانی

با وجود کامپیوتر، دیگر آرزو و رؤیایی برای بشر به جای نمانده است. زیرا انسان توانست موشک های قاره پیما را با محاسبات پیچیده و وضعیت متفاوت و لحظه ای فضا در مدار زمین به گردش در آورد. ایستگاههای تحقیقاتی صدها کیلومتر بالای جو زمین به وجود آورده، اطلاعات گرانبهایی از چگونگی کرات دیگر اعم از سیاره ها و یا ستارگان بر ملا سازد و با پرتونگاری از آنان، درهای کهکشان ها را که تا این زمان به صورت افسانه و پندارهای بی خردانه و غیر منطقی مورد سوء استفاده شماری از سودجویان برای سرپوش گذاشتن بر خرد و اندیشه همگان بود، روشن و آشکار سازد. پرده های جهل و نادانی را بدرد، و انسان به بسیاری ازحقیقت های ناشناخته آگاهی یابد.

کامپیوتر در خدمت دانشمندان ناسا، موشک دارای سر نشین را در کره ما بر زمین نشاند، اطلاعات گسترده ای از آن سیاره به زمین فرستاد، و به بشر این امید و جرأت را راداد که می توان در آینده ای نه چندان دور، به کره مریخ دسترسی پیدا کرد. کاربرد کامپیوتر در محاسبه و دریافت اطلاعات صنعتی، پزشکی، و تکنولوژی، بسیار زیاد و در هر مورد گفتنی ها و نوشتنی ها بسیار زیاد است.

در این جا مردی تفنگ پلاستیکی را آزمایش می کند و کاربرد آن را با تفنگ فلزی معمولی مقایسه می نماید.

در این جا مردی تفنگ پلاستیکی را آزمایش می کند و کاربرد آن را با تفنگ فلزی معمولی مقایسه می نماید.

ریخته گری ۳ بعدی با کامپیوتر

کامپیوتر تاکنون با برنامه نویسی می توانست نقشه ها و طرح های علمی، مهندسی، و نقشه برداری را به صورت ۲ بعدی نشان دهد. چنان که برجسته بودن و سه بعدی را نیز بر روی کاغذ در دوبعد نشان می داد. به طوری که همه چیز قابل دیدن و درک کردن بود، ولی قابل لمس نبود. زیرا نمی توان بعد سوم، یعنی بلندی و ضخامت جسم، را با دست لمس نمود. اکنون با ساخت ماشینی که به فرمان کامپیوتر کار می کند، تفنگ پلاستیکی سه بعدی ساخته می شود.

پیش بینی آینده با وجود این تفنگها

از آن جاکه ریخته گری و ساخت اینگونه تفنگ های پلاستیکی بسیار آسان و ارزان است، پیش بینی می شود که در آنده نزدیکی هرکس با اندکی پس انداز (چند هزار دلار) بتواند ماشین کامپیوتری ساخت چنین تفنگ هایی را در اختیار داشته باشد. بنابراین، از یک دید، دنیای آینده پر از برخورد، خشونت و کشت و کشتار خواهد بود، ولی از سوی دیگر مردم عادی با مسلح شدن، جلو رژیم های خودکامه و تمامیت خواه مانند رژیم اسلامی خواهند ایستاد، و آنان یارای رودررویی و زورگویی به ملت مسلح خود را نخواهند داشت.

این یک ماهواره است که در حال فرود آمدن بر روی سیاره است. اگر ما به معجزه اعتقاد داشته باشیم که کاملن واهی و افسانه است، کامپیوتر اختراع انسان یک معجزه است و نه رفتن پیامبر با خر به فضا و آسمان هفتم. هم اکنون ۸۵۰۰ سیاره در فضا وجود دارند که ۵۶۰ عدد آن فعالند و به دور زمین می چرخند.

این یک ماهواره است که در حال فرود آمدن بر روی سیاره است. اگر ما به معجزه اعتقاد داشته باشیم که کاملن واهی و افسانه است، کامپیوتر اختراع انسان یک معجزه است و نه رفتن پیامبر با خر به فضا و آسمان هفتم. هم اکنون ۸۵۰۰ سیاره در فضا وجود دارند که ۵۶۰ عدد آن فعالند و به دور زمین می چرخند.

ماشین های ریخته گری در خدمت بشر

فن آوری و ساخت اینگونه ماشین های کامپیوتری، کار ریخته گران را در تکنیک متالوژی، کار با فلزات و همچنین ساخته های پلاستیکی را بسی آسان تر می سازد و فراورده های صنعتی ارزانتر و بهتر وارد بازار خواهد شد. زیرا می دانیم که ریخته گران به ناچار باید برای هرقطعه و هر جزء دستگاه، قالبی فلزی برای آن بسازند که خود نیاز به هزینه و وقت زیادی دارد و برای هر تغییر جزیی، باید از نو قالب سازی کرد.

همچنین، در تولید بیشتر یک فراورده صنعتی، به ناچار باید آن قالب را به هم زده، و تغییرات جدید را در ساخت آن منظور دارند. در حالی که، با این روش ماشین کامپیوتری، تنها باید برنامه داده شده به کامپیوتر را کمی تغییر داد که کار آسانی است.پیش بینی می شود که در آینده همه گونه فراورده های مورد نیاز انسان به همین روش ساخته شود.

این ویدیو روش ریخته گری و ساختن کامپیوتری تفنگ ها را نشان می دهد. آنگاه به بحث آن می پردازد که چه اثراتی در جامعه خواهد داشت.

نکته پایانی

از آن چه گذشت می بینیم که علم و تکنولوژی، سرسام آور و باشتابی باورنکردنی به جلو می رود. کشورهایی که با خردمندی این دانش افروزی شرکت دارند، برندگان اصلی مسابقات جهانی اند و می توانند از تکنیک و دست آورده های علمی خود در راه رفاه مردمشان، و به زانو درآوردن کشورهای خفته و در خرافات فرو رفته مذهبی استفاده کنند. دیری نخواهد پایید که مردم کشورهای در حال پژوهش، همگی به تفنگ و اسلحه نیز فراتر از وضع کنونی مجهز شوند.

گرچه ممکن است گهگاهی یک دیوانه زنجیری مانند آنچه در آمریکا و در سوئد اتفاق افتاد، عده ای را به خاک و خون کشاند،  بودن اسلحه در دست مردم را مورد نکوهش قرار می دهد، ولی بودن اسلحه در میان مردم، موجب می گردد که رژیم های خودکامه از سبعیت و وحشیگری خود بکاهند و در برابر خواست ملتشان کوتاه بیایند. در مورد کشورمان ایران، هم اکنون، پاسدار و بسیجی و مزدوران جنایکتار رژیم در برابر مردم بی دفاع ایستاده و به زورگویی می پردازند. این نابرابری وزنه دفاعی سبب آن شده که ملت در برابر رژیم تسلیم و بی اختیار باشد.

اینجاست که جوانان میهن باید با مسلح کردن خود، به این نابرابری پایان دهند و رژیم دیکتاتوری را به پایین کشند. آنان که می خواهند با انتخابات آزاد و روش مسالمت آمیز آخوندهای گرگ صفت و فرومایه ضد ایرانی را رام کنند، هرگز به نتیجه نمی رسند. نمونه این عملکرد را در سال ۸۸ دیدیم. زیرا این حیوانات وحشی و خونخوار، رام شدنی نیستند. و باید سرنوشتی مانند سوریه را برای ایران در انتظار داشت. سرنوشتی که از غفلت مردم سوریه در مسلح کردن خود تا کنون، بر مردم بیگناه تحمیل شده است.

  • cyrus

    نوشتارتون خوب و گیرا بود ولی میتونم کمی فضولی کنم و بپرسم که چرا اینهمه واژه تازی (سیاره) و یا سیارات را بجای برابر پارسی آن ستاره و یا ستارگان، بکار گرفتید؟ با سپاس