آیا انسان نتیجه و پیوند خوک نر با شامپانزه ماده است؟! ۲۸

گزارش دیل میل

روزنامه دیلی میل در صفحه علوم خوددر تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۱ آذر ۹۲) به چگونگی پیدایش انسان اولیه پرداخته و نظریه دکتر اوگن مکارتی Dr Eugene McCarthy کارشناس زرگ ژنتیک از دانشگاه جورجیا را این چنین بیان می کند: “بشر اولیه زاییده جفت گیری یک خوک نر با شامپانزه ماده است”. البته این نظریه از سوی شماری دانشمندان مخالف رد شده است.

دکتر مکارتی می گوید که ویژگی های بسیار زیادی میان خوک، شامپانزه و انسان وجود دارد. خصوصیاتی که در انواع دیگر جانوران نخستین روی زمین دیده نشده است. شاید نظر دکتر مکارتی آن باشد که خصوصیات خوک و شامپانزه رویهم همان ویژگی های انسان را می سازد. دکتر مکارتی می گوید: سوس اسکورفا Sus scrofa نخستین خوک در تاریخ زیست شناسی است که همه نشانه های مشترک با انسان را داشته است. بنابراین، این ویژگی ها و نشانه های کمی متفاوت می
تواند نتیجه آمیزش خوک با شامپانزه باشد. گرچه باز هم اختلافات آناتومی زیادی در میان انسان و این حیوانات دیده می شود.

اسکلت سر انسان اولیه که شباهت و نزدیکی بسیار زیادی با خوک و شامپانزه دارد.

اسکلت سر انسان اولیه که شباهت و نزدیکی بسیار زیادی با خوک و شامپانزه دارد.

تفاوت های انسان از خوک و شامپانزه

پوست بدون مو، لایه ضخیم چربی روی بدن، چشمان روشن و شفاف، بینی برآمده، و ابروهای پرپشت و کلفت نشانه هایی است که در خوک وجود دارد و در انسان دیده نمی شود. ولی در برابر نشانه های بسیاری هستند که انسان را در ساختمان بدن و عضو های داخلی با خوک مشترک می سازد. بافت پوست، و دریچه قلب خوک با انسان تفاوتی ندارد و در عمل جراحی به عنوان عضو جانشین به کار می رود.

می توان گفت که پیوند خوک و شامپانزه اولیه برای چندین نسل و زاد و ولد گوناگون، همچنان در میان شامپانزه ها می زیست و هرچه بیشتر به نسل های جدید آنان می رسید شباهت آن به خوک کمتر شده و به شامپانزه شبیه تر میماند. پس از زایش های گوناگون، پیوندهای نو توانستند با یکدیگر آمیزش کنند و نسل جدیدی را برای خود به وجود آورند که از هرکدام خوک و یا شامپانزه فاصله بگیرند. آن تغییری که امروز ما میان انسان و این دو حیوان می بینیم.

تکامل یا فرگشت که مسیر تغییر تدریجی میمون را در طی قرنها به صورت انسان نشان می دهد. شاید نظریه دکتر مکارتی درست تر باشد که پیوند حاصل از آمیزش شامپانزه و خوک، دارای ویژگی های بیشتری با انسان بوده و انسان اولیه را  پایه گذاری نموده است!.

تکامل یا فرگشت که مسیر تغییر تدریجی میمون را در طی قرنها به صورت انسان نشان می دهد. شاید نظریه دکتر مکارتی درست تر باشد که پیوند حاصل از آمیزش شامپانزه و خوک، دارای ویژگی های بیشتری با انسان بوده و انسان اولیه را پایه گذاری نموده است!.

مخالفت دانشمندان دیگر

عده ای از دانشمندان زیست شناسی با نظریه دکتر مکارتی مخالفت کردند. یک انتقاد بزرگ آنست که امکان بسیار کمی وجود دارد که خوک و شامپانزه بتوانند جفت گیری کنند. بنا به نظریه تکامل، این دوگروه حیوانات ۸۰ میلیون سال پیش از هم جدا شدند. نکته دیگر این که اسپرم خوک نمی تواند اسپرم شامپانزه را تشخیص دهد و بدان نزدیک گردد. نکته دیگر آن که شامپانزه دارای ۴۸ کروموزوم می باشد در حالی که خوک تنها ۳۸ کروموزوم. ولی دکتر مکارتی اصرار دارد که تغییر پیوندها در طول زمان که با جفت گیری های مختلف انجام شده پاسخ گوی بسیاری از پرسش ها می باشد که نظریه داروین در تشریح آن با اشکالات برخورد می کند و پاسخ گوی آن ها نیست.

شامپانزه و خوک دو جانوری که به انسان شباهت بسیاری دارند.

شامپانزه و خوک دو جانوری که به انسان شباهت بسیاری دارند.

نکته پایانی:

نظریه فرگشت و یا تکامل داروین نشان می دهد که جانوران و از جمله انسان، به دنبال پرورش و گسترش موجودات تک سلولی در طی زمان یکی پس از دیگری به وجود آمده و راه فرگشت و تکامل به موجودات کاملتر و بهتر را پیمودند تا به انسان رسیدند. دکتر اوگن مکارتی کارشناس برجسته ژنتیک دانشگاه جورجیا پس از بررسی های ژنتیکی موجودات گذشته و حال، به این نتیجه می رسد که انسان نخستین در پی آمیزش خوک نر با شامپانزه ماده و طی قرنها زاد و لدهای متوالی و تغییرات تدریجی به وجود آمده است. سوس اسکورفا نخستین خوک در تاریخ زیست شناسی است که همه نشانه های مشترک با انسان را داشته است.

نتیجه پیوند خوک و شامپانزه انسان اولیه است.

نتیجه پیوند خوک و شامپانزه انسان اولیه است.

در هرحال، آنچه مسلم است آن که انسان و دیگر جانوران در درازای میلیون ها سال آمیزش گوناگون تکامل پیدانموده، و با شرایط آب و هوا و جغرافیایی هر منطقه تغییراتی در آنان دیده می شود. از این روی، گفته های ادیان ابراهیمی در مورد آفرینش انسان آنهم در کمتر از ده هزار سال پیش، داستان های فانتزی است که دکانداران دین از آن در تحمیر و خردزدایی مردم ساده دل و ناآگاه به کار می برند وگرنه، این افسانه ها تنها به درد کودکان می خورد و خریدار دیگری ندارد.

  • راضیه سادت

    احتمالا شخص مورد نظری که این نظریه رو مطرح کرده و سعی در اثباتش داره، خیلی در پی آبا و اجدادش رفته! قبول اون از آمیزش خوک و شامپانزه به دنیا اومده!

    • مارال

      با نظرتون کاملااااااااا موافقم

    • سید حامد موسوی

      اینقدر احمقی شما که به نظریه ی مطرح شده و مطرح کننده ی ان بدون داشتن سواد اینکار حمله میکنید.شما بهتره به حوضه ی علمیه سفر کنید و پس از امیزش با چند فروند انسان سر شکسته به پرداخت برای نظریات جدید بپردازید

    • مریم پاکروان

      چه این نظریه صحیح باشد چه غلط، ایشان که مطرح کردند یک متخصص در این زمینه هستند. اما شما که بددهنی می کنی خودت ثابت کردی که چکاره هستی…

      • هادی

        ببخشید مریم خانم میشه بفرمایید این کجاش توهین بود؟! خودشون دارن میگن پدر و مادرمون خوک و شامپانزه اند.این خودشون هستند که دارند به خودشون توهین می کنند.انسان اشرف مخلوقات خداست.ما که پدرمون حضرت آدم و خلیفة الله است.هر کس از معارف الهی دور شد لیاقت بیشتر از همین را هم ندارد.

        • ماتیاس

          من خیلی گفتم به تو اسکل هم میگم هادی
          ادم و حوا وجود نداشته اگه داشته از لحاظ علمی ثابت کنین احمق ها
          همون خوک هم مث توئه
          قدرت تفکر نداره
          توهم یه حیوانی مث خوک فقط قدرت تفکر داری
          بفهم نفهم احمق

          • mohsen

            بچه کونی فکتو ببند میام ننتو میگام ها

  • فرگشت پژوه

    انسان ها ترجیح میدن فرشته هایی از آسمان آمده باشند تا حیواناتی تکامل یافته

  • توهم تکامل

    چرا تکامل گراها ان نظریه را آزمایش نمی کنند؟

    • ماتیاس

      شما چرا اون ادم حوایی رو ک میگید از لحاظ زیست شناسی ثابت نمیکنین؟

      بعدشما Unknown درست گف

      اخه اسکل یه جهش ژنتیکی خیلی کوچیک هزاران سال طول میکشه

      بیسواد

  • ناشناس

    لطفا به سایت زیر مراجعه کنید.

  • ناشناس

    لطفا به سایت زیر مراجعه کنید
    http://khi.ac.ir/EnglishW/info/Students/All_Students.aspx

  • wer

    yani kose nanatun ba in elmetoon. khob man PPhd molecular medicine daram… javabe in kos sher ro ye seri dige dadand, unja ke bahse kromosom matrah shode… agar be in sadegi hast, besmellah…in hame khook va shmpanze….peyvand bedid bebinim chand ta ensan be vojood miad…. yani bazi az in iraniha az sheddat bisavadi va khariyat har kos sheri ro ke ye kos maghz ye jaye donya bege bavar mikonan….

    • ِداروین

      شما احتمالن از هم دوره های دکتر کردان نبودی؟

  • ناشناس

    اولا مجلات و متخصصین هم بایستی پول درآورند دوم اینکه تفاوت های ژنتیکی انسان با موجودات دیگر منحصر به فرد است به دلایل ذیل: فقط در ژنتیک انسان عدم تقارن چهار آمینو اسید دیده می‌شود دوم فقط در انسان ژن تکلم وجود دارد و جدا از دیگر ژن های دیگر است فقط در انسان ۴۰۰۰بیماری ژنتیک وجود دارد و احتمالا ریپلیکیشن دی ان ای دارای تفاوت هایی است که در آینده برملا خواهد شد. من سعی در تایید اموردینی ندارم ولی هنوز نظریه داروین نتوانسته اارتباط میان انسان و حیوانات دیگر را پیدا کند هنوز هیچ سنگواره ای که ارتباط شامپانزه با انسان را تایید کند یافت نشده. شاید در تشابه ژنتیکی انسان با شامپانزه و خوک نر ارتباطی وجود داشته باشد ولی این به منزله جواب آخر نیست چون نیاز به شواهد سنگواره ای است. ولی میتوان نتیجه گرفت که انسان می‌تواند محصول مهندسی ژنتیک این دو موجود باشد و اگر به کتابهای ادیان مختلف نگاه کنیم می‌گوید خداوند تکلم را به انسان هدیه کرد. شاید نمونه های دیگر از حیوانات یافت شود که ژنتیک پیوندی آنها به انسان نزدیک باشد ولی مطمعنن از طریق لقاح نخواهد بود.

    • شهرام زارع

      چیزی به نام ژن تکلم وجود ندارد.حدود ۹۸ درصد ژنوم انسان با شامپانزه مشترک است .تعداد اسید آمینه های پروتئین ساز ۲۰ عدد است نه چهار تا .احتمالاً منظور شما نوکلئوتید است که باز درست نیست از نظر تکامل ارتباط انسان با حیوانات دیگر کاملاً اثبات شده .برای اثبات چرندیات خود از علم به دروغ استفاده نکنید.

  • Unknown

    کاری به تایید یا تکذیب کردن این مقاله ندارم .
    اما دلیل جبهه گیریه بعضی از دوستان رو نمیدونم . مطمئنا این جواب آخر نیست ؛ اما اون بابایی که میگفت برید آزمایش کنید و ادعا میکرد که دکترای ژنتیک داره ؛ پسر خوب مگه شیشست توش فوت کنند ؟! یه جهش ژنتیکی خیلی کوچیک شاید هزاران سال طول بکشه تا اصلا بخواد جهشی انجام بشه !
    از دهنت حرف بزن

  • مهدیار

    پدر ما که حضرت آدم علیه السلام بودند هرکس پدرش خوک و شامپانزه هست امیدوارم به اصل خودش برگرده، در ضمن یک سوال دارم؟ آیا خداوند نمی تواند خلق جدیدی بیافریند که یا خلق دیگرش متفاوت بوده باشد. ما در روایات اهل بیت علیهم السلام هم داریم که قبل از حضرت آدم موجوداتی شبیه انسان با ویژگی های متفاوت بخصوص به لحاظ ذهنی و عقلی وجود داشته اند ولی خداوند خواسته خلق جدیدی بیافریند که انسان هوشمند یا هوموساپین ساپین نام گیرد واین تناقضی با موجودات دیگر شبیه انسان ندارد که از بین رفته اند. در باستان شناسی هم دوره انسان هوشمند به همین حدود ۱۰ هزار سال می رسد و نه بیشتر، پس بهتر است بدون علم نتیجه گیری نکنیم.

    • ماتیاس

      اولا حضرت ادمی که میگی اصلا پایه علمی نداره و توهمی بیش نیست
      دوما همه گفته های تو از لحاظ علمی درست نیس برو یکم کتاب بخون
      سوما ما با علم نتیجه گیری میکنیم این شماهایید ک از روایات و خیال پردازی هاتون نتیجه گیری می نید

      • mohsen

        من بفهمم تو کی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بدنتو قطعه قطعه میکنم…

  • سعید

    اون شامپانزه دکتر محمود احمدی نژاده … او خوکه هم حجت الاسلام والمسلمین احمد خاتمی

  • elahe

    Hala shayad hazrateh adam az bi kosi rafte tartibe khok va fhmpanzero dade va az kose ona sid ali va darodaste in reim omadeh biron

  • نامرئی

    کس شعر ننویسید…لطفا…

  • ماتیاس

    هه بعضیا تو کامنتا خیلی چرت و پرت میگن
    شماها خیلی اسکلین
    هه اخه احمقا یه دانشمند یه زیست شناس ثابت کرده حضرت ادم وجود داشته؟
    هه توهم زدین
    به جای توهم و خیال پردازی به علم توجه کنین کله پوک ها
    عقب مونده ها

  • عمار سید علی

    نظریه یه اسگل و یه عده اسگل اینم نظریه ناقص بودن عقل خیلی ها

  • آرمان

    این یه زیست شناس بود که اینها رو گفت نظریه اش می تونه غلظ هم باشه عصبانی شدن نداره طرف با مدرک وعلم وداده های آماری صحبت میکنه اگه توهین هست خودش که از نظر مقام علمی از همه ما بالاتر هست بعدش تازه ما مسلمونها خیلی کمتر علمی صحبت میکنیم ضمنا از جهش ژنتیکی که اتفاق افتاده تغییرات تدریجی زیادی رو میتونه به وجود بیاره.

  • هادی

    با سلام .در قرآن آمده است که میمون و خوک گونه های مسخ شده ای از انسان ها هستند.

  • سعید

    من وقتی برای اولین بار در باغ وحش تهران شانپانزه دیدم خیلی حیرت زده شدم واقعا چقدر شباهتی بعدش کنجکاو شدم و طی تحقیقاتی که کردم دانشمندان فهمیدن که اجداد ما در آفریقا زندگیی میکردند افریقا که هفت میلیون سال پیش سرسبز و پر از درخت بوده به مرورخشک میشه درختها کم کم از بین میرن و اجداد ما مجبور میشن از درختها پایین بیان و مهاجرت کنند و بر روی زمین زندگی کنند و رفته رفته مجبور میشن روی دو پا راه بروند و از سنگ ها و ابزارها برای زندگی استفاده کنند مغزشون بزرگتر میشه تا فکر کنند و شکار کنند و… همینطور ادامه پیدا میکنه تا میشه انسان