اسپیرولینا یک ماده معجزه آسای غذای پروتینی و وسیله پیشگیری و درمان بیماری ها ۳

اسپیرولینا گیاه معجزه آسا، یک ماده پروتیدی غذایی، یک وسیله پیشگیری و درمان بیماری ها

اسپیرولینا گیاه معجزه آسا، یک ماده پروتیدی غذایی، یک وسیله پیشگیری و درمان بیماری ها

پیش گفتار:

اسپیرولینا spirulina گیاهی است  آبی سبز رنگ که بدون داشتن ساقه و ریشه اصلی به صورت فنر پیچیده که در جای مرطوب به خوبی رشد می کند. اسپیرولینا نیازی به محیط کشت خاص و مراقبت و نگهداری ندارد. بلکه می تواند در هر محیط نم و مرطوبی به خودی خود رشد کند. این گیاه به عنوان یک ماده غذایی به قرن نهم در چاد و در قرن شانزدهم در مکزیک مورد بهره برداری قرار می گرفته است. سابقه تاریخی این گیاه نشان می دهد که در گذشته در حوالی دریاچه تگزکوکو Texcoco به کاشت و پرورش آن پرداخته می شد. ولی تولیدآن برای چند قرن مورد فراموشی قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۰ یک کمپانی بزرگ فرانسوی میزان بالایی از این فرآورده را تولید و وارد بازار کرد. چند سال پس از آن، آمریکایی ها و ژاپنی ها به کاشت و پرورش آن پرداختند. در سال ۱۹۵۰ میلادی، اسپیرولینا باردیگر به کمک دانشمندان اروپایی کشف و شناخته شد. سپس به کشت و تکثیر آن پرداخته و عنوان یک ماده غذایی پروتینی به صورت کیک های جامدی بنام دیهه “dihé” در بازارهای محلی به فروش رسید.

اسپیرولینا به صورت پودر، یک ماده غذایی خوب و یک داروی درمان بیماری هاست.

اسپیرولینا به صورت پودر، یک ماده غذایی خوب و یک داروی درمان بیماری هاست.

اسپیرولینا یک ماده غذایی و درمان بیماری ها

اسپیرولینا را باید یک ماده غذایی فوق العاده ای دانست که می تواند بیشتر مواد پروتیدی نیاز بر بدن را تأمین کرده و بشر را از قحطی و گرسنگی نجات بخشد. امروزه در سرتاسر جهان به کشت و رشد این گیاه پرداخته می شود و امید بر آنست که بتواند در آینده از قحطی و بی غذایی مردم جهان جلوگیری کند. این گیاه می تواند وسیله درمان بسیاری از بیماری ها باشد. اسپیرولینا پادزهر خوبی است برای مسمومیت های ناشی از آرسنیک. زیرا بسیاری از مردم جهان مانند بنگلادش با آشامیدن آب های آلوده به آرسنیک دچار مسمومیت می شوند. همچنین، اسپیرولینا دارویی است برای سرماخوردگی و حساسیت هایی مانند عطسه کردن، تنگی نفس. این گیاه سیستم دفاعی بدن را بالا می برد، فشارخون و چربی خون را پایین آورده، کنترل می کنند. این گیاه می تواند از پیدایش سرطان نیز جلوگیری نماید.

اسپیرولینا تهیه شده به صورت ماده دارویی و آماده درون شیشه

اسپیرولینا تهیه شده به صورت ماده دارویی و آماده درون شیشه

بررسی علمی و درمان ایدز و جلوگیری از سکته ها

تجربه نشان داده میگو هایی که از دریا بیرون می آورند دارای اسپیرولینا با PH 6‪.۸‬ می باشند. پس از شستن میگوها در آب شیرین و داغ اسپیرولینا از میان می رود. اسپیرولینا نشان داده که می تواند از رشد و تکثیر ویروس بیماری های HIV وAIDS جلوگیری کند. این گیاه همچنین وسیله درمان حساسیت های گوناگون مانند استما، آب از بینی آمدن و بسته شدن بینی، خارش، و شماری دیگر مفید و کارساز باشد. کار دیگر این گیاه مفید پایین آوردن ریسک سکته قلبی و سکته مغزی است.
میزان مصرف این ماده غذایی و درمانی سه تا پنج گرم در روز است که می تواند در دو نوبت خورده شود.

از آنچه گذشت:

سلامت و تندرستی انسان وابسته به دو عامل است: ۱- خوراک و غذاهایی که می خورد، ۲- محیط و شرایطی که در آن زندگی می کند.
در این جا بحث و گفتگوی ما در باره تندرستی انسان به دلیل نوع خوراک و روش تغذیه است. همانگونه که می دانیم بدن ما از مواد غذایی ساخته شده است. این مواد می توانند سرنوشت ساز باشند. شخص را سالم و تندرست و با عمر زیاد نگاه دارند، و یا او را دچار بیماری ها و نا تندرستی های گوناگون نموده و به زودی پایان عمری همراه با درد و رنج برای او رقم زنند.

اسپیرولئنا به شکل قرص و یا پودر در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاههای معتبر به فروش می رسد.

اسپیرولئنا به شکل قرص و یا پودر در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاههای معتبر به فروش می رسد.

گروه انبوهی از دانشمندان چینی مدتها بیش از ۸ میلیون مردم را زیر نظر و آزمایش دقیق گرفتند و نتایج درخشانی از تحقیقات خود در مورد نوع تغذیه و پیدایش بیماری های گوناگون به دست آوردند. هدف ما در این جا گزارش کامل آن تحقیقات نیست که بی گمان موضوع چند مقاله ما می تواند باشد. تنها در این جا یادآور می شویم که این تحقیقات گسترده و وسیع که به تأیید چند دانشگاه معروف آمریکایی نیز رسیده، نشان می دهد که عامل همه بیماری ها، زود پیری، و رنج و نا به سامانی بشر تنها به دلیل خوردن و استفاده فرآورده های حیوانی است. چنانچه ما از خوردن هرگوشت و مواد لبنیاتی به دست آمده از شیر و کره خود داری کنیم. دنیای جدید و شگفت انگیزی از تندرستی و شادمانی برویمان باز خواهد شد.

نکته پایانی:

مطالعات پزشکی و آزمایشگاهی در کشورهای گوناگون نشان می دهد که گیاه آبی سبزرنگی بنام اسپیرولینا که بدون ساقه و برگ بوده و مانند فنر به شکل مارپیچی بالا می رود، در هر منطقه مرطوب اعم از بسیار گرم و یا سرد رشد نمو می کند. این گیاه نه تنها می توان جایگزین نیازهای پروتیدی بند بوده و انسان ها را از قحطی و بی غذایی نجات دهد، بلکه وسیله درمان بسیاری از بیماری ها مانند مسمومیت با آرسنیک، انواع حساسیت ها، گرفتگی و یاروان شدن آب بینی، در کاهش رشد سریع ایدز و اچ آی وی، به کار رود و مانع سکته قلبی و یا مغزی شود.

  • daro

    man elateh neveshtan in maghaleh ro inja nemeyfahmam, doste aziz 4ta maghaleh syasi benevis va be heykaleh in akhond va terafdaraneshon berin ke adam delesh khonak beshe!!!

  • هالیبرتون

    جهت اصلاع اسپیرولینا از خانواده سیانوباکتریها که حدواسط بین جلبک ها و باکتریها می باشد و از لحاظ توصیفی جزء سیانوباکتریهای رشته ایی که فاقد سلول هتروسیست (سلول تثبیت نیتروژن) می باشند. منبع راین هایمر

  • علی حسن

    به نام خدا
    سلام . جناب daro لطفا نوشتارهای خود را به زبان پارسی به نویسید نه فینگلیشی ، تا ما هم استفاده به کنیم . در ضمن نترسید کسی شما را نمی گیرد و لو نمی دهد،. به بینید که چقدر از هموطنانت دارند به زبان سلیس پارسی نظر می دهند
    . ممنون از لطفتان.