گوهر عشقی، کاوه آهنگر زمان ماست! ۴

– گوهر عشقی کیست؟

گوهر عشقی شیر زنی است از تَبار  بابک ها و کاوه ها و مازیار های ایران زمین، بانویی است که جان خودش و تَنها دخترش را بر کف دست گرفته و به خون خواهی نازنین پسرِ دلاورش، برخاسته است. گوهر عشقی، گوهری است نایاب که عشق را مَعنا می کند.

گوهر عشقی مادر زنده یاد ستار بهشتی است که به دنبال عدالت می گردد، او خواستار مجازاتِ مسئولان “قتل” ستار در یک دادگاه مردمی است. گوهر عشقی می گوید: “چرا باید در کشور ما زندانی وجود داشته باشد؟ جوانان ما آزادی می خواهند، زندگی می خواهند! چرا زندانی شان می کنید؟ جُرم ستار چه بوده که چهار روزه، زیر شکنجه کشته شد؟ مَن مادر همان ستارم! اگر مرا به رگبار هم ببندید، از حق خود نمی گذرم…”

گوهر عشقی، خواب را از چشمانِ دیکتاتور گرفته است...

گوهر عشقی، خواب را از چشمانِ دیکتاتور گرفته است…

گوهر عشقی با افتخار بیان کرد: “من ستار را در راه ایران دادم، یک دختر دارم، او را هم در راه ایران می دهم ولی از خون ستار نمی گذرم! گناه ستار و ستارها چه بوده؟ جرمشان چیست؟ چرا باید زیر شکنجه کشته می شد؟ اگر ستار گناهنکار بوده، من هم مادر او هستم و گناهکار! مرا هم بگیرید و به رگبار ببندید…”

– بَر سَر ستار مان چه آمد؟

به راستی ستار بهشتی، وبلاگ نویسِ جوانِ سی و پنج ساله ای که به جُرمِ حقیقت گویی و انتقاد، زیر شکنجه مزدورانِ سید علی خامنه ای، در زندان جانِ خود را از دست داد، سَمبلِ بی پناهی و بی دفاعی منتقدین و قلم به دستان در ایران زمین است.

مرگِ دلخراش این سربازِ جان بر کَفِ میهن، از میزان شقاوت، حقارت، سنگدلی، توحش و پَستی سران حکومت اسلامی و جیره خوارانش حکایت می کند؛ نوکرانِ حلقه به گوش خامنه ای جنایتکار که خود را “سربازانِ امام زمان” می نامند، جوان رعنایی را، فقط به دلیل نگاشتن چند مقاله انتقادی، وحشیانه شکنجه نموده و کشتند!

 فرتور چهره جوان در خون غلتیده، ستار بهشتی را نشان می دهد. به راستی در برابر این همه شقاوت و بی رحمی رژیم اسلامی، چه می توان گفت؟ چه می توان کرد؟ تنها اشک و آه است که دردِ دل را بیان می کند...


فرتور چهره جوان در خون غلتیده، ستار بهشتی را نشان می دهد. به راستی در برابر این همه شقاوت و بی رحمی رژیم اسلامی، چه می توان گفت؟ چه می توان کرد؟ تنها اشک و آه است که دردِ دل را بیان می کند…

چون نیک بنگریم سربازانِ امام زمان و مزدوران ولایت فقیه، بسیار خالصانه از دستوراتِ دینِ ارتجاعی شان پیروی کرده و با افتخار، تمامی مخالفین را از سرِ راه برداشته و تَن های معترضین را به جنازه های آش و لاش و خونین مبدل می سازند غافل از اینکه اندیشه های آزادی خواهانی همچون سَتار بهشتی، هیچگاه نمی میرند و همواره در حال گسترده شدن و درخشیدن می باشند.

ستار بهشتی یک وبلاگ نویس و فعال مجازی بود که روز سه شنبه نهم آبان ماه ۱۳۹۱، مامورین امنیتی با هجوم به یکی از محله های رباط کریم وی را دستگیر نموده و به مکان نامعلومی انتقال دادند. ستار یک کارگر ساده و نان آورِ خانه بود که از مادرِ بیمار و سالخورده اش مراقبت می کرد.

به گزارش کلمه، شاهدان عینی از زندان اوین در ملاقات با خانواده هایشان گفته اند که وی در بازجویی ها به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و آثار کبودی و شکنجه بر تن و صورت و سر این زندانی سیاسی مشهود بوده است.

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که ستار بهشتی یک شب را در آنجا سپری کرده بود، روایت کرده اند که بدن این جوان زیر ضرب و شتم له شده و به گفته آنها حتی یک جای سالم در بدنش نبوده است. سرانجام ستارِ بینوا پس از تحمل یک هفته آزار جسمی و روانی، زیر شکنجه مأموران امنیتی، جان باخت و نامش در کتابِ زرین جانباختگانِ راهِ آزادی، دَرج شد.

رژیم از عکس گوهر عشقی هم می ترسد و دست به سانسور می زند! کاترین اشتون با مادر ستار بهشتی، دیدار داشت...

رژیم از عکس گوهر عشقی هم می ترسد و دست به سانسور می زند! کاترین اشتون با مادر ستار بهشتی، دیدار داشت…

به راستی باوَرش سخت است؛ جوان سالم و با اخلاقی که به گفته خواهر داغدارش: “تمامی اهالی محل رویِ سرِ ستار قسم می خورند و به پاکی وی شهادت می دهند”، کارگر ساده ای که از مادر پیرش در یکی از مناطق فقیر نشین تهران نگاهداری می کند، به جُرم مقاله نویسی و فعالیت در فیسبوک، بازداشت شده و در طیِ یک هفته، راهی گورستان می شود.!

چرا در ایران زمین جانِ آدمی اینقدر بی ارزش و بی مقدار گشته که در پلک بَر هم زدنی، چند ده نَفر از هم میهنان مان راهی قبرستان ها می شوند؟ چرا ملت شریف ایران اینقدر بی تفاوت گشته اند که در مقابل این ستمی که بر جوانان این مرز و بوم روا داشته می شود، سکوت می کنند و دَم بَر نمی آورند؟

ستار بهشتی، همچون نداها، سهراب ها، محمد ها، صانع ها، کیارش ها، امیر ها و شبنم ها و هزاران هزار تَن دیگر از حوانان پاک و روشنفکر و آزادی خواه این سرزمین، به جُرمِ بی گناهی و بی دفاعی و حقیقت گویی، جان خود را از دست داد و از میان مان رفت؛ ایرانیان باید شاهد مرگِ چند هزار نفر دیگر باشند تا بلکه وجدان شان تکانی خورده، رگِ غیرت و شرف شان بادی کرده و خونِ شان از این همه نا مردمی ها، به جوش آید؟

شوم بختانه تا زمانی که رژیم ارتجاعی مذهبی قدرت دارد و بر جان، مال، ناموس و هستی و نیستی مردمان ایران زمین فرمان می راند، شاهد مرگ های جگر خراش و جانسور بیشماری خواهیم بود و تنها راهِ رهایی از چنگال این حکومتِ ستمگر و خونخوار، قیام تمامی مردم ایران در راستای رسیدن به آزادی، دموکراسی و سکولاریسم است.

  • گودرز

    درود و سپاس بر تو گوهر عشقی‌ که مادر تمام آزاده خواهان ایران هستی‌، من دست تو را می‌بوسم. هر چقدر این شیر زن والا مقام جرات و از خود گذشتگی دارد مزدوران کثیف جمهوری اسلامی همچون لاریجانی‌ها و تمامی‌ نمایندگان منتسب خامنه‌ای و افراد کثافت و خائنی چون جنتی‌ها و احمدی‌ نژاد‌ها و جعفری‌ها و نقدی‌ها و ظریف‌ها و اکثر آخوند‌های مرتجع و کثیف، بزدل و خایه مال و خاک بر سر و نوکر صفت و فاحشه صفت هستند. هزاران درود و سپاس بر روان پاک ستار بهشتی‌ که به خاطر آزادی و بیان حقیقت جان خود را از دست داد. از مادری چون گوهر عشقی‌ گلی‌ چون ستار بهشتی‌ به عمل میاید. هزاران ننگ و خفت و شرم و لعنت بر خامنه‌ای خائن که خیلی‌ از جوانان خوب سرزمینمان را از مادران جدا کرد. در تاریخ ایران زمین هیچگاه حکومتی چنین ننگین و ضّد ایرانی‌ و ضّد بشری نداشته ایم.

  • friborz

    in ozgalhaye jomboi islam hata az akse in shir zanan vahshat darand, drod bar satar va gohare behshti

  • علی حسن

    بنام خدا
    سلام . آخوند و بازار و شاه (حکومتهای تک حزبی ) و استعمار غرب و شرق ، برادروار دست در دست هم داده و سیستمی را به وجود آوردهاند که پدر ایران و ایرانی را در آورده اند. کشته شدن ستار و هزاران ستار دیگر در ایران ، نتیجه یک چنین سیستمی هستند. بعضی ها می گویند اگر حکومت شاهی با شرط و شروط بیاید سر کار و حکومت کند مگر چه عیبی دارد؟ . بعلت اینکه اکثر جامعه ایرانی هنوز به آن سواد سیا سی حداکثری ترسیده اند ، امکان این را دارد که با سر و کار آمدن حکومت شاهی ، حکومت شاهی برای جولان دادن در محدوده استبداد و دیکتاتوری ، نیاز به کشا ندن آخوند و بازار و استعمار غرب و یا شرق به طرف خود داشته باشد و در این مورد جمعشان جم شود و چون از طرف کسی ( اکثریت بدون سوادسیاسی) مورد مواخذه قرار نمی گیرد ، باز هم استبداد و دیکتاتوری و استعمار ، در جامعه ایرانی به وجود بیاید و باز هم همان آش و همان کاسه و دایره شیطانی زور گوئی و غارت و ویرانی مردم همچنان ادامه پیدا کند .

  • بهروز

    ستار بهشتی کارگر مظلوم و آزاده که بدست دژخیمان رژیم به شهادت رسید و باز هم سندی دیگر شد بر ناحق بودن و ناپاکی رژیم جمهوری اسلامی ولی افسوس که مردم احمق در خوابند و یا خود را به خواب میزنند همانطور که فبلا هم گفته ام مقصر اصلی همین مردم احمق هستند