آیا مردم اصفهان در برابر خدمات گرانبهای ریچارد فرای نمک شناسند، و یا ناسپاس؟! ۱۰

نمک شناسی و تلافی محبت ها

نمک شناسی روش انسانی و پسندیده ای است که از آداب و رسوم و تاریخ کهن کشورمان جداشدنی نیست و واژه آن نیز به خوبی در فرهنگ ما جای گرفته است. ارج نهادن به خدمات دیگران، و جبران کار و کوشش آنان، نه تنها بخشی از فرهنگ ما به شمار می رود، بلکه نزد دیگر ملت ها و انسان های شرافتمند جهان گرامی و پسندیده است. نمک شناسی به ما آموخته است که همیشه و در هر حال نسبت به خدمات و کارهای ارزنده دیگران سپاسگزار بوده، و در پی جبران آن باشیم.

اگر به میهمانی می رویم در تلاشیم که پذیرایی و برداشت دیگران از خودمان را به روشی حتی بهتر و پسندیده تر جبران نماییم. اگر در جایی دور از خانه و کاشانه و یا در کشوری بیگانه به ما کمکی شد و بیگانه ای دست ما را گرفت و راهنمای ما بود، هرلحظه در اندیشه آن خواهیم بود که آن نیکویی و فداکاری را جبران نمایم. این ها نمونه های کوچکی از انسانیت و حق شناسی ما در برابر دیگران است. دیدن حتی یک فیلم و یا خواندن و شنیدن یک داستان، ما را در غم و شادی دیگرانی که آنها را تا کنون ندیده ایم و شاید هم هرگز نخواهیم دید شریک و هم پیمان می بینیم.

ریچارد فرای دانشمندی که عمر خود را در راه باز سازی تاریخ و فرهنگ این کهن گذاشت، در این تصویر دیده می شود.یادش گرامی باد.

ریچارد فرای دانشمندی که عمر خود را در راه باز سازی تاریخ و فرهنگ ایران کهن گذاشت، در این تصویر دیده می شود.یادش همیشه گرامی باد.

پاسداری از ارزش ها

همانگونه که یک فرد در حفظ و حراست خانه، زندگی و یادگارهای فامیلی خود در کوشش و تلاش است، باید و وظیفه دارد که نسبت به آداب، رسوم، فرهنگ، و تاریخ کشور خود  نیز دلبسته و علاقمند باشد و هیچگاه در نگهداری و بزرگداشت آنها کوتاهی نکند. ما از خدمات و کارهای درخشان شاهان بزرگی چون کوروش، شاه عباس، کریمخان زند، نادرشاه و رضاشاه قدردانی می کنیم. همچنین به قهرمانان، سیاستمداران، آزاد زنان و‌آزاد مردان چالشگر و مبارز، چکامه سرایان، نویسندگان، هنرمندان، و افراد دیگری که در سرنوشت و سازندگی کشورمان نقشی داشته اند، احترام می گذاریم و از آنان سپاسگزاری می کنیم.

آرامگاه آرتور پوپ تاریخ شناس بزرگ ایران که به دست شغال های رژیم ضد ایرانی ولایت فقیه بدین شکل خط کشی و رنگ پاشی شده است.

آرامگاه آرتور پوپ تاریخ شناس بزرگ ایران که به دست شغال های رژیم ضد ایرانی ولایت فقیه بدین شکل خط کشی و رنگ پاشی شده است. نفرین بر این ضد انسان ها و دشمنان قسم خورده مردم و کشور ایران.

شوربختانه، از ۳۵ سال پیش تا کنون که کشور ما ملا خور شده و به دست لاشخورها، سودجویان، دزدان و غارتگران و افراد بی فرهنگ و فرومایه افتاده است، یکباره بر روی تاریخ و فرهنگ و یادگار نیاکان ما خط بطلان کشیده اند و آثار گرانبهای مملکت ما را مانند سکه یک قاز بی ارزش و تقلبی به دور انداخته و یا نیست و نابود کردند. نادیده گرفتن دوران درخشان تاریخ پیش از یورش تازیان، و ارج دادن به مشتی گدای تازی، خیانت کاران و دشمنان کشور را قهرمان و شهید نامیدن، و بر روی دلاوران و قهرمانان خط کشیدن، از نمونه خیانت های جبران ناپذیر این گروه غارتگر بی فرهنگ بوده است.

این فرتور آخوند هرزه و بی فرهنگی است که مدت ۵۰ سال از بیت المال چریده و شکم پرکرده و فرهنگ و تاریخ ایران را به بیراهی و گمراهی کشانده و اکنون به جای آن که از زنده یاد ریچارد فرای دانشمند برجسته که عمری را در خدمت فرهنگ ایران گذرانده ستایش و قدردانی کند، با وقاحت و بی شرمی با خاکسپاری پیکر آن فرد بزرگ در اصفهان مخالفت می کند.بی تردید فرزندان پاک این سرزمی در فردای آزاد ایران، اجازه خاک سپاری پیکر نجس آخوندهای زالوی ضد ایرانی را در کشورمان نخواهند داد.

این فرتور  محمد تقی رهبر آخوند هرزه و بی فرهنگی است که مدت ۵۰ سال از بیت المال چریده و شکم پرکرده و فرهنگ و تاریخ ایران را به بیراهی و گمراهی کشانده و اکنون به جای آن که از زنده یاد ریچارد فرای دانشمند برجسته که عمری را در خدمت فرهنگ ایران گذرانده ستایش و قدردانی کند، با وقاحت و بی شرمی با خاکسپاری پیکر آن فرد بزرگ در اصفهان مخالفت می کند.بی تردید فرزندان پاک این سرزمی در فردای آزاد ایران، اجازه خاک سپاری پیکر نجس آخوندهای زالو صفتی مانند این فرد ضد ایرانی را در کشورمان نخواهند داد.

سپاسگزاری از خدمات ریچارد فرای

بی تردید و بدون شک خدمات گرانبها و کم نظیر ریچارفرای در زنده کردن تاریخ کهنسال کشورمان و شناساندن عظمت فرهنگ پیشرفته آن به جهانیان، هرگز جبران پذیر نیست و تک تک ملت ایران باید در برابر تلاش های خستگی ناپذیر و خدمات درخشان این دانشمند به کشور ما، سر کرنش و تعظیم فرود آورند و آن را سپاس گویند. چه، همانگونه که گفته شد سپاسگزاری در برابر کارها و عملکرد مثبت دیگران، بخشی از فرهنگ ما است.

دست کم دولت احمدی نژاد ارزش والای ریچارد فرای را درک نمود به جبران آن خدمت گرانبها در طی ۷۰ سال، خانه ای در اصفهان به وی اهدا کرد. گویا رژیم بدسگال و حقه بازاین خانه را تحویل نداده و آن را به صورت میهمانخانه ای به نفع خود درآورده است.

دست کم دولت احمدی نژاد ارزش والای ریچارد فرای را درک نمود به جبران آن خدمت گرانبها در طی ۷۰ سال، خانه ای در اصفهان به وی اهدا کرد. گویا رژیم بدسگال و حقه بازاین خانه را تحویل نداده و آن را به صورت میهمانخانه ای به نفع خود درآورده است. زیرا آخوند جماعت دست بدهی ندارد بلکه همیشه دست گیرنده دارد و سیستم گدایی و سودجویی در خون و رگ آنهاست.

ریچارد نلسون فرای ( Richard Nelson Frye) ایران شناس و شرق‌شناس برجسته آمریکایی متخصص برجستهٔ ایران‌شناسی و استاد بازنشستهٔ دانشگاه هاروارد بود. او به زبان‌های زبان فارسی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، پشتو، ازبک و ترکی مسلط بود و با زبان‌های اوستایی، پهلوی و سغدی آشنایی کامل داشت. فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

در این فرتور  ریچارد فرای دانشمند ایران شناس که وصیت کرده او را در ایران به خاک بسپارند در کنار شادروان عزیز عاشقی پیر ترین نگاهبان میراث فرهنگی ایران در تخت سلیمان تکاب آذربایجان غربی دیده می شوند.دو بزرگمردی که تا آخر عمر برای ارج فرهنگ ایران کوشیدند.اولی ایراندوست آمریکایی و دومی آذربایجانی عاشق ایران.

در این فرتور ریچارد فرای دانشمند ایران شناس که وصیت کرده او را در ایران به خاک بسپارند در کنار شادروان عزیز عاشقی پیر ترین نگاهبان میراث فرهنگی ایران در تخت سلیمان تکاب آذربایجان غربی دیده می شوند.دو بزرگمردی که تا آخر عمر برای ارج فرهنگ ایران کوشیدند.اولی ایراندوست آمریکایی و دومی آذربایجانی عاشق ایران.

تلاش‌های ریچارد فرای منجر به ایجاد کرسی تدریس مطالعات ایرانی در دانشگاه کلمبیا شد و او به عنوان اولین استاد کرسی مطالعات ایرانی منصوب شد. بعدها آن‌جا را به قصد هاروارد ترک کرد و این سمت پس از او به احسان یارشاطر محقق ایرانی واگذار شد.
در دانشگاه هاروارد صدرالدین آقاخان دانشجوی فرای در رشته تاریخ ایران بود. فرای نامه‌ای به پدر او که رهبر بزرگ فرقه اسماعیلیه بود، نوشت و آقاخان در پاسخ موافقت کرد هزینه یک کرسی تدریس مطالعات ایرانی در هاروارد را بپردازد. هم‌چنین یکی از برجسته‌ترین کارهای فرای در هاروارد تأسیس «مرکز مطالعات خاورمیانه» بود…..
ریچارد نلسون فِرای،، روز پنجشنبه ۲۷ مارس ۲۰۱۴ (هفتم فروردین ۱۳۹۳) در سن ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت.

ریچارد نلسون فِرای، این دانشمند گرانقدر و کم نظیر وصیت کرده است که پیکرش در کنار زاینده رود به خاک سپرده شود. این وصیت به دنبال ۵۰ سال خدمت ارزنده به تاریخ و فرهنگ ایران، خدمتی بالاتر و بزرگتر است که این زنده یاد نسبت به ایران و ایرانی از خود نشان داده است. یادش گرامی باد.

از گفته های ریچارد فرای

“اعراب به زودی قدرت ایران و زبان فارسی در شکل‌گیری تمدن اسلامی را خواهند فهمید. شاید آنها آرزو کنند که گذشته را فراموش کنند، ولی این کار پاک کردن جوهره پایه‌های روحانی، اخلاقی و فرهنگی خودشان است. بدون میراث گذشته و احترام به آن، شانس کمی برای پایداری و رشد مناسب وجود دارد.”

در این ویدیو ریچارد فرای شرح می دهد که چگونه عمر خود را در احیای تاریخ ایران بزرگ سپری کرده است. در ضمن او می گوید ایران زندگی و عمر من بوده چگونه ممکن است رژیم ایران با خاکسپاری پیکر او مخالفت کند!!.

زوزه گرگ های اسلامی

با درگذشت ریچارد فرای خدمتگزار بزرگ تاریخ میهنمان، گرگ ها یی چند از اصفهان به زوزه کشیدن افتادند و به خاک سپردن این مرد بزرگ در اصفهان اعتراض کردند. به راستی نفرین و شرم بر این خائنین اشغالگر باد که این چنین با فرهنگ و تاریخ کشورمان سر جنگ و ستیزه جویی دارند. از نمونه این سگان ولایت و دشمنان ایران و ایرانی می توان عدنان زادهوش٬ عضو شورای شهر اصفهان:، وحید فولادگر٬ دیگر عضو شورای شهر اصفهان ، و آخوندک فرومایه ای به نام ‫محمد تقی رهبر ‬ را نام برد. این مخالفت ها که از آخوند و شغال های شورای شهر اصفهان به گوش می رسد نشانگر آنست که چه افراد ضد انسان و ضد ایرانی حاکم سرنوشت شهرها و کشورمانند.

در این ویدیو گفتگوی فرامرز فروزنده با ریچارد فرای دانشمند ایران شناس آمریکایی را می بینید و می شنوید.

آخوند فرومایه

محمد تقی رهبر اخوند بی فرهنگ و فرومایه ای است که این چنین گفته است: “‫ من به عنوان فردی که ۵۰ سال کار فرهنگی کرده و ۳۰ سال است از تریبون نماز جمعه برای مردم صحبت کرده و سابقه حضور در مجلس را نیز دارم با صدایی بلند و رسا می‌گویم مردم اصفهان اجازه دفن ریچارد فرای را در کنار زاینده‌رود نخواهم داد.‬”
یکی نیست به این مردک فرومایه و ضد ایرانی بگوید که شما ۵۰ سال به ایران خیانت کردید و فرهنگ کشورمان را به بیراهه کشاندید. از دید شما حتی پیکر بی جان دانشمند بزرگی که ۷۰ سال در راه عظمت تاریخ و فرهنگ ایران تلاش کرده است،، نجس و ناپاک است ولی تازیان جنایت کار و غارتگر که سالیان درازی مملکت ما را غارت کرده اند، پاک و منزه اند و پیکر نحس و پلید آنان در این کشور می تواند زیارتگاه مردم و مرکز درآمد و پولسازی شما تازی صفتان باشد.

نامه نمایندگان مزدور اصفهان

احمد سالک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسن کامران، مجید منصوری، علی ایران‌پور، ناصر موسوی لارگانی، نیره اخوان و حمیدرضا فولادگر  از نمایندگان  مزدور و بی فرهنگ استان اصفهان در مجلس نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار جلوگیری از دفن پیکر ریچارد فرای در حاشیه «زاینده‌رود» شدند. به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از تارنمای استانبان؛  آن‌ها در نامه خود که رونوشتی از آن نیز به دفتر علی خامنه‌ای فرستاده شده٬ با «جاسوس» خواندن ریچارد فرای از روحانی خواسته‌اند مانع دفن پیکر این ایران‌شناس در اصفهان شود.

گروهی از زنان، اعم از مزدوران رژیم و یا زنان خردباخته امت اسلامی که کشور و مردم را همیشه فدای تازیان کرده اند، در این جا هم مانند همه جا بدون آن که کمترین سواد و شناختی از قضیه داشته باشند، آتش گردان معرکه شده و آخوند را همچنان بر سرنوشت ما و کشورمان حاکم و مسلط نگاه می دارند.

گروهی از زنان، اعم از مزدوران رژیم و یا زنان خردباخته امت اسلامی که کشور و مردم را همیشه فدای تازیان کرده اند، در این جا هم مانند همه جا بدون آن که کمترین سواد و شناختی از قضیه داشته باشند، آتش گردان معرکه شده و آخوند را همچنان بر سرنوشت ما و کشورمان حاکم و مسلط نگاه می دارند.

نکته پایانی:

ریچارد فرای بیش از ۷۰ سال عمر گرانبهای خود را در خدمت بازسازی تاریخ ایران کهن و شناساندن آن به جهانیان گذراند و پیکر بی جان خود را نیز به خاک کشورمان که مورد ستایش او بود پیشکش و تقدیم نمود. ارج نهادن به خدمات عظیم و گرانبهای این دانشمند آمریکایی از یک سوی، و جای دادن پیکرش در خاکمان که می تواند کانون جذب و ستایش هزاران انسان های با فرهنگ و دانش پژوه از سراسر جهان باشد از سوی دیگر وظیفه وجدانی، انسانی، و میهنی هرفرد ایرانی است.

شوربختانه از آنجا که کشورمان به دست زالو صفتان و تفاله های تازی منش اداره می شود، دو عضو ایرانی نمای شورای شهر اصفهان به نام های عدنان زادهوش و وحید فولادگر، و همچنین آخوندکی بی فرهنگ و فرومایه بنام محمد تقی رهبر، از به خاک سپردن پیکر ریچارد فرای در اصفهان مخالفت نمودند.
حال، این دیگر وظیفه جوانان پرشور و میهن پرست اصفهان است که در برابر این عده از دشمنان کشورمان ایستادگی کنند. بهتر است سیل نامه های اعتراضی خود را به شورای ضد ایرانی شهر روانه کرده، خانه این ددمنشان به ویژه آخوندک ضد ایرانی که ۵۰ سال است فرهنگ کشورمان را به بیراهه کشانده است، سنگسار کنند تا موجب عبرت دیگران باشد.

richard pry died iran

علی شریعتی آخوند بی دستار و ردا، یک فرد ضد ایرانی و ضد ملی که راه آمدن خمینی جنایتکار را هموار کرد، با وصیت خود و خاکسپاری اش در سوریه نهایت دشمنی و ضدیت خود را با فرهنگ ایران و ایرانی نشان داد. ولی ریچار فرای در مدت ۵۰ سال وقت و انرژی خود را در ایران بزرگ گذراند و طبیعی است خانه ابدی او جز ایران و شهر اصفهان نمی تواند جای دیگری باشد.

تجمع نیروهای حزب‌الله در مخالفت با دفن پیکر فرای در اصفهان شماری از نیروهای حزب‌الله در شهر اصفهان با تجمعی مخالفت خود با دفن پیکر ریچارد فرای٬ ایران‌شناس برجسته آمریکایی در این شهر را اعلام کردند. تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در یکی از آنها نسبت به مکالمه تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما به طور تلویحی انتقاد شده و در بقیه آقای فرای را «جاسوس سیا» نامیده بود. بر پلاکارد دیگری نیز نوشته شده بود: «هر گاه آمریکا محل دفن سران فتنه شد٬ اصفهان محل دفن جاسوسان می‌شود.»

تجمع نیروهای حزب‌الله در مخالفت با دفن پیکر فرای در اصفهان
شماری از نیروهای حزب‌الله در شهر اصفهان با تجمعی مخالفت خود با دفن پیکر ریچارد فرای٬ ایران‌شناس برجسته آمریکایی در این شهر را اعلام کردند.
تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در یکی از آنها نسبت به مکالمه تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما به طور تلویحی انتقاد شده و در بقیه آقای فرای را «جاسوس سیا» نامیده بود.
بر پلاکارد دیگری نیز نوشته شده بود: «هر گاه آمریکا محل دفن سران فتنه شد٬ اصفهان محل دفن جاسوسان می‌شود.»

 

  • علی حسن

    به نام خدا
    سلام . ما اگر جنگ و جدالی هم داریم , با دولت آمریکا است نه با ملت آمریکا . ما اگر جنگ و جدالی داریم با دولت انگلیس و سایر دولتهای غربی است نه با ملت انگلیس و ملتهای غرب . ما اگر جنگ و جدالی داریم , با دولت استعماری روسیه است نه با ملت روسیه. ما ملت ایران اگر جنگ و جدالی داریم , با استعمار است نه باملت های آنها و یا پرچمهای آنها ما ملت آمریکا را دوست داریم , پرچم آنها را دوست داریم . ما آقای ریجارد فرای و آقای آرتور پوپ را دوست داریم . چه اشکال دارد که قبر آنها در اصفهان نباشد؟ . اگر مسئله بیگانه بودن است و مسئله جاسوسی است , این حکومت آخوندی و اطرافیان دهن دریده و دور و بر و خیانتکار به ایران و مردم ایران , از همه بیگانه تر و جاسوس تر هستند . اگر این مسئله در رابطه با سرقت آثار تاریخی است , که آخوندها و حکومت آخوندی , در رابطه با دزدیدن آثار فرهنگی و خراب کردن آثار فرهنگی از همه دزدتر و بدتر هستندد. بیگانه تر از این تازیان بنام آخوند و حکومت آخوندی هنوز نیامده است . خود خمینی ضد ایران و ایرانی , خودش بیگانه بود و تخم و تره اش از یک مغول هندی بود , که به ایران مهاجرت کردند. الان هزاران ایرانی دارند در آمریکا زندگی می کنند و دولت آمریکا مانند یک شهروند با آنها رفتار می کند. چطور حالا که یک یا دونفر آمریکائی دانشمند و بزرگ و ایران دوست , که تاریخ تمدن ایران را به جهانیان شناسانده اند و بنا به وصیتشان دوست دارند در ایران و در اصفهان به خاک سپرده شوند , این تازیان و دور و اطرافیان تازی و غارت گرشان نمی گذارند , اینها در اصفهان دفن شوند؟ تازه بودن قبر این بزرگواران در اصفهان باعث می شود که صنعت توریسم و جهانگردی در ایران و اصفهان , بیشتر شود و خزانه دولت از ارزهای خارجی بیشتر شود.

  • علی حسن

    بنام خدا
    سلام . جناب آقای ریچارد فرای و جناب آقای آرتور پوپ یک ایرانی واقعی هستند , ولو اینکه آنها ملیت آمریکائی و دین
    مسیحی داشته باشند . زیرا آنها به قول نویسنده محترم , سالها وقت و جوانیشان را در راه مطالعه در باره فرهنگ ایران و ایرانی نمودند و فرهنگ ایران را به جهانیان نشان دادند. آنها نسبت به ما ایرانی ها , در ایران دوستی و فرهنگ ایرانی , گوی سبقت را بردند . ایران خانه آنها نیز می باشد و باید در خانه اشان در ایران دفن شوند و حتی باید آرامگاه آنها را از الماس و
    طلا درست نمود. و حتی اگر خانواده آنها از لحاظ مادی کم و کسر دارند , باید برای آنها فراهم کرد. درد بلای آنها به خورد بر سر و جان این حکومت تازی صفت و ضد ایرانی و دور و بری های چاپلوس و بله قربان گویش. ایران و یا اصفهان که ارث و میراث این حکومت و آخوندها نیست , که هر تصمیمی که خواستند به گیرند!!؟ . مردم شریف اصفهان باید در مقابل این اوباش شورای شهر و امام جمعه مفتخور و سایر اوباشها , که در مقابل به خاک سپاری دانشمند محترم جناب آقای ریچاردفرای غوعا و سر و صدا می کنند, و مانع از به خاک سپاری این عزیز ایران , در اصفهان می شوند به پای خیزند و با شناسائی افراد اوباشی که آرامگاه و قبر دانشمند عزیز جناب آقای آرتور پوپ را خط خطی و سیاه کرده اند , بر درب خانه این اوباش و ضد ایرانی گه و کثافت به مالند و خانه اشان را گه مالی کنند. اونی که باید در ایران دفن نشوند و در خانه آبا و اجدادیشان که در عربستان دفن شوند , آنها خامنه ای و ولایت فقیه و سایر اوباش و بله قربان گوی و شوراهای شهر و امام جمعه ها ی مفتخور و سایر دور و برهایشان هستند. آرامگاه خمینی نیز باید خراب شود و تن پوسیده خمینی باید در خانه آبا و اجدادیش در عربستان به خاک سپرده شود.

  • kaveh

    بیائید اصلا فکر کنیم ریچارد فرای مامور سیا بود یا هر کس
    دیگر . آیا این حق او هست که بگوید در کجای این کره زمین میخواهد بخاک سپرده شود!
    بسیاری از ما این شهروندان زمین تا در زمان زنده ماندنمان حق انتخاب کشور و محیط
    زندگی خود را نداریم ، اما آخر دیگر بعد از مرگ چرا باید کماکان هنوز مسئله ویزا ،
    مهر اقامت و ملیت مطرح باشد !

    به روان روشن و بزرگ این انسان فراملیتی و ایران دوست
    مهربان درود میفرستم و از اینکه قوای اشغالگر میهنم با خاکسپاری او در ایرانزمین مخالفت میکند در خشم و رنجم!

  • kaveh

    همانگونه
    که در پیش گفتم این حق هر کسی است که در هر کجا که میخواهد زندگی کند و یا بخاک سپرده
    شود . علی شریعتی نیز از این قانون مستثنی نیست . اما شریعتی بخاطر نزدیکی به
    مقدسین اسلام مایل بود در سوریه بخاک سپرده شود و مسئله مهم در همین اسلام است .
    اندیشه ای که در رج رج متونش جز نفرت از انسان ، خشونت و نفی حقوق بشر چیزی دیگری
    یافت نمیشود . دینی که زمانی همچو ویروسی به ناگهان سد پیشرفت و شکوه فرهنگی مردمان سرزمین های بسیاری شد و آنها را به ویرانه
    اسلامی کنونی تبدیل نمود . جای شگفتی است که یک انسان چگونه میتواند به ویروسی که
    مرکش را بانتظار میکشد عشق به ورزد. جز آنکه خود از هر گونه دانش و خرد تهی باشد.

  • کامران

    طولانی بود نخوندم

  • بابک پرسا

    پرسش در اینجاست که: در به آرامگاه سپردن زنده یاد ریچارد فرای در خاک ایران چه کسی نگران است و می گوید نه ؟

    مگر نه اینکه همه آن زمامداران جمهوری آخوندی اسلامیون شیعی از همان پس ماندگان تخم ناپاک تازیان محمدی هستند که هنوز و همچنان ایران زمین را در چنگال خونین خودشان گرفتار نگه داشته اند ؟ مگر نه اینکه کارکرد و تلاش و اندیشه ریچاد فرای در راستای نشان دادن شکوفایی و سرافرازی و ارزشمندی سرزمین جاوید بوده است ؟

    سراسر سیاست و برنامه و اندیشه دستگاه آدمکشان اسلامی در ستیز و دشمنی با خاک و آرمان و فرهنگ ایران و ایرانی بوده و هنوز هم چنین است و جای هیچ شگفتی هم نیست و برای همین است که نام حزب الله خمینی جمهوری اسلامی بر پیشانی ننگین و خون آلود خود دارد.

    رژیم اسلامی چهره بر ایران زمین ، بنام دشمن ایران و ایرانی، نماینده حزب الله لبنان و فلستین و سردسته نیروهای آدمکش شیعه عراقی و علوی سوری است و همیشه هم چهره پلید خودش را در دشمنی با ایران و ایرانی نشان داده است.

    در نگاه رژیم اسلامی ، سخن از – عرق اسلامی – است، نه سخن از – عرق ملی – اگر ریچارد فرای باور اسلامی داشت ، رژیم اسلامی خودش برایش آرامگاه درست می کرد . – نه اسلام. نه قرآن. جاوید نام ایران – بابک پرسا –

  • علی حسن

    بنام خدا
    سلام . دکتر شریعتی مائمور استعمار غرب , برای فراهم آوردن و زمینه چینی در به وجود آوردن حکومت ولایت فقهیی آخوند ها بوده است . و چون ماموریتش در این زمینه به پایان میرسد و دیگر به درد غرب نمی خورد , او را با ریختن سم در غذایش و یا ترزیق سم به او , او را کشتند.

  • علی حسن

    بنام خدا
    سلام . اصولا حکومت های تک حزبی یعنی : حکومت های شاهی – حکومت ولایت فقیهی – حکومت های چپ و کمونیستی- حکومت های ارتشی – حکومت های رئیس جمهوری مادام العمری , حکومت مجاهدین خلقی , همه اوباش ساز و لات پرور هستند . در زمان نخست وزیری دکتر محمد مصدق , از طرف محمد رضا شاه و استعمار غرب , به سردمداری انگلیس و ایالات متحده آمریکا , شعبان جعفری به نام شعبان بی مخ و دار ودسته چاقوکش و لاتش از یکطرف , و از طرف دیگر جنده های شهرنو تهران و آخوندها به سردمداری آخوند , آیت الله کاشانی که رابطه نزدیک با شاه و انگلیس داشت , بر علیه دکتر مصدق بپا خواستند و مرگ بر مصدق , مرگ بر مصدق آنها به آسمانها برخاست. دکتر فاطمی یکی از اعظا دولت مصدق و از یاران صدیق مصدق که طرح ملی شدن صنعت نفت ایران به وسیله او به دکتر مصدق پیشنهاد شده بود , از طرف شعبان بی مخ و اطرافیان لات و چاقوکشش مورد حمله قرار گرفت و با چاقو بدنش را خونیین نمودند, و اگر خواهر دکتر فاطمی به دادش نرسیده بود , این اوباش اورا کشته بودند. دکتر فاطمی را با آن بدن به خون آغشته و تکه پاره شده به زندان بردند و چند روز بعد از آن , به سفارش چرچیل نخست وزیر انگلستان و به دستور محمد رضا شاه , او را تیر باران کردند و او را در یک قسمت ناشناخته ای , و بدون نام و نشان در قبرستان مسکر آباد تهران دفن نمودند. اوباش و لاتهای جمهوری اسلامی ( جمهوری شیطانی ایران ) , همان اوباشان و لاتها و شعبان بی مخ های زمان محمد رضا شاه می باشند , با این تفاوت که لاتها و اوباشان ولایت
    فقیهی ( ولایت وقیحی ) ریش دارند و زنانشان چادری هستند .

    • ناشناس

      شعبان جعفری اول در استخدام به اصطلاح دکتر فاطمی اگر اشتباه نکنم شهربانی وزارت کشور تحت فرمان به اصطلاح دکتر مصدق)بود برای کتک زدن توده ای ها (مثل احزاب پان ایرانیست و آریا و …) ولی دولت تک حزبی مصدق دستگیرش کرد. بعد که مصدق برای باجگیری از آمریکا خواست دست توده ها رو باز گذاشت بر عکس شد و توده ای ها میریختن دفاتر نشریات و احزاب طرفدار شاه باز دولت مصدق کاری به کارشون نداشت. برای همینم توده ای های ضد مصدق یک شبه طرفدار مصدق شدن. همین که ۹ اسفند شعبان یه تطاهرات علیه رفتن شاه از ایران راه انداخت دستگیر شد و تا ۲۸ امرداد در زندان مصدق السلطنه بود ولی ۲۵ امرداد که فاطمی رفت کاخ شاه لباسای شهبانو رو آورد بیرون رو به تظاهرکنندگان توده ای که پرچم داس و چکش به دست داشتن گفت:از نظام شاهنشاهی همین تنیکه ثریا مونده که اینم حراج میکنیم ! باز کاری به کارش نداشت ! حکومت تک حزبی یعنی این . یعنی هر وقت تو هر طرف باشی مطبوعات و احزاب آن طرف حق داشته باشن بدون ترس از هر گونه عواقب قانونی به مخالفینت حمله کلامی و فیزیکی بکنن ولی مخالفینت برای یه تظاهرات بی محاکمه دستگیر و زندانی میشن خب معلومه همچین آدمایی اگر دست مردم عادی بیفتن که تکه میشن برای همین این فاطمی به اصطلاح ملی جز خانه ی توده ای ها که مصدق هم آنها روعوامل بیگانگان میدانست جایی برای پنهان شدن نداشت . برای دانستن رابطه بین مصدق و فاطمی با انگلیس و آمریکا به کتابهای پر از سند و مدرک اقای مهدی شمشیری رجوع کنید. سپاس از این سخنم را چاپ کردید

  • اسیم رضایی

    چقدر غم انگیز و تاسف بار٬ این نشان دهنده این هست که قدرت در دست چه کسانی هست٬ کسانیکه خودفروشی میکنند فقط قیمت بازار را بفرمایید . . حالا از عربها ایراد میگیریم٬ فقط این را بگم اینها که مخالفت میکنند نه تنها اصفهانی نیستند ایرانی هم نیستند٬ اینها سگان دشمنان ما هستند که برای گشنه نموندن تن به هر پستی و خواری میدهند