نیروی هوایی ایران در بدترین وضعیت ۵۰ سال اخیر ۱۶

نیروی هوایی ایران بهترین بود

نیروی هوایی ایران برای چند دهه بعنوان عقاب آسیا شناخته می شد. آموزشهای دقیق و طاقت فرسای داخل و خارج ایران به همراه آموزش کادر همافر که وظیفه نگهداری و خدمات فرودگاهی به هواپیماهای نظامی ایران را داشتند، بهترین نیروی انسانی متخصص را برای ارتش ایران فراهم ساخته بود.

هزاران ساعت آموزش سخت گیرانه در امریکا ، خلبانانی را تحویل نیروی هوایی ایران داد که مهارت آنها شاید تکرار نشدنی باشد.پیامد  مدیریت افراد لایق و در نیروی هوایی و همچنین علاقه شاه به داشتن نیروی هوایی پیشرفته و هزینه های سرسام آور او برای این نیروها ، ایران را به پنجمین قدرت هوایی جهان بدل ساخت که این مقام هم شاید هرگز تکرار نشود. تا همین اواخر نیروهایی که هزاران ساعت را در امریکا آموزش دیده بودند، سعی داشتند که نیروی هوایی ایران را با همه دشواریها بعنوان بهترین منطقه معرفی نمایند.

دریافت تخصص ،تجربه و  نظم از خارج

تجهیزات مدرن اگرچه بسیار مهم است ولی آنچه باعث افتخار به نیروی هوایی ایران می شد سخت افزار پیشرفته اش نبود، بلکه حضور نیروهای متخصص و سلامت ، با تجربه و مصمم، منظم و دقیق در آن بود.آموزش نظم و دقت خود بسیار پیچیده است و نیروهای منتخب ایران در امریکا با تجربیات ۷۰ سال هوانوردی امریکا طی دوره  های فشرده آشنا می شدند. بکار گیری بهترین ابزار پیشرفته روز دنیا برای خلبانان آن روزگار افتخار بود. بدست آوردن تجربیات هوانوردی به همراه هزاران ساعت آموزش به خلبانان نمونه ایرانی در امریکا، به همان شیوه که خلبانان امریکایی آموزش می دیدند نشان از نفوذ  شاه ایران در ارتش امریکا نیز دارد. شاه ایران علاقه اش را به داشتن برترین هواپیماهای هرگز پنهان نمی کرد و براحتی سفارش ۸۰ فروند اف ۱۴ تامکت را داد که  حتی با کمک به  کمپانی گرومن امریکا با خرید این هواپیما،آنها را از مشکلات اقتصادی نجات داد!

(این فیلم بسیار قدیمی شرکت گرومن برای پروژه تحویل پیشرفته ترین هواپیمای آن ژمان اف-۱۴  که می توانست ۶ هدف را در یک آن  مورد تهاجم قرار دهد و نیاز به فن آوری بسیار بالایی برای نگهداری دارد و متاسفانه تنها ۱۰ فروند آن امروز عملیاتی مانده است)

جنگ ایران و عراق  ثابت کرد امثال خمینی و خلخالی چقدر نادان هستند

با وقوع انقلاب ،بسیار فرماندهان خلبان ایرانی به جوخه ی اعدام سپرده شدند. کسانی مانندسپهبد نادر جهانبانی و سپهبد ربیعی  که تنها جرمشان آموزش جوانان ایرانی برای پرواز با پیشرفته ترین هواپیماهای روز جهان بود. اعدامهای متعدد و زندانی شدن بسیاری از خلبانان به بهانه های واهی مانند سلطنت طلبی و حمایت از رژیم شاه عملا نیروی هوایی ایران را به نابودی کشید. یک سال بعد  تنها چند ماه پیش از وقوع جنگ، باقیمانده فرماندهان که از تیغ خلخالی نجات یافته بودند و بخاطر احساس وظیفه و عشق به میهن حاضر به فرار و ترک صحنه هم نشده بودند، نیروی هوایی ایران را دوباره تشکیل دادند که البته سایه ای از  عقاب پیش از انقلاب بود. دلاوریها و نظم و دقت نیروی هوایی ایران در پاسداری از مرزها و تحقیر نیروی هوایی عراق در آغاز جنگ رویای صدام را برای فتح تهران برای همیشه به باد دادند.

(هواپیماهای بسیار دوربرد اف-14 خریداری شده پیش از انقلاب با خلبانان زبده ی ایرانی پرواز می کردند و رویای صدام را برای فتح تهران در یک ماه به باد دادند...)

هواپیماهای بسیار دوربرد اف-۱۴ خریداری شده پیش از انقلاب با خلبانان زبده ی ایرانی پرواز می کردند و رویای صدام  برای فتح تهران را در یک ماه به باد دادند…

نداشتن تجهیزات، متخصص و نظم پس از انقلاب کبیر اسلامی!

متاسفانه نیروهای متخصص و زبده اوایل انقلاب ، پس از ۳۰ سال خدمت به میهن باز نشسته شدند، شور بختانه با تحریم جهانی که ناشی از حماقت ملایان بی شعوری چون خمینی و خامنه ای بوده است ، تجیزات موجود در نیروی هوایی ایران فرسوده شده است. همچنین با ورود هواپیماهای بی کیفیت میگ و سوخو روسیه که برد عملیاتی بسیار کوتاهی نیز داشتند،  نیروی هوایی ایران از یک نیروی کارامد به یک عقاب پیر بدل شد و میگهای  ناقص روسیه هرگز نتوانستند کیفیت و برتری گذشته را به نیروی هوایی ایران ببخشند. نداشتن تجهیزات کافی همچنین به محدودیت پروازهای آموزشی انجامید و خلبانان نسل نوی ایران بخاطر کمبودها، تجربه پرواز با هواپیماهای مدرن را باندازه کافی ندارند.  روسها با زرنگی در ابتدا همراه با میگهایشان خلبان و سرویسکار روسی فرستادند و خواستند پولی هم از بیکار کردن خلبانان و همافران ایرانی به جیب بزنند. متاسفانه سایه صنعت بی کیفیت روسیه بر  نیروی هوایی ایران  افکنده شده  است و ایشان حتی نقشه سرویس هواپیماهای فروخته شده را به ایران تحویل ندادند. تنها پس از ۲۰ سال اکثر میگهای خریداری شده در دهه ۷۰ خورشیدی به آهن پاره تبدیل شده است! در حالیکه هواپیماهای پیش از انقلاب با عمری بین ۳۵ذ تا ۵۰ سال هنوز فعالند!

(فرتور شاهزاده بندر بن سلطان دشمن قسم خورده ایران است. براستی ضعف ارتش ایران آنقدر شده که عربستان سعودی بخود اجازه دست درازی به ایران را هم  بخود خواهد داد؟)

فرتور شاهزاده بندر بن سلطان دشمن قسم خورده ایران است. براستی ضعف ارتش ایران آنقدر شده که عربستان سعودی  اجازه دست درازی به ایران را هم  بخود خواهد داد؟

بلند پروازی شاه کجا.. شعار پردازی ملا کجا

این بی خردان مثلا انقلابی اول انقلاب می خواستند هواپیماهای اف-۱۴ را به امریکا پس بدهند! و گاهی مطالعه تاریخ انسان را بدانجا می برد که ” شاید همه اینها یک نقشه است”! و براستی هدف خمینی از باز پس دادن پیشرفته ترین هواپیمای آن ژمان به امریکا چه بوده است. خوشبختیم که آخوند بر سر معامله خسیس است و قیمت پیشنهادی امریکا را کارشناسان ایرانی رد کردند!

اما وقوع جنگ با عراق ارزش داشتن نیروهای متخصص نیروی هوایی را ثابت کرد. همچنین ارزش داشتن هواپیماهای برتر جهان را نیز به ملاهای روضه خان نشان داد! هر چند که ذات ملا در نفهمی است و ایشان هرگز به اشتباه خود در اعدام خلبانان و بی اعتنایی به ارتش منسجم و منظم اعتراف نکردند.

در دوره خلافت خامنه ای جنایتکار او گاهی سعی کرد ادای شاه را در آورد و مثلا چند سوخو و میگ روسی خرید.یکی دو زیر دریایی خرید.اولین حماقت این تقلید بی خرد و گزاف وی آن است که “روسیه جنس خودش که هیچ! جنس هواپیمایش هم بنجل است و این مساله در بیست سال اخیر ثابت شد.دومین حماقت آن بود که بجای آموزش متخصصین ایرانی به مستشاران روسی اجازه دادند در زیر دریایی مثلا ایرانی باقی بمانند! حتی در ایران خلبانی کنند. کشوری که روزگاری بهترین خلبانان جهان را داشت، با مکر روسیه مجبور به دادن حقوق به خلبانان روسی شد!

تولید هواپیما با علم لدنی امامان!

در ده سال اخیر هم هر از گاهی می شنویم که هواپیماهای جنگی تولید ایران به پرواز در می آیند و چنین است و چنان! اما آیا ما واقعا بدون علم وتجربه کافی توان تولید هواپیمایی در حد اف -۱۴ را داریم؟ هرگز! اگر داشتیم که آشغالهای روسیه را نمی خریدیم! موضوع فقط تبلیغات برای عوام خواب و خرافاتی است. همان عوامی که گمان می کند انرژی هسته ای را می توان در زودپز و در یک زیر زمین ایجاد کرد!  قاهر ۳۱۳ آخرین دروغ ملایان بود که استهزاء همه جهان را بدنبال داشت.

(ببینید چگون وسیله اعراب  مورد  تمسخر قرار گرفته ایم... هواپیمای قاهر 313 که کابین خلبان آن دکوری بسیار ابتدایی دارد و مانند یک هواپیمای ملخی هم نیست. تجهیزاتی که بجایی محکم نیستند و نشان دهنده هایی که در حد یک خودرو ابتدایی بود!)

ببینید چگون وسیله اعراب  مورد  تمسخر قرار گرفته ایم… هواپیمای دروغین  قاهر ۳۱۳ که کابین خلبان آن دکوری بسیار ابتدایی دارد و مانند یک هواپیمای ملخی هم نیست. تجهیزاتی دکوری که بجایی محکم نیستند و نشان دهنده هایی که در حد یک خودرو ابتدایی بود!

این هواپیماهای باصطلاح ساخت ایران چیزی نبودند بجز طرحهای خاک خورده و قدیمی شرکتهای ورشکسته روسی که متخصصان بیکار شده ی شوروی سابق را برای مدتی در ایران مشغول نمود! هواپیماهایی که به دوران جنگ ویتنام تعلق دارند و هرگز قابلیت مقابله با جتهای جدید امریکا را ندارند.نسل جتهای جدید امریکا پی از شکست در ویتنام بوجود آمد که شامل اف ۱۴ و اف ۱۵ و اف ۱۶ می شود و تا امروز این نسل برتری خود را بر هواپیماهای روسی حفظ کرده است چه برسد به نسل بعدی اش! علم لدنی هم در کار نیست و هر قدر هم در دانشگاه امام صادق نماز خوانده شود این هواپیماها ابتدایی کپی حتی  نمی توانند به گرد یک اف ۱۴ متعلق به ۴۰ سال پیش برسند!

سقوطهای متعدد در ۳ سال اخیر

متاسفانه با وجودی که اخبار در ایران سانسور می شود، می بینیم و می شنویم که  تعداد زیادی از هواپیماهای سالخورده جنگی ایران در نقاط مختلف سقوط می نمایند. سقوط اف-۱۴ و اف-۴ و اف-۵ که پراکنده اخبارش منتشر می شود و آمار دقیقی هم موجود نیست. در آخرین مورد که یک اف-۴ که حداقل ۴۰ سال از عمرش می گذشته است در استان فارس سقوط کرد و متاسفانه در کمال ناباوری سیستم نجات هواپیما هم درست عمل نکرد و  دو سرنشین نگون بخت تا لحظه سقوط هواپیما درون آن محبوس ماندند و به فجیع ترین وضع هلاک شدند… متاسفیم….  براستی این چه نیروی هوایی اسلامی است که ساخته اید؟ این تعداد هواپیما در پرواز عادی سقوط می کند؟ وای بحال جنگ هوایی! جای بسی خجالت است! این چه کشور و چه ارتش بی ارزشی است که شما ساختید؟ تنها با شاه سلطان حسین بی عرضه قابل مقایسه اید و فتحعلی شاه قاجار به شما شرف دارد! او حداقل در حد توان نیرویی که داشت ، با روسیه ابر قدرت جنگید… شما که با این وضع نمی توانید تنبان خود را حفاظت کنید! وای بر مردم ایران که اگر  وضع به این منوال باشد، جرقّه ای کوچک برای حمله شغالان  و لاشخوران کافیست.

(300 فروند اف-16 که هرگز به ایران نرسید. هرچند که با وقوع انقلاب شوم تعداد خلبانان و استادان کافی هم برای آموزش پروازی این تعداد بالا هواپیما را نداشتیم. در واقع ما بازی خودیم و خمینی همه ی ما را مات کرد!)

300 فروند اف-۱۶ سفارشی که هرگز به ایران نرسید. هرچند که با وقوع انقلاب شوم تعداد خلبانان و استادان کافی هم برای آموزش پروازی این تعداد بالا هواپیما را نداشتیم. در واقع ما بازی خودیم و خمینی همه ی ما را مات کرد!

سخنی با مردم

ای مردمی که شاه را بیرون کردید… مردمی که از اعدام ربیعی و جهانبانی حمایت کردید… مردمی که  ۸ سال بی هدف با صدام جنگیدید و خون جوانان بباد دادید.  ای مردمی که پیش از انقلاب می گفتید “پول نفت کجا می رود؟” و حالا می بینید که پول نفت کجا می رود!

همه ما!…چه دیندار و چه کاسب و چه سپاهی و غیره.. همه مقصریم و آیندگان ما را خائن می دانند. این رژیم هیچ چیز سالمی را برای ما نگذاشته است! همه چیز در هم است و ارتش ایران در بد ترین روزهایش است. با چماق نمی توان به جنگ توپ رفت. این را کشتگان چالدران فهمیدند.با تفنگ نمی توان به جنگ مسلسل و توپ رفت، این را کشتگان ایران و روس فهمیدند.  اما هنوز کسانی هستند که عبرت جنگ ایران و عراق را نگرفته اند: ملّا دلش بحال مردم نمی سوزد!  ملا بی وطن و بی فرهنگ است. ملا دشمن فرهنگ و وطن است.از گذشته درس بگیریم و ملا را حتی سلام  هم ندهیم.

  • mohamamd

    in che harfie mizanid shomaha. che ghad dg janebdarane minvisin .orze darin biain irano pas begirin dg . ma hame poshte seyd ali hastim . fek kardin ye sait zadino nezamo maskhare mikonino mibandin be fosh masalan chi mishe . khaye darin berin ba amricaia motahed shim ba hamin havapeimaha paretoon konim. koorin che joori mardom mian rai midan, har sal 22 bahman koorin nemibinin . migin niroo havayee iran ozash kharabe . age kharab bood chera amrica hamle nemikone. taze shoma in etelate mohemo az koja dar miarin . ye kam aghl dashtan khoobe . joda az ina hey be eslam tohin mikonin . che ayedetoon mishe shayad hooghooghetoon bishtar mishe na
    mashghool bashin. kahdoonie gharb vase hamatoon yonje dare

    imailamam jalie

    • moji

      شعر و ور نگو
      کثافت لجن بی عقل

      • mohammad

        age adam boodi aine adam zer mizadi moji . halit nis chi migi dg.

    • mohammad

      dalil biar ke shero ver migam

    • ایران دوست

      برو ساندیست را بخور.

  • داریوش

    دست شورشی‌های بهمن ۵۷ درد نکند که یک کشور رو به رشد را به فلاکت کشاندند و از رو هم نمی‌‌روند. ایران زمان شاه بی‌ عیب و نقص نبود، ولی‌ چاره مشکلات آن خیمنی و میراث شومی که از خود به جا گذشت نبود.

  • mohammad

    dalil biar ke shero ver migam ekbiri

    • ایران دوست

      دلیل زیادی لازم نیست. همان که ساندیس می‌خوری دلیل این است که مزخرف میگویی.

  • MRH

    ostad mohammade basijie rahbar doost,,,,bezar ye chizio man ba dalil behet begam ke bedooni pedar man khalabane va man etelae nesbi daram az vaze havapeimahaye iran….f14 aim54 ke selah aslishe ro nadare khob???joz oon ma fantom darim ke oonam male 40 -50 sal pishe…mig 29 update nashode darim ke faghat vase dargiri nazdik mohemat dare havapeimahai ham ke masalan iransakhte hamashoon copy va behine sazi shode f5 hastan..bara etelaaet migam ke f5 andaze makhzansookhte f4 hast ! sukho hai ham ke az araq farar kardanaxaran zamin giran…va iran be hich onvan hata tavanai dargiri havai ba keshvare koochiki mese emarat ro ham alan nadare,,,hala boro bebinam aghaye seyed alie cholagh chejoori mikhad jelo raptor o f35 ro begire…laaghat age betoone su 32 ya pakfa az rusie begire ke beshe moghabele kard.

  • MRH

    ye chiziam be nevisande bi etela in matlab migam…havapeimahaye iraq hame roosi boodan…ke shoma beshoon migi bordeshoon kootah bood….gooya faramoosh kardi mioomadan tehran o mizadan bar migashtan na???aval fekr o tahghigh badesh harf ok?

  • MRH

    dar zemn inam heifam oomad nagam betoon asatid ke borde amaliatie f14 926km hast faghat …borde tarabarishamtaghriban 3000 km dar soorati ke sukhoi 27 flanker roosi 3530 km borde amaliati dare….ke hamnasle f14 hastesh .

  • MRH

    iranbayad 200 ta hadaghal az in havapeima az roosie bekhare:میگ-۳۱بی‌ام مدل ارتقایافته‌ای از میگ-۳۱ با قابلیت‌های بسیار بالاتر جنگی است که قرار است تمام میگ-۳۱های فعال ارتش روسیه به آن ارتقا یابند. این جنگنده در وضعیت جنگ هوایی قدرت رهگیری ۲۴ هدف و درگیری با ۸ هدف از جمله موشک‌های کروز گرفته تا هواپیماهای مافوق صوت را دارد. شرکت میگ در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار این هواپیما را به معرض نمایش عمومی گذاشت. رهگیری جنگنده‌هایی با ۳۲۰ کیلومتر فاصله و انهدام اهداف هوایی در فاصله ۲۸۰ کیلومتری با ۶ راکت ویمپل آر-۳۷ از جمله قابلیت‌های منحصر به فرد مدل بی‌ام است. در مقام مقایسه بهترین رهگیر آمریکایی یعنی اف-۱۴دی توانایی انهدام اهدافی با بیش از ۱۸۰ کیلومتر فاصله را نداشت. قابلیت‌های حمله به اهداف سطحی و نقشه‌برداری زمین هم به این جنگنده افزوده شد و در نتیجه این جنگنده برخلاف میگ-۳۱ یک جنگنده چندمنظوره طبقه‌بندی می‌شود. میگ-۳۱بی‌ام همچنین تنها هواپیمای در حال تولید است که توان درگیری موثر با موشک‌های کروز مدل تاماهاوک را دارد

  • MRH

    behtarema ba roosha doost bashim va betoonim azashoon havapeima o mooshakaye bartari havai nesbat be noe amrikaisho bekharim…dar in soorat baz ham be sathe aval ghodrat bar migardim…..khandan in matlab neshoon mide ke ye mooshak fire and forget roosi cheghad tavanast ..

    موشک نواتور کا اس-۱۷۲ (به روسی: Новатор КС-۱۷۲) یا آر-۱۷۲، موشک هوا به هوای بسیار دوربردی ساخت روسیه و توسعه‌یافته توسط دفتر نواتور است.

    این موشک تنها جهت نصب بر روی هواپیماهای سوخو-۳۵، سوخو-۳۷ و میگ-۳۱ طراحی شده‌است؛ هرچند گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از این موشک دوربرد بر روی آواکس‌های ای-۵۰ نیز منتشر شده‌است.

    هدف اصلی از طراحی این موشک، جلوگیری از پرواز آواکس و سایر پرنده‌های پیش اخطار بود. هرچند که براحتی می‌توانست به عنوان یک موشک ضد بالیستیک نیز بکار رود که افشای این موضوع، موجب تیره شدن روابط روسیه با ایالات متحده می‌گشت؛ زیرا دو طرف روسیه و ایالات متحده، پیمان منع تولید موشکهای ضد بالیستیک را امضا کرده بودند تا بدین وسیله از گسترش بی حد و حساب موشک‌های اس‌اس، به نوعی جلوگیری شود.

    این موشک بسیار دوربرد، از سیستم هدایت راداری فعال بهره می‌برد و می‌تواند به اهدافی تا ارتفاع ۱۰۰ هزار پا که سرعتی برابر ۴ ماخ دارند و در حال انجام مانورهایی تا ۱۲g است، هدفگیری شده و به دقت اصابت کند.

    هرچند نوع خاصی از رادار ناشناخته تولید شده توسط زالسون، فقط برای جنگنده‌هایی که از این موشک بهره می‌برند، ساخته شده مطابق گزارشهای مامور سی آی ای، این رادار ویژه بردی برابر ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر، در عرضی به پهنای ۶۰ درجه را تراک می‌کنند؛ ضمن اینکه همانند سایر رادارهای روسی، از قابلیت دید پایین و شلیک به پایین نیز بهره می‌برد و قادر است به اهدافی به ابعاد ۵۰ سانتی متر مربع در ارتفاع ۵ پائی نیز شلیک شود. با این حساب جنگنده بمب افکن‌های رادار گریزی مانند اف-۲۲، بی-۲ و اف-۱۱۷ نیز می‌توانند به راحتی توسط آر-۱۷۲ شناسایی شده و هدف قرار گیرند.

  • iran book

    دانلود کتاب ممنوعه جدید «چرا اجنه نامرئی هستند با متن کامل لعنت حجاب»
    فقط ۲ مگابایت و لینک زیر در مرور گر باز می شود.
    http://jmp.sh/7l4gbKf

  • mahsa

    تا اسلام کفن نشود ، ایران آزاد نگردد.

  • جانم فدای سید علی

    اول خوشم میاد که فیلترت کردن.دوم ۱۴۰۰ساله که گنده تر از شماها خواستن اسلام و کفن بدن خودشون رفتن تو قبر دیگه چی برسه به شما ادمایی که هرشب دستگاهه یکی تو صندوقتونه.سوم مقاله ای به این چرتی نخونده بودم پدرم ۱۳ سال خلبان درجه یکه نیرو هوایی بوده و هست و تنها چیزی که میبینیم و میگه برتری نیروی هوایی ایران در منطقه است امارتم بکن تو …. اب نبات سبز درارو بمیک…………………….