به کوری چشم تازی پرستان، یلدا را با شکوهِ بیشتری، جشن خواهیم گرفت! ۴۵

– زنده نگاه داشتن فرهنگ ایرانی، وظیفه ملی است:

ایران باستان و فرهنگ ایرانی، سراسر جشن و سرور و شادمانی بوده است، نیاکان ما به بهانه های گوناگونی به پایکوبی و رقص و آواز می پرداختند و روزهای بسیاری را در طولِ سال، به منظور جشن گرفتن و دور هم جمع شدن، برگزیده بودند.

از آن همه زیبایی و شادمانی برای ما فقط چند روز انگشت شمار باقی مانده که از آن ها می توان به نوروز، جشن مهرگان، جشن سده، جشن چهارشنبه سوری و شب یلدا اشاره نمود. سایر روزهای شادمانی ما شوربختانه به دست فراموشی سپرده شده و یا به دلیل تهاجم فرهنگی بسیار، از حمله اعراب گرفته تا مغولان و تُرکان خونخوار، از میان رفته است.

یلدا یادگار نیاکان ماست، با جشن گرفتن یلدا، آیین گذشتگان خود را زنده نگاه داشته و به تازی پرستان، دهن کجی می کنیم.

یلدا یادگار نیاکان ماست، با جشن گرفتن یلدا، آیین گذشتگان خود را زنده نگاه داشته و به تازی پرستان، دهن کجی می کنیم.

حال پاسداشت و نگاهداری از این آیین بر جای مانده از نیاکان مان، یک وظیفه ملی است که تمامی ایرانیان در برابر این مهم مسئول می باشند. ما وظیفه داریم که این فرهنگ زیبا و دوست داشتنی را به نسل های پس از خود منتقل نموده و ریشه های فرهنگی خود را حفظ نماییم.

– شب یلدا، یک بهانه برای عشق ورزیدن:

شب یلدا  یعنی بلند ترین شب سال، برابر با شب پایان سی ام آذر و شب اول زمستان، نزدیک است. این شب در  تاریخ  مسیحی با شب ۲۱ دسامبر، برابر می شود. شوربختانه خبرهای غم بار و تلخ، سراسر زندگی های ما را پر کرده اند. بنابراین، برای دهن کجی و مبارزه با ظلم و ستم و جنایات حکومتِ اسلامی  باید تمامی ایرانیان آن را جشن بگیرند،

برخی از هم میهنان متعصب که خیلی وقت است خردگرایی را کنار گذاشته و خرافه پرست گشته اند و کمترین حس میهن دوستی در ایشان دیده نمی شود، یا زودتر از شب یلدا مراسمی را برگزار کرده اند و یا برای احترام گذاشتن به محمد ابن عبدالله، قصد ندارند که این شب تاریخی را جشن بگیرند.

از طرفی حکومت اسلامی و طرفدارانش نیز با تهدید و ترساندن مردم حتی در فضای مجازی، اعلام کرده اند که برگزار کردن یلدا حرام است و جشن شب یلدا بایستی که تحریم شود! برای مثال مداح هفت تیر کش رژیم، محمود کریمی، در برگه شخصی خود با تهدید به اینکه این آخرین هشدار هیئتی ها به ایرانیان است، اعلام کرد که شب یلدا تحریم خواهد شد!

این مزدور تازی زاده هفت تیر کش، جشن گرفتن یلدا را ممنوع الان کرده! کار ایرانیان به کجا رسیده که غلامِ حسن و حسین، برای شان تعیین و تکلیف کند؟!

این مزدور تازی زاده هفت تیر کش، جشن گرفتن یلدا را ممنوع الان کرده! کار ایرانیان به کجا رسیده که غلامِ حسن و حسین، برای شان تعیین و تکلیف کند؟!

یلدا یکی از زیباترین جشن های ملی و شادی بخش ایرانی است، جشنی که آوازه اش به گوش جهانیان رسیده و هزاران سال پیش، از ایران ما، به روم باستان و اروپا نیز صادر شده است و گوشه هایی از این آیین زیبا، در مراسم کریسمس و جشن زادروز مسیح قابل لمس و مشاهده است. یلدا سبب گرمی خانواده و بهبود روابط میان دوستان و آشنایان و یادی از گذشته ها و خاطرات زیبا می گردد.

یلدا مایه نشاط و سبب خرسندی تمامی ایران می شود چرا که همگان دور هم جمع شده و شب را با مسرت و دلخوشی به صبح می رسانند. یلدا به غم ها و تلخی ها پایانی شیرین داده و به اعضای یک خانواده، یک فرصت دوباره برای بهتر کنار هم بودن و درک کردن یکدیگر را می دهد.

یلدا، جشن عشق و مهرورزی است، در شب یلدا از بزرگان و مشاهیر ایران زمین یاد می گردد، سخنی از حسن و حسین و علی و دیگر بیگانگان نیست، همه می خواهند از بابک و کوروش و آرش بشنوند. بزرگ فامیل، قصه هایی از شاهنامه می گوید و سری هم به حضرت حافظ و غزلیات دلنشین شان می زنند.

یلدا شب تمدید پیمان های دوستی و انسان دوستی است، یلدا که می آید، همه عاشق یکدیگر می شوند، گویی که رازی نهان در پس این آیین و فرهنگ هفت هزار ساله، چون سحری دل فریب وجود دارد که در آن شب همه لبخند می زنند و می رقصند و فارغ از غم های دنیا، تلاش می کنند تا مراسم به زیبایی هر چه تمام تر به پایان برسد.

– برای مادران و پدران داغدیده، هر شب یَلداست:

شب یلدا که می آید، سری هم به مادرهای داغدار بزنیم، سراغ ندا و سهراب و محمد و صانع و ستار و کیانوش ها را بگیریم و کارت پستالی، نامه ای و یا دسته گلی برای خانواده آن نازنین جوانان وطن و همچنین خانواده زندانیان سیاسی – عقیدتی بفرستیم و پیمان مقدس مان با ایشان، که همانا آزادی بی چون و چرای مام میهن باشد را، رنگ و رویی تازه و پر قدرت ببخشیم و به مادران فرزاد ها و سهراب ها بگوییم که نخواهیم گذاشت تا خون سهراب و همراهاناش، پایمال شده و برای هیچ روی زمین را سرخ کرده باشد.

راستی شب یلدا که از راه می رسد، فکری نیز به حال کودکان کار کنیم، بیایید آن ها را نیز در جشن یلدای خود شریک کنیم، مگر چه می شود که آن ها نیز یک شب خوشحال و خندان باشند؟ کودکان بی سرپناه و درمانده که حق شان را آخوندهای شکم گنده خورده اند، دریابیم و در آغوش شان بکشیم و به آنان محبت کنیم، نه فقط در شب یلدا بلکه در تمامی روزها و ماه های سال، یلدا یک بهانه برای ایجاد روابط دوستانه و انسانی با دیگران است.

جشن یلدا را با یاد کردن از شهدای راه آزادی وطن و خانواده های داغدیده شان، سپری کنیم.

جشن یلدا را با یاد کردن از شهدای راه آزادی وطن و خانواده های داغدیده شان، سپری کنیم.

یلدا که می آید سراغی از پدران و مادران کارگری بگیریم که چندین ماه است بیکار شده اند و محتاج نان شب اند و شرمنده روی بچه های شان گشته اند که آرزوی چند کیلو آجیل و میوه را دارند، یک شب، هزار شب نمی شود ولی این دوستی ها و فرهنگ مهروزی است که سینه به سینه و نسل به نسل، به آیندگان این مرز و بوم منتقل خواهد شد و یلدای مان چه زیباتر خواهد شد وقتی به دیگر هم میهنان نیازمند مان یاری رسانیم و کمک کنیم تا ایشان نیز، یلدایی خوش و دست کم یک شب با نشاط داشته باشند.

یلدا می آید و هنوز خیلی ها، هر لحظه از زندگی شان با سختی و تلخی می گذرد و مدام چشم های شان گریان است، بیایید برای یک شب هم که شده، همه در کنار یکدیگر، تلاش کنیم تا دیگران را شاد کنیم، هر کس که گمان می کنیم غمی دارد را، به شادی و نشاط دعوت کنید و دست نیازمندان را بگیریم. بیایید طوری یلدا را بگذارنیم که وقتی رفت، تا آمدن سال دیگرش، خاطرات خوشی که برای دیگران و به خصوص تهی دستان ساخته ایم را، هر لحظه همراه داشته باشیم.

نکته پایانی:

ﺁﻧﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺗﻮﻟﺪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺑﯿﮕﻨﺎﻩ ﻣﺎﯾﻪ ﻧﻨﮓ ﻋﺮﺏ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ ! ﺁﻧﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺧﺘﺮﮐﺎﻥ ﺳﺎﻋﺘﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ ﻧﻤﯽ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ…
ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﭘﺎﮐﻤﺎﻥ ،
ﺑﻠﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﺐ ﺳﺎﻝ ﺭﺍ ،
ﺷﺐ ﺗﻮﻟﺪ ﻣﯿﻨﻮ ( ﺍﻟﻬﻪ ﺯﻥ ) ﻭ ﻣﯿﺘﺮﺍ ( ﺍﻟﻬﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ) ﺭﺍ ﺑﻨﺎﻡ ﯾﻠﺪﺍ ﻧﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ,
ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﺩﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ.
ﯾﻠﺪﺍ، ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﻧﺎﻡ ﻭﻃﻦ ﻭ ﻋﺮﻭﺱ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻬﺮبانان …
ﯾﻠﺪﺍیتان پیشاپیش ﻣﺒﺎﺭﮎ…..

*تقدیم به فرزندان پاک ایران زمین*

  • آرش آریانی

    ( تاریخ تفکر بشر با تمدن ایران در ۸ هزار سال پیش آغاز شد ) آیین میترائیزم منشا تمام ادیان سامی و آریایی است.گاتا زرتشت در حدود ۴ هزار سال پیش سروده شد و در آن دائما انسان را به راستی و درستکرداری و یاوری اهورامزدا خالق هستی دعوت میکند ایرانیان برخلاف اعراب بت پرست و سایر اقوام دیگر همواره یکتا پرست بوده اند زرتشت و کوروش کبیر مظهر راستی درستی و یکتاپرستی بوده اند.جشن های سده و نوروز و یلدا و چهارشنبه سوری که از آن دم میزنید حاصل اندیشه های همین خداباوران در ایران باستان است شما که خداناباورید چگونه خود از میراث خداباوران دم می زنید؟؟؟

    • فرزند کوروش

      ببین آقای مثلا آرش

      چیزی که می گی درسته / ولی خودت داری جواب خودتو می دی / ۴۰۰۰ سال گذشته

      تو این ۴۰۰۰ سال بشر از نظر تفکر خیلی رشد کرده

      اگر خود کوروش کبیر هم تو تمام این ۴۰۰۰ سال زنده بود دچار تحول می شد

      مسلمه که آیین میترایی (نه میترائی) ریشه هر ایرانی است

      ولی جناب فیلسوف تحصیلکرده دانشگاه تهران !!!!! دوره دین و آیین مدتهاست که سرآمده

      الان دوره خرد گرایی و انسان گرایی است و نه دین مداری و آیین گرایی

      اما امثال شماها دچار جمود فکری هستید

      • آرش آریانی

        آیا بزرگانی چون آلبرت انیشتین ماکس پلانک اروین شرودینگر و ورنر هایزنبرگ که شهسواران دانش فیزیک در قرن بیستم که همگی خداباور بوده اند از نظر شما به اصطلاح خردگرایان همه دچار جمود فکری بوده اند؟؟؟ درد شما بی دانشی تان است و چه دردی بالتر از آن. بخصوص که یک آدم جاهل و بیسواد خود را دانشمند و خردگرا نیز خطاب نماید.زرتشت متعلق به ۴ هزار سال پیش بود . در مورد این بزرگان چه می گویید آقایان خردگرا؟؟

        • nora

          شما یک گوشه از دانشتان را به ما بنمایید.
          گمان نکنم جز آیین شست و شوی پایین تنه و نماز مرده
          چیز دیگری بدانید.

          • آرش آریانی

            من جویا و دوستدار دانشم و نه دانشمند.
            فلسفه نیز به معنای دوستداری دانش است و بس.
            اما امثال ما اگر روزی به مخالفت و درگیری با دین نیز برخیزیم از سر همان دانش پژوهی است مانند فردی چون بهرام مشیری که بواقع و از سر درد و طلب حقیقت و اصلاح امور انسانی با جمیع ادیان و بویژه دین اسلام درافتاده.
            اما درگیری امثال جنابعالی با اسلام تنها و تنها به دلیل همان پایین تنه ای است که همواره دیگران را بدان متهم مینمایید.شماها نه از آزادگی کسانی چون بهرام مشیری بهره ای برده اید و نه از دانش گسترده وی در حیطه دین شناسی و تاریخ. و دردتان همان است که گفتم.
            اگر روزی رژیم ایران شکم و پایین تنه تان را آزاد بگزارد امثال مشیری آزاده را به دار خواهید کشید.بنده دیندار (از نظر شما) برای نجات وی خواهم کوشید و شماها برای مرگش.
            کوشیدم که عنان سخن نگه دارم اما هتاکی شما اجازه نمیدهد. و بقول سعدی شیرین سخن (با بی ادبان بی ادبی کمال ادب است)

          • فرزند کوروش

            بسیار خوشحالم

            همانطور که می بینی مردم جوابت را با هوشمندی داده اند /

            به امید ایرانی آزاد و سکولار

          • آرش آریانی

            واقعا متاسفم که مرا دشمن خودت تلقی میکنی

          • فرزند کوروش

            نه عزیز اشتباه نکن

            افکار دینی شما دشمن آزادی و سکولاریسم است

            سعی کن با دید بازتری به دنیا نگاه کنی / برای چند ساعتم که شده از قالب دینت بیا بیرون

            و با خردت به دنیا / جامعه و مسائل پیرامون آن نگاه کن

            آنوقت می بینی دنیا چقدر زیبا می شود

          • آرش آریانی

            از زمانی که نخستین کتاب فلسفی( حکمت یونان اثر شارل ورنر) را خواندم بیش از ۲۳ سال میگذرد اما حتی لحظه ای به آرمان لیبرالیزم و ارزشهای آن شک نکرده ام.
            به نظر شما آیا میشود کسی نیمی از عمرش را صرف حوزه فلسفه غربی بکند و تمامی تاروپود وجودش با ارزشهای لیبرالیزم چون آزادیهای فردی دموکراسی و حکومت قانون گره بخورد و باز دشمن آزادی و سکولاریزم باشد.
            دین برای من به منزله کنترل درونی است و قوانین به منزله کنترل بیرونی.
            مدینه فاضله از دیدگاه من تمدنی است که هر دو را بکار بندد.
            البته دین میباید در حوزه خصوصی باشد. و تهدیدکننده آزادیهای فردی نباشد.به قول یک فیلسوف فرانسوی دین زمانی که در لباس قدرت در می آید بزرگترین فاجعه تاریخ روی میدهد.
            برخورد جهت حذف دین و نیز در نقطه مقابل تلاش برای حاکم کردن دین در تمام ساختار اجتماعی توسط حکومت دینی هر دو ویرانگر و نافرجام خواهند بود.

          • nana

            ما هرچه می کشیم از شما جیره خواران رژیم کشتارگر اسلامی در ایران
            است ،در ایران بیشتر کسانی که به دین و امامان دل بستگی دارند
            یا سید هستند ،یا جیره و مواجب خوار رژیم توتالیتر و کشتارگر

            اسلامی در ایران اند.
            کسی که توانسته در دهه ی ۶۰ وارد دانشگاه تهران شود می بایست یک
            داعشی باشد نه یک دانشجو ، کما این که در ایران همه چیز گزینشی
            است و حتی دانشجویان از یک فیلتر گذرانده می شوند.
            کسی که برپایه ی ترس و پاداش و تنبیه به خودمهاری و خود کنترلی

            برسدگمان نکنم بتوان بر او نامی جز یک شیاد گذاشت.

          • آرش آریانی

            واقعا برایت متاسفم. زیرا روش و منش امثال تو به داعشی های زبان نفهم بیشتر شباهت دارد.
            اگر اصحاب دائرالمعارف عصر روشنگری مانند: روسو ولتر .دیدرو . منتسکیو و دیگران نیز آیه های روشنگری در گوش ات بخوانند. باز هم چیزی نخواهی فهمید. زیرا جاهلی هستی که به جهل خودت نیز جاهل و ناآگاهی و بدبختانه خیال میکنی که صاحب دانشی.
            پس سخن کوتاه باید والسلام

          • trino

            چند هزاره است که دین داران سدای(صدای) خداناباوران را خفه کرده اند
            و نگذاشتند باورهایشان نقد شود چرا که آن ها را مقدس می دانستند
            ولی اکنون با بازشدن فضا و آمدن افزاری به نام اینترنت میدان را
            برشما تنگ خواهیم نمود و نخواهیم گذاشت شما دین گرایان به زور
            باورهای خودتان را به خورد همگان بدهید.

        • jojo

          چه کسی گفته ما متعصبیم
          چه کسی گفته ما زرتشتی هستیم؟
          ما ملحد،مرتد و زندیق و بی خداییم.
          این تارنما ویژه ی ماست اگر خوشایند تو نیست ،بزن به چاک.

          • آرش آریانی

            آقا یا خانم جو جو تو در عرصه معرفت حتی جوجو هم نیستی.
            به قول حافظ شیرین سخن
            مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش
            مطمئن باش به تنهایی مقابلتان خواهم ایستاد.
            البته خطر شما از آخوندا کمتر است زیرا آنها زیرک و مکارند و شما ساده لوح

          • jojo

            راست می گویید چون ما همانند شما بسیجی و یا سپاهی نیستیم که
            آموزه هایمان را از تروریسم اسلامی(بخوانید دینی) گرفته باشیم.

          • فرزند کوروش

            ببین مستر فیلسوف حرفات پر تناقضه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            امکان نداره کسی با مکاتب فلسفی نوین آشنایی داشته باشه و اما باز

            هم به دین و مذهب و آیین اعتقاد داشته باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            مثل یه جوک می مونه فردی معتقد به مکاتب اندیشمندانی همچون راسل / کانت / فروید و ……….. باشه و بیاد بگه من به دین به عنوان

            کنترل درونی باور دارم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            دادا خیلی باحال بود !!!!!!!!!!!!!! کلی خندیدیم

            پس واسه ما نمی خواد ژست روشنفکری و فیلسوف مآبی بگیری !!!!!

            در ثانی قطعا جنابعالی یک وابستگی به دین یا حکومت داری که داری

            اینقدر سنگ دین رو به سینت می زنی

            فقط و فقط نسل هایی که تو این ۳۶ سال توی ایران رشد و پرورش

            پیدا کردن معنی استبداد مذهبی رو می فهمن و درک می کنند /

            تنها حسن این ۳۶ سال نکبت بار آشنایی مردم و به ویژه جوانان غیور و

            میهن پرست با ماهیت دین بوده و هست و رسیدن به این نتیجه که

            دین و آیین هرکس برای خودش محترمه به شرطی که نخواد دینشو

            از هر طریقی به کسی تحمیل کنه و به نمایش بگذاره !!!!!!!! بلکه تو

            خونه و پستوی خودش هرکاری که خواست بکنه حتی می تونه به

            خاطر اعتقاد به دینش خودشو تو خونش دار بزنه !!!!!!!!!!!! کسی بهش

            ایرادی نمی گیره .

            گذشته از این تلاش بیهوده نکن تا با مغالطه و سفسطه سعی در

            گمراه کردن جوانان آگاه داشته باشی / همانطور که می بینی جوانان

            چگونه با خرد و منطق خود به دفاع از عقیده مترقی خود در برابر تو

            ایستادن / تلاش بیهوده نکن عزیز جان

            نه تو ونه هیچکس دیگه ای نمی تونه جلوی این موج عظیمی که

            بعد از ۳۶ سال سرکوب و شکنجه و استبداد مذهبی بر جوانان از خود

            جوانان ایجاد شده خللی ایجاد کنه

            روز پیروزی نزدیکه / بوی خوش سکولاریسم را در خیابانهای تهران و

            شهرهای بزرگ حس نمی کنی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            درود بر مردم و جوانان آگاه و میهن پرست عزیز

          • آرش آریانی

            اولا من از راسل و فروید نام نبردم چون هردو ضد دین بودند. من از کسانی چون کانت پاسکال انیشتین شرودینگر ماکس پلانک و هایزنبرگ و … نام بردم که خدا گرا بودند ولو به ادیان رسمی اعتقادی نداشتند.

            ثانیا این اشخاص برایم حجت نیستند که بخواهم چون چماق بر سر استدلال شما بکوبم تنها حرف من این بود که وقتی بزرگانی مانند اینان به قدرتی مافوق طبیعت اعتقاد دارند ما در مورد عدم وجود آن قدری اندیشمندانه تر نظر دهیم آیا این امر به نظر شما جرم است؟

            افسوس که تردیدهای مرا در پذیرش عقیده تان به حساب گمراه نمودن نسل جوان میگذارید.

            بنابراین چه توان گفت با اینهمه بدبینی که تار و پود وجودتان را در بر گرفته.
            چون از قدیم گفته اند کسی را خوابیده می توان از خواب بیدار نمود اما کسی را که خود را به خواب زده هرگز.

          • فرزند کوروش

            آقای فیلسوف ماها بدبین نیستیم بلکه واقع بین هستیم

            در ثانی اعتقاد داشتن به یک نیرو و انرژی فراکیهانی در علم فیزیک ثابت

            شده اما ما این انرژی را خدا نمی دانیم / الله یا هر چیز دیگری !!!!!!!!!!!!

            در ضمن کسی که حرف از دین و دیانت می زنه خودشو به خواب زده و

            تلاش برای بیدار کردن آن از خواب مثل آب در هاون کوبیدن است /

            بهت توصیه می کنم بری و دانشتو به روز کنی بابا جان !!!!!!!!!!!!!

            گفته هات مال زمان دانشجوییته ( دهه ۷۰ )

            درود بر جوانان سکولار / لائیک و آتئیست میهن پرست

          • e.i

            دوست عزیز ولشون کن (نرود میخ آهنین در سنگ )اینا فقط میخوان خودشونو متفاوت جلوه بدن و ژست رو شن فکرانه بگیرن جدیدن روشنفکری شده بی دینی. فیلسوفای دنیا تمام عمرشونو به پیدا کردن حقیقت سپری کردن اونوقت شماها یک شبه به حقیقت دست پیدا کردین چه دری از حقیقت بر روی شما باز شده که اینقدر به حرف هایی که میزنین مطمئن هستید شما ها آدمایی هستین که هرکسی به نفع شما حرف بزن خوبه ولی دانشمندانی که معتقد به دین هستن رو زیر سؤال میبرین فکر میکنین از تو اینترنت گشتن فیلسوف شدین یا اکتشاف علمی بزرگی کردین اگر واقعاً عقل داشتین به جای دانسته هایی که همین جوری شنیدین مبرین یه کم درباره چیزی که میگین تحقیق می کنین تمام مشکلات ما از اینجا شروع میشه که مسلمون به دنیا میایم و پدر مادر به ما میگن دین ما یعنی نماز روزه سینه زدن فطریه وروزه و…
            ولی هیچوقت به ما نمیگن برای چی باید این کارارو انجام بدیم حتی اگر از خود شونم بپرسیم نمیدونن و میگن چون پدر مادرای ما هم همینو گفتن وفلسفشو نمیدونن خیلی از اینهایی که علیه دین جبهه گرفتن از خانواده هایی هستند که خیلی مذهبی بودن وبراشون ایجاد دل زدگی کرده هیچوقت به ما نگفتن درباره چیزی که بهش اعتقاد داری برو راجع بحش تحقیق کن حتی وقتی ما نسبت به دین شک میکنیم اونو گمراهی میدونن وکفر در حالی که شک نیمی ازیقینه بدون شک یقین حاصل نمیشه ماکه مسلمون به دنیا اومدیم داریم به راه کج میریم وکسی که دین دیگه ای داشته دارن راه درست رو انتخاب میکنه اگر ما هم در باره راهی که میریم از شک به یقین برسیم و انتهای راهمونو نگاه کنیم هرکسی هر دونه ای که بخواد رو نمیتونه تو گلدون ذهنمون پرورش بده اینها دونه ای که در ذهنشون کاشتن به یک غده سرتانی تبدیل شده که شاه رگ حیاتشونو گرفته اگر غده رو برداریم میمیرن فقط خود فرد توانایی برداشتنشو داره و اگر به حال خود بارشه به تدریج نابود میشه مگر اینکه خودش بخواد تو تلاشتو کردی و وضیفتو انجام دادی وتیغ جراحی رو به دستشون دادی حالا با خودشونه که غده رو بردارن یا به حال خودش بذارن تا ذره ذره وجودشونو بگیره اگر کسی به دنبال پیشروت باشه هرمطلبی رو که میشنوه قبول نمیکنه وبه دنبالش میره سبک سنگین میکنه وبا منطق مطابقت میده گمراه واقعی کسی که راه حقیقت رو میشناسه ولی بازم به بیراهه میره اکثرن از روی جهل به راه کج میرن به امید اینکه هر کسی راه درست رو پیدا کنه با آرزوی موفقیت در جهت رشد وتعالی.(با تشکر از آقای آرش آریایی که وقتشو گذاشت تا به کسایی که حاضر به شنیدن حرفاش نیستن چیزی بیاموزه)

          • آرش آریانی

            با سپاس از شما دوست عزیز اما ای کاش به جای سپاس گذاری شما یکی از این دوستان قدری به بازنگری در مسیر خطرناکی که در پیش گرفته بودند می اندیشید که این برای من از هر سپاسگذاری بالاتر بود.
            و السلام علی من اتبع الهدی

  • فرزند کوروش

    درود بر شرف و غیرت شما جناب پارسای گرامی

    جا دارد از زحمات بی دریغ شما در آگاه سازی ملت خرد باخته و ناآگاه سپاسگذاری نماییم .

    پایدار باشی بزرگوار

    افسوس که غیرت و شرف در بیشتر مردمان ایرانزمین رنگ باخته است

    و پا برهنه به سمت کربلا و قبر رضا و ………… سرازیرند وبعد خودشونو غیور و ایرانی هم

    می دانند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • سعید

    شما حق توهین به اداب و عقاید مردم رو ندارید ، توی خونه خودتون هر کاری خواستین بکنید اما حق توهین ندارید .

    • gilmard

      من نمی توانم به اسلامی که در قرآنش
      فرمان به کشتار،شکنجه و آزار دگر اندیشان

      فرمان به تجاوز جنسی به زنان و دختران(همان کاری که سپاه اسلام در۱۴۰۰ سال پیش
      و یا داعشیان امروز انجام می دهند)
      و یا فرمان به برده داری می دهد ،احترام بگذارم.

    • ایرانیم

      ایران خانه من است مرگ بر دین ضد انسانیت وبشر لعنت بر پیامبری که برای ارضای خود بر هر زنی خوابید ونتوانست بر نفس خود غلبه کند و حال بر ما درس جنگ با نفس خویش میده و مرگ بر آخوند و تعلیمات جعلی و یگانه پرستیشان

      • آرش آریانی

        چرا اجازه نمی دهید تا با ایجاد فضایی خردمندانه دیدگاههای سنتی و مدرن در دلتای وحدت ملی به هم نزدیک گردیده و را برای سکولاریزم و تحول فرهنگی هموار گردد.
        اولین قدم جهت حرکت به سوی تحول بنیادی اجماع نخبگان در هر جامعه در وهله اول و سپس تسری آن به سطح ملی است مانند کاری که گاریبالدی در ایتالیا. جفرسون در امریکا.هیروئیتو در ژاپن و…انجام دادند.
        حال دست به کیبورد ببرید و هرچه فحش در عالم است به مقدسات یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان وارد کنید.
        مگر پایه سکولاریزم احترام به آزادیهای فردی و عقاید دیگران نیست.همانکه به گفته شما رژیم ایران آنرا زیرپا نهاده اما ظاهرا شما قبای سکولاریزم را برای پوشش فاشیزم به تن کرده اید که اینگونه بی محابا هتاکی میکنید

        • alis

          یک چیز بی خردانه ،بی خردانه است ،هتا(حتی) اگر هفت میلیارد تن
          به آن باور داشته باشند.
          البته احترام به باورها به این معنی نیست که به هرباوری باید
          احترام گذاشت.
          من نمی توانم به دین و باورهای دینی که می خواهند ناباوران
          را بکشند،احترام بگذارم.

          • آرش آریانی

            این سخنت درست است(یک چیز بی خردانه ،بی خردانه است ،حتی اگر هفت میلیارد تنبه آن باور داشته باشند)
            اما آیا به زعم شما در طول تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته کسانی چون ابن سینا. فارابی. ابوریحان بیرونی. خواجه نصیر طوسی. حافظ. سعدی. مولانا.نظامی.پروین اعتصامی و پروفسور حسابی(که از شاگردان ویژه انیشتین نیز بود) و صدها تن دیگر همگی نابخرد بوده اند؟؟؟
            قدری بیاندیش عزیزم

          • alis

            البته شما کسانی را که می گویید
            مانند اینشتین به دین باوری نداشته و تنها به خدا آن هم با تعاریف خودش باور داشته است.
            حافظ و سعدی هم چیزی مانند آخوندها نبوده اند آن ها را می توان
            تا اندازه ای آزاد اندیش دانست که سخنانشان را در لفافه می گفتند.

            در اسلام هم که زن جایگاه و موجودیتی ندارد ،چه برسد به این که
            سراینده و شاعر هم باشد، البته اگر پروین اعتصامی به این دین
            باور داشته می توان گفت باید در اندیشه هاش اصلاحاتی می نمود.
            البته ایشان آن چنان مذهبی نبوده و مانند کسانی است که از این
            می ترسند که بگویند به دین باور ندارند چرا که از دوزخ پندارین
            می ترسند وگرنه هستند کسانی که چندان دل بستگی به دین ندارند.

            از همه ی این ها که بگذریم دیگر آن زمان ها گذشته است و مردم
            تا اندازه ی زیادی به آزادی در اندیشه و گفتار رسیده اند و مانند
            زمان های گذشته دیگر سیستم دینی آن چنان توانی ندارد.

            البته معیار و سنجه ی ما اکنون است ، هرچند من باور دارم که
            اگر در گذشته هم فضای آزادی پدید می آمد بسیاری از دین
            گریزان می شدند ولی چه کنیم که دستگاه شکنجه و کشتار دین
            موی هرکسی را برتنش سیخ می کرده است.

            باز هم می گویم یک باور نادرست ،همواره نادرست است
            چه بسا که پدر و مادر من یک دین گرا بودند و به باورهای
            نابخردانه باور داشتند ولی هیچ گاه نمی خواستند بپذیرند که
            دین آنان و باورهایشان بی خردانه است با این که می دیدند
            نادرست است، چرا که آن ها را تابو می دانستند.

          • آرش آریانی

            نظر من نیز همین است یعنی اینکه لزوما خداباوری مستلزم دین باوری نیست.همانگونه که امثال انیشتین . کانت. اسپینوزا و بسیاری از فلاسفه عصر روشنگری بر این سیاق زیسته اند.
            اما اینکه تصور کنی تمام این بزرگان در جهل مرکب بوده و به موجودی موهوم به نام خدا اعتقاد داشته اند. عدم احاطه ات را به حدود دانش خود و امثال این بزرگان نشان داده ای.
            آیا به نظر شما فردی چون پروفسور حسابی که اتفاقا از شاگردان آلبرت انیشتین بود نیز کمتر از من و شما می فهمید او که دیگر متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش نیست.

        • a.yamoudi

          مگر تو و رهبرت و سایر خر مذهبی ها عقل و خرد هم دارید .

  • faghat kherad

    قدمت ادیان بیشتر از بازه کوتاه عمر ماست .اینکه فکر کنیم میتوان با چند مقاله تمام اعتقادات دینی و غیر دینی رو ریشه کن کرد زیاد با عقلانیت همسو نیست. برعکس وقتی به اعتقادات کسی توهین میشه ان شخص بیشتر از در تهاجم وارد خواهد شد.چون حس میکنه داریم هویتش رو ازش میگیریم. اکثر ما مسلمان زاده بدنیا امدیم ،اون چیزی که باعث تغییر در مسیر زندگی و کمرنگ شدن عقاید مذهبی بوده در بین ما (بشخصه خود من) مطالعه دست اوردهای علمی اثبات سست بودن پایه های اعتقادات مذهبی است.برای نمونه داروین با توهین و تحقیر به جنگ ادیان نرفت.بلکه با اکتشافات کاملا مستند بزرگترین ضربه را بر پیکره تمام انها کوبید.امیدوارم عزیزان در سایت فضول محله از این پس بیشتر با قرار دادن کشفیات جدید علمی هم باعث تغییر نگرشهای دینی افراد بشید و هم در بالا بردن سطح دانش عمومی کمک کنید.

    • آرش آریانی

      درود بر شما همه تلاش من همین بود که این مطلب رو حالیه این حضرات بکنم که کلی فحش خوردم. فکر کنم از این پس این دوستان قدری عاقلانه تر سخن بگویند.

  • mona

    درود بر شما نویسندگان تارنمای فضول محله
    کار شما در خور سپاس است چرا که کاری می کنید که دین گران ،ریشوان
    و خداباوران به خشم آیند.
    این همه دین گرایان و آفرینش گرایان و خداباوران در این همه سال هرکاری دلشان خواست
    کردند،ما شکاکان و خداناباوران را سرکوب کردند،کشتند،مهر بر دهانمان زدند
    ولی هنگامی که می خواهیم در اینترنت سخنانمان را بگوییم باز این تروریست ها
    پیدایشان می شود.

    • آرش آریانی

      در قرآن آیه ای است ( سوره ذاریات آیه ۴۷) که با صراحت به تئوری گسترش کائنات یا (اکسپنژن یونیورس) که حدود ۸۰ سال قبل توسط ادوین هابل مطرح و در فیزیک مدرن در راستای نسبیت زمان و مکان انیشتین اثبات شد می پردازد. در حالیکه تا اوایل قرن بیستم در دانش فیزیک بر ثابت بودن جهان هستی بر مبنای زمان و مکان مطلق نیوتون تاکید می شد.
      و اما آیه (وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)

      ومـا آسـمـان را بـا قـدرت بـناکردیم و همواره آن را وسعت مى بخشیم.

      لطفا قدری در مورد تقارن این آیه با این کشف عظیم علمی و چگونگی سر در آوردن آن از یک کتاب تروریستی در ۱۴۰۰ سال قبل توضیح فرمائید.
      عجب جانوران باهوشی هستند این تروریستها
      جونم مرگ نشده های داعشی
      خرد رنجانهای عوضی

      • a.yamoudi

        لعنت بر پدر آرش آریانی و آن کره عربی که معلم اوست که هر روز حداقل ۵۰ با در مورد سوره ذاریات هزاران چرند در این سایت مینویسید . وقتی معنای این ایه را بتو و اربابانت گفتم ، تصور میکردم که دیگر از این سوره چرندیاتی برای مردم ننویسید ولی امروز میگویم لعنت بر پدر تو و اون محمد عرب کون نشور اگر دوباره در این سایت از این سوره اسمی بیاورید .

  • MG

    شما خیلی چیز ها رو با هم قاطی می کنید.هرچیز به جای خود .با توهین به دین مقدس اسلام خودتان رو منفور می کنید.کجای قرآن نوشته تجاوز کنید و شکنجه کنید.پیامبر(ص) کسی بود که زن یهودی روی سرش کثافت میریخت و وقتی مریض شد پیامبر(ص) با مهربانی به عیادتش رفت. مطمئناً شما حتی یک بار هر قرآن نخواندید. با این مطلبتون به همه فهماندید که نژاد پرستید.

  • alton

    اگر در قرآن فرمان به کشتار،شکنجه و آزار ناباوران
    تجاوز و به برده گرفتن زنان
    و فرمان به برده داری نشده است پس این آیه های قرآن چه هستند؟

    ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما
    درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!

    سوره ی توبه آیه ی ۲۳
    —————————————
    چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو
    فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه.
    تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم خدا. و اگر خدا میخواست از
    آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در
    راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نمیکند.

    سوره ی محمد آیه ی ۴
    —————————————
    اینان لعنت شدگانند. هرجا یافته شوند باید دستگیر گردندو به سختی کشته شوند.

    سوره ی احزاب آیه ی ۶۱
    —————————————
    سزاى کسانى که با [دوستداران] خدا و پیامبر او مى‏جنگند و در زمین به فساد
    مى‏کوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان
    در خلاف جهت‏ یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى
    آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.

    سوره ی مائده آیه ی ۲۳

    ——————————————–
    و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه کرده ‏اند دستشان را به عنوان کیفرى
    از جانب خدا ببرید و خداوند توانا و حکیم است.

    سوره ی مائده آیه ۳۸

    ——————————————-
    کسانی را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را
    که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند
    بکشید، تا آنگاه که به دست خود در عین مذلت جزیه بدهند.

    سوره ی توبه آیه ی ۲۹

    ———————————————-
    دوست دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر
    گردید. پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت
    کنند. و اگر سر باز زدند در هرجا که آنها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ
    یک از آنها را به دوستی و یاری برمگزینید.

    سوره ی نسا آیه ی ۸۹

    ——————————————-
    و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را
    به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان
    بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.

    سوره ی انفال آیه ی ۱۲

    ——————————————-
    پس چون ماههای حرام به سر آمد آنگاه مشرکان را هر جا یافتید به قتل
    رسانید. و آنها را دستگیر و محاصره کنید . و هر سو در کمین آنها باشید.
    چنانچه توبه کردند و نماز به پای داشتند و زکات دادند پس از آنها دست
    بدارید. که خدا آمرزنده و مهربان است.

    سوره ی توبه آیه ی ۵

    —————————————-
    هرجا که آنها را بیابید بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، برانیدشان،
    که فتنه از قتل بدتر است. و در مسجد الحرام با آنها مجنگید مگر آنکه با شما
    بجنگند. و چون با شما جنگیدند بکشیدشان که این است پاداش کافران.

    سوره ی بقره آیه ی ۹

    —————————————
    چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید.
    و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به
    منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم
    خدا. و اگر خدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به
    یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل
    نمیکند.

    سوره ی محمد آیه ی ۴

    ————————————–
    و کسانی که شرمگاه خویش نگه می دارند؛ مگر برای همسرانشان یا کنیزانشان
    که در این حال ملامتی بر آنها نیست.

    سوره ی معارج آیه های ۲۹ و ۳۰

    ————————————-
    و آنان که شرمگاه خود را نگه می دارند
    جز بر همسران یا کنیزان خویش، که در نزدیکی با آنان مورد ملامت قرار نمی گیرند.

    سوره ی مومنون آیه های ۵و۶

    ————————————–
    و نیز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند
    از کتاب خدا پیروی کنید و جز اینها ، زنان دیگر هر گاه در طلب آنان از مال
    خویش مهری بپردازید و آنها را به نکاح در آورید نه به زنا ، بر شما حلال
    شده اند و زنانی را که از آنها تمتع می گیرید واجب است که مهرشان را بدهید و
    پس از مهر معین ، در قبول هر چه هر دو بدان رضا بدهید گناهی نیست هر آینه
    خدا دانا و حکیم است.

    سوره ی نسا آیه ی ۲۴
    ————————————
    ای پیامبر ، ما زنانی را که مهرشان را داده ای و آنان را که به عنوان
    غنایم جنگی که خدا به تو ارزانی داشته است مالک شده ایو دختر عموها و
    دختر عمه ها و دختر داییها و دختر خاله های تو را که با تو مهاجرت کرده اند
    بر تو حلال کردیم
    ، و نیز زن مؤمنی را که خود را به پیامبر بخشیده باشد، هر گاه پیامبر
    بخواهد او را به زنی گیرد این حکم ویژه توست نه دیگرمؤمنان ما می دانیم در
    باره زنانشان و کنیزانشان چه حکمی کرده ایم ، تابرای تو مشکلی پیش نیاید و
    خدا آمرزنده و مهربان است.

    سوره ی احزاب آیه ی ۵۰

    ———————————–
    بعد از این زنان ، هیچ زنی بر تو حلال نیست و نیز زنی به جای ایشان ، اختیار کردن
    هر چند تو رااز زیبایی او خوش آید ، مگرآنچه به غنیمت به دست تو افتد
    و خدا مراقب هر چیزی است.

    سوره ی احزاب آیه ی ۵۲

    ———————————–
    هیچ مؤمنی را نرسد که مؤمن دیگر را جز به خطا بکشد و هر کس که مؤمنی را، به
    خطا بکشد باید که بنده ای مؤمن را آزاد کند!!!!!!!! یا خونبهایش را به خانواده اش
    تسلیم کند ، مگر آنکه خونبها را ببخشند و اگر مقتول ، مؤمن واز قومی است که
    با شما پیمان بسته اند ، خونبها به خانواده اش پرداخت شود و
    بنده مؤمنی را آزاد کند و هر کس که بنده ای نیابد برای توبه دو ماه پی در پی روزه بگیرد
    و خدا دانا و حکیم است.

    سوره ی نسا آیه ی ۹۲

    ——————————–
    آنان که استطاعت زناشویی ندارند ، باید پاکدامنی پیشه کنند تا خدا از
    کرم خویش توانگرشان گرداند و از بندگانتان آنان که خواهان باز خریدن خویشند
    اگر در آنها خیری یافتید ، بازخریدنشان را بپذیرید و از آن مال که خدا به شما
    ارزانی داشته است به آنان بدهید و کنیزان خود را اگر خواهند که پرهیزگار باشند
    به خاطر ثروت دنیوی به زنا وادار مکنید هر کس که آنان را به زنا وادارد
    خدا برای آن کنیزان که به اکراه بدان کار وادار گشته اند آمرزنده و مهربان است.

    سوره ی نور آیه ی ۳۲

    ——————————-
    ای کسانی که ایمان آورده اید ، باید بندگان
    شما و آنها که هنوز به حد، بلوغ نرسیده اند ، در سه هنگام از شما برای
    وارد شدن به خانه رخصت طلبند :پیش از نماز صبح و هنگام ظهر که لباس از تن
    بیرون می کنید و بعد از نماز عشا این سه وقت ، وقت خلوت شماست در غیر آن سه
    هنگام ، شما و آنها گناهی مرتکب نشده اید اگر بر یکدیگر بگذرید خدا آیات
    را اینچنین برای شما بیان می کند ، و خدا دانا و حکیم است.

    سوره ی نور آیه ی ۵۸

    ——————————–
    زنان مشرکه را تا ایمان نیاورده اند به زنی مگیرید و کنیز مؤمنه بهتر، ازآزاد زن مشرکه است
    هر چند شما را از او خوش آید و به مردان مشرک تا ایمان نیاورداند زن مؤمنه مدهید
    و بنده مؤمن بهتر از مشرک است
    هرچند شما را از او خوش آید اینان به سوی آتش دعوت می کنند و خدا به
    جانب بهشت و آمرزش و آیات خود را آشکار بیان می کند ، باشد که بیندیشید.

    سوره ی بقره آیه ی ۲۲۸

    ——————————-

    • 1111

      اشغال بی همه چیز چرا قران رو تحریف میکنی . مردم برید قران رو بخونید اگه یکی از حرفای این ملعون درست بود تف کنید به صورت من

      • آرش آریانی

        تمام آیات را از متن قرآن آورده و از خودش چیزی اضافه نکرده فقط در بعضی موارد قاتلوا را به معنای کشتن آورده در حالیکه معنای آن جنگیدن است البته در جنگ نیز همدیگر را نوازش نمیکنند بلکه میکشند معنای کشتن به عربی می شود قتلوا.

        بهر صورت ادب رو رعایت کن.

        در همین قرآنی که از آن دفاع میکنی آمده است:وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ
        سوره انعام آیه ۱۰۸
        ترجمه:به کسانی‌ که‌ غیرخدا را می‌خوانند دشنام‌ ندهید، که‌ آنان‌ از روی‌ دشمنی‌ و جهل‌ خدا را دشنام‌ دهند.
        بهر صورت این آقا آیاتی را از قرآن آورده و باید در برابر استدلال وی استدلال بیاوری و نه فحش ناسزا و تکفیر

        • 1111

          عزیز تمام ایه ها رو زیر و رو کرده یا قران ایشون اشتباه نوشته یا که قصددروغ گفتن رو دارن

      • ALTON

        این چیزهایی که به ما نسبت می دهی شایسته ی محمد شهوت ران و
        بچه باز و تروریستی است که به فرمان خود سر۷۰۰ تن را ازپیکرشان
        جدا ساخت.
        حقیقت چه تلخ باشد و چه شیرین ،حقیقت است.

    • MG

      مثل اینکه شما هرطور که دوست داشته باشین قرآن رو ترجمه می
      کنین.چرا دروغ می نویسین؟

      سوره توبه آیه ۲۳ : اى کسانى که ایمان
      آورده‏اید اگر پدرانتان و برادرانتان کفر را بر ایمان ترجیح دهند [آنان را] به
      دوستى مگیرید و هر کس از میان شما آنان را به دوستى گیرد آنان همان ستمکارانند.

      • آرش آریانی

        سوره توبه آیه ۱۲۳
        یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیَجِدُوا فیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ

        اى کسانى که ایمان آورده اید، با کافرانى که همجوار شما هستند پیکار کنید، و باید در شما صلابت و سرسختى بیابند، و بدانید که خدا با تقواپیشگان است و آنان را یارى مى کند.

        کمی عمیقتر و پر حوصله تر باش

  • Hana

    Aghaye Arash jone madaret inja maleh keshey nakon bara ensane azad va kherdmande gharne 21 roshaneh ke ina hamesh yekmosht cherto pert dar hodude 1400 gofteh shodeh ke savareh mardom beshand va hata be dokhtare 6 saleshm (Ayesheh) tajavoz beshe, hanat rangi nadare .

  • ایرانی

    هشدار ما ایرانیها به تو محمود کریمی مزدور هفت تیر کش مزدور حرومزاده هیچ گهی نمیتونی بخوری آشغال تازی پرست حرومزاده . با مشت و لگد فردای آزادی ایران از خجالتت اساسی درمیایم مزدور هفت تیر کش تازی پرست حرومزاده