۶ نکته برای بالا بردن امنیت تلفن آندروید شما! ۴

– پیش گفتار:

امروز به دلیل پیشرفت گسترده تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، تلفن های هوشمند به یکی از ابزارهای محبوب و همه گیر تبدیل شده اند و در داخل ایران به دلیل آسانی استفاده از تلفن های هوشمند به منظور استفاده از شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، حفره های امنیتی به یکی از بزرگ ترین دغدغه های کنشگران ایرانی بدل شده است.

از این روی نگارنده تصمیم گرفت تا با نگاشتن این مقاله، کمکی اندک به آن دسته از هم میهنانی که از تلفن های آندروید استفاده کرده و نگرانی امنیتی و ترس از هکرها و مزدوران ارتش سایبری حکومت دارند، کرده باشد. چنانچه این جستار را سودمند یافتید، خواهشمند است بازپخش نمایید.

امروزه تلفن های هوشمند به بخش جدا نشدنی از زندگی های ما بدل شده اند، آیا شما نکات امنیتی را رعایت می کنید؟!

امروزه تلفن های هوشمند به بخش جدا نشدنی از زندگی های ما بدل شده اند، آیا شما نکات امنیتی را رعایت می کنید؟!

– تلفن های هوشمند و هکرهای قدرتمند:

بایستی که با دقت و توجه شایانی با تلفن های هوشمند به دلیل اینکه همچون پلی میان ما و هویت آنلاین مان می باشند و ما و کنش های مان را تعریف می کنند، برخورد شود تا بلکه در برابر دزدها و هکرهای مجازی و یا یک رخداد، همانند گم شدن تلفن در خیابان، شما چیزی بیش از شماره تماس دوستان تان را از دست ندهید.

تمامی اطلاعات شما قابل ردیابی و دانلود است و امکان دارد به خاطر یک بی توجهی کوچک و یا نداشتن اگاهی کافی، اطلاعات خصوصی تان در سراسر دنیای مجازی، پخش شود. در این دنیای مجازی دزد ها و هکرها، پشت نقاب های ناشناس پنهان شده و به سختی می توان آنان را ردیابی کرد.

هیچکس بهتر از خود شما نمی تواند از اطلاعات خصوصی تان، نگاهداری کند و آنان را در برابر خطرهای احتمالی، مصون نگاه دارد. پس بهتر است با خواندن این جستار، به دانش خود در باب امنیت تلفن های هوشمند آندروید افزوده و حواس تان را بیش از پیش، جمع کنید.

– ده نکته مهم برای بالا بردن امنیت تلفن های آندروید:

۱- هیچ وقت تمامی گذرواژه های تان را بر روی مرورگر تلفن همراه تان ذخیره نکنید! برای یک لحظه فکر کنید که چه می شود اگر تلفن شما با تمامی گذرواژه های ذخیره شده، دزیده شده و تمامی اطلاعات خصوصی و حساس شما، در دست افرادی نابکار بیفتد؟

۲- از قفل صفحه نمایش تان حتمن استفاده کنید؛ انتخاب یک گذرواژه خاص برای تلفن هوشمندتان، دسترسی به اطلاعات خصوصی شما را برای افراد دیگر بسیار سخت می کند! اگر به تنظیمات تلفن خود در بخش امنیتی رفته و گزینه encryption را فعال نمایید، دسترسی به اطلاعات شخصی شما توسط فردی که گذرواژه تان را نمی داند، غیر ممکن می شود.

۳- برنامه های موجود در تلفن هوشمندتان و به خصوص آن هایی که اطلاعات حساسی از شما، همچون مشخصات، گذرواژگان، آدرس خانه، اطلاعات بانکی و…. را در خود دارند را قفل کنید! برای این کار می توانید به Play store رفته و برنامه هایی همچون app lock را دانلود و نصب نمایید.

این فرتور نشان می دهد که گاهن یک برنامه در play store پیش از نصب، چه اجازه های خطرناکی را می خواهد! اجازه هایی همچون دسترسی به تمامی اطلاعات شخصی شما! لطفن هر برنامه ای را نصب نکنید!

این فرتور نشان می دهد که گاهن یک برنامه در play store پیش از نصب، چه اجازه های خطرناکی را می خواهد! اجازه هایی همچون دسترسی به تمامی اطلاعات شخصی شما! لطفن هر برنامه ای را نصب نکنید!

۴- پیش از نصب برنامه ای از Play store حتمن به پیش نیازهایی که آن برنامه از شما برای نصب درخواست می کند، توجه کنید؛ App permissions موارد بسیار حساسی هستند که بایستی بهشان توجه شود. برخی برنامه ها پیش از نصب از شما اجازه می خواهند تا بهشان پروانه ضبط و ذخیره مکالمات تان را بدهید! برای یک کنشگر هشیار چنین مواردی بسیار خطرناک است!

۵- شبکه اینترنت خود را ایمن کنید: هیچگاه به اینرنت های عمومی متصل نشوید چرا که به آسانی می توان با هک یک Public wi-fi به اطلاعات خصوصی موجود در تلفن های هوشمند کسانی که در حال استفاده از آن سرویس عمومی هستند، دسترسی پیدا کرد.

حتمن از وی پی ان استفاده کنید تا اینترنت مصرفی شما کدگذاری و پنهان شود! شوربختانه بسیاری از کنشگران ایرانی به دلیل عدم استفاده از یک شبکه امن اینترنتی، به هدف های بسیار آسانی برای حکومت توتالیتر اسلامی، تبدیل شده و می شوند! لطفن این بخش را خیلی جدی بگیرید!

۶- از یک برنامه امنیتی موبایل استفاده کنید تا بیشتر کارهای مربوط به امنیت تلفن هوشمندتان را برای تان انجام دهد! در بین برنامه های موجود نگارنده lookout secutiry & Antivirus و Avast! antivirus را به خوانندگان گرامی پیشنهاد می نماید. این برنامه ها قدرت دفاعی بالایی را در برابر Malware های مربوط به آندروید که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند، دارا هستند.

  • مه

    سپاس

  • yashar

    خیلی خوب بود ممنون

  • barandaz

    مگر این سپاهی ها و بسیجی های دزد و تاراجگر گذاشته اند پولی هم نصیب ما شود
    تا بتوانیم گوشی هوشمندی خریداری بکنیم و نکته های شما را به یاد بسپریم.
    ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان درآمد من است چیزی نزدیک به ۱۸۰ دلار در ماه
    ولی این ریشو های بسیجی و سپاهی دزد و وابستگان جمهوری اسهالی گوشی های
    آن چنانی در دست دارند و مردم را هم نوکر خویش می دانند.
    سرنگونی تان آرمان ماست.

  • iran book

    کتاب ممنوعه جدید
    حقایقی که آخوندها و مذهبیون هزاران سال است از شما مخفی می کنند.

    دانلود کتاب ممنوعه علمی «چرا شیاطین و اجنه نامرئی هستند؟»
    با متن کامل کتاب «لعنت حجاب» با عکس های رنگی فقط ۲ مگابایت.
    لینک در مرورگر باز می شود: http://jmp.sh/7l4gbKf