احترام گذاشتن به باورهای ضد انسانی دینداران، دموکراسی نیست! ۶

امروزه چند جمله کلیشه ای مسلمانان، بسیار مشهور شده و نُقل هر محفل بحث و گفتگویی گشته است. جملاتی از قبیل “آیا دموکراسی شما این است؟”، “به عقاید ما احترام بگذارید”، “به باورهای بیش از یک میلیارد انسان توهین نکنید”، “اسلام راستین با اسلام علی خامنه ای فرق دارد” و چندین جمله سخیف دیگری که همه شان زمانی به کار می آیند که شخص مسلمان پاسخی منطقی و مستند، برای نقد ها و پرسش ها و استدلال های دیگران ندارد.

برای آگاهی آن دسته از دوستان مسلمان که دموکراسی ناشناخته ای را پتکی کرده و هر دم بر سر روشنفکران و خردگرایان می کوبند، نگارنده به چند بخش از حقوق شهروندی در یک جامعه دموکرات اشاره می کند؛ در یک جامعه دموکرات هر شهروند، دارای حقوقی است که توسط هیچ کس و یا هیچ گروهی، قابل سلب کردن، نادیده گرفتن و پایمال شدن نیست و برخی از آن حقوق شهروندی به شرح زیر می باشند:

این فرتور دفتر مجله شارلی عبدو را پس از حمله مسلمانان نشان می دهد! اسلام مادر تمامی پستی ها و رذالت های جهان است!

این فرتور دفتر مجله شارلی عبدو را پس از حمله مسلمانان نشان می دهد! اسلام مادر تمامی پستی ها و رذالت های جهان است!

• هر شهروند می تواند باورها و اعتقادات خویش را داشته باشد و هر آنچه که می خواهد را بگوید و بنویسد.

• هیچ کس حق ندارند که به شهروندی بگوید که چگونه فکر کند، چه بگوید و چه بنویسد.

• هر شهروند در انتخاب خدا، دین و مذهب خویش آزاد است و می تواند هر دینی را که می خواهد دنبال کند و خدایی را که دوست دارد بپرستد و یا اصلن به هیچ دینی باور نداشته و خدا ناباوری پیشه کند.

• هر شهروند حق دارد که آن دسته از گروه های خبری را که می پسندد را در روزنامه ها، رادیو و یا تلویزیون دنبال کند. ( آزادی مطبوعات و رسانه )

• همه شهروندان در برابر قانون مساوی بوده و دین و نژاد و رنگ پوست و جنسیت شان اهمیتی ندارد.

• هیچ کس بالاتر از قانون نیست، حتی شاه و یا رئیس جمهور برگزیده ملت؛ در اینجا باید اضافه کرد که مقلدین مذهبی و آخوند ها که همه روزه در حال سوء استفاده از موقعیتی که بر اثر خردباختگی مردمان پیدا کرده اند، می باشند و در هیچ کجا نوبت دیگران را رعایت نمی کنند و با یک تکان دادن عبا و کج کردن عمامه، در همهمه صف های طولانی، راه برای شان باز می شود، به دولتی سر اسلام و ملت خرافات زده و فرهنگ باخته، همواره بالاتر از قانون بوده و هیچگاه به دلیل ارتکاب جرم های گوناگونی که هر روزه مرتکب می شوند، مورد بارخواست قرار نمی گیرند.

در یک جامعه دموکرات و سکولار، حقوق این دزدان از سرمایه ملی و درآمدهای ملی حذف شده و ایشان مجبور به یادگیری شغلی به غیر از گدایی و روضه خوانی می شوند تا بلکه بتوانند شکم شان را سیر کنند.

• هر شهروند وظیفه دارد تا به حقوق شهروندی دیگر هم میهنانش احترام بگذارد.

• زمانی که یک شهروند باورها و اعتقاداتش را بیان می کند، باید به پاسخ های دیگران نیز گوش کند حتی کسانی که با او مخالف هستند چرا که هر شهروندی حق دارد که شنیده شود.

این چند بخش گوشه از حقوق شهروندی هر انسان در یک جامعه دموکرات است، در هیچ کجای قوانین دموکراسی نوشته نشده است که برای مثال: ” هیچ شهروند حق ندارد تا در مورد اعتقاد و باورهای دیگران، حتی اگر غلط و آزار دهنده و ضد انسانی باشند، سخن بگوید، انتقاد کند و بنویسد.”

 

در این فرتور مردم فرانسه را می بینید که برای دفاع از حقوق شهروندی خود و بالاتر از همه، آزادی بیان، بر علیه مسلمانان تروریست تظاهرات می کنند!

در این فرتور مردم فرانسه را می بینید که برای دفاع از حقوق شهروندی خود و بالاتر از همه، آزادی بیان، بر علیه مسلمانان تروریست تظاهرات می کنند!

همانطور که خواندید، این حق شهروندی هر انسان است تا هر آنچه را که می خواهد نقد کند و دین و باور و اعتقاد هر گروه و دسته ای را با پرسش و منطق و استدلال به چالش بکشد.

اگر قرار است تا انسان ها چشم ها و گوش ها و دهان های شان را در برابر قوانین و دستورات ضد انسانی و سراسر بربریت اعتقادات و باورهای گروهی ببندند و لام تا کام، از بدی ها و آزار های آن باور و اعتقاد سخن نگویند، چرا که تعداد کسانی که بدان اعتقادات باور دارند بسیار زیاد است، آن جامعه دموکراتیک نبوده و در واقع قانون حاکم بر آن جامعه، “دیکتاتوری اکثریت” می باشد.

  • hoghogh

    in ham Hoghogeh sharvandie man hast ke be heykale harche akhond va terafdaran jomboriye isalami berinam

  • نوید

    پس بر اساس نظر نگارنده من میتونم نه تنها به ایشون بلکه به هفت نسل قبل و بعدش هم ناسزا بدم……..ازادی بیان باید با شعور و خرد همراه باشه وگرنه عرعر کردن رو قاطر هم بلده.بی احترامی و تهمت کار افراد نادان و بی منطق هست کسانی که به بنبست پاسخگویی برای استدلال طرف مقابل می رسند.

  • DARYOOSH

    مسلمان ها میگویند:

    من اگر به کشور شما میایم “حق” دارم هر جور دلم خواست لباس بپوشم ولی‌ شما باید به عقاید من احترام بگزیرد. اگر شما به کشور من آمدید باید آن طور که من میگویم لباس بپوشید، چون به هر حال شما باید به عقاید من احترام بگذارید.

    من وقتی‌ به کشور شما می‌آیم “حق” دارم وسط خیابان نماز بخوانم ولی‌ شما “حق” ندارید مزاحم من شوید زیرا شما باید به عقاید من احترام بگذارید. ولی‌ اگر شما به کشور من آمدیدی “حق” ندارید مراسم مذهبی‌ خودتان را وسط خیابان انجام دهید زیرا این کار توهین به عقاید ۱.۵ میلیارد انسان است.

    من اگر دست و پای مخالف خودم را بریدم یا گردنش را قطع کردم یا چشمانش را درآوردم دارم دستور الله را اجرا می‌کنم و شما “حق” ندارید ایراد بگیرید یا من را وحشی صدا کنید زیرا این کار شما‌های اهانت به عقاید ۱.۵ میلیارد انسان

    اگر من به یک دختر بچه ۹ ساله تجاوز کردم به شما مربوط نیست زیرا دارم سنت پیغمبر را اجرا می‌کنم

    اگر من…..

    • نوید

      اقای داریوش با برخی از حرف های شما موافقم اما این ایراد رو به پای مسلمونا نزارید بلکه اینها قوانین مندراوردی دو سه تا کشور از جمله کشور خودمونه برای مثال وقتی من در کاظمین عراق بودم در اطراف حرم امام خانم هایی بدون پوشش اسلامی در تردد بودند درحالیکه کسی به انها گیر نمیداد و ازادانه در رفت وامد بودن.

  • حامی

    اسلام دین زور است شمشیر اصلا چیزی بنام رافت اسلامی نداریم قصاص چشم در برابر چشم
    سنگسار و دیگر قوانین موجود جایی برای تفکر رافت باقی نمگذارد
    جالب است که در اسلام مرغ یک پا دارد و قوانین غیر قابل تغیر انچه در صدراسلام بیان شده بعد از ١۴٠٠ سال دارند پیاده میکنند و علما و یا دست اندر کاران دین هیچ تلاشی در بروز کردن قوانین ندارند و اصلا تلاشی در جهت فهمیدن زمانی که در ان زندگی میکنند ندارند و جالب است از همه امکانات روز استفاده میکنند ولی هنوز در گذشته سیر میکنند
    به مسلمانها اموخته اند فکر کردن خلاف است و هیج فردی نمیتواند خودش راسا فکر کند لذا باید از یک رهبر دینی تقلید کند و هر چه او گفت عمل کند و این یعنی چه ؟
    ما مسلمان باید از خود بپرسیم سهم اسلام در تمدن بشری چه مقدار است ؟
    ما مسلمانان باید یاد بگیریم به عقاید دیگران احترام بگذاریم و ازاد اندیشی پاس بداریم
    اسلام امروز و دیروز و اسلام من و تو واون ندارد اسلام این است که الان شاهدش هستیم از صدر اسلام همین بوده الان هم هست بعد هم خواهد بود
    خودمان را گول نزنیم

  • faghat kherad

    ادیان وقتی در موضع ضعف هستند .مانند گوسفند رام و مطیع میشوند و حرف از برابری و برادری میزنند!!!!! مثل مسیحیت در حال حاضر یا اسلام در اغاز پیدایشش در مکه.
    تاریخ همواره تکرار میشود .کلیسا در قرون وسطی برنمیتابید نظریه گالیله را در باره چرخش زمین بدور خورشید و ان را کفر گویی محض قلمداد میکرد چون در مقام قدرت بود.اکنون ولی ازدواج همجنسگرایان را در کلیسا رسمی اجرا میکنند.اسلام هم اکنون که از موضع قدرت حداقل در جوامع اسلامی سخن میراند دقیقا در قرون وسطی خود قرار دارد.پس تعجب نکنید اگر چند ده سال دیگر که بلای رنسانس بر سر مسیحیت امد بر اسلام نیز نازل شود ،اخوندهایی که امروز با پوشش زنان اینگونه وحشیانه برخورد میکنند دو مرد را بر هم محرم اعلام بکنند!!!!!!!!!!!!!
    اینده همه چیز را روشن میکند