به کدبان بهرام مُشیری: استبداد و تَعصب در پَندار نزدیکان شما موج می زند! ۱۹

– استاد بهرام مشیری کیست؟

در سایت شخصی استاد مشیری، بیوگرافی ایشان بسیار ساده و مختصر، اینگونه نوشته شده است: “بهرام مشیری در سال ۱۹۷۰ میلادی به امریکا سفر نمود. وی دارای مدرک فوق لیسانس در علوم مواد و مهندسی شیمی از دانشگاه Catholic University of America میباشد. قبل از انقلاب اسلامی ایران، بهرام مشیری در ارتش فعالیت نموده و با توجه به اشتیاق و علاقه شدید به تاریخ و فرهنگ ایران، به مطالعات عالی در این زمینه نیز ادامه داد؛ در حال حاضر برنامه های ایشان از طریق رادیو، تلویزیون و اینترنت در اختیار دوستان قرار می گیرد.

ایشان در یکی از کتاب های خود به نام “از آتن تا هیروشیما”، به کشف پدیده فیزیک اتمی و دلالت بر مصیبت های وارده در هیروشیما و ناکازاکی می پردازد. وی در حال انتشار و تکمیل کتاب دیگری بنام “دو مصیبت, دو بازتاب،”Two Disasters Two Reflection” می باشد که به بررسی جنگ های مغول و عرب در ایران و بازتاب آنان در دنیای کنونی می پردازد.

سال هاست که بهرام مشیری برای آزادی و خردگرایی ایرانیان و شناساندن چهره واقعی اسلام و مسلمانان راستین به مردم گرفتار ایران زمین تلاش می کند. ایشان فعالیت های قابل توجهی نیز در زمینه های تاریخ و هنر و موسیقی ایران داشته، و هر هفته کنفرانس های شاهنامه خوانی برگزار می نماید.

به راستی که تعصب دشمن خرد و فرزانگیست! حال باید از آقای مشیری که داعیه خردمندی و منطق دانی دارند پرسید که چگونه مدیریت کارهای شان را به دست کیانوش نامی که یک انسان کاملن بی منطق و بی تربیت است، داده اند؟

به راستی که تعصب دشمن خرد و فرزانگیست! حال باید از آقای مشیری که داعیه خردمندی و منطق دانی دارند پرسید که چگونه مدیریت کارهای شان را به دست کیانوش نامی که یک انسان کاملن بی منطق و بی تربیت است، داده اند؟

بهرام مشیری همواره گفته است که به دنبال هیچ گونه جایگاه و پست و مقامی در ایران آزاد نیست و هدف ایشان تنها خدمت است و تا زمانی که زنده هست خود را یک آزادی خواه می داند که برای حقوق انسانی و زنده کردن فرهنگ و رسیدن به آزادی کار می کند و خواهد کرد و شکل حکومت مورد قبول ایشان برای ایران آزاد، یک جمهوری دموکرات سکولار است.

به جرأت می توان استاد مشیری را یکی از تأثیر گذارترین چهره های فرهیخته و با سواد ایران دانست که در سال های اخیر توانسته است موج خردگرایی بزرگی را در میان نسل جوان ایران زمین، توسط سخنان خویش، راه اندازی و هدایت کرده و ایرانیان حقیقت جوی بیشماری را از چنگال اسارت دین اسلام و خرافات برهاند و ایشان را به سمت ماهیت راستین خویش، راهنمایی نماید.

بهرام مشیری زندگی اش را وقف بازسازی فرهنگ اصیل کمرنگ شده ایرانیان و همچنین زنده کردن سجایای اخلاقی و مرام های انسان دوستانه زمان های دور و گذشته مردمان ایرانی کرده است. برنامه های تلویزیونی ایشان، برای نسل جوان ایران زمین، بسیار آموزنده و سراسر حقیقت و دانش است و هر ایرانی با نشستن پای سخنان خردمندانه این فرد خردمند و فرزانه، دستی برای چیدن میوه منطق و خِرد ورزی دراز می کند.

– بهرام مشیری و پهلوی ستیزی:

شوربختانه جمهوری خواهی ایرانی با “پهلوی ستیزی” کورکورانه گره خورده و نمی توان این دو را از هم تمیز داد! گویی که اساس و بنیان جمهوری خواه بودن، انکار خدمات دودمان پهلوی به ایران و ایرانی است! بر طبق این منطق، هرچه شخصی جمهوری خواه تر باشد، بایستی بیشتر و افراطی تر به خاندان پهلوی توهین کرده، اتهام زده و زحمات و خدمات بی شمار ایشان را هیچ شمارد!

نمونه بارز این شکل از جمهوری خواهی، جناب بهرام مشیری است که هرچند در باب تاریخ اسلام و روشنگری دینی بسیار آگاه و فرزانه اند، اما بغض و کینه ایشان نسبت به دودمان پهلوی از هیچکس پوشیده نیست! از استادی همچون بهرام مشیری انتظار می رفت که بتواند احساسات شخصی را از آموزه هایش جدا نماید اما شوربختانه وی کمترین انصافی را در باب محمدرضا شاه و رضا شاه ، رعایت نمی کند.

کمتر سیاستمدار و یا کنشگر سیاسی جمهوری خواهی را می توان یافت که در باب تاریخ حکومت پهلوی، منصفانه و عادلانه قلم بزند؛ عمومن جمهوری خواهانی که خود را دنباله روان دکتر مصدق می دانند حیات سیاسی خود را در ترور شخصیتی و تخریب چهره های میهن دوستی چون رضا شاه  و محمدرضا شاه فقید، می بینند.

ایشان مدعی اند که دودمان پهلوی نه تنها خدمتی نکرده، بلکه در تمام دوران حکومتش مشغول خیانت، ظلم، دزدی و وطن فروشی بوده است! تراژدی تلخ اینجاست که این جمهوری خواهان که خود را اپوزیسیون حکومت اسلامی می دانند، ناخواسته به زبان ولایت فقیه بدل شده اند که بیش از سه دهه است که با صرف هزینه های هنگفت، مشغول جعل تاریخ و تخریب شخصیت های پادشاهان پهلوی می باشد.

یک کنشگر منصف که حب و بغض در پندارش موج نمی زند، درباره دودمان پهلوی چنین می گوید: “این میهن دوستان ایران ساز، ضمن خدمت ارزنده به ایران و ایرانی و تبدیل ویرانه های قاجار به یک سرزمین درخشان در سطح جهانی، اشتباهات سیاسی و تاکتیکی زیادی نیز داشتند که این کاستی ها و اشتباهات، سرانجام به از هم پاشیدن شیرازه کشور و شورش ۵۷، منجر شد…”

امید است که جمهوری خواهان ایرانی بغض و کینه نسبت به دودمان پهلوی را کنار گذاشته و در تحلیل ها و نگاشته های خویش، جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند. نسل جوان ایران در باب تاریخ معاصر کشور آگاه است و خائن را از خادم تشخیص می دهد؛ بنابراین دروغ نویسی و دروغگویی از سر کینه ره به جایی، جز رسوا نمودن نویسنده و گوینده، نخواهد برد.

– تعصب و استبداد در پندار اطرافیان بهرام مشیری:

شوربختانه چند تن انسان مستبد و مزاحم به دور آقای مشیری جمع شده اند و گویا مدیریت کارهای وی در فضای مجازی را بر عهده گرفته اند. ایشان همچون انصار حزب الله، هرکجا که ایده ای مخالف استاد مشیری مطرح می گردد، چماق به دست وارد میدان شده و دگراندیشان را با تحقیر، تمسخر، توهین و برچسب “استبداد طلب” زدن، آزار می دهند.

البته این خاصیت بت تراشی و بت پرستی، از سوی ایرانیان که مردمانی “دین خو” هستند اصلن بعید نیست و به ظاهر روشنفکران دنباله رو استاد مشیری نیز از این قاعده تلخ، مستثنی نیستند. در آخرین مورد این رفتارهای “چاله میدانی” از سوی نزدیکان آقای مشیری، مدیر تاربرگ فیسبوک ایشان که “کیانوش” نام دارد و با نام های جعلی بسیاری همچون “کاوه ایرانی” و “کاوه ایران دوست” فعالیت می کند، فضول محله را تهدید به شکایت قانونی کرده است!

از تعصب تا توحش تنها یک قدم فاصله است!  - دنی دیدرو  امیدواریم استاد مشیری فکری به حال اطرافیان متعصب و چماق دارشان کنند!

از تعصب تا توحش تنها یک قدم فاصله است!
– دنی دیدرو
امیدواریم استاد مشیری فکری به حال اطرافیان متعصب و چماق دارشان کنند!

پیام رسیده از سوی ایشان، عینن در اینجا قرار داده می شود:
Kianosh Saleki
Jun 22nd, 6:31pm

آقا، جناب ، حضرت ٠٠٠ یکبار دیگه من ببینم به مهندس مشیری در صفحه فضول محله توهین شده ٠٠٠ حالا یا تو و یا هر کس دیگری که با استفاده از پستهای تو توهین کنه… مسئله رو قانونیش میکنم!! حواست باشه ، از نون خوردن نیافتی”

جدن که لمپنیسم و ادبیات به خصوصش در روح و جان امت همیشه در صحنه رسوخ کرده واگرنه چگونه یک شخصی که با استاد مشیری رابطه نزدیک دارد، به خود اجازه می دهد تا در فضای مجازی که اساسش بر آزادی بیان و اندیشه بنا نهاده شده، یک نشریه را به جرم توهین مخاطبانش به شخص آقای مشیری، اینچنین تهدید کند؟ فرق میان ایشان با بسیجیان چیست و تفاوت دربار بهرام مشیری با دربار استبداد دوست پهلوی که از بام تا شام از آن سخن می گوید، در چه می باشد؟

  • Baran Bahari

    آدم از هر چی بدش میاد سرش میاد… از استبداد بدت میاد ولی در خونت سبز میشه!

  • شیعه علی ع

    ههههه . خیلی قشنگ بود . جالبه . خودتون هم می دونید علاوه بر نظام مقدس ایران ، ملی گرایان هم خیانت های پهلوی رو خوب به یاد میارن و جالبه شما همرو کژاندیش می بینی و خودتونو درست . اینکه عین دیکتاتوریه . البته شما کلا با نظام مشکل داری و هر شخص یا طیفی ولو مخالف نظام ، یه حرفی رو بزنه که نظام ایران هم همون عقیده رو داشته باشه ، از منظر شما اشتباهه . واقعا جای تاسف برا شما داره . مشیری خوبه تا زمانیکه ضد اسلام و نظام باشه . یعنی تا زمانیکه هم نظر شما باشه . و البته جایی رو اشتباه می کنه که مخالف نظر شما باشه . سایت هایی مثل بی بی سی فارسی رادیو فردا صدای امریکا و حتی جرس و کلمه تا حدودی سعی می کنن حقایق رو بگن و منصفانه قلم بزنن ولی شما خیلی اماتور برخورد می کنید . البته حقم دارید . یه سایت کم بازدید هستید و نویسندگان خیلی وقته ثابت هستن و تکرار مکررات تو قالب وقایع روزمره . اقا جان اپ دیت کنید . حتی نویسندگانم خیلی محدود شدن . بیشتر باران و سیروس و سهراب دست به قلم هستن . تنوع بده دیییییییگه یا علی

    • مرگ بر جمهوری اسهالی

      تو برو در کون نظام مضخرف جمهوری اسهالی رو بگیر . اسم خاندان پهلوی رو میخوای بیاری باید دهنتو آب بکشی مزدور ساندیس خور دزد.

    • فرزند کوروش

      سخنی هم از مادر عروس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      تو نمی خواد اسم خاندان ایرانساز پهلوی رو بیاری ساندیس خور

      امثال تو به جز خایه مالی و ساندیس خوری برای یه مشت آخوند دوزاری چیزی از حقایق تاریخی نمی فهمن !!!!

      البته مسلما خودتم باید یکی از همون آخوندکا باشی !!!!!!

      ها ها ها ها

      پاینده و جاوید ایران و ایرانی

      مرگ بر تازی پرست و ایرانی نما

      • شیعه علی ع

        داداش کجای کاری . سی و اندی ساله که پهلوی رفته . باور کن رفته . تماااااام . حالا هی بگو پهلوی . اینکه پهلوی هم برکاتی برای ملت داشته شکی نیست . ولی پهلوی همون کسی هست که ازاداندیش ترین مرد ایران معاصر یعنی دکتر مصدق رو از دولت قانونی عزل کرد . مصدق رو خونه نشین کرد . حتی نذاشتن مصدق تو جاییکه وصیت کرده دفن بشه . اون دوره با تمام خوبی ها و بدیهاش دیگه گذشته . در حال زندگی کنید . البته من و خانوادم تا حدودی مدیون پهلوی هم هستیم . اوج شکوفایی اقتصاد خانواده ما دهه بیست بوده . اون دولتی موفقه که از منظر اقتصادی ملت رو بالا ببره و بقول دوستتون هیچ کس سغید یا سیاه نیست . خاکستری . الانم همینه . دولت کریمه اقای خاتمی بعد انقلاب بهترین بود . و در نهایت همه منتظریم تا صاحب اصلی کشور یعنی حضرت صاحب الامر ظهور کنه که حقیقاتا بهترین دوره تاریخ خواهد بود . السلام علیک یا اباصالح المهدی . یا علی

        • فرزند کوروش

          ای برادر مذهبی و حذب اللهی !!!!!!!!!!!!!! سی و اندی ساله که با

          توطئه

          انگلیس و آمریکا خاندان ایرانساز پهلوی رفته / اما آیا واقعا از فکر و وجود مردم هم رفته ؟!!

          خودت که داری تو این مملکت زندگی می کنی بهتر از هرکس دیگه ای

          داری می بینی که مردم چه به نیکی از اون دوران دارن یاد می کنند و

          آرزوی بازگشت به اون دوران را دارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا امثال شما اسلام

          پرست ها و دین مدارها چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد !!!!!!!!

          حقیقت همیشه تلخه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          برای امثال تو تنها چیزی که مهمه بیضه اسلام و یه مشت تازی آدم

          کشه/ خوشحالم که امثال تو به این سایت های روشنگرانه سر می زنید و آمپرتون می ره بالا /

          منتظر باش امام زمان به وقت گرینویچ از ته چاه جمکران در بیاد و

          ریشه هرچی اسلام و آخونده تو این مملکت رو بزنه

          راستش من آدم سکولاری هستم و به همه عقاید احترام می ذارم

          • شیعه علی ع

            میدونم تو سکولاری . داداش خیلی دوست دارم . جیگر منی تو . اتفاقا انقد دوست دارم میام اینجا . بالاخره دو نفرم ببینیم ک باهامون مخالفن . مگه قراره همه هم نظر من باشن ؟امپرم چرا بره بالا ؟مثلا من ادعای شیعه مولا رو دارم . ایشون اسوه اخلاق هستن . مهربون با خلق الله . رسول خدا هم پیامبر خوبی ها بوده . رحمت للعالمین . من تو دانشگاه سه تا از رفیقای صمیمیم اتییست هستن . ولی اصلا باهم بحث اعتقادی نداریم . با هم خوشیم . زندگی دو روزه داداش . یا علی

          • آریابد

            از قضا روزی اگر حاکم این شهر شدم
            خون صد شیخ به یک مست فدا خواهم کرد
            وسط خانه کعبه،دو میخانه بنا خواهم کرد
            تا نگویند که مستان ز خدا بی خبرند.
            به امید آزادی میهن وهم میهنان در بندم،یا انسانیت.

        • محمد

          حضرت مهدی موهوم که در چاه توالت پرپر شد/ و الان از راه فاضلاب به قم رفت و آمد دارد.

    • Baran Bahari

      در انتقاد باید انصاف داشت. رژیم پهلوی هر عیبی داشت ، حداقل جلال و شکوه ایران را می خواست. باعث اقتدار سیاسی ایران در خاورمیانه بود و ثبات منطقه پس از پهلوی از بین رفت… اما این رژیم اسلامی همه چیز را فدای ادامه بقای خود در قدرت کرده.. دقیقا عکس پهلوی که حاضر نشد بخاطر قدرت همه چیز را فدا کند.

      • آرش آریانی

        کاملا موافقم

    • سرافراز پارسی‌

      خیانت؟ شما عمله های رژیم آخوندی بهتر است در این مورد ساکت باشید. رژیم پهلوی با همه خیانت هایش یک موی سگش می‌ارزد به هزاران هزار امثال شما که نزدیک چهل سال است به دزدی‌, غارت های نجومی و اعدام مردم اشتغال دارید. آیا این دزدی های نجومی‌, واردات نجومی‌, اعدام های نجومی ,اعتیاد ,فحشا ,کودکان کارگر و فروش خاک کشور و هزاران فجایع در رژیم پهلوی خائن وجود داشت. شرم بر تو مردک شیعه علی‌.

  • Cyrus Teezbin

    شما اگر بهرام مشیری را بخوبی بشناسید آنگونه که من سالها است میشناسم٬ خواهید دانست که اینگونه رفتار و پرخاش گریها با دگر اندیشان از او نیست وهیچگاه نمیتواند هم باشد. او بزرگتر و فرهیخته تر از آنست که با فضول محله و یا هر دگر اندیشی آنچنان برخوردی که در نوشتارتان نام بردید داشته باشد. این یکی از ترفند های بیشمار رژیم ریا کار آخوند ها است که برای جدا افکنی میان میهن دوستان و روشنگران٬ از اینگونه شگردها بهره گیری میکند و با بدبین کردن و بجان هم انداختن و پراکنده کردن دشمنان خود همچنان تا کنون بر گرده مردم ایران سوار است. در اینجا ناچارم که بپرسم چرا شما هم با همه هوشمندی٬ شوربختانه گول خوردید و در دام یکی از آدمهای آخوندها بنام کیانوش و یا کاوه ایرانی که بنا درست خود را از کار گزاران بهرام مشیری نمایش میدهد افتادید که این جای شگفتی نیست٬ زیرا که آدمهای رژیم بخوبی آموزش دیده و کار کشته اند و میدانند که چه میکنند و شما نخستین و واپسین شکار آنها نیستید و نخواهید بود.

    • آرش آریانی

      کاملا منطقی فرمودید اما من تا امروز تصور میکردم فضول محله بواقع با آرمان دموکراسی و سکولاریزم پا در میدان نهاده و تعلقی به جناحهای سیاسی ندارد اما متاسفانه اینگونه که پیداست فضول محله بدجوری دل در گرو سلطنت رضاخانی بسته در حالیکه آزاده ای چون بهرام مشیری که لاقل نیمی از عمرش را صرف مبارزه با استبداد از هر نوعش ( دینی سیاسی و … ) نموده و تمام انتقاداتش به دین و رژیم های خودکامه صرفا و صرفا از سر آزادیخواهی است و بس خوار چشم این سایت میشود

      هیچ انسان منصف و آگاه و بیغرض منکر خدمات رضاخان و پسرش به ایران نیست اما شرط انصاف اینست که عیوب نیز گفته شود تا از خطاهای آتی جلوگیری گردد
      بهرام مشیری نه ضد دین است و نه ضد پهلوی و نه ضد هیچ حزب و دسته ای بلکه وی آزادیخواهی است که با هرچه مخالف آزادی است مخالفت میورزد ولو اگر آن شخص بقول وی پیامبر دینی یا حاکم حکومتی و … باشد
      درود بر همه آزادی خواهان ایران و تمام تاریخ بشری

      • Baran Bahari

        فضول محله از طرف برخی تهدید می شود چون از پهلوی انتقاد می کند.
        دقیقا پشت سر همان از طرف گروهی تهدید می شود چون از پهلوی تعریف می کند.
        چون پهلوی این بوده!
        سروران … گرامیان!
        پهلوی… مصدق و هر کسی … خاکستری است.سیاه و سپید نگاه نفرمایید.

  • Farshad Abdullahi

    moshiri adami mariz v kinah tooz ast hamah in ra midanand

  • radavar

    حالا خوبه ایشون کاره ای نیست.

    هفته ای چهار پنج ساعت تو یه شبکه ماهواره ای برنامه داره و یه فوق لیسانس آبکی شیمی ولی خدا رو بنده نیست و به حرف و نظر هیچکس اهمیت نمیده و خودش رو عقل کل و حرف خودش رو فصل الخطاب میدونه.

    تصورکنید این آقا با این کبر و غرور میشد شاه مملکت و مانند شاه فقید به چندین زبان خارجی هم تسلط میداشت و سواد آکادمی ایشون را هم میداشت و رهبری ایران را هم در دست میگرفت. شما فکر میکنید این آقای مشیری با مخالفان خود چگونه برخورد میکرد؟

    من فکر میکنم همین مشیری که از حکومت پهلوی به نام استبداد سابق نام میبره اجازه اظهار نظر که هیچ، اجازه نفس کشیدن رو هم به مخالفانش نمیداد و همه رو نیست و نابود میکرد.

    یکی نیست بهش بگه مرد حسابی تویی که شاه رو با اون همه خدمت به ملت و مملکت و عدم خشونت، دیکتاتور می نامی پس چرا میای وعقاید و مغالطات خودت رو به بینندگانت دیکته میکنی و چرا در طی این سالهای متمادی بالای منبر رفتن حتی از یک میهمان که نظری مغایر نظرت داشته باشد دعوت نکرده ای؟

    البته مغالطه و کینه جویی و دروغگویی همه مشکل آقای مشیری نیست به اون میشه موارد زیادی رو اضافه کرد مانند تحقیر روزمره ملت ایران و القاء حس توسری خوری وشکست خوردگی بجای کمک به بازگرداندن غرور ملی و افتخار به ملیت ایرانی.

    قوم و قبیله گرایی. از اغراق درباره دلاوری و سجایای اخلاقی بختیاریها و نقش آنها در مشروطه تا مخفی نگهداشتن کمک خوانین بختیاری به انگلیسیها در تاراج و غارت نفت کشورمان و حتی تعصب روی کسانی که صرفا اسمشان بختیار است. و در نقطه مقابل نفرت کورکورانه از ساکنین استانهای شمالی کشور (گیلان و مازندران و گلستان) که استاد عظما همه را رشت میداند و سانسورکردن کامل نقش مشروطه خواهان گیلان و سپاهی که از رشت به تهران رفت و نقش بسیار بزرگی در آزادی تهران و پیروزی مشروطه بازی کردند و یا سانسور پیروزی دیلمیان(گیلانیان) بر اعراب مسلمان و تشکیل اولین حکومت ایرانی بعد از حمله اعراب.

    باز هم هست، خیلی زیاده ولی راستش دیگه حوصله تایپ کردن نیست.

  • amir falahi

    پهلوی ادم نمیکشت . مستبد نبود .شکنجه نمیکرد بحرین رو از ایران جدا نکرد. البته یک سری نکات مثبتی هم داشت که ما فراموش نمی کنیم. اقای مشیری از پهلوی نقد میکنه .پهلوی ستیز نیست . ایشون مرد بزرگی است وشاید در تاریخ ایران تکرار نشدنی است

  • aram

    shieeye ali afarin pahlavi mord dast az sare pahlavi bardarin die baa ee dar zemn shieye ali hasti masalan mikhai chio sabet koni.age 24 saat ghaza va ab nare too medat hame chi yadet mire agaram ke ghaza too medat bere taze yade zire medat mmiofti paas latbazi dar nayar baa ma khodemoon latim ajaba