عقده های امام جمعه اصفهان درباره زنان ۱۰

شست و شوی مغزی عوام توسط آخوند

اینکه به چه بیاندیشم و چگون رفتار کنیم همواره یکی از دغدغه های آخوندهاست! در واقع اندیشه و عمل ما همواره مورد تاخت و تاز همراه با سم پاشی آخوند روبرو بوده است. کودکان را فریب می دهند، جوانان را و البته زوجها را. از هیچ ننگی هم ابا ندارند و آشکارا به شما حدیث و مدرک نشان می دهند که  زنان را در پستوی خانه نهان باید کرد.

چه جنگها که با شست و شوی مغزی روحانیون در نگرفته است. چه جنایتها که با جو سازی و ایجاد هیجان دروغین مذهب  انجام نشده است!

اما مهم ترین پایگاه روحانیت در میان عوام ، زن ستیزی ایشان است. اسلام عزیز هم دست روحانیون را باز گذاشته است و چه در متن قرآن و چه در احادیث می توان گران ترین و سخت ترین فشارها را بر زنان آشکارا دید. بهره بردن از  اختلاف میان زن و مرد و نا برابری آشکار حقوق زنان در اسلام  به طرفداری گروه بسیاری از مردم جوامع مردسالار از اسلام انجامیده است و مردان اسلام را راه حلی برای توجیه زن ستیزی خود دانسته اند. اسلام ابزاری است که می تواند براحتی مردان زن ستیز را به خود جلب نماید و می بینیم که بسیاری از مردان زیاده خواه از ابزار اسلام برای شهوت خویش و سرکوب زن بطور همزمان استفاده می کنند. زن در اسلام اختیارش بدست مردان است و اگر بخواهد اختیار سرنوشت خود را بدست گیرد محکوم و مجرم می باشد. این عین احکام قرآن است که در آن به کراّت از نابرابری حقوق زن و مرد سخن گفته شده است و زنان را کالای مورد سرپرستی مرد  دانسته است.

“الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ …﴿۳۴نسا﴾ ”

مردان سرپرست زنانند چرا که خداوند برخی  موجودات را بر دیگران برتری داده است از اینرو که مردان باید از مال خود به زنان نفقه دهند ،پس زنان شایسته  حافظ  دارایی و اسرار مرد در غیبت او هستند همانطور که خداوند حفظ کرده است و اگر زنی سرپیچی نمود نخست او را بترسانید ، و سپس از او دوری کنید و در ادامه او را برانید و اگر باز هم سرپیچی نمود او را بزنید… (۳۴ نسا)

در اکثر ترجمه های سالهای اخیر به فارسی واژه ی ساده و واضح  اضربوهن سانسور شده است !  با این که که هر کودک مدرسه ای معنای ضربه را می داند ، با تفاسیر و ترجمه های عجیب و غریبی مواجه شده است که تنها خنده ی مخاطبین را خواهد داشت! خداوند متعال و قادر مطلق به صراحت گفته است : "زن اگر سرپیچی کرد او را بزنید. "  همچنین به صراحت گفته است که  :" مرد قیّم و سرپرست زن است بنا به جبر آفرینش خداوند "  این آیه تنها مثالی است از دهها حکم قرآن درباره زنان و دوستانی که قرآن مطالعه کنند ، خواهند دید که در آیات متعدد  حتی خرید و فروش و قرض دادن کنیز هم توجیه شده است!

در ترجمه های فارسی جدید  واژه ی ساده و واضح “اضربوهنّ ” سانسور شده است ! با این که که هر کودک مدرسه ای معنای ضربه را می داند ، با تفاسیر و ترجمه های عجیب و غریبی مواجه شده است که تنها خنده ی مخاطبین را خواهد داشت! خداوند متعال و قادر مطلق به صراحت گفته است : “زن اگر سرپیچی کرد او را بزنید. ” همچنین به صراحت گفته است که :” مرد قیّم و سرپرست زن است بنا به جبر  الله در  آفرینش  ” این آیه تنها مثالی است از دهها حکم قرآن درباره زنان ؛ دوستانی که قرآن مطالعه کنند ، خواهند دید که در آیات متعدد حتی خرید و فروش و قرض دادن کنیز هم توجیه شده است!

در اکثر ترجمه های سالهای اخیر به فارسی واژه ی ساده و واضح  اضربوهن سانسور شده است !  با این که که هر کودک مدرسه ای معنای ضربه را می داند ، با تفاسیر و ترجمه های عجیب و غریبی مواجه شده است که تنها خنده ی مخاطبین را خواهد داشت! خداوند دانا و رحیم  به صراحت گفته است : “زن اگر سرپیچی کرد او را بزنید. ”

همچنین به صراحت گفته است که  :” مرد قیّم و سرپرست زن است بنا به جبر آفرینش خداوند ”

این آیه تنها مثالی است از دهها حکم قرآن درباره زنان و دوستانی که قرآن مطالعه کنند ، خواهند دید که در آیات متعدد  حتی خرید و فروش و قرض دادن کنیز هم توجیه شده است!

اظهار فضل مهدوی امام جمعه ی اصفهان

هنوز یک سال از ماجرای اسید پاشی اصفهان که به گمان بیشتر اهالی اصفهان دست پخت منبر نماز جمعه و سخنان زن ستیز امامان جمعه ی اصفهان بوده است ، نگذشته است. جای بسی شرمساری است که چندین بانوی جوان و آینده دار اصفهانی نابینا و خانه نشین شده اند ، تنها به جرم زن بودن. تنها از آن روی که امام جمعه ی اصفهان جوانان گمراه بچه مسلمان را شست و شوی مغزی داده بود. اما دوباره اظهار افاضات این جناب در مغزشویی جوانان اصفهانی ادامه یافته است :

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه انسان بی‌‌غیرت وقتی مشکلی را در جامعه می‌بیند، نسبت به این موضوع کاملا اظهار بی‌تفاوتی می‌کند، اظهار کرد: اگر زن‌ها با خواسته خود تمایل داشته باشند که در جامعه از پوششی نامناسب برخوردار باشد، وضع آن جامعه رو به افول می‌رود.

«  به گزارش فارس،  آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردان جامعه اطلاع ندارند که گرفتن دست همسر باید در حریم خانواده انجام شود به طوری که وقتی از آنها علت این کار را می‌پرسیم، پاسخی غیر قابل توجیه می‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در مباحث روانشناسی آمده است که مردان و زنان نباید خودشان را انگشت‌نمای دیگران قرار دهند، گفت: اگر فردی با پوششی غیردینی در جامعه حضور پیدا کنند و نگاه همگان را به خود جذب کنند، نشان‌دهنده بی‌اخلاقی آنها است.
اگر چه پوشش غیردینی زنان و مردان در جامعه از لحاظ شرعی حرام نیست اما از نظر اخلاقی، نشان‌دهنده بی‌غیرتی فرد است.
مهدوی با بیان اینکه افراد بدحجاب در جامعه مرتکب انواع گناهان می‌شوند، افزود: دلیل این ادعا آن است که چون هزاران نفر در جامعه او را نشان می‌دهند و می‌گویند و فرد بدحجاب نیز در مقابل آنها کاملا بی‌تفاوت است و مقاومت می‌کند، مقاومت کردن جسارت او را به کار زشت افزایش می‌دهد.
نماینده اصفهان در مجلس خبرگان تصریح کرد: روایت است که وقتی افراد به صورت علنی کارهای زشت انجام می‌دهند باید بدانند که آنها قادرند به صورت مخفیانه نیز همان کارها را انجام ‌دهند. »

seiad-abolhasan-mahdavi

گرفتن دست همسر باید در حریم خانواده انجام شود ! پوشش غیردینی زنان و مردان از نظر اخلاقی، نشان‌دهنده بی‌غیرتی فرد است. (البته اسید پاشی اصفهان کار نوچه های این آقا بود که پرونده اش ماستمالی شد)

عقده های درونی امام جمعه اصفهان

این آقا باید به روانپزشک مراجعه کند. جای بسی شرمساری است که شهر اصفهان که مهد فرهنگ و تمدن بوده است گرفتار چنین افراد روانپریش و عقده ای شده است! وای به حال آن مردم فرومایه ای که پای منبر این شخص پست و سبک مغز نشسته اند. این آقا اعتراض می کند که چرا مردان دست همسر خود را در خیابان می گیرند و این را مایه ی شرمساری می داند!

در شگفتیم که زن و مرد نمی توانند دست یکدیگر را در خیابان بگیرند ولی همه نوع به حرمتی و حتی اسیدپاشی زنان در اصفهان بی پاسخ مانده است.  براستی در اسلام می توان زن را کتک زد و مانند برده با او برخورد نمود ولی طبق حکم این آیت الله نمی توان دست وی را گرفت و نشانه ی  بی غیرتی است!

اینها مثلاً نمایندگان مجلس هستند! براستی جامعه ی زنان ایرانی که امروز با سواد تر از مردان شده اند ، افراد لایق و کارای دیگری نداشت؟ اینها در چهار سال حضور فقط عطسه کرده اند!

او مردان را به بی غیرتی متهم می کند که پوشش زنان خانواده را باجبار و زور اسلامی نمایند! براستی هدف و غرض این سخن چیست؟ متهم کردن مردان به بی غیرتی با چه هدفی است؟

این آیت شیطان از علم روانشناسی هم استفاده می کند و گرفتن دست همسران در خیابان را غیر اخلاقی می داند! براستی این چه اخلاقی است که برای ملت ایران ترسیم می کنید؟ چگونه است که “فحاشی و مرگ بر” گفتن در نماز جمعه به زمین و زمان اخلاقی است ، کتک زدن همسر مطابق متن قرآن است ولی گرفتن دستان همسران در خیابان غیر اخلاقی است!

جامعه ی وارونه!

براستی جامعه ی ما وارونه است! دزدان و قاتلان قاضی دادگاهند!  روانپریشان و عقده ای ها در حال سخنرانی و پند دادن به مردمند و نا لایقان چرب زبان در مقام امیر کبیر  ظاهر می شوند!

هنجارها وارونه است. نمایش محبت و عشق غیر اخلاقی است ولی خشونت و دعوا ایرادی ندارد! براستی در مملکتی که فرمانده ارتش آن یک بار هم سینه خیز نرفته است و  معلمانش در حال آموزش احکام نجاست و غسل هستند ، کی می توان به عشق و اخلاق انسانی رسید ؟ براستی اخلاق این است که در دادگاه و کلانتری ایران می بینید؟ براستی اخلاق این است که در کوچه و خیابان می بینید؟ براستی با حفظ  حجاب کذایی چه چیز بدست می آید و چه چیز اخلاقی می شود؟ هدف از حجاب و ایجاد جو  زن ستیزی در اسلام چیست؟ ایجاد یک خانواده ی مصنوعی که با زور و شلاق اداره می شود چه ارزشی دارد و چقد دوام خواهد داشت؟ جایگاه عشق و احترام دو انسان برابر در اخلاق خانواده کجای اسلام است ؟

 

 

  • amir hossien

    اره خوب شما راس میگید زن باید حاکم تا جایی بزاره کونمونو و ما مثل خر صبح تا شب پول در آریم این بیکار بشینه بخوره.زنی که یه کلاس هم نتونسته درس بخونه ما بعد از کلی درس خوندن بریم بگیریمش کلی خرج عروسی و این مسخره بازی ها بکنیم بعد بیاد بشینه و بندازه شبکه جم تی و وی این مزخرفات بعد هر روز یه مدلینگ جدید بببینه و مارو دیوونه کنه.بعد از چند سالم یه بچه بزادو و از ما درخواست طلا قو و مهریه و اینا رو بکنه.شما هستین ای زنا رو این قدر بزرگ کردین حتی از مرد هم بزرگ تر یعنی این برابری رو نابود کردین.تو قانون ایران همه چیز برا زن آزاده چه فرار کنه چه بره بکننش چه بره آرایش کنه چه بره با بچش کس بده چه بره خوش گذرونی فرقی نمیکنه فرصتشو داره چون شوهر بدبختبیرونه داره کار میکنه.

    • آرتمیس

      در قوانین ایران زن باید امیال جنسی شوهر را تامین کند و درخانه ای که مرد اراده کند زندانی شود تا مرد هم لقمه نانی به نام نفقه جلویش بندازدارثش هم نصف است کودکی هم که به دنیا بیاورداختیارات قانونیش فقط مال شوهراست. اون زنهایی که میگی صبح تا شب تیوی میبینند و….. فرآورده همین تفکرات زن ستیزی هستند که زن را نان خور و برده مرد میبیند

      • آرتمیس

        زنها درس میخوانند ولی برای ورد شان به دانشگاه محدودیت میگذارند واگر هم از فیلتر جنسیتی دانشگاه رد شوند تحصیلکرده شوند به آنها کار نمیدهند

  • اتحاد مقدس

    واقعا برای سایت فضول محله متاسفم در حالیکه مشکلات عمیقی سطوح مختلف اجتماعی را در بر گرفته و سختیها به حلقوم ملت رسیده خود را درگیر بحثهای تکراری و بی پایان و بیحاصل تاریخی ایدئولوژیک نموده و از دردهای ما غافل است
    ایکاش میتوانستید در این ظلمت نوری بتابید و در جهل فراگیر نوید بخش آگاهی و در چاه یاس پیام آور امید و آزادی و کرامت برای هموطنان خود باشید اما متاسفانه اینگونه نیست و گاهی از شدت عصبانیت هموطنان رنج کشیده خود را نیز به باد ناسزا میگیرید
    گر بر سر نفس خود امیری مردی ور بر دگری خرده نگیری مردی
    مردی نبود فتاده را پای زدن گر دست فتاده ای بگیری مردی

    • Baran Bahari

      منشأ این فلاکت و بد بختی همین ایدئولژی و مذهب است….
      هیچ نادانی سعادتمند نیست چون به وضع خود آگاهی ندارد.

      • اتحاد مقدس

        هر ایدئولوژی و مذهب متنی است که در کانتکس فرهنگی خاص منشا تغییرات اجتماعی میگردد.
        دلیل حقانیت این مدعا وجود جوامع گوناگونی است که دارای یک مذهب واحد اما با ساختارهای فرهنگی و اجتماعی مختلف اند.
        اگر به ادعای شما وجود دین اسلام در ایران مسبب اینهمه مشکلات است که پر بیراه هم نمیگویید باید برای اصلاح اوضاع اجتماعی به تغییراتی بیاندیشید که میبایست در زمینه و کانتکس موجود اتفاق بیافتد
        شما زمینه را متحول کنید مطمئن باشید دین و تفکر دینی ناچار خواهد بود که یا خود را متناسب با تحولات رفرمیزه کرده و یا به تاریخ خواهد پیوست از شما بعید است که با این وسعت نظر و اندیشه به جای ایجاد تغییر در زمینه و علت مشکلات سروقت معلول بروید

        • Baran Bahari

          دویست گرامی با سپاس از شما…اما ما یک رسانه ایم. توان اجرایی نداریم… نسیم شمال دوران قاجار.. چیز بیشتری که نمی توان از یک رسانه خواست بجز آگاه سازی گروههای پراکنده ی داخل و خارج. هنوز ما با اکثریتی مواجهیم که آگاه به شرایط فردی و گروهی نیستند. پس کار ما چندان هم نادرست نیست. بلکه به گمان من تنها راه در شرایط فعلی است.

    • Irani

      jone madaret inja koso sher nago, akhe agar in baba dar moredeh in dardha va badbakhtieyh jameh Iran inja nageh pass chi begeh?hamin sableh azadeyha va to sareh zanan zadaneh ke in IRAN ro be rozeh seyah neshondeh va 4 Ta akhond va ozgaleh basijieh ro savareh in melat kardeh, cher shoma jakesha dast az maleh keshey va az koneh in regim khordan dast bar nemeydarid, badbakht fekreh Iran bash hamin

  • آتنا

    متاسفانه مردم شهرهای کویری ومرکزی ایران مثل اصفهان و قم وکاشان و… همواره در طول تاریخ جزاش مذهب ترین مردم بوده اند و حتی الان هم عقاید مذهبشان قویتر از سایر شهرهاست. تحقیقی که در نشریه جامعه شناسی کاربردی منتشر شده نشان میدهد سکولار ترین شهرهای ایران رشت و تهران شیراز سنندج است. این امام جمعه از فضا نیامده مردم این مناطق قبل از اسلام زرتشتیهای متعصبی بودند وحالا مسلمانان متعصبی شده اند. اکثر مسئولین کشور هم از همین مناطق اند

  • رهگذر

    لازم است بدانیم که این اراجیف گویان مفت خور آخوند از کدام درک دره ای جلوس وظهور کردهاند وتربیت و پرورشان چه بودهاست؟
    طبا طبایی نژاد امام جمعه وشنبه وهر روز اصفهان از ده کچو مثقال(کچو ریگ وکچو سنگ هم درین شهرستان هست) شهرستان اردستان آمده وبه اوج قدرت رسیده، برادر بزرگش عباس هم که روضه خوان درجه چندم بود چندین بار نماینده این شهرستان در آشفته بازار مجلس بودو برادر دیگرش روح اله در حزب جمهوری اسلامی به همراه بهشتی بعد از سوختن وپاره پاره شدن در نتیجه بمب زیر آوار ماند، فراموش نشود که کچویی معروف هم که سر شکنجه گر اوین بود هم دهی وفامیل همین طباطبایی نژاد بود.
    آنچه این ملا در ده وحوزه یاد گرفت نمیتواند نمیتواند نتیجه دیگری بدهد و فرد مترقی ودمکراتی باشد و زمان را درک کند.