چگونه دولت آمریکا از تبخیر و کاهش آب آبگیر بزرگی جلوگیری کرد ۲

پیش گفتار:

یکی ازهدفها و وظیفه دولت های هر کشور حفظ و نگهداری منابع آبی مانند سدها، دریاچه ها، آبشخورها، برکه ها، تالاب ها، و مانند آنست. در کشورهای اروپایی و آمریکا با آن که به دلیل بارندگی های فراوان کمبود آبی دیده نمی شود و باران های مدام می تواند پاسخگوی نیازمندی شهروندان و کارهای صنعتی و پژوهشی باشد ولی با این وجود دولت ها از صرف هر هزینه و به کار بردن همه گونه تکنولوژی برای نگهداری و حفظ منابع آبی کوتاهی نمی کنند و همانگونه که جاده های خود را هرلحظه در زیر نظر دارند که موردی برای خطر تصادف و یا واژگونی خودروها نباشد، منابع آبی آنان نیز باید دور از هر آلودگی و یا کم کاست بماند.

این ویدیو روش ریختن توپهای سیاه رنگ بر روی رودخانه و جریان آبی که وارد آبگیر می شود نشان می دهد.

خشک شدن  آبگیرهای کشورمان

شوربختانه به دلیل بی توجهی و سوء استفاده از رودها و نهرهایی که سرچشمه و آبرسان دریاچه هاو ابگیرهای کشورمان بودند، و همچنین ایجاد چاههای زیادی در نزدیکی و مسیر رودخانه های آب رسان دریاچه ها، و تا اندازه ای خشکسالی سال های کنونی موجب کم آبی و خشکیدن دریاچه ها و آبگیرهای کشورمان شده است. ما در گذشته از خشک شدن دریاچه ارومیه که بزرگترین دریاچه ایران و دومین دریاچه بزرگ شور جهان به شمار می آمد و بخش بزرگی به درازای ۱۴۰ کیلومتر و پهنای ۵۵ کیلومتر از خاک میان آذربایجان باختری و خاوری را پوشش می داد نوشتیم.

میلیون ها توپ سیاه رنگی که سطح آبشخور بزرگی در کالیفرنیا را پوشانده و مانع تبیخیر آب آن و نزدیک شدن حیوانات و آلوده کردن آب آن می شود.

میلیون ها توپ سیاه رنگی که سطح آبشخور بزرگی در کالیفرنیا را پوشانده و مانع تبیخیر آب آن و نزدیک شدن حیوانات و آلوده کردن آب آن می شود.

 

دریاچه ای که تا سال گذشته ۸۸ ٪ آن خشکیده و به شن زار و نمک زاری تبدیل شده است.  ۵٪ خشکیدگی آب این دریاچه را به دلیل خشکسالی می دانند، در حالی که ۹۵٪ دیگر را می توان به دلیل سوء استفاده از آب رودخانه ها در کارهای کشاورزی و باغداری شهرهای مجاور، و ایجاد چاههای بیشمار دانست. در خشک شدن این دریاچه عظیم و ثروت بزرگ ملی و جهانی، پاسداران ایران فروش و سودجوی، مالکین و سرمایه داران محلی، و کشاورزان ناآگاه  در این خیانت بزرگ سهم به سزایی دارند.

بی مبالاتی سودجویان محلی و بی تفاوتی و ناآگاهی مسئولین دولتی موجب خشکیدن و کم آبی دریاچه طاق بستان، دریاچه ساوه، دریاچه هامون، دریاچه بختگان، و تالاب گاوخونی شده است.

رها کردن توپهای سیاه رنگ در مسیر آب بالای آبگیر که با جریان آب وارد آبشخور شده و سطح آن را می پوشاند و مانع تبخیر آب می شود.

رها کردن توپهای سیاه رنگ در مسیر آب بالای آبگیر که با جریان آب وارد آبشخور شده و سطح آن را می پوشاند و مانع تبخیر آب می شود.

تدبیر دولت آمریکا در نجات آبگیر لوس آنجلس

بنا به گزارش روزنامه دیلی میل Daily Mail On Line در تاریخ شنبه ۱۵ اوت ۲۰۱۵،  دولت آمریکا برای جلوگیری از تبخیر آب آبگیر بزرگی در سیلمار Sylmar کالیفرنیا و آلوده نشدن آن به گرد و خاک، ۹۶ میلیون توپ پلاستیکی  سیاه رنگ به اندازه یک سیب و به ارزش هرکدام ۱/۳ سنت ( سه توپ به ارزش یک دلار) بر روی این آبگیر بزرگ رها کرد و سطح آن را مانند سرپوشی به کلی پوشاند تا ۳۰۰ میلیون گالن آب ذخیره شده در آن از بخار شدن آبگیری به وسعت نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتربع در امان بماند. دلیل انتخاب رنگ سیاه برای آنست که رنگ سیاه ماوراء بنفش را که موجب تبخیر آب می شود بر می گرداند و از ورود آن به آب آبگیر جلوگیری می کند.

علاوه بر جلوگیری از بخار شدن آبها، این توپها از فعل و انفعالات شیمیایی در سطح آب که آشامیدن مقدار زیاد آن موجب تهوع و بالا آوردن، و درد شکم جلوگیری کرده، و از نزدیک شدن حیوانات و پرندگان که امکان دارد آلوده به بیماری و منتقل کننده آن باشند جلوگیری می کند.

دریایی از توپهای سیاه رنگ که سطح آبگیر  را پوشانده است.

دریایی از توپهای سیاه رنگ که سطح آبگیر  را پوشانده است.

سد گتوند  دست گل و آبروریزی رژیم اسلامی

در حالیکه در بلاد کفر و شیطان بزرگ قطره قطره آب حفظ می شود و تک تک درختان جنگلی دارای محافظت کامل هستند، در حالیکه پروژه های آبرسانی و درختکاری در غرب رو به گسترش است؛ رژیم اسلامی هم از روی حرص و هم از روی حماقت منابع آبی ایران را نابود کرده است. آخرین مورد آن دست گل سدّ گتوند است که در صورت تخلیه نشدن میلونها تن نمک گنبدهای نمکین گچساران را به کارون سرازیر خواهد کرد و کل خوزستان را با آب شور و فاجعه زیستی مواجه خواهد نمود. متاسفانه برادران سپاهی که از این پروژه های علی اصغری بسیار داشته اند و بسیار هم خورده اند و برده اند ، با زور می خواهند بر ادامه کار این دست گل خود پایفشاری کنند که خطر ازبین رفتن خاکهای کشاورزی خوزستان را در پی خواهد داشت. شما خود وجدان امریکاییها را، انسانیت آنها را با این برادران مخلص مقایسه نمایید ما قضاوت نکردیم!

سد گتوند با آبگیری از مناطق کنبدهای نکین خوزستان ، خاکهایی کشاورزی خوزستان را با خطر  شوری و نابودی مواجه کرده است. (یامهدی برادران  سپاهی) سد کبار شاهکار ساسانیان که پس از  هزار و هفتصد سال هنوز فعال است و الهام بخش مدرن ترین سدهای جهان بوده است. ( بله قبل از علم  بی پایان ائمه و احکام نجاسات ساخته شده)

سد گتوند با آبگیری از منطقه گنبدهای نمکین گچساران ، خاکهای کشاورزی خوزستان را با خطر شوری و نابودی مواجه کرده است. (یا مهدی برادران سپاهی)
سد کبار شاهکار ساسانیان که پس از هزار و هفتصد سال هنوز فعال است و الهام بخش مدرن ترین سدهای جهان بوده است. ( بله قبل از علم بی پایان ائمه و احکام نجاسات ساخته شده)

نکته پایانی:

در کشورهای اروپایی و آمریکا نه تنها در مصرف آبهای زیرزمینی و آب باران صرفه جویی می کنند، بلکه به راههای گوناگون از هدر رفتن و تلف شدن آنها نیز جلوگیری می نمایند. در حالی که از ۳۷ سال پیش که رژَیم ضد ایرانی ولایت فقیه روی کار آمده پاسداران تجارت پیشه و سودجوی، همچنین افراد محلی وابسته به رژیم در تلف کردن آبهای زیر زمینی، بستن سدهای بی مورد روی رودخانه ها موجب خشکاندن دریاچه ها، آبشخورها، برکه ها و تالاب ها شدند. خشکیدن و کم آبی دریاچه طاق بستان، دریاچه ساوه، دریاچه هامون، دریاچه بختگان، و تالاب گاوخونی از این گونه است.خسارتی که از این بابت به منابع ملی وارد شده ناگفتنی است و نمی توان برای سالیان زیادی آن را جبران نمود.

سطح آب سد زاینده رود در اصفهان به دلیل استفاده های بی جا در کشاورزی و کندن قناتها و سد بستن بر روی رودخانه های تغذیه کننده این سد به شدت پایین آمده و روز به روز از ذخیره آب آن کاسته می شود.

سطح آب سد زاینده رود در اصفهان به دلیل استفاده های بی جا در کشاورزی و کندن قناتها و سد بستن بر روی رودخانه های تغذیه کننده این سد به شدت پایین آمده و روز به روز از ذخیره آب آن کاسته می شود.

  • darya

    akhh in rejim be jon shahrvandash rahm nemeykone hala entezar darid befekreh daryacheh va tabiyat basheh

  • محسن

    کیرم تو دهن این ملت و دولت