در بَرابر بازداشت مهدی خسروی (گمنامیان) توسط دولت ایتالیا، سکوت نکنیم! ۲

– بازداشتِ یاشار پارسا در ایتالیا:

روز ۱۶ مردادماه سال جاری، پلیس کشور ایتالیا، مهدی خسروی، فعال حقوق بشر و پناهنده سیاسی مقیم در کشور انگلستان را پس از ورود به کشور ایتالیا و نه در فرودگاه، بلکه در محل اقامت و سکوتِ کامل بازداشت کرده است و چنانچه دوستی بزرگوار در آن مکان وجود نداشت و پیگیرِ موضوعِ دستگیری نمی شد، یاشارِ پارسا در سکوت کامل خبری به ایران فرستاده و بی تردید در آنجا با مجازات های سنگین و ضد انسانی و یا حتی اعدام، رو به رو می گشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پلیس کشور ایتالیا با نقض قوانین کنوانسیون ژنو مهدی خسروی (یاشار پارسا)، پناهنده سیاسی مقیم کشور انگلیس _ که دارای پناهندگی سیاسی از بریتانیا می باشد _ را پس از ورود به این کشور بازداشت و به دنبالِ تحویل این پناهنده سیاسی به دولت ایران _ به درخواستِ رژیم اسلامی _ می‌باشد.

یاشار پارسا - گمنامیان - یک چهره شناخته شده و محترم میان وبلاگ نویسان و کنشگران سیاسی و حقوق بشر ایران است. برای آشنایی با او به وبلاگ گمنامیان مراجعه کنید.

یاشار پارسا – گمنامیان – یک چهره شناخته شده و محترم میان وبلاگ نویسان و کنشگران سیاسی و حقوق بشر ایران است. برای آشنایی با او به وبلاگ گمنامیان مراجعه کنید.

در همین حال شورای ملی ایران با صدور بیانیه‌ای به دولت ایتالیا عواقب احتمالی این دیپورت را گوشزد کرده است؛ در بَخشی از این بیانیه اینگونه نگاشته شده است که:

“آنها که ۳۷ سال پیش به ایرانیان درس حقوق بشر می دادند و بلندگوهای انقلابیون اسلامی در جهان آزاد غرب بودند، آنها که امروز مدعی و دایه داران برابری جنسیتی هستند و بر بدن مجسمه های موزه رم برای بازدید دولت جمهوری اسلامی و برای تجارت در برابر ارزش های انسانی و جهانشمول حجاب می پوشانند و با نظام فاشیستی دینی جمهوری اسلامی معامله انسانی می کنند …

هم میهنان گرامی،
به آگاهی شما می رسانیم که یاشار پارسا (مهدی خسروی)، دبیراجرایی شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد و پناهجوی کشور انگلستان در سفر به کشور ایتالیا در محل سکونت دستگیر شده و دلیل بازدداشت را شکایت جمهوری اسلامی و تحویل ایشان به دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده اند.

به حتم جمهوری اسلامی در تصور خویش می توانسته با پرونده سازی برای ایشان و تحویل گرفتن وی در ایران به آنها دست یابد و وی را مخفیانه سربه نیست و یا اعدام کند. خوشبختانه در هنگامه دستگیری یکی از آشنایان به محل وقوع حادثه می رسد و تا بازداشتگاه دنبال آنها می رود و بلافاصله شورای ملی ایران و خانواده وی را در جریان این مهم می گذارد.
ریاست شورای ملی ایران با دفتر نخست وزیر ایتالیا تماس های لازم را انجام داده است. اقدامات حقوقی از سوی وکیل شورای ملی در فرانسه و ایتالیا انجام شده است.”

– یاشار پارسا؛ نویسنده ای سکولار دموکرات:

کمتر وبلاگ نویس با سابقه ای پیدا می شود که با “وبلاگ گمنامیان” و گرداننده آن آشنا نباشد. سال هاست که نام و قلم گمنامیان برای کنشگرانِ سکولار ایران شناخته شده است، کافیست سری به وبلاگ او بزنیم تا با چهارچوب اندیشه او آشنا شده و به چشم خود ببینیم و بخوانیم که یاشار پارسا از نخستین وبلاگ نویسانِ “تابو شکنِ” ایران بوده است.

تلاش شبانه روزی و قلم فرسایی یاشار پارسا در راستایِ برقراری یک نظامِ سکولار دموکرات در ایران بر هیچ کس پوشیده نمی تواند باشد چرا که اسناد و مدارک فعالیت های توقف ناپذیر او در طی سالیانِ گذشته موجود است و هر ایرانی آزاد اندیش، فارغ از دیدگاه سیاسی و احساساتِ شخصی اش، به پاسِ چندین سال نگارندگی از سر میهن دوستی و دموکراسی خواهیِ گمنامیان، به نشانه احترام، کلاه از سر بر می دارد.

یاشار پارسا که خود از بزرگ ترین حامیانِ پناهجویان و وبلاگ نویسان در فضای مجازی بوده است، امروز به کمک سایر بلاگرها برای رهایی از چنگالِ حکومت اسلامی که با شکایت از یاشار پارسا، زمینه دستگیری او در ایتالیا را فراهم آورده است، نیاز دارد و وظیفه انسانی کنشگرانِ حقوق بشر و فعالین سیاسی، همراهی و همصدایی با یاشار به منظور عدم بازگشتش به ایران و رسیدگی عادلانه به پرونده اش در اروپا می باشد.

در این میان نیکوست که هم میهنان ما به جای پیش داوری و نشستن در مقامِ قاضی، به وظیفه انسانی خویش مبنی بر کمک و همراهی به آقای یاشار پارسا عمل کرده و تا روشن شدنِ تمامی زوایایِ این ماجرای پیچیده و از پیش طراحی شده، از هرگونه داوری پرهیز نمایند و آب به آسیابِ حکومت اسلامی ایران، نریزند. دست کم باید پروانه داد تا یاشار پارسا توضحیاتِ شخصی خود از این موضوع را ارائه دهد وگرنه همانطور که همه ما می دانیم: “آنکس که تنها نزد قاضی رود، راضی بر می گردد…” و هرگونه داوری بدون داشتن دانش و آگاهی کامل درباره این پرونده، اعتباری نمی تواند داشته باشد.

دولت ایتالیا که پیشتر با پوشش مجسمه ها و آثار باستانی ایتالیا به هنگام ورود روحانی خشم همگان را برانگیخته بود، حالا با دستگیری پناهندگان سیاسی به درخواست دولتِ ایران، لکه ننگ دیگری در کارنامه اش ثبت می شود.

دولت ایتالیا که پیشتر با پوشش مجسمه ها و آثار باستانی ایتالیا به هنگام ورود روحانی خشم همگان را برانگیخته بود، حالا با دستگیری پناهندگان سیاسی به درخواست دولتِ ایران، لکه ننگ دیگری در کارنامه اش ثبت می شود.

فضول محله یاشار پارسا را به عنوانِ یک نویسنده و کنشگر دموکرات، سکولار و آزاداندیش می شناسد و به پاس تمامی زحماتش در راستای وبلاگ نویسی تابوشکنانه و تلاشش در راستای رسیدن ایران به دموکراسی و سکولاریسم _ که با نگاهی به مقالاتِ گمنامیان در وبلاگش می توان به این مهم پی بُرد _ از حقوق انسانی وی دفاع نموده و خواهانِ عدمِ دیپورت وی به ایران و رسیدگی به پرونده اش در دادگاهی عادلانه در اروپاست تا بلکه از چگونگی رخ دادنِ این ماجرا آگاهی کافی به دست آورده و  همچنین حکومتِ ستمگر اسلامی ایران، به خواست و اهداف خود نرسد. امروز نوبت اتحاد و یکرنگی است.

– منافعِ اقتصادیِ غرب و پایمال کردنِ حقوق پناهندگانِ سیاسی ایرانی:

بر کسی پوشیده نیست که در طول سه دهه گذشته، دولت های غربی به خاطر منافع کوتاه مدت اقتصادی و یا اهداف کوتاه مدت نظامی در خاورمیانه و با چشم بستن بر نقض آشکار و گسترده حقوق بشر در ایران، با حکومت ستمگر و تمامیت خواهِ اسلامی، معاملاتِ بسیاری انجام داده اند.

برای مثال می توان به آزادی قاتل دکتر شاپور بختیار و سایر تروریست هایی که در قتل فریدون فرخزاد و یا ترور میکونوس نقش داشتند، اشاره داشت و یا می توان از مشورت و تعاملِ مخفیانه آمریکا با حکومتِ ایران در جریان حمله نظامی به عراق و یا حتی آخرین اقدامِ “آخوند دوستانه” دولت آقای اوباما که بی توجه به اعدام های گسترده در ایران و نقض همه روزه حقوق بشر توسط ملایان حاکم، چهارصد میلیون دلار پول را با هواپیمای ویژه به ایران فرستاد، نام برد.

چندی پیش به هنگام سفر حسن روحانی به ایتالیا، دولت این کشور تصمیم گرفت برای رعایتِ حال روحانی و احترام به عقاید واپسگرایانه او، مجسمه های غیر اسلامی موزه مورد بازدید وی در ایتالیا را با حجاب اسلامی بپوشاند تا خدایی ناکرده، به آقای روحانی بی احترامی نشود و قراردادهای هنگفت و منافع دولت ایتالیا در ایران، با مشکلی رو به رو نگردد. باید پرسید دولت ایتالیا که حاضر است به خاطر منافع اقتصادی، آثار باستانی که متعلق به هنر و فرهنگ کشور خودشان است را با چادر و حجاب اسلامی “بی ارزش و بی مقدار” نماید، برای جانِ یک پناهنده سیاسی ایرانی، چه ارزشی می تواند قائل باشد؟

توافق هسته ای با غرب و ترمیم روابط دیپلماتیک حکومت با دولت های اروپایی، سبب شده تا حکومت اسلامی به صورت افسارگسیخته ای مخالفانِ سیاسی خود در خارج از کشور را هدف قرار داده و برای شان ایجاد دردسر نماید. در این میان پناهندگان سیاسی که شهروند کشورهای محل اقامت شان نیستند، آسیب پذیرترین قشر جامعه ایرانیانِ خارج از کشور هستند؛ باید هوشیار بود و با مقاومت مدنی در برابر “معامله انسانی غرب با حکومت” جلوی ادامه این روند ضد انسانی را گرفت.

برای بازدید از وبلاگ گمنامیان، اینجا کلیک کنید.
  • BARAMBA

    همه با هم بریم جلوی سفارت مافیایی ایتالیا.من طرفدار پهلوی نیستم ولی جلوی اینکار باید گرفته شود.

  • Mo

    ما باید متحد بشیم. طرفدار معنی نداره. ما همه باید برای آزادی یکی بشیم. از هم حمایت کردن،‌ لرزه برا اندام رژیم انداختن هست. مخصوصا حامیانشون در خارج