شرمساری ضمنی دفتر خمینی و وزارت اطلاعات از قتل عام ۶۷ بفرمان خمینی ۲

لزوم آشنایی نسل جوان با جنایات رژیم اسلامی

نسل نو ایران با تبلیغات زیادی مواجه است. بنگاههای تبلیغاتی رژیم اسلامی چنین وانمود می کنند که نظام ولایت فقیه بدون خونریزی حاکم شده است و خمینی گاندی ایران بوده است! هرگز چنین نیست! خمینی اگرچه باندازه چنگیزخان جنایت نکرده است ولی شخصیت مخوف و دیوانه او دست کمی از صدام حسین هم ندارد!

در سالهای آغازین انقلاب بازداشتهای گروهی فراوانی انجام شد که بسیاری به اعدام انجامید. اعضای حزب توده و مجاهدین بصورت دسته جمعی به جوخه های اعدام سپرده می شدند. در دست داشتن یک اعلامیه و یا مجله مجاهدین دست کم ۵ سال و حداکثر اعدام را در پی داشت. جوانان دانشگاهی و دبیرستانی بسیاری بی آنکه بدانند چه بر سرشان خواهد آمد به زندانهای طولانی محکوم شدند. پیش از انقلاب بسیاری از جمله سران رژیم هم در گروه مجاهدین عضویت داشتند و به همین دلیل در سالهای آغازین انقلاب در فضای ایجاد شده ، بسیاری از جوانان با شور و شوق به مجاهدین و توده پیوستند، غافل از اینکه تنها عضویت در این گروهها چه بسا به اعدام آنها خواهد انجامید!

در دست داشتن یک اعلامیه و یا مجله مجاهدین دست کم 5 سال و حداکثر اعدام را در پی داشت. جوانان دانشگاهی و دبیرستانی بسیاری بی آنکه بدانند چه بر سرشان خواهد آمد به زندانهای طولانی محکوم شدند. پیش از انقلاب بسیاری از خود سران رژیم هم در گروه مجاهدین عضویت داشتند و به همین دلیل در سالهای آغازین انقلاب در فضای ایجاد شده ، بسیاری از جوانان با شور و شوق به مجاهدین و توده پیوستند، غافل از اینکه تنها عضویت در این گروهها چه بسا به اعدام آنها خواهد انجامید

در دست داشتن یک اعلامیه و یا مجله مجاهدین دست کم ۵ سال و حداکثر اعدام را در پی داشت. جوانان دانشگاهی و دبیرستانی بسیاری بی آنکه بدانند چه بر سرشان خواهد آمد به زندانهای طولانی محکوم شدند. پیش از انقلاب بسیاری از جمله سران رژیم هم در گروه مجاهدین عضویت داشتند و به همین دلیل در سالهای آغازین انقلاب در فضای ایجاد شده ، بسیاری از جوانان با شور و شوق به مجاهدین و توده پیوستند، غافل از اینکه تنها عضویت در این گروهها چه بسا به اعدام آنها خواهد انجامید

بنابراین هزاران نفر از جوانان و نوجوانان به زندان افتادند. محاکمه ایشان بیشتر نمایشی بود. اگر پایبندی خود به جمهوری و خمینی را اعلام می نمودند معمولاً اعدام نمی شدند ولی کسانی که سرسختی نشان می دادند و زیر بار اتهامات نمی رفتند و یا حاضر با اعلام وفاداری به خمینی و جمهوری اسلامی نمی شدند به اعدام و یا زندان طولانی محکوم می شدند.

پس عمیات احمقانه فروغ جاویدان و هجوم ناموفق شبه نظامیان مجاهد به ایران ، بلافاصله از سوی خمینی و به تحریک فرزندش احمد ، رژیم اسلامی تصمیم گرفت که باقیمانده زندانیان سیاسی را هم سر به نیست کند. بنا به گزارشهای مختلف حدود ۵۰۰۰ نفر زندانی که دوران محکومیت خویش را می گذراندند و برخی در شرف پایان محکومیت و آزادی بودند ، مجدداً محاکمه صحرایی شده و اعدام شدند.کاملترین لیست این زمینه لیست سایر عصر نو است که از جمع تمامی لیست‌های فوق‌الذکر حاصل شده‌است. این لیست که به همت ب. آزاده و ب. آذرکلاه جمع‌آوری شده جمعاً شامل ۴۴۸۱ نفر است. لیست جمع آوری شده نام این جوانان که بیشتر آنها اعضای حزیب توده و مجاهدین بودند را در این لینک می توانید ببینید.

حسینعلی منتظری قائم مقام وقت رهبری با این اعدام دسته جمعی مخالفت کرد و این برائت را تا پای استعفا و خانه نشینی تا پایان عمر ادامه داد، کاری که ستوذنی است. فایل صوتی آشکار شده از آن زمان که در سالروز این جنایت روی سایت منتظری قرار گرفت به فرمان وزارت اطلاعات حذف شد.

در میان اعدامیها زنان و افرادی بودند که زمان دستگیری 15 تا 17 سال داشته اند. لیست 4500 نفر از ایشان جمع آوری شده است.

در میان اعدامیها زنان و افرادی بودند که زمان دستگیری ۱۵ تا ۱۷ سال داشته اند. لیست ۴۵۰۰ نفر از ایشان جمع آوری شده است.

شرمی که پاک شدنی نیست!

انسانهای بی گناه بسیاری بدست رژیم جهل و خون اعدام شده اند. اما اولین نکته که به نظر نگارنده می رسد این است که : « اگر این اعدامها منصفانه ! بوده است ، چرا از آن شرم می کنند و فایل صوتی سخنان منتظری را حذف کرده اند؟» دومین نکته مربوط به دفتر خمینی و نوه اوست! چگونه ممکن است فایل صوتی مربوط به سخنان منتظری در  سال ۶۷ تحریف شده باشد؟ منتظری را که به همین دلیل خانه نشین کردند! قسم حضرت عباس را بپذیریم یا دم خروس را؟!

قائم مقام دفتر نشر آثار خمینی مدعی است که این سخنان آیت‌الله منتظری به دور از انصاف و همراه با پیش‌داوری‌هایی است که “اطرافیان موذی به ایشان القاء کرده‌اند”.

انصاری نسبت های داده شده به روح‌الله خمینی را غلط و ناروا دانست. اما مگر خمینی و احمدش چه کرده اند که پس از نزدیک ۳۰ سال همگی دستپاچه سعی در ماله کشی دارند؟!

نسل جوان لاجوردی و گروه اعدامش را نمی شناسد ولی اینها بهمراه بسیاری دیگر هزاران جوان معصوم را اعدام کرده اند. شاید امروز مدیر بانک و یا استاندار یا وزیر باشند!

نسل جوان لاجوردی و گروه اعدامش را نمی شناسد ولی اینها بهمراه بسیاری دیگر هزاران جوان معصوم را اعدام کرده اند. شاید امروز مدیر بانک و یا استاندار یا وزیر باشند!

خلاصه متن فایل صوتی منتظری درباره جنایت سال ۶۷

یک فایل صوتی ۴۰ دقیقه‌ای که به تاریخ ۲۴ یا ۲۵ مرداد ۱۳۶۷ ضبط و اکنون پس از ۲۸ سال منتشر شده، ولوله‌ای به راه انداخته است. محتوا، چیز جدیدی نیست….

موضوع جلسه‌ای که صدایش ضبط و پس از ۲۸ سال منتشر شده، اعتراض جانشین وقت رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله منتظری به اعدام گروهی زندانیان سیاسی ایران است. صدای اعتراض بلند است و رگه‌های خشم را می‌توان در آن شنید.مخاطبان هم چندان خونسرد نیستند؛ سعی در تبرئه خود دارند از آنچه منتظری “سفاکی و خونخواری” می‌نامد. به قسم و آیه متوسل می‌شوند تا رهبر آینده جمهوری اسلامی را متقاعد کنند که اگر آنها نبودند تعداد بیشتری اعدام می‌شدند. کسی به صراحت می‌گوید “ما که عرضه نداشتیم جلوی این احکام را بگیریم اقلا جلوی زیاده‌روی و تندروی را سعی کردیم بگیریم. به والله اگر ما نبودیم در تهران خیلی بیشتر از این تعداد اعدام می‌شدند”. صحبت از “چانه زدن” می‌کنند اما نه در دکان بقالی که بر سر جان انسان‌ها. منبع : دویچه فارسی

ظاهراً افرادی که در این مکالمه ضبط شده سخن می گویند از این جنایت شرمسارند و خود را تبرئه می کنند! از آیه قرآن هم بیشترین بهره را می برند که جنایات خود را توجیه کنند. استفاده از آیات قرآن برای کشتن و جنایت از همان ۱۴۰۰ سال پیش آغاز شده و تا امروز هم ادامه دارد. داعش هم چیز تازه ای نیست!

یکی نیست به جناب پروفسور بگوید : آمار اعدامهای 37 سال گذشته را دارید؟ سال 67 شما کجا بودید؟

یکی نیست به جناب پروفسور بگوید : آمار اعدامهای ۳۷ سال گذشته را دارید؟ سال ۶۷ شما کجا بودید؟

ایرج مصداقی وضع را بدتر از فایل صوتی می داند

ایرج مصداقی که از نزدیک شاهد این جنایات بوده است در سخنانی روشن کرد که این فایل صوتی تنها برای توجیه اعدامها و وانمود کردن به این است که این جلادان از کشتار پشیمان و ناراحت بوده اند! اما وی تأکید می کند که هرگز چنین نبوده است :

«تمام آنچه اعضای هیات به آیتالله منتظری می‌گویند کذب محض است. آنها هربار که عدهای را اعدام میکردند، جشن میگرفتند و شیرینی و نان خامه ای میدادند. من اعضای هیات را دیدم که حتی مثل ناصریان یا همان شیخ محمد مقیسه، از خوشحالی در راهروی مرگ می‌رقصید. من بهچشم خودم اینها را دیدم.»

این فایل صوتی همچنین اعلام می کند که افرادی که زیر ۱۸ سالگی دستگیر شده اند را اعدام نکرده اند که ایرج مصداقی آنرا نیز رد می کند :

«من تعداد زیادی را می‌شناسم که همبند و همسلول با من بودند و اینها اتفاقا در سن ۱۵ یا ۱۶ سالگی و حتی کمتر دستگیر شده بودند و اعدام شده بودند. مثل محمدرضا علی نیا، سهیل دانیالی، محمدرضا مجیدی، احمدرضا غلامی، اردلان دارآفرین، بهروز عطارزاده، عباس پورساحلی….»

آیت‌الله منتظری به اعدام زنان اعتراض می‌کند و می‌گوید طبق احکام اسلامی زن مرتد را اعدام نمی‌کنند. یکی از اعضای هیأت می‌گوید: «در مورد دخترها تا آنجا که می‌توانستیم چانه می‌زدیم که اعدام نشوند.»

ایرج مصداقی اما می‌گوید: «از یک بند که ۴۰ زندانی زن مجاهد در آن بودند، تنها یک زن زنده مانده و همه را اعدام کردند. قطعا نمیشود راجع به آمار دقیق صحبت کرد، ولی صدها زن در جریان این کشتار اعدام شدند و اصولا آنچه اعضای هیات میگویند کذب محض است.»

فایل صوتی و ساده لوحی منتظری

بالاخره جلادان در این فایل صوتی سعی دارند جنایت خود را که شامل کشتن متهمان زیر ۱۸ سال و زنان هم بوده است توجیه نمایند و ایرج مصداقی بعنوان یک شاهد زنده اعلام کرد که این جنایت بسیار بزرگتر از چیزی است که حسینعلی منتظری گمان می کرد. هرچند در همان ابعاد هم بسیار وقیحانه بوده است ولی می توان براحتی متوجه شد که هیأت جلاد با سوء استفاده از سادگی و خلوص منتظری با دروغ و فریب قصد آرام کردن او را دارند. جالب است که وزارت اطلاعات رژیم اجازه ادامه نشر این فایل صوتی را نداد و این نشان می دهد که حتی خود جلادان امام زمان هم می دانند که چه کار مخوف و دهشتناکی وسیله خمینی انجام شده است که از باز پخش آن شرم دارند!

منبع : دویچوله فارسی