بانوان ایرانی بپا خیزید تا دریا صفایی را یاری دهیم ۱

دریا صفایی دندانپزشک و فعال حقوق زنان مقیم بلژیک است. صفایی تا کنون در کشورهای مختلفی نسبت به منع ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران اعتراض کرده است.صفایی به سبب همین اعتراضات، به یک چهره بین‌المللی هم در میان ایرانیان و هم غیرایرانیان تبدیل شده است.

او فعالیت‌های خود را در جریان مسابقات والیبال قهرمانی جهان آغاز کرد که تیم ملی ایران نیز یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بود. این فعالیت‌ها خیلی زود باعث شدند تا او و مسئله منع ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران، به موضوع مورد بحث رسانه‌های جهانی تبدیل شود. او در بسیاری از مسابقات تیم ملی ایران، از شعار«بگذارید زنان ایرانی وارد ورزشگاه‌ها شوند» استفاده کرده است. شهرهای کراکوف و لدز لهستان، فلورانس ایتالیا از جمله شهرهایی هستند که صفایی در آنها به فعالیت علیه منبع ورود زنان به استادیوم در ایران پرداخته است. وی در جریان بازی والیبال میان ایران و مصر المپیک ریو هم پلاکارد خود را نمایش داد.

آیا زمان اتحاد برای آزادی زنان و ایجاد اجتماع آزاد فرا خواهد رسید ؟

آیا زمان اتحاد برای آزادی زنان و ایجاد اجتماع آزاد فرا خواهد رسید ؟

او به همراه نازنین افشین‌جم فعال حقوق‌بشر، مصطفی عرب، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و محمد بیاتی، بازیکن و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران، به فیفا نیز در رابطه با منبع ورود زنان به استادیوم‌های ایران نامه نوشته است.

صفایی پس از صعود تیم ملی والیبال ایران به دور نهایی لیگ جهانی والیبال، با روسای فدراسیون‌های والیبال اروپایی تماس گرفته و درخواست فشار بر جمهوری اسلامی را برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح کرده بود. به گفتهٔ دویچه‌وله «در تصمیم رئیس فدراسیون والیبال برای میزبانی ایران در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ تأثیری جدی داشت». دلیل اصلی لغو این مسابقات، بازداشت غنچه قوامی بود. در پی این تصمیم فدراسیون، تایوان کشور میزبان این مسابقات شد.

از دیگر اقدامات صفایی در جریان دیدار تیم‌های فوتبال ایران و سوئد برنامه‌ریزی برای پخش دوهزار تی‌شرت بود که بر روی آنها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران نوشته شده بود.

در دیدار تیم والیبال ایران با ایتالیا از سوی پلیس به او برخوردی بی ادبانه شد. با وجودی که درخواست او تنها در ضمینه حق زنان ایرانی در حضور درون ورزشگاه است ، پلیس ایتالیا با تحریک فدراسیون ایران ، پارچه نوشته او را برداشته و او را مجبور نمود که از ورزشگاه خارج شود. دریا صفایی در این مورد با تعجب اعتراض نمود و از خارج شدن و برداشت پلاکارد خود جلوگیری نمود که باعث درگیری و کشاکش میان پلیس و او گردید.

ویدئوی بالا قسمتی از درگیری و کشاکش میان دریا صفایی با پلیس ایتالیا را نشان می دهد.

چرا دریا تنهاست؟

هزاران ایرانی در اروپا هستند که بیشتر آنها از اوضاع ناراست ایران و نبود آزادی در جمهوری اسلامی به تنگ آمده اند. صفحات اینترنت پر است از برگها و بلاگهای مخالفان رژیم اسلامی، با این وجود جای بسی شرمساری و اندوه برای همه ما ایرانیان است که دریا تنهاست. برخورد پلیس ایتالیا نشان داد که ایرانی بودن دلیل کافی است برای شرمساری! چرا دریا تنهاست؟

آیا زمان آن نرسیده است که از دریا و دیگر کنشگران اجتماعی و سیاسی حمایت نماییم؟ آیا امثال خانم فلانی که با افتخار ، حماقت رأی دادن در سفارت را به حماسه بدل ساختند و مضحکه عام و خاص شدند ، بهتر نبود در کنار بانوی دلیر و برازنده ایرانی دریا صفایی قرار گیرند؟

iranian-italy

براستی چه مانعی در برابر ایرانیان مقیم اروپا وجود دارد؟ از مزایای دموکراسی استفاده می کنید و حاضر نیستید حتی با حضور در ورزشگاه به اوضاع خفقانی ایران که زنان را در خانه حبس نموده است و کلیه امور مملکت را بدست عده ای معلوم الحال داده است، حتی اعتراض نمایید؟ فقط می توانید از رأی دادن به روحانی سلفی بگیرید؟! باور کنید در اروپا اعتراض رایگان است! در اروپا می توان براحتی انتقاد نمود ، اما با این وجود بسیار درد آور و مایه شرم ماست که بانو صفایی تنهاست. کاری که دریا صفایی انجام می دهد برای خودش نیست ، برای آینده وطنش است و ما باید شرمسار باشیم اگر می توانیم در کنار دریا باشیم ولی اینکار ساده را نیز انجام ندهیم. وای بر ما!

آیا زمان آن نرسیده است که از دریا و دیگر کنشگران اجتماعی و سیاسی حمایت نماییم؟ آیا امثال خانم فلانی که با افتخار ، حماقت رأی دادن در سفارت را به حماسه بدل ساختند و مضحکه عام و خاص شدند ، بهتر نبود در کنار بانوی دلیر و برازنده ایرانی دریا صفایی قرار گیرند؟

آیا زمان آن نرسیده است که از دریا و دیگر کنشگران اجتماعی و سیاسی حمایت نماییم؟ آیا امثال خانم فلانی که با افتخار ، حماقت رأی دادن در سفارت را به حماسه بدل ساختند و مضحکه عام و خاص شدند ، بهتر نبود در کنار بانوی دلیر و برازنده ایرانی دریا صفایی قرار گیرند؟

باید بیدار شویم!

باید هزاران زن و مرد مانند دریا صفایی در اروپا باشند . اگر غیر از این باشد جای شرمساری برای ایرانیان مقیم اروپاست. آیا حضور شما در اعتراض به حقوق انسانی مردم ایران اینقدر سخت است؟ اگر برنامه بفرمایید شام باشد که همه شما ایرانیان میهن پرست در صف ثبت نامش خواهید بود!

هنوز هم دیر نشده است و تیم والیبال ایران چند بازی در اروپا خواهد داشت. امیدواریم ایرانیان مقیم اروپا بیدار شوند و بجای حضور در بفرمایید شام و رأی گیری جمهوری اسلامی ، در اعتراض به تبعیض و توهین به زنان ایرانی هم خودی نشان دهند.

  • shirzanan irani

    خانم محترم من جواب شما را در مورد اپوزیسیون دست ساز و خود خوانده ایرانی ، مسائل مهم برای او ، استراتژی و تکتیک او در مبارزه با رژیم فقاهت روسی ، بینش و روش او در مبارزه خیالی ، پایبندی او به آزادی ، دموکراسی ، توسعه پایدار ، اشتغال جونان ، حقوق زنان ، حقوق ملت ها ، اقوام ، باورمندان به دینها و ایدیولوژی های مختلف ، مرزهای او با فاشیست ها و جنایت کاران ساخت شوروی و متحد روسیه و چین در قبال کشورهای متحد امریکا و غرب ، دوگانگی استانداردها در قبال مهاجرت به غرب و تبلیغ برای کشورهای دیکتاتوری باند روسیه و ساخت شوروی ، … به کرات در اینجا و به تفصیل برای همه رسانه های فارسی زبان خارج و حتا رسانه های داخلی شرح داده ام . فکر نمیکنم اگر وابستگی ذهنی و یا به خواب زدگی عمدی در کار نباشد و یا مسائلی مثل جاسوسی برای روسیه و یا حتا ساواما در میان نباشد جایی برای ندانستن علت و یا نفهمیدن مطلب باقی مانده باشد

    خانم عزیز

    مشکل اپوزیسیون مارکسیست روسی مساله زنان نیست

    آنها میخواهند شجریان ربنا بخواند و دولت آبادی کتابش را چاپ کند و موسوی بیاید تیتر اخبار شود تا اینها بتوانند از زبان او حرفهایشان را که ترویج مارکسیسم اسلامی روسی است بزنند ( همان چیزی که پدرخوانده اینها کیانوری با التماس از بهشتی خواست و چو نداد او را منفجر کرد و از رفسنجانی گرفت )

    مارکسیست ها به اندازه اسلام بازان ضد زن هستند و مسائلی که زن ایرانی بدنبال ان است را مسائل امپریالیستی ، نو لیبرالیستی ، آمریکایی ، غرب زده ، بوژوازی ، ….. میدانند

    چپ جنس کور است . اینرا حتا نوشین خراسانی که خودش از باند همین ها است ولی زن بودنش مغز او را وادار کرده که سوال کند ، فهمید و به یکی از مزدوران مارکسیسم روسی رئیس دانا گفت .

    نگاهی به آنچه اینها به عنوان حق زن و مدل زن بودن و هویت زنانه میشناسند را میتوانید از وب سایت های تحت اشغال اینها که برای زن با چهره زمخت مردانه و تفنگ کلاشینکف و لباس نظامی مردانه موی بافته شده به سبک دوران مائو و کم جنگ ایل و در خدمت پوتین بودن و فریب دادن غربیها برای پروژه زمین خواری سیری ناپذیر روس ها به سوی مدیترانه و خلیج فارس ، به نام زن کرد تروریست ( شبیه مجاهدین خلق بدون روسری قرمز ) ، تبلیغ میکنند ببینید .

    یا از ان بهتر بروید در قلعه حیوانات و رفتار اینها را با ان اسب ( که نماینده زن بورژوازی است و قندی که هر روز به او میدهند ) کاملا ببینید

    خانم عزیز

    مشکل ما ایرانیها این است که خودمان را به خواب زده ایم . وقتی مصدق را اینها لت و پار کردند ، ما کنار نشستیم و به دروغ های ارتجا ع سرخ و سیاه گوش دادیم که امریکا مصدق را سرنگون کرد ! یعنی به پرده آخر . مصدق قبلا سرنگون شده بود توسط اینها ( ملاها و توده ایها و انگلیسی های بقایی ) . امریکا فقط میوه چینی کرد و سهم شوروی را هم که نفت و گاز شمال بود دادند و توده ایها را هم فرا ر دادند طبق نقشه . حالا همین ها ( عباس میلانی و میر فطروس) را فرستاده اند امریکا به آمریکایی ها حالی کند که مصدق خودش علیه خودش کودتا کرد و رد پای شوروی و حزب توده و ملاها را پاک کنند .

    با شاه مدرن ایران هم که پا جای پا ی مصدق گذاشت همین کار را کردند و او را سرنگون کردند حالا میگویند امریکا شاه را سرنگون کرد و ملاها را آورد تا ایران را دو دستی تقدیم روسیه کنند ! و متحد سوریه ! و رفیق لولا و چاوز و کاسترو و مادرو !

    اما همین ها نمی گذارند پسر شاه دنبال سلطنت باشد حتا نوع مشروطه ان .

    همینها امیر انتظام و بنیصدر را از صف اپوزیسیون اخراج کرده اند . مجاهدین خلق از نظر اینها خطرناک است و هرگز نباید حتا به عنوان اپوزیسیون نامش مطرح شود ! انقدر که اینها ضد مجاهد هستند ، ملاها نیستند .

    یکی نیست بپرسد اگر کمک گرفتن از امریکا برای به قدرت رسیدن ایراد دارد چرا برای کومله و یگان مدافع خلق کرد و شما مارکسیست های روسی به شمول قراگزلو استالینیست کس خل ایرادی ندارد ؟ اگر با صدام ساختن ایراد دارد چرا بختیار و کومله عزالدین حسینی ایرادی ندارد ؟

    شما فکر میکنید چهارتا ملا مثل مکارم و جنتی و مصباح و یا روحانی و خاتمی و خوئینی ها ، حتا در خواب هم میدیدند که روزی اداره کشور بزرگ و مهمی ( به لحاظ موقعیت استراتژیکی و منابع نفتی ) در دست بگیرند ؟

    بچه نباشید

    این یک طرح بزرگ روسی است که بخشی از یک طرح بزرگتر روسی است ( اورو آسیای دوگین – پوتین ) و ۳۰۰ سال است روسیه تزاری – مارکسیستی لنینیستی – پوتینیستی روی ان کار

    کرده اند. رقیب آنها انگلیس هم به موازات ان کار کرد و فراماسونری ساخت اما شکست خورد . امریکا هم فقط ۳۷ سال آمد ولی چون بنیادهای فرهنگی ، سیاسی ، عقیدتی کشور را در اختیار نداشت به راحتی با انقلاب ۵۷ بیرون رفت .

    امروز یکه تاز میدان سیاست و اقتصاد و امنیت و فرهنگ سیاسی عقیدتی و نظامی در ایران روسیه است .

    زنان ایرانی بزرگترین معضل مارکسیست های روسی و اسلامیست های روسی هستند .

    اگر این سنگر دموکراسی و آزادی خواهی و حقوق شهروندی طلبی در ایران توسط ارتجاع سرخ و سیاه روسی فتح شود دیگر ایران در سیاهی مطلق مثل کره شمالی و کوبا فرو خواهد رفت .

    زنان ایرانی باید بدانند حقوق زن فقط در نظامهای نو لیبرال دست یافتنی است و بس .

    برای رسیدن به ان باید همزمان با تلاش برای احقاق حقوق زنان ، برای آزاد کردن ایران از نظامهای روسی و روسی گری سیاسی تلاش کنید.

    موفق باشید

    زنان دلیر ایرانی