پشت پرده شبکه ماهواره ای “من و تو” چه می گذرد؟‎ ۴۴

از تلویزیون “من و تو”، چه می دانیم؟

شبکه “من و تو” که تا چند سال پیش از بن وجود خارجی نداشت، با گذشت زمان اندکی، با برنامه های پر زرق و برق و عامه پسند و هزینه کردن سرمایه های فراوان، امروز به پر بیننده ترین شبکه ایرانیان تبدیل شده است. در هنگام آغاز به کار این شبکه، با رندی این چنین در بین مردم جا انداخته بودند که این شبکه متعلق به خانم گوگوش است. این خبر گوش به گوش بین مردم می پیچید، تا جایی که مردم هم همگی آن را باور کرده بودند. این دروغ زشتی بود برای این که با این کار تبلیغی شده باشد و به این ترتیب این شبکه بین مردم جا بیفتد تا مخاطب پیدا کند.

پشت پرده این همه برنامه های پر زرق و برق و سرگرم کننده چه می گذرد؟ شبکه ماهواره ای "من و تو" تشکیل شده از کارکنان بسیاری چون: برنامه ساز، مجری، خبرنگار، روزنامه نگار، کارگردان، مستندساز، تدوین گر و فیلمساز است. در هنگام آغاز به کار این شبکه، برای جذب مخاطب این چنین در بین مردم جا انداخته بودند که این شبکه متعلق به خانم گوگوش است. از سویی این شبکه تا آن اندازه از لحاظ مالی آسوده خاطر است که با داشتن بیندگان بی شمار، زحمت پخش آگهی را هم به خود نمی دهد. به راستی نباید این پرسش در ذهن ما ایجاد شود که این همه هزینه ها از چه راهی فراهم می شود؟ به یقین این هزینه ها را یک شخص نمی تواند متقبل بشود و باید سر این کلاف را در یک دولت بیگانه جست.

پشت پرده این همه برنامه های پر زرق و برق و سرگرم کننده چه می گذرد؟ شبکه ماهواره ای “من و تو” تشکیل شده از کارکنان بسیاری چون: برنامه ساز، مجری، خبرنگار، روزنامه نگار، کارگردان، مستندساز، تدوین گر و فیلمساز است.   این شبکه تا آن اندازه از لحاظ مالی آسوده خاطر است که با داشتن بیندگان بی شمار، زحمت پخش آگهی را هم به خود نمی دهد. به راستی نباید این پرسش در ذهن ما ایجاد شود که این همه هزینه ها از چه راهی فراهم می شود؟ به یقین این هزینه ها را یک شخص نمی تواند متقبل بشود و باید سر این کلاف را در یک دولت بیگانه جست.

رسانه ای گسترده و پرهزینه!

چیزی که در این بین از همه مهم تر است، این است که هزینه های چنین شبکه ای به این بزرگی با این همه تشکیلات و پرسنل سترگ از کجا تامین می شود؟ شبکه هایی مانند BBC یا VOA وضعیتشان مشخص است و چون تلویزیون های دولتی هستند پس منابع مالی آن ها نمایان است. برخی شبکه های مستقل پارسی زبان دیگری که فعالیت دارند نیز با تبلیغات و کمک های مردمی خود را با هر زحمتی که است پابرجا نگه داشته اند.

درباره شبکه من و تو که در این همه مدت هیچ گاه هیچ گونه تبلیغاتی را هم پخش نمی کند، جای پرسش و ابهام پیش می آید که این شبکه با سرمایه چه کسانی اداره می شود؟ همه شبکه های نام برده دیگر، شبکه های تلویزیونی کوچکی هستند که با ۱۰ یا نهایت ۲۰ تن اداره می شود، ولی من و تو با یک اکیپ بزرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفره انجام به کار می کند.

اکیپ پرشماری متشکل از خبرنگار، روزنامه نگار، مستند ساز، تدوین گر، فیلم ساز، مجری و کارگردان و… تازه جدای همه این ها، شمار بسیاری افراد خارجی که در پشت صحنه هستند. شبکه ای که خود برنامه تولید می کند، آن هم در مقیاس بزرگ. به راستی این همه هزینه از کجا فراهم می شود؟ به یقین این هزینه ها را یک شخص نمی تواند متقبل بشود و باید سر این کلاف را در یک دولت بیگانه جست.

شرکت “ارمیا” یک خانم ایرانی با حجاب اسلامی که خوانندگی او هم چنگی به دل نمی زد و چندان درخشان نبود، حکایت از چیست؟، نفوذ و قدرت افرادی چون رفسنجانی و سرمایه گذاری در این تلویزیون؟. سرمایه گذاری های بازاری ها؟، پس کی؟. به هرحال، این رسانه معمولی و برخاسته از مردم نیست و در پس پرده خبرهایی است که همگی ناپیدا و پنهان مانده، ولی روزی از پس پرده بیرون می آید.

آیا سر به آخور رفسنجانی دارد؟!

شایعاتی مبنی بر دست داشتن اکبر هاشمی رفسنجانی در این شبکه و دیده شدن پسر ایشان در استودیو “من و تو” را نباید دست کم گرفت. برخی دیگر از گفته ها این را به ما می گویند که هزینه های این شبکه از چندین جریان مشکوک مافیایی دولت های غربی فراهم می شود. برای نمونه ما باخبر شدیم چند ماه پیش تنها در یک مورد، کمکی نزدیک به ۴۰ میلیون دلار از سوی کسی که رابط بین پنتاگون و اپوزسیون ایرانی ست به این شبکه تزریق شده است.

همه این ها گفته شد برای این که یادآوری شود، در جهان کنونی که همه چیز به دست بزرگ سرمایه داران و با زد و بند های مافیایی می چرخد و آنان هستند که اذهان عمومی را به میل خود هدایت می کنند، نباید نقش پروپاگاندا را نادیده گرفت. کشور ما هم که شوربختانه یک کشور جهان سومی است و سال ها که نه، سده هاست که با دخالت بیگانگان سرنوشتش رقم خورده است، از این قاعده مستثنا نیست.

اینهم ویدیوی” از تهران تا قاهره” شهبانو فرح پهلوی که بخشی از حقایق را به تصویر کشیده است و بسیاری را نادیده گرفته است. از جمله  این که چرا انقلاب شد، و مردم از شاه نفرت داشتند؟، و یا این که در آخرین سخنرانی شاه که گفت؛” من صدای انقلاب شما را شنیدم”. چگونه شد که در درازای ۳۷ سال ایشان صدای کسی را نشنید؟. آیا دچار کم شنوایی شده بود، و یا آن که آنچه مصلحت خود می دانست می شنید و از بسیاری گفته ها گذر می کرد؟. در هرحال، این فیلم تبلیغی که آبشخور برنامه “من و تو شد”، گرچه مردم را بیشتر به خاندان پهلوی بدبین نمود، ولی دست کم توانست بازماندگان رژیم گذشته را تا اندکی شاد و خرم  و آنان را وابسته و طرفدار تلویزیون “من و تو” کند.

خمینی چگونه بر ما تحمیل شد؟

به یاد بیاورید که سی و اندی سال پیش، دو رادیوی بیگانه با نام های رادیو بی بی سی و رادیو اسراییل، برنامه های تبلیغاتی  مثلث بیق (بنی صدر، یزدی، و قطب زاده ) را انقدر به گوش مردم ایران خواندند، و خمینی، خمینی کردند که سرانجام همه باورشان شد که این پیرمرد فرتوت و روانی، رهبر انقلاب مردم ایران است. انقلابی که با خون و ایستادگی هزاران مبارز و شکنجه دیدن آن ها در دخمه های زندان های رژیم گذشته پا گرفته بود، سرانجام به دست مشتی آخوند دزدیده شد. تا جایی که مردم با آغوش باز برای قاتل آینده خود سینه چاک می دادند و سوت و هورا می کشیدند. نتیجه بر باد رفتن ایران و انقلاب خانمان سوزی شد که نه به خاطر دین و اسلام بود و نه کسی تا آن هنگام به آن صورت خمینی را می شناخت، ولی آن ها همیشه خوب بلد هستند که چگونه از آب گل آلود ماهی بگیرند. پس چرا نتوان این سناریو را با اندکی تبلیغات پر زرق و برق تر و شیک تر درباره ایران دوباره پیاده سازی کرد؟.

اگر بخواهیم "دایی جان ناپلئونی" بیاندیشیم، باید گفت هدف برنامه بفرمایید شام نشان دادن بی فرهنگی ایرانیان و به چالش کشیدن تمدن، هویت، هنر و فرهنگ غنی تاریخی ایشان است، اما حقیقت ماجرا این است که این ایرانیان و شرکت کنندگان برنامه هستند که با دروغگویی، ریاکاری، تزویر، بی اخلاقی و بی ادبی تیشه به دست گرفته اند و ریشه هویت و فرهنگ ایران زمین را هدف قرار داده اند.

اگر بخواهیم “دایی جان ناپلئونی” بیاندیشیم، باید گفت هدف برنامه بفرمایید شام نشان دادن بی فرهنگی ایرانیان و به چالش کشیدن تمدن، هویت، هنر و فرهنگ غنی تاریخی ایشان است، اما حقیقت ماجرا این است که این ایرانیان و شرکت کنندگان برنامه هستند که با دروغگویی، ریاکاری، تزویر، بی اخلاقی و بی ادبی تیشه به دست گرفته اند و ریشه هویت و فرهنگ ایران زمین را هدف قرار داده اند.

رسانه “من و تو”، یک اپوزیسیون، در سایه!

و این را هم باید گفت که امروز دیگر مانند آن روزها نیست که به روشنی بگویند فلانی رهبر اپوزسیون هست و شما هم در پشت سر وی به راه بیفتید. نگاهی به همین شبکه من و تو بیندازید که با پخش برنامه های مستند و علمی، گروه هایی از این دست مردم را به گرد خود آورد، با برنامه های دیگری که جوان پسند تر بودند، آن ها را هم سوار بر قطار خود کرد.

در جهان کنونی که همه چیز به دست بزرگ سرمایه داران و با زد و بند های مافیایی می چرخد و آنان هستند که اذهان عمومی را به میل خود هدایت می کنند، نباید نقش پروپاگاندا را نادیده گرفت. به یاد بیاورید که سی و اندی سال پیش، دو رادیوی بیگانه به نام های رادیو بی بی سی و رادیو اسراییل، انقدر در بین مردم ایران، خمینی، خمینی کردند که سرانجام همه باورشان شد که این پیرمرد فرتوت و روانی، رهبر انقلاب مردم ایران است. تا جایی که مردم با آغوش باز برای قاتل آینده خود سینه چاک می دادند و سوت و هورا می کشیدند. انقلابی که به خاطر دین و اسلام نبود و از سویی کسی هم تا آن هنگام خمینی را نمی شناخت، ولی آن ها همیشه خوب بلد هستند که چگونه از آب گل آلود ماهی بگیرند. چرا نتوان این سناریو را با اندکی تبلیغات پر زرق و برق تر و شیک تر دوباره پیاده سازی کرد؟ پس باید که به هوش بود.

در جهان کنونی که همه چیز به دست بزرگ سرمایه داران و با زد و بند های مافیایی می چرخد و آنان هستند که اذهان عمومی را به میل خود هدایت می کنند، نباید نقش پروپاگاندا را نادیده گرفت. به یاد بیاورید که سی و اندی سال پیش، دو رادیوی بیگانه به نام های رادیو بی بی سی و رادیو اسراییل، انقدر در بین مردم ایران، خمینی، خمینی کردند که سرانجام همه باورشان شد که این پیرمرد فرتوت و روانی، رهبر انقلاب مردم ایران است.

با برنامه “بفرمایید شام” و یک سری سریال ها، زنان ایرانی را هم با خود همسو کرد، سپس با برنامه ساختن برای رضاشاه، سلطنت طلب ها را هم به این شمار افزود، فردا برای دکتر مصدق هم مستند می سازند تا این شمار ایرانی ها را هم همراه خود داشته باشد و نمونه های دیگر.

نکته پایانی:

بنابراین، پیش بینی می شود آن گروه یا کسی که قرار است کاره ای بشود را در برنامه هایش پررنگ تر بکند، همیشه در خبرها و برنامه هایش سخن از او باشد، دیگر ناخودآگاه، من و شما به این ایمان می آوریم که راه درست این آقای فلانی است و آن ها به مقصودشان می رسند. پس نیازی نیست که به روشنی بگویند، تا همین اندازه هم کافیست.

  • عیار منصور

    لغت بر انهایی که با حمایت بیگانپان و حمایت از خمینی دجال مارا به چنین روزی انداختند عیار منصور

  • پژمان

    شما هم واسه خودتون یه پا کیهان و شریعتمداری هستید

    • Mehran Akbari

      😀

  • Amir

    مشکلش چیه خوب? بابا
    شما با این مقالهها بر عکس من و تو دارید مخاطباتون رو از دست میدید. اجازه بدید بقیه هم کار کنند حرف بزند نظرشونو بدن
    ، ای بابا

  • دیاکو

    تا جدودی موافقم اما به عقیده بنده این شبکه مختص سلطنت طلبان است و این پروپاگاندا و سیاه کاریها جز از سلطنت طبان برنمیاید همچنان که در طول این چند سال پس از اانقلاب در شبکه هایشان جز به ناسپاس خواندن مردم وخیانتکاری مردم کلامی دیگر نداشتند وافترا بستند
    نمونه خوبی برای اثبات مطلبتان اوردید مستند رضاه شاه که سراسر پراز سیاهکاری ودروغ این خائنان بود که در بخشی از این مستند اشاره داشت به نقش تیمورتاش در به قدرت رسیدن رضاشاه که عین جمله امده در این باره این بود که ( تیمورتاش نقش مهمی در به قدرت رساندن رضاه شاه داشت که سرنوشتش طوری دیگر رقم خورد.) اما اشره به سرنوشت تیمورتاش بخت برگشته نکرد که در زندان توسط پزشک احمدی و با دستور شخص رضاشاه به قتل رسید…و بقیه ماجرا در مورد این شبکه بماند

  • حمیدی

    روش کاری فضول محله دقیقا مخالفت با هر گروهی و ایجاد تضاد بین آنها برای جلوگیری از هر نوع همگرایی و اجماعی است.با همه مخالفید و همه را محکوم میکنید و این همان کاری است که رژیم ایران میکند.به یقین میتوان گفت سایت فضول محله وابسته به رژیم جهت تفرقه اندازی است.دم خروس از لای عبایتان پیداست!

  • آروین

    با توجه به تراکم برنامه های مستند با موضوع مرتبط به کشتار یهودیان توسط آلمان ها بنظر میرسه اسپانسر شبکه نمایان است.

  • موسی

    با بخش زیادی از حرفهاتون موافقم ولی خب تا وقتی که مردم همچنان سیاست رو در احساساتشون جستجو کنند نتیجه ای جز این نخواهد داشت
    البته خیلی با انقلاب به دست بی بی سی و صدای آمریکا موافق نیستم
    رهبر انقلاب در واقعا شخص شخیص شاه بود … اگر ایشون اون همه در کار دولت دخالت نمیکرد و شاه مشروطه بود مسلما انقلابی صورت نمیگرفت

  • BARAMBA

    واقعا جالبه!!در کجای دنیا دیدید که مردم یک سرزمین اینهمه رادیو تلویزیون به پا کنند!!آنهم در خارج از کشور و بخواهند رژیم کشورشان را به این طریق از میان بر دارند!؟؟تنها ره رهائی جنگ مسلحانست.

    • سپهری

      موضوع و پرسش این است !هزینه ی میلیونی این شبکه از کجا تأمین میشود؟ در حالی که هیچ در آمدی ندارد.
      این شبکه ی با کیفیت و پر زرق و برق که ماهانه حدود (۱۰۰۰/۰۰۰) یک میلیون دلار هزینه دارد! و از زمان راه اندازی آن تا کنون ۳۶ ماه میگذرد یعنی بعبارتی سی و شش میلیون دلار( ۳۶۰۰۰/۰۰۰) تا بحال هزینه شده
      سوال اینجاست !آیا بار هزینه ای با این سنگینی میتواند بر دوش اشخاص باشد؟مطمعنن خیر وتنها اینکار از عهده ی دولتها بر می آید.با قبل پاسخ بالا سوأل دومی در ذهن متولد میشه !کدام دولت وبا چه هدفی؟
      پاسخ به سوأل بسیار پیچیده است!
      ۱-میتواند شبکه مربوط به خود رژیم ویا بخشی از آن با هدف سرگرم کردن مردم ودور نگه داشتن آنها از تلوزیونهای صرفن سیاسی الف- منبعی برای تزریق خوراک ارزی داخل ایران
      ب- شناسایی مخالفان رژم از طریق ثبت ایملها به بهانه های مختلف بخصوص جهت ارسال فیلتر شکن وغیره…

      ۲-میتواند شبکه مربوط به یک کشور و یا چند کشور به منظور رسیدن به اهداف مشترک از قبیل بازار اسلحه و نفت ویا جمع کردن مخاطب و خوراندن افکار خود بشکل نا محسوس از قبیل ساخت اپوزسیون غیر واقعی وبه موقع علم کردن آن(مثال انقلاب ۵۷)
      ۳-اهدافی که در ذهن و وقت نمی گنجد.
      لطفن از پاسخهای نا مربوط خود داری کنید .
      آگاهی و علم آزادی بهمراه دارد پس

      زنده باد آزادی

  • ام ام

    تَوَهُم زدی هزارتا

  • امین

    اولا برنامه هاش از اول به اندازه کافی پر محتوی بود که نیازی به جذب بیننده با اسم خانم گوگوش باشه. من خودم به شخصه هیچ علاقه این به شخصیت خانم گوگوش نداشتم و بیننده این شبکه هستم. دوما هر بیزینسی بر پایه ی هدف و یا درآمدی بنا شده! زرنگ اونیه که از نکات مثبت هر چیزی استفاده مفید بکنه!

  • mojdeh

    نمی دونم چرا تا یک چیزی تو ایران محبوب میشه همه شروع میکنن به گارد گرفتن و حمله کردن به اون. چیزی که خیلی جالبه اینه که حتی کسایی که دارن به شدت این شبکه رو نقد میکنن تمام برنامه هاش رو بدون استثناء و به دقت نگاه میکنن. من نمیدونم این شبکه توسط چه کسانی اداره میشه ولی خیلی هم به این مسئله اهمیتی نمیدم. اون چیزی که مهمه این شبکه تونسته این همه مخاطب پیر و جوون با سلیقه های متفاوت رو بنشونه پای تلویزیون و اونا رو سرگرم کنه.
    من که از مخاطبین پر و پا قرص این شبکه هستم (البته اگه پارازیت اجازه بده!)

    • sadegh

      سوال ؟
      ایا این برنامه ها که پخش می کنند مجانی؟؟حوق افراد چی؟؟
      از کجا پول می اید؟؟اگه کسی کمک می کند هدف چیست؟؟
      اره حق با شما است برنامه ها عالی داره اما همه برنامه ها واسه سرگرمی یا هدفی دارد…

  • behroz

    من ازطرفدارهای پروپاقرص شماهستم ولی دراین مورد اصلا باشماموافق نیستم شبکه من وتو یه شبکه اجتماعی خیلی عالی برای ایرانیهاست

  • bahar

    بدبختانه این موضوع، گهگاهی در برنامه «بفرمایید شام» دیده می شود. ما در یک مقاله پیشین یا دآور شدیم که تلویزیون من و تو را یقیناً انسان های محترم و میهن دوستی سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند تا پاسخگوی نبودن یک تلویزیون ملی در کشور خارجی باشد. ولی شماری از ایرانیان که بودنشان در کشورهای بیگانه موجب ننگ و نفرین برای کشورمان، و نفرت و بیزاری دیگر هم میهنان پاک سرشت و با حقیقت است، با زرنگی، حقه بازی، ظاهراً از خود شخصیتی نشان می دهند، که در ورای آن فاقد هرگونه شخصیت و منش ایرانی اند.

    این متن از مقاله‌ قبلی شما در مورد شبکهٔ من و تو است انسانهای محترم و دلسوز شما در مقاله‌ قبلی‌ تبدیل به انسانهای کثیف و وابسته به رژیم شدند

  • پرهام

    تحلیلتون خوب بود.

  • محمد

    اینکه شبکه پر بیننده شده این نیست که یه مشت آدم احمق دارن نگاش میکنن بلکه هر شبکه ای پر محتوی تر باشه پربیننده میشه ، که نشون از درایت بینندش داره . درضمن شماها از خودتون واسه مخاطباتون صحبت کنید از کجا تامین می شید و هدفتون چیه تا دیگران هم واسه شما تو سایتشون مطلب نزارن.

  • بیدار

    شبکه بسیار عالی و پر محتوایی است برای دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت دارم .

  • نبی اکرم

    بالاخره پشت پرده چی میگذره؟؟ اینها رو که خاله زنکها هم با دیدن منوتو فهمیده بودن!!!!!

  • بی

    بابا بذارین زندگیمونو بکنیم.کشور فقیر که هستیم پول ندارن مردم نون بخورن.مثل زندانیا زندگی میکنیم تفریحی نداریم کار هم نداریم پس ما چیکار کنیم؟ یه ماهواره هم تماشا نکنیم؟
    اصلا بریم خودمونو بکشیم از این زندگی راحت شیم
    ای ریدم به قبر خمینی
    ریدم به تو
    ریدم به کسی که قراره بعدا بیاد تو کشور
    ریدم به این دنیا
    جز نفس کشیدن کاری داریم؟

  • وحید

    آقایون و خانومایی که این مقاله رو قبول ندارن. باید بگم که نتایجی که اینجا مطرح شد رو اگر بی خیال بشیم باز هم این سوال مطرحه: پول از کجا میارن؟ و چرا این پول داره خرج میشه؟ اگر به جوابی رسیدین به ما هم بگین.

  • Efshagar

    منظور شما از “انقلابی که با خون و ایستادگی هزاران مبارز و شکنجه دیدن آن ها در دخمه های زندان های رژیم گذشته پا گرفته بود” چه اشخاص یا گروه هایی هستند؟ آیا منظور همان چپی ها و طرفداران حزب توده که بنای ویرانی ایران را داشتند نبوده؟
    بهتر است هویت واقعی خودتان را مشخص کنید و نقاب دموکراسی خواهی را از صورت خود بردارید.
    چه آنهایی که قصد داشتند ایران را دودستی تقدیم شوروی کنند و چه آنها که ایران را۱۴۰۰ سال به عقب بردند ,هیچ وقت مسوولیت خیانت های خودشان را قبول نمی کنند .خداوند ایران همه انها را نابود کند

  • sadegh

    من موافق ام
    پول این همه ادم از کجا می اید؟؟؟
    مثلا شبکه جم چقدر تبلیغ داره یا شبکه ها دیگه…..
    اگه از بالا به برنامه ها نگاه کنید می فهمید چه اهدافی دارند….

  • Mehran Akbari

    مشکل این مردم اینه که نه در باب دینشون نه افکارشون نه علایقشون انتقاد پذیرنیستند و حتی منتقد رو محکوم هم میکنند

    ای پدر اینان را بیامرز چرا که خود نمیدانند که با خود چه میکنند

  • گمانگیر ایرانی

    خیلی خیلی ببخشید من موندم ما ایرانیا چرا اینجوری هستیم چرا همیشه باید زیر هر کاسه یک نیم کاسه باشه چرا همیشه یک دشمن پشت پرده و یک گرگ منتظر ماست ممکنه بدونم کی این حکومت اورد سر کار اخه مگر اگر خودشون نمیخواستن نمیتونستن نگذارن که این حگومت بیاد سر کار و یا این حکومت مگر برای امریکا کم سود داشته مگر کم سلاح به این عربهای بدبخت فروخته بخاطر ترسی که از ایران دارن پس برای چی باید این حکومت عوضش کنه اخه

    من فقط میگم خواهشا تا از چیزی مطمین نیستین چیزی نگین

  • محمود

    تا کی میخواهید اسیر توهم باشید؟

  • علی

    گردانندگان سایت فضول محله یک مشت متعصب آشفته حالند که دچار دو نوع بیماری روانی حاد هستند: ۱) نارسیسیسم (به معنای خود شیفتگی)، ۲) پارانویا( به معنای توهم توطئه و احساس بیمارگونهء همدردی با مظلومان). تظاهرات و حالات این دو بیماری معمولاً از طرفداران جنبش چپ و جبههء به اصطلاح ملی بر می آید. آدمهای مریضی مثل بهرام مشیری معتاد تابلو.

  • جعفری

    الان اگه یکی بیاد بگه این سایت واسه فلان کسه و فلان اهداف و دنبال میکنه ما باید باور کنیم دیگه نیایم اینجا؟ حرفاتون میتونه یه زنگ خطر باشه واسمون که هر چیزیو که میبینیم و میشنویم یا میخونیم فکر نکرده باور نکنیم ولی نباید اینجوری القا بشه که سمت هر چیزی نریم چون ممکنه یه توطئه پشتش باشه . یادمون نره که تئوری جمهوری اسلامی هم در مورد مخالفینش یه چیزی شبیه همین حرفاس.

  • علی

    اگه میتونید رقابت کنید

  • hero26

    مشخصا این کانال مورد داره حالا شاید یه عده بگن چیکار داری صاحبش کیه ولی آقا یا خانمی که دم از دمکراسی میزنی یا بفکر پیشرفت کشورت هستی باید بدونی که شفاف سازی یکی از ارکان جامعه پیشرفته است و هر انسان بافکری هم باید منتقد به این باشه که چرا این شبکه بعد از مدت ها هنوز بشدت از اعلام تامین کننده های مالیش ممانعت میکنه مگر اینکه ریگی به کفش داشته باشه وگرنه شما هرجای دنیا بری تلوزین رادیو روزنامه مجلات وکلا همه رسانه ها با بیننده هاشون صادق هستند
    ضمنا این شبکه برخی مواقع کلا ضد ایرانی میشه مثل قضیه سوریه، هیچ کس موافق حضور ایران در سوریه نیست ولی نمیشه منکر این قضیه هم شد که یه عده مسلمون افزاطی که توسطه این عربها خلیج فارس مسلح شده دارن اونجا مردم رو میکشن حالا ۲۴ ساعت این شبکه میاد راجع به حضور ایران صحبت میکنه انگار نه انگار که از همه کشورها عرب وحشی اونجا هست!

  • hero26

    نکته دیگر اینکه برخلاف شبکه های ملی که یک کله دری وری میگن شبکه هایی خارجی و خبری این گونه عمل میکنن که شاید ۹۵ درصد مواقع برنامه های مفید و اخبار صحیح رو به اطلاع بیننده ها میرسونن ولی ۵ درصد باقی مونه که همون هدف این شبکه هاست شما کانالهایی از قبیل bbc یا شبکه های امریکایی رو نگاه کنین خیلی از مواقع اخبار سالمی رو به بیننده میرسونن ولی برخی از اوقات مثل قضیه توافق هسته ای آتیش بیار معرکه میشن حالا با این وضعیت شما که دم از صداقت این شبکه میزنین، کانالی مثل bbc که خیلی از مواقع از جمله قضیه کودتا مورد اتهامه حداقل مشخصه از کجا تامین میشه من و تو که دیگه همین تامین کننده مالی رو هم مشخص نمیکنه
    راجع به جماعت سرگرمی طلب هم بگم شما جماعتی هستین که سریال سلطان سلیمان رو هم بدون یک جو غیرت ملی نگاه میکنین میگین تفریحه معلومه که کانال مجهول الحالی شبیه من و تو برای شما از سرتون هم زیاده!

  • Reza

    به نظر من ایران فقط به وسیله روشنگری و اطلاعات واقعی و علمی‌ به دمکرسی خواهد رسید و این شعار که خیلی‌ها میدن برای رهائی فقط آگاهی و آگاهی لازم است تلویزیون منو تو انجام میده،حالا هرکی‌ یا گروه این ساپرتو انجام میدان به نفع ایران هست، و شما هم باید از این موضوع استفاده کنید همونطوری که کشورهای غربی از هر اتفاقی‌ که در جهان میافته به نفع خودشون بهر برداری میکنند

  • rousseaue east

    داداش شما نویسنده کمیته سیصد نیستید ؟! بد جوری دچار توهم توطئه شدید ؟! من با توجه به ذهن خلاق شما نه به شکسپیر اعتقادی دارم نه به ژول ورن … اصلا گور بابای اگاتا کریستی ..:)) خودتو عشقه

  • مهران

    کثیف ترین شبکه ایه ک تا حالا دیدم،این همه ملت ایرانو تحقیر میکنن تو این برنامه هاشون شما نمیبینید؟حق دارید چون …

  • یک ایرانی

    قبول دارید چپ‌جماعت به علت نامحبوب بودنشون آدمهای حسودی هستند. درست مثل همپالکیهای مذهبی خودشون. به جای خاموش کردن خورشید، خودت شمعی بیفروز در دل این تاریکی.

  • گل کار

    من یک سیاسی ومذهبی نیستم اما با دیدن این کانال کاملا متوجه می شویم که برای هدف خاصی است!!!من و همسرم به خاطر این مساله علاقه ایی به این کانال نداریم متاسفانه مردم ایران بدون اینکه متوجه باشند و بدونند تمام حرفهای این کانال را باور می کنند و باز هم متاسفانه هویت خود را فراموش می کنند فقط کافیست یک بار با دقت اتاق خبر و نحوه پرسش و پاسخ مجریان را نگاه کنیم تا متوجه عمق فتنه انگیزی بشویم یا همین برنامه سالی تاک ایا متوجه نیستید از شما مانند مترسک استفاده می کند و کارهایی از شما می خواهد که بدون اینکه متوجه باشید حرمت خودتان را از بین میبرید!!دوستان عزیزم این درست که ما در مملکتی زندگی می کنیم که متاسفانه اعتقادات و سیاست به بدی مورد استفاده قرار می گیرد اما واقعا کمی فکر کنیم ایا این کانال واقعا دلش برای مردم ایران می سوزد!!!!؟؟یا همین دکتر کپی! انها فقط بدیهای مردم ما و منفیهای کشور مارا به تصویر می کشند انگار که در بقیه کشورها همه چی روی اصول است باور کنید که این چنین نیست کمی با دید بازتر و دقیقتر به این برنامه ها نگاه کنید و حداقل برای خودتان ارزش قائل باشید

    • ماهان

      این شبکه شاخه پاپیولار بی بی سی است.چون محتوای بی بی سی بیش از حد آبکی است.یک صدم اخبار سایتهای اصولگرای افراطی را هم ندارد.مشتری ندارد.چه کار میکنه میره تو سایه یه نموره تندتر میاد.سرگرمی و شو و مسابقه و … خلاصه خیال کرده ما گاگولیم.واسه این شبکه کاری نداشت یک دلقک را به اسم مدیر معرفی کند.اما میداند زیر ذره بین میرود و نهایتا” دستش رو میشود.مردم فریب اینها را نخورید.اگر آخوند مرتجع حکومتی نباشد بهترین برنامه ها را میسازیم با تیتراژ کامل عوامل سازنده مردم هر چه میخواهند تحقیق کنند.بیدار شو عزیز دنیا خیلی شلوغه…….

  • حشمت اله برزدی

    سال گذشته که از زندان به مرخصی امدم برای اولین بار این شبکه رو دیدم و پسندیدم. به ویژه که صدای امریکا و برخی کانال های ایرانی به شدت پارازیتی بود . در فیسبوک از طریق لینک این کانال تلوزیونی پیام گذاشتم که اگر این کانال به واقع ایرانی و مستقل باشد باید به شما ها شادباش گفت. یکی از دوستان اتاق خبر نیز پاسخ گذاشت که فلانی خاطرت جمع باشه که من و تو مستقل است. من زندان که بودم شنیده بودم این شبکه مربوط به بانو گوگوش است و خیلی خوب درخشیده.به مرور که گذشت حس کردم با این حجم از برنامه های دیدنی و متنوع باید هزینه ی سنگینی داشته باشه. تبلیغات هم نداره. من خودم روزنامه نگار هستم و می دونم گرداندن چنین رسانه ای کار بسیار مشکلی است. ولی خوب من یک ایرادی هم دارم و ان هم اینه که یه کم تیز هستم. به خط سیاسی و تبلیغی اتاق خبر دقت کردم و دیدم که کپی خط بی بی سی است.در هر صورت این هیچ ایرادی ندارد که مثلا اصلاح طلب های نزدیک به رفسنجانی و خاتمی و روحانی با کمک دولت انگلیس یا سرمایه داران دیگر چنین رسانه ای راه بیندازند. البته نمی خواهم بگویم حتما چنین است. نکته این است که رسانه ای راه اندازی شود و یک بار برای مخاطبین خود توضیح ندهد که بودجه اش از کجا است. امیدوارم روزی توضیح بدن. چون بانو گوگوش حتما چنین سرمایه ای ندارد. من اخیرا نام این رسانه را بی بی سی پریم گذاشته ام.

  • Reza Khalili

    نه دلیلی، نه مدرکی، نه سندی… فقط یک مشت حرف به ظاهر منطقی، که ناشی از طرز فکر و دیدگاه یک نفر آدم بود. نمی‌خوام نمکش رو بیشتر کنم و بگم که کمی هم عقاید دایی جان ناپلئونی پشت این مطلب دیدم.

  • وفا

    شاید شما درست میگید ولی ملت همیشه جو گیر ما هیچگاه امادگی شنیدن حقایق رو ندارند و معمولا سی چهل سال باید بگذره که بفهمند امروز شما چی دارین میگین- شایدم هنوز واسه قضاوت کردن خیلی زود باشه هرچند که بعضی از موارد ذکر شده از ماه های اول شروع به کار این شبکه کاملا مشهود بود

  • hamid

    agar gharar be shafaf sazi hast behtare aval az khodetoon shoru konid ke malum nist khat o rabtetoon chi hast o be koja vaslid ke ba hame jenahhaye opozisiun mokhalefid!!!!
    montazerim

  • FACEBOOK : bookiranian

    دانلود کتاب لعنت حجاب که اکثر رسانه ها و سایت های «مخالف رژیم» از پخش آن خودداری می کنند!

    بهتر است لینک را کپی و در مرورگر باز بفرمایید، فقط نیم مگابایت!

    http://uppit.com/0n1iqkroi0z6/LanatHijab.pdf

  • حسن

    خوشم میاد خودتونم میدونید نباید بگید کمونیست و چپ و توده ای هستید!!چون در اینصورت کسی کاه هم بارتون نمیکنه!یه توصیه دوستانه:دست از چپ و کمونیست و… بردارید
    .دوره کمونیست هم مثل دین مثل دوره سلطنت تموم شده!!فقط دموکراسی