بهرام مشیری کیست، هدفش چیست و چگونه می توان از وی پشتیبانی کرد؟ ۳۸

در سایت شخصی استاد مشیری، بیوگرافی ایشان بسیار ساده و مختصر، اینگونه نوشته شده است: “بهرام مشیری در سال ۱۹۷۰ میلادی به امریکا سفر نمود. وی دارای مدرک فوق لیسانس در علوم مواد و مهندسی شیمی از دانشگاه Catholic University of America میباشد. قبل از انقلاب اسلامی ایران، بهرام مشیری در ارتش فعالیت نموده و با توجه به اشتیاق و علاقه شدید به تاریخ و فرهنگ ایران، به مطالعات عالی در این زمینه نیز ادامه داد؛ در حال حاضر برنامه های ایشان از طریق رادیو، تلویزیون و اینترنت در اختیار دوستان قرار می گیرد.

ایشان در یکی از کتاب های خود به نام “از آتن تا هیروشیما”، به کشف پدیده فیزیک اتومی و دلالت بر مصیبت های وارده در هیروشیما و ناکازاکی می پردازد. وی در حال انتشار و تکمیل کتاب دیگری بنام “دو مصیبت, دو بازتاب،”Two Disasters Two Reflection” می باشد که به بررسی جنگ های مغول و عرب در ایران و بازتاب آنان در دنیای کنونی می پردازد.

بهرام مشیری، کسی که هزاران هزار ایرانی را با نجات دادن از تعصبات خشک مذهبی مدیون خود کرده است و در قلب همه ایرانیان راستین و میهن دوست جای دارد. باید به شرف و شجاعت این بزرگمرد درود فرستاد.

بهرام مشیری، کسی که هزاران هزار ایرانی را با نجات دادن از تعصبات خشک مذهبی مدیون خود کرده است و در قلب همه ایرانیان راستین و میهن دوست جای دارد. باید به شرف و شجاعت این بزرگمرد درود فرستاد.

سال هاست که بهرام مشیری برای آزادی و خردگرایی ایرانیان و شناساندن چهره واقعی اسلام و مسلمانان راستین به مردم گرفتار ایران زمین تلاش می کند. ایشان فعالیت های قابل توجهی نیز در زمینه های تاریخ و هنر و موسیقی ایران داشته، و هر هفته کنفرانس های شاهنامه خوانی برگزار می نماید.

بهرام مشیری همواره گفته است که به دنبال هیچ گونه جایگاه و پست و مقامی در ایران آزاد نیست و هدف ایشان تنها خدمت است و تا زمانی که زنده هست خود را یک آزادی خواه می داند که برای حقوق انسانی و زنده کردن فرهنگ و رسیدن به آزادی کار می کند و خواهد کرد و شکل حکومت مورد قبول ایشان برای ایران آزاد، یک جمهوری دموکرات سکولار است.

به جرأت می توان استاد مشیری را یکی از تأثیر گذارترین چهره های فرهیخته و با سواد ایران دانست که در سال های اخیر توانسته است موج خردگرایی بزرگی را در میان نسل جوان ایران زمین، توسط سخنان خویش، راه اندازی و هدایت کرده و ایرانیان حقیقت جوی بیشماری را از چنگال اسارت دین اسلام و خرافات برهاند و ایشان را به سمت ماهیت راستین خویش، راهنمایی نماید.

بهرام مشیری زندگی اش را وقف بازسازی فرهنگ اصیل کمرنگ شده ایرانیان و همچنین زنده کردن سجایای اخلاقی و مرام های انسان دوستانه زمان های دور و گذشته مردمان ایرانی کرده است.
برنامه های تلویزیونی ایشان، برای نسل جوان ایران زمین، بسیار آموزنده و سراسر حقیقت و دانش است و هر ایرانی با نشستن پای سخنان خردمندانه این فرد خردمند و فرزانه، دستی برای چیدن میوه منطق و خِرد ورزی دراز می کند و با مطالعه بیشتر و وقت گذاشتن برای دانستن هر چه بهتر حقایق تاریخی در رابطه با ایران زمین و رخدادهای تلخی که در طی هزار و چهارصد سال پیش در آن به وقوع پیوسته است، سرانجام دستش به میوه اندیشمندی رسیده و از فرط شیرینی طعم خردگرایی و منطقی پنداشتن، جان تازه ای در وی دمیده خواهد شد و به گفته ای، از نو متولد خواهد گشت و یا دید باز و جدیدی، دنیای اطرافش را خواهد نگریست.

استاد بهرام مشیری انسان با شرف و میهن دوستی که تا کنون ایرانیان بسیاری را از منجلاب خرافات و دنیای سیاه اسلام نجات داده اند یکی از با ارزش ترین گنجینه های جامعه ایران زمین می باشد. ( نقاشی از بهی لر)  بهرام مشیری انسان با شرف و میهن دوستی که تا کنون ایرانیان بسیاری را از منجلاب خرافات و دنیای سیاه اسلام نجات داده اند یکی از با ارزش ترین گنجینه های جامعه ایران زمین می باشد. ( نقاشی از بهی لر)

وظیفه هر ایرانی راستین که عاشق میهنش می باشد این است که از هر راهی که می تواند، بهرام مشیری را در این راه سخت و پر پیچ و خمی که پیش رویش قرار دارد، تنها نگذاشته و از وی حمایت کند و از بهرام مشیری ارجمند بابت تمام زحمات و فعالیت های ارزشمندش، قدردانی نماید. حال پرسش اینجاست که چگونه می شود از بهرام مشیری برای ادامه کارشان در این راه گرانبها، حمایت کرد؟.

پاسخ نگارنده این است که اگر شما به آزادی ایران زمین و برقراری حکومتی دموکراتیک و سکولار در کشورمان علاقه مندید و خواهان پرورش نسلی روشنفکر و حقیقت جو و پرسشگر می باشید؛ بر شماست که سخنان ایشان را در میان دوستان، همکلاسی ها، آشنایان و اعضای خانواده تان پخش کنید.

می توان بهرام مشیری را کسروی زمان حاضر دانست، زنده باد احمد کسروی که نگاشته های ایشان در زمینه تاریخ این کشور، و حقایق اسلام و به خصوص فرقه شیعه، همواره چراغ راه نسل های آینده ایران بوده و خواهد ماند.

می توان بهرام مشیری را کسروی زمان حاضر دانست، زنده باد احمد کسروی که نگاشته های ایشان در زمینه تاریخ این کشور، و حقایق اسلام و به خصوص فرقه شیعه، همواره چراغ راه نسل های آینده ایران بوده و خواهد ماند.

می توانید با تهیه ویدیو هایی از سخنرانی ها و برنامه های تلویزیونی ایشان و انتشار هر چه بیشتر آن ویدیو ها بر روی سی دی و یا دی وی دی و دادن آن سی دی ها، به عنوان هدیه به دوستانتان، و درخواست از آنان برای تماشای برنامه آقای مشیری، مردم ایران زمین را هر چه بیشتر با این انسان وارسته و بزرگوار، و افکار میهن دوستانه اش آشنا سازید.

نگارنده اعلام می دارد که تکیه بر شخص آقای مشیری کافی نیست و شما گرامیان می توانید کتاب های سودمندی را که در رابطه با تاریخ ایران زمین و اسلام نگاشته شده است و همچنین کتاب های علمی از دانشمندان بزرگ و نامی جهان چون استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز و…، را به آسانی از راه اینترنت و با یک جستجوی ساده، تهیه کرده و مطالعه کنید تا هر چه بیشتر بدانید.

و راه دیگر این است که ایرانیانی که از وضع مالی خوبی برخوردارند و فرستادن پول به بانک های خارج از کشور نیز برای شان امکان پذیر است، در حد توانشان، با کمک های مالی، از برنامه تلویزیونی آقای مشیری به نام “سرزمین جاوید” حمایت کنند و آن استاد بزرگوار را در راه میهن پرستانه و ارزشمندی که پیش گرفته اند، یاری سازند.

  • با سلام خدمت دوستان
    کاملا با تمام مطالب این مقاله موافقم و یکی از دوستداران استاد مشیری هستم ولی آیا هیچوقت دیده اید استاد با وجود انتقادات تند و تیز نسبت به قشریون و اسلام گرایان و آخوندها توهین بهشان کرده باشد. بله استاد مشیری جدا یک انسان فرهیخته و لیبرال و انسان گراست و شأن خودش را اجل از این می داند که بخواهد حتی به دشمنان فکری خودش توهین کند.  آن هم این جور مثل شما گردانندگان سایت فضول محله و کامنت گذارانش. فکر می کنم اگر استاد مشیری بعضی از مقالات شما را علیرغم اینکه مطالب  بسیار مفیدی درشان هست اما سراسر توهین نیز میباشد، ببیند به هیچ وجه نخواهد پسندید.
    با تشکر
    نوید رازقی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران

    • Iranehfarda

      نوید گرامی، با درود به شما، صفحه ما از بام تا شام، محل برخورد عقیده ها و افکار گوناگون است. ما به حکم وظیفه تلاش می کنیم که به نگارش هم میهنان پاسخ دهیم.

      بدبختانه، رژیم هم بیکار ننشسته و مزدوران او به عنوان کارمندان سفارت جمهوری در کشورهای گوناگون، و لشکر امام زمان متشکل از حزب اللهی های ایران، لبنان ،سوریه ، افغانستان مستقر در ساختمان های وزارت ارشاد اسلامی، در برابر کامپیوتر نشسته اند تا تلاش ما را خنثی کنند. 

      هنگامی که ما  یک روشنگری و یا انتقاد دینی می کنیم، با فحش و ناسزاهای این جانوران روبرو می شویم. ما از با ادب بودن در برابر بی ادبان مزدور رژیم، طرفی نگرفتیم و به جایی نرسیدیم. بنا براین، به ناچار، گهگاهی با خشونت با آنان برخورد می کنیم.

      زیرا به ما ثابت شده که در جنگ با دشمنان میهن؛ «پاسخ سنگ، سنگ است و پاسخ کلوخ، کلوخ». این گونه پاسخگویی هرگز بی ادبی نخواهد بود. خوشحال می شویم که شما یک نمونه برای ما بیاورید تا اشتباه خودمان را بدانیم.

      در پایان، آقای بهرام مشیری خوشبختانه با پرسش و برخورد با هم میهنان روبرو نیستند. ایشان مطالب خود را بیان می کنند. البته دشمنان پشت سر بدگویی زیاد می کنند ولی در جایی ثبت و تکرار نمی شود. با سپاس از توجه شما، سهراب ارژنگ

  • Babakpersa

    آگاهی و بیداری و خرد نیک اندیشی است که پایه های هم زیستی و هم یاری و پیمان اجتماعی را بنا می کند . با نداشتن آگاهی پیمان مردمی نخواهد بود

  • arshia

    باسلام ایشان افسر پلیس بودند که مستعفی شدند و در دانشگاه تهران کارشناسی خودرا گرفتند وسپس
    به امریکا مهاجرت کردند ….

  • نسل سوخته

    درود بر بهرام مشیری و احمد کسروی بت شکنان ایران زمین
    که برای نشان دادن چهره واقعی شیعه و اسلام به جوانان ایران از جان و مال خود مایه گذاشتند و میگزارند.

  • Info

    اگر به استاد دسترسی دارید پیام بفرمایید که بدون شک شما با شجاعت خود بنای را گذاشتید که میوه شیرین خواهد داشت و ان رهایی از اسلام و خرافات هست اما بهتر هست تا انجا که میشود بدلیل عدم شناخت از داخل ایران از دهن خود و پیش داوری خود داری کنند همان اسلام ادبیات و دیکتاتوری سابق و تاریخ بسیار حرف برای ایشان میگذارد با تشکر 

  • نوید رازقی

    با سلام
    دوست عزیز ایران فردا مثل این که کامنتهایتان را نگاه نمیکنید اگر نگاهی بهشان بیندازید نه یک نمونه که صدها نمونه فحش و ناسزای چارواداری و جنسی درش خواهید دید چرا خودتان را به کوچه علی چپ میزنید عزیز من. همچنین اکبر گنجی را که من خودم خیلی از جنبه های مختلف بهش انتقاد دارم ولی در عین فکر میکنم هم شما و هم من با او مشترکات زیادی داریم را ملا نامیدن به نوعی توهین و تحقیر نیست. نمیدانم شاید شما تعبیر و تفسیر  دیگری از توهین و دشنام و تحقیر دارید که من نمیدانم. شاید هم بگویید که کامنتها که به ما گردانندگان سایت ربطی ندارد ولی میتوانید مثل خیلی از سایتها دیگر اعلام کنید که کامنت در صورت ناسزاگویی درج نخواهد شد و یا حداقل فحشهایش را خودتان پاک کنید. این کار را هم نمیتوانید بکنید؟
    با تشکر
    نوید رازقی

    • علی بی ستاره

      با پاک کردن فحش یا حذف کامنت مخالفم چون میشود سانسور! همه هفتاد و چند میلیون مردم ایران که دکتر و مهندس و استاد دانشگاه نیستند.در ضمن اکبر گنجی هم سخنان و اعمال ایشان نشان میدهد که ایشان اگر چه لباس آخوندی بر تن ندارد اما یک آخوند و ملای به تمام معناست.

      • arsh

        و شما دانش بالایی دارید, !!! عجب, عجب, عجب
        آخوند و ملای به تمام معنا شما هستید

  • dorod bar moshiri 

  • 666 SABZ

    .
    درود بر استاد بهرام مشیری ، خاری در چشم میهن فروشان
    .

  • Babak

    doorod bar moshirea

  • AMIR

    با سلام خدمت همه دوستداران استاد مشیری
    به حقیقت که بزرگترین تاثیر را سخنان وآموزه های این مرد شریف و مجاهد واقعی بر عرصه اجتماعی ما در ایران بجای گذاشته است. سالها تلاش و روشنگری های استاد مشیری با آن بیان شیوا و مردمی پسند توانسته فکر بسته در حصار خرافات ملیونها ایرانی را به دنیای روشن واقعیتهای این جهان هستی باز کند.به جرعت میگویم نه فقط جوانان متوجه خرافات دینی شده اند بلکه بسیاری از هم نسلهای آقای مشیری و یا قدیمی تر ها هم از دین خرافات برگشته اند و عینا مثال استاد مشیری بر علیه سنت های غلط گذشته قیام مینمایند. امروز ما باید از این رژیم متشکر باشیم که باعث پیدایش اشخاصی چون استاد مشیری شده است .مسلما پایان حکومت این دروغ پردازان دین فروش فرا رسیده این دین نه در قلب  مردم  و نه در زندگی معمولشان اصلا جائی ندارد.با تمام تلاش آخری که این رژیم میکند تا با طرفند های مختلف بتواند اقتدار این دین را به مردم بفروشد مع الوصف بی نتیجه است. پایان ای خمینیست ها  فرا رسیده . باید در فکر ساختن کشور و ملتی آزاده و قابل زندگی برای همه ایرانی های امردم دوست بود.

  • Razmjoo Kafar

    پدر های ما شوربختانه قدرِِ زندهِ یاد احمدِ کسروی را ندانستند، بیائید ما قدر بهرام مشیری، این انسان بتمام معنا ر ا بدانیم.

  • Amirhakimi Laufach

    درود بر استاد بهرام مشیری

  • Sefrzaneh khamenehey

    Bahrame moshiri zaneh khameneyh (emameh omato) meygad va damesh ham garm be badaneh dine slam ham hesabi meyreyneh nashe jone terafdarane jomborie eslam ya behtar begam mafiyaye eslamie

  • Loghman7

    راستش برای اولین بار که به سخنان اقای مشیری گوش دادم خیلی ازش بدم امد و واقعا نفرینش هم کردم اما بار دوم  به خود قبولاندم تا اخر به حرف هایش گوش دادم که بحث حمله اسلام و مغول ها به ایران بو دیدم واقعا راست میگوید بعذد ان بود که واقعا مشتاقش شدم . امیدوارم سالم و پاینده باشد.و در اشاعه اعدافش موفق باشد.

  • Iranfreedom_1388

    در این مقاله از انواع و اقسام مغلطه هایی  بود که در خود این سایت به آنها اشاره شده بود. بهرام مشیری در زمینه های فلسفه، تاریخ و دین هیچ گونه تخصص ندارد و صرفا به عنوان یک مخاطب عام علاقه مند به این مسائل از تریبونی که به دست آورده استفاده می کند. بهرام مشیری شاید خیرخواه باشد ولی دانش بالایی ندارد

    • arsh

      و شما دانش بالایی دارید, !!! عجب, عجب, عجب

  • Ceufefu

    مشیری کیست؟
    خداوندگار سفاهت، بلاهت، حماقت،کثافت، و جهالت، تبلور تعصب، کراهت از چهره نکبت بارش میبارد، مردک خود بزرگ بین مگالو مانیک، کت می پوشد ۲ سایز از خودش بزرگتر، شانه های کت آویزان، که آدم تنومند و قدرتمندی به چشم آید. به قول یه بنده خدایی مردک توده ای جگر توهین علنی را که ندارد، به اسم مستعار سهراب ارژنگ در این سایت مقاله می نویسد و توهین می کند 

  • گرد آفرید ایرانی

    این شخص خائن و فاسد و حقوق بگیر صهیونیست هاست.
    اگر راست می گوئید در یک محفل فرهیخته علمی و فرهنگی در همون خارج مامن خودتان با اساتید گرامی ما به بحث بنشینید تا جواب اراجیف شما داده شود.

    • سهرابی

       اساتید گرامی شما مگر به غیر از خرافه و افکار ارتجاعی عصر جاهلیت عرب چیز دیگری برای گفتن دارند که بتوانند جواب کسی را بدهند.عوام ایران هم دیگر به لاطایلات این اساتید جنابعالی پی برده اند و پشیزی ارزش برای آنان قایل نیستند.

    • فرهاد

      لطفا اسناد خودتون درباره این ادعا که استاد مشیری از صهیونیست ها پول میگیرد(!) را ارائه بفرمایید.
      در ضمن ایشان بارها با ملایان (از عباپوش تا کت و شلواری) مناظره‌ها و مباحثه‌ها کردند و هر بار این شیادان و بیخردان را به زبونی انداخته‌اند.
      پیداست بدون دیدن برنامه‌های ایشان و از پندار خود قضاوت کرده‌اید.

  • Tarikhkameljahan

    نظر شما در مورد بهرام مشیری تقریبا درست و بسیارمحترم است. ولی باید بگویم که ایشان بیشتر برای کسانی مانند من سخن می گویند که با عقل و منطق و دور از هر گونه احساسات و خود نمایی ها دنیای اطرف خود را مینگریم نه برای امثال شما که احساسی و صادق هدایتی هستید. اگرچه شما ها جوانان نازنین و خیر خواهی می باشید ولی خام هستید، خیلی ببخشید که این کلمه را بکار بردم

  • Tarikhkameljahan

  • فرشید

    در قلب همه ایرانیان راستین و میهن دوست جای دارد…
    —————————————————————–
    یعنی اگر در قلب من جای نداشته باشد من ایرانی راستین و میهن دوست نیستم؟

    شما ظاهراً از کسروی فقط نامی شنیده‌اید و به قصد کسب اعتبار وی را داخل ماجرا کرده‌اید. کسروی حقوقدانی درجه اول، عضو برجسته انجمن بین‌المللی زبان‌شناسی و مسلط
    به چندین زبان و نویسنده کتاب‌های ارزشمند تحقیقی در  حوزه تاریخ، زبان
    شناسی، مذهب است.  وی مخالف سرسخت منبری‌ها و پامنبری‌ها و فرهنگ شفاهی و مرید و مراد بازی و استاد و تلمیذ بود. در همان کتاب لاغر شیعه‌گری اینها توضیح داده شده. کسروی را فدائیان اسلام کشتند که از اول همکار و همدست مصدق و دار و دسته‌اش بودند. محض اطلاع  اعلامیه تاسیس جبهه ملی در جریان تحصن در دربار را فدائیان اسلام متشر کردند. تصمیم به قتل رزم‌آرا در جلسه فدائیان به سید حسین فاطمی گرفته شد. خلیل طهماسبی را  نمایندگاه جبهه ملی در مجلس  از زندان آزاد کرده و ملقب به  لقب استاد کردند. بعد از ۲۸ مرداد هم پسمانده‌های مصدق تحت عنوان نهضت مقاومت ملی به فدائیان که تحت تعقیب بودند پناه دادند و اقدام به ترور ناموفق حسین علا کردند و … بهرحال کسروی  به هیچ چسبی به شیعیان مصدق و علم و کتل کشان کربلای ۲۸ مرداد نمی چسبد.

  • Ghazanfar gholami

    از شما بسیار ممنونم که در مورد استاد مشیری سخن گفتید اما درست نفهمیدم که در اینجا  شما منظورتان چه بود؟
    “برنامه های تلویزیونی ایشان، برای نسل جوان ایران زمین، بسیار آموزنده و سراسر حقیقت و دانش است و هر ایرانی با نشستن پای سخنان خردمندانه این فرد خردمند و فرزانه، دستی برای چیدن میوه منطق و خِرد ورزی دراز می کند و با مطالعه بیشتر و وقت گذاشتن برای دانستن هر چه بهتر حقایق تاریخی در رابطه با ایران زمین و رخدادهای تلخی که در طی هزار و چهارصد سال پیش در آن به وقوع پیوسته است، سرانجام دستش به میوه اندیشمندی رسیده و از فرط شیرینی طعم خردگرایی و منطقی پنداشتن، جان تازه ای در وی دمیده خواهد شد و به گفته ای، از نو متولد خواهد گشت و یا دید باز و جدیدی، دنیای اطرافش را خواهد نگریست.”
    یعنی چی؟ میتوانید کمی در مورد این چیزی که نوشتید برای من بیشتر توضیح بدید؟ اینکه هر کسی جان تازه در وی دمیده خواهد شد و یا با دید و باز جدیدی دنیا خود را خواهد نگریست آیا این بدین معنی هست که ان شخص قبلا عقاید اسلامی و یا کبر دینی داشته و آقای مشیری آن عقاید پلید و تعصب آور را از ذهن آن شخص پاک میکند. یعنی عقاید دینی آنقدر کثیف هستند که مردمی گرفتار آنها شدند نیازمند یک جان تازه و یا یک تولد دیگرند؟  اگر من در این مورد اشتباه میکنم لطفآ  من را اصلاح کنید و یک تفسیری بنویسید با تشکر. 

  • Roya

    استاد مشیری چه زیبا گفت که الله مدینه شعورش در حد همون مدینه بود

  • cyrus anzali

    dorood bar ostaad moshiri

  • Koroushe/saghir

    من اگر فیلمی می ساختم نقش یک عرب را قطعا به بهرام مشیری می دادم

  • Mogi

    با سلام
    بحثی که اینجا مطرح کردید اصلا واقع گرایی نیست یک نفر خارج پشت برنامه ای نشسته که جز کفر گفتن و خرافه پردازی حرفی نمیزند دین ما استدلال دارد ما حاضر به مذاکره ایم این اندیشه ی لیبرالی و سکولار ایشون برای ما اشکار است مجری شدن و مزخرف گفتن کار ترسو ترین انسان هاست ایشان فکر کردن ما استدلال نداریم و مدرکی هم نداریم  به شما عرض میکنم گمراه نشوید عالمانه کار کنید که باعث گمراهی افراد دیگر نشویم تمام شبه های مشیری جواب های بسیار ساده و منطقی دارد ولی انسان ترسویی وگرنه  اینطور به صحنه نمی امد انشالله مرگش نزدیک است

  • Sdjsdjl

    دلم برایتان میسوزد حتی دروغ گفتن هم درست بلد نیستید من مخالف رژیم هستم ولی تمام مطالب سایت شما دروغ محض است بابا راست گفتن بهتر تاثیر میگذارد چندتا عکس دروغی میذارید دلتونو بهش خوش میکنید راست بگیید انقدرم آدمی مثل مشیری که در تحریف تمام ادیان استاد است را آدم  روشن فکر   و اهل علم مطرح نکنید بخدا مسیولیید والله ضرر میکنید آخه اسلام رو با عقل کوچک و کودکانه مشیری نمیتوان شناخت به نظرم مشیری دروغگوی قرن است و شما سایتی کثیف و امریکا پرستید تو خارج پاتون رو روهم گذاشتید میچاپیدو مارو نصیحت میکنید بابا دستتون رو شده ترسوهای دروغگو 

    • Sdjsdjl

      دمتگرم داداش این مشیری ادا در میاره که سرش میشه ولی احمقی است بسیار زشت

  • بهرام مشیری شخصیتی مهم تر از زنده یاد کسرویه به این دلیل که هم تواناییش در ارتباط با مخاطب عامی بسیار بالاتره و هم آشنایی اش به علوم جدید و منطق موجب شده که با مخاطب مدرن هم به راحتی ارتباط برقرار کنه. ضمن اینکه زبان شیوا و طنز آمیزش هم جذابیت ویژه ای به شیوه ارائه مطالب او داده به نظر من، وجود بهرام مشیری یک شانس بزرگ تاریخی برای ملت ستم دیده و جهل زده ماست که امروز هم در اسارت استبداده و هم گرفتار طاعون اسلام

  • آزاده

    با اینکه همه ثروت ایران زیر دست رضاشاه و پسرش بود و پس از انقلاب از گنجهای افسانه ای به غارت برده شده توسط این خاندان حرف زده میشد ولی با وجود شکایت جمهوری اسلامی در دادگاه های متعدد و تلاشها و کوششهای فراوان با استفاده از زبردست ترین وکلا، هرگز حتی یک سند کوچک از این غارت افسانه ای به دست داده نشده است و افراد با سنت همیشگی اسلام که تقلید را جایز دانسته است، فقط با تقلید و از روی دست هم تقلب کردن، مشتی چرندیات را به عنوان واقعیت به مردم غالب می کنند.

    آیا وقت آن نرسیده است که به افرادی که همه خدمات این دو پهلوی را کتمان می کنند و سپس بهتان های دروغ را به آنها نسبت می دهند شک کنیم. اگر به یاد داشته باشیم در سال ۱۳۵۷ اسلام را نه آخوندها و ملایان و انگلستان یا آمریکا و اسراییل، بلکه تنها و تنها ملی مذهبی ها و چپی های خائن به مردم ایران غالب نمودند و آن را در لفافه ای از طلا و گوهر به خورد مردم دادند و بدون اینکه بدیها و خوبیهای حکومت محمدرضا شاه و پدرش را با هم نگاه کنند و سبک سنگین نمایند و ببینند که آیا می توان از راهی دیگر نیز به اهداف دست یافت یا نه، به علت بسته بودن چشمانشان به خاطر برق خیره کننده قدرت و ثروت همه چیز را در زیر لگدهایشان له کردند و کم مانده بود که آثاری همانند پاسارگاد و توس و شاهنامه و حافظ و خیام نیز نابود شوند.

    آیا نباید از اینچنین گروه هایی که نامنصفانه و با غرض و بدون هیچ مدرک محکمی دوتن از خادم ترین شاهان ایران زمین را کوبیده اند و در اندیشه محو کردن نام آنها از این سرزمین با الگوبرداری از طرح های کیهانی حسین شریعتمداری می باشند را به دیده تردید نگریست. هیچ بعید نیست که این بار دست انگلستان و آمریکا و … از آستین اینان بیرون بیاید و همه تلاششان این باشد که همچنان مردم ما از تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر هرگز آگاه نشوند.

    گرچه مردم ایران نیز دیگر اکنون کورکورانه گول چنین برنامه هایی را نخواهند خورد و کاربرد لقب خدابیامرز برای رضاشاه و محمدرضا شاه و نیز نفرین و لعنت بر بانیان کودتای ۵۷ نشان دهنده این امر که هر روزه در کوی و برزن از دوستان و غریبه ها می شنویم.

    به هر روی از بزرگان منصف و باشرف می خواهم که دوران محمدرضا شاه و پدرش را بطور منصفانه به نقد بکشند و خوبی ها را نیز بگویند تا فرزندان ما و هموطنانمان مانند ما که گول ملی مذهبی ها و چپی ها و بقیه همدستان کودتاگران را خوردیم، خام و فریفته روشنفکرنمایان چشم و گوش بسته ی متعصب ناآگاه نشوند.

  • شهروز آذری

    جا داره یادی هم از زنده یاد استاد رضا فاضلی بکنیم

  • روشنگرکودکان19تا99سال

    روشنگرکودکان ۱۹تا۹۹سال
    ازشما فرزندان ایران زمین می خواهم که دراشاعه سخنان وکلیپ های استادبهرام مشیری دربین ایرانیان مخصوصا انانی که درحکم بسیجی و…مزدوری رژیم رامی کنند وانهایی که بویی ازفرهنگ ایرانی نبرده اند ونااگاه اند
    شما ببینیدهرساله چندنفربازمی ایندودرانتخابات و۲۲بهم شرکت می کنند
    جامعه ما نیازبه اگاهی داردلطفا کتب درسایت زیررابگیریدوبخوانیدوان رابه افراددیگردرایران بدهیدالبته همراه باکلیپ های بهرام مشیری
    http://www.azadieiran2.wordpress.com

  • علی امیدوار

    چرا استاد بهرام مشیری در صحبت های خود به اعتقادات میلیونها نفر توهین میکند؟! کدامیک از دانشمندان و اندیشمندان در تاریخ از این روش استفاده میکردند؟!. ما ایرانیان افتخار میکنیم که کورش کبیر برای اولین بار در دنیا، اعلامیه حقوق بشر صادر کرد و ملت ها را در اعتقاداتشان محترم و آزاد اعلام نمود. اگر جناب مشیری به خدا اعتقاد ندارند، باید همانند سایر دانشمندان ماتریالیست با حفظ احترام مخالفینشان استدلال کنند. آیا این درست است که جناب مشیری کعبه را که مورد احترام مسلمانان است به عنوان ” مکعب مسخره” مورد توهین قرار دهند؟! و یا از رسول اکرم با عنوان “راهزن مدینه ” و سایر القاب زشت یاد نمایند؟!. ما برای یکایک گفته های ایشان با دلیل و مدرک پاسخ های مناسب داریم که لازم است با گفتمان به وحدت عقیده برسیم. لکن ایشان تریبونی دارند که بطور یکطرفه با توهین ها یشان باعث رنجش و به گریه درآمدن مسلمانان دلشکسته که دسترسی برای پاسخگویی ندارند میشوند. آیا هدف ایشان روشنگری و هدایت هموطنانشان است یا اینکه میخواهند دوستان را به دشمن و همه را از خود منزجر و پراکنده نمایند. برخی از توهین های ایشان که ضبط آن موجود است به قرار زیر است: – حضرت امام رضا به دست بوس و پابوس مامون عباسی رسید و دو زانو در مقابل ایشان می نشست….- علی ابن ابیطالب مرتب در مورد خلافت غر میزد…- امیرالمومنین علی را به جنگ تبوک نبردند، چون عرضه نداشت و ترسو بود ؟!…………………… و بسیاری جسارتها که میتوانند در قالب جملات مودبانه و با نزاکت، بیان بفرمایند و پاسخ مودبانه دریافت کنند. در انتها نظر شما را به بخشی از سخنان جناب مشیری در سال ۸۲ جلب مینمایم: “حمله به اسلام و پیغمبر اسلام کار
    فاشیستی میباشد و به هیچ عنوان کار میهنی نمیباشد، انسان متمدن به دین و بزرگان
    دین توهین نمیکند”