آیا مردم ایران شایستگی زندگی در یک جامعه سکولار دموکرات را دارند؟ ۱۷

برای بررسی این موضوع نخست باید بدین باور رسید که : «مردمان بک کشور توسط فهم، شعور سیاسی، سطح دانش و آگاهی شان و در یک جمله “در حد توانایی و لیاقت شان”، حکومتی را برای اداره سرزمین شان انتخاب می نمایند؛ بنابراین هر حکومتی درخور و شایسته مردمی است که بر آنان حکمرانی می نماید و به عبارتی؛ این مردمان هستند که دولت ها را می سازند و بدون وجود ملتی متشکل از زنان و مردان و پیران و جوانانان، حکومت فعلی به دلیل نداشتن کمترین حمایت مردمی از بین رفته و نابود خواهد شد.»

حال بیایید فضای اجتماع بیمار خود را با یکدیگر مرور کنیم:

با طلوع خورشید، کار و زندگی بیشتر مردم ایران آغاز می گردد؛ مغازه ها و پاسازهای خرید و کاقی شاپ ها و رستوران ها و از آنان مهم تر، اداره جات و سازمان های دولتی شروع به کار می کنند. در جقیقت مشکلات مردم ایران از سر صبح و در زمان نان خریدن آغاز می گردند؛ ار آنجایی که کمتر کسی در ایران می داند صف چیست و صف ایستادن به چه معناست و چه قوانین کوتاه و پیش پا افتاده ای دارد؛ مردم بر سر و کول یکدیگر پریده تا هر چه زودتر پول را به کارگر نانوایی داده و زودتر از سایر شهروندانی که چندین دقیقه در صف ایستاده اند، نان بخرند.

در ابن مبان فردی از میان مشتریان دوست، فامبل و یا آشنای شاطر در آمده و بدون صف ایستادن و صبر کردن، نان های سفارشی اش به دستش رسیده و بد تر از این رخداد، مردمانی هستند که این خُرده جنابت و حَق کشی را دیده و نه تنها ناراحتی خود را به روی شان نمی آورند، بلکه طوری رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاق خاصی نیافتاده و با سکوتی سرسام آور و لبخندی ساختگی بر لب، به انتظار کشیدن خود برای خرید قرصی نان ادامه می دهند.

فرتور شیوه "صف ایستادن" به روش متمدانه ایرانی را نشان مان می دهد؛ به راستی چه باید کرد؟ خندید و یا خون گریست؟

فرتور شیوه "صف ایستادن" به روش متمدانه ایرانی را نشان مان می دهد؛ به راستی چه باید کرد؟ خندید و یا خون گریست؟

در این روزانه صد ها نفر عابر پیاده در تصادفات رانندگی کشته شده و یا به شدت آسیب می بینند، اما چنانچه کسی در ایران برای چراغ سبز عبور افراد پیاده صبر کرده و یا از پل عابر پیاده استفاده کند، مورد تمسخر مردم متمدن ایران قرار خواهد گرفت و از فرطِ خجالت و درد مورد تمسخر وافع شدن، وی نیز عبور از خیابانی پُر از ماشین هایی که با سرعت هر چه تمام تر می روند را به استفاده از پل عابر پیاده ترجیح می دهد.

یکی دیگر از بارزترین مشکلات فرهنگی و معضلات اخلاقی ایرانیان، شیوه غلط استفاده از وسایل نقلبه و به خصوص اتومومیل های شخصی است؛ در ایران تُند و با سرعت رفتن و بی توجهی به علائم رانندگی و به خیال بسیاری از مردم “گول زدن پلیس و زرنگ بازی در آوردن” به نشانه ای از شجاعت و استعداد و “COOL” بودن تبدیل شده که شوم بختانه روزانه چان هزاران تَن ایرانی بیگناه را گرفته و موجب داغدار شدن تعداد بیشماری از خانواده ها می شود.

سیار تلخ است که مردمی هر ساله حدود سی هزار نفر از هموطنان خود را کشته یا مجروح کنند، چون تصمیم گرفته اند که به سر کار، مهمانی، خرید و یا مسافرت بروند. تنها در ۳۰ سال گذشته لااقل ۸۰۰ هزار قبر برای کشته‌های رانندگی حفر شده و دست کم یک میلیون نفر مجروح شده‌اند که تعدادی از آنان باید باقی عمر را روی تخت و یا صندلی چرخ دار بگذرانند.

در هر ۲۴ دقیقه یک نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهد و با توجه به اینکه ۶۰ درصد افرادی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند بین سنین ۲۰تا ۴۰ سال هستند، این حوادث عملا نیروی کار و مولّد کشور را از بین می برند.

نگارنده اطمینان دارد که هر یک از شما خوانندگان این مقاله، نمونه های بسیاری از بی فرهنگی و رفتارهای شرم آور و در وافع عقب افتاده و فرون وسطایی را در ابران و محیط زندگی خود مشاهده کرده ابد و آنگونه کردارها موجب آزار جسمی و یا روانی شما شده اند. اما به راستی یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی در جامعه ای با هشتاد میلیون نفر جمعیت چند ده سال زمان می برد؟ آیا ما هرگز قادر خواهیم بود ایرانی زیبا با مردمانی با فرهنگ و خوش اخلاق و قانون مدار را که در جامعه ای متمدن و به دور از وحشی گری و عقب افتادگی زندگی می کنند را مشاهده کنیم؟

 فرتور میزان احترام ایرانیان به پیش پا افتاده ترین قوانین اجتماعی را نشان می دهد. باز هم پرسش این است: آیا ملت ایران (اکثریت) شایستگی زندگی در یک جامعه متمدن و سکولار دموکرات را دارند؟ یا بهتر بگوییم، آیا مردم ایران جنبه آزاد بودن و آزادانه زندگی کردن را دارند؟  یادمان نرود که هر ملتی، شایسته دولتی است که بر آن حکومت می کند؛ شوم بختانه ملت یعنی اکثریت و اقلیت روشنفکر و فرهیخته همواره به آتش خردباختگان هم میهن شان، سوخته اند.

فرتور میزان احترام ایرانیان به پیش پا افتاده ترین قوانین اجتماعی را نشان می دهد. باز هم پرسش این است: آیا ملت ایران (اکثریت) شایستگی زندگی در یک جامعه متمدن و سکولار دموکرات را دارند؟ یا بهتر بگوییم، آیا مردم ایران جنبه آزاد بودن و آزادانه زندگی کردن را دارند؟ یادمان نرود که هر ملتی، شایسته دولتی است که بر آن حکومت می کند؛ شوم بختانه ملت یعنی اکثریت و اقلیت روشنفکر و فرهیخته همواره به آتش خردباختگان هم میهن شان، سوخته اند.

  • SiaAbadani93

    دلیله دیدن این به این خاطره که توی فیس بوکم چیزی نوشتی
     The Reason you See this Posted Here on your Wall is Because you have posted on Mine.Some Iranies Look at things the way they are and ask why? I am an Old Abadani and look at things and ask Why Not?Like Existing of God and His Fairness??? خیلی بدبختیم و بدبختم میمونیم بزرگتریرین بد ختتیمون اینه که ایرانیها تک رو هستن
    همیشه من من من نمیگن ما ما ما و بری همینه که من همیشه میگم ملا بیرون برو نیست
    اگر چیزی به اسمه خدا بود و میگن عادله
    Isn’t Mullah prove of him and his Fairness? If you are in Iran and afraid and Deleting this I understand.Click here if you agree or not and add me as a friend please.I left Obudan for US in 1974 out of High School when I was 17 years old & Homeless now.
     ایرانی چشمه ایرانی نداره هیچ جایه دنیا خودمون خر میکونیم با کوروش و داریوشه کبیر
    که ماله زمانه دایناسورها بودن…امروز کی میتونه با ملایه جاکش بجنگه نه همش لوهه نشون میدن روشه دروس کردنه پاکوره ساموسه
    Watch This Obudani Clip…
    http://www.youtube.com/watch?v=XUASEegbJwg&feature=related   
    “Abadani” – Father Giving advice to his son ( F…
    By PEYMASTER| ۱ videoWatch

  • Narges

    Man fekr mikonam mardom ma shaestegi yek hokomat sekolar ra darand. shom fekr mikonid mardom Amrica keh alan   daray democraci hastand 60 ya 70 sale pish haminjoor zendegi mikardand .agar tarikh Amrica ra bekhonid mibinid keh an ha hamin siya ha ro zendeh zendeh atish mizadand.  man motaghedam keh hameh mardom az yek jens hastand va faghat ejray ghaanoon va yek mojry khoob mitavanda keshvar ra az in farhang ghalat najat dahad va in yekshabeh rokh nakhahad dad. ma iraniha khili ajool hastim zood mikhahim , khobesham mikhahim va doost nadarim bahaii ham behpardazim. bayad khili zahmat keshid ta resdid beh injaii keh keshvarhay democrat residand.

    • Rokh

      حرف شما متین، به قول شما ۶۰ یا ۷۰ سال پیش، تو ایران تا حالا برخورد یه ایرانی با یک فرد سیاه چرده رو دیدید؟!!!! من دیدم  و متاسفم برای کشورم.

  • نسل سوخته

    شایستگی نداریم
    اما این حق رو داریم که در کشوری دموکرات و پیشرفته زندگی کنیم.
    اونهم بعد از ۱۴۰۰ سال حقارت و سختی و خرافات.

  • roomy

    لواط ملا درمسجدhttp://holycrime.com/CrimeDoc60.aspاین آقای حجت الاسلام و المسلمین در خانه خدا مشغول لواط است . حالا آقای خدا کجا تشریف داشتند که اجازه دادند در خانه اش چنین بی ناموسی هایی صورت بگیرد داستان دیگری است . این آقای حجت الاسلام و المسلمین برای اینکه زانوی مبارک شان هنگام لواط خدای نکرده صدمه ای نبیند عمامه مبارک شان را پیامبر گونه در آورده اند و زیر زانوی خودشان گذاشته اند تا این عمل انقلابی – اسلامی شان را راحت تر انجام دهند . بعید نیست فردا پس فردا این آقای حجت الاسلام و المسلمین ؛ وزیری ؛ وکیلی ؛ استانداری ؛ نماینده مجلسی بشود و به مقام عظمای آیت اللهی هم ارتقا پیدا کند این ویدیو را ببینیدو بر بیچارگی ملت ما بگریید .!

    • Mani 13

      هم میهن عزیز،
      ویدئوی موردِ توصیهِ شما، پیوستِ پروندهِ ارسالی ای است که چندی قبل توسطِ ان بنده خدائی که موردِ تجاوز ( شاید؟ هم نه! تجاوز، بلکه برای تلکه کردن ) قرار گرفته بود، به بیدادگاهِ انقلاب اسلامی تسلیم گردید و ان شخص کسی نیست جز  AL ARABIC

      • نسل سوخته

        مانی عزیز خیلی باحال گفتی.

        • Mani 13

          هم نسل عزیزم،
          تقاضا می کنم سپاس مرا بپزیرید. 
          چنانکه اگاهید ما در این سایتِ بینظیر و خوب مان با عده ای هم از اراذل و اوباشِ حکومتِ کثیفِ اسلامی درگیر هستیم. هر انسان با شرف و ایرانی پاکنژادی مانند شما و دیگران، وظیفه داریم که در حدِ امکانات، با این کج فکران برخورد کنیم و نهایت سعی خود را در جهتٍ روکم کردنِ این آشغال هایِ مزدور بکار ببریم.
          مثل همیشه سربلند باشید.
          با مهر،
          مانی ۱۳

          • نسل سوخته

            درود بر شما هموطن عزیز

    • Razmjoo

       روایتی هست که گویا از حضرتِ مولانا می باشد.
      می گویند: ملائی در گوشهِ دنج از مسجدی مشغول احوالپرسی از َخرِ زبان
      بسته ای بود، شخصی جهت برگزاریِ نمازِ عقب افتاده اش وارد می شود
      و صحنه را می بیند، رو کرده به ان آخوند و آبِ دهانش را بیرون
      می اندازد و همزمان می گوید: تف به شرفت!!!
      توی خونهِ خداو از این کارا؟؟؟
      اقایِ معمم عصبانی می گردد و جواب می دهد: ملعون! چه کنم؟ که دستم
      به کارِ خیر بند است والا نشونت می دادم که تف کردن در خونه خدا
      یعنی چه!
      رزمجو

  • sia

    نه آقا جان!مردم ایران شایستگی هیچ چیز را ندارند.مردمی دروغگو، ترسو، بی انضباط، و چاپلوسی مثل مردمان ایرانی، شایستگی کشور سومالیا را هم ندارند.  

  • فلانی

    کاملا موافقم. هنوز رعایت پایه‌ای‌ترین نکته‌های بهداشت شخصی سوسول‌بازیه!

  • Amir_sahameddin_von_ghiassi

    ·                                 
    روح بیمار فکر بیمار  و نداشتن علم و دانش مشګلی است که ما دست به
    ګریبان آن هستیم و از روی افکار مریض و علیل خود برای دیګران قضاوت کرده رای صادر
    میفرماییم.

     

     

    این نوع فکرها درست
    همانی است که استعمار واستحمار بین المللی طالب آنست کنار ګذاشتن اصلهای و
    رسیدن به فرع. کسانی که هیکل زن و بدن زن را تنها وسیله شهوت رانی میدانند و نمی
    فهمند که آنان هم انسانهایی نظیر و مثل مرد اګر برتر نباشند کم تر هم نیستند و عوض
    اینکه چشمان خود و فکر خود را پاک کنند میخواهند زن را در پتو بپچند و زیبایی و
    دانایی او را محو کنند. زن که خدا در او بشر را می پروراند و از طریق وی روح به
    بدن کودک میدمد قابل تقدس است نه آزار دادن ؟ 

     

     

     

    بطوریکه
    مشاهده میشود این آقایان مثلا جوان آب تنی و شنایی که در غرب و هم دنیا مرسوم است
    و مرد زن باهم انجام میدهند سکس میدانند؟ و با توهین به مردم مثلا خود را
    برتر و بهتر میدانند.  درحالیکه همه
    میدانند که در تمامی دنیا شنا کردن زن مرد در یک استخر امری عادی است در تمامی غرب
    چین ژاپن کره و… حتی در بسیاری از کشورهای اسلامی استخرهای خانوادګی هست که زن
    مرد با هم شنا میکنند. حالا ایشان این مطلب ساده شنا را کنار ګذارده و مرتب با
    توهین و نوشتن الفاظ زشت شخصیت واقعی خود را که یک برده شهوت است نشان میدهد ګویی
    تمامی مسایل و مشګلات دنیا حل شده و تنها شنای زن مرد مشګل واقعی است. نمیدانم با
    بودن چنین افراد شهوت پرست و زن ستیز ما میتوانیم به استقلال واقعی برسیم یا نه.
    اینان آدمک های استعمار و استحمار غرب و شرق هستند که بجای رسیدن به مسایل مهم و
    ارزنده به شنای خصوصی یک خانواده در استخر خانه شان در آمریکا بسنده میکنند؟  عاقلان دانند. 
    درخت تو ګر بار دانش بګیرد  به زیر
    آوری چرخ نیلوفری را.

     

    همین طور که دیدید تمام مسایل
    مهم اجتماعی و علمی برای جوانان ما بی اهمیت است و به آن حساسیت نشان نمی دهند
    دزدی رشوه خواری کمبود شفا خانه کمبود مکتب ها کمبود پوهنتونها کمبود کار نبودن
    کار و مسکن و خوراک سالم و قابل دسترس عفده های جنسی شدید جوانان خود ارضایی و خشم
    جنون آنان آزار دیګران توسط آنان تنها چیزی که برایشان مهم است شنای یک پدر و دختر
    در آنطرف دنیاست که اصلا کشور افغانستان را هم ندیده اند یا ایران را…هم ندیده اند. این میشود پیراهن عثمان و
    شروع بفحاشی بدګویی میکنند و با ګفتن این ها خودشان را تسکین میدهند و راحت
    میشوند. حساسیت آنان تنها در باره زنان است که با مردانی معاشرت حتی سالم داشته
    اند؟ خوب اینهم یک نوع تربیت استعماری و استحماری است که اصلها راکنار بګذارند
    وروی مطلب های فرعی بحث کنند و بهم توهین نمایند.

  • Rokh

    در ابن مبان فردی از میان مشتریان دوست، فامبل و یا آشنای شاطر در آمده و بدون صف ایستادن و صبر کردن، نان های سفارشی اش به دستش رسیده و بد تر از این رخداد، مردمانی هستند که این خُرده جنابت و حَق کشی را دیده و نه تنها ناراحتی خود را به روی شان نمی آورند، بلکه طوری رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاق خاصی نیافتاده و با سکوتی سرسام آور و لبخندی ساختگی بر لب، به انتظار کشیدن خود برای خرید قرصی نان ادامه می دهند……… این متن ادامه داره! و  نه تنها خود سکوت می کنند یلکه مردمانی را  که این حق کشی رو دیده و عکس العملی از خود نشان می دهند رو هم به سکوت دعوت می کنند و از عاقبت این کار آگاهشان می کنند.بله ! و اگر هم دعوایی این وسط پیش بیاد همین مردم خاین و چاپلوسی که سکوت کردند وارد می شوند  و حق رو به کسی که حق کشی کرده می دهند تا شاید این قائله ختم شده و کارشان زودتر راه بیفتد..

  • Rokh

    از چرچیل می پرسند: ” چرا تا آنسوی اقیانوس هند می روید و دولت استعماری هند شرقی را درست می کنید! اما بیخ گوشتان، ایرلند شمالی را نمی توانید تحت سلطه درآورید؟”
    چرچیل می گوید: ” ما دو ابزار مهم نیاز داریم که در ایرلند نداریم! ”
    می گویند آن دو چیست؟
    چرچیل پاسخ می دهد: ” اکثریت نادان و اقلیت خائن! ”
    * بحمدلله ما هر دو را داریم……!

  • Amirkoskesh

    ma irnai ha dar doroan qajar ba farhangtarin va behtarin va dostashtani tarin mardoman bodim. moshekel ma az anja shoro shod ke yek hokomat gharb zade be esm pahlavi bar ma taslot kard va sai kard ba gharb ghari farhang asil ma ra az bein bebarad. bekhatare hamin hast ke ma irani betor kol farhang nadarim va anche ma farhang minamim az gharb be ma dade shode ast. ke chizi be joz khod kha bazi va ehsasi bodan chize digari nadard. az vaghti ke zanha dar omor kar ma dekhalat kardeand jame ma besiar zaif gay va aghim bar omade va digar neshani az pahlevani va javan mardi nist.

    • نسل سوخته

      باعث تاسفه که کسی ایرانیان دوران قاجار رو با فرهنگ بدونه و از اون دوران سیاه به نیکی یاد کنه.
      من تنها ۲ دلیل برای این طرز فکر شما میتونم بیارم.
      ۱-از خاندان قاجاریه هستی
      ۲-بی مطالعه و نادانی.
      من امیدوارم دلیل دوم باشه چون اگر از خاندان قاجاریه باشی هیچ ننگی بدتر از همخونی با آن خاندان پلید و وحشی و عیاش و بی عرضه نیست.