دلاوری ها و جانبازی آریوبرزن در برابر لشکر خون آشام اسکندر مقدونی ۱۳

آریو برزن، ستاره درخشان شجاعت، دلیری، میهن پرستی در تاریخ ما که موجب افتخار هر ایرانی پاکباز و پاک سرشت است. البته برای تازیان و تازی نژاد ها، این مظهر کمال بیباکی و میهن دوستی کم ارزش است. رژیم جنایت کار که با ملت و تاریخ درخشان گذشته ایران کینه توزی و دشمنی دارد، از برپا بودن تندیس این دلاور نیز در رنج و سوزش است.

آریو برزن، ستاره درخشان شجاعت، دلیری، میهن پرستی در تاریخ ما که موجب افتخار هر ایرانی پاکباز و پاک سرشت است. البته برای تازیان و تازی نژاد ها، این مظهر کمال بیباکی و میهن دوستی کم ارزش است. رژیم جنایت کار که با ملت و تاریخ درخشان گذشته ایران کینه توزی و دشمنی دارد، از برپا بودن تندیس این دلاور نیز در رنج و سوزش است.

در این روزها که حکومت جنایتکار اسلامی، کمر به نابود کردن آثار باستانی و حذف یاد قهرمانان و اسطوره های مبارزه و وطن پرستی ایرانی، بسته است، فرصت را غنیمت شمرده و در صدد آنیم تا هر چندگاه، شما خوانندگان گرامی را با تنی از قهرمانان و اسطوره های تاریخ ایران زمین آشنا کنیم. باشد که با این روش گامی بلند در راستای احیای ارزش های فرهنگی و تاریخی و حس وطن پرستی مردمان کشورم را با کمک شما عزیزان،برداشته باشیم.

احتمالاً خبر صدور دستور خراب کردن مجسمه ی “آریو برزن” در شهر یاسوج را  تا کنون شنیده اید و متاسف گشته اید؟. امّا هم میهنان عزیز، ما باید بدانیم و آگاه باشیم که مجسمه را می شود دوباره ساخت، تندیس را می شود بازسازی کرد، می توان آرش  کمانگیر را به ساری و آریو برزن را به یاسوج باز گرداند، ولی با خراب کردن این آثار فرنگی – تاریخی، این تازیان بی صفت، فقط و فقط چهره ی ضد انسانی و ضد ایرانی خویش را نمایان تر می کنند.

البته نباید فراموش کرد که اینگونه عملکرد  که بی تردید دشمنی و کینه توزی با فرهنگ، آیین، و تاریخ این کشور است، در ذهن و اندیشه گروهی نا آگاه و خردباخته مذهبی و نوجوانان می تواند تشدید و افزونی دشمنی با فرهنگ این سرزمین بشود.

بنابراین، ما نباید اجازه دهیم تا این جانیان و دیوانگان، اسطوره های ملّی ما را از ذهن ها و اندیشه های ما پاک کنند و برای مقابله با این امر، تنها یک راه وجود دارد و این کار وظیفه مادران و پدران است تا با روشنگری و آگاهی رساندن به  فرزندان خود و  با نوشتن و گفتن از این اسطوره ها، این وظیفه میهنی را به انجام رسانند.

و یا آنکه همانند زمان های قدیم، داستان ها و روایات مربوط به قهرمانان ایران زمین، در هرمحفل و در هر انجمنی، سینه به سینه به نسل های بعد منتقل شود. تا بلکه در روز آزادی ایران زمین، فرزندان ما، یادواره های تاریخی و داستان ها و روایات را آزادانه به صورت کتاب و تندیس و مجسمه، در هر گوشه ای از ایران زمین، دوباره برپا کنند و تاریخ ما از شر حمله ی این بی خردان، در امان بماند.

یوتاب فرمانده سلحشور و بیباکی بود که به همراه برادرش آریوبرزن دلیرانه با ۵ هزار سپاهی در برابر یورش اسکندر ایستادند و تا آخرین نفر ایستادگی کردند، و سرانجام از پای درآمدند. یادشان گرامی باد که امروزه در کشور تازی زده ما کمتر مانند آنان دیده می شود.

یوتاب فرمانده سلحشور و بیباکی بود که به همراه برادرش آریوبرزن دلیرانه با ۵ هزار سپاهی در برابر یورش اسکندر به مبارزه پرداخت و تا آخرین نفر ایستادگی کردند، تا سرانجام از پای درآمدند. یادشان گرامی باد که امروزه در کشور تازی زده ما کمتر مانند آنان دیده می شود.

خوشبختانه در تهران، مشهد و چند شهر بزرگ دیگر ایران نشست هایی برای شعر خوانی، داستان گویی، و گفتگو برگزار می شود که موجب افتخار ما و سپاسگزاری از برپا کنندگان آنست.  تا آن جا که  رژیم  کشتارگر ضد ایرانی به تکاپو افتاد و نتوانست  انجمن های برپا شده با شرکت دکتر بادکوبه ای و یارانشان را تحمل کند، و به دستور  ضحاک زمان، ولی وقیح، مزدوران او ، آن خردمند و تنی چند از دیگر  ایرانیان پاکباز و پاک نهاد را مانند همه دلیران و قهرمانان دیگر این آب و خاک  همچنین دکتر بادکوبه ای و هیلا صدیقی را به بند کشیدند.

حال، از شما  گرامیان دعوت می شود تا با ما همراه باشید،  نوشتار زیر را بخوانید،  آنگاه،  تا می توانید بازپخش کنید تا به کمک همکدیگر، ” آریوبرزن ” ها را به افراد بیشمار دیگری نیز، بشناسانیم.

ما برای نجات فرهنگ و تاریخ مان، ناچاریم تا  با هم کنار آییم، و با یکدیگر متحد شویم و همکاری کنیم، به عبارتی دیگر ما برای نجات میهنمان، محکوم به اتّحادیم.
حال می خوانیم که آریو برزن که بود و چه کرد و در پایان من تحلیل کوتاهی از آنچه که گمان می کنم این حکومت از آن می ترسد و در ارتباط با تاریخ ماست، می نویسم.

به راستی آریوبرزن که بود؟-
آریو برزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین ، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و حماسه ی «در بند پارس» را از خود در تاریخ به یادگار گذاشت،  برخی او را از اجداد لرها یا کردها می دانند.

اسکندر مقدونی  در سال ۳۳۱ پیش از میلاد پس از پیروزی در سومین جنگ خود با ایرانیان ( جنگ آربل Arbel یا گوگامل Gaugamele ) و شکست پایانی ایران، بر بابل و شوش و استخر چیرگی یافت و برای دست یافتن به پارسه،  پایتخت ایران روانه این شهر گردید.

اسکندر برای فتح پارسه سپاهیان خود را به دو پاره بخش کرد: بخشی به فرماندهی (پارمن یونوس) از راه جلگه (رامهرمز وبهبهان)به سوی پارسه روان شد و خود اسکندر با سپاهان سبک اسلحه راه کوهستان (کوه کهکیلویه) را در پیش گرفت و در تنگه های دربند پارس(برخی آنرا تنگ تک آب و گروهی آنرا تنگ آری کنونی می دانند) با مقاومت ایرانیان روبرو گردید.
در جنگ در بندپارس آخرین پاسداران ایران با شماری اندک به فرماندهی آریوبرزن دربرابر سپاهیان پرشمار اسکندر دلاورانه دفاع کردند و سپاهیان مقدونی را ناچار به پس نشینی نمودند.

با وجود آریوبرزن و پاسداران تنگه های پارس گذشتن سپاهیان اسکندر از این تنگه های کوهستانی امکان پذیر نبود، ازاین رو «اسکندر» به نقشه جنگی ایرانیان درجنگ ترموپیل Thermopylae متوسل شد و با کمک یک اسیر یونانی از بیراهه و گذر از راههای سخت کوهستانی خود را به پشت نگهبانان ایرانی رساند و آنان را در محاصره گرفت.

داریوش سوم - پادشاه بزرگ هخامنشی با همه توان و قدرت خود در برابر اسکندر جهانخوار ایستادگی کرد و جان خود را در راه میهن فداکرد. ایکاش در زمان ما هم به جای امت خردباخته و تحمیر شده، و یا زمامداران سودجوی و غارتگر چند تنی از این ابر انسان ها داشتیم تا مردم کشورمان این چنین خاکستر نشین نباشند.

داریوش سوم - پادشاه بزرگ هخامنشی با همه توان و قدرت خود در برابر اسکندر جهانخوار ایستادگی کرد و جان خود را در راه میهن فداکرد. ایکاش در زمان ما هم به جای امت خردباخته و تحمیر شده، و یا زمامداران سودجوی و غارتگر، چند تنی از این ابر انسان ها داشتیم تا مردم کشورمان این چنین خاکستر نشین نباشند.

آریوبرزن با ۴۰ سوار و ۵ هزار پیاده و وارد کردن تلفات سنگین به دشمن، خط محاصره را شکست و برای یاری به به سوی  شهر پارسه Persepolis پاتخت  هخامنشیان شتافت ولی سپاهیانی که به دستور «اسکندر» از راه جلگه به طرف پارسه رفته بودند، پیش ازرسیدن او به پایتخت، به پارسه دست یافته بودند، آریوبرزن با وجود واژگونی پایتخت و در حالی که سخت در تعقیب سپاهیان دشمن بود، حاضر به تسلیم نشد و آنقدر در پیکار با دشمن پافشرد تا گذشته از خود او، همه یارانش از پای در افتادند و جنگ هنگامی به پایان رسید که آخرین سرباز پارسی زیر فرمان آریوبرزن به خاک افتاده بود.

لازم به یادآوری است که بدانید یوتاب (به معنی درخشنده و بیمانند) خواهر آریو برزن نیز فرماندهی بخشی از سپاهیان برادر را برعهده داشت و در کوهها راه را بر اسکندر بست. یوتاب همراه برادر چنان جنگید تا هر دو کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند و نکته آخر اینکه اسکندر پس از پیروزی بر آریوبرزن آن اسیر یونانی را هم به جرم خیانت کشت.

هم میهنان گرامی، با خواندن این برگه از تاریخ که نام جاوید آریو برزن بدان رنگ طلایی بخشیده است و چون دُر می درخشد، همگی گرمای عشق به وطن و میهن پرستی را در رگ های خود حس می کنیم.
آریو برزن، با وجود اینکه حکومت مرکزی سقوط کرده بود، صحنه ی نبرد را خالی نکرد و برای اینکه میزان عشق و محبت خود را به مام میهن ثابت کند، تا زمانی که جان از بدنش خارج شد، به جنگ و مبارزه با دشمن پرداخت و با دلاوری ها و رشادت هایش، از خود نامی زرّین در پیشانی تاریخ ایران، به یادگار گذاشت.

جنایات آلکساندر در ایران-  آلکساندرهم همانند بیشتریورش گران وکشورگشایان دیگر تاریخ، در  از بین بردن تمدن و فرهنگ وغارت کشور ما  سهم چشم گیری داشته است.

۱- غارت کردن اندوخته های شوش- آلکساندر پس از گرفتن شوش یکی ازسه پایتخت بزرگ  پادشاهان ایران، همه اندوخته های کشور را که به بهای آن زمان نزدیک به هفتاد میلیون پوند انگلیسی بر آورد می شد، چپاول کرد و به همراه فرستادگانی به مکدونیا فرستاد. این در حالتی بود که بر بزرگترین تخت شاهان ایران تکیه زده بود و افتخار می کرد که جانشین پادشاهان ایران است.

۲-  آتش زدن کاخ های پارسا-  گفته می شود که آ تش زدن کاخهای شاهنشاهی پارسا (تخت جمشید) وغارت کردن شهر پارسا (پرسپولیس به زبان یونانی) به دستور آلکساندرا، به انتقام جوئی وجبران آتش زدن آتن به دستور خشایارشاه بوده است.  درهرحال این بزرگترین لکه ننگی است که بر چهره آلکساندر گذاشته شد وتا به امروزبارها  بوسیله تاریخ نویسان جهان به تفصیل قلم فرسائی شده است.

اگر این حرف درست باشد، لشکر کشی اسکندر به پاکستان امروز و هندوستان تا مرز چین، و کشتار مردم آن سرزمین چه معنا داشت؟. اسکندر در سن جوانی حدود ۳۳ سالگی در گذشت. اگر تا ۵۰ سالگی زنده و سالم بود، آیا نیمی از جهان را به خاک و خون نمی کشاند، و به تصرف خود در نمی آورد؟. پس باید گفت که اسکندر عطش جهانگیری داشته است، نه به دلیل دیگری!.

۳-  آلکساندر به سربازان خود که از مکدونیا دوش به دوش با او در سه جنگ بزرگ بدون هیچگونه استراحتی همراهی کرده بودند، به عنوان پاداش دستور داد که شهر پارسارا که پر از ثروت وزیبائی بود به تصرف خود در آورند وآزادانه آن طور که میخواهند عمل کنند. با دادن این چراغ سبز به افراد از بیابان رسیده و تشنه لب، گروه بیشمار سربازان به شهر بی دفاع وتسلیم سرازیر شدند. پیران وجوانان را از دم تیغ گذراندند، به زنان  بی رحمانه تجاوز نمودند، چیزهای پرارزش چون زروسیم و پارچه وزیورآلات و تندیس رابا خود بردند و خانه هارا به آتش کشیدند.
بسیاری از شهروندان پارسا که نمی توانستند این همه تجاوز و ننگ و خفت و خواری را تحمل کنند، شخصاْخانه خود را به آتش کشیدند و باخانوادهایشان درمیان آن سوختند.

اسکندر کبیر- جوانی که بر نیمی از جهان آن روز تسلط یافت. در این جوان، از مردی و مردانگی چندان خبری نبود. عنوان «کبیر» عنوان بی مسمایی است که به وی داده شده. زیرا از خصوصیات انسانی و مردمی همانند کوروش کبیر در او دیده نشده است. از این روی دودمان این جوان نتوانستند یبش از ۶۰ سال در ایران دوام آورند و به تدریج بازماندگان اسکندر در ایران کمتر و کمتر و ناپدید شدند.

اسکندر کبیر- جوانی که بر نیمی از جهان آن روز تسلط یافت. در این جوان، از مردی و مردانگی چندان خبری نبود. عنوان «کبیر» عنوان بی مسمایی است که به وی داده شده. زیرا از خصوصیات انسانی و مردمی همانند کوروش کبیر در او دیده نشده است. از این روی دودمان این جوان نتوانستند یبش از ۶۰ سال در ایران دوام آورند و به تدریج بازماندگان اسکندر در ایران کمتر و کمتر و ناپدید شدند.

تنها نام نیکی که از آلکساندر در تاریخ ودر حقیقت در قلب مامانده، رفتار پسندیده وی باخانواده داریوش سوم وبه خاک سپاری این پادشاه بزرگ ودلیر هخامنشی با تشریفات و احترام کامل بود. ناگفته نماند که این رفتار نیک در برابر آن جنایت بزرگ با پارسایان، بسیارناچیز واندک است.

حال چرا حکومت قصد تخریب مجسمه ی این دلاور را دارد؟.
پر واضح است که سردمداران رژیم تازی کنونی، بیم آن دارند که جوانان با رشادت ها و از خود گذشتگی ها و دلاوری های اسطوره های تاریخی مملکت خود آشنا شوند و شخصی همچون آریو برزن و یا بابک خرمدین و یا آرش و سیاوش را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند و زیر طوق بردگی اسلام و حکومت ایشان نروند و نافرمانی کنند و به مبارزه با آنان بپردازند.

آن ها در طی این صد سال اخیر و صد البته از زمان شاه اسماعیل صفوی، توانسته اند تا ذهن مردم را از قهرمان های ملّی خود شستشو داده و قهرمان های خیالی و پوشالی جدید تازی نژادی را از قبیل ابوالفضل و حسین و علی و… خلق کنند و به خورد ملّت فرهنگ باخته دهند.

پس بر ماست که با یادآوری نام دلاورانی چون آریوبرزن و شناساندن آن ها به نسل جوان و خردسالان این مرز و بوم، از آیین ها و فرهنگ فراموش شده ی مان، دفاع کرده و حس میهن دوستی و وطن پرستی و از خود گذشتگی در راه مبارزه برای آزادی کشور را، در دل و جان کودکان و جوانان ایران زمین، زنده کنیم.

پ.ن: پاراگراف های تاریخی که چگونگی مبارزه ی آریو برزن را شرح می دهند، از سایت آریوبرزن بو نوشته ای است از آقای دکتر حسنعلی پیشاهنگ و همچنین از ویکوپیدیا و تاریخ های گذشته ایران گرفته شده است.

  • SahameddinGhiassi

    آنان متحد وپکپارچه اند  و ثروتمند  کاری و ما متفرق تک رو و حسود خرابکن؟
     
    بسیاری میګویند که یک ګروه حداکثر یک میلیون نفری  با حدود هزار فامیل بسیار ثروتمند  درنوک هرم بعنوان چشم هرم قرار دارند و دنیا را کنترل و برنامه ریزی میکنند که این تصویر در پشت یک دلاری آمریکایی نقش بربسته است  آنان با داشتن ثروت بیکران و در دست داشتن نبض دنیا و استخدام بهترین دانشمندان و برنامه ریزان و ارتباط کم نظیر باهم و سواستفاده از مشګل های مردم و اختلاف های نژادی  مذهبی قومی زبانی و ملی  کل دنیا را روی انګشتان خود می چرخانند  آنان که بیش از چهل درصد ثروت دنیا را در کنترل دارند  با اتحادی خیره کننده و با برنامه ریزیهای بسیار پیشرفته و علمی بقیه مردم دنیا را زیر دست خود کرده اند؟  کتابهایی در باره آنان نوشته شده  و تحقیقاتی هم انجام شده  ولی دربرابر اینکه آنان وسایل ارتباط جمعی را در اختیار دارند هرچه بخواهند بخورد مردم میدهند و هرراهی را که انتخاب کنند به مردم حقنه میکنند و با دردست داشتن منابع و ثروت عظیمی که دارند عملا هرکاری که خواسته اند کرده و میکنند از کشتن ریاست جمهورها و کنار زدن دیکتاتورهای دست آموز خودشان ازکله کردن رهبران مردمی و کشت کشتارها و جنګ ها و فتنه های بین المللی و ملی؟  آنان با داشتن کاردهای ورزیده و مردمی بسیار خردمند خود فروخته و استخدام کردن بهترین ها راه خود را با اتحادی عمیق و چشم ګیر ادامه میدهند و بقیه مردم قربانیان شاید آنان باشند که با تفرقه اختلاف دشمنی ها بچګانه  تعصب های خرکی  حسادت های خانمان برانداز دزدی فتنه ګریهای برنامه ریزی شده آنان جنګ تمامیت خواهی خود خواهی و خود محوری درحال خورد شدن هستند؟  طبقه متوسط هم قربانی عمده این نبرد نادیده و سهمګین هست؟  ترویج اعتیاد  بیکاری  سکسهای بدون عشق بی سوادی  تعصب  خود خواهی رشوه خواری دزدی فساد  بی انصافی تمامیت خواهی از  دست آورد های آنان هست   شاید آنچه که قدیم و در کتب دینی شیطان نام نهاده اند همین ها هستند؟ 
     
    من بارها با مردم دانشګاه دیده تماس داشته و از آن یک چیز شینده ام  که دنیا در دست ایلومونادی هاست  و آنان هستند که خط میدهند و مردم را به راه خود می برند؟ اختلاف بین فقیر و غنی  اختلافهای نژادی  مذهبی ملی زبانی و قومی اګر بدست آنان ایجاد نشده باشد  به دست آنان رهبری شده و به آنانها دامن زده میشود.  البته آنچه که من مینویسم شاید کمی افسانه آمیز باشد ولی اګر به مثالها توجه شود امکان حقیقی بودن آنان زیاد تر میشود. یک مهندس آمریکایی که اخراج شده بود میګفت  که آنان با دردست داشتن قدرت و ثروت بی نظیر  شهرهای زیر زمینی ساخته اند و این شهر ها با تونل  که او تیوپ میګفت بهم متصل است  این شهر ها با کمک تکنیک های بسیار پیشرفته ساخته شده و از اشعه لیزر استفاده میکنند  و هوای بین تونل ها هم تخلیه ګردیده است تا سرعت ترنهای های داخل تونلها زیاد باشند  آنان دانش  تغذیه  و سایر کارها را بشدت در تحت کنترل خود دارند  تولید انبوه و فروشهای سرسام آور و غارت طبقه متوسط و کشورهای از مزایای اتحاد خیره کننده آنان است   حالا به مثالهای معمولی توجه کنید  ؟ 
     
    اګر به فیلمهای قدیمی نګاه کنید  آدمهای مثلا آمریکایی در آن زمان لاغر خوش فرم بودند  ولی حالا ازبرکت خوراکهای مصنوعی چاق  مریض سرتانی علیل هستند  اګر روزی ګذرتان به یک کارخانه جوجه کشی افتاد خواهید دید که مرغکان چه حالتی دارند  آنان در حالیکه اندازه یک بره هستند  جیک جیک میکنند و توانایی حتی ایستادن هم را ندارند  فضله آنان آبی آبی رنګ یا سبز رنګ است  چندین سال پیش یک استاد دانشګاه در مجله اشپیګل آلمان مقاله نوشت که مرغ خواری خطرناک است  ولی ادامه نداد.  شرکتهای بیمه با ګرفتن بیمه های کلان عملا نقش دزدهای سرګردنه سابق را بازی میکنند ولی وقتی احتیاج به آنان دارید  بیمه نامه را فسخ میکنند و میګویند برو وکیل بګیر و شکایت  کن  وکیلها هم که در ابتدا یک دست مزد جلو میخواهند و ساعتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار پول میخواهند تا کاررا دنبال کنند؟  در بین دانش آموزان انواع و اقسام مواد مخدر را پخش میکنند و پلیس هم نمی تواند سرنخی بدست آورد؟  پلیس تنها در جریمه کردن ماهر است زیرا ګویا درصدی نصیب او میشود وګرنه به دزدی و غارت کاری ندارد و عملا میګویند که اینکار ها به صرف پلیس نیست  و ګران تمام میشود؟  بازی با تورم و ضد تورم هم که معرف حضورتان هست  در ایران تورم سرمایه کوچک را نابود میکند و درآمریکا با ضد تورم  خانه ای میخری به مبلغ مثلا  ۱۵۰ هزار دلار  بانک براحتی اګر مثلا ۵۰ هزار دلار نقد داشته باشی بقیه را وام میدهد   تو ۵۰ هزار دلار پیش قسط میدهی و ۱۰۰ هزار دلار وام میګیری پس از مثلا ۱۰ سال که حدود مثلا ۱۰۰ هزار دلار پرداختی هنوز  مثلا ۷۵هزار دلار به بانک بدهکاری  حالا خانه ای که ۱۵۰ هزار دلار خریدی ارزشش پایین آمده و شده مثلا  ۷۰ هزار دلار یا کمتر  ولی بانک همان مبلغ را میخواهد و اینکه میګویند مودی فیکشن هم داستان است  با دادن پول وکیل اګر نتوانی مدتی قسط بانک را بدهی خانه ای را که بالایش ۱۵۰ هزار دلار پول داده ای از دستت میګیرند وبه خود عوامل بانک ۵۰ هزار دلار میفروشند  و تمامی سرمایه ات را غارت کرده اند؟   یک تریلی با بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار از ایران خارج و در ترکیه بوسیله مقامات ترک ضبط شد؟ 
     
    در جشن عروسی یکی از کارکنان دولت  مبلغ ۵ میلیون دلار هزینه شد؟  داستان فقر و ثروتهای انبوه باحتمال نامشروع هم را که همه میدانند و کمبود دانشګاه  مدرسه فنی کار شلوغی بیش از حد شهرها ازبین بردن هوا  آب  و زمین  هم را که در روزنامه ها میخوانید  همچنین کشت کشتار اقلیتها در کشورهای مختلف چه مسلمانان در اروپا و چه سایر اقلیت ها در کشورهای مسلمان  جنګ بین شیعه سنی   و… بهایی مسلمان  نفرت بین آنان    اختلاف بین کرد لر   عرب عجم  ترک فارس  و…    جوکهای توهین آمیز  رشتی تهرانی  ترک  و… دزدی فساد  غارتګری  رشوه خواری  هم که معرف حضورتان هست  تمامیت خواهی و نداشتن حس همکاری و همراهی  تعصب های خرکی   حسادتهای خانمان برانداز  کشتار قتل جنایت  سو استفاده از عشق و محبت  خود محوری   و….  همه دان بودن  عقل کل بودن  دیګران را آدم حساب نکردن  دارد دنیا را به نابودی تدریجی میکشاند و ظلم  وبی تفاوتی  بی انصافی و تک روی  همه ما را  نابود خواهد کرد؟ 
     
    تواضع و تکریم و خدمت به صاحبان زر و زور و کنار ګذاشتن بقیه مردم عادی  و تفرقه اندازی بین آنان  برای جنګ با کمونیسم  به دیوانه ګانی مثل طالبان و بن لادن کمک کردند که حالا موی دماغ خودشان هم شده است  برادر کشی جنګ ونفرت را در سرزمین زیبای من افغانستان  یا خراسان  بنیاد کردند     نګامی به آمار کنید که در همه شهرهای ما اکنون طغیان و برادر کشی حکم فرماست و دیکتاتورهای نادان را بر ما چیره  کرده اند   به عبارت دیګر ما کشورهای مثلا مسلمان با هم متفرق هستیم ولی آنان متحد  ما تیشه به ریشه هم میزنیم و آنان سو استفاده های کلان میکنند؟   ایکاش ما هم متحد میشدیم و رهبرانی مثل صدام  قذافی  و…. نداشتیم و کسانی مثل نلسون ماندلا یا ګاندی هم بین ما ظهور میکردند و رهبری کشورهای مارا بدست میګرفتند؟  تا اعتماد بهم  همکاری و دوستی و مهر دوباره به کشورهای درهم و بل بشوی ما برګردد  و جوانان ما به دریوزګی به کشورهای دیګر مثلا پیشرفته نروند  و خانواده های پریشان نشوند  قانون هایی وجود داشته باشد که جلوی فساد دزدی هیزی و رشوه خواری و تمامیت طلبی را بګیرد  و با مثلا ازکجا آورده ای با دزدیهای عظیم برخورد شود   وګرنه با ازبین بردن ګروهی و جانشین کردن ګروهی دیګر از همان طرز فکر کار بجایی نخواهد رسید به عبارت دیګر با تعویض دزدانی با دزدانی دیګر و حریصانی با حریصان دیګر  آش همین و کاسه همین خواهد بود؟   ما باید به اخلاق  صنعت  علوم جدید  و برنامه ریزی مردمی مجهز شویم ودست عاملان دزدی و فساد را کوتاه کنیم.  و با داشتن رهبران مردمی دلسوز و با دانش  به پیشروی روی آوریم نه به قهقرا رفتن و ازبین رفتن؟  اتحاد بین همه کشورهای مثلا اسلامی یا دنیای سومی ها  وایجاد کار دانشګاه  مسکن  راحتی ازدواج برای جوانان سرګرمی های سالم ورزش  هنرهای مردمی  و صنایع مثلا دستی  ایجاد فضاهای سالم و کمک به سالم نګه داشتن آب هوا و فضای  باید در مرحله اول باشد   داشتن قوانین مدرن و انسانی نه اینکه تنها منافع یک ګروه را تضمین کنند وبقیه کنار نهاده شوند؟  و آموزش دیکتاتور با تاریخ و فلسفه  که بدانند که ظلم پایدار نیست  سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرګز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند     هنوز آواز میآید که سعدی در ګلستان است…..

    • Shilataheri

      با سلام , قشر بسیار کمی از مردم جهان مانند شما میاندیشند وبرای ما راهی جز تماشای بیراهه رفتن جامعه نیست ومتاستفانه دیدن کشته شدگان به هر عنوانی در تمام جهان .
      افسوس ,صدای مارا همان چهل درصد, از طریق روشنفکران  خودی خفه خواهند کرد.

  • SahameddinGhiassi

    آنان متحد وپکپارچه اند  و ثروتمند  کاری و ما متفرق تک رو و حسود خرابکن؟
     
    بسیاری میګویند که یک ګروه حداکثر یک میلیون نفری  با حدود هزار فامیل بسیار ثروتمند  درنوک هرم بعنوان چشم هرم قرار دارند و دنیا را کنترل و برنامه ریزی میکنند که این تصویر در پشت یک دلاری آمریکایی نقش بربسته است  آنان با داشتن ثروت بیکران و در دست داشتن نبض دنیا و استخدام بهترین دانشمندان و برنامه ریزان و ارتباط کم نظیر باهم و سواستفاده از مشګل های مردم و اختلاف های نژادی  مذهبی قومی زبانی و ملی  کل دنیا را روی انګشتان خود می چرخانند  آنان که بیش از چهل درصد ثروت دنیا را در کنترل دارند  با اتحادی خیره کننده و با برنامه ریزیهای بسیار پیشرفته و علمی بقیه مردم دنیا را زیر دست خود کرده اند؟  کتابهایی در باره آنان نوشته شده  و تحقیقاتی هم انجام شده  ولی دربرابر اینکه آنان وسایل ارتباط جمعی را در اختیار دارند هرچه بخواهند بخورد مردم میدهند و هرراهی را که انتخاب کنند به مردم حقنه میکنند و با دردست داشتن منابع و ثروت عظیمی که دارند عملا هرکاری که خواسته اند کرده و میکنند از کشتن ریاست جمهورها و کنار زدن دیکتاتورهای دست آموز خودشان ازکله کردن رهبران مردمی و کشت کشتارها و جنګ ها و فتنه های بین المللی و ملی؟  آنان با داشتن کاردهای ورزیده و مردمی بسیار خردمند خود فروخته و استخدام کردن بهترین ها راه خود را با اتحادی عمیق و چشم ګیر ادامه میدهند و بقیه مردم قربانیان شاید آنان باشند که با تفرقه اختلاف دشمنی ها بچګانه  تعصب های خرکی  حسادت های خانمان برانداز دزدی فتنه ګریهای برنامه ریزی شده آنان جنګ تمامیت خواهی خود خواهی و خود محوری درحال خورد شدن هستند؟  طبقه متوسط هم قربانی عمده این نبرد نادیده و سهمګین هست؟  ترویج اعتیاد  بیکاری  سکسهای بدون عشق بی سوادی  تعصب  خود خواهی رشوه خواری دزدی فساد  بی انصافی تمامیت خواهی از  دست آورد های آنان هست   شاید آنچه که قدیم و در کتب دینی شیطان نام نهاده اند همین ها هستند؟ 
     
    من بارها با مردم دانشګاه دیده تماس داشته و از آن یک چیز شینده ام  که دنیا در دست ایلومونادی هاست  و آنان هستند که خط میدهند و مردم را به راه خود می برند؟ اختلاف بین فقیر و غنی  اختلافهای نژادی  مذهبی ملی زبانی و قومی اګر بدست آنان ایجاد نشده باشد  به دست آنان رهبری شده و به آنانها دامن زده میشود.  البته آنچه که من مینویسم شاید کمی افسانه آمیز باشد ولی اګر به مثالها توجه شود امکان حقیقی بودن آنان زیاد تر میشود. یک مهندس آمریکایی که اخراج شده بود میګفت  که آنان با دردست داشتن قدرت و ثروت بی نظیر  شهرهای زیر زمینی ساخته اند و این شهر ها با تونل  که او تیوپ میګفت بهم متصل است  این شهر ها با کمک تکنیک های بسیار پیشرفته ساخته شده و از اشعه لیزر استفاده میکنند  و هوای بین تونل ها هم تخلیه ګردیده است تا سرعت ترنهای های داخل تونلها زیاد باشند  آنان دانش  تغذیه  و سایر کارها را بشدت در تحت کنترل خود دارند  تولید انبوه و فروشهای سرسام آور و غارت طبقه متوسط و کشورهای از مزایای اتحاد خیره کننده آنان است   حالا به مثالهای معمولی توجه کنید  ؟ 
     
    اګر به فیلمهای قدیمی نګاه کنید  آدمهای مثلا آمریکایی در آن زمان لاغر خوش فرم بودند  ولی حالا ازبرکت خوراکهای مصنوعی چاق  مریض سرتانی علیل هستند  اګر روزی ګذرتان به یک کارخانه جوجه کشی افتاد خواهید دید که مرغکان چه حالتی دارند  آنان در حالیکه اندازه یک بره هستند  جیک جیک میکنند و توانایی حتی ایستادن هم را ندارند  فضله آنان آبی آبی رنګ یا سبز رنګ است  چندین سال پیش یک استاد دانشګاه در مجله اشپیګل آلمان مقاله نوشت که مرغ خواری خطرناک است  ولی ادامه نداد.  شرکتهای بیمه با ګرفتن بیمه های کلان عملا نقش دزدهای سرګردنه سابق را بازی میکنند ولی وقتی احتیاج به آنان دارید  بیمه نامه را فسخ میکنند و میګویند برو وکیل بګیر و شکایت  کن  وکیلها هم که در ابتدا یک دست مزد جلو میخواهند و ساعتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار پول میخواهند تا کاررا دنبال کنند؟  در بین دانش آموزان انواع و اقسام مواد مخدر را پخش میکنند و پلیس هم نمی تواند سرنخی بدست آورد؟  پلیس تنها در جریمه کردن ماهر است زیرا ګویا درصدی نصیب او میشود وګرنه به دزدی و غارت کاری ندارد و عملا میګویند که اینکار ها به صرف پلیس نیست  و ګران تمام میشود؟  بازی با تورم و ضد تورم هم که معرف حضورتان هست  در ایران تورم سرمایه کوچک را نابود میکند و درآمریکا با ضد تورم  خانه ای میخری به مبلغ مثلا  ۱۵۰ هزار دلار  بانک براحتی اګر مثلا ۵۰ هزار دلار نقد داشته باشی بقیه را وام میدهد   تو ۵۰ هزار دلار پیش قسط میدهی و ۱۰۰ هزار دلار وام میګیری پس از مثلا ۱۰ سال که حدود مثلا ۱۰۰ هزار دلار پرداختی هنوز  مثلا ۷۵هزار دلار به بانک بدهکاری  حالا خانه ای که ۱۵۰ هزار دلار خریدی ارزشش پایین آمده و شده مثلا  ۷۰ هزار دلار یا کمتر  ولی بانک همان مبلغ را میخواهد و اینکه میګویند مودی فیکشن هم داستان است  با دادن پول وکیل اګر نتوانی مدتی قسط بانک را بدهی خانه ای را که بالایش ۱۵۰ هزار دلار پول داده ای از دستت میګیرند وبه خود عوامل بانک ۵۰ هزار دلار میفروشند  و تمامی سرمایه ات را غارت کرده اند؟   یک تریلی با بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار از ایران خارج و در ترکیه بوسیله مقامات ترک ضبط شد؟ 
     
    در جشن عروسی یکی از کارکنان دولت  مبلغ ۵ میلیون دلار هزینه شد؟  داستان فقر و ثروتهای انبوه باحتمال نامشروع هم را که همه میدانند و کمبود دانشګاه  مدرسه فنی کار شلوغی بیش از حد شهرها ازبین بردن هوا  آب  و زمین  هم را که در روزنامه ها میخوانید  همچنین کشت کشتار اقلیتها در کشورهای مختلف چه مسلمانان در اروپا و چه سایر اقلیت ها در کشورهای مسلمان  جنګ بین شیعه سنی   و… بهایی مسلمان  نفرت بین آنان    اختلاف بین کرد لر   عرب عجم  ترک فارس  و…    جوکهای توهین آمیز  رشتی تهرانی  ترک  و… دزدی فساد  غارتګری  رشوه خواری  هم که معرف حضورتان هست  تمامیت خواهی و نداشتن حس همکاری و همراهی  تعصب های خرکی   حسادتهای خانمان برانداز  کشتار قتل جنایت  سو استفاده از عشق و محبت  خود محوری   و….  همه دان بودن  عقل کل بودن  دیګران را آدم حساب نکردن  دارد دنیا را به نابودی تدریجی میکشاند و ظلم  وبی تفاوتی  بی انصافی و تک روی  همه ما را  نابود خواهد کرد؟ 
     
    تواضع و تکریم و خدمت به صاحبان زر و زور و کنار ګذاشتن بقیه مردم عادی  و تفرقه اندازی بین آنان  برای جنګ با کمونیسم  به دیوانه ګانی مثل طالبان و بن لادن کمک کردند که حالا موی دماغ خودشان هم شده است  برادر کشی جنګ ونفرت را در سرزمین زیبای من افغانستان  یا خراسان  بنیاد کردند     نګامی به آمار کنید که در همه شهرهای ما اکنون طغیان و برادر کشی حکم فرماست و دیکتاتورهای نادان را بر ما چیره  کرده اند   به عبارت دیګر ما کشورهای مثلا مسلمان با هم متفرق هستیم ولی آنان متحد  ما تیشه به ریشه هم میزنیم و آنان سو استفاده های کلان میکنند؟   ایکاش ما هم متحد میشدیم و رهبرانی مثل صدام  قذافی  و…. نداشتیم و کسانی مثل نلسون ماندلا یا ګاندی هم بین ما ظهور میکردند و رهبری کشورهای مارا بدست میګرفتند؟  تا اعتماد بهم  همکاری و دوستی و مهر دوباره به کشورهای درهم و بل بشوی ما برګردد  و جوانان ما به دریوزګی به کشورهای دیګر مثلا پیشرفته نروند  و خانواده های پریشان نشوند  قانون هایی وجود داشته باشد که جلوی فساد دزدی هیزی و رشوه خواری و تمامیت طلبی را بګیرد  و با مثلا ازکجا آورده ای با دزدیهای عظیم برخورد شود   وګرنه با ازبین بردن ګروهی و جانشین کردن ګروهی دیګر از همان طرز فکر کار بجایی نخواهد رسید به عبارت دیګر با تعویض دزدانی با دزدانی دیګر و حریصانی با حریصان دیګر  آش همین و کاسه همین خواهد بود؟   ما باید به اخلاق  صنعت  علوم جدید  و برنامه ریزی مردمی مجهز شویم ودست عاملان دزدی و فساد را کوتاه کنیم.  و با داشتن رهبران مردمی دلسوز و با دانش  به پیشروی روی آوریم نه به قهقرا رفتن و ازبین رفتن؟  اتحاد بین همه کشورهای مثلا اسلامی یا دنیای سومی ها  وایجاد کار دانشګاه  مسکن  راحتی ازدواج برای جوانان سرګرمی های سالم ورزش  هنرهای مردمی  و صنایع مثلا دستی  ایجاد فضاهای سالم و کمک به سالم نګه داشتن آب هوا و فضای  باید در مرحله اول باشد   داشتن قوانین مدرن و انسانی نه اینکه تنها منافع یک ګروه را تضمین کنند وبقیه کنار نهاده شوند؟  و آموزش دیکتاتور با تاریخ و فلسفه  که بدانند که ظلم پایدار نیست  سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرګز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند     هنوز آواز میآید که سعدی در ګلستان است…..

  • SahameddinGhiassi

    آنان متحد وپکپارچه اند  و ثروتمند  کاری و ما متفرق تک رو و حسود خرابکن؟
     
    بسیاری میګویند که یک ګروه حداکثر یک میلیون نفری  با حدود هزار فامیل بسیار ثروتمند  درنوک هرم بعنوان چشم هرم قرار دارند و دنیا را کنترل و برنامه ریزی میکنند که این تصویر در پشت یک دلاری آمریکایی نقش بربسته است  آنان با داشتن ثروت بیکران و در دست داشتن نبض دنیا و استخدام بهترین دانشمندان و برنامه ریزان و ارتباط کم نظیر باهم و سواستفاده از مشګل های مردم و اختلاف های نژادی  مذهبی قومی زبانی و ملی  کل دنیا را روی انګشتان خود می چرخانند  آنان که بیش از چهل درصد ثروت دنیا را در کنترل دارند  با اتحادی خیره کننده و با برنامه ریزیهای بسیار پیشرفته و علمی بقیه مردم دنیا را زیر دست خود کرده اند؟  کتابهایی در باره آنان نوشته شده  و تحقیقاتی هم انجام شده  ولی دربرابر اینکه آنان وسایل ارتباط جمعی را در اختیار دارند هرچه بخواهند بخورد مردم میدهند و هرراهی را که انتخاب کنند به مردم حقنه میکنند و با دردست داشتن منابع و ثروت عظیمی که دارند عملا هرکاری که خواسته اند کرده و میکنند از کشتن ریاست جمهورها و کنار زدن دیکتاتورهای دست آموز خودشان ازکله کردن رهبران مردمی و کشت کشتارها و جنګ ها و فتنه های بین المللی و ملی؟  آنان با داشتن کاردهای ورزیده و مردمی بسیار خردمند خود فروخته و استخدام کردن بهترین ها راه خود را با اتحادی عمیق و چشم ګیر ادامه میدهند و بقیه مردم قربانیان شاید آنان باشند که با تفرقه اختلاف دشمنی ها بچګانه  تعصب های خرکی  حسادت های خانمان برانداز دزدی فتنه ګریهای برنامه ریزی شده آنان جنګ تمامیت خواهی خود خواهی و خود محوری درحال خورد شدن هستند؟  طبقه متوسط هم قربانی عمده این نبرد نادیده و سهمګین هست؟  ترویج اعتیاد  بیکاری  سکسهای بدون عشق بی سوادی  تعصب  خود خواهی رشوه خواری دزدی فساد  بی انصافی تمامیت خواهی از  دست آورد های آنان هست   شاید آنچه که قدیم و در کتب دینی شیطان نام نهاده اند همین ها هستند؟ 
     
    من بارها با مردم دانشګاه دیده تماس داشته و از آن یک چیز شینده ام  که دنیا در دست ایلومونادی هاست  و آنان هستند که خط میدهند و مردم را به راه خود می برند؟ اختلاف بین فقیر و غنی  اختلافهای نژادی  مذهبی ملی زبانی و قومی اګر بدست آنان ایجاد نشده باشد  به دست آنان رهبری شده و به آنانها دامن زده میشود.  البته آنچه که من مینویسم شاید کمی افسانه آمیز باشد ولی اګر به مثالها توجه شود امکان حقیقی بودن آنان زیاد تر میشود. یک مهندس آمریکایی که اخراج شده بود میګفت  که آنان با دردست داشتن قدرت و ثروت بی نظیر  شهرهای زیر زمینی ساخته اند و این شهر ها با تونل  که او تیوپ میګفت بهم متصل است  این شهر ها با کمک تکنیک های بسیار پیشرفته ساخته شده و از اشعه لیزر استفاده میکنند  و هوای بین تونل ها هم تخلیه ګردیده است تا سرعت ترنهای های داخل تونلها زیاد باشند  آنان دانش  تغذیه  و سایر کارها را بشدت در تحت کنترل خود دارند  تولید انبوه و فروشهای سرسام آور و غارت طبقه متوسط و کشورهای از مزایای اتحاد خیره کننده آنان است   حالا به مثالهای معمولی توجه کنید  ؟ 
     
    اګر به فیلمهای قدیمی نګاه کنید  آدمهای مثلا آمریکایی در آن زمان لاغر خوش فرم بودند  ولی حالا ازبرکت خوراکهای مصنوعی چاق  مریض سرتانی علیل هستند  اګر روزی ګذرتان به یک کارخانه جوجه کشی افتاد خواهید دید که مرغکان چه حالتی دارند  آنان در حالیکه اندازه یک بره هستند  جیک جیک میکنند و توانایی حتی ایستادن هم را ندارند  فضله آنان آبی آبی رنګ یا سبز رنګ است  چندین سال پیش یک استاد دانشګاه در مجله اشپیګل آلمان مقاله نوشت که مرغ خواری خطرناک است  ولی ادامه نداد.  شرکتهای بیمه با ګرفتن بیمه های کلان عملا نقش دزدهای سرګردنه سابق را بازی میکنند ولی وقتی احتیاج به آنان دارید  بیمه نامه را فسخ میکنند و میګویند برو وکیل بګیر و شکایت  کن  وکیلها هم که در ابتدا یک دست مزد جلو میخواهند و ساعتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار پول میخواهند تا کاررا دنبال کنند؟  در بین دانش آموزان انواع و اقسام مواد مخدر را پخش میکنند و پلیس هم نمی تواند سرنخی بدست آورد؟  پلیس تنها در جریمه کردن ماهر است زیرا ګویا درصدی نصیب او میشود وګرنه به دزدی و غارت کاری ندارد و عملا میګویند که اینکار ها به صرف پلیس نیست  و ګران تمام میشود؟  بازی با تورم و ضد تورم هم که معرف حضورتان هست  در ایران تورم سرمایه کوچک را نابود میکند و درآمریکا با ضد تورم  خانه ای میخری به مبلغ مثلا  ۱۵۰ هزار دلار  بانک براحتی اګر مثلا ۵۰ هزار دلار نقد داشته باشی بقیه را وام میدهد   تو ۵۰ هزار دلار پیش قسط میدهی و ۱۰۰ هزار دلار وام میګیری پس از مثلا ۱۰ سال که حدود مثلا ۱۰۰ هزار دلار پرداختی هنوز  مثلا ۷۵هزار دلار به بانک بدهکاری  حالا خانه ای که ۱۵۰ هزار دلار خریدی ارزشش پایین آمده و شده مثلا  ۷۰ هزار دلار یا کمتر  ولی بانک همان مبلغ را میخواهد و اینکه میګویند مودی فیکشن هم داستان است  با دادن پول وکیل اګر نتوانی مدتی قسط بانک را بدهی خانه ای را که بالایش ۱۵۰ هزار دلار پول داده ای از دستت میګیرند وبه خود عوامل بانک ۵۰ هزار دلار میفروشند  و تمامی سرمایه ات را غارت کرده اند؟   یک تریلی با بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار از ایران خارج و در ترکیه بوسیله مقامات ترک ضبط شد؟ 
     
    در جشن عروسی یکی از کارکنان دولت  مبلغ ۵ میلیون دلار هزینه شد؟  داستان فقر و ثروتهای انبوه باحتمال نامشروع هم را که همه میدانند و کمبود دانشګاه  مدرسه فنی کار شلوغی بیش از حد شهرها ازبین بردن هوا  آب  و زمین  هم را که در روزنامه ها میخوانید  همچنین کشت کشتار اقلیتها در کشورهای مختلف چه مسلمانان در اروپا و چه سایر اقلیت ها در کشورهای مسلمان  جنګ بین شیعه سنی   و… بهایی مسلمان  نفرت بین آنان    اختلاف بین کرد لر   عرب عجم  ترک فارس  و…    جوکهای توهین آمیز  رشتی تهرانی  ترک  و… دزدی فساد  غارتګری  رشوه خواری  هم که معرف حضورتان هست  تمامیت خواهی و نداشتن حس همکاری و همراهی  تعصب های خرکی   حسادتهای خانمان برانداز  کشتار قتل جنایت  سو استفاده از عشق و محبت  خود محوری   و….  همه دان بودن  عقل کل بودن  دیګران را آدم حساب نکردن  دارد دنیا را به نابودی تدریجی میکشاند و ظلم  وبی تفاوتی  بی انصافی و تک روی  همه ما را  نابود خواهد کرد؟ 
     
    تواضع و تکریم و خدمت به صاحبان زر و زور و کنار ګذاشتن بقیه مردم عادی  و تفرقه اندازی بین آنان  برای جنګ با کمونیسم  به دیوانه ګانی مثل طالبان و بن لادن کمک کردند که حالا موی دماغ خودشان هم شده است  برادر کشی جنګ ونفرت را در سرزمین زیبای من افغانستان  یا خراسان  بنیاد کردند     نګامی به آمار کنید که در همه شهرهای ما اکنون طغیان و برادر کشی حکم فرماست و دیکتاتورهای نادان را بر ما چیره  کرده اند   به عبارت دیګر ما کشورهای مثلا مسلمان با هم متفرق هستیم ولی آنان متحد  ما تیشه به ریشه هم میزنیم و آنان سو استفاده های کلان میکنند؟   ایکاش ما هم متحد میشدیم و رهبرانی مثل صدام  قذافی  و…. نداشتیم و کسانی مثل نلسون ماندلا یا ګاندی هم بین ما ظهور میکردند و رهبری کشورهای مارا بدست میګرفتند؟  تا اعتماد بهم  همکاری و دوستی و مهر دوباره به کشورهای درهم و بل بشوی ما برګردد  و جوانان ما به دریوزګی به کشورهای دیګر مثلا پیشرفته نروند  و خانواده های پریشان نشوند  قانون هایی وجود داشته باشد که جلوی فساد دزدی هیزی و رشوه خواری و تمامیت طلبی را بګیرد  و با مثلا ازکجا آورده ای با دزدیهای عظیم برخورد شود   وګرنه با ازبین بردن ګروهی و جانشین کردن ګروهی دیګر از همان طرز فکر کار بجایی نخواهد رسید به عبارت دیګر با تعویض دزدانی با دزدانی دیګر و حریصانی با حریصان دیګر  آش همین و کاسه همین خواهد بود؟   ما باید به اخلاق  صنعت  علوم جدید  و برنامه ریزی مردمی مجهز شویم ودست عاملان دزدی و فساد را کوتاه کنیم.  و با داشتن رهبران مردمی دلسوز و با دانش  به پیشروی روی آوریم نه به قهقرا رفتن و ازبین رفتن؟  اتحاد بین همه کشورهای مثلا اسلامی یا دنیای سومی ها  وایجاد کار دانشګاه  مسکن  راحتی ازدواج برای جوانان سرګرمی های سالم ورزش  هنرهای مردمی  و صنایع مثلا دستی  ایجاد فضاهای سالم و کمک به سالم نګه داشتن آب هوا و فضای  باید در مرحله اول باشد   داشتن قوانین مدرن و انسانی نه اینکه تنها منافع یک ګروه را تضمین کنند وبقیه کنار نهاده شوند؟  و آموزش دیکتاتور با تاریخ و فلسفه  که بدانند که ظلم پایدار نیست  سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرګز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند     هنوز آواز میآید که سعدی در ګلستان است…..

  • amjad

    اسکندر یک وحشی/روانی/دیوانه/خونخوار/بوده

  • amjad

    اسکندر یک وحشی/روانی/دیوانه/خونخوار/بوده

  • amjad

    اسکندر یک وحشی/روانی/دیوانه/خونخوار/بوده

  • Zacharya maenavi

    با درود خدمت همگنان میهن دوست و وطن پرست ایرانی
    باید نکته ای را گفته باشم که انگار از قلم افتاده ست. با تمام ارادتی که به جناب آقای سیروس پارسا دارم بابت نوشته ها و روشنگری هایشان به خود اجازه میدهم تا نکته ای را اضافه کرده باشم.و آن این حقیقت استکه اسکندر پیش از حمله به ایران سه پیک یکی بعد از دیگری به پادشاه ایران فرستاد.محتوای این پیک ها این بود که اسکندر مقدونی آرزوی اتحاد ایران و هلن را دارد.بیایید با هم متحد شویم تا با هم بزرگترین قدرت روی کره زمین را بسازیم.اما از هر سه پیک فقط سر بریده شان به نزد اسکندر برگردانده شد و تمام آرزوی اسکندر برای این اتحاد به نحو مسالمت آمیز بر باد رفت و بدین سان ناگزیر به حمله به ایران گشت. دلیلی که خود حجت بر این داستان واقعی دارد یکی همانطور که آقای پارسا فرمودند بزرگداشتن ماتم قتل پادشاه ایران است و دیگری که ذکر نشد این استکه اسکندر به محض رسیدن به قدرت در ایران به تمامی افسران ارشد خود که با زنان ایرانی ازدواج میکردند و تشکیل خانواده میدادند پول و مایملک بسیار میبخشید .با همه این تفاصیل بزرگداشت آریوبرزن و یوتاب نه تنها نباید از اذهان تک تک ایرانیان برده شود بلکه خاطره این دو شیر مرد و شیر زن آریائی تا ابد جاودان بماند.با سپاس

  • خلیج همیشه عربی

    حضرت اسکندر(ع) جهانی رو از دست یه مشت وحشی مست نفهم ودرندگانی خطرناک به نام ایرانیها نجات دادند. حساب کنید اگر این اتفاق نمیوفتاد این ایرانی سوسمارخور جهانو به یک طویله ی بزرگ تبدیل میکرد
    ولی اسکندر با حمله به ایران فرهنگ ناب وبزرگ یونانو وارد ایران کرد وباعث آشنایی این درندگان با مدنیت شد
    روحش شاد

    • دریای تا ابد پارس

      توی بیشعور پی میگی  !!؟!؟ ننت با اسکندر خوابیده یا بابات !؟!؟!؟  شاید با عربا…….

    • نسل سوخته

      گور بابای تو و اسکندر وحشی
      عربها هرچقدر هم که با انسانها و تمدنهای دیگه معاشرت کنن بازهم به طرف رفتار انسانی نمیرن
      چون تو کلشون پهنه.

    • اکباتان

      دزدان مدینه هنوز هم دست از بی شرمی، تجاوز، چاپلوسی برنداشتن. آخه آدم دیونه ایرانی ها اینهم نعمت داشتن و نیاز به سوسمار نداشتن. شبه جزیره عربی یه دونه جو توش درنمیاد. خب اونوقت سوسمار خوردن هم عادی میشه. در باب درنده هم بس که فقط قران رو بخون تا بفهمی درنده کیه واژه کشتن ۳۲۰ بار تو این کتاب تقلبی تکرار میشه. ایران سرزمین مهر و کردار نیک بوده. خلیج فارس هم که تکلیفش روشنه. کشورهای کنار خلیج فارس کشور نیستن. پمپ بنزین انگلیسا و امریکایی ها هستن. یه تاریخ پنجاه شصت ساله دارن که اون رو هم مالکه انگلیس براشون ساخته. همه شون هم زیر سلطه ایران بودن. لیافت این رو نداشتن که خلیج فارس رو به نامشون بذارن. شما هم اینقد زور نزن. با پول جیره‌خواری سعودیت برو یه صفایی تو لندن بکن. اینطرفا پیدات نشه.

  • Pingback: نسرین ستوده را باید ستود « talangol()