دریاچه ارومیه می خشکد، مردم تبریز و ارومیه بپاخاستند، دیگر هم میهنان برای چه نشسته اند؟ ۱۷

چندین سال می گذرد که مردم آذربایجان از رو به خشکی رفتن دریاچه ارومیه مسئولین بی مسئولیت و لاابالی و بی تفاوت به این سرزمین را آگاه کردند. به آنان فهماندند که خشکیدن دریاچه، یعنی کویر شدن منطقه بزرگی از کشور، تولید بادهای نامناسب، ایجاد گرد وخاک، بالا رفتن درجه حرارت محیط، و ناپدید شدن پرندگان و جانوران است.

دریاچه ارومیه می خشکد. کشتی ما به گل نشسته است. زیرا ملوان ما مرده و جای آن را یک آخوند گرفته است. آخوند از تکنولوژی، محیط زیست، دانش فزاینده و پیشرفته امروز چیزی نمی داند. آخوند شکمباره و زنباره است، و هر آن تلاش می کند تا بر ارقام دزدی های میلیاردی خود در بانک های خارجی بیافزاید شاید ۴۰۰۰ سالی عمر کند البته آخوند می داند که آخرتی وجود ندارد و آن کلاهی بوده که بر سر مردم خردباخته گذاشته است.

دریاچه ارومیه می خشکد. کشتی ما به گل نشسته است. زیرا ملوان ما مرده و جای آن را یک آخوند گرفته است. آخوند از تکنولوژی، محیط زیست، دانش فزاینده و پیشرفته امروز چیزی نمی داند. آخوند شکمباره و زنباره است، و هر آن تلاش می کند تا بر ارقام دزدی های میلیاردی خود در بانک های خارجی بیافزاید شاید ۴۰۰۰ سالی عمر کند البته آخوند می داند که آخرتی وجود ندارد و آن کلاهی بوده که بر سر مردم خردباخته گذاشته است.

مراتب این مصیبت و پیش آمد بزرگ دهان به دهان به گوش بسیاری از مردم ایران رسیده و همگی در نگرانی و اضطراب بسر می برند. آنگاه به گوش مقامات و نمایندگان مسئول در مجلس رساندند. اما گویا هربار که موضوع در پارلمان مورد بحث و شور قرار گرفت، با دو فوریت رد شد.

البته باید هم چنین پیشنهادی رد می شد. کشوری که از بالا تا پائین، از رهبر تا آخوندک حوضه علمیه، از رئیس جمهور تا تک تک وزیران و استانداران دزد و کلاشند، و هرکدام در اندیشه حساب میلیونی و میلیاردی خود در بانک های کانادا، انگلیس، سوئیس، قطر و دوبی اند، دیگر دریاچه ارومیه بی معنی و بی مورد است. بودجه برای تولید فرزند مجتبی خامنه ای جنایت کار به کمک پزشکان در انگلیس، لازم بود، اما دریاچه ارومیه بخشکد مانعی ندارد.

اگر هم مردم تبریز و ارومیه تظاهرات آرام کردند، و خواسته های خود را مطرح نمودند، پاسخ آنان شلاق و گلوله زندان است. وگویا مردم دیگر این سرزمین، از کرد، بلوچ، لر و فارس هم وظیفه ای در برابر برادران و خواهران ترک خود که به پا خاسته و سینه خود را در برابر گلوله رژیم جنایتکار گرفته اند، مسیولیتی ندارند، و شبها را تا بامدادان در خواب خوش و راحت به سر می برند.

این نقشه جامع دریاچه ارومیه است که می تواند جابه جا شود و مناطقی را که می پوشاند نشان دهد. در عکس به خوبی پیداست که وجود این دریاچه موجب سبزی و خرمی دهها شهر و ده آذربایجان بوده، و نابودی آن استان بزرگی را به خشکی  و نابودی می کشاند.

اکنون هرچند ماهی یکبار از دزدی های کلان مسئولین و کمبود بودجه در یک یا چند وزارتخانه گفتگو می شود. وقتی هم که پرسش می شود این کمبودهای میلیاردی در یک مؤسسه گناه و کوتاهی از کیست، و کی پاسخ گوی این چپاول گری ها هست؟. پاسخ این خواهد بود: «کی بود، کی بود، من نبودم». هنگامی که ناپدید شدن میلیون ها دلار در دستگاه ریاست جمهور به گوش می رسد، هرکدام گناه را به گردن دیگری می گذارد.

همین شنبه پریروز ۵ شهریور روزنامه ‌های تهران امروز، شرق و دنیای اقتصاد از دزدی های کلان میلیاردی در استانداری تهران خبر داده‌اند. تهران امروز با چاپ عکسی از مرتضی تمدن استاندار فعلی در کنار کامران دانشجو استاندار قبلی تهران، و وزیر علوم فعلی در دولت محمود احمدی‌نژاد، از قول مصطفی پورمحمدی نوشته است که پرونده‌های اختلاس در استانداری تهران «هم به دوره استاندار قبلی و هم به دوره استاندار فعلی» مربوط است، و در میان این پرونده‌های اختلاس «هم پرونده میلیاردی داریم و هم پرونده خرد».

این ویدیو تظاهرات مردم ارومیه به مناسبت خشکیدن دریاچه ارومیه رانشان می دهد. تظاهراتی که رژیم آخوندی به جای پاسخ مثبت دادن، مردم را دستگیر و یا به گلوله می بندد.

بسیار جای نگرانی و عصیان است که در سرزمین ما دیگر سنگ بر روی سنگ بلند نمی شود. در استانداری دزدی های کلان میلیاردی صورت می گیرد، استاندار وقت با بی پروایی شانه خود را خالی می کند، و گناه را به گردن استاندار پیشین می اندازد، و او را به جانشین خود پاس می دهد. در این میان ۷۰ میلیون مردم هستند که میان ۲ استاندار دزد به هم پاس داده می شوند.

گناه اصلی بی تردید با احمدی نژاد و وزیر کشور است که این چنین استانداران دزدی را در دستگاه خود می پروراند. البته احمدی نژاد هم هنگامی که شهردار تهران و یا استاندار اردبیل بود، گزارش های دزدی در دستگاه او داده بودند که مسئولان بالاتر همه آن ها زیر سبیلی رد کردند. از احمدی نژاد که بگذریم گناه با خامنه ای آخوند ۵ تومانی مشهدی و یک گله دیگر آخوند های شکمباره و زنباره است که مملکتی را غارت کردند، و ۲۰۰ سال از مدنیت و آدمیت به عقب راندند.

این دریاچه ارومیه در سال ۱۹۷۶ بوده است. دیگر این دریاچه وجود ندارد. زیرا آن سال ها، ما آخوند نداشتیم، ولی اکنون آخوند داریم. آخوندی که از توالت رفتن، صیغه کردن، انواع نجاسات دستور می دهد و در آن ها تخصص دارد، سویا محیط زیست، درختکاری، آبادانی، بهداشت، و آزادی بیان و گفتار مردم.

این دریاچه ارومیه در سال ۱۹۷۶ بوده است. دیگر این دریاچه وجود ندارد. زیرا آن سال ها، ما آخوند نداشتیم، ولی اکنون آخوند داریم. آخوندی که از توالت رفتن، صیغه کردن، انواع نجاسات دستور می دهد و در آن ها تخصص دارد، ولی از محیط زیست، درختکاری، آبادانی، بهداشت، و آزادی بیان و گفتار مردم. ناآ گاه و بی تفاوت است.

  • milad

    داداش گل من!

    اول اینکه چرا شما همه چیز رو به هم ربط میدی؟!!
    مثل اینکه مثلاً بگید گرمی هوا، به دلیل کوچ پرندگان گرمسگیریه!!!
    دوم اینکه این عکس آخری که گذاشتید که به قول شما عکس دریاچه اورمیه توی سال ۱۹۷۶ هستش، خودتون هم میدونید که این عکس یا اصلا مال دریاچه اورمیه نیست و یا اگر هم باشه، مال ۱۹۷۶ نیست! 
    اگر هم فرض بگیریم این عکس مال دریاچه اورمیه باشه، با توجه به کیفیت بالای این عکس، کاملا مشخصه که مال ۳۵ سال پیش نیست. درست میگم؟!
    با تشکر

    • برای صحت گفتار ما لطفا به لینک زیر مراجعه کنید                                                                                 https://picasaweb.google.com/lh/photo/gnDXaPsyCofq2mS-f7gPZw

      • milad

        باز هم درود خدمت دوست گرامی
        از اینکه به من نسبت جاسوس بودن رژیم رو دادید، ناراحت نشدم، از این ناراحت شدم که انگار توی این سایت، هرکسی بیاد نظری مخالف نظر شما رو بگه، به این نسبتهای ناروا محکوم میشه.
        به این لینکی هم که دادید، مراجعه کردم. من هنوز هم نمی تونم قبول کنم که این عکس مال سال ۱۹۷۶ باشه. آخه کیفیت عکس داد می زنه که مال اون موقع نیست. من خودم فوتوشاپ رو تقریبا به صورت حرفه ای کار می کنم و عکس قدیمی رو از جدید به خوبی تشخیص میدم.
        حالا می تونید قانع بشید یا اینکه من رو به جاسوس بودن متهم کنید!!

        • Marbadri

          حالا بگیریم عکس مال دریاچه برن در سوئیسه، یعنی دریاچه ارومیه خشک نشده و ملت دوست دارن الکی فریاد بزنن و کتک بخورن؟؟ خوب اون عکس فتو شاپه، یه عکس جدید شما پیدا کن و بزار اینجا همه ببینن ، تا سیه روز شود هر که در او غش باشد. ضمنا جاسوس بودن با احمق بودن فرق داره، شما تنها موجود دگمی هستی که جلوی پات رو هم برای دیدن باید آیه از قران نازل بشه.

          • milad

            درود بر تو ای دوست عزیز!
            حال و حوصله ی جنگ و دعوا رو ندارم. چون از طرز صحبت کردنت اینطور بر می یاد که میخوای دعوا کنی!
            من که نمیگم دریاچه ارورمیه خشک نشده! میگم این عکسی (عکس آخری) که اینجا گذاشته شده، تاریخش مال ۱۹۷۶ نیست. حالا نمیدونم اینکه چرا با این حرفی  که زدم، به کسی برخورده؟!!! 
            حالا این حرفی که من زدم، کجاش به نفع آخوندها و رژیمه، نمیدونم!!
            آیا به کسی توهین کردم؟!!
            آقای ارژنگ هم لطف کردن گفتن که این عکس رو از لینک بالا گذاشتن.
            من هم که گفتم و باز هم میگم، آقای زمانی که این عکس رو توی آلبوم پیکاسا وبشون گذاشتن، به نظر میاد به جای ۱۳۷۶، نوشتن ۱۹۷۶!!
            شما به کیفیت عکس نگاه کن، متوجه میشی. آقا یا خانم Marbadri، اگه تونستی یه عکس از ۳۶ سال پیش و با این کیفیت برای من پیدا کنی (که با فتوشاپ روش کار نشده باشه!)، من کلا فتو شاپ رو میبوسم میذارم کنار!

          • از شما گرامی سپاسگزارم و مورد بحث شما را می پذیرم .شاد، سربلند و تندرست باشید، سهراب ارژنگ

          • از شما هم میهن سپاسگزارم

        • Sarah

          milad jon chers narahat mrshi, masale jasosoi nest, masal in hast ka chera ma ka ingadar seneh pareh kardim in molahai bevejdan ro ka booi as ensanetat nabordan baydi mamlekat maro be in roz bekeshonand, albata as mast ka bar mast, shoma ka dar vatan hasti mebini ka in haromzadehi bedeen ba mamlekat ma chemikonand, man vagean drlam mari mardom vatanam va iran mesozeh ka bedast in lashekhorhi dozd va arab be vejdan darh nabod mesh tanha kari ka ma metonim berkoni in hast ka reshe in angal ro as been bebaraim ta iran man ro as dast in lash khora nejad bedeim, haef shoma rabti be jasosi nadareh moham in hast ka ma ba ham hamkari konim ta in angalha az been beravan, movafagh bashid

    • Zedeakhoond

      عکس دقیق هست شما چشم بینا نداری، تو و قومت آمدیید بچاپید بکشید نابود کنید و یران کنید چون چیز دیگری بلد نیستی همانطور که روزه خوان بزرگ رئیس قبیله گفت اقتصاد مال خره یعنی ما آمدیم نابود کنیم، حالا ماهم فهمیدیم که این غده ی سرطانی جمهوری شیطانی ریشه دوانده و هیچ راهی نداری جز اینکه این غده ی ویران گر را ببریم ولا اینکه تکه ای از خودمان هم بریده شود دیگر هیچ راهی نیست جز نابودیه ت

      • آفرین بر شما هم میهن فرهیخته و گرامی که حقیقت نوشتید. این مزدوران حکومتی که همه سفارت خانه های مردمی را اشغال کرده، و به مراکز جاسوسی، آدم کشی و جنایات خود در آورده اند، هر موضوعی که مربوط می شود به میهن آش و لاش ما، بلادرنگ جبهه گیری می کنند، و با ذکر مطالب بی ربط، اذهان عمومی را مخدوش می سازند. باز هم از شما هم میهن سپاس بیکران دارم.

      • milad

        عزیز من، چرا توهین می کنی؟!

        منظور من، عکس آخری بود نه عکس اون لنجی که توی نمک فرو رفته.
        در ضمن، (با این که لازم نمیدونم بگم، چون به کسی ربطی نداره) من خودم مخالف سرسخت رژیم آخوندی هستم، چرا باید بیام ازشون طرفداری کنم. من با این مخالف هستم که بعضی ها بیان با حرف بدون دلیل و مدرک، با احساسات ما بازی کنند و سو استفاده کنند.فکر کنم قضیه رو برات روشن کرده باشم

        • آفرین بر میلاد گرامی، ما به شما توهین نکردیم، و میهن دوستی، و مبارزه شما با رژیم را ستایش می کنیم. ارادتمند، سهراب ارژنگ

  •  عید فطر مبارک باد تول زما ورور افغانان و دیگر مسلمانان جهان عید سعید فطر مبارک باد. مدارا و سیاست به معنی خیانت نیست وقتی انسانی با طرفی قوی تر روبرو است اول بایست در تلاش بدست آوردن اسلحه باشد. جنگهایی که پیروزی در آنان صفر است کاری ابله هانه است و جز کشتار مسلمانان و قحطی و فساد ثمری نخواهد داشت و داشتن سرزمینی ویران شده؟ اسلام دین علم اخلاف سیاست حکمت است کاری که صلاح الدین ایوبی است امروز بایس…ت فخر ملتهای مسلمان به داشتن ورزش بهتر علم بیشتر اخلاف محبت و انسانیت بیشتر همدردی عدالت صفا ومردانگی بیشتر ترقی صنعتی و تجاری بیشتر نه اینکه مشتریان ابله سلاحهای از رده خازج شده شرکتهای سازنده مواد منفجره و مواد مخدر باشیم و آنان سرمایه های ملی مارا تاراج کنند و عوض آن بمب و اسلحه و تانک توپ بدهند قذافی در لیبی؟ صدام در عراق و…. ملتهای ما بایست متحد پبیشرو در علم دانش ورزش و رفاه و اخلاق دوستی محبت عفو مهربانی باشند. نه اینکه چهره ای ابله تمامیت خواه دزد فاسد روشوه خوار بیسواد عقب افتاده آدمکش انتحاری بی شعور و جاهل مقلد های تهی مغز از ما ارایه دهند. آنهم ملتی قهرمان که در گذشته انگلستان را به زانو درآورد و حالا به دریوزگی به شرق و غرب پناه می برد؟ نظام الهی بر محبت دوستی اخلاف عدالت عفو بزرگواری دانش انسانیت برادری و برابری پایه گذاری شده است نه به کشت کشتار جهل تعصب های کور و بی دانشی اطلب العلم ولو به سین؟

  • جواد

      در طول تاریخ از شیخ جماعت دزد تر دروغگوتر  وکپیف تر  و آدمکشتر  نبوده است  
        تا بحال کدام شیخ  در طول تاریخ حاضر به پاسخ گویی بوده است چه در حساب وکتاب مالی و چه در کارهایشان  همیشه در حال خوردن وچاپیدن بوده اند این الاغ سواران که در  قبل از انقلاب به خاطر یک نان می رقتند روزه می خواندند حالا دست به انواع دزدیها و غارتها ی میلیاردی می زنند  چرا هیچوقت حاضر نیستند بگویند که چه کارهایی می کنند هر کسی هم که تا دوروبرشان  بپیچد می اندازش زندان مانندپالیز دار
      این دزدان  وغارتگران دینی که به نام خدا می دزدند وبه نام خدا می چاپند وبه نام خدا می کشند هیچوقت حاضر به پاسخگویی نبودند ومخالفان خود را ملحد مشرک مفسد  فی ا لارض می خوانند همانطور که حافظ شیرازی بارها در دیوانش از این افراد به سیاهی  وبدی یاد کرده است
      حال که ناتو وامریکا وغرب با سوریه در افتاد هاند واینها به شدت ترسیده اند  و  کشتار مردم سوریه را هیچ چیز نمی گویند  که چطور ارتش سوریه مردم را به رگبار می بندد  اما اگر یک صدم  همین کارها را اسراییل یا امریکا می کرد  هزار با در بوق هایشان می دمیدن دکه واویلا چه شد ومی بینیم که هر روز چه کشتاری بشار اسد راه می اندازد که روی اسراییل را سفید کرده است  و اسراییل اینهمه در فلسطین ادم نکشته که در این چند ماه بشار اسد کشته است  احتمالا بشار اسد همرا ه خامنه ای وخمینی به بهشت خواهد رفت کنار حوریان بهشتی  خواهد بود

  • دوست ګرامی  مقایسه کردن مشګل
    مسلمانان در امروز با زمان حضرت محمد شاید اشتباه باشد  حضرت محمد دارای نبوغ خیره کننده نظامی و
    مدیریت بود که اګر به آن تاییدات الهی هم 
    اضافه شود منصفانه می بینید که با شرایط امروز جور نیست که یک مشت شیاد
    دلال پول پرست امور مسلمانان را در دست ګرفته اند 
    آیا شیوخ عرب در حمامهای ساخته شده از عاج غسل نمی کنند؟  آیا دارای قصرهای هزار یکشبی نیستند و آیا
    ماشین های بنز تماما از تلا سفید ساخته شده سوار نمی شوند. آیا این هم دروغ است که
    صدام دوازده قصر سلطنتی داشت  آیا قذافی تنها دریک بانک بیش از سی میلیارد
    دلار ثروت مردم محروم کشورش را بنام خودش نخوابانیده است؟ آیا این هم دروغ است که
    فرزندان سردمداران دزد کشورهای اسلامی در قمارخانه ها اروپ و آمریک به عیش و عشرت
    مشغولند.  شما با ا
    ین رهبران دزد فاسد نادان میخواهید ملتهای مظلوم مارا به جهاد کی بفرستید؟  آیا سی سال جنګ در کشور زیبای ما برای ما چه
    نیک بختی هدیه آورده است . در زمان حضرت رسول  میدانهای جنګ بیشتر به زور
    بازو و تکنیکهای بدنی و مدیریتی وابسته بود نه اینکه امروزه اسلحه های هوشمند و
    کامپیوتری و عینکهای با دید کامل در شب و دستګاههای شناسایی
    ماهواره ای؟  آیا شما
    در باره جنګ ایران و عراق هیچ مطالعه ای کرده اید که هشت سال جوانان مسلمان را که
    با خلوص نیت به میدان جنګ میرفتند طمعه آزمایشهای اسلحه های جدیدشان کردند  رهبران کم شعور و ابله ما بدون داشتن علم نظامی
    و علم مدیریت  به جنګهای بی حاصل
    میروند؟  شما رهبران کنونی را با رهبران
    صدر اسلام مقایسه میکنید؟  یک مشت دزد
    وابسته و شهوت پرست تمامیت خواه که اکثر شان وابسته های غیر مستقیم و یا مستقیم به شرکتهای عظیم بیمه و سازندګان اسلحه هستند و اینان دلالان و بازاریابان آنان میباشند.  اطلب
    العلم فریضه کل مسلم و مسلمه  یعنی چه  آیا ما از لحاط علم و دانش و صنعت عقب نیستیم؟
    آیا طبق همان قوانین اسلامی نبایست به علم و دانش ارج نهیم؟

     

    اکنون جوانان ما که از لذتهای ازدواج و عشق محروم هستند و کار دانشګاه
    ندارند و ثروتمندان ما روی میلیاردها دلار خوابیده اند دست دزد بینوایی که قطعه ای
    نان دزدیده است را بنام اسلام قطع میکنند ولی آن حکام جابر و تمامیت خواه که
    میلیاردها ثروت مردم را دزدیده اند آزادنه میګردند؟  آیا خفه کردن و ازبین بردن لذت جنسی و عشق تنها
    برای طبقه محروم جامعه است؟  این کدام
    عدالت است که فرزندان جوان کشورهای ما از همه لذتهای دوستی و عشق محروم باشند و
    زنان ودختران زیبا تنها مال ثروتمندان میلیاردی باشد.  یا کسانی که به راه
    ناصواب از روی اجبار رفته اند.  جهاد بر
    علیه نفس عماره  جهاد واقعی است  کشورهای پیشرفته دنیا
    امروزه از این نادانی و جهل و بی دانشی ما کمال سو استفاده را کرده و میکنند. هفت شهر عشق را عطار ګشت  ما هنوز اندر
    خم یک کوچه ایم. 
    خاورمیانه روی دریایی از نفت خوابیده است ولی مدیران
    ابله و بی شعورش مردم را به فقر و نادانی جهل و کشت کشتار دلالت میکنند یا رهبری
    میکنند.  هرکه حق بګوید کافر است و کسانی
    که شیاد هستند لابد مومن. آیا کتاب تمدن عظیم اسلامی تالیف
    جرجی زیدان را خوانده اید؟  کو آن علم و تمدن عظیم  دلالان و
    شیادان مردم را به فقر و بیسوادی  جهل و
    تعصب های ابلهانه رهبری کردند و خودشان توبره های خود را از ثروتهای ملی مردم پر
    کردند. آیا بعد از جهاد نبایست به
    سازندګی پرداخت . مسلمانان اینهمه کشور دارند چرا در علم و دانش اینقدر عقب افتاده
    اند؟  جنګ با اسلحه های خارجی همان کاری که
    هشت سال ایران و عراق کردند آنان آنقدر زیرک بودند که به هر طرف آنقدر اسلحه
    میدادند که هیچکدام شان پیروز نشوند؟  لابد بریدن سر حضرت امام حسین هم نوعی جهاد
    شرعی بود ‎؟  کدام انسانی سر نوه پیامبر
    خود را می برد و خانواده پیامبرشان را آواره و قتل عام میکند؟  آیا مسلمانان نبودند که اینکار را کردند؟  تمدن اسلامی دریایی از معرفت علم و اخلاق است
    که هنوز هم دنیا در برابر کسانی مثل مولانا جلال الدین بلخی سر تعظیم فرود میآورد
    یا سعدی یا حافظ عطار و ابن سینا   آنان
    فخر اسلام هستند تا بمب ګذاران انتحاری؟ 

     

    دنیای امروز دنیای علم صنعت  و
    پیشرفتهای علمی اخلاقی است  نه دنیای
    تمامیت خواهی زور ګویی تکفیر اسلام یک دین پیشرفته است که
    آنرا با جهل و خرافات و تعصب های کور و تعبیر های فاسد و غلط آلوده کرده اند.  دزدان و شیادان در اسلام
    رخنه کرده و از تعصب و سادګی مسلمانان حداکثر سو استفاده رامیکنند  جوانان مارا برای خاطر حوریان بهشتی روی مین ها
    می فرستند و خودشان حوریان زمینی را در آغوش میفشارند جوانان ما به خود ارضایی
    مشغولند و آنان در آغوش مه پیکران غنوده اند؟ 
    ثروتمندان ده ها و صدها معشوقه از تمامی دنیا دارند ولی جوانان ما حتی نمی
    توانند یک همسر داشته باشند؟  کار نیست
    مسکن نیست  مدرسه نیست؟ آنان هم که برای
    خاطر زندګی مثلا بهتر به اورپ و یا آمریک رفته اند حمال های آنان شده اند . جوانان
    ما از روی ناامیدی به اعتیار پناه برده اند لابد اینهم دروغ است  جهاد بایست برای سازندګی هم باشد نه تنها جنګهای کور؟ جوانان ما آواره شده اند  آنان که دستشان به دمی ګیر کرده مجبور هستند
    رشوه ګیری کنند. فساد اداری در کشورهای ما غوغا میکند  آیا هیچ جهادی بر علیه اینان نبایست بشود؟ زنان
    خود سوزی میکنند  چرا؟ بهترین جوانان ما
    خودکشی کرده اند و میکنند زیرا ناامید هستند ؟ 
    خود طبقه متوسط و فقیر آمریک و اروپ هم ګرفتار دزدان و شیادان و شرکتهای
    غارتګر بیمه و سازنده مواد منفجره و مخدر و یا سایر تولید کننده ګان هستند در صنعت
    خوراک آنقدر مواد سمی به داخل قوطی های کنسرو داخل میکنند که
    مردم به چاقی بیشتر از حد ویا سایر بیماریها مبتلا میشوند. همه مردم دنیا در بند غارتګران و دزدان هستند حتی
    درکشورهای مثلا پیشرفته.  حالا ما عوض اتحاد و رهبری بسوی پیشرفت اخلاق و انسانیت  مردم را به جهاد کور تشویق کنیم؟  تا کارخانه های اسلحه سازی بنجلهایشان را بما
    قالب کنند؟ آیا سی سال جنګ و بل بشو ها در کشورهای ما بنفع
    مردم ما بوده یا شرکتهای سازنده مواد مخدر منفجره و یا سایر تولید ګنندګان مواد
    مصرفی و یا شرکتهای بیمه ؟  درخت تو ګر بار
    دانش بګیرد  به زیر آوری چرخ نیلوفری
    را   هیچ کس علامه دهر نیست این خود خواهی
    و تمامیت خواهی است که کسانی خود را برتر و دانا تر و مسلمان تر از دیګران
    میدانند؟  رسد دانش من بحدی که بدانم که هنوز نادانم. عظمت دنیا در بزرګی و کوچکی آنقدر هست که ما
    نبایست به خودمان غره شویم که ما درست میګوییم درست  می فهمیم و دیګران در اشتباه اند و بایست کشته
    شوند؟  امیدوارم که این افراط تفریط ها
    مایه مشګلات بیشتری نشود  دینها برای سعادت
    و بهتر شدن زندګی مردم آمده اند نه برای کشت کشتار و قتل غارت فساد و دزدی و دلالی
    و دروغ ګویی و دو رویی؟  اګر دزدی بایست
    کشته شود  آن دزدان میلیاردی در درجه اول
    هستند نه آفتابه دزدان؟ 
    اکثریت مردم حق حکومت عادلانه دارند با درنظر ګرفتن حق اقلییتها  نه اقلیتهای ظالم مردم را با ترس و فساد و تفنګ
    و تکفیر به زیر بردګی خود بکشند؟  ګروهی
    همه نوع مواهب زندګی را غارت کنند و ګروهی هیچ نداشته باشند و اګر اعتراضی بکنند
    کشته شوند؟ 

  • azadi

    fagat bayad hame iran che torko che kordo che lord va che fars hamegi bekhatere mohite zist va zolmi ke beheshon shode faryadeshan ra yeki konand

  • شیادان در
    پی قربانیان  طرح نظم نوین جهانی 

     

    درکتابهای
    قدیمی می خواندیم که شیادی به شهری رفت که در آن مردمش بیسواد بودند  معلمی فرزانه مشغول یاد دادن خواندن ونوشتن به
    مردم بود. شیاد سرکلاس وی رفت و ګفت ای مردم این شخص بد است و سواد ندارد  میګویید نه حالا من امتحانش میکنم. مردم قبول
    کردند  او به معلم ګفت بنویس مار  معلم روی تخته سیاه نوشت مار  شیاد جلو رفت و ګچ را از دست مرد ګرفت و عکس
    ماری کشید  و ګفت ای مردم مار این است که
    من نوشتم یا آنکه او نوشته است. مردم بیسواد
    هم یک صدا ګفتند آنست که تو نوشته ای و معلم را با خفت از شهر بیرون کردنډ.  سیستمی که دنیا را کنترل و حکومت پنهانی میکند
    میخواهد که مردم دانا عاقل و باسواد و مدیر و مدبر نباشند بلکه تمامیت خواه فرصت
    طلب  دزد فاسد  بیسواد 
    متعصب باشند تا براحتی بتوانند بین آنان اختلاف
    انداخته آنان بهم مشغول باشند و خودشان با دقت توبره هایشان را از غارتها پر
    کنند.  آنان تشکیلات
    خیره کننده ای دارند و هزاران متخصص بسیار خبره و با هوش در استخدام دارند آنان به
    تمامی نکات ضعف مردم آګاه هستند و برنامه ریزیهای کلان میکنند.  آنان از تفرقه اندازی نفرت پراکنی خود خواهی و
    یک دندګی و تعصبهای کور کمال سو استفاده را میکنند و کسانی که از دستور آنان
    سرپیچی کنند سهمګین مورد تنبیه قرار میګیرند. 
    ګرچه آنان با داشتن و استخدام دانشمندان خود فروخته و برنامه ریزان ماهر و
    در اختیار داشتن وسایل ارتباط جمعی هرچه که بخواهند به خورد مردم میدهند و از مویی
    کوهی میسازند ولی باز کردن دست آنان هم بسیار ساده است. 

     

    حضرت مسیح
    تنها یک دین آورد  مسیحیت  ولی امروزه در تنها در چند ایالت آمریک بیش از
    شش هزار نوع کلیسا و شش هزار نوع بقول خودشان دکترین و تفیسر از کتاب مقدس وجود
    دارد در قرون وسطی باحتمال آنان آدمکشان را برای ضربه زدن بهم  استخدام میکردند ولی حالا با ترس از قانون تنها به مباحثه های کلامی می پردازند. در قرون وسطی
    کشیش ها که برباورهای قلبی مردم  و ګفته
    های ذهنی مردم سوار شده بودند و از یک باور یک حقیقت محض ساخته بودند هرکس مخالف حرف
    آنان حرف میزد تکفیر میشد و به عنوان کافر به آتش سپرده میشد تا بسوزد و پاک شود و
    حتی به آنان جادوګران هم میګفتند.  حضرت مسیح که برای محبت و دوستی حتی حاضر شد خودش هم به صلیب یا چهار میخ کشیده
    شود مدتی دغلان وشیادان در لباس روحانیت مردم را غارت وکشتار
    میکردنډ.  آنان کتاب مقدس را از مردم دور
    میکردند و چون به زبان بیګانه لاتینی نوشته شده بود مردم با سواد های کم خود نمی
    توانستند که آنرا بخوانند وپس مقلد مراجع دینی بودند.  و مراجع دینی اګر شیاد بودند براحتی از مردم سو
    استفاده میکردند.  مارتین لوتر کتاب مقدس
    را ترجمه کرد و این بار مردم کتاب را میتوانستند بخوانند و دیګر کشیشان همه کاره
    نبودند و همه کلام آنان مورد قبول قرار نمی ګرفت بلکه مردم براحتی میتوانستند به
    کتاب مقدس مراجعه و ګفتار های کشیشان را امتحان و یا برابر کنند.  دکان بسیار از شیادان مذهبی تخته شد.  در دروه روشنګری تفیسرهای انسانی و بهتری از
    کتاب مقدس شد. مثلا لسینګ در کتاب ناتان عاقل نوشت  که صلاح الدین ایوبی از وی که یهودی بود پرسید
    کدام دین بهتر است  اسلام مسیحیت یا
    یهودیت  او ګفت هر دینی که انسانهایی والاتر و بهتر و سالمتر راستګو تر پاک تر به جامعه تحویل دهد آن
    دین بهتر است؟ 

     

    متاسفانه
    ما درکشوریمان در قرون وسطی از لحاط فرهنګی هستیم  یک مشت شیاد دین را هرطور که صلاح
    و مصلحت خودشان باشد تفسیر میکنند وبرای همین هم هست که ماهم مذهب های بی شماری
    داریم  و بعد هم بین این مذهب ها دشمنی و
    تخم نفرت ریخته اند تا مردم با هم مشغول باشند و آنان براحتی بتوانند مارا غارت
    کنند.  مثلا جنګ عراق و ایران هشت سال
    جوانان هر دو کشور را بخاک خون کشانیدند و یک دیوانه ای مثل صدام را تحریک کردند
    که به ایران حمله کنند آنان با ظرافت و دقت بهر دو طرف آنقدر

    اسلحه می فروختند به بهای سنګین و بازار سیاه تا هیچ کدام آنان نتوانند در جنګ پیروز شوند و درحقیقت شرکتهای بیمه مواد مخدر و مواد منفجره
    بودند که در این جنګ پیروز شدند.  بازار سکس
    در کنترل آنان است  از نظر پزشکی سکس یک
    خواسته است که نمی شود آنرا کاملا سرکوب کرد درست مثل تمایل به خوردن و
    آشامیدن.  محدود کردن دختران به بهانه
    اینکه باعث تحریک پسران می شوند منطقی نیست 
    زیرا یک دختر زیبا در هر حالت میتواند محرک باشد چه لخت باشد چه پوشیده
    بستګی به مردی دارد که به او نګاه میکند 
    اګر مرد سکس را باعشق یکی کرده باشد میتواند خود را نګه دارد وګرنه شینده
    اید که پسری جوان به یک زن بالای هشتاد سال حمله جنسی میکند
    و اورا مورد تجاوز جنسی قرار میدهد زیرا در این جوان سکس با عشق بستګی نداشت بلکه
    یک حالت مکانیکی بود بدون هیچ احساس دوست داشت و عاشق بودن.  شما هم حتما شنیده اید که
    مردان جوان به زنان بسیار مسن حمله های جنسی میکنند و یا مردان مسن به دختر بچه
    ګان تجاوز جنسی میکنند.  حالا اګر عشق با
    سکس یکی باشد بسیار بعید است که این کارها انجام شود متاسفانه در کشورهای اسلامی
    دختر ها را از پسرها جدا میکنند و اینکار اشتباه است زیرا با این وسیله نمی توانند
    موتور سکس را کنترل کنند بلکه آنرا به بیراهه میکشانند و عملا عشق را از سکس جدا
    میسازند و پسران به جلق زدن و یا هم جنس بازی و یا عمل جنسی با حیوانان و پیرزنان
    روی میآورند. 

     

    ثروتمندان
    با داشتن ثروت براحتی در سن های بلوغ برای پسر و دختر خود زوج عشقی یا جنسی فراهم
    میکنند و بعدها هم دستشان باز است تا هرچه دختر میخواهند به خوابګاه هایشان ببرند. میګویند بعضی از ثروتمندان در قدیم تاهزار زن
    داشتند که این یک حرص و یک تمامیت خواهی محض است 
    درست مثل جمع کردن ثروت های بیکران نامشروع آنان هم
    زنان و دختران را به ضرب پول و دین در حرمسراهای خود زندانی میکردند بعد هم باز
    بنام دین بیضه پسران جوان را میکوبیدند تا آنان اخته شده
    آرزوی تمایل و هم خوابګی با زنی نداشته باشند و بعد این قربانیان خود را به مراقبت
    قربانیان دیګر خود  می ګذاشتند و اینان
    رهبران اسلامی بودند؟  ناصرالدین شاه و
    بسیاری از علمای دین اطراف او از این دسته اند؟ 
    خوب دینی که قرار بود برای رفاه آسایش و زیست بهتر مردم باشد اکنون به
    دشمنی قهار و حربه ای سهمګین در دست شیادان بود. 
    درحالیکه در غرب و کشورهای صنعتی دختران وزنان آزاد هستند در کشورهای
    اسلامی به بهانه اخلاق دروغین آنان را در بند میکنند و نیز مردان فقیر را به
    محرومیت وا دار میکنند. آنان ثروتهای مردم را تاراج میکنند و مردم را به بند
    میکشند. دزدی بینوا را که نانی دزدیده چون ګرسنه بوده دستش را قطع میکنند ولی
    میلیاردها دلاری که از ثروت ملی کشور دزدیدند را قانونی میدانند؟  بنام دین و اسلام در آغوش مه پیکران بین
    المللی  میخوابند و در حمامهای عاج غسل
    جنابت اسلامی میکنند و در قصرهای تلا زندګی میکنند که حتی
    داشتن یک حلقه تلا برای مرد در اسلام مکروه است؟ 
    بعد هم این پادوهای اربابان اصلی به فتنه و تفرقه دامن میزنند تا راحت تر
    بتوانند مردم را کنترل کنند. آنان جوانان ساده دلی را بصورت
    آدمک درآورده به دست آنان تفنګ و فشنګ میدهند تا از منافع آنان در برابر دیګران
    دفاع کنند؟  متاسفانه ما هم بجای داشتن
    وحدت باهم با هم به ستیز بر میخیزیم و یا با مردم عادی سایر کشورها که آنان هم در
    زیر سلطه همین غارتګران هستند به نبرد می پردازیم.  مثلا اکثر طبقه متوسط و فقیر حتی در کشورهای
    پیشرفته هم جز برده ای بیش نیستند  در
    کشورهای ما تورم مردم را غارت میکند در کشورهای پیشرفته با دادن اعتبار به مردم
    آنان را اسیر بانکها میکنند. درحالیکه تورمی نیست پولی به آنان وام میدهند و با
    ګرفتن بهره عملا آڼان را برده و بنده های خود کرده اند و کسی با سی سال کار حتی یک
    دلار هم از آن خود ندارد.

     

    به برادران
    تفنګ میدهند تا با هم نبرد کنند از هرطرف که کشته شود به نفع آنان است. آنان اسلحه
    های خود را فروخته اند و هرکسی هم که کشته شود برای آنان مهم نیست؟  درحالیکه ثروتمندان کشورهای اسلامی با داشتن
    چندین زن رسمی و غیر رسمی و ناخنک زدن به دختران دیګر باز رسمی و غیر رسمی  اګر دست یک پسری یک عکس زن دکولته ببینند فورا
    وا اسلاما فریاد میکنند؟  ګویی دیدن یک عکس
    زن زیبا جرمی عظیم است در صورتیکه میتوان عکس زن زیبا را تنها بعنوان زیبا بودن
    نګاه کرد مثل اینکه ګلی زیبا و یا پرنده ای زیبا را نګاه میکنید. فرزندان آنان در
    بهترین کالج ها و دانشګاه ها ی دنیا تحصیل میکنند و باګرفتن معلم خصوصی اګر مغز خر
    هم داشته باشند لیسانس میګیرند و از دوران بلوغ هیچ کمبود جنسی نداشته اند ولی
    جوانان معمولی ما که بایست تا سن های بالا جلق بزنند و ازداشتن همسر محروم هستند
    باید خودشان در بدتری مدرسه ها دولتی و یا دانشګاه های دولتی
    درس بخوانند تا مدرکی بګیرند یا ترک تحصیل کنند و کارګران ساده شوند.  من مخالف آزادی بی بند بار هستم ولی این فشارهای بیش از حد هم به خودکشی و انحراف
    جوانان برمیګردد. افراط و تفریط در هرکاری صلاح نیست.  در صورتیکه در غرب مردان و پسران راحت تر
    میتوانند عشق همراه با سکس داشته باشند برای جوانان ما رویایی بیش نیست؟ آنان به
    امراض روانی دچار میشوند  و یا پدر مادر
    بینوای خود را در فشار میګذارند تا برای آنان امکان هایی فراهم آورد .  دینها هم برای عده ای ثروت و مکنت و اعتبار و راحتی بوجود میآورد وبرای عده ای هم مرګ نیستی غارت و از بین
    رفتن تمامی امکانهایی که میتوانستند داشته باشند. 
    مردم ما برای خاطر دین هم آواره
    شده اند و بایست با مشګلات جدیدی دست پنجه نرم کنند. دینهایی که قرار بود برای آسایس و بهتر کردن زندګی ما آمده باشند حالا حربه هایی
    در دست تمامیت خواهانی شده اند که خود را مسلمان تر عاقل تر
    ازدیګران میدانند و درحالیکه حتی سواد کلاسیک کافی ندارند مثلا حتی از خواندن ودرک
    خود قرآن هم عاجزند  خود را علامه های دهر
    می پندارند و تنها خودشان را قبول دارند و حاضر به بحث های
    علمی هم نیستند. خشکه مقدسهای بیسوادی که مردم را بصورت کالا و وسیله در آورده اند
    و میخواهند بر آنان حکومت کنند و آنان برده هایی بیش نباشند و از ساده دلی و تعصب
    های آنان سو استفاده کردن درست مثل شیادی که مار را می کشد
    برګرده آنان سوار شده اند. آنان بایست به امید حوریان خیالی
    بهشت در این دنیا محرومیت بکشند یا روی مین های بدوند و تکه
    تکه شوند تا در بهشت که شاید خود سردمداران هم به آن اعتقادی ندارند در آغوش
    حوریان بخسبند.  خودشان حوریان زمینی را غارت میکنند و به دیګران وعده حوریان بهشتی همیشه دوشیزه را میدهند. اګر واقعا آنان به این ایمان
    داشتند بایست حوریان زمینی را به دیګران می سپردند و خودشان برای حوریان بهشتی منتظر
    میشدند؟  

     

    شاید بسیاری
    از این جانماز آبکشها و دینداران ظاهری اصلا به دین و خدا و پیامبر هیچ اعتقادی هم
    نداشته باشند و تنها برای ګذران روزګار و خر کردن مردم ساده دل از این راه توبره
    های خود را پر میکنند که از قدیم ګفته اند تا ابله بسیار است مفلس در نمی
    ماند.  مابایست از خرد استفاده کنیم و عقل
    سالمی داشته باشیم به علوم دنیا دسترسی داشته باشیم تا آدمکهای آنان نشویم.
    دراینجا سخنی از مولوی می نویسم    ای بی
    خبران کجایید کجایید  
    محبوب در اینجاست بیایید بیایید  
    شما در بیابان سرګشته حیران  محبوب
    در همسایګی دیوار به دیوار  که مقصود این
    است که انسان بایست به هم نوع خود رسیدګی کرده اجتماعی باشد نه حج برود و از
    همسایه بینوای خود غافل که در اسلام هم هست که اګر همسایه ات ګرسنه است خواب برتو
    حرام است؟  البته من ګفتاری شنیده ام.  به امید پیروزی علم و
    دوستی وحق بر باطل و برکنار باد شیادان ظاهر فریب و غارتګر
    دو بهم زن تفرقه افکڼ   سراپرده یګانګی
    بلند شد به چشم بیګانګی در هم  ننګرید که
    همه باریک دارید و برګهای یک شاخسار و ګلبرګهای یک ګل. عشق به
    انسان و به پیشرفت همه انسانها.  سعدیا مرد
    نکو نام نمیرد هرګز   مرده آنست که نامش به
    نکوییی نبرند. توکز محنت دیګران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی؟  آیا اینان مسلمانند یا آنانکه دستور قتل کشت
    کشتار میدهند؟

     

     

     

    جوانان ما پراکنده اند معتاد اند کار
    ندارند مسکن ندارند پوهنتون کافی ندارند همسر ندارند زندګی ندارند آن وقت ملا عمر
    از کشت کشتار سخن میګوید بجای رسیدګی به مردم جهاد یعنی به چهاد ظلم فساد رفتن نه
    آدمکشی کور

     

    به امید پیشرفتهای علمی و فرهنګی و
    اخلاقی کشور زیبایمان سرزمین خورشید درخشان خراسان افعانستان