چشم پناهنده درمانده و ناتوان به امید همراهی شما هم میهن دوخته شده است ۱۲

ایرانیان خارج از کشور، هم وطنانی که داخل ایران زندگی می کنند و در مقابل سختی ها و خشونت ها و ستم های فراوان سکوت می کنند را یکی از عوامل اصلی پایداری حکومت دیکتاتوری اسلامی می دانند و نگارنده نیز با آنان در این زمینه هم عقیده است.

حال پرسش این جاست که ایرانیان خارج از کشور که بیشتر آنان در شرایط خوبی از نظر مالی و اعتباری به سر می برند و در اجتماعی که در آن قرار دارند نیز از جایگاه های خوبی برخوردار هستند، برای هم میهنان خویش که آواره و حیران کشورهایی نظیر ترکیه و عراق و یونان و… شده اند، چه کرده اند و چه می کنند؟ آیا نباید سکوت ایرانیان خارج از کشور نسبت به ستمی که به پناهجویان ایرانی می شود را دلیل ادامه یافتن شرایط بغرنج زندگی پناهجویان دانست؟

در تصویر یک زوج جوان ایرانی را مشاهده می کنید که نا امید و خسته از همه جا دست به اعتصاب غذا زده اند تا بلکه دل مسولین مربوطه در ترکیه به رحم آید و این پناهجویان را از این بی سر و سامانی نجات دهند.

در تصویر یک زوج جوان ایرانی را مشاهده می کنید که نا امید و خسته از همه جا دست به اعتصاب غذا زده اند تا بلکه دل مسولین مربوطه در ترکیه به رحم آید و این پناهجویان را از این بی سر و سامانی نجات دهند.

بی انصافیست اگر گفته شود که ایرانیان خارج از کشور تا کنون قدمی برای پناهندگان بر نداشته اند، حتمن کارهای زیاد و سودمندی برای پناهندگان سیاسی توسط ایرانیان خارج از کشور انجام گرفته است و نادیده گرفتن آنان عملی شایسته نیست ولی میزان قدم بر داشتن ها و کمک کردن به پناهندگان ایرانی، کافی نبوده و نیست و هر روز نیز به تعداد پناهجویان ایرانی اضافه می شود و در نتیجه همه روزه بر مشکلات پناهندگان ایرانی افزوده گشته، و شرایط برای آنان سخت و سخت تر می گردد.

نگارنده بر این باور است که کسانی کار پناهجویان ایرانی را سخت کرده اند و آنان را در موقعیت های سخت و حتی خطر بازگشت به ایران قرار داده اند که خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و پس از حوادث انتخابات سال هشتاد و هشت خود را به عنوان معترض و فعال سیاسی معرفی کنند و در نهایت شانس زندگی در اروپا را داشته باشند.

مادر سالخورده ایرانی که در طی یک تظاهرات در خارج از کشور حاضر گشته و با اشک های خود با مادران سهراب و ندا و دیگر مادران داغدیده وطنش همدردی می کند. این است همدلی و همبستگی ایرانیان که ما همواره از آن دم میزنیم.

مادر سالخورده ایرانی که در طی یک تظاهرات در خارج از کشور حاضر گشته و با اشک های خود با مادران سهراب و ندا و دیگر مادران داغدیده وطنش همدردی می کند. این است همدلی و همبستگی ایرانیان که ما همواره از آن دم میزنیم.

اینگونه از افراد که متاسفانه تعداد شان کم هم نیست، درک درستی از معنای واژه “پناهنده” نداشته و ندارند و می خواهند از راه دروغ گویی به دول غربی و نقش بازی کردن، به هر قیمتی که شده کاغذهای مربوط به پناهندگی شان را گرفته و در نهایت از دادگاه یک جواب بله بگیرند.

بازگو کردن این مسائل، کمکی به بهتر شدن وضع پناهندگان ایرانی نمی کند و حتی داغ دلشان را نیز تازه می کند اما این سخنان باید گفته شوند و ایرانیانی که نقش یک پناهنده را بازی کرده و می کنند باید از عمل خود شرمگین و خجالت زده باشند چرا که هستند کسانی که با همسر و فرزندان شان در بدترین شرایط موجود در ترکیه به سر می برند و چندین بار به جانشان سوء قصد شده است.

کمک به پناهندگان ایرانی و تلاش برای بهتر ساختن زندگانی ایشان، برای آن دسته از ایرانیان خارج از کشور که از وضعیت مالی و اجتماعی خوبی برخوردار هستند، یک وظیفه ملی- میهنی بوده و فراموش کردن پناهندگان و اهمیت ندادن به شرایط آنان که بیشترشان را جوانانی تحصیل کرده بین بیست تا چهل و پنج سال تشکیل می دهند، عین خیانت به مام میهن است.

تنها در اینترنت گشتن و لینک های خبری را بازپخش کردن و کامنت و استاتوس نوشتن در فیسبوک، نمی تواند سنگی را از پیش پای آزادی خواهان ایرانی بردارد و هم میهنان گرانقدر خارج از کشور که از توانایی مالی و قدرت اجتماعی و سیاسی خوبی بر خوردار هستند باید متحد شده و برای اولین گام این حرکت ملی، به کمک پناهندگان بی پناه ایرانی بشتابند.
نگاشته را با بیتی از حضرت سعدی به پایان می بریم که می گوید:
تو کز محنت دیگران بی غمی/نشاید که نامت نهند آدمی

حتی اندیشیدن به اینکه چگونه این فرد توانسته چنین کاری را با خودش بکند انسان را دیوانه و غم زده می نماید. قطعن مشکلات و فشارهای روحی و سختی زندگی به اندازه ای زیاد بوده است که این پناهجو دست به چنین عملی زده است ولی نگارنده با اینگونه روش های اعتراض مخالف بوده و بر این باور است که اینچنین کارها نه تنها سبب موفقیت نمی شود که بلکه می تواند اثر منفی بر روند پرونده نیز بگذارد.

حتی اندیشیدن به اینکه چگونه این فرد توانسته چنین کاری را با خودش بکند انسان را دیوانه و غم زده می نماید. قطعن مشکلات و فشارهای روحی و سختی زندگی به اندازه ای زیاد بوده است که این پناهجو دست به چنین عملی زده است ولی نگارنده با اینگونه روش های اعتراض مخالف بوده و بر این باور است که اینچنین کارها نه تنها سبب موفقیت نمی شود که بلکه می تواند اثر منفی بر روند پرونده نیز بگذارد.

  • من امیرسهام الدین غیاثی در اولاندوی آمریکا
    مدرسه  شبانه روزی تاسیس کرده ام  که همراه با مزرعه است و دانشجویان میتوانند هم
    در اینجا زندګی کنند هم کار و هم درس بخوانند. من معلم دانشګاه هستم و اینکار را تنها برای کمک به ایرانیان بی پناه و دانشجویان کرده ام که بتوانند با
    محیط آشنا شده و موفق ګردند.  اګر بتوانید پناه جویان را کمک کنید تا به فلوریدا
    بیایند من در اینجا هم برای همه آنان کار دارم و هم محل زندګی و هم کمک های
    درسی.  آدرس من و
    شماره تلفن من و ای میل من به این قرار است . 
    تلفن  ۴۰۷۳۸۱۶۱۵۰ و ۴۰۷۲۸۱۹۷۰۴  ای میل

    Sghiassi_fhc@hotmail.com or Sahameddinghiassi@yahoo.com  address 10420 Lehman Road , Orlando, Fl 32825 and 13305 Lacebark Pine Road, Orlando, Fl 32832 . 
    I have place and work for all of them.

    • با تشکر از دکتر غیاثی عزیز- لطف و محبت شما گرامی تازگی ندارد. ما نشانی شما را داریم و به آگاهی پناه جویان خواهیم رسانید. باسپاس از شما، سهراب ارژنگ

  • Sahameddinghiassi

    این مدرسه
    شبانه روزی با هشت هکتار زمین کشاورزی اش و مرغداری و پرورش ماهی و آبزیان آن همه
    متعلق به شماست من فقط امانت دار هستم  به
    امید روزی که اینجا به دست جوانان ایرانی اداره شود و خانه ایرانی برای همه
    دانشجویان و پناه جویان ایرانی و دیګران باشد. 
         تا وقتی که با هم متحد نباشیم و دوستدار هم نباشیم
    وضع همین هست که است؟ 

     

    تا مادامیکه ما حسود  خود پرست 
    تک رو  غیر اجتماعی پول پرست هستیم
    و به دوستی و محبت نگاه نمی کنیم و کسی که بما خدمت میکند ابله اش می خوانیم و کسی
    که دست ما را میگیرد زندگی اش را سیاه میکنیم 
    و حامل تعصب های کور هستیم و خودمان دینمان و فکرمان را برتر و بالاتر از
    همه میدانیم و حاضر نیستیم که به طرف هم اجازه توضیح بدهیم  و زود اورا به مارک کافر  و بی دین و یا … کنار می زنیم  و همه چیز را تنها برای خودمان میخواهیم و به
    هم و به افکار هم احترام نمی گذاریم و برای مسخره کردن  دست انداختن هوکردن و سو استفاده کردن آماده
    هستیم وضع هم همین است  من در داستانهای
    واقعی مشگلات جوانان را نوشتم  که مایه
    تفرقه بیانداز و حکومت کن و یا با جهل عمومی به همه کشورهای ما مسلط میشوند  مشگل اصلی ماست ؟  متاسفانه سیستم بین المللی این تفرقه ها را میخواهد  و میخواهد که ما درنفاق باهم باشیم و آنان
    ایالات ویالات سرزمینهای متحد و متفق ولی ما متفرق  ضد هم مخالف هم منکر هم؟  متاسفانه دینها و مکتبهای اجتماعی همه برنظام
    تفرقه افکنی بین ما افزوده است بجای اینکه مارا متحد کند  پراکنده و متفرق ساخته است تا دیګران بر ما
    مسلط شوند و به ریش همه ما بخندند؟

  • Sahameddinghiassi

    The house of Iran , Neda

  •  
     تا ما متحد نباشیم  به هیچ جا نخواهیم رسید و غارتگران بین المللی به همکاری دیوانه ملی و محلی خودشان  با انداختن تفرقه های ملی نژادی  فومی  محلی  مذهبی زبانی  ما را بجان هم می اندازند و خودشان یعنی اربابان با همکاری تمامیت خواهان جانمازآبکش ها دزدان عظیم شان  بی تفاوتان  منابع ملی و ثروتهای ملی مارا به تاراج خواهند برد کما اینکه تاکنون برده اند.  نادانی جهل  تفرقه مذهب  تعصب  بی خردی و تمامیت خواهی حربه برنده است که در دست آنان است   آنان مجهز به علم دانش  همکاری  اتحاد هستند و ما برخلاف آنان  متفرق  و….  من به عنوان یک معلم دانشگاه اخراجی از ایران در آمریکا یک مدرسه شبانه روزی تاسیس کردم تا ّپناه گاه ایرانیان دانشجو و غیر دانشجو ود یگران باشد با دست تقریبا خالی اینکار راکردم که خانه ایران باشد ولی هیچ کسی به کمک من نیآمد و تا هنگامیکه این بی تفاوتی است چطور ما میتوانیم در جامعه بین المللی موفق باشیم؟ مردم ما بایست به دانشهای امروز مجهز شوند چرا ثروتمندان ایرانی در اینجا مدرسه و دانشگاه تاسیس نمیکنند؟ تا زیر دست دانشجویان را بگیرند؟ بهر حال من تلاش خود را کردم و اکنون هم احتیاج به همکار و دانشجو دارم کاری انسانی نه مادی به امید روزهای بهتر امیر غیاثی Dear friend

    I need students and partners to cooperate me and help me to run this boarding school. The students can live here, work and study. I can porduce organic food and I have land enough for these acitivies. I can also just rent rooms, cheaper than university to the students. I need also partners for differenct activities.

    I am Amir Ghiassi. My background includes teaching in college, university and high schools level, translations, interpretations, and writing. Currently, I have a boarding school located on a several acre property that includes a farm and a poultry and fish hatchery. And over twenty furnished rooms. International students and others looking for a boarding school where they can learn English and foreign languages. I am also looking for business partners to expand the school, school farms, and the hatcheries. I am a university teacher in foreign languages I am fluent in eight languages. I can teach eight languages. They include German, Turkish, Persian, English, Arabic, Pashto, Latin and other languages. I was instructor at University of Tehran, German and British High schools, German Embassy School, Oviedo High school, Seminole County Community College, Iranian High schools and Iranian S American Language and Boarding School in USA, Florida, and Orlando. This boarding school is nice beautiful and in compare with classes in university and other places much cheaper. Even my boarding is cheaper. Because I wish to help the students. Email: sghiassi_fhc at hotmail.com, sahameddinghiassi at yahoo.com. , http://www.Iranian.com if you like to read my writing. http://www.Tagged.com/sahameddinaghia... ,www.Multiply.com/sahameddinAmi… site. Or if you just write my name Sahameddin Ghiassi you see enough information about me. My profession or business is involved in? Education, translation, interpretation, writing, and consulting. Also farming, poultry and fish hatchery. Every body is welcome to my school. Amir Ghiassi
       

  • نام من سهام الدین غیاثی است من در اورلاندو معلم در کالج هستم و نیز یک مدرسه شبانه روزی دارم که هدف من کمک به دانشجویان بوده است. این مدرسه داری هشت هکتار زمین است همراه باسیستم ابیاری و قفس های نگهدای مرغ وسایر حیوانات. مدرسه دارای هزاران درخت میوه میباشد ونیز میتوان درابگیر مدرسه که یک هکتاراست ماهی پرورش داد. هدف من این بوده است که دانشجویان دراینجا هم کار کنند و هم زندگی و هم درس بخوانند. اگربتوانید ویزای تحصیلی بگیریدویا هر ویزای دیگری میتوانید که در این مدرسه یک اتاق بگیرید باقیمت ارزان تر از دانشگاه و خوابگاه های دیگر ودر صورت اینکه وقت اضافی خود را درمدرسه به کار وفعالیت بپردازید میتوانید ساعتی ۸ تا ده دلار مزد دریافت کنید. امیدوارم باهمیاری وهمدلی و همکاری شما این مدرسه پناهگاه دانشجویان شود تا باخیالی ارام به درس و تحقیقهای علمی خودبپردازند.و یک خانه ایران باشد.Hi
    I wish to work for the unity of mankind also.
    I am just a college teacher in Orlando. I have a boarding school. The best visa is student visa. If you have the i29 and visa; you need $1200 per month for a normal life. I can rent a room for $500 and university rent for $600. I can also offer job for 8 to10 dollars per hour. The school is 8.7 acres with a lot of cages for animals and pond for fishing and play grounds. The activities in the school is agricultral, vegetables, eggs, milk and meat…flowers and productions of fruits and trees. Also gardening. I need partners and students who are motivated to work and to produce. Yours Amir Tha address of school is 10420 Lehman Road, Orlando Fl. 32825 and 13305 Lacebark Pine Road, Orlando , Fl 32832. One of them is close to university and one of them is close to air port area and near future medical school

  • من برای همه ایرانیان در یونان  هم محل زندگی و هم کار و هم امکان تحصیل فراهم میتوانم کرد.  زنده باد همه ملتهای دبند حتی ملت طبقه فقیر و متوسط آمریک؟  که همه ما در بند غارتگران بین المللی و خرده پاهای آنان هستیم  تا مارا آلوده کرده و خودشان در قصرهای افسانه ای بسر ببرند. و در هواپیماهای تمام از تلا ساخته شده سفرکنند و نام خود را هم مسلمان بگذارند. این عکس هم مدرک  دزدی و فساد این طبقه  مسلمان؟

  • همه ما در بند
    اسارت سرمایه داران غارتگر و دزدان بین المللی گرفتاریم حتی مردم آمریک

     

    تا ما متحد نباشیم به هیچ جا نخواهیم رسید و غارتگران بین المللی به
    همکاری دیوانه ملی و محلی خودشان با انداختن تفرقه های ملی نژادی فومی محلی مذهبی
    زبانی ما را بجان هم می اندازند و خودشان یعنی اربابان با همکاری تمامیت خواهان
    جانمازآبکش ها دزدان عظیم شان بی تفاوتان منابع ملی و ثروتهای ملی مارا به تاراج
    خواهند برد کما اینکه تاکنون برده اند. نادانی جهل تفرقه مذهب تعصب بی خردی و
    تمامیت خواهی حربه برنده است که در دست آنان است آنان مجهز به علم دانش همکاری
    اتحاد هستند و ما برخلاف آنان متفرق و…. من به عنوان یک معلم دانشگاه اخراجی از
    ایران در آمریکا یک مدرسه شبانه روزی تاسیس کردم تا ّپناه گاه ایرانیان دانشجو و
    غیر دانشجو ود یگران باشد با دست تقریبا خالی اینکار راکردم که خانه ایران باشد
    ولی هیچ کسی به کمک من نیآمد و تا هنگامیکه این بی تفاوتی است چطور ما میتوانیم در
    جامعه بین المللی موفق باشیم؟ مردم ما بایست به دانشهای امروز مجهز شوند چرا
    ثروتمندان ایرانی در اینجا مدرسه و دانشگاه تاسیس نمیکنند؟ تا زیر دست دانشجویان
    را بگیرند؟ بهر حال من تلاش خود را کردم و اکنون هم احتیاج به همکار و دانشجو دارم
    کاری انسانی نه مادی به امید روزهای بهتر

     

    درحالیکه ما
    سرگردم زد خورد بین شیعه سنی  بهایی
    مسلمان   یهودی و مسلمان  کرد 
    لر  بی دین با دین  رشتی  
    تهرانی  ترک فارس  عرب عجم  
    و…. هستیم آنان با کمک علم و دانش پیشرفته خود و غارت ما در قصرهای
    افسانه بسر می برند و مارا درگیر وام 
    قسط  بیکاری  ستم  تعصب  جهل 
    تمامیت خواهی  دزدی فساد  فحشا 
    اعتیاد کرده اند.  جنگهای زرگری راه
    می اندازند تا رس مارا بکشند دیوانه گانی نظیر صدام و قذافی را بر گرده ما سوار
    میکنند    خودشان متحد هستند و ما
    متفرق  حکومت پادشاهی و امپراتوری بحرین
    درست میکنند همه را بهر وسیله ای که بتوانند بجان هم می اندازند رهبران بی خرد دزد
    و ابله را دوران میدهند تا کشورهای مارا هرچه بیشتر به قهقرا هدایت کنند.  میلیونها بیکار و متعاد تحویل جامعه
    میدهند  دزدی فساد و تمامیت خواهی غوغا
    میکند. 

     

    من برای همه ایرانیان در
    یونان هم محل زندگی و هم کار و هم امکان تحصیل فراهم میتوانم کرد. زنده باد همه
    ملتهای دبند حتی ملت طبقه فقیر و متوسط آمریک؟ که همه ما در بند غارتگران بین
    المللی و خرده پاهای آنان هستیم تا مارا آلوده کرده و خودشان در قصرهای افسانه ای
    بسر ببرند. و در هواپیماهای تمام از تلا ساخته شده سفرکنند و نام خود را هم مسلمان
    بگذارند. این عکس هم مدرک دزدی و فساد این طبقه مسلمان؟

     

    فکر میکنید که
    صدمه اینهمه تفرقه را کی می پردازد  خود
    ما؟  خانواده های ما پاشیده میشود و بنام
    دین و یا مکتب های اجتماعی نظیر کمونیست کاپیتالیست  و مذهب و بی مذهب  همه ما در برابر هم صف آرایی میکنیم و عوض
    اینکه با اتحاد و احترام به عقاید هم کشورهای خود را به توسعه هدایت کنیم به
    تمامیت خواهی و تعصب آلوده تر می نماییم؟ 
    اکنون متاسفانه اصل که همانا  دوستی
    و اتحاد و همکاری است فدای فرع میشود که نوع و روش و دید فکری هریک از ما میتواند
    باشد  ما با باورهای گوناگون و معیار های
    دیگری از هم بزرگ شده ایم و آن معیار ها و باورها در خون و روح ما بافته شده
    است  این است که تنها راه رهایی از بند
    استعمار و استحمار کهن و وابسته گان و پادوهای آن 
    احترام بهم و به عقاید هم به باورهای هم هستیم  تا کشتی شکسته خود را به ساحل نجات
    برسانیم.  این همه منم منم کردنها و این
    همه خود را عقل کل دانستن ها و خود را برتر و بیشتر یاقتن ثمره اش همین است که می
    بینیم.  اگر تنها به همین شعر سعدی استاد
    سخن توجه کنیم  بسیاری از مشگلات ما حل
    خواهد شد. 

     

    توکز محنت
    دیگران بی غمی  نشاید که نامت نهند
    آدمی     چنان قطح سالی شد اندر دمشق    که
    یاران فراموش کردند عشق     نگاه کرد در من
    …. نگه کردن  عاقل اندر سفیه   که تو کز محنت  ….  
    که همه شما باریک دارید  و برگهای
    یک شاخسار   بشر تنها به نیروی  اتحاد و دوستی و عشق میتواند بر مشگلات خود
    فایق آید. نه بازیچه شدن دست دیوانه گان قدرت شهوت و ثروت  ؟   

     

    نگاه کنید که
    بانکهای بین المللی چگونه با بهره های کمر شکن همه توان مالی مردم متوسط را حتی در
    غرب غارت میکنند شرکتهای بیمه و شرکتهای مواد مخدر و سازنده وسایل حرب به کمک هم همه
    مردم دنیا را به اسارت و بردگی خود در آورده اند. 
    همانطوریکه اکنون مردم در آمریک هم دارند هشیار میشوند  تمامی ثروتهای ملی آنان در دست عده ای بسیار
    محدود هست  که شاید حتی یک در صد جامعه هم
    نباشد و این آنان هستند که باندهای قاچاق بران و باند های مافیایی و ظلم زور و ستم
    را هدایت میکنند آنان آقا بالا سر حتی دولتهای مثلا دنیای اول پیشرفته هم هستند.  زیرا با داشتن ثروتهای نجومی و کنترل وسایل
    ارتباط جمعی و بخدمت گرفتن دانشمندان خود فروخته 
    تسلط بر همه دنیا دارند و با ایجاد تفرقه بین مردم و گماردن ابلهانی بر صدر
    کارها دهنه همه دنیا را در دستهای خود دارند. 
    با بالا بردن قیمتها  و پایین آوردن
    آن ثروتهای مردم عادی را غارت میکنند. 
    اینطور که میگویند از مثلا یک دلار فروش مواد مخدر تنها یک سنت آن به دست
    کشاورز خشخاش یا کوکنار کار میرسد و تمام مشگلها و فشارها هم عملا به کشاورز تحمیل
    میشود؟  عملا دنیا در دست غارتگران و دزدان
    است و آنان هستند که دیگران را استخدام خود میکنند تا دیگران را سرکوب کنند و
    خودشان با ایجاد همین تفرقه ها و کشت کشتار ها و قحطی ها و فشار ها به ریش مردم
    میخندند؟  حتی کسانی مانند بن لادن  طالبان عملا به دست آنان کنترل میشوند و در خط
    منافع آنان حرکت میکنند.  سه تریلیون دلار
    خرج جنگ با افغانستان یا خراسان شد  اگر بن
    لادنی  آنکار را نمیکرد  این مبلغ خرج میشد؟  اینان دانسته یا نادانسته در خط منافع غارتگران
    بین المللی حرکت میکنند و ما عملا با سایه های آنان در جنگ هستیم ؟  با پادوهای آنان  و با خرده فروشان آنان ؟  آیا مثلا تابحال شینده اید که رییس باند
    مافیایی تریاک مثلا اعدام شود؟ 

  • Mohsen Lgvm

    شماها وطن پرست هم نیستید.شماها شکم پرست و هوا پرستید.شماها خود فروشید.خاک ایران تحمل کثافاتی مثل شماها را ندارد.زودتر هرکی می خواد بره بره.فقط دیگه هی وراجی نکنید وطنم وطنم آبروی ایرانی ها رو برید.

  • Habib_jalali_420

    bayt ba en pana joyan jawab mosbat dada shawad hech kas namekhaya ke zindagi khod ra kharab konad ta moshkel nadashta basht  dar keshware khod thashakor

  • Gulestan1234

    guyanad chobe khoda bi sedas bala hay ke sare afghani hay bi sar panah o bad bakht ovorded alan khoda ba dastane khode tun sare khode shoma ha meyaran waghean lezat bordam

    • Tehrani

      afghaniye kesafat kire mola omar va taleban too koone madaret va dahane pedaret kharkosdeh to bayad az koone iraniha bokhori toro che be kament gozashtan madara jendeh