آیا احترام به عقایدی که به تمامی دیگر باورها توهین می کند، امکان پذیر است؟ ۲۳

دوستان این سخن من در راستای دفاع از حرکت شاهین نجفی نیست و تنها یک نقد بر روش برخورد ایرانیان با موضوع یاد شده در این روزهاست. همه دوستان مسلمان شیعه ۱۲ امامی من؛ بیاییم برای یک لحظه هم که شده از دریچه ی “او ” به این مساله نگاه کنیم.

اگر واقعن وجدان داشته باشید این متن را تا اخر می خوانید و سپس در رابطه با نوع برخوردتان با شاهین نجفی قضاوت می کنید و در صورت درک این مقاله، از توهین و دشنام های زننده تان، شرمنده خواهید شد. ( “او” در اینجا شاهین نیست بلکه هر کسی است که شما گمان می کنید سخنانش توهین به عقاید شماست.) جای این “او”، نگارنده یکی یکی شخصیت های متفاوتی را قرار داده است.

۱- او یِ مسیحی: شما (مسلمانان و شیعیان) او را اهل دین می دانید ولی در عمل بخاطر باور دینی خود او را شهروند درجه دو می شناسید؛ بزرگان دین اسلام و خیلی از قدیمی ها آنها را نجس می دانند و برای مثال اگر یک ارمنی غذا بپزد، آن غذا حلال نیست و … فکر نمی کنید باور شما در عمل توهین به آن مسیحی است و شما این باور خود را برای خودتان نگاه نداشته اید؟

کشیش مهدی دیباج، کشیش حسین سودمند، و کشیش هایک هوسپیان که به دستور اسلام ناب محمدی کشته شدند. این اسلام است که بر ما حکومت می کند. اسلامی که زردشتیان و یهودیان صاحب و مالک این سرزمین را آن چنان به خاک و خون کشاند که به زودی نژاد آنان نیز در ایران برکنده می شود.

کشیش مهدی دیباج، کشیش حسین سودمند، و کشیش هایک هوسپیان که به دستور اسلام ناب محمدی کشته شدند. این اسلام است که بر ما حکومت می کند. اسلامی که زردشتیان و یهودیان صاحب و مالک این سرزمین را آن چنان به خاک و خون کشاند که به زودی نژاد آنان نیز در ایران برکنده می شود.

۲- او یِ یهودی: حال و روز یک یهودی، از مسیحی نیز بدتر است؛ شما او را جاسوس اسرائیل می خوانید و او حتی جرأت ندارد تا در کوی و برزن “ایرانیان مسلمان” با عرقچین سیاهش قدم بردارد. روزهای شنبه بر در مغازه ی آنها ادرار می کنید فقط بخاطر اینکه در مذهب تان گفته شده که یک پیرزن از تبار او ممکن است آخرین امام معصوم تان را پس از ظهور بکشد. شما به شدت از آن مردمان بی دفاع نفرت دارید و در عین حال خواستارید تا به عقاید شما احترام بگذارند.

۳- او یِ بهایی: یک بهایی بینوا حالش از همه زارتر است؛ از تحصیل و کار محرومش کرده اید، آنها را می کشید، اموالشان را حلال می دانید و به بزرگان دینشان فحش می دهید و باز هم در کمال پُر رویی آنان را مجبور به احترام گذاشتن به عقاید تان می کنید.

او یِ سنی: یک فرد سنی مذهب، با این که هم کیش شماست و تنها چند تفاوت مذهبی دارید، اما شما  به‌‌ خلفای آنها فحش و ناسزا می‌‌گویید و آنها را حرامزاده می‌‌خوانید؛ حتی اجازه ساختن یکی مسجد به‌‌ آنها نمی دهید و در جامعه تان در زمره شهروندان درجه چندم شمارده می شوند.

او یِ درویش: یک درویش حتی مثل شما شیعه ۱۲ امامی است و تنها دید عرفانی دارد اما شما او را در کوی و برزن مسخره می‌‌کنید و سبیلش را حرام می‌‌دانید و هرجا بیابیدش، سبیلش را از ته می‌‌زنید. حسینیه و خانقاه آنها را روی سرشان خراب می‌‌کنید و به‌‌ آنها نسبت و تهمت می‌‌زنید و ایشان را به‌‌ غلط علی‌ الهی نامیده و درنتیجه حربی و کافر می‌‌شناسید و در نهایت زندانی شان کرده و اموالشان را به سرقت می برید.

زنده باد احمد کسروی که نگاشته های ایشان در زمینه تاریخ این کشور، و حقایق اسلام و به خصوص فرقه شیعه، همواره چراغ راه نسل های آینده ایران بوده و خواهد ماند، جانش را به خاطر نقد اسلام از دست داد. ترور احمد کسروی، ترور روشنفکری و خردگرایی در مملکت ما بوده است.

زنده باد احمد کسروی که نگاشته های ایشان در زمینه تاریخ این کشور، و حقایق اسلام و به خصوص فرقه شیعه، همواره چراغ راه نسل های آینده ایران بوده و خواهد ماند، جانش را به خاطر نقد اسلام از دست داد. ترور احمد کسروی، ترور روشنفکری و خردگرایی در مملکت ما بوده است.

او یِ بی‌ خدا: یک خداناباور و یا شکاک که حکمش را خودش با زبان خود نوشته و امضا کرده و خونش از دید شما و علمای دینی تان مباح است؛ چرا؟ چون رفته تحقیق کرده و خدای خیالی تان را قبول ندارد.

اینها همه نمونه هایی از عقایدی بودند که برای باورمندان بدان ها محترم می باشد  اما  شما به آنها هیچ احترامی نمی گذارید؛ اگر هم می‌‌گذارید باز کافی‌ نیست چرا که باید به گونه ای از حقوق انسانی و شهورندی  آنان دفاع می‌‌کردید که در کشور آنان و شما، کسی به‌‌ حقوق آنها تجاوز نکند؛ اگر در مقابل دیگر اندیشان انسان وار برخورد می کردید، آنگاه اگر حق داشتید که از توهین به اعتقادات تان ناراحت شده و اعتراض کنید.

به دیده من کم دانش و کم بینش, تنها چیزی که کرامت دارد باور افراد نیست چرا که فراوانی باورمندان یک آیین نشان از درستی آن نیست و گرنه گاو پرستان هندی با حدود یک میلیارد جمعیت باورمند, از باور تو یِ شیعه ۱۲ امامی با کمتر از ۱۵۰ میلیون جمعیت (تازه از دین برگشته هایمان را هم حساب کردیم) بیشتر است. یا در نظر بگیرید ۹۰% مسلمانان سنی هستند و باورهای شما شیعیان توهینی به باورهای آنهاست.

تنها چیزی که کرامت دارد انسانیت انسان است نه باورهای آنها؛ با دشنام و حکم قتل و فتوای ارتداد صادر کردن، شما در حال زیر پای گذاشتن و لِه کردن کرامت انسانی می باشید. فراموش نکنید تا زمانی که برای باور دیگران هیچ احترامی قائل نیستید، انتظار داشتن به احترام به باورتان یک خودخواهی کوته فکرانه بیش نیست و از منظر منطقی تنها یک مغلطه ی پیش پا افتاده است.

پ.ن: ” این مقاله به دست یکی از همراهان فضول محله به نام “اهورا” نوشته شده است.”

  • نسل سوخته

    اسلام تنها یک مذهب نیست بلکه یک ایدئولوژی هست.
    ایدئولوژی باید نقد بشه.
    حالا اگر عده ای بوسیله ایدئولوژی که خودشون قبول دارن بر مردم حکومت کنند و اونها رو به زور مجبور به اطاعت از ایدئولوژی محبوب خودشون کنن.
    اونوقته که ایدئولوژیشون مورد توهین قرار میگیره چون خودشون خواستن و خودشون باعث بوجود اومدن این وضعیت شدن.
    همونطور که قبلا گفتم بهترین راه نابودی ریشه اسلام در کشور ما تقدس زدایی هست.
    هر ایرانی وطن پرست وظیفه داره تقدسهای این دین رو به نقد بکشه و حتی مورد تمسخر قرار بده چون اونها ۱۴۰۰ ساله دنیارو به سخره گرفتن.

    • گرامی می با شما موافقم.به خصوص با قداست زدائی که فرمودید

      • نسل سوخته

        این خیلی خوب هست اگر تمام ایرانیان وطن پرست به یک نقطه نظر واحد در راه مبارزه با خرافات برسند.

  • ahoora mazdaa

    همیشه باور داشته ام که نه تنها اسلام بلکه همه ادیان ابراهیمی از مکانیسمی مشابه برخوردار هستند.برای مثال اینکه در حال حاضر گزندگی مسیحیت قابل مقایسه با اسلام نیست  به علت آن نیست که این دو دین با هم در باب احترام به عقاید دیگران تفاوت دارند بلکه به علت شرایط ویژه تاریخی است که بر مسیحیت گذشته است و اسلام از آن بی بهره بوده است.برای آنکه کلام به درازا نکشد شما را به تاریخ رونسانس در اروپا از ابعاد مختلف ارجاع میدهم.بر این اساس باید از زوایای مختلف به مساله پرداخت.اگر چه در این رهگذر نقد بر اسلام و حتی زبان طنز گزنده هم به خاطر قداست زدائی را می پسندم که در این رهگذر اینترنت هم کمک بسیار بسیار شایان توجهی را انخام میدهد.

  • Rezaii

    نظر شیخ احمد جنتی در خصوص اعلمیت یا اصلح بودن تقلید از آیت الله العظمی خامنه ای

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=140&catid=41

  • Ardeshir

    جالب است که تمام سوره‌های قرآن با نام  “خداوند بخشنده و مهربان”  شروع میشوند ولی‌ این چگونه است که برای چنین خدای بخشنده و مهربانی آدم کشی میکنند. آیا بهتر نبود که این خدای بخشنده و مهربان کسانی‌ را که به او اعتقاد ندارند را میبخشید؟

  • Arjang

    اسلام یک کوره راه یک طرفه و بدون بازگشت است،وقتی وارد شدی ختنه ات
    می‌‌کنند و وقتی به پایان راه و پوچی آن رسیدی و بخواهی خارج شوی ،سرت را
    قطع میکنند.چقدر دردناک است که بیش از میلیارد نفر به این دین باور و
    میلیارد‌ها به دین‌های دیگر که تفاوت چندانی ندارند باور دارند.به امید
    رهایی انسان از شرّ دین.
     

  • M Reza

    مشکل اینکه اسلام یک مذهب آسمانی یا حتی روحانی هم نیست بلکه یک دین کاملا سیاسی است.اگر اطلاعات درستی از اسلام و قرآن دارید .لطفا مذاهب دیگر مثل مسیحیت را هم مطالعه کنید .خودتان پی خواهید برد که شاید بشه گفت اسلام تنها مذهب سیاسی دنیا ست.اگر خواستید مقایسه کنید لطفا اشتباه نکنید کشورها و اشخاص سیاسی دنیا را با هم مقایسه نکنید مثل جنایات غربی ها یا جنایات سیاسیونی که در قرون وسطا در کلیساها نفوذ   کرده بودند .حتی خیانتهای بعضی از ملاها یا کشیشان را با هم مقایسه نکنید .بلکه به سر چشمه ها برگردید یعنی شخص محمد و قرآن را با عیسی و انجیل مقایسه کنید اگر کمی با وجدان باز و بدور از تعصب مطالعه بفرمایید خودتان خواهید فهمید .که در اسلام آب از سر چشمه گل آلود است و این خانه از پایبست ویران.!!!

    متاسفانه از آنجاییکه محمد در قرآن خودش را به ابراهیم وصل کرد و به دیگر ادیان پیوند داد .عمل ضد حقوق بشری اسلام و مسلمین. انسانها را نسبت به همه ادیان بدبین کرد بخصوص به ادیان ابراهیمی!!!

  • Ramin

    تف! بر این اسلامِ کثیف، تف! بر ان پیغمبرِ ِهرزه و کودک گرا، تف! بر ان علیِ پر زور؟! و گردن زن، تف! بر ان 
    ده تای دیگر که عده ای مفتخور و تلکه گیر بودند، تف! بر ان حرامزادهِ اخری که اصلاً معلوم نیست از چه پدری متولد شد، تف! بر روحِ ناپاکِ خمینیِ خونخوار، تف! بر این خامنه ای مافیائی و بالاخره تف!!! بر کلیهِ مامورین و مزدورانِ پست و مظهرِِ انحرافِ حکومتِ بی ابرویِ اسلامی.  

  • Pooriran

    «دشنام
    های زننده تان، شرمنده خواهید شد. »

    آن
    چه به شخصه در این چند روز گذشته دردنیای
    مجازی مشاهده کردم بیشتر دشنام های آن
    مخالفان و غیر مسلمانان بوده که به بهانه
    ی مبارزه با خرافات و مبارزه با حکومت،
    اولیا و امامان شیعیان را به استهزا گرفتند
    و به این نیز اکتفا نکردند.در سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند بالاترین کاربران ابایی به دل راه
    ندادند که شیعیان معترض به حرکاتشان را «قاتل
    سهراب و ندا» ،
    مهره حکومت و… خطاب
    کنند.

    «او
    یِ مسیحی: شما
    (مسلمانان
    و شیعیان) او
    را اهل دین می دانید ولی در عمل بخاطر باور
    دینی خود او را شهروند درجه دو می شناسید؛
    بزرگان دین اسلام و خیلی از قدیمی ها آنها
    را نجس می دانند و برای مثال اگر یک ارمنی
    غذا بپزد، آن غذا حلال نیست و … فکر نمی
    کنید باور شما در عمل توهین به آن مسیحی
    است و شما این باور خود را برای خودتان
    نگاه نداشته اید؟»

    (مسئله
    ۵۰) «کافر»
    یعنى کسى که
    منکر خداست، یا براى خدا شریک قرار مى
    دهد، یا پیامبرى حضرت خاتم الانبیا محمّد
    بن عبدالله(صلى
    الله علیه وآله)را
    قبول ندارد، یا در یکى از آنها شک دارد؛
    و کفّار معاند، مطلقاً نجس اند؛ امّا
    غیرمعاندان از آنها، ـ که عامّه کفّار مى
    باشند ـ اظهر، عدم نجاست آنان است؛ بلکه
    عامّه کفّار، حتّى حربى آنان که به خاطر
    اسلام و اعتقاد مسلمانان با آنان نمى
    جنگند، بلکه براى جهات دیگرى مى جنگند،
    معاند[۲] دینى
    نمى باشند و محکوم به نجاست نیستند.

    [۲].
    معاند، یعنى
    کسى که مى داند اسلام بر حقّ است و در عین
    حال، انکار مى کند و یا شکّ در حقّانیت
    دارد; ولى
    از روى دشمنى، عمداً تحقیق نمى کند و اسلام
    را انکار مى کند. خلاصه،
    معاند کسى است که کفرش «عن
    جحود» باشد.

    http://saanei.org/index.php?view=01,02,09,2820,0

    غیر
    مسلمانان از هر نوع و قسمى که باشند (اهل
    کتاب، مشرکین و ملحدین)
    ذاتا و از نظر
    جسمى و بدنى پاک هستند و اگر از چیزهایى
    که در نظر مسلمانان نجس مىباشند ، اجتناب
    کنند ، نجاست عرضى هم ندارند

    (+

    )عکس
    به صحفه

    «سؤال
    :

    اگر
    مسیحیان معتقد باشند که حضرت عیسى (ع)
    فرزند خدااست
    در این صورت ایشان پاکند یا نجس؟ در مورد
    یهودیان نیز همین سوال مطرح مى شود.

    جواب
    :

    پاک
    هستند.»

    «اگر
    یک مسیحى یا یهودى به چیزى که خیس است دست
    بزنند آیا آن چیز نجس است؟

    جواب
    :

    کافر
    کتابى به نظر آیت الله پاک است.»

    (+)

    نظرات
    تنها چند تن از فقهای شیعه معاصر که برای
    شما نقل کردم، این هم نام چندی از فقیهان
    سده های گذشته شیعه که فتوا بر پاک بودن
    اهل کتاب داده اند:
    ابن ابی عقیل
    عمانی (م
    ح ۳۲۹ ق)،
    ابن جنید اسکافی (م
    ۳۸۱ ق)،
    شیخ مفید (م
    ۴۱۳ ق)،
    شیخ طوسی (م
    ۴۶۰ ق)،
    مقدس اردبیلی (م
    ۹۹۳ ق)،
    سید محمد عاملی (م
    ۱۰۰۹ ق)،
    محمد باقر سبزواری ، شیخ حسن صاحب معالم

    ۱۰۱۱ ق)،
    ملامحسن فیض کاشانی (م
    ۱۰۹۰ ق)،
    حاج آقا رضا همدانی (م
    ۱۳۲۲ ق)،
    آخوند خراسانی (م
    ۱۳۲۹ ق)،
    سید عبدالحسین شرف الدین شیخ محمدرضا آل
    یاسین ، ابوعبدالله زنجانی (م
    ۱۳۶۰ ق)،

    از
    «همبستگی
    ادیان و مذاهب اسلامی ص۱۱۱
    ـ ۱۱۵»

    «

    او
    یِ بی‌ خدا: یک
    خداناباور و یا شکاک که حکمش را خودش با
    زبان خود نوشته و امضا کرده و خونش از دید
    شما و علمای دینی تان مباح است؛ چرا؟ چون
    رفته تحقیق کرده و خدای خیالی تان را قبول
    ندارد.»

    آن
    کس که دستور به قتل آن داده شده کافر حربی
    است.

    هر
    چند در تعریف کافر در میان فقها اختلاف
    است و اما حکم کارزار و پیکار تنها در مورد
    کافر حربی صادق است.
    تا آن جا که من
    می دانم بنا بر نظر تمامی فقها شخص کافر
    چه کافر معاند باشد و چه نباشد تنها در
    صورتی می توان به جهاد و جنگ در مقابل او
    آماده شد که شخص و یا گروه کافر در جنگ و
    پیکار با مسلمانان باشد و کمر همت به کشتن
    و جنگ با مسلمانان بسته باشد.

    در
    آیات قرآن از یک سو بر معاند بودن کفاری
    که حکم جهاد در خصوصشان صادر شده اشاره
    شده و سوی دیگر بر حربی بودنشان.

    سوره
    بقره آیه ۱۰۹

    وَدَّ
    کَثِیرٌ مِّنْ أَهْلِ لْکِتَـٰبِ لَوْ
    یَرُدُّونَکُم مِّن بَعْدِ إِیمَـٰنِکُمْ
    کُفَّارًا حَسَدًۭا مِّنْ عِندِ أَنفُسِهِم
    مِّن بَعْدِ مَا تَبَیَّنَ لَهُمُ لْحَقُّ
    ۖ فَعْفُوا۟ وَصْفَحُوا۟ حَتَّىٰ یَأْتِىَ
    للَّهُ بِأَمْرِهِۦٓ ۗ إِنَّ للَّهَ
    عَلَىٰ کُلِّ شَىْءٍۢ قَدِیر

    بسیاری
    از اهل کتاب آرزو دارند که شما را از ایمان
    به کفر برگردانند به
    سبب رشک و حسدی

    که در نفس خود
    بر ایمان شما برند بعد
    از آنکه حق بر آنها آشکار گردید
    ،
    پس (اگر
    ستمی از آنها به شما رسید)
    در گذرید (و
    مدارا کنید) تا
    هنگامی که فرمان خدا برسد، که البته خدا
    بر هر چیز قادر و تواناست.

    سوره
    بقره آیه ۱۴۴

    قَدْ
    نَرَىٰ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِى لسَّمَآءِ
    ۖ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضَىٰهَا
    ۚ فَولِّ وَجْهَکَ شَطْرَ لْمَسْجِدِ
    لْحَرَامِ ۚ وَحَیْثُ مَا کُنتُمْ
    فَوَلُّوا۟ وُجُوهَکُمْ شَطْرَهُۥ ۗ
    وَإِنَّ لَّذِینَ أُوتُوا۟ لْکِتَـٰبَ
    لَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ لْحَقُّ مِن
    رَّبِّهِمْ ۗ وَمَا للَّهُ بِغَـٰفِلٍ
    عَمَّا یَعْمَلُونَ

    ما
    توجه تو را بر آسمان (به
    انتظار وحی و تغییر قبله)
    بنگریم و البته
    روی تو را به قبله‌ای که به آن خشنود شوی
    گردانیم، پس روی کن به طرف مسجد الحرام و
    شما (مسلمین)
    نیز هر کجا باشید
    (در
    نماز) روی
    بدان جانب کنید. و
    گروه
    اهل کتاب به خوبی می‌دانند که این تغییر
    قبله به حق و راستی از جانب خداست
    (نه
    به دلخواه کس) و
    خدا از کردار آنها غافل نیست.

    سوره
    توبه آیه ۷

    کَیْفَ
    یَکُونُ لِلْمُشْرِکِینَ عَهْدٌ عِندَ
    للَّهِ وَعِندَ رَسُولِهِۦٓ إِلَّا
    لَّذِینَ عَـٰهَدتُّمْ عِندَ لْمَسْجِدِ
    لْحَرَامِ ۖ فَمَا سْتَقَـٰمُوا۟ لَکُمْ
    فَسْتَقِیمُوا۟ لَهُمْ ۚ إِنَّ للَّهَ
    یُحِبُّ لْمُتَّقِینَ [٩:٧]

    چگونه
    با مشرکانی که عهد خدا و رسول شکستند خدا
    و رسولش عهد آنان نگه دارند؟ لیکن با آن
    مشرکان که در مسجد الحرام عهد بسته‌اید
    تا زمانی که آنها بر عهد خود پایدارند شما
    هم عهد آنها را بپایید، که خدا متقیان را
    دوست می‌دارد.

    سوره
    توبه آیه ۱۳ و ۱۴

    أَلَا
    تُقَـٰتِلُونَ قَوْمًا نَّکَثُوٓا۟
    أَیْمَـٰنَهُمْ وَهَمُّوا۟ بِإِخْرَاجِ
    لرَّسُولِ وَهُم بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ
    مَرَّةٍ ۚ أَتَخْشَوْنَهُمْ ۚ فَللَّهُ
    أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن کُنتُم
    مُّؤْمِنِینَ

    آیا
    با قومی که عهد و پیمان خود را شکستند و
    اهتمام کردند که رسول خدا را (از
    شهر و وطن خود) بیرون
    کنند قتال و کار زار نمی‌کنید؟ در صورتی
    که آنها اول بار به دشمنی و قتال شما
    برخاستند، آیا از آنها ترس و اندیشه دارید؟
    و حال آنکه سزاوارتر آن است که از خدا
    بترسید اگر اهل ایمانید.//

    قَـٰتِلُوهُمْ
    یُعَذِّبْهُمُ للَّهُ بِأَیْدِیکُمْ
    وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ
    وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ

    شما
    (ای
    اهل ایمان) با
    آن کافران به قتال و کارزار برخیزید تا
    خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار
    گرداند و شما را بر آنها منصور و غالب
    نماید و دلهای (پر
    درد و غم) گروهی
    اهل ایمان را (به
    فتح و ظفر بر کافران)
    شفا بخشد.

    همان
    طور که ملاحضه می کنید صرف کافر و یا مشرک
    بودن مستوجب محدور الدم بودن نمی شود.

    گواه
    آن نیز، صلح نامه های میان مسلمانان با
    کافران و مشرکان و تاکید بر تعدی نکردن
    مسلمانان و پایبندی به صلح نامه ها تا
    زمانی که طرف مقابل آن را
    نقض نکرده است.حتی
    در صورتی هم که کافر تنها معاند باشند حکم
    جهاد در موردشان صادر نشده اما در صورتی
    که کافر حربی باشد و به خاطر عقاید مسلمانان
    برکشتن آن ها عزم خود را جزم کرده باشد
    دین اسلام دستور اکید به دفاع با جان و دل
    به مسلمانان در برابر آن کافران داده.

    «اینها
    همه نمونه هایی از عقایدی بودند که برای
    باورمندان بدان ها محترم می باشد اما
    شما به آنها هیچ احترامی نمی گذارید؛ اگر
    هم می‌‌گذارید باز کافی‌ نیست چرا که
    باید به گونه ای از حقوق انسانی و شهورندی
    آنان دفاع می‌‌کردید که در کشور آنان و
    شما، کسی به‌‌ حقوق آنها تجاوز
    نکند»

    هر
    چند با گفتار شود مبنی بر این که امروزه
    فشار بر شهروندان غیرمسلمان از طرف جامعه
    و مردم ایران است مخالفم ولی بنده به عنوان
    یک مسلمان شیعه از تضییع حقوق انسانی
    شهروندان غیرمسلمان ایران ابراز شرمساری
    می کنم ، از خداوند یکتا طلب مغرت می کنم و شانه شرم در برابر مولایم خم می کنم که خلخال از پای زن یهودی که هیچ ، به جان و مال و ناموس مردم تجاوز شد و مملکت را به تاراج می برند و من نه کاری از پیش برده ام و نه از غضه ی آن دق کرده ام.

    «انتظار
    داشتن به احترام به باورتان یک خودخواهی
    کوته فکرانه بیش نیست و از منظر منطقی
    تنها یک مغلطه ی پیش پا افتاده
    است.»

    چه انتظاری زمانی که شما باور های ناصیحیح خود را به قدری دوست دارید که حاضر به تحقیق نیستند و به  مرجعیت شیعه فتوا نسبت می دهید.
    چه انتظاری وقتی که فراموش کرده اید سال پیش را ، فراموش کرده اید ۲ سال پیش را ، فراموش کرده اید ۳ سال پیش از این را.
    قصد ندارم جنبش سبز ایران را به اسم مذهبیون مصادره کنم ، اما انکار حضورشان بس ناجوانمردانه است.
    فراموش کرده اید که همین هایی که شما به باد توهین و استهزا گرفته اید جان خود را کف دست خود گذاشتند و به خیابان ها آمدند.

     

    • نسل سوخته

       پسر ایران من کمی از نوشته های کامنت شما را که نمیدانم از کجا کپی کرده اید خواندم گرچه تمام آنرا نخواندم کامنت باید کوتاه و کلی باشد و نه مثنوی هزار من را در یک کامنت بگذارید.
      برای آن بخشهایی از نوشته شما که مطالعه کردم جواب دارم و لی ای کاش شما اول به مقاله نوشته شده توسط آقا یا خانوم اهورا توجه میکردی و بعد آیه های قرآنت را برای ما مینوشتی و استنباط میکردی.
      مشکل شخص شما این است که استدلالت بر اساس آیات قران است همان کتابی که ما میگوییم کتاب خوبی نیست.
      و بر اساس آن کتاب و نه بر اساس عقل و منطق و انسانیت حکم میرانی.
      اگر خواستید بحث کنید لطفا کامنت کوتاه بگذارید تا تا ارزش نوشته شما بالاتر رود.و من  یا بقیه دوستان هم با شما بحث کنیم.

      • Pooriran

         کامنتی که زیر لینک  این نوشته در بالاترین گذاشته بودم این جا کپی کردم که متاسفانه به این شکل در آمد.
        بله قبول دارم که بیش تر نوشته ای در جواب نوشته ی خانم یا آقای اهورا بود تا یک کامنت.
        منکر نقض حقوق شهروندی غیر مسلمانان ایران توسط حکومت نیستم و آن را بیان کردم (هر چند که آن مسلمان شیعه ای هم که ساز مخالفت با حکومت را بزند از چوبه دار و یا میله زندان یا شیشه نوشابه …. و شکنجه و غیره در امان نیست) اما نسبت دادن جفای حکومت به تشیع و یا به شیعیان بس نارواست.
         مقصودم از بیان آیات قرآن و نظر مراجع قدیم و معاصر نشان دادن این موضوع بود که نوشته آقا یا خانم اهورا بر اساس واقعیات نگاشته نشده است. البته متوجه نمی شوم نقل قول از مراجع یا از قرآن به کجای استدلال خدشه وارد می کند.
        خوش حال می شم بتونیم نظراتمون رو عوض کنیم

    • SHAHIN

       تمام سایت رو اشغال کرده با یک مشت کس شعر . تو بیشتر به کون ایران شباهت داری تا پور ایران دیوس

  • Abazarghafary

    اندر حکایت  انتخابات جدید مسجد (مجلس) شوربای اسلامی …….یک مسجد ( مجلس ) پر  ز دزدان  ، دزدان نو رسیدند …. جاکش های گشنه ، تنبان  نو خریدند .// قبل از انتخابات ، ملت را وعده  دادند ….بعد از انتخابات ،  خایه  های رهبر مالیدند .// شعر  بلندی که ادامه ان بعد خواهد آمد .

  • Deldel

    تمام استدلال های شما بر این پایه استوار هست که انگار تمام مردم شیعه مذهب ایرانی در حال حکمرانی و ظلم بر بقیه هستند. این طرز نگاه شما بیشتر واکنشی و هیجانیست. حتا در مورد شاهین نجفی هم از بین این همه مرجع تقلید، جز اندکی هیچ کس واکنشی نشون نداد. بگذریم از اینکه اکثریت شیعیان ایرانی چندان به مرجع تقلید اهمیتی نمیدن. شما بهتر هست که دل هاتون رو از این همه عقده خالی کنید. 

  • Arjang

    هر انسانی‌ که سی‌ و چند سال جنایات رژیم اسلامی را دیده باشد و باز هم
    به اسلام باور داشته باشد یا ناگاه است و یا خود فروش و مزدور رژیم
    جنایتکار اسلامی .ای‌‌ کسانی که خیال می‌کنید که اسلام واقعی با اسلام
    خمینی تفاوت دارد،بخود زحمت داده و زندگی‌ و وجنایات محمد،ابوبکر، عمر ،
    عثمان و علی‌ را مطالعه و تحقیق کنید تا ببینید در ۱۴ قرن پیش چه بودند و
    چه کردند.از چیزی نهراسید و با خود روراست باشید و راجع به دین بی‌ تعصب
    تحقیق کنید،خواهید دید که عاقبت بخیر خواهید شد.
     

    • ensan

      eslame Kassif e mohamdi ghordate didan  e rasti  ro  az  ensanh migirad

  • Abazarghafary

    اندر حکایت انتخابات مسجد (مجلس) شوربای اسلامی و رسیدن دزدان جدید ……..:یک مسجد ( مجلس) پر ز دزدان ، دزدان نو رسیدند ….این کشنگان تازه کونها ز خود دریدند .//قبل از انتخابات ، بس  وعده ها دادند   ……بعد از انتخابات بر قول خود ، شاشیدند .//هنگام رای خواستن ،موبایل و لپ تاب دادند ….وقتی  وکیل گشتند ، تخم رهبر مالیدند .//این جاکشان  وکیلند ، یا خایه مال رهبر ؟ ….بسکه برای آن دزد فقط هورا کشیدند .//هرچه که سید علی گفت، به به بهش گفتند … پولهای نفت خوردند ، باغ شمال خریدند .//با یک ریش ساده ، تسبیح و دستمال یزدی …. بس رانت ها خوردند ، بس صیغه ها خریدند .//این است دین دزدان ، اسلام جاکشان است …کس خل در انتظار فرج ، اینها به ثروت و مال در کانادا رسیدند.//

  • Amir_sahameddin_von_ghiassi

    افسوس که جوانان ما بعضی شان
    دارای عقده های شدید جنسی و کمبود معلومات هستند و متاسفانه در مکتب های ما درست
    آموزش داده نمی شود و اکثر کمبود استاد و معلم داریم. جوانان ما باید تاریخ و مواد
    اجتماعی را بدانند که درکشورهای دیګر فرهنګهای دیګری هست که ممکن است با فرهنګ ما
    ظاهرا همګون نباشد. آب تنی در یک استخر در کشورهای دیګر سکس نیست؟ بلکه یک کار
    کاملا عادی و معمولی است. در غرب موقع دست دادن زنان و مردان همدیګر را می بوسند و
    این سکس نیست؟ یا در آغوش میګیرند این سکس نیست. مثل اینکه مردان هم در شرق همدیګر
    را می بوسند و این سکس نیست؟ باید جوانان ما عادت کنند که زنان ودختران را مثل
    خواهران مادران خود دوست بدارند شاید مشګل اصلی این باشد که جوانان ما از کودکی با
    دختران بزرګ نمیشوند. شاید مشګل بچه بازی که بعدها هویدا میشود یکی از عوامل همین
    جدایی بین دو جنس باشد که آنان را بسبت بهم بیګانه میسازد. من که نظرم شناساندن
    معیار های دیګری بود با حمله و توهین روبرو شدم و هرچه دلشان خواست بر علیه من
    نوشتند. ولی خوب این هم یک بیماری است که متاسفانه دامن ګیر ما شده است. شاید بی
    تفاوت بودن راه علاجی که غرب پیشنهاد میکند راه حلی باشد که دیګران در آتش جهل
    بسوزند و ما بی تفاوت از کنارشان رد بشویم. و آنان را در جهل تعصب های کورشان غرق
    شده رها سازیم تا خود در امان باشیم. درست مثل اینکه انسان بخواهد ماری را از بند
    رها سازد. کسانی هستند که به کمک دیګران رفتند و از آنان جز بدګویی و دشنام هدیه
    ای دیګر نګرفتند. ما دیګران را تنها برای منافع شخصی خود میخواهیم و هنګامیکه فکر
    کنیم دیګر احتیاجی به آنان نداریم حتی آنان را بدنام هم میکنیم و لجن مالشان می
    فرماییم. حتی مولوی بلخی هم استثنا نبود. زهدان ریا کار و دزدان ناموس مردم با او
    هم همین کار را کردند. حتی این شیادان سر نوه های پیامبر اسلام را هم بریدند.
    وحضرت مسیح را هم مصلوب کردند پس نبایست از آنان توقع چندانی داشت. کمک کن جفا بین
    آموزش بده فحاشی بګیر؟ و توهین بشنو؟ به امید دوستی و محبت و نګاههای پاک مردم ما
    همه مردم ما. · · · · · · روح بیمار فکر بیمار و نداشتن علم و دانش مشګلی است که ما دست به
    ګریبان آن هستیم و از روی افکار مریض و علیل خود برای دیګران قضاوت کرده رای صادر
    میفرماییم. این نوع فکرها درست همانی است که استعمار واستحمار بین المللی طالب
    آنست کنار ګذاشتن اصلهای و رسیدن به فرع. کسانی که هیکل زن و بدن زن را تنها وسیله
    شهوت رانی میدانند و نمی فهمند که آنان هم انسانهایی نظیر و مثل مرد اګر برتر
    نباشند کم تر هم نیستند و عوض اینکه چشمان خود و فکر خود را پاک کنند میخواهند زن
    را در پتو بپچند و زیبایی و دانایی او را محو کنند. زن که خدا در او بشر را می
    پروراند و از طریق وی روح به بدن کودک میدمد قابل تقدس است نه آزار دادن ؟ بطوریکه
    مشاهده میشود این آقایان مثلا جوان آب تنی و شنایی که در غرب و هم دنیا مرسوم است
    و مرد زن باهم انجام میدهند سکس میدانند؟ و با توهین به مردم مثلا خود را برتر و
    بهتر میدانند. درحالیکه همه میدانند که در تمامی دنیا شنا کردن زن مرد در یک استخر
    امری عادی است در تمامی غرب چین ژاپن کره و… حتی در بسیاری از کشورهای اسلامی
    استخرهای خانوادګی هست که زن مرد با هم شنا میکنند. حالا ایشان این مطلب ساده شنا
    را کنار ګذارده و مرتب با توهین و نوشتن الفاظ زشت شخصیت واقعی خود را که یک برده
    شهوت است نشان میدهد ګویی تمامی مسایل و مشګلات دنیا حل شده و تنها شنای زن مرد
    مشګل واقعی است. نمیدانم با بودن چنین افراد شهوت پرست و زن ستیز ما میتوانیم به
    استقلال واقعی برسیم یا نه. اینان آدمک های استعمار و استحمار غرب و شرق هستند که
    بجای رسیدن به مسایل مهم و ارزنده به شنای خصوصی یک خانواده در استخر خانه شان در
    آمریکا بسنده میکنند؟ عاقلان دانند. درخت تو ګر بار دانش بګیرد به زیر آوری چرخ
    نیلوفری را. همین طور که دیدید تمام مسایل مهم اجتماعی و علمی برای جوانان ما بی
    اهمیت است و به آن حساسیت نشان نمی دهند دزدی رشوه خواری کمبود شفا خانه کمبود
    مکتب ها کمبود پوهنتونها کمبود کار نبودن کار و مسکن و خوراک سالم و قابل دسترس عفده
    های جنسی شدید جوانان خود ارضایی و خشم جنون آنان آزار دیګران توسط آنان تنها چیزی
    که برایشان مهم است شنای یک پدر و دختر در آنطرف دنیاست که اصلا کشور افغانستان را
    هم ندیده اند یا ایران را…هم ندیده اند. این میشود پیراهن عثمان و شروع بفحاشی بدګویی میکنند و با
    ګفتن این ها خودشان را تسکین میدهند و راحت میشوند. حساسیت آنان تنها در باره زنان
    است که با مردانی معاشرت حتی سالم داشته اند؟ خوب اینهم یک نوع تربیت استعماری و استحماری است که اصلها راکنار بګذارند
    وروی مطلب های فرعی بحث کنند و بهم توهین نمایند.

    همانطوریکه
    ملاحظه می فرمایید آنان بجای حل مشګل و رفع درد سر به توهین آنکه مشګل را مطرح
    میکند می پردازند وخیال میکنند باتوهین به منتفد مشګل حل خواهد شد. با فرض به
    اینکه مشګل مطرح کننده آدم معصومی نباشد ولی صرف از غیرمعصوم بودن او که نمی شود
    مشګل را رها کرد؟ می بینید که ما عوض تعلیم و تربیت و کشف دانش و دانستن فرهنګهای
    دیګران و یاد ګیری روشهای مدرن با هم به فحاشی و تهمت زدن وقت صرف میکنیم بطوریکه
    دیګران ناامید شده و بی تفاوت شوند. آقایان عقل کل دانشمندانی که غرور جهالت شما
    را فراګرفته است. آیا شما واقعا منصفانه قراڼ کریم را خوانده اید البته با درک و
    معنی آن آیا شما آثار دانشمندان بزرګ ما نظیر مولوی بلخی را خوانده اید که اینهمه
    ادعا دارید و برای دیګران راه وروش انتخاب میکنید. آیا توقع دارید که مثلا آمریکا
    تحت نظر ملایان اسلامی بایست اداره شود؟ آیا هر کشوری آزادی ندارد که ملت خود را
    آنطور که میخواهد هدایت کند؟ شما نبایست مسلمانانی نظیر یزید باشید که سر حتی نوه
    پیامبر را هم برید و سر نیزه کرد؟ او هم خودش را مسلمان میدانست یا نه؟ شما که آیت
    الله نیستید که میخواهید دیګران را اسلامی نمایید؟ حضرت محمد فرمود که به دیګران توهین
    نکنید تا بشما توهین نکنید. شما برای حل مشګلات اجتماعی زندګی خصوصی افراد را دست
    آویز میکنید مثلا شنا کردن در آمریکا که طبق قوانین آنجا جرم نیست ؟ سکس نیست فکر
    مردم آنجا با فکر شما فرق دارد؟ این را بفهمید؟ شما هر زنی را به نظر جنسی نګاه
    میکنید اینجا اینطور نیست؟ شنا یک ورزش است ولی از نظر شما سکس است؟ سعی کنید
    معیارهای دیګران را بفهمید اګر میخواهید معیار شما فهمیده شود. باید از نظر شما
    همه دیګرانی که مثل شما فکر نمیکنند فاحشه باشند و لابد شما معصوم با آنهمه فحش
    های جنسی که در فکرتان انبار شده است؟ شما هم لابد میخواهید به بهشت بروید و با
    حوریان آنجا خوش باشید خوب دیګران میخواهند با حوریان زمینی خوش باشند و حوریان
    بهشتی را بشما واګذاری میکنند. دوستان عزیز متاسفانه سو استفاده هایی که از دین
    شده بسیاری از مردم عادی را از دین بیزار کرده است و حتی به دین بچشم یک دشمن نګاه
    میکنند. مقاله ای که من اینجا ګذاشتم برای این بود که استادان فن جوابی دقیق و
    منطقی و علمی بدهند تا ما بتوانیم در برابر مقاله آنرا منتشر کنیم. متاسفانه بحث
    به فحاشی و زندګی خصوصی کشید و فحاشی ناموسی اجرا شد که شما میدایند حضرت محمد به
    پیروانش ګفت که حتی به مشرکین فحاشی نکنید تا آنان هم بشما فحاشی نکنند. در این
    مقاله با تکیه به نوشته هایی که حتی اسم اثر و نام صفحه را هم ګفته اند شاهد آورده
    اند. من تابع اخلاق درستی پاکی هستم و اینرا در تظاهر و جانمازآبکشی نمی بینم. از
    استادان فن درخواست دارم که برای روشنګری موضوع را مورد بررسی موشګافانه علمی قرار
    بدهند وګرنه با فحش تهدید که مشګل حل نمی شود. بهر حال ما باید چه با دین و چه بی
    دین متعهد به اخلاق و چه آنان که تابع انسانیت هستند همه بایست با هم متحد بشویم و
    میهن خود را بسازیم. و از دست شیادان از هر طبقه و قبیله ای نجات دهیم. انسانیت و
    دوستی و خوبی و درستګاری خوبست حالا یکی میخواهد برای حوری بهشتی صبر کند و دیګری
    به حوری زمینی قناعت میفرماید؟ اسلام یک دین علمی است و حکمت وزیبایی مخصوص بخودش
    را دارد متاسفانه شیادان آنرا آلوده کرده اندو تفیسرهای مغرضانه ای از آن بیرون
    کشیده اند. در بستر اسلام عطار بوجود آمده مولوی بلخی بوده حافظ و سعدی برخاسته
    اند که همین اکنون هم دنیا کمرش را در برابر عظمت فکری و معنوی آنان خم کرده است
    اسلام را به فحاشی دزدی هیزی شهوت پرستی زن ستیزی جهالت تمامیت خواهی فحاشی آلوده
    نسازید. سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرګز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. پیر با
    چراغ میګشت دور شهر که از دیو دد ملولم او انسانم آرزوست؟ بیداری از خواب غفلت
    هنګامی مسیر است که ما با سلاح علم دانش های جدید فلسفه زندګی ډینهای مختلف آشنا
    شده در ضمن مغرور ناآګاهی هم نباشیم و به فکرها ګفته ها و اندیشه ها فرهنګهای
    دیګران احترام بګذاریم و به آنان هم زمان بدهیم تا مساله خود را توضیح دهند بعد هم
    باکمال دوستی و مهربانی به آنان پاسخ بدهیم و با حوصله ګفته ها و نوشته هایشان را
    ګوش کنیم. نه اینکه به سوالهای آنان پاسخهای ابلهانه بدهیم همراه با فحش و بد دهنی
    و توهین به زندګی خصوصی آنان که ممکن است نوع دیګری باشد ویا متظاهر و جا نماز
    آبکش نباشند. تا مادامیکه فحاشی غرور به جهل و خود خواهی تمامیت طلبی در ما هست
    امکان بیداری از خواب غفلت هم وجود ندارد و ما همچنان بازیچه دست ابرقدرتهای
    هستیم. دیوانه ګان چون صدام نوع طالبانی آن قذافی و… کشورهای ما را ناتوان کرده
    پای قدرت های بزرګ را باز کرده و کشورهای مارا بخاک خون خواهند کشانید. و ما
    همچنان در خواب غفلت بوده و به توهین های آلات و ادوات جنسی مشغول خواهیم بود.
    همانطوریکه بعضی از جوانان اینجا دارند با نهایت افتخار و غرور انجام میدهند. به
    دیګران تهمت میزنند حرف زشت میزنند سواد حتی اسلامی هم ندارند و مطلب های بی محتوی
    همراه با فحش های ننګین جنسی که لیاقت خودشان را دارد همراه کسانی میکنند که با
    نام مستعار مطلبی نوشته اند.

  • Amir_sahameddin_von_ghiassi

    همین طور که قبلا هم نوشتم اساس ادیان الهی یکی است
    منتهی در بعضی از فروع با هم شاید متفاوت باشند. ولی این نبایست بین مردم ما ایجاد
    جنګ وتفرقه بکند. ما به وحدت در کثرت نیازمند هستیم. دین برای راحت و آسایش مردم
    از طرف خداوند پایه ګذاری شده است و نباید برای مقصود های شوم به خدمت ګرفته شده از جهالت وبی خبری مردم
    سو استفاده نماید.  تمام دینهای الهی خوبی
    پاکی درستی راستګویی و عقاید خوب را آموزش داده اند منتهی مردمی شیاد آنرا به نفع
    خود تفسیر میکنند و آنرا بصورت حربه ای برای آزار و تهمت شیادی دزدی خیانت  استفاده می نمایند. بطوریکه خشم دیګران را باعث
    میشوند. سیستم غارتګر بین المللی هم از دین بصورت دکانی سو استفاده میکند و مردم
    را علیه بی دنیها صف آرایی می نماید. در صورتیکه اصل برانسانیت پاکی و راستی است.
    در این برهه از زمان ما بایست به کرامت انسانی تحصیل  رفاه مردم و داشتن علم و صنعت و اخلاق واقعی
    کمر همت برای خدمت خلق ببندیم. جوانان ما احتیاج به کار تفریحهای سالم  ورزش 
    پوهنتون ازدواج مسکن دارند تا عقده ای بار نیایند. ما بایست کودکان پسر و دختر
    خود را یکسان مورد محبت قرار دهیم و شاید بهتر باشد که آنان باهم بزرګ شوند تا
    باهم مانوس بشوند. احترام بهم و نزدن تهمت از اصلهای مهم است. مثلا درغرب آیا
    اینهمه فحشهای ناموسی  مرتبط به آلات جنسی
    وجود ندارد ولی در کشورهای اسلامی مرتب با فحش های رکیک جنسی مربوط به آلت های
    جنسی حتی مادر خواهر  مادر بزرګ همدیګر را
    نوازش میکنند. و فحشهای که به مقعد و محل دفع مدفوع  مربوط میشود یا تخلیه ادرار؟  اګر این فحش ها برای دیګران ترجمه شود حتی درکی
    از آن نمی توانند داشته باشند.

     

    اسلام تمدن عظیمی داشته است که حتی اروپاییان با فهم
    وآمریکاییان هم به آن معتقد هستند ولی اکنون متاسفانه مارا به چشم یک مشت بی فرهنګ و تروریست وحشی می شناسند آنانکه
    اسلام را با مولانا جلال الدین بلخی می شناختند یا سعدی و حافظ و عطار حالا مارا
    به نام بن لادن و طالبان می شناسند که به زنان تجاوز میکنیم و آنان را آزار
    میدهیم. البته باعث همه اینها
    همانا نداشتن علم و دانش و بی خبری
    فساد اخلاقی فساد مالی تمامیت خواهی دزدی و هیزی است. مردان ما بایست با چشمان پاک
    و قلب پاک به زنان نګاه کنند ولو اینکه در کنارشان زیبا ترین عروس دنیا نشسته
    باشد. برای فساد وشل بودن مردن که قدرت کنترل خود را ندارند نبایست به زنان زور
    ګفت و آنان را درکیسه هایی کرد. خودتان دیدید که آنان حتی در همان کیسه ها هم از
    دست آقایان حشری و بی اخلاق در امان نیستند. 

  • ensan

    in ast eslam e KASSIF E mohamadi

    • ensan

      dini e  ke  behestesh  be  “sahre no” bishtar  shabih e  t dare  az oon  che  etezari mitavan dasht??

  • ONAASIS_IR

    عوضی  تو که خودت خدای همه ادیان رو خیالی فرض کردی. خیر سرت یعنی از دیگران جدایی و خیلی حالیته . تعصب تو به جای خدا بی خدایی توست.