دکتر مصطفی بادکوبه ای، چهره ای تابناک، فردوسی زمان، و گرفتار در بند دیوان ۲۷

آقای دکتر مصطفی بادکوبه ای حماسه آفرین و فردوسی زمان ما که با شجاعت و دلاوری، شرایط زمان، و نادرستی ها را با چکامه های ملی و میهنی خود به نقد کشیده است.

آقای دکتر مصطفی بادکوبه ای حماسه آفرین و فردوسی زمان ما که با شجاعت و دلاوری، شرایط زمان، و نادرستی ها را با چکامه های ملی و میهنی خود به نقد کشیده است.

شاید شماری از هم میهنان ما دکتر مصطفی بادکوبه ای این شاعر بی باک و سلحشور ملی، را نشاسند. بنابراین، اجازه فرمایید تا کمی از این دلاور زمان با شما به گفتگو می نشینیم:
دکتر مصطفی بادکوبه ای  در سال ۱۳۲۸ در شهرستان اراک چشم به جهان گشود. پس از دریافت دیپلم در رشته ادبی، به دانشگاه فردوسی مشهد  رفت،  و در رشته زبان و ادبیات فارسی لیسانس گرفت. همزمان در روزنامه خراسان و آستان قدس رضوی  نیز به کار پرداخت.

دکتر مصطفی بادکوبه ای، در آغاز “انقلاب اسلامِی” از کار برکنار، و به زندان افتاد.  پس از تحمل شکنجه های روانی و جسمی،  از زندان آزاد شده، به تهران آمد. سپس به  تحصیلات دانشگاهی  خود ادامه داد، تا در سال ۱۳۸۴ دکترا ی خود را از دانشگاه ایلینوی در راشویل دریافت نمود.
تا کنون بیست و نه اثر چاپی را منتشر کرده است که از میان آنها همگی به تجدید چاپ‌های مکرر رسیده اند.

بازداشت مصطفی باکوبه ای و فشار بر هیلا صدیقی شاعر و هنرمند-
مصطفی بادکوبه ای شاعری که شعرهای اخیرش در انتقاد از دولت احمدی نژاد و حمایت از کسانی که او در شعرهایش از آنان به عنوان «فتنه گران» که از دل سخن می گوید، یاد کرده است، نزدیک به یک ماه گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده و در اوین به سر می برد.
این شعر انقلابی و بسیار زیبا در تاری ۲۸ مهرما ۱۳۸۹ به وسیله دکتر بادکوبه ای سروده شده، که بی تردید یکی از عوامل دستگیری و بدرفتاری رژیم با ایشان است:

چندیست دلم  یک دله با فتنه گران است
این هم به یقین معجزه دور زمان است
چون فتنه گری، بانک عدالت طلبی شد،
دل بهر خدا، یک دله بافتنه گران است
بی داد، چو شد میوه آزادی و قانون،
بیچاره دلم عاشق ظلم و خفقان است
جایی که چکد خون دل از ابر بهاری،
ولله که بهاران، خجل از فصل خزان است
روزی که شب قدر بقد شام جهالت،
قرآن متنفر از حلول رمضان است
زاهد که وضویش همه از خون دل ماست،
تکبیر نازش به یقین ننگ اذان است
دیروز چو حلقوم ندا غرقه خون شد،
فردا به خدا روز ندای همگان است
با مرگ دو صد آرش و سهراب و سیاوش،
این مام وطن، دل نگران، دل نگران است
دیدیم به دنبال هوی و هوس شیخ،
هرلحظه فرامین خدا در نوسان است
چون با تو جهنم شده این ملک اهورا،
بی تو به یقین غرفه ای از باغ جنان است
ما را چه به بدبختی لبنان و فلسطین،
جایی که وطن یک سره در آه و فغان است
ای قر به همدردی غزه و لبنان،
آن کرد و بلوچ است که در حسرت نان است
هرچند نبینی تو، ولی ملت ایران،
شیری است که بر پرچم خورشید نشان است
بر ملت ما تکیه کن ای شیخ،
که بینی، از هرگوشه آرش با تیروکمان است
سوگند خدا را به قلم نیز نخواندی،
در کیش تو، اصحاب قلم مدحیه خوان است
از بس که شکستی قلم های مخالف،
هر مشتی ماتم کده ی اهل بیان است
بردوش منه بار ستم را،
که له ای شیخ، این بارگران، بارگران، بارگران است؟
این بانگ، نه بانگیست که از یأس برآید
حلقوم امید است که با جامه دران است
در این ویدیو آقای بادکوبه ایبه عنوان «فتنه گران می خواند که دولت احمدی نژاد را به انتقاد می کشاند.

به گزارش جرس، ماموران امنیتی نخست اواخر سال ۸۹ صبح زود به خانه ی مصطفی بادکوبه ای هجوم برده و وسایل شخصی وی را به همراه خود بردند.
در مورد وضعیت مصطفی بادکوبه ای و اینکه آیا او نیز مورد بازجویی های متوالی قرار گرفته است خبری در دست نیست اما فروردین ماه امسال ماموران بار دیگر به منزل آقای بادکوبه ای رفته و او را در منزل شخصی اش بازداشت کردند.

تا کنون چندین بار خانواده این شاعر در محل دادگاه حضور یافته و خواستار روشن شدن وضیعت این شاعر شده اند که متاسفانه پاسخ روشنی دریافت نکرده اند و در نگرانی شدید نسبت به چگونگی وضیعت و حال این شاعر در بند به سر می برند.

یکی دیگر از یادگارهای بزرگ این شاعر حماسه سرا و گرامی شعری در باره وطن می باشد، که بی تردید بیان حال هر ایرانی میهن دوست است. ویدیوی من یادی از وطن می کنم از شاهکارهای بزرگ این چکامه سرا است،

در این ویدیو؛ اشعار جانانه ای به نام «یادی از وطن» که ایران دوستی و تازی پرستی را در برابر هم می گذارد، و مقایسه می کند.

بازداشت متوالی، و اذیت و آزار هیلا صدیقی
هم زمان با دستگیری و آزار و اذیت دکتر مصطفی بادکوبه ای، رژیم اسلامی، مشکلاتی برای هیلا صدیقی شاعر جوان منتقد که پا به پای دکتر بادکوبه ای فعالیت سیاسی و فرهنگی داشته است، و از ایشان به یادگار مانده،  هجوم تازیان را به منزل این شاعر موجب گردیده، که تمامی وسائل شخصی وی را ضبط نمودند و پس از آن بارها او را مورد بازجویی قرار دادند.

هیلدا صدیقی چکامه سرای انقلابی که با فریاد آتشین خود، گوش ظحاکیان و مارمولکان اجتماع را کر کرده، و در راستای انقلاب مردمی در پیش و همگام است.

هیلدا صدیقی چکامه سرای انقلابی که با فریاد آتشین خود، گوش ضحاکیان و مارمولکان اجتماع را کر کرده، و در راستای انقلاب مردمی در پیش و همگام است.

به گفته ی یک منبع مطلع، پس از آنکه در چند ماه گذشته ماموران امنیتی به خانه هیلا صدیقی رفته و وسایل شخصی او را با خود بردند، این شاعر به مدت بیش از ده روز و به صورت متوالی هر روز به مدت طولانی ۸ الی ۹ ساعت توسط وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار می گرفت اما به تازگی پرونده ی این شاعر جوان از وزارت اطلاعات به دادسرا انتقال یافته است.
اشعار و دکلمه های زیبایی که از این دختر شجاع و میهن دوست به جای مانده، بی تردید می تواند  بساط خیمه شب بازی ولی وقیح را به لرزش در آورد.
ویدیو

یک منبع مطلع در این زمینه به جرس می گوید: به تازگی و در روز شنبه دهم اردیبهشت ۹۰، جلسه تفیهم اتهام برای هیلا صدیقی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین برگزار و در نهایت آزادی هیلا صدیقی منوط به ارائه سند ملکی شد .

هیلا صدیقی که اینک به قید وثیقه آزاد ست پیش از این در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز فعال بوده است. این شاعر جوان و فعال مدنی و سیاسی بعد از انتخابات و پس از اتفاقاتی که برای معترضان انتخاباتی رخ داده بود، شعرهایی با مضامین اجتماعی – سیاسی سرود. وی با خواندن این اشعار انتقادی به یکی از چهره های جوان منتقد در حوزه شعر بدل شده بود که شعرهای او با استقبال بیشتری در عرصه عمومی و مجازی مواجه شده است.

نکته آخر که گفتن آن در این جا ضروری است، نقش شاعران، گویندگان، نویسندگان، سرایندگان، و دیگر هنرمندان در حفظ فرهنگ و تاریخ و تمدن یک کشور است، اگر ما فردوسی، سعدی، حافظ، رودکی، صناعی، و شاعران دوران کنونی چون فروغ فرخ زاد، شاملو، فریدون مشیری، و مانند آن ها که در نگهداری فرهنگ. آئین، و زبان ما سهم سازنده و بزرگی داشته اند، نداشتیم،  کشورمان مانند کشورهای عربی زبان سالیانی بود که کاملاً در زیر سلطه تازیان قرار می گرفت.

  • sam zar

    ربط ایشون رو به فردوسی متوجه نشدم!
    اصولا مگه فردوسی ابلهی نبوده که به خاطر حمایت از مذهب علی این همه در روزگار غزنویان مشقت نکشید؟
    علی ای که بارها بین مطلب هاتون به عنوان یک جانی و جاهل عرب ازش یاد کردین.
    پس فردوسی هم یک نادان و پیرو همین بادیه نشینانه مه به هویتش خیانت کرده.
    لطفا چنین افرادی رو با میهن پرستانی مانند دکتر بادکوبه مقایسه نفرمایید.

    •  کسی که این چنین به فردوسی توهین و جسارت کند، یا از رژیم اسلامی و از وابستگان تازی نژاد است، و یا خردباخته ایست که هنوز تفاوت الف و ب را نمی داند. فردوسی، حکیم، کارشناس، حماسه سرا، ادیب، و سخنگو، و چکامه سرایی است که همانند او کمتر در تاریخ دیده شده. همگی روشنفکران، و اندیشمندا ن جهان به این یگانه مرد زنده کننده ایران و آئین ایرانی افتخار می کنند. البته از تازی نژادها، و مزدوران و دستمزگیران آنان نباید انتظار بیش از این داشت.

    • DaftereEuropaei

      پاینده ایران
      در پاسخ شما دوست گرامی و میهن پرست عزیز:

      در زمان فردوسی محیط اجتماعی ایران، به گونه ئی دگر بود نسبت به این زمان، درآن زمان شیعه علی را گروهی از ایرانیان سیاسی و ضد عرب پیش میبردند و تعداد آنها بسیار کم بود و مثل حالا همه ایران را  شیعیان در برنگرفته بودند، با این استراتیژی که مردم ایران را برعلیه وحشی گری های عرب بشورانند و تنفر آنها را ازعرب  هرچه بیشتر کنند و متفکرین ایرانی صدر اسلام خودشان را دور بر علی جمع کردند و  بعنوان دگر اندیش و اپازسیون زمان خود شدند و همین کوششهای آن شجاعانه میهن پرست بود که کم کم شیعه گسترده تر شد و هدف اصلی از پیش بردن مذهب شیعه، ایجاد تنفر از عرب تا حد دفع آنها از ایران بود و حکایت روضه خوانی ها و  داستانهای کربلا و بزرگ نمائیهای در خاک و خون شدن علی و فرزندانش، برای همین ایجاد تنفر از عرب بود که بلاخره نتیجه هم داد و حکومت عربی را از ایران برچید ولی متاسفانه ماهیت استراتیژی  اصلی رهبران اولیه، را خوب به مردم نسلهای بعد انتقال داده نشده و درنتیجه  حکومت عرب ارتاده شد ولی فرهنگ عرب ریشه کن نشد هرچند که شیعه بزرگترین ستیز را با عرب شروع کرده است.

      فردوسی بزرگ است در هرزمان و درهرمکان و  استقلال ایران و  اصل و نسب یا بی ایرانیان مدیون کوششهای اوست و زبانی که ما امروز با آن سخن میرانیم نتیجه پاسداری هوشمندانه اوست با عرضه کتاب منظوم شاهنامه اش  و  رایج شدن اشعارش در قهوه خانه ها توسط مرشد ها و زورخانه ها و بعدها هم  توسط گروههای اسماعلیه و بعدا پیروان حسن صبا و بالاخره جانفشانی های هزاران وطن پرست دیگر و تا به امروز بوسیله دکتر مصطفی بادکوبه ئی یار صدیق ما در حزب پان ایرانیست. 
        آرش عالیجناب  دفتر اروپائی حزب پان ایرانیست

    • nabood bad in dineh kasif

      sam kos e madare jendat sag mosalmooneh kasif va kamtar az fazleh sag

    • Hm Joza

      درود.
      برادر من ، ای کاش قبل از اینکه سخنی بگید بهش فکر می کردید.
      فردوسی شخص کوچیکی نبوده که به این راحتی به پیشینه ی اون توهین می کنید.
      بسی رنج بردم در این سال سی*
      عجم زنده کردم بدین پارسی*
      فکر کنم همین کافی باشه تا درباره چنین شخصی، منصفانه تر قضاوت کنید.
      بدرود.

    • مرگ اسلام

      شما اگر شعور داشتید که اولا در کون بابا مامان نمی افتادین که مسلمان بشین بلکه می رفتین تحقیق می کردین که مطمئنم پس از تحقیق کلا همه ادیان رو رد می کردین.

      از طرفی فردوسی خیلی از خر الاغهای مسلمان عرب پرستی مثل تو با شعور تر بود و هرگز بیدلیل نیست که او را پدر زبان پارسی می دانند چون او همچون تو احمق نبود و می دانست که پس از او بسیاری از مسلمین شیعه و سنی احمق به نفع خود اشعار او را دستکاری و چیزهایی را به نفع دین کثیف و مذهب کثیف ترشان بر آن خواهند افزود به همین دلیل در شاهنامه بسیار کم از واژگان عربی الکن استفاده شده است ولی بسیار جالب است که فقط در یک قطعه در ستایش پیغمبر که به شاهنامه چسبانده اند ۲۰ ، ۳۰ واژه عربی وجود دارد که خود این نشانگر این است که این تکه از شاهنامه به فردوسی تعلق ندارد و ماله کشان دینی به آن افزوده اند..

      این را هر خری می داند.

      اگر در شاهنامه هایی که بر اساس نسخه مسکو تهیه شده اند جستجو کنید (نسخه اصلی نه نسخه کلاهبرداری و دستکاری مسلمانانه آن) هیچ اثری از این شعر نخواهید دید.

      جالب است که بدانید چند وقت پیش دو کتاب شاهنامه فردوسی را خریداری نمودم و جالب اینکه هر دو بر اساس نسخه مسکو بود ولی در یکی از آنها که این شعر وجود داشت و در دیگری وجود نداشت و همین نشان از دورویی و ریا و دغلکاری و دروغگویی مسلمین عزیز دارد که راست را دروغ و دروغ را راست، نشان میدهند.

  • sam zar

    ربط ایشون رو به فردوسی متوجه نشدم!
    اصولا مگه فردوسی ابلهی نبوده که به خاطر حمایت از مذهب علی این همه در روزگار غزنویان مشقت نکشید؟
    علی ای که بارها بین مطلب هاتون به عنوان یک جانی و جاهل عرب ازش یاد کردین.
    پس فردوسی هم یک نادان و پیرو همین بادیه نشینانه مه به هویتش خیانت کرده.
    لطفا چنین افرادی رو با میهن پرستانی مانند دکتر بادکوبه مقایسه نفرمایید.

    •  کسی که این چنین به فردوسی توهین و جسارت کند، یا از رژیم اسلامی و از وابستگان تازی نژاد است، و یا خردباخته ایست که هنوز تفاوت الف و ب را نمی داند. فردوسی، حکیم، کارشناس، حماسه سرا، ادیب، و سخنگو، و چکامه سرایی است که همانند او کمتر در تاریخ دیده شده. همگی روشنفکران، و اندیشمندا ن جهان به این یگانه مرد زنده کننده ایران و آئین ایرانی افتخار می کنند. البته از تازی نژادها، و مزدوران و دستمزگیران آنان نباید انتظار بیش از این داشت.

    • DaftereEuropaei

      پاینده ایران
      در پاسخ شما دوست گرامی و میهن پرست عزیز:

      در زمان فردوسی محیط اجتماعی ایران، به گونه ئی دگر بود نسبت به این زمان، درآن زمان شیعه علی را گروهی از ایرانیان سیاسی و ضد عرب پیش میبردند و تعداد آنها بسیار کم بود و مثل حالا همه ایران را  شیعیان در برنگرفته بودند، با این استراتیژی که مردم ایران را برعلیه وحشی گری های عرب بشورانند و تنفر آنها را ازعرب  هرچه بیشتر کنند و متفکرین ایرانی صدر اسلام خودشان را دور بر علی جمع کردند و  بعنوان دگر اندیش و اپازسیون زمان خود شدند و همین کوششهای آن شجاعانه میهن پرست بود که کم کم شیعه گسترده تر شد و هدف اصلی از پیش بردن مذهب شیعه، ایجاد تنفر از عرب تا حد دفع آنها از ایران بود و حکایت روضه خوانی ها و  داستانهای کربلا و بزرگ نمائیهای در خاک و خون شدن علی و فرزندانش، برای همین ایجاد تنفر از عرب بود که بلاخره نتیجه هم داد و حکومت عربی را از ایران برچید ولی متاسفانه ماهیت استراتیژی  اصلی رهبران اولیه، را خوب به مردم نسلهای بعد انتقال داده نشده و درنتیجه  حکومت عرب ارتاده شد ولی فرهنگ عرب ریشه کن نشد هرچند که شیعه بزرگترین ستیز را با عرب شروع کرده است.

      فردوسی بزرگ است در هرزمان و درهرمکان و  استقلال ایران و  اصل و نسب یا بی ایرانیان مدیون کوششهای اوست و زبانی که ما امروز با آن سخن میرانیم نتیجه پاسداری هوشمندانه اوست با عرضه کتاب منظوم شاهنامه اش  و  رایج شدن اشعارش در قهوه خانه ها توسط مرشد ها و زورخانه ها و بعدها هم  توسط گروههای اسماعلیه و بعدا پیروان حسن صبا و بالاخره جانفشانی های هزاران وطن پرست دیگر و تا به امروز بوسیله دکتر مصطفی بادکوبه ئی یار صدیق ما در حزب پان ایرانیست. 
        آرش عالیجناب  دفتر اروپائی حزب پان ایرانیست

    • nabood bad in dineh kasif

      sam kos e madare jendat sag mosalmooneh kasif va kamtar az fazleh sag

    • وطن

      پس چرا خود بادکوبه ای از فردوسی به نیکی یاد می کند؟ کاسه ی داغ تر از آشی تو مگر؟

  • Sahameddinghiassi

    ملتهای ما اسیر شده اند چه در داخل کشورهایمان و چه در خارج از آنها در هنګامیکه استعمار قرن نوزدهم در آفریقا و خاورمیانه بیداد میکرد مردمی که کاردها به استخوانهایشان رسیده بود قیام کردند تا خود را از زیر بار استعمار و استحمار بین المللی نجات دهند رهبران مثلا قهرمان هم هدایت این مردم را به دست ګرفتند و بزودی خودشان جانشین ظاهری اربابان قبلی شدند ولی دیر و یا زود مردم فهمیدند که این تازه بدوران رسیده ها که چشماهایشان به علف الوفی افتاده است مثل غارتګران قبلی هستند و برخی مواقع از آنان هم بسیار خشن تر خاین تر و آدمکش تر و غارتګرند. حالا چه کنند چاره ای نداشتند که باز هم به دامان همان چپاولګران قبلی پناه ببرند سیستم مدرن غارتګری تقریبا همان سیستم قدیمی است مثلا در زمان عربان بنام اسلام به ایران حمله کردند مردم که از بی تفاوتی وظلم حاکمان زردشتی آن زمان خسته و ناامید بودند شاید ګول وسوسه های تبلیغاتی عربان را که میګفتند برابری و برادری خوردند .

    و ګویا در صدر اسلام هم به عدالت و دوستی تااندازه ای حرمت ګذاشته میشد و میګویند که خلفای راشدین بسیار مردم دوست و مهربان وعادل بودند البته این ګفته تاریخ است و من محقق نیستم ولی بعد قدرت و ثروت دست دیوانه ګانی مثل یزند افتاد و برای خوش ګذرانی کیف و عیش عشرت حتی نواده ګان همان پیامبر را هم سربرید آنوقت ها وقتی لشګری حمله میکرد و پیروز میشد مردان را میکشت و زنان را برای باروری و استفاده جنسی به کنیزی می برند و بچه های را به عنوان غلام بچه در بازارهای برده فروشی می فروختند و از سایری اسیران هم به عنوان کارګران پست استفاده میکردند یا برده ګان و کشور تسخیر شده را ویران میکردند تا نتواند بزودی قد علم کند. اکنون هم فرق چندانی نکرده است کشورهای دنیای سوم را سعی میکنند عقب نګه دارند و نخبه ګان و مردم کاری را همراه با سرمایه هایشان به طرف کشورهای خودشان جلب میکنند و مردم عادی را هم بعنوان نوعی برده بکار میګیرند اکنون غرب از فساد اداری و رشوه خواری و تمامیت خواهی در خاورمیانه و شمال آفریقا مطلب ها مینویسد که مثلا پلیس رشوه میګیرد و یا مامورین شهرداری دست رشوه بګیرشان دراز است خوب در کشورهای خودشان چه ګرچه ظاهرا مامورین دولت و پلیس مثلا آمریکا دست رشوه بګیری ندارد ولی با ترفند های دیګر مردم بخصوص مردم خاورمیانه و شمال آفریقارا برده خود میکنند مثلا اګر دزدی خانه ای را بزند پلیس هیچ کاری نمیکند و تقریبا یک آدمهای بیهوده و بی تفاوت هستند و کاری انجام نمی دهند شهرداریهایشان هم پول نمی ګیرند ولی مدارکی که با خرج هزارها دلار صادر کرده اند باطل میکنند و طرف را بخاک سیاه می نشانند و میګویند که ما اشتباه کردیم برو شکایت کن بایست یک وکیل حریص و ګران قیمت بګیری تا مثلا کارت را به دادګاه بکشاند ولی وکیل هرچه داری میګیرد و کارت را ناتمام میګذارد و پولهای بیشتری میخواهد.

    اینطور که معلوم میشود هم در غرب و هم در خاورمیانه و شمال آفریقا این مردم عادی و طبقه متوسط هستند که قربانی سیستم ها هستند زیرا ثروتمندان با داشتن ثروت و پول براحتی وکیل میګیرند و مثلا حق خود را میګیرند ولی آدمهای طبقه متوسط هستند که در بهشت آمریکا هم پایمال میشوند و کسی به فکر آنان نیست . دزدی و فساد و غارتګری در آمریکا بطور شیک و مثلا قانونی است نه مثل آفتابه دزدهای ما که بی آبرو میشوند بلکه باحتمال وکیلان که مبالغی سنګین اول میګیرند به دوستان خود رسیدګی میکنند و بدون وکیلان ګرانقیمت کسی حرفت را ګوش نمی کند و دستت به هیچ جا بند نیست. مردم ما که در غرب پراکنده شده اند بسیاری از آنان خانواده های خود را از دست داده اند و هم درګیر مسایل و مشګلات اقتصادی هستند و در غرب اکثر ما مهمانان ناخوانده هستیم در خاورمیانه به غربیها با احترام رفتار میشد ولی اینجا سعی میکنند بهر نوعی که میتوانند سر مارا کلاه بګذارند و چون سیستم اینان هم فرق میکند براحتی ما درګیر مشګلات جدید تر میشویم در نبودن تورم بانکها براحتی وام میدهند ولی بهره بسیار سنګین و حقیقی است زیرا هم مثلا اجناسی که خریده ای افت قیمت دارند و هم مرتب بایست بهره بدهی. دولتها و شرکتهای بیمه هم که تا میتوانند پول میخواهند و مثل اروپا نیست که واقعا بیمه باشی بلکه تنها شرکتهای بیمه مبلغ های کلان میګیرند ولی در هنګامیکه به آنان احتیاج داری به اندک بهانه ای از زیر دادن حق بیمه وخسارت شانه خالی میکنند مثلا خانه ای که دویست هزار دلار خریدن اکنون تنها صد هزار دلار ارزش دارد ولی بایست مالیات کلان و بیمه کلان بدهی و بانک هم بهره ای سرسام آوری میخواهد خوب این است غارتګری آمریکا از مردمی که مثلا به کشورهایشان پناه آورده اند زیرا در کشور خودشان به عنوان اقلیت و یا به یک عنوان واهی دیګر اخراج شده اند و ګیر ستمکاران ودزدان بین المللی غربی افتاده اند .

    در خاورمیانه هم که مشګلات زیاد است مردم مجبورند سرهم کلاه بګذارند تا خرشان از پل رد شود و از دوستی ها اعتماد ها سو استفاده میکنند تا بتواند پول بیشتری بګیرند و بدین تریتب از هربهانه ای سو استفاده میکنند تا دیګران را لخت کنند امیدوار هسیتم که این بل بشو ها روزی خاتمه یابد و حق و عدالت در جامعه ها برقرار ګردد نه فساد شیک غرب و نه فساد ظاهری شرق خوب است درست مثل دوست دختر اسکورت همراه در غرب یا فاحشه در خاورمیانه

  • Sahameddinghiassi

    ملتهای ما اسیر شده اند چه در داخل کشورهایمان و چه در خارج از آنها در هنګامیکه استعمار قرن نوزدهم در آفریقا و خاورمیانه بیداد میکرد مردمی که کاردها به استخوانهایشان رسیده بود قیام کردند تا خود را از زیر بار استعمار و استحمار بین المللی نجات دهند رهبران مثلا قهرمان هم هدایت این مردم را به دست ګرفتند و بزودی خودشان جانشین ظاهری اربابان قبلی شدند ولی دیر و یا زود مردم فهمیدند که این تازه بدوران رسیده ها که چشماهایشان به علف الوفی افتاده است مثل غارتګران قبلی هستند و برخی مواقع از آنان هم بسیار خشن تر خاین تر و آدمکش تر و غارتګرند. حالا چه کنند چاره ای نداشتند که باز هم به دامان همان چپاولګران قبلی پناه ببرند سیستم مدرن غارتګری تقریبا همان سیستم قدیمی است مثلا در زمان عربان بنام اسلام به ایران حمله کردند مردم که از بی تفاوتی وظلم حاکمان زردشتی آن زمان خسته و ناامید بودند شاید ګول وسوسه های تبلیغاتی عربان را که میګفتند برابری و برادری خوردند .

    و ګویا در صدر اسلام هم به عدالت و دوستی تااندازه ای حرمت ګذاشته میشد و میګویند که خلفای راشدین بسیار مردم دوست و مهربان وعادل بودند البته این ګفته تاریخ است و من محقق نیستم ولی بعد قدرت و ثروت دست دیوانه ګانی مثل یزند افتاد و برای خوش ګذرانی کیف و عیش عشرت حتی نواده ګان همان پیامبر را هم سربرید آنوقت ها وقتی لشګری حمله میکرد و پیروز میشد مردان را میکشت و زنان را برای باروری و استفاده جنسی به کنیزی می برند و بچه های را به عنوان غلام بچه در بازارهای برده فروشی می فروختند و از سایری اسیران هم به عنوان کارګران پست استفاده میکردند یا برده ګان و کشور تسخیر شده را ویران میکردند تا نتواند بزودی قد علم کند. اکنون هم فرق چندانی نکرده است کشورهای دنیای سوم را سعی میکنند عقب نګه دارند و نخبه ګان و مردم کاری را همراه با سرمایه هایشان به طرف کشورهای خودشان جلب میکنند و مردم عادی را هم بعنوان نوعی برده بکار میګیرند اکنون غرب از فساد اداری و رشوه خواری و تمامیت خواهی در خاورمیانه و شمال آفریقا مطلب ها مینویسد که مثلا پلیس رشوه میګیرد و یا مامورین شهرداری دست رشوه بګیرشان دراز است خوب در کشورهای خودشان چه ګرچه ظاهرا مامورین دولت و پلیس مثلا آمریکا دست رشوه بګیری ندارد ولی با ترفند های دیګر مردم بخصوص مردم خاورمیانه و شمال آفریقارا برده خود میکنند مثلا اګر دزدی خانه ای را بزند پلیس هیچ کاری نمیکند و تقریبا یک آدمهای بیهوده و بی تفاوت هستند و کاری انجام نمی دهند شهرداریهایشان هم پول نمی ګیرند ولی مدارکی که با خرج هزارها دلار صادر کرده اند باطل میکنند و طرف را بخاک سیاه می نشانند و میګویند که ما اشتباه کردیم برو شکایت کن بایست یک وکیل حریص و ګران قیمت بګیری تا مثلا کارت را به دادګاه بکشاند ولی وکیل هرچه داری میګیرد و کارت را ناتمام میګذارد و پولهای بیشتری میخواهد.

    اینطور که معلوم میشود هم در غرب و هم در خاورمیانه و شمال آفریقا این مردم عادی و طبقه متوسط هستند که قربانی سیستم ها هستند زیرا ثروتمندان با داشتن ثروت و پول براحتی وکیل میګیرند و مثلا حق خود را میګیرند ولی آدمهای طبقه متوسط هستند که در بهشت آمریکا هم پایمال میشوند و کسی به فکر آنان نیست . دزدی و فساد و غارتګری در آمریکا بطور شیک و مثلا قانونی است نه مثل آفتابه دزدهای ما که بی آبرو میشوند بلکه باحتمال وکیلان که مبالغی سنګین اول میګیرند به دوستان خود رسیدګی میکنند و بدون وکیلان ګرانقیمت کسی حرفت را ګوش نمی کند و دستت به هیچ جا بند نیست. مردم ما که در غرب پراکنده شده اند بسیاری از آنان خانواده های خود را از دست داده اند و هم درګیر مسایل و مشګلات اقتصادی هستند و در غرب اکثر ما مهمانان ناخوانده هستیم در خاورمیانه به غربیها با احترام رفتار میشد ولی اینجا سعی میکنند بهر نوعی که میتوانند سر مارا کلاه بګذارند و چون سیستم اینان هم فرق میکند براحتی ما درګیر مشګلات جدید تر میشویم در نبودن تورم بانکها براحتی وام میدهند ولی بهره بسیار سنګین و حقیقی است زیرا هم مثلا اجناسی که خریده ای افت قیمت دارند و هم مرتب بایست بهره بدهی. دولتها و شرکتهای بیمه هم که تا میتوانند پول میخواهند و مثل اروپا نیست که واقعا بیمه باشی بلکه تنها شرکتهای بیمه مبلغ های کلان میګیرند ولی در هنګامیکه به آنان احتیاج داری به اندک بهانه ای از زیر دادن حق بیمه وخسارت شانه خالی میکنند مثلا خانه ای که دویست هزار دلار خریدن اکنون تنها صد هزار دلار ارزش دارد ولی بایست مالیات کلان و بیمه کلان بدهی و بانک هم بهره ای سرسام آوری میخواهد خوب این است غارتګری آمریکا از مردمی که مثلا به کشورهایشان پناه آورده اند زیرا در کشور خودشان به عنوان اقلیت و یا به یک عنوان واهی دیګر اخراج شده اند و ګیر ستمکاران ودزدان بین المللی غربی افتاده اند .

    در خاورمیانه هم که مشګلات زیاد است مردم مجبورند سرهم کلاه بګذارند تا خرشان از پل رد شود و از دوستی ها اعتماد ها سو استفاده میکنند تا بتواند پول بیشتری بګیرند و بدین تریتب از هربهانه ای سو استفاده میکنند تا دیګران را لخت کنند امیدوار هسیتم که این بل بشو ها روزی خاتمه یابد و حق و عدالت در جامعه ها برقرار ګردد نه فساد شیک غرب و نه فساد ظاهری شرق خوب است درست مثل دوست دختر اسکورت همراه در غرب یا فاحشه در خاورمیانه

  • Itsmohsen

    سلام بر حق دوستان
    اون ابلهی که به مولا امیر المومنین جسارت کرده و بادکوبه ای رو میهن پرست دونسته اولا بره ویکی پدیا رو بخونه که ایشون مسلمان و شیعه و مصحح مفاتیح الجنانه! و آیات قرآن کریم رو هم از دیوان حافظ استخراج کرده. آخه بیشعور بیسواد که هنوز نه تاریخ رو میدونی و نه قضاوت درستی میتونی بکنی. تو راه کون خودتو بلدی که بزرگترین شخصیت تاریخ رو نشناخته و ندونسته محکوم میکنی؟ آخه بیسواد حداقل برو یک دوره کتاب فضائل دریایی مولا رو بخون بعد قضاوت الکی بکن. ضمنا اون کسی که به ایران حمله کرد عمر تازی بود نه حضرت مولا که به یک روستای کوچیک هم لشکرکشی نکرده.خاک بر سر بیسوادان و بیشعورانی که نه مولا رو میشناسن و نه تاریخ رو ورق زده اند. من به شخصیت دکتر بادکوبه ای سخت احترام میذارم. اما اگه بدونه جانورانی مث تو حامی اونن خودکشی میکنه.

    • تنها متعصبین و خشک مغزانند که نه مطالعه دارند، و نه ادب و فرهنگ که با متانت و مهربانی پرسش کنند، و پاسخگو باشند. ملا علی شما که به نام آدم کش شماره یک در اسلام معروف شده، وصیت کرد شبانه در نقطه گمنامی او را به خاک سپارند. اگر شمای نویسنده که ادب و نزاکت در نوشتن نداری، کمی انسانیت و شعور به خرج دهی و چند کتاب تاریخ اسلامی نویسندگان بزرگ  بخوانی، آن گاه از این ملا علی خود دست برخواهی داشت، پیاده شده، با ما راه خواهی رفت. ولی افسوس که این امکان ندارد زیرا شما یا مزدور و حقوق بگیر رژیم کشتارگری، و یا فرد خردباخته بی دانش. در هرحال جای شما تازی نژادها در سایت ما نیست بهتر است که راه باز کنید، تا باد بیاد.،

    • Leila_gk70

       راستی چرا کسایی که فکر میکنند ادم بادین و خدایی هستند وقتی می خوان از مثلا دینشون حمایت کنند شروع به فحاشی می کنند مگه همین دین ادمارو از این کار منع نمیکنه حالا نمیدونم یا مشکل از دینتونه یا از تربیت خانوادگیتون 

  • Itsmohsen

    سلام بر حق دوستان
    اون ابلهی که به مولا امیر المومنین جسارت کرده و بادکوبه ای رو میهن پرست دونسته اولا بره ویکی پدیا رو بخونه که ایشون مسلمان و شیعه و مصحح مفاتیح الجنانه! و آیات قرآن کریم رو هم از دیوان حافظ استخراج کرده. آخه بیشعور بیسواد که هنوز نه تاریخ رو میدونی و نه قضاوت درستی میتونی بکنی. تو راه کون خودتو بلدی که بزرگترین شخصیت تاریخ رو نشناخته و ندونسته محکوم میکنی؟ آخه بیسواد حداقل برو یک دوره کتاب فضائل دریایی مولا رو بخون بعد قضاوت الکی بکن. ضمنا اون کسی که به ایران حمله کرد عمر تازی بود نه حضرت مولا که به یک روستای کوچیک هم لشکرکشی نکرده.خاک بر سر بیسوادان و بیشعورانی که نه مولا رو میشناسن و نه تاریخ رو ورق زده اند. من به شخصیت دکتر بادکوبه ای سخت احترام میذارم. اما اگه بدونه جانورانی مث تو حامی اونن خودکشی میکنه.

    • تنها متعصبین و خشک مغزانند که نه مطالعه دارند، و نه ادب و فرهنگ که با متانت و مهربانی پرسش کنند، و پاسخگو باشند. ملا علی شما که به نام آدم کش شماره یک در اسلام معروف شده، وصیت کرد شبانه در نقطه گمنامی او را به خاک سپارند. اگر شمای نویسنده که ادب و نزاکت در نوشتن نداری، کمی انسانیت و شعور به خرج دهی و چند کتاب تاریخ اسلامی نویسندگان بزرگ  بخوانی، آن گاه از این ملا علی خود دست برخواهی داشت، پیاده شده، با ما راه خواهی رفت. ولی افسوس که این امکان ندارد زیرا شما یا مزدور و حقوق بگیر رژیم کشتارگری، و یا فرد خردباخته بی دانش. در هرحال جای شما تازی نژادها در سایت ما نیست بهتر است که راه باز کنید، تا باد بیاد.،

    • Leila_gk70

       راستی چرا کسایی که فکر میکنند ادم بادین و خدایی هستند وقتی می خوان از مثلا دینشون حمایت کنند شروع به فحاشی می کنند مگه همین دین ادمارو از این کار منع نمیکنه حالا نمیدونم یا مشکل از دینتونه یا از تربیت خانوادگیتون 

  • Shayaah

     to itsmohsen.malomeh ketabaye khobi khondi ke inghadr moadabee…….hehe

  • Shayaah

     to itsmohsen.malomeh ketabaye khobi khondi ke inghadr moadabee…….hehe

  • Ahmad

    این آخوند های پست تر از هر چیز مملکت ما را غارت میکنند و ما راهی جز اتحاد و مبارزه مسلحانه با این جانوران وحشی نداریم.

  • Fahad

    دوستان ، همه بدبختی های ما مردم زیر سر این محمد جارکش بچه باز بوده که به خاطر قدرت طلبی خود را به دروغ پیغمبر نامید. کسی که زمین را صاف میداند . آسمان را سقف زمین میداند . میگوید که خدا آسمان را نگهداشته که به زمین نافتد. و هزاران چرندیات دیگر که سراسر قرآن را فرا گرفته. به نظر بنده هر چه فحش و ناسزا دارید به محمد بچه باز که وقتی ۵۴ سال داشت به عایشه ٧ ساله نظر کرد و بعد تمام زنان شوهردار را در آغوش کثیفش گرفت مانند  زینت دختر جحش و  زن زید ابن الحارثه و یا صفیه دختر حی بن اخطب و زن کنانه بن ربیع که از رؤساء خیبر بود.

  • واقعاً که…
    سهراب نازنین،
    این‌که شما خوش‌تان می‌آید، چندان چیز ناخوشایندی نیست؛ بالاخره هرکسی دوست دارد کسی را دوست داشته باشد، و کاملاً مختار هم هست، و به کسی هم ربطی ندارد؛ امّا به‌گمان‌ام می‌رسد جناب ارژنگ، که باید در «فردوسی‌شناختن»تان شک کنم، خفن!
    صراحت مرا ببخشید. در این موارد با کسی شوخی ندارم. واقعاً به کت‌ام نمی‌رود… 
    فردوسی کجا و این نان‌به‌نرخ‌روزخور بوگندوی فرصت‌طلب ریده‌ی اهریمن کجا!؟
    شاید هم -نعودبالشّیطان- من فردوسی را درست نشناخته‌ام و خیلی بالابالای‌اش برده‌ام.

  • Arshad

    این مردک که الان به فردوسی‌ یاد می‌شه ابو القاسم بود چطور ۳۰ سال زحمت کشیده که فارسی را زنده کنه اسمشو نتونست فارسی کنه؟ این یه سری کسو شعر اون هم البته از روی آبو منصوری به صورت شعر در آورد که شعر درباری و افسانه است آمدن چند بیت شعر هم اضافه کردن که اصلا به از زمان نمی‌خورد اینکه ۳۰ سال زحمت کشیده که فارسی را زنده کنه و عرب را سوسمار خور شیر شتر… اصلا با متن افسانه‌ای و داستان سرائی آن همخوانی ندارد، و بعدها مغرضانه بدن اضافه شده

    • وطن

      …..زیادی نخور

    • آریامهر

      تو عقلت همینقدره, بیشتر از این کشش نداره,
      خب احمق مگه تو واسه خودت اسم گذاشتی؟