برگزاری روز جهانی فردوسی آن هم در مسجد؛ آیا لیاقت یک کشور تاریخی همین است؟! ۱۴۶

جهان معرفت، جهان فرهنگ، جهان شعر و ادب، ۱۵ ماه مه برابر ۲۶ اردیبهشت را  به عنوان روز جهانی فردوسی فراموش نمی کند. این روز نه تنها موجب افتخار ایرانیان بوده، بلکه بالیدن پارسی زبانان و فرهنگ ایران دوستانی از تاجیکستان، افغانستان گرجستان، گرفته تا هند، پاکستان، عراق، ترکیه، و روسیه و بخشی از آفریقا را در بر گرفته است.

هرساله در چنین روزی و یا هفته ای که ۱۵ مه نخستین روز آنست، در محافل دانشگاهی، فرهنگی، و ادبی، و همچنین در کتابخانه های بزرگ این کشورها و شماری از کشورهای دیگر، از سوی صاحب نظران، اندیشمندان، و استادان فرهیخته و فرهنگ پرور، جشن ها و سخنرانی هایی برپا می شود و از مقام شامخ ملی و میهنی و ارزنده فردوسی بزرگ تجلیل به عمل می آید. فردوسی دیگر یک چکامه و حماسه سرای ایرانی نیست. بلکه او از مرزها گذشته و به جهانیان پیوسته است.

علاقه و دلبستگی به فردوسی و شاهنامه شاهکار این نویسنده توانا، در کشورهایی مانند تاجیکستان، گرجستان، افغانستان، هندوستان، پاکستان، و روسیه که ولایت فقیه بر آنها حکم فرما نیست،  و با سرنیزه و تفنگ داستان مسخره و بچه گانه  حسین شهید و صحرای کربلا را به مغز مردم فرو نمی کنند، بسیار زیاد، و روزجهانی او را با شکوه و جلالی که شایسته و برازنده این سخن سرا می باشد، برگزار می کنند. بنا براین،  ما نیز  باید به احترام کشورهای یاد شده، فردوسی را منحصراً از خود ندانسته، بلکه او را متعلق به همه این کشورها بدانیم.

فردوسی پاکزاد با نوشتن کتاب ارزشمند و نفیس شاهنامه، فرهنگ، هنر،تاریخ و مهم تر از همه زبان فارسی را قرن هاست که زنده نگاه داشته است و ایرانیانی که امروز به زبان فارسی سخن می گویند، مدیون و وام دار این بزرگمرد تاریخ هستند.

فردوسی پاکزاد با نوشتن کتاب ارزشمند و نفیس شاهنامه، فرهنگ، هنر،تاریخ و مهم تر از همه زبان فارسی را قرن هاست که زنده نگاه داشته است و ایرانیانی که امروز به زبان فارسی سخن می گویند، مدیون و وام دار این بزرگمرد تاریخ هستند.

سالیانی پیش، در حالی که از اهرام سه گانه مصر و موزه مشهور قاهره دیدن می کردم، از خانمی که راهنمای ما و خود فردی فاضل و نویسنده بود پرسیدم: « شما با اینهمه عظمت و درخشش تاریخی چگونه شد که یک باره زبان ملی خود را فراموش کردید، و به عربی سخن می گویید؟!». این خانم بدون یک لحظه درنگ و یا اندیشیدن پاسخ داد: « ما مانند شما یک فردوسی نداشتیم». آنگاه این خانم ادامه داد که تلاش پیگرد و خستگی ناپذیر اندیشمندان جامعه ما بر آنست که باردیگر زبان بومی آفریقایی مصر را دست کم به جوانان آموزش دهند. اما، با سیاست اسلام گرایی در مصر، و روی کار آمدن گروه افراطی اخوان المسلمین آیا هرگز موفق خواهند شد؟!. زهی خیال باطل.

و اما، روزجهانی فردوسی در کشورمان!- رژیم ضد ایرانی و ضد مردمی حاکم بر ایران در این سه دهه با دهها دوز و کلک همواره تلاش نموده، تا بر روی تاریخ، فرهنگ، آیین، جشن ها، و مراسم ایرانی سرپوش گذاشته، و تا می تواند از برپایی آن ها جلوگیری نماید و در برابر، مراسم تازیان را با جلال و شکوهی هرچه تمام تر برگزار کند. امسال هم برای برگزاری جشن جهانی فردوسی، رژیم تصمیم گرفته است برنامه ای در سالن شریعتی حسینیه ارشاد که مسجدی بیش نیست، آنهم با شرکت یک قصه پرداز و چند انسان ناآگاه و بی تفاوت به شاهنامه به اجراء در آورده، و به اصطلاح قال قضیه را بکند و آن را ماست مالی کند.

محمود احمدی نژاد برای سرپوش گذاشتن بر روی روز جهانی فردوسی، درست در همین روزها، برنامه پرسر و صدا و تبلیغاتی خود را در مشهد و دیگر شهرهای خراسان بر پا می کند. نخست این آقای تازی زاده که از فرهنگ ایرانی بهره ای نبرده است، به جای آمدن به آرامگاه فردوسی، بر سر قبر گدای تازیان رفت، و مراتب بندگی و بردگی خودرا به تازیان نشان داد. سپس به ستایش و تمجید از آیت الله مطهری پرداخت. آخوندی که ضد فرهنگ و ضد ایرانی بود و مردم را در اجرای مراسم چهارشنبه سوری گاو و خر می نامید.

آنگاه آقای احمدی نژاد به بهانه رسیدگی به مشکلات و مسائل شهرهای خراسان، تلاش می کند تا همه روزه با جار و جنجال، خبری بسازد، و هفته جهانی فردوسی بزرگ را از اذهان مردم دور نگاه دارد. غافل از آن که در بسیاری از مناطق خراسان، درون خانه ها، برنامه ماهانه فرهنگی با شرکت سخنوران و اندیشمندان به اجراء در می آید، و هفته جاری از ۲۶ اردیبهشت، در هرمحفلی گفتگو از فردوسی و شاهنامه شاهکار ادبی جهانی وی است.

ببینید ما چه ملت خردباخته و مسخ شده ای هستیم!. ما زاد روز فردوسی بزرگ، خداوند ادب و فرهنگ پارسی، نجات دهنده زبان، فرهنگ، تاریخ و آیینمان را فراموش کرده ایم و به جای آن یک تازی جنایتکار، یک جلاد نامی با کشتار همه زندگی اش را مظهر راستی و درستی می دانیم و برایش جشن می گیریم. در فردای آزاد میهنمان از این دیوانگی و بی خردی ها دیده نخواهد شد. همانگونه که زبانمان را فردوسی از زبان الکن تازیان نجات داد، ما نیز وظیفه داریم فرهنگ و روزشمارمان را از لوث این بیگانگان پاک نگاه داریم.

ببینید ما چه ملت خردباخته و مسخ شده ای هستیم!. ما زاد روز فردوسی بزرگ، خداوند ادب و فرهنگ پارسی، نجات دهنده زبان، فرهنگ، تاریخ و آیینمان را فراموش کرده ایم و به جای آن یک تازی جنایتکار، یک جلاد نامی با کشتار همه زندگی اش را مظهر راستی و درستی می دانیم و برایش جشن می گیریم. در فردای آزاد میهنمان از این دیوانگی و بی خردی ها دیده نخواهد شد. همانگونه که زبانمان را فردوسی از زبان الکن تازیان نجات داد، ما نیز وظیفه داریم فرهنگ و روزشمارمان را از لوث این بیگانگان پاک نگاه داریم.

و اما، در خراسان چه می گذرد؟ـ خراسان استانی است که همیشه از دوجهت گل سر سبد استان های دیگر بوده است. نخست این که خراسان کانون پرورش شجاعان و جنگجویانی مانند دودمان اشکانیان، ابومسلم خراسانی، و نادرشاه است که سرتاسر تاریخ از این خطه بلند شده اند. دیگر این که خراسان مرکز نویسندگان، چکامه سرایان،  دانشمندان، و سخنوران پارسی زبانی چون فردوسی، عطار، و خیام، ناصرخسرو، عسجدی، و عنصری بوده و هست. اگر خراسان را تنها کانون پرورش فردوسی بدانیم، بی تردید این منطقه جغرافیایی دین فرهنگی خود را نه تنها به ایران، بلکه به همه جهان ادا کرده است.

  • reza

    Jawad Khawari
    چه کسی غارتگر میراث فرهنگی مشترک است؟خبرگزاری مهر از غارت این میراث توسط افعان‌ها سخن گفته است. چرا خبر گزاری مهر از سخنان ادیبان افغان در نمایشگاه کتاب تهران خشمگین شده و سخن از غارت گفته است؟ متاسفانه متولیان فرهنگی ایران با دستکاری در تاریخ و فرهنگ منطقه اطلاعات نادرستی به مردم خود داده اند و این ذهنیت را در آنها ایجاد کرده اند که بود و نبود زبان و فرهنگ فارسی متعلق به محدودة فعلی ایران است. آنها با نامگذاری بخشهایی از ایران فعلی به خراسان و سیستان و زابل، آن ذهنیت انحصاری را تقویت کرده اند. در بارة بقیه مکانها، مثل بلخ و بخارا و مرو و کابل و زابل و غزنی و… گفته اند مال ایران بوده و حالا جدا شده و در نیتجه هر افتخاری هم که متعلق به آن شهرهاست در واقع متعلق به ایران فعلی است. در حالیکه اگر نیک بنگریم خواهیم دید آن شهرها محدوده های کوچک و فرعی نیستند که از تنة اصلی جدا شده باشند. بلخ و بخارا و غزنی، مراکز رشد این فرهنگ و پایتخت های این تمدن بوده اند. در واقع بحث اصل و فرع در این جا غلط است. همه این مناطق میراث داران فرهنگ و تمدن مشترک است و همه به طور برابر از آن سهم دارند. بلکه سهمی که مناطق بیرون از ایران فعلی در رشد و بالندگی فرهنگ مشترک فارسی داشته اند بسی بیشتر از ایران فعلی است. به این القاب دقت کنید: عزنوی، بلخی، بخارایی، مروزی، سمنگانی، سجستانی، کابلی، جبلی، دهلوی، لاهوری، فاریابی، گنجوی. این ها منتسب به شهرهایی است که همه در بیرون ایران فعلی است. عین بحث در شاهنامه مطرح است. واقعاً سهم ایران فعلی در شاهنامه چه اندازه است که ایرانیان آن را ملک طلق خود دانسته و دیگران را از آنها بی نصیب می دانند؟ کافی است یک نگاه به جغرافیای شاهنامه بیاندازیم. مناطقی چون، کابل، زابل، غزنین، نیمروز، سمنگان، بلخ، بست، هری، بامیان، هلمند، قندهار نام شهرهایی است که تنها در افغانستان فعلی واقع است. زادگاه رستم بززگترین پهلوان اسطوره ای شاهنامه زابل است که در جنوب غرب کابل قرار دار(نه آن زابلی که در ایران فعلی است). رودابه مادر رستم هم کابلی است. قتل گاه رستم هم کابل است و اگر برفرض قبری هم داشته باشد در کابل خواهد بود. بنابراین اگر افغانها شاهنامه را از خود بدانند، بیجا نخواهد بود. به همان اندازه که شاهنامه سخن از ایران فعلی گفته، سخن از افغانستان فعلی گفته. پس سخن از اصل و فرع و مکلیت انحصاری کاملا نابجاست. اگر محقیقین افغانی سخن از میراث مشترک می زنند و مدعی نقش مناطقی مثل غزنی و بلخ در رشد و انکشاف فرهنگ و تمدن مشترک می شوند، نباید رگ گردن همکیشان ایرانی شان متورم شود و داد از غارت میراث فرهنگی برآرند. (تیتر گزارش خبرگزای مهر چنین است:شاهنامه زیر گوش مسئولان ارشاد به یغمای افغان‌ها رفت!/ ایرانی‌ها کوتاه نیامدند

  • Axbycz

    به فردوسی
    درود

    ..

    به فردوسی
    آن پور ِ ایران درود

    خداوند
    شاهنامه ، قرآن پارسی درود

  • FerKoosi
  • Farzad

    قابل توجه هموطنان افغانی نواز که سنگ این جماعت را به سینه میزنند مدتیست عده ای از افاغنه ادعا میکنند فردوسی افغانی بوده و شاهنامه متعلق به افغانستان است.
    فقط میتونم بگم هر ننه قمری از راه میرسه میخواد یک تیکه از گوشت ایران رو بکنه.لاشخورها.

  • محمد

    مشکل اساسی ازبیماری مهلک نژادپرستی شروع و به آن منتهی میشود پست اندیشان نژادپرست ازهرطیف وگروه ویا حزب باشند همگی در چنین اندیشه ای مشترک المنافع یافته،روحانی دین را باتزریق خرافات،نفاق راتقیه نامیده،باچنین استنادی دروغ،ریاوجعل احادیث راشرعی میکند،استاددانشگاه برجعل وتاریخ تراشی دروغ صحه میگذارد،سردمداران حکومتی باسوارشدن برچنین احساسات کورقتل وغصب وغارت دیگران راتجویز میکنند،احزاب سیاسی اپوزسیون ازحقوق بشراستفاده ابزاری کرد،رضاپهلوی واجمدی نژادرادرتهران کودتاچی امااولی را بخواطرغصب احواز(عربستان) ودومی رابرای رفتن به ابوموسی قانونی می دانند.عجبا

  • علی

    ..( امارات درس عبرتی میشه برای شما که پاتون رونکنید تو کفش بزرگتر از خودتون و حد خودتو رو نگه دارید ) یاد مقام روسیه افتادک که به نمایده قطر گفت اگه زیادی حرف بزنی دیگه چیزی به نام قطر وجود خارجی نخواهد داشت که شما به نمایدگی ازش حرف بزنی

  • محمد

    دربستر مهلک نژادپرستی،نه تنها دین بلکه تمامی خصوصیات مشترک اخلاقی وصفتهای حسنه انسانی جنبه ظاهری وریا به خودمیگیرد،کلاهبرداری نام زرنگی بخودمیگیرد،قبح وقباحت خیانت درامانت داری خصوصا درتاریخ نگاری ازبین میرود،عفت بیان درعفونت دهان نژادپرستان ازبین میرود،شنوندگان حامل چنین اندیشه پست، برای خطیب وشاعر ولو باتشکیک درنطفه شان برای گوینده وشاعرکف وهورا می کشند،مهم آن است که برعرب بتازد(هالو وشنوندگانش ومصطفی بادکوبه ای و..)پیامبر راغیر عرب ومیثم تمار را ازتبارفارس،جزیره کهریزک وقبرجمعی خاوران،تورم وهسته ای رافراموش کلاه ابوموسی راسرمیکنند،عجبا!!

  • Sima

    محمدرضاپهلوی ابن رضا کودتاچی دوسال قبل ازانقلاب ژست وراثت تاریخ ۲۵۰۰ ساله رادرحینی جشن میگرفت که پرویزثابتی هادردهان زندانیان سیاسی ادرار،مته به سرشان فروکرده یادردریاچه نمک میانداختند،۳۵ سال بعدعده ای ازهمان قماش مدعی تاریخ ۷۵۰۰ ساله شده،صدای ناله های جوانان زیرتجاوز درکهریزک رانشنیده گرفته،دنبال سنگ نوشته گلی حقوق بشری وسرکاری کوروششان میدویدند،چهارچشمه حاظر وناظرانداختن لنگ حمام محمودبردوش کوروش وسنگ مجهول الاساسش بودند،اولی آنگونه جشن تاریخ بی تمدن راگرفت،این یکی تاریخ کهریزک را باابوموسی تحریف کرد،سبزهاهم دراین نقطه بااحمدی نژادادغام شدند

    • Irani

      سیما خانوم  بعد از گذشت  اینهمه سال نمی خواهید بگید اشتباه کردیم.ساواک فقط افراد حرفه ایی  تهد فشار قرار میداد و اگر اعتراف نمی کردند شکنجه یا اعدام میکرد ولی انقلابی ها که به سربازان عادی ارتش  تا کلفت خانه های درباریان هم رحم نمیکردند .من خودم  در آن سال افیونی ۵۷ در تمام تظاهرات تا پایان آن یعنی ۲۲ بهمن شرکت مستمر داشتم ولی زمان زیادی نکشید که شاهد اعدام دسته دسته از دوستان و اعضای خانواده خودم شدم. وضع اقتصادی و اجتماعی و غیره را که خودتان بهتر میبینید .اینقدر سخته که یک کلمه بگیم اشتباه کردیم !!!

    • mard

       سیما خانوم، به نظر من شما اگر سواد داشتید حتا این پارت و پله ها را
      نمیگفتید، اینقدر کلیشه حرف میزنید که هر احمقی هم از مزخرفات شما خنده اش
      میگیرد فرمودید ثابتی در دهان زندانیان ادرار میکرد ؟ اینقدر پرویز ثابتی
      به کار بود که این کار را انجام بدهد ؟ دوم: افاضات فرمودید : در دریاچه
      نمک می انداختند …. !!!!!!! دریاچه نمک که هر چی دارش اندازید روی آب می
      ماند چرا حالا اونجا ؟ که همه ببینند؟؟؟ و حتا در آنجا حفظ هم بشود ؟
      (preserve )؟؟؟ این هم از اضافات دوم شما :”۳۵ سال بعدعده ای ازهمان قماش
      مدعی تاریخ ۷۵۰۰ ساله شده” ۷۵۰۰ سال ؟ این آقایون علما !!!!! آخوندای عزیز
      ۷۵۰۰ را از کجاشون یا از کجای شما در آوردند ؟ تا به حال من فکر میکردم
      اینها از ۱۴۰۰ سال حرف میزنند چطور شما ان را در چی ضرب کردید که ۷۵۰۰ را
      گرفتید ؟

      سوم فرمودید “افاضات”…  “اولی آنگونه جشن تاریخ بی تمدن راگرفت” ، ممکن
      است شما برای من تمدن را شرح بدهید ؟ منظور شما این است که ایران تمدنی
      نداشت ؟ این را که حتا غربی ها و تمام دنیا از تمدن ایران مطلب و مدرک هست و
      دارند و داشتند … شما سینه کمونیست را میزنید و ان لنگ جوجه که فکر
      میکردید در زمان شورش ۵۷ از دستتون رفت غبطه اش را میخورید ؟  ننگ بر تو و
      ننگ بر کسی که این کلمات مزخرف را بر زبان بیاورد . با احترام

  • محمد

    صرف نظرازصحت وسقم مدت زمان تاریخی موردادعاکه همه موجودات زنده دارنددربعدانسانی،اگر تاریخ قومی فاقدپیشرفت متمدنانه بوده وباخلق قدسیتهای کاذب،جان ومال دیگرملیتها(ترک،کورد،عرب،بلوچ وترکمن) را با انگیزه ای نژادپرستانه مباح ومثل احمدمدنی درمحمره واکبرگنجی درکردستان حق طلبان را مستحق قتل بدانند،قطعا تاریخ گاو وگوسفند با آنهمه فوائدمنزه تر است،هرچه علف وجایگاه این دوحیوان نجیب رامساعدسازی شیروگوشت خوبی میدهند،اماانسان حامل رسوبات نژادپرستی ولومثل گنجی خودرامدافع حقوق بشرپندارد،درنهایت قلم زهرآلودش ماهیت درونش رابرملامیسازد چنانچه درمقاله اخیرش عیان شد

  • امارات

    بندگان سه نیکه(پندار،گفتاروکردار) خوابیده دربستربرتری طلبی،چشم وگوش بسته ازاینکه بتاریخ بی تمدن عادت داده اند،تاریخ رادرزمان وسنگ پنداشته،دست برچشم حسودخودگذاشته،ازلابلای انگشتان پیشرفت نجومی امارات رامی بینندوخودخوری میکنند،این کمترین مضرات نژادپرستی علیه حاملین چنین تفکرمذموم است،تاریخ بافی چندهزاردرپوست خودبادمیکند وقتی پیشرفت امارات ۳۷ ساله رامیبیند،عقل وادب رابدست احساسات کورداده،درحال ترکیدن هرآنچه ازذهنیت بیمارشان میتراود مینویسند،وقتی سخن ازدبی میاید برای ویزای امارات دست میبوسند،باوقاحت حراج دخترانشان درشارجه رادررسانه هایشان منتشر..

    • AL ARABI

       آفرین بر تو ای دوست عزیز و این تفسیر بسیار زیبایت . منهم کاملاء با شما هم عقیده ام .درود 

  • امارات

    کمی باید شرم کرد، بخدا خیلی زشته که مدعی اسلامیت وپیروی از علی رضوان الله علیه می کنند وایران را پر ازحوزه علمیه کرده اندآنوقت سرزمین وجزائر چند گانه راغصب و درآن نماز می خوانند.اگرامارات تاریخ ۳۷ ساله دارد این یک افتخار برای رهبران آن کشور است که ایرانیها برای رفتن به آنجادست و پا می شکنند.من چند بار به آنجا رفته ام ازتمام کشورهای پیشرفته به آنجاآمده واحساس امنیت میکنندولی ایرانیها دروسط تهران وخمینی شهر آنهم درقرن ۲۱ مورد تجاوزقرار گرفته کشته میشوند.وللهی حیاءهم خوب چیزی است.وقتی رژیم خودش امنیت مردمش رادرپایتختش ازبین میبرددرابوموسی غصبی چه

    • AL ARABI

       آفرین بر تو ای دوست عزیز و این تفسیر بسیار زیبایت . منهم کاملاء با شما هم عقیده ام .درود

      • Mani

        کس شعری که تحسین کننده اش،  آشغالی
         مثل AL GHORBATTI باشد، همانا که برای عمه خانمِ گویندهِ ان مناسب است و بس!!!

        • AL ARABI

           خفه خون بگیر ای آشغال

          • Mani

            بچه پُر روی پشت دریده!!!
            چرا  دوباره بر نمی گردی به تیمارستان؟؟؟
             ببخشید! 
            منظورم بیمارستان است.

            با تنّفرِ عمیق از توی بی شخصیت، بخاطر دشنام های جاهلانه ات به مادرِِ چتد نفر از کاربرانِ نازنینِِ این گرامی سایت و به شخصِ من، 

            مانی

          • AL ARABIEH

            دوست العزیز …لطفا.. الخفه الاوبنه ای

          • Ramin

            تو دیگه از کدام طویله ای در رفته ای؟
            به مانی عزیز میگی:>>> دوست العزیز …لطفا.. الخفه الاوبنه ای >>>
            نه به  اون دوست عزیز گفتنت و نه به اون جمله بی ادبانه ات!
            خر در مقابل تو واقعا که فیلسوف است.

          • Ramin

            اقای   AL ARABIEH    بالاخره به مانی عزیز جواب ندادی که ایا سر قرار تشریف خواهید برد یا نه؟

          • AL ARABIEH

            آره رامین جون جوابش بهش برگردوندم .بهش گفتم که خیلی خری . حالا تو دیگر اینقدر کرم نریز الوبنه ای  . کونی

          • Mani 13

            توی پشت دریده که باز از طویله ات در رفتی!!!
            جونت با بلا!!!
            مانی ۱۳

          • Mani 13

            توی پشت دریده که باز از طویله در رفتی!
            چی شد؟؟؟ مگه قرار نبود دنبال درمون مخرجِ پاره ات باشی.
            ادرار میکنم به هیکل کثیف تو و تمام جاکش های ارتش بسیار بدنام سایبری تون. ق  ر و م س ا ق!!! بیکلاس!
            مانی ۱۳

  • Maghamagha

    سیما  جنده  که  احتمالا مرد  هستی  جنده خانوم  الان آخوند کس کش سر کار هست ننه کونی  شاه که مرد جنده لاشی چرا آخوند کس کش و اسلام ننه جنده را با این همه جنایات نمیبینی جنده ؟ مجاهدد کس کش وطن فروش هستی ؟ زیر صدام خوابیدی ؟ زیر آخوند خوابیدی ، ای به کس مادر هرچی مسلمان هست که به بهانه شاه آخوند کس کش را از زیر ضرب خارج میکنه .

  • Mortadasl

    سیما کس پاره زمان شاه کجا چادر به زور سرت میکردند جنده خانوم. کیر شاه مدرن تو کس شما مذهبیها ،حیف کیر شاه کیر ان دو تا سگ سیاه شاه توی کس ننه محمد و تو و اسلام و چپی های کس کش تروریستجنده خانوم کارمند بانک میکشتید میگفتید نوکر امپریالیست بود ساواک هم چوب تو کونتون میکرد که حقتون بود جنده .

  • AL ARABI

    در راستای تایید کلامت دوست عزیز امارات :

    چند سال پیش از این ماهاراجه هندوستان چندین طاووس بسیار زیبا را به حاکم دوبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم  ( حفظه الله و رعا ) هدیه نموده بود . ( این چند سطرا مینویسم که ببینید مقام و منزلت ایرانیت تا به چه حد رسیده است .) . شیخ محمد این چند پرنده زیبا را در باغ اطراف محل سکونت خود که برای بازدید عموم آزاد میباشد رها نموده است .این پرندگان بسیار زیبا هنگامی که بال و پرهای خودرا با دلبری هرچه تمامتر میگشایند هر بیننده ای را مجذوب زیبایی خیره کننده خود مینمایند . اکثر تورهای مملو از گردشگران خارجی اینجا را یکی از بهترین لحطه های بازدید خود میدانند .هزاران توریست با دوربین های خود برای ثبت تصاویر بدیعی که این پرندگان زیبا می آفرینند لحطه ای آرام و قرار ندارند . اکثر این تورهای دسته جمعی مملو از ایرانیان است که به محض پیاده شدن از اتوبوس همانند زنجیر گسستگان به سوی این پرندگان حمله ور میشوند و بال و پر این پرندگان زبان بسته را تا آنجا که میتوانند میکنند . آنقدر ایرانیها وجشی گری میکنند که حد ندارد . چندین طاووس از فرط جراحات وارده در دم نفله شده اند و ما بقی همچون مرغان بی بال و پر سرگردانند . بعد از اینکه ایرانیان گردشگر خیالشان از بال و پر طا ووسها آسوده شد پتوهایی را که همراه خود آورده اند در گوشه ای پهن نموده و به عرق خواری و بد مستی و عربده کشی میپردازند  (مثل اینکه اینجا خانه خاله است) می پردازند . ایرانیان محترم بدیع ترین صحنه های خلقت را در این مکان بعنوان مشتی نمونه خروار به نمایش میگذارند . بعد از اینهمه افتضاح کاری وآّبر وریزی به دستور شیخ محمد بن راشد هیچ گروه گردشگری حق ندارد توریستهای ایرانی را پیاده کند تا شاید حان ما بقی طاووسها در امان بماند . حالا صحنه دیدنی هنگامیست که تورها دسته دسته مسافران خودرا پیاده میککند و به مض اینکه به ایرانیان رسیدند تمامی آنهارا در اتوبوس نگاه داشته درهای اتو بوس را قفل نموده و دو نفر محافظ را در دو طرف آن میگمارند تا ایرانیان خودرا از پنجره به بیرون پرتاب نکنند . حالبترین صحنه ها هنگامیست که توریستها دسته دسته و گروه گروه بجای اینکه از طاووسها تصاویر برداری کنند به دور اتوبوسهای حامل ایرانیان محبوس جمع می شوند و از ایرانیانیکه با جشمهای از حدقه درآمده و دهانهای باز که کاملا فاقد هرگونه احساس غرور و سربلندیست خود را سوژه دوربینهای گردشگران دیگر مینمایند .چه شد آنهمه غرور و سربلندی ؟ چه شد آنهمه هویت و شخصییت .اگر شما آنجا میبودید و خنده حضار را میدیدید که چگونه اینرانیان را با انگشت بهم نشان میدادند آنوقت به مقام و منزلت خود در جهان پی میبردید .  نه غرور نه حیثییت . نه فرهنگ  نه احترام به حقوق دیگران . نه آبرو نه معرفت . اینها تنها شمه ای از خصیصهای  ( بر تر !!! ) شهروندان ایرانیست که اینک برای ماستمالی کردن اینهمه خصوصیات اخلاقی ( برتر !!!) از دیگران فریاد ایران …ایران… سر میدهند .

    • Mani

      بچه پر رویِ ابلّه!!!
      تو که باز پیدات شد. چرا درمانِ پشت دریده ات را نیمه کار گذاشتی؟؟؟
      از اینکه هفتهِ قبل توصیه مرا برای رفتن به مسجدی و  دست به کمربندِ 
       اخوندی شدن، در جهت سفت زدنت را پذیرفته بودی، کاربرانِ عزیزی را همچو
       * هم نسل گرامی ام  * و  *  ایرانیِ  * خوب که تصورم بر اینست که ایشان با قلم شیوای خود در سایت گویای من ( ما ) هم شیرین می نویسد، و نیز راقمِ این سطور را کمی شاد کرده بودی، 
      ولی شوربختانه بوی تعفّنِ کلامِ دوزاری و پوچت، امروز دوباره نه فقط فضایِ اطاق کار، بلکه قسمتِ زیر زمینِِ خانه ام  را هم بد بو کرده است. 
      کوچکمردِ نادان و فاقدِ تربیت!!! بهتره که مجدداَ راهی همون بیمارستان هزار تخت خوابی امام خمینی ( ل ) شوی و تا موقعی که بخیه هایت باز نکرد اند، همان جا بمانی.
      ضمنناً! یعنی در ضمن، مگر در سرزمینِ  هندوستان، تنها یک مهاراجه وجود دارد که توی نفهم میگی: ماهاراجه هندوستان!!! و یا اینکه توی آشغالً التماسی! اصلاً میدونی که مهاراجه چیه؟؟؟ شاید فکر می کنی اسمِ دیگری از Post Office است؟؟؟
      تو  بلانسبت خر، چقدر خری؟؟؟
      با هیچگونه احترامی،
      مانی

      • AL ARABI

         خفه خون بگیر ال آَشغال

        • Mani 13

          التماسی بی کلاس و بد دهن!!!
          خواهیم دید که چه ناکسی مجبور می شود خفه خون بگیرد،
          توی پشت دریده که ان ویدئو را که به عنوانِ سند و مدرک به دادگاهِ انقلاب
          ( بخشکد این مصیبت که دگر اسم ناشریفش، انقلاب است )
           ارائه داده ای و یا من مانی ۱۳ که توی بیشرف و بی ابرو، بهش فحشِ مادر میدی.
          جاکشِ بی کلاس!!! یه بار هم دیگه تکرار میکنم که اگر مرد که نیستی، حتی اگر نامردی و زیر ابرو هایت بر نمی داری،
          روز جمعهِ در پیش، یعنی بیست و ششم جمادی الثانی، بین ساعات ۷ تا ۸ غروب بیا توی پارکِ لاله، نرسیده به هتل و پشتِ کیوسک ها که حضورا نشونت بدم که این دفعه جای سفتی شاشیده ای. میخواهم حداقل یکی از گوش های کثیفتو بزارم کفِ دستت.

          اگر نیومدی، علامتش اینکه که دوباره زیر پایِ اخوندی داری، به نیتِ خودت ،حال میکنی و دارن دوباره فیلم جدیدی ازت می گیرن.
          من ان روز کاملاً سیاه میپوشم و یه تسبیع شاه مقصود هم به دست میگرم.
          التماسیِ بی کلاس و بد دهن!!!

           در انتظار امدنت می مونم، مانی ۱۳  

           

          • AL ARABIEH

             مادر جنده مثل اینکه در روز ۱۳ خیلی کونت گذاشتند که اسم خودرا از مانی به مانی زهرمار عوض کردی . توی چونی مادر جنده ااگر خایه داشتی با دوتا تیر هواییکه آخوندای مادر جنده تر از تو در میکردن توی شلوارت نمی ریدی .بدبخت نفهم سگی که وق وق میکند گاز نمیگیرد . اینقدر ادای پسر شجاع را بخودت نگیر مادر جنده مزدور بیشرف . نه شرف نه آبرو نه حیثیت نه شخصییت همه اش قمپوز الکی در میکنی بدبخت آشغال بی خایه تو فقط بدرد همون آخوند جاکش مادر جنده می خوری که دارد کیرشو با چونت به روز مینماید ابن الکلب و آخوویه شارموتا . مادر جنده هر چقدر میخاهی وق وق کن . هر چقدر میخاهی اسم عوض کن .مانی پانی ایرانی ا ۱ و ۲ و ۱۳ ….بدبخت یاد بگیر اینقدر آدرس مادرس سرهم نکنی  ترسو و بزدل توی کثافت و امتال توی بی شرافت اند .مادر جنده چونی . بدبخت کارگر بند گالشی (بنکلادشی ) هم با تحقیر به تو آشغال فرومایه نگاه میکند . پرونده آشغالای مادر جنده ای مثل تو برای همه روشن اسن همه اش ادعا . پدر سگ گه صفت

          • Mani 13

            توی جاکشِ ُابنه ای سر قرار بیا!!! تا ببینیم چه کسی خالی بندی میکنه.
            تموم فحش های مادر را همین حالا به خودت برمیگردونم. من فقط با تو یکی و یکی از گوشات کار دارم و بس!!!
            التماسیِ لاشی!!!
            مانی ۱۳، تا بسوزد ان جای پاره شدهِ بدن ناشریف و بد بویت!!! 

          • Mani 13

            ضمنّاً یعنی در ضمن، جاکشِ بی سرو پا،
            توی پشت دریده اگر چیزی بارت بود، فحش پدرو مادر نمیدادی، ُابنه ای التماسی!!!
            مانی ۱۳ 

      • AL ARABI

         اولا ابله تو هستی ثانیا خر تو هستی ثالثا اینرا در گوشت فرو کن که دست آشغالهای امثال تو که با اسامی مستعار دیگری همچون هم نسل …..و یا ایرانی… و یا هر زهرمار دیگری قلم میزنی کاملا روشده وفقط همان آخوندلواط کار که مجددا آدرسش را برایت  میگذارم بدرد تو و امثال تو میخورند خدا نگه دارت ….
        http://holycrime.com/CrimeDoc60.asp

        • Mani

          خاکِ عالم تو سر تویِ ادمِ بی کلاس بکنند!!!
          ُُاُبنه ای التماسی! خجالت بکش!
          هیچ بچه مفعولی فیلمِ شبِ عروسی اش را، به اندازه توی بی حیا، به معرضِ نمایشِ عمومی نمی گزارد، که توی بزار میزاری.
          البته!!! مگر اینکه مثل تو که خارش ولش نمی کند و هوسِ صیغه شدن دارد.
          یا اینکه از تمام کاربران خردگرائی که توی بی همه چیز، بهشون فحش مادر داده ای، عذر خواهی میکنی و یا اینکه هر بار که اینجا قلم منحرفت را بکار بگیری، همین آش استو
          همین کاسه!
          حتی اگر به اسم دیگری، نجاست خوری خود را ادامه دهی، من خط تو را میشناسم و باید در انتظار جواب مناسب باشی.

          ننگ بر تو!!!
          مانی
             

          • AL ARABIEH

            آوبنه ای درمالی شده تو هستی که آخونده داره کیرشو با کون تو به روز میکنه . مادر گحبه اوبنه ای . توی چونی واین آخوندای چاکش همه تون ازیک قماشید .اینقدر خودتو با معذرت معذرت گفتن لوس نکن چونی اوبنه ای .

          • Mani 13

            کثافتِ آشغال!!! من به هیچ کس و ناکسی دشنامِ مادر نمیدهم، مگر انکه همان کس و ناکس شروع کند.
             اینک نیز فحشِ مادر را به توی التماسی برمیگردانم، چون به گواهی همه، قابلیت تو را دارد و بس!!!
            کسی که بالاخره دهنِ بد بویت را در این سایت سرویس خواهد کرد.
            مانی ۱۳

  • AL ARABI

    صحنه های بدیعی را که ایرانیان عزیز به نمایش میگذارند واقعا نمی توان به سادگی از آنها گذشت کرد . ..
    یک آقای ایرانی حدود ۳۰ – ۳۵ ساله در حالیکه دست دختر خردسالش را گرفته و کالسکه کودک دیگر خودرا دردست دارد بهمراه زنش در مرکزخرید سیتی سنتر دیره در حال نظاره نمودن ۰بر کالاهاست ( مثلاء ) .به ناگاه چشمان حریصش طعمه هایی را می بیند . این طعمه ها تنی چند از فروشندگان بسیار زیبا رو و بسیار خوش اندام فروشگاه وول وورت هستند که برای جلب مشتری بیشتر با طنازی خاص انگلیسیشان مردم را به درون هدایت میکنند .این آقای شریف به محض اینکه چشمانش به این زیبارویان خوش اندامی که با اوورسولا اندرس و جین مانسفیلد رقابت می کنند به یکباره عنان اختیار از کف میدهد و سراسیمه کالسکه را بکناری زده فرزند خردسالش را ره کرده و در حالیکه زنش اورا نظاره میکند خودرا به آنان رسانده و با زبان بی زبانی   با اشاره دست از آنها میخواهد که یک عکس با او بگیرند . تمامی مردم در حال گذر  خیره میشوند و با تعجب به صحنه می نگرندکودک خردسالش در کالسکه نعره می زند ولی انگار نه انگار که او اصولا فرزندی و یا همسری دارد . بهر شکل ممکن می خواهد آدرسی تلفنی بگیرد که مدیر فروشگاه سر بزنگاه وارد میشود وبا فضاحت این فرد مجبور به ترک محل شده و برای شکار طعمه بعدی می رود . نه شرافت نه شرف نه غیرت نه حیثییت نه آبرو نه وحدان .بدبخت اگر شرف نداری شرافت زنو بچه ات رو نگهدار . اگر نمی دانی آبرو چیست آبروی زنو بچه ات را حفظ کن . فقط قیافه گرفتن الکی .فقط ژست الکی.همه فکر و زکرش به پایین تنه ختم میشود . همین و بس . بعد هم میآید اینجا و ژست تخمی به خود میگیرد .  هنر واقعی در نزد ایرانیان است و بس 

    • Irani

      خیلی جالبه با اسامی مختلف مزخرف می نویسه و فوری با اسم دیگه از خودش تشکر میکنه !!!
      تو سوسک سیاه فاضلاب شهری بهتره برگردی به همان فاضلابی که بودی.
      ضمنا من در ایران نیستم که از شما احمق ترین وطن فروش بترسم .اگر… داری خودت را نشان بده تا ببین چطوری میتونم بر زمینت بزنم و روی صورت اهریمنیت برینم .
      با عرض پوزش از دوستام عزیز از عدم رعایت عفت کلام در مقابل این سوسک کثیف بجا مانده از چاه متحفن بجا مانده از ۱۴۰۰ سال پیش!!! 

      • Mani

        ِِIrani عزیز! 
        با درود به شما هم میهن خردگرایمان و تائیدِ نظرِ منطقی شما،آشغال های انترنتیِ حکومتی جزوِ نادان ترین دارو دستهِ مزدوران سیستمِ فاسد اسلامی اند.این لجن ها فکر می کنند که بقیهِ مردم نیز مانندِ خودشان، نفهم و بیسواد هستند.روزی به نامِ *  هاهاهاهاها * می نویسند، زمانی به اسمِ*  خلیجِ عربی  * و گاهی هم تحتِ لقبِ *  AL ARABI  * و یا*  AL ARABIC  * فضایِ روشنگرانه این سایتِ مردمی و بی نظیر را الوده می کنند.ویروسِ نادانیِ اسلامِ نامنزه، شوربختانه بدطوری در میانِ جیره  بگیرانِ فاقدِ هرگونه اخلاقِ انسانی، شیوع پیدا کرده است.  با مهر،مانی

        • AL ARABIEH

          الخفه الاوبنه ای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Irani

      بله قبول داریم که ایران و ایرانی در طول این ۳۴ سال  بیش از هر زمان دیگری تحقیر شد. مسلما بوسطه این حکومت اسلامی بجا مانده از ۱۴۰۰ سال پیش یا تحفنی که توسط اجدادشما  در  ایران  بنا گذاشته شد.
      ولی خورشید پشت ابر نمیمونه و ایران دوباره سرافرازی گذشته اش را بدست میاره و در آن زمان  امیران بزدل و زن ستیز حاشیه خلیج فارس مثل گذشته به دست بوسی پادشاه ایران  خواهند آمد. این را من نمی گویم بلکه تاریخ این را ثابت کرده که ایران همیشه در زمان نسبتا کوتاهی دوباره وقار و سروری خود را  در دنیا بدست آورده است.در آن زمان تاریخ به وطن فروشان و خائنین خواهد خندید!!!

      • Bamdad

         آفزین بر تو دوست عزیز و این کامنت بسیار پربار و سرشار از احساست . با خواندن کلام شما چیزی جز احساس غرور مضاعف در انسان بوجود نمی آید . درود بیکران بر شما

  • Fereshteh

    بابا ما از گرسنگی مردیم، دخترهای ایران ار فقر شدند فاحشه های دبی آنوقت شما بازهم پارس می کنید. خجالت بکشید. شکم مردم را سیر کنید دختران را از روسپی گری نجات دهید. نمی خواد ماهواره های روسی را به هوا کنید و چندی بعد هم در نیم از کار بیفتد. هر چند ماه یک هواپیما سقوط می کند و شما کاری کرده نمی تواند. آخه چقدر پارس می کنید. یادتان رفته که می گفتید راه قدس از کربلا می گذرد یادتان رفته جام زهر نوشیدید یادتان رفته صدام چه بلا های سرمان آورد. باز هم پارس کنید.

  • امارات

    اگر امارات باعث سرنگونی جمهوری اسلامی شود ملت ایران این محبت را جبران خواهد کرد .درود بر امارات

  • حریه

    این لاف زنی ها پایانی ندارد .ایرانی از سویی خود را ازاده خواه قلمداد میکندوازسویی دیگر تفکری به شدت دیکتاتور مابانه دارد که این دونوع تفکر مثل دوخط موازی میباشند از یک سو خود را مخالف دولت خود میبیند و شعارمرگ بر دیکتاتور سر میدهد و از سویی دیگر همگام با همان یکتاتور به زیبایی میرقصند داشتن دمکراسی با افکار دیکتاتور مابانه سنخیتی ندارد تا ملت ها یاد نگیرند حقوق اقلیت ها وقومیت های دیگر را محترم بشمارندبه ازادی و دموکراسی نخواهند رسید تنها دیکتاتور دیگر را با شوق و احساسات جایگزین دیکتاتور بعدی خواهند کرد

  • امارات

    شاید کشوری مثل امارت و به کوچکی امارت به نظر ایرانی ها ناچیز قلمداد میشود اما مهم سبک زندگی و اسایش و رفاهی است که حاکمان ان برای شهروندان خود مهیا کرده اند به فرض محال این جزایر مطعلق به ایران است اما چه توضیحی برای پرجم امارات که سالهاست بر روی سطح این جزیره به اهتزاز در امده است دارید؟چرا ایران اجازه میدهد این جزایر حاکمیت مشترک با امارات را داشته باشد؟اگر ایران بر حق بر خاک خود حکومت میکند چرا از مراجعه به دادگاههای بین الملل سر باز میزند؟صرف عرب بودن اماراتی هاست که باعث شده این جریان چنین واکنش های تندی را به دنبال داشته باشد فرصتی شد

    • Ahlan

      برای توهین به اقوام و قومیت عرب ادامه دادن این روش و این توهین ها فقط ایران و ایرانی را پله پله به عقب میبرد .ایرانی در گذشته متوهم است وبه یک تاریخ و هویت جعلی مینازد .در فروردین ماه یافتن بلیط هواپیما به اما رات یکی از ناممکن هاست و ایرانی ها برای رفتن به انجا سر و دست میشکنند و حتی بر بین خود در خاک همان سرزمین به عرب هافحاشی میکنند هر چند اینبار نجواگونه. احترام به دیگر اقوام و سرزمین ها دروازه ی مسیر ازادی و دموکراسی است که بعید بدانم ایرانی حتی بتواند رنگ ان دروازه را حدس بزند.تا وقتی پرده های تفکرنارسییتیک بر روی دیدگان شماست

  • Sima

    شماقضاوت کنید،درحالی که …درحالی که از وزراء و مجلسیون و آخوندها برای گرفتن ویزای امارات له له میزنند، در حالی که فائزه ها و دختران اشراقی ها در حال تردد به دبی هستند، در حالی پرونده های اختلاس و رشوه های هزاران میلیاردی یکی پس از دیگری افشاءمیشود، در حالی که تجاوزات جنسی به زندانیان، قتلهای زنجیرهای،مخدرات و در حالی که پسرمحسن رضائی درهتل دبی ازفرط …میمیرد حالا لینک زیل را کاملا بخوانیدکه چه نوهینی به عربهامیکنند .

  • Sima

    گلاه خود را قاضی سازیم ما چه گلی بر سر سایر مناطق ایران زدیم که روی سر این جزایر بزنیم. وقتی خود عرضه ساختن این جزایر را نداریم چرا به امارات واگذار نمی کنیم تا آنها را به بهترین جای دنیا تبدیل کند و مردم آن راحت شوند. اصلا چرا از خود مردم این جزایر نپرسیم تا بدانیم چه نظری دارند. اگر این جزایر دست امارات بود آلن همه مردم آن در رفاه بودند و ما برای رفتن به آنجا سرو دست می شکستیم.

    • Irani

      متاسفانه تبدیل به ملتی شده ایم که فقط به گذشته خود میبالیم، درحالیکه تبدیل شده ایم به یک مشت دروغگو و مواجب بگیر ، عین رعیت ها رفتار میکنیم ، البته که حاکمان مان ارباب نفت هستند. از عقده رعیت بودن همه را کوچک میشمریم وبه گذشته خود غره هستیم. تا میتوانیم به کسانی که با درایت و تصمیمات درست رشد کرده اند توهین میکنیم. متاسفانه با این روندی که در پیش گرفته ایم بعید نیست در آینده نزدیک سوسمار هم بخوریم. قدر ی باید تحل کنیم وداشته های دیگران را ارج وخود را هم برای حرکت به سوی زندگی آماده کنیم.

      • malamud

         عجب کلام زیبا و قلم شیوایی . درود بر تو ای ایرانی و این تجزیه و تحلیل بسیار بیطرفانه وعالییت . آفرین

  • Mani

    امارات اکنون یک کشور مهم است، هم در منطقه و برای همسایگانش، هم برای جهان که مقدار عظیمی سرمایه گذاری اقتصادی در آن کرده است و هم از لحاظ استراتژیک که همپیمانی‌های سیاسی و نظامی امارات، شاهرگی حیاتی برای دیبلماسی بخش مهمی از جهان درست کرده است.اما به واقع اهمیت امارات برای کشورهای عربی و غرب اگر بیشتر از کویت نباشد، کمتر نیست. هر گونه اقدامی می‌تواند آن چنان واکنشی در پی داشته باشد که ایران را به عراق دوره تحریم‌های نفت در برابر غذا نزدیک کند؛ اگر از آن بد‌تر نکند.امارات پاشنه آشیل ایران است. باید باور کرد. راه حل هم گفت‌و‌گو با آن است و نه تحقیرش. وگرنه همین همسایه کوچکی که تا ۳۰ سال پبش بیابانی بیش نبود و امروز یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های منطقه است، می‌تواند باعث شود که نه ملکی بماند و نه مملکتی.

    • Irani57

      امارات یک کشور پیشرفته که می تونه  ایران را از صفحه روزگار حذف کنه !!!!؟؟؟؟
      میتونید بگید در چه چیزی پیشرفت کرده شاید منظورتان از ساخت شهرهای مدرن با تولیدات چینی ها و اروپاییهاست.؟

      در طول تاریخ ایران بارها شاهد حمله قدرت های بزرگ از جمله یونانیها .رومی ها.امپراطوری اسلامی. مغولها.عثمانی ها و  … بوده است ولی خوشبختانه در زمان خیلی کوتاه توانست دوباره بعنوان یک قدرت بزرگ قد علم کنه. اما هرگز نابود نشد.مطمئن باشید اینبار هم از اسارت حاکمان اسلامی بی وطن آزاد خواهد شد و دوباره نام ایران در تمام دنیا خواهد درخشید.

      بخاطر شباهتهای اسمی از این به بعد با نام ایرانی ۵۷ کامنت خواهم گذاشت.

  • Fereshteh

    راستش را بخواهید من هنوز نمی دانم که چرا سوسمار خوردن یک مشکل وحشتناک برای ماست که لابد نشان می دهد که این سوسماری که عربها می خورند، جز در معده بلکه توی شکم و مغز و ذهن همه عربهای دنیا در تمام تاریخ هست و ما بدجوری گرفتار این موضوع هستیم.هنوز نمی دانم که چرا مثلا سوسمار خوردن عرب ها خیلی چیز بدی است و موش و گربه و سگ خوردن چینی ها و تایلندی ها اشکالی ندارد؟ یا مثلا انواع موجودات دریایی که با بوی گند سوشی خورده می شود باعث نمی شود به ژاپنی ها بگوئیم ژاپنی های لجن خوار. لابد دیده اید احساس فرنگی ها را در مورد فسنجان ما که غدایی بس خوشمزه است با قیافه ای که، راستی احمدی نژاد تازگی ها حرف خاصی نزده؟- داشتم حرف احمدی نژاد را می زدم که زمانی به او می گفتند الفنون و فسنجان و کشک بادمجان هم بخصوص مزه کشک برای خیلی از مردم در دنیا مزه عنیفی است.
    من واقعا نمی دانم که چرا ما ایرانی ها که کله پاچه را با همه مخلفاتش که به نظر اکثر مردم دنیا اصلا چیز جالبی نمی آید می خوریم، اما مثلا به کله ماهی گیلک ها یا سوسمار عرب ها گیر می دهیم و مغزمان هم فقط همین را می گیرد. مطمئنم که ما با مردم سوریه و لبنان خیلی مشکل نداریم، و آنها را جزو سوسمارخورها حساب نمی کنیم، در حالی که حکومت امارات یا عربستان هر چه که باشد، یا مردمش هر چه که باشند، حداقل یک کشور تمیز و مرتب دارند.ما فقط در مورد ۱۴۰۰ سال قبل حساسیت داریم، مغولها هم حالا یک غلطی کردند، اصلا تخم ترکه ای نگذاشتند و در خون ما اثری از آن ها نیست، این ها هشتصد سال قبل آمدند و زدند و کشتند و سوختند و بعد هم رفتند. وگرنه ما که خودمان اصلا از این کارها نمی کنیم. مثلا همین آقای آقامحمدخان قاجار، حالا چند تا سر برید و چند تا چشم درآورد، حالا که مرده، آدم پشت سر مرده ایرانی حرف نمی زند. فقط پشت سر مرده عرب باید حرف بزنیم. مرده عرب و زنده افغانی. همین عرب ها ۱۴۰۰ سال قبل چه برخورد بدی با ما کردند؟ در عوض ما الآن چه برخورد خوبی با افغانی ها می کنیم؟ به آنها می گوئیم دزد و هیز و وحشی و عمله و هزار حرف دیگر. چه کنیم؟ مائی که از کوروش و داریوش نسب برده ایم و تا پریروز نسبنامه درست می کردیم که به اامام جعفر صادق مربوطمان کند با هشت پشت، اما حالا نسبنامه هائی یافته ایم که ما را به داریوش و آتوسا و ماندانا می رساند، مبادا با آخوندها فامیل باشیم. 

    • malamud

       آفرین بر تو فرشته خانم .چه عالی گفتی

      • Mani 13

        ادرار میکنم به روح پلید اون پیغمبرت منحرف تون، ادرار میکنم به روح نجسِ اون امامان حقه باز و مفت خورتون. ادرار میکنم به هیکل قناسِ تو سایبری بی غیرت و تمامی جاکش های همکارت. کثافت آشغال و جاسوس اطلاعاتی!
        ننگ باد اون اسلامِ عوضی تون!!!
        بزودی باید تو ها را مانند صدام و بچه هاش از سوراخ موش بیرون کشید، البته اکر کمی شانس داشته باشین که با دسته بیل پشت دریده تونو به اندازه دربِ چاهِ جمگران، گشاد نکنن.
        مانی ۱۳

        • Malamud

          مانی جون تو چقدر  خودتو خیس میکنی . مگه نمیدونی کسی که خودشو اینقدر خیس میکنه خیلی آدم ترسوییه . تقصیر تو نیست .گناه اون آخوندای مادر جنده است که کون تورو محل تاخت و تازشون قرار دادن . کون بیشتر = ترس بیشتر = توی خود جیش کردن بیشتر .

          • Mani 13

            مردیکه بی همه چیز!!!
            اولاً که جون تو سرِِ بی مغزت! و بعد آشغال کثافت! من چطور خودمو خیس میکنم؟؟؟ من دارم مقدسات توی نخاله را اب میدم که از طراوت نیافتند.
            مانی ۱۳  

      • Mani 13

        اغای جاکش حرفه ای،
        تو به آلتِ اون همکارِِِ ُابنه ایت اشاره کرده ای، خواستم سوال کنم 
        که ایا آلتِ دیگران را هم حس کرده ای و یا نه؟! فقط از حوس و همینطوری این عضو در دهنِ کثیفت جا گرفته است.
        لازم شد که بارِ دگر تموم مقدسات تو را با ادرارِِ خودم طراوت ببخشم.
        مانی ۱۳    

        • Mani 13

          لغتِ صحیح در کامنتِ بالا * هوس * است.
          مانی ۱۳

          • Malamud

            آفرین به این  هوشت . توی مادر جنده میبایستی ویرایشگر کس ننت میشدی  دیوس

          • Mani 13

             من سراپا میشاشم به تمامِ مقدساتِ تویِ بچه مفعولِ التماسی!
            مانی ۱۳

        • Malamud

           مانی جون تو چقدر  خودتو خیس میکنی . مگه نمیدونی کسی که خودشو اینقدر خیس میکنه خیلی آدم ترسوییه . تقصیر تو نیست .گناه اون آخوندای مادر جنده است که کون تورو محل تاخت و تازشون قرار دادن . کون بیشتر = ترس بیشتر = توی خود جیش کردن بیشتر .

  • Fereshteh

    عرب ها یک میلیون نفر از ما را کشتند، حالا آلمانی ها و فرانسوی ها و بلژیکی ها و انگلیسی ها و اسپانیایی ها و پرتغالی ها تمام قاره آمریکا و آفریقا را قتل عام کردند و دهها میلیون نفر و دو رنگ انسانی را نابود کردند و صدها زبان را از بین بردند، خوب، اتفاقی است پیش آمده، مال پانصد سال قبل بود، اگر ۱۴۰۰ سال قبل کشته بودند به آنها هم می گفتیم سوسمارخوار! 

    واقعا و جدی چرا اینقدر از خودراضی هستیم؟ مثلا اگر همین امارات در سی سال گذشته دست ما بود، الآن ویرانه ای مثل بندرلنگه نبود؟ اگر مکه و مدینه دست ما بود مثل مشهد و قم با خزبازی و بدسلیقگی درب و داغانش نمی کردیم؟ یک کمی واقعگرا باشیم.یک سال ایرانی ها تحصیلکرده ترین مهاجرین آمریکا بودند، الآن دیگر نیستند. اتفاقا عربها و پاکستانی ها و هندی ها جزو تحصیلکرده ترین مهاجرین هستند. ضریب هوشی ما از همه دنیا بالاتر نیست، ضریب هوشی سگ و گربه و موش و سوسمار خورها اندازه ماست. شجاع ترین مردم دنیا هم نیستیم، خودمان هم می دانیم نیستیم، وگرنه اینقدر حسادت نمی کردیم و فحش اختراع نمی کردیم، ولی بخدا مردم خوبی هستیم. مردم مهربانی هستیم، مردم باهوشی هستیم. ما توانایی های زیادی همین امروز، قابلیت بزرگ تحول اجتماعی، قدرت سازگاری خوبی با فرهنگ ها، تاریخ ادبیات درخشان، زبانی بسیار غنی و سرزمینی بسیار زیبا و ثروتمند داریم. چرا به چیزی که داریم افتخار نمی کنیم و به چیزی که نداریم افتخار می کنیم؟هنر نزد ایرانیان نیست. نه در نقاشی و داستان نویسی و نمایش و مجسمه سازی و موسیقی ما بهترین های دنیا نیستیم، اصلا نه نقاشی به معنای نقاشی داریم، نه مجسمه سازی، نه موسیقی ما به گستردگی و نظم موسیقی در خیلی کشورهاست و نه نمایش و ادبیات داستانی در کشور ما ریشه جدی دارد. ما در شعر برجسته ایم. شاعران ما شاعران بزرگی هستند. نوبل ادبی را انگلیسی های چشم چپ از ما ندزدیدند، اندازه نوبل ادبی نبودیم. نیستیم. آدمی در آن اندازه نداشتیم.

    • malamud

       آفرین بر تو فرشته خانم . آفرین عین حقیقت را بیان کردید

      • Ramin

        شاید این برای شما تجربه ای شود که دیگر همینطوری و از روی معده کسی را که کامنتش حذف شدنی است، تشویق نکنید.
        انشاالله تعالی!

        • Malamud

           البته دوست عزیز از روی باد معده نبود چون قبلاء باد معده خودرا در دهن گشاد توی خر چسوونه مادر جنده خالی کرده بودم

          • Ramin

            تف به ادبت! مردیکه بیسواد و بی کلاس. 
            تو  حتما به مادر خودت نگاه میکنی و مادر دیگران را هم، چنان میپنداری.

          • Malamud

            خفه شو بچه کونی ابله .  کیر آقا محمود توی دهن گشادت دیوس

          • Mani 13

            خفه خودت بشو بچه با تربیت و باکره!
            اونم که گفتی، احتمالا فقط با جک زدن بلند میشه.
               التماسیِ کثافت!!!
            مانی ۱۳

          • Man

            جاکش کونی.
            توی مادر جنده و حرومزاده که به یک کاربر فحش مادر داده ای باید توی مغز پر از فضله گاوت فرو کنی که دیگه از این کلمات استفاده کنی. ناسلامتی داری مینویسی و نه با افراد خانواده فاسدت گپ میزنی.
            از اینکه کون گشادت غاری است، حرفی ندارم. دیگه فحش مادر به کسی نده جاکش کونی.

          • Malamud

            همانگونه که در فوق مشاهده میشود کیر آقا محمود محترم را حواله ااش کرده ام .اشکالی ندارد  مابقی کیرش را هم حواله توی بز مجه  کون گشاد مینمایم .نوش جونت . تف تو کس ننه جنده ات

          • Mani 13

            خاک عالم به سرِِ تویِ بیسواد! که قادر نیستی اسم ناشریفت را هم به لاتین، درست بنویسی ولی مثل همه ادمهای توخالی، اینچنین وجود کثیفت را نجاست گرفته است. 
            جاکش التماسی!!! و بچه پرروی ُابنه ای فاقدِ کلاس!!!
            مانی ۱۳

          • Malamud

            فضله گاو تو کس ننه تو و رامین خان و بعد هم سمپاشی با کود شیمیایی

          • Mani 13

             من میشاشم به تمامِ مقدساتِ تویِ بچه مفعولِ التماسی.
            مانی ۱۳

      • Mani 13

        جاکشِ التماسی!!!
        توی پشت دریده دیگه چه میگی؟؟؟ کثافت آشغال!!!
        در روزهای اینده دهنی ازت سرویس کنم که به گربه بگی ابولقاسم!
        بچهِ بی پدر و مادر!!! حالا دیگه اونقدر روت زیاد شده که بمن فحش مادر میدی!!!
        دهنتو بیستو یک میکنم، ُابنه ای التماسیِ غربتی مذهب.
        ادرار میکنم به روح ناپاک اربابت خمینیِ جاکش و این سید علی گدا تون!!!
        مانی ۱۳

        • Malamud

          ادرارتو بزار برای کس ننت دیوس . کارواش مجانیه !!!!!!!!!

          • Mani 13

            من هم مجانی و به اصطلاع صلواتی، با ادرار خود هیکل قناسِ تو و  کلیهِ افرادِ ارتشِ سایبریِ منحرف تون را، میشویم و طراوت میدهم.
            تف به ان قبر شش گوشِ امام اوّل تون حضرت امیر المومنین ( الجاکشون ) و تف به ان کثافت گاهی که به ان مدینهِ منوره میگوئید!!!
            مانی ۱۳  

          • Malamud

            ضمن عرض صلوات کیر آقا محمود توی کون  گشادت

      • Mani 13

        ادرار میکنم به روحِ ناپاکِ ان پیامبر هرزه، فاسد و کودک گرای تون، محّمدِ زن پاره و همچنین ادرار میکنم به روحِ اون جاکش های مفتخوری که تو ( ها ) بهشون چهارده قرومساق ( معصوم ) میگید.
        ُاُبنه  ای اطلاعاتی!!! برو بین توی خونه ات چه خبره؟ و نه اینجا!!!  
        مانی ۱۳

        • Malamud

          مادر جنده  گه زیادی نخور .و گرنه خودت میدونی چه بلاایی سرت میاد

          • Mani 13

            مادر جنده! کسی است که مادر دیگران بچشم مادرِِ 
            جندهِ خودش می بیند.بچه مفعول حالا تهدید هم میکنی؟ اگه توی تهرون زندگی میکنی، و اگر مردی و جاکش نیستی، که البته هستی و خیلی هم هستی، یه قرار پیشنهاد کن که خدمتت برسم، تا بالاخره توی عمر کثیفت به این تجربه برسی که مسجد جای گ….د نیست.بیشرفِ عالمی! اگر از زیرش دربری!مانی ۱۳

          • Malamud

            باشه مانی جون مستراح اون مسجدی که آخونده اول تو دهنت وبعد تو کونت گذاشت  بهترین محل برای ریدن توی هیکل توی بزمجه است .

      • Mani 13

        بچه مفعولِ سوزاکی!!!
        همه میدونن که ارتش لشِ سایبری از مشتی دیّوسِ بی کلاس تشکیل شده که باید حتماً سابقهِ جاکشی هم داشته باشند که بتونن جاسوسی بکنند و از خونه شون دور باشن که فرمونده هاشون براحتی برای احوالپرسی؟! به خونه انها سر بزنن.
        مانی ۱۳
        کسی که به تموم مقدساتون، سرپا ادرار خواهد کرد.

        • Malamud

          ادرارتو بزار برای سوراخ ننه جونت .

          • Mani 13

            مگر تمام مادر ها مانند مادر تو هستند؟؟؟
            جاکش مسلمون!!! ادرار میکنم به روح ناپاک ان منحرفی که توی کودن او را پیغمبر خطاب میکنی!!!
            بچه مفعول التماسی!!!

          • Malamud

            کیر اباذر غفاری توی دهنت مادر جنده

          • Mani 13

             مردیکه بیسواد و بددهن!!! ای کثافتی که حتا اسمِ ناشریفت را هم نمی توانی درست! به لاتین بنویسی!
            مگر؟ مادرِ همه مثل والدهِ تو هستند که اشتهای سیر نشدنی داشته باشند؟
            مانی ۱۳

          • Mani 13

            کثافتِ آشغالِ التماسی!!! دیه دفعه فکر نکنی که از یادم رفته ای؟! نه! تازه اول بسم الله ت!!!
             دهنی از توی بی  همه چیز و اون جاکشِ لاشیِ AL ARABIEH سرویس خواهم کرد که بالاخره به نجاست خوردن بیافتید.فردا قراره مجدداً برایم یک کارتن آبجو بیاورند، وقتی انها را نوشیدم، انوقت دوباره  ادرار می کنم به مقدساتِ مذهبی ات و هیکلِِ ناشریف خودت. مانی ۱۳

          • Malamud

            توی  مادر جنده که اینقدر کارتن کارتن داری آبجو میخوری مابین  آبجو خوریت یه وقتی هم بزار کیر آقا محمود رو نوش جان کنی یا اینکه قبل از آآبجو خوری کونتو پاره کرده دیوس؟؟

          • Mani 13

            اون چیزی را که به زبون اوردی، خودم هم دارم.
            ببینم! دیگه چی توی دستو بالت هست؟؟؟ 
            مانی ۱۳ 

          • Mani 13

            آبجو خوری من فقط و فقط برای زیاد شدنِ مقدارِِ ادرارم است که بتوانم  درست و حسابی به هیکل توی بچه پرروی التماسی، ان مردیکه 
            ال العربیه جاکش و بی کلاس، اساسِ حکومتِ اسلامی و ارواح مطهرِِ چهارده معصومت بشاشم.مانی ۱۳ 

      • Mani 13

        جاکشِ التماسی!!!
        نزدیک بود که امروز سهم تویِ بچه مفعول را فراموش کنم و تو را در خماری و بدون پوزه بند، رها بگذارم. 
        در این ساعت و بعد از نوشیدن چهار تا آبجوی خوب و پُر کفِ خارجی، ادرار میکنم به روح ناپاکِ تمام ان چهاده معصومِ فاسد و هرزه تویِ سایبریِ بی همه چیز!!! و ادرار می کنم، همچنین به هیکلِ قناسِ رهبر معظم و فرزانهِ ناقص العقلِ این مصیبت که اسم کثیفش انقلاب اسلامی است.
        مانی ۱۳

        • Malamiud

          کف آبجوی تگری هاینیکن توی  امعاء و آحشاء ننه توی مادر جنده و رامین جون کونی تر از تو دیوس

        • Malamud

          کیر مطهر تمامی امامان کلهم اجمعین توی دهن  گشادت  جاکش مزدور آخوندا

      • Mani 13

        جاکشِ التماسی!
        با خودم گفتم قبل از اینکه به رختخواب تشریف ببرم، توی کثافت را که به من فحشِِ مادر داده ای، یکبار دیگر برای امروز، پنجم ماهِ لعنتی رجب از سالِ ۱۴۳۳ ان قورمساق یعنی پیغمبر فاسدت محمّد، بی نصیب نگذارم. از اینرو کامنتِ یکی از کاربران خردگرای این سایتِ مردمی را به حضور بی حضورت پرتاب می کنم: ضمن تائید ان و ابراز تحسین به این هم میهن عزیزم.   مانی ۱۳
        Arash Salarریدم به تمامی آیات قران تا مطهرتر شود. ریدم به کلام محمد تا کلامش براتر شود. ریدم به تمام نوشته های شریعتی تا بیشتر باب میل متفکرین اسلام گردد . الاغ جان ما میگیم خر نمیخواهیم تو پالان خر را تزئین میکنی .

        • Malamud

          کیر رجب اآقا توی سوراخ عقبت . چون اینطور که توی مادر جنده داری نشون میدی یک تک پرون حرفه ای هستی . دیوس .در ظمن علاوه بر کیر رجب آقا بدنیست برای حسن ختام نیمی از کیر آقا محمود را حواله توی مادر جنده و نیم دیگرش رو هم نثار کون پر فتوح رامین کونی بکنم دیوس آشغال دیگر عرضی نیست

          • Mani 13

            جاکشِ التماسیِ ابنِ غربتیِ هزار اسم!
            چی شده که حالا دیگه نام اشخاصی را که اهل منزلت را مدتی صیقه کرده اند، می بری؟؟؟
            ادرار کردم به مقدساتت!!!
            مانی ۱۳ 

          • Malamud

            با اینهمه ادراری که تو میکنی بهتره یک پستونک هم توی دهن گشادت بزاری تا شخصیت بچه گونت بیشتر معلوم بشه . برو کونتو بده  درمالی شده آشغال مزدور . تف  توی کس ننگین ننت

          • Mani 13

            تکپرون! اون مادر بدنامت که بجای تربیت، تو را فرستاد اول به کمیته و بعد به سپاه جاهلان انقلابِ 
            ( ضدِ انسانیِ ) اسلامی و تو اونجا دریده تر شدی و امروز جلوی دلسوزانِ این مملکتِ اسلامزده
            می ایستی، جاکشِ التماسی!!!
            ضمناً! یعنی در ضمن، بیسوادِ بچه پررو! اسم کثیفت را به لاتین اینگونه می نویسند: Mahmud!
            مانی ۱۳
            ( کسی که تصمیمِ قاطع گرفته که دهن کثیفتو یه سرویس درستو حسابی بکنه )

          • Malamud

            کیر کمیته چی ها توی کون پر فتوح توی نازنین عزیز . برو کونتو بده درمالی شده . تف تو کس ننه هرزت

  • Darbdar

       sima      جنده خانوم  زمان شاه اگر ان ساواک مقتدر  نبود تا این خرابکاران  جاکش وابسته به چین و شوروی  را کنترل کند این مملکت    دربدر ۵۰ سال پیش این وضیت  امروز را داشت.   sima    جنده این ساواک بود که نمیگذاشت مثل امروز تو و خواهر و مادر تو را به بیابانببرند و از کس کون  بکنند و بعد از پاره پوره کردنشان تلاهایشان را بدزدند .   sima      جنده خانوم اگر ساواک نبود که ایران را روسها ی لقمه ، چپ میکردند ،  sima  جنده خانوم فقط تروریست های جاکش را ساواک میگرفت که جاکش ها توسط قذافی و آلبانی و صدام آموزش میدیدندو پاسبان بیگناه و کارمند بانک میکشتند .  sima    جنده های مثل تو انقلاب کردند و این بلا را سر ما آوردند و حالا زبانشان را از کیر خر ( که البته خیلی هم آنجای خر را دوست دارند ) درازتر میکنند و واق واق میکنند .

    • ramin1975

      تویک بیمارروانی هستی بروخودت روبه روانپزشک نشون بده

  • Mani 13

    با درود به مدیران، نویسندگان و کاربران خردگرایِ این سایتِ خوبِ مردمی،
    نظر به اینکه هم میهن دیگری نیز * مانی * نام دارد، منِ مانی، با اجازهِ همگی شما از امروز از اسمِ  *   Mani 13   * استفاده میکنم که باعثِ  بوجود امدن سوئ تفاهم، بخاطر تشابه اسمی نگردد. با مهر،مانیِ ۱۳، ضدِ مزدورانِ بی غیرتی همچو: هاهاهاهاها، خلیجِ فارس ( البته! ان بچه پر رویِ نادان و لاشی، این واقعیت عینی را* خلیجِ عربی * می نویسد،  AL ARABIC  ،AL ARABI و لاشخور های بی ابروی دیگر و وابسته به حکومت ضدِ بشری اسلامی.

  • Darbdar

    Simaاین  Sima  بیسواد که همان گه آخوند ها را بلغور میکنه از کجا سند داره که سر زندانیان را با مته سوراخ میکردند ؟ 
    از کجا مدرک داره که مردم را به دریاچه قم مینداختند ؟ آخه ننه قحبه ها دروغ هم حدی داره ، سینما رکس را Simaآتش زدید گفتید شاه زده ، میدان ژاله با چریک های عرفات جاکش مردم را کشتید و گفتید شاه کشته آخه      
    نکبت اسلامی  الان که دست آخوند رو شده داری همان حرف های دشمنان ایران را تکرار میکنی ؟ جگر  هم Simaنداری که بگی طرفدار کدام گروه هستی تا پته گروهت را روی آب بریزیم  .       فاحشه خانوم گذشت ان دوره ،که پتیاره های ضد ایرانی مثل تو فاحشه بین ملت تفرقه مینداختند 

  • Irani57

    امارات یک کشور پیشرفته که می تونه ایران را از صفحه روزگار حذف کنه !!!!؟؟؟؟میتونید بگید در چه چیزی پیشرفت کرده شاید منظورتان از ساخت شهرهای مدرن با تولیدات چینی ها و اروپاییهاست.؟

    در طول تاریخ ایران بارها شاهد حمله قدرت های بزرگ از جمله یونانیها .رومی ها.امپراطوری اسلامی. مغولها.عثمانی ها و … بوده است ولی خوشبختانه در زمان خیلی کوتاه توانست دوباره بعنوان یک قدرت بزرگ قد علم کنه. اما هرگز نابود نشد.مطمئن باشید اینبار هم از اسارت حاکمان اسلامی بی وطن آزاد خواهد شد و دوباره نام ایران در تمام دنیا خواهد درخشید

    .
    بخاطر شباهتهای اسمی از این به بعد با نام ایرانی ۵۷ کامنت خواهم گذاشت

  • Mani 13

    با اجازهِ مدیرانِ ارجمند، نویسندهِ عزیزِ مقاله و کاربرانِ خردگرایِ این سایتِ مردمی، من پیامی برای ان کوچکمردِ نادان و خالی بند یعنی AL ARABIC  و یا 
    AL GHORBATI    ( ال غربتیه )  دارم:

    آشغال بی همه چیز!!!چرا سر قرارِِ  غروبِ جمعه در پارکِ لاله نیامدی؟؟؟من در ماشین محل را دقیقاً زیر نظر داشتم و دوسه تا از بچه هم تمامِ ان محل را چندین بار دور زدند و خبر اورند که هیچ ادم بوگندی را در انتظار ندیده اند.کثافتِ آبله!!! واقعا که شانس اوردی و یکی از گوش های چرکت را پس انداز کردی. اینبار نه بخاطر پشتِ دریده ات، بلکه بعلت غیب شدنِ گوشت، باید میرفتی شفاخانه!!!دیگه درشو بزار!!! ای بزار حرفه ای!!! بزدلِ خالی بند غربتی!!!مانی ۱۳

    • ALARABIEH

       اهلا وسهلا مانی ۱ و ۲و ۳ و ….۱۳ . ……. من در ماشین محل را زیر نظر داشتم و دئ سه تا از بچه ها ( ؟ ) هم تمام آن محل را چندین بار دور زدند ………. با خواندن این چند سطر به احمق بئدن تو بیشتر پی میبریم . خاک بر سرت با این طرز فکرت . بد نیست آزمون کارگردانی فیلمهای پلیسی را به تو بسپارند . اینطور که تو صحنه آرایی میکنی نشون میدی که دارای استعداد کارگردانی بالایی هستی. موفق و کامروا باشی

      • Mani 13

        موفق و کامروا باشی؟؟؟نُخاله! توی بد دهن چند روز قبل به من فحشِ مادر دادی، 
         امروز برایم موفقیت و کامروائی ارزو می کنی.  تو دیگه کی هستی؟؟؟ آیا  اینرا باید! به حساب از بیخ عرب بودنت بگذارم؟؟؟
        مانی ۱۳

        • ALARABIEH

           اولااء نخاله خودت هستی و ثانیاء بددهن خودت هستی و ثالثاء من فحش را شروع نکردم  و رابعاء فکر میکردم آدم شدی گفتم برایت موفقیت آرزو کنم . اصلاء انگار نه انگار .مثل اینکه در گوش حمار ( بلا نسبت خر ) دارم سوره آل یاسین میخوانیم. خاک بر سر یابویی مثل توی الدنگ و اونیکه تورا تربیت کرده . موفق و کامروا نباشی

          • Mani 13

             کدام ابلّهِ  * بی نژادی *  فحشِ مادر داد؟؟؟
             ای کوچکمردِ نادان!!!
            تو که اصلاً خجالت را نمی شناسی که بتوانی انرا بکشی!
            سورهِ یاسین هم مبارکِ خودت و احمق هایِ بی همه چیزِِ تازیِ دیگر!!!
             یابو و الدنگ هم خودتی. و هر فردی را که از طرفِ  من در کامنتِ رسوا کننده ات، منظور داری، بدینوسیله به خودِ کثافتت برمیگردانم. 
            مانی ۱۳ 

          • AL ARABIEH

            اعوذ باا اله من الشیطان رجیم
            اولاء کوچکمرد نادان خودت هستی .ثانیا خودت خجالت بکش .ثلثاء  کثافت خودت بودی رابعاء سوره آل یاسین  مختص تو نازل شده است لطفا عفت کلامت را حفظ کن .آیا مجدداء میخواهی دعوا راه بیاندازی .

          • Mani 13

            من دهنتو سرویس خواهم کرد، اگر نکنم سبیلمو میتراشم و مثل اون هرجائی که تورو پس انداخته، جاش سرخاب و ماتیک می مالم.
            مانی ۱۳

          • AL ARABIEH

            سرخاب و ماتیک کریستیان دیور و بزار برای زینت کردن سوراخ ننه جندت دیوس . چون بهش احتیاج پیدا میکنی

          • Mani 13

            سرخاب و ماتیک کریستیان دیور و َشنل را دفعه اینده که با اخوندی توی مسجد قرار داری که سهم امامت را بپردازی، استفاد کن که ویدئوی حاصله، کمی زنده تر بدست بیاید، بچه مفعولِ التماسی!!!
            مانی ۱۳

          • Malamud

            از عکسالعملات داری ثابت میکنی که وافعا در تک پرونی نظیر نداری . کون پاره آشغال

          • Mani 13

            تو که تکپرونی را میشناسی، پس چرا توی منزل ساکتی؟؟؟ 

          • Mani 13

            و این بار خطاب به ان بچه پر روی التماسیِِ ملاپسند یعنی:AL ARABIEHالتماسی!
            با
            خودم گفتم قبل از اینکه به رختخواب تشریف ببرم، توی کثافت را * هم * که به من
            فحشِِ مادر داده ای، یکبار دیگر برای امروز، پنجم ماهِ لعنتی رجب از سالِ
            ۱۴۳۳ ان قورمساق یعنی پیغمبر فاسدت محمّد، بی نصیب نگذارم. از اینرو کامنتِ
            یکی از کاربران خردگرای این سایتِ مردمی را به حضور بی حضورت پرتاب می
            کنم: ضمن تائید ان و ابراز تحسین به این هم میهن عزیزم.   مانی ۱۳
            Arash
            Salarریدم به تمامی آیات قران تا مطهرتر شود. ریدم به کلام محمد تا کلامش
            براتر شود. ریدم به تمام نوشته های شریعتی تا بیشتر باب میل متفکرین اسلام
            گردد . الاغ جان ما میگیم خر نمیخواهیم تو پالان خر را تزئین میکنی .

          • Malamud

            کیر رامین کوچولو توی دهن گشادت دیوس

          • Mani 13

            هنوز اولش! یه دهنی ازتون سرویس کنم که دیگه هیچوقت، هیچوقت، هیچوقت به مادر کسی، هر کسی! دشنام ندهید!!!
            مانی ۱۳ 

          • Malamud

            خفه خون بگیر کون پاره دیوسسسسس

          • Mani 13

            کار و سخن شما حقیقتاً جای ستایش دارد و نشانهِ تصمیم گیری ای خیلی قوی است که شخصی مانند شما بالاخر این چنین صادقانه جلوی اینه می ایستاد و خودش را توبیخ می کند.
            مانی ۱۳

      • Mani 13

        و تو جاکش! البته نمی دونم که هنوز زنده ای ؟! و یا به اجّداد تازی ات پیوسته ای؟! من هر روز و هر ساعت که برای رفع حاجت به فیضیه می روم، مقدساتِ تویِ بی همه چیز را هم در خاطر دارم.
        مانی ۱۳

        • ALARABIEH

          عجب پس حدسم درست بود من شک نداشتم که تو مادر جنده  به فیضیه رفت و آمد داری . پس هنوز هم آخوندا تورو دارن میکنن. آخه کونده فیضیه هم جاییه که میری . برو مسجد تا آخونده بتونه زودتر توی دهنت رفع حاجت بکنه وبعد  هم کیرشوبزاره توکونت

          • Mani 13

            وقتی بلانسبت خر، تو اینقدر گاوی، چطور میشه تو را روشن کرد؟؟؟
             بچه پر رو!!! * فیضیه * اصطلاحیست که ما به توالت ( WC )  میگوئیم.
             احمق تازی.
            لعنت الله الا قومِ  منگی یون   !!!
            مانی ۱۳

          • Malamud

            کیر گاو  و خر هردو توی کس گشاد الاضلاع ننه تک پرونت . مانیرامین کونده ..کیر آقا اباذر رو هم بزار روش

  • Mani 13

    با امید به ببخشش و ارزوی تحمّل و بزرگواری از جانبِ سردبیرِِ ارجمند، نگارشگران عزیز و هم میهنان خردگرای مان، پیامی دارم خطاب به کلیهِ نخاله های نفهم و مزدوران حکومتِ  پلید و ضد ایرانی و ولائیِ حاکم از جمله * ها ها ها ها ها * ، * ابنِ غربتی *،  * محمود *، * مهندسِ بیسواد * و دیگر آشغال هائی که هر بار نحوهِ تربیت و فرهنگِ چاله میدونی خود را با سردادنِ دشنامِ مادری، نجاستِ شخصیتی و اسلامی خود را در این سایتِ روشنگر و بینظیر، به معرضِ قضاوتِ کاربرانِ گرامی قرار میدهند    >>>   دهنی ازتون سرویس خواهد شد که تا حالا تجربه نکرده اید.  کثافت ها!!! شما که خیلی خوب میدانید که مردمِ این کشور چقدر از شما زورگوها متنفرند، و اگر فعلا و حضورا! خط تان را میخونند، تنها با امید به امدنِ روز تسویه حساب است وبس!!! صد در صد مطمعن باشید!!! که به موقعش، خداتونو را میاریم جلوی چشماتون!!!  شما انقدر احمقید که فکر می کنید همیشه وضع به همین شکل می ماند، بدبخت ها یک کمی به تاریخ زندگی رژیم های پلیدِ دیکتاتوری، نگاه کنید!!! کدامین ضد خلقی توانسته است که برای همیشه در مصدرِ قدرت، جا خوش کند؟؟؟ که شما دومی اش باشید! ( با استفاده از فرصت و با عرض معذرت از سروران عزیزم در این سایت )  دوست دارم یکبار دیگر، مخصوصاً که حالا !!! چون سه چهار تا ابجوی پُر کفِ خارجی نوشیده ام، ادرار بکنم به:  تمام مقدساتون، از محمّدِ فاسد و زنپاره تا ان بقیه، یعنی ۱۳ معصومِ دیگرتون   <<<
    مانی ۱۳  

    • Malamud

      مادر جنده تو خودت یکی از مزدوران همین رژیم نجاستی دیوس . چرا چون خیلی داری جلز و ولز میکنی بچه کونی . .تمام این شعار هات پشیزی ارزش نداره .تازه اگر هم مزدور همین رژیم نیستی هیچ گهی نیستی چون تو وامثال توی مادر جنده ثابت کردید که فقط بلدید شعار بدید .هنگام عمل  تبدیل به یک عمله بی بو و خاصیت میشوی . سگ یکه واق واق میکنه ( امثال توی ننه جنده )  هیچوقت هیچوقت هیچوقت  ( کلام خودت ) گااز نمیگیره تو و امثال تو فقط  شعار میدید .بزدلترین نژاد و نامردترین نوع بشر آشغالای مثل تو و اونرامین کونی هستید که که با یک تشر این آخوندای جاکش بی همه چیز توی تنبونتو خیس میکنی دیوس کون پاره بر با با کونتو بده شعار نده

      • Mani 13

        امشب درشو بزار! التماسی!
        فردا دوباره یکدست دیگر خدمتت می رسم.
        مایی ۱۳
         

        • Malamud

          نخست تو برو کونتو بده بعدهم برو در غار حفاری شده ای رو که تو ویا همون رامین کونی  رو پس انداخته  قیر گونی کن که نشتی نداشته باشد  چون نشتی بیشتر کس ننه ات مساویست با پس انداختن تخم حرومی دیگه مثل تو یعنی همون مانیرامین دیوس

          • Mani 13

            چه کنم؟ که برای کم رو کردنِ توی بچه پر رو باید از کلماتی که به هیچوجه جای شان در این گرامی سایت نیست، استفاده بکنم.
            سوالم اینست که چرا توی التماسیِ لش وقتی چاکِ دهن بدبویت را باز میکنی، فقط و فقط اقلامی از ان خارج می شوند که در بالا اورده ای؟؟؟
            سوال دومم: تو توی کدام طویلهِ بی درو دروازه ای ( بی ) تربیت شده ای؟؟؟ ایا دوران کودکیت انقدر سخت و خفت اور بوده که عکس العمل ان امروز بیانِ چنین مزخرفاتی است؟؟؟
            مانی ۱۳
             

          • Malamud

            مانیرامین کونی .مادر جنده تو فقط یک مزدور رژیم کیری آخوندا بیشتر نیستی .بجه کونی جای تو توی همون  فیضیه است .

      • Mani 13

        جاکشِ التماسی!!!
        حالا که دستِ کثیفت رو شده، مرا از مزدوران همین رژیم ادمخوار 
         می دانی؟! من شاشیدم به روح ناپاکِ خمینی جلاد، من می شاشم به ارواح ان چهارده معصومِ پلیدتون، و همینطور به هیکلِ بی قوارهِ توی بچه پر روِ عوضی.
        مانی ۱۳ 

        • Malamud

          معلول الحالی مثل تو یعنی مانیرامین که پا توقش فیضیه است ثمره ای بهتر از توی کونی نداره . مادر جنده اینقدر آخوندا تو کونت گذاشتن که صدای زجه ات توی فضا پخشه کون ده . برو کونتو بده رامینمانی یا مانیرامین .توی جنده جلو و عقبت یکیه .قورومساق

          • MANI 13

             اخه جاکشِ التماسی و بچه پر رویِ بیسواد! خودت هم میدونی که چه چیزی را قصد داری بنالی؟؟؟
            مانی ۱۳

          • Malamud

            مانیرامین قورومساف برو کونتو بده آخوندا منتظرند

      • Ramin

        جنده اونیه که که توی بچه پررو  تو خونه بهش میگی ننه.
        مردیکه مزخرف و بددهن. اگر مانی عزیز از مزدوران جمهوری ضد خلقی اسلامی بود که با توی بی همه چیز که هر روز مثل فاحشه ها یه اسم جدیدی  رو خودت میزاری درگیر نمیشد.

        • Malamud

           مادر جنده تو خودت یکی از مزدوران همین رژیم نجاستی دیوس . چرا چون خیلی داری جلز و ولز میکنی بچه کونی . .تمام این شعار هات پشیزی ارزش نداره .تازه اگر هم مزدور همین رژیم نیستی هیچ گهی نیستی چون تو وامثال توی مادر جنده ثابت کردید که فقط بلدید شعار بدید .هنگام عمل  تبدیل به یک عمله بی بو و خاصیت میشوی . سگ یکه واق واق میکنه ( امثال توی ننه جنده )  هیچوقت هیچوقت هیچوقت  ( کلام خودت ) گااز نمیگیره تو و امثال تو فقط  شعار میدید .بزدلترین نژاد و نامردترین نوع بشر آشغالای مثل تو و اونرامین کونی هستید که که با یک تشر این آخوندای جاکش بی همه چیز توی تنبونتو خیس میکنی دیوس کون پاره بر با با کونتو بده شعار ندیگ

        • Malamud

          تف سایر مزدوران رژیم کلهم اجمعین توی کس ننه ات که از بس داده صدها تخم حروم مثل تو و مانی کونی پس انداخته خشک شده احتیاج به آبیاری داره ..در واقع کس ننه تو و مانی مثل یک زمین خشک لم یزرع است که تنها با تف انبوه برادران مزدورانی مثل خودت قابل آبیاری قطره ایست . تف بیشمار توی کس ننت

          • Mani 13

             بوی سوختنِ پشتِ دریده ات، بد طوری هوا را الوده کرده است.
            برو! و  از AL ARABIEH  و خلیج عربی، هاهاهاهاها و دیگر مزدورانِ بیکلاسِِ رژیمِ اسلامی بپرس که چارهِ کار چیست؟
            مانی ۱۳ 

          • Malamud

            چاره کار گاییدن توی کونی یعنی مانیرامین است وبس .اگر دردت اومد نگی آخ مادر جنده  بخیه بی بخیه

          • Mani ۱۳

            تو دیگه چقدر شوتی؟ چارهِ کار واقعاً غلطی است که توی نادان گفته ای؟؟؟
            بلانسبتِ گاو، تو چرا این چنین خری؟؟؟
            صفتِ ناپسندیدهِ مادر را هم به خودِ جاهلت برمیگردانم، عوضی!!! 
            مانی ۱۳

  • Bahman Jazuyeh

    این تازی پرستان که حتما سید هم هستند چقدر تربیت اسلامی زیبایی‌ دارند.
    آیا نام پدر (پدرانشان) را میدا نند
    مرگ بر اسلام اهریمنی
    جاودانه با د نام فردوسی و شاهنامه ا ش
    پاینده ایران