آموزش و تحصیل رایگان تکنولوژی به وسیله دانشگاههای آمریکا ۴

رژیم اسلامی راه تحصیل تکنولوژی را بر روی دختران ما بست و دانشگاهها را مرکز تاخت و تاز آخوندهای ارتجاعی قرار داد، ولی غافل از آن که فرا گرفتن دانش تعطیل بردار، و برای آن مرزی نیست. این جهل و بی خردی نادان ها و خودکامگان است که برای آنان می ماند. به تازگی سه دانشگاه از بهترین دانشگاههای آمریکا به نام برکلی UC Berkeley، ام آی تی MIT، و هاروارد Harvard، با همکاری یکدیگر دانشگاه با آموزش اینترنتی به وجود آورده اند که     X University نامیده می شود. ثبت نام از دانشجویان در سراسر جهان، به آموزش تکنولوژی از راه اینترنت است که این روش آموزش را edX می نامند. در مورد جزئیات edX  می توان به گزارش رسانه های گوناگون نگاه کرد.

شرایط  پذیرش و چگونگی ثبت نام

پذیرش دانشجو با پر کردن یک فرم ساده و از راه اینترنت است. برای دانشجو محدودیت سنی وجود ندارد. هم اکنون در رشته پایه و مبنای آنالیز مدارهای الکترونیکی که از ۵ سپتامبر آغاز می شود، دانشجویانی از ۱۴ تا ۷۴ ساله ثبت نام کرده اند. آموزش نیز از راه دور و به وسیله اینترنت است. بنابراین، هر دانشجو باید کامپیوتری در اختیار، و به اینترنت دسترسی داشته باشد. برای ثبت نام، دریافت آموزش، آزمون و دریافت پایان نامه، هزینه ای برای دانشجو پیش بینی نشده است.

دانشجویان برجسته و ممتاز دانشگاه ام آی تی از سراسر گیتی

دانشجویان برجسته و ممتاز دانشگاه ام آی تی از سراسر گیتی

آیا همین سه دانشگاه با هم همکاری دارند؟

در زمان کنونی این سه دانشگاه با هم برنامه ریزی کرده اند و همه موضوعات درسی برای ۵ سال اول در دانشگاه برکلی پایه گذاری شده، و سر و کار هر دانشجو تنها با یک سیستم آموزش رسانی است که از این دانشگاه پیاده می شود. ولی دانشگاههای دیگری در آمریکا و همچنین ۱۲۰ دانشگاه از دیگر کشورهای جهان علاقمندی خود را در پیوستن و همکاری با این سه دانشگاه، در این انقلاب آموزش تکنولوژی نشان داده اند. از این روی، دانشگاه برکلی هم اکنون در حال بررسی پیشنهاد همکاری و پیوستن دانشگاههای دیگر کشورهای جهان است. برای آگاهی اتان تا کنون ۱۵۰،۰۰۰ دانشجو از ۱۶۰ کشور جهان در رشته پایه و مبنای مدارهای الکترونیکی ثبت نام کرده اند.

موضوعات درسی و تاریخ آغاز آموزش آن ها

در سال جاری هفت موضوع آموزش برگزیده شده که بدینگونه است:

۱- پایه و مبنای آنالیز مدارهای الکترونیکی- آغاز دوره آموزش؛ از ۵ سپتامبر ۲۰۱۲.
۲- علوم کامپیوتری و برنامه نویسی- آغاز دوره آموزش؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲.
۳- اصول و قوانین شیمی با تجزیه و بررسی خصوصیات مواد- آغاز دوره آموزش؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲.
۴-  آموزش مهندسی نرم پایه کامپیوتر- آغاز دوره آموزش؛ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲.
۵- آموزش نیم دوره کلاس بالای برکلی- آغاز دوره آموزش؛ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲.
۶- کاربرد کامپیوتر در تجزیه و تحلیل مسائل جهانی- آغاز دوره آموزش؛ اول اکتبر ۲۰۱۲.
۷- بررسی  آمار  سرایت امراض و بهداشت عمومی؛ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲.

نشانه و آرم سه دانشگاه هارواد، ام آی تی، و برکلی در آمریکا

نشانه و آرم سه دانشگاه هارواد، ام آی تی، و برکلی در آمریکا

این چنین پیش بینی می شود که دانشجویان پس از پایان آموزش خود که بی تردید با آخرین تکنولوژی پیشرفته جهان امروز آشنا خواهند شد، می توانند در هر کجای جهان با آزادی و سربلندی به هم نوعان خود خدمت کنند و خود نیز زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه ای داشته باشند. سالیانی پیش زمانی که شماری از کشورهای اروپایی مانند انگلیس برای پذیرش و کمک به دانشجویان خارجی حد و مرزی قائل بودند، شماری دیگر از کشورها، به ویژه آمریکا، آلمان، و فرانسه تسهیلات بیشتری برای دانشجویان برون مرزی به وجود آوردند.

تا آن جا که دولت آمریکا با سیاستی زیرکانه، از سراسر جهان رساله، نوشته، مقاله، و دیدگاههای هنری، علمی، و ادبی جوانان را دریافت می کرد، و با خوشه چینی از خرمن هنر و فرهنگ جهانی، به بهترین ها جوایزی چون بورس تحصیلی و یا پاداش نقدی اهداء می کرد. این روش پسندیده علمی که به عنوان شکار مغزها نام گرفت، موجب گردید که بهترین مغزهای آماده پذیرش هنر، دانش، و تکنولوژی در آمریکا گرد هم آیند و آن کشور را در صدر کشورهای جهان جای دهند. اختراع و اکتشافات پی در پی، رفتن به کره ماه، نشاندن فضاپیمای کنجکاوی بر روی کره مریخ، هزاراران ابداعات در پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی، هنر و سینما، همه و همه بر اثر سیاست های مردمی آن کشور، پذیرفتن، و شرکت دادن نیروی جوان از سرتاسر جهان است.

این ویدیو شرح کوتاهی است از همکاری این دانشگاهها در آموزش دانشجویان داوطلب از سراسر جهان

همان گونه که دیدیم، این سه دانشگاه بزرگ آمریکایی در ۷ رشته علوم و تکنولوژی از سراسر گیتی دانشجو می پذیرند و به رایگان همه گونه امکانات آموزشی را برای آنان فراهم می کنند. اکنون ۱۹ دانشگاه معمولی دیگر در آمریکا مانند جان هوپکینز، ایلینویز، استانفورد، میشیگان، واشینگتون، پرینستون، برای رشته های گوناگون به همان روش داوطلب می پذیرند. بی تردید سطح دانش و روش آموزش این دانشگاهها آنهم بدون دریافت پول و نیاز به گذراندن آزمونی سخت و زجر آور نه تنها  از سطح دانشگاههای اسلامی کشورمان که هرکدام بنگاه پول سازی رژیم و سرگرم نمودن جوانان بوده  به مراتب بهتر است، بلکه از دانشگاههای معمولی ایران در شهرهای مختلف نیز بسیار بالاتر و ارزنده تر می باشد.

پس از آمریکا کشورهای دیگر اروپایی نیز کم و بیش این را دنبال کردند و درهای آموزش و فرا گیری خود را بر روی جهانیان باز گذاشتند و توانستند مغزهای جوان و اندیشمند را از سراسر گیتی در خدمت و همکاری خود در آورند. در حالی که کشور کشتی به گل نشسته ما بدون داشتن مدیریت و گردانندگانی میهن دوست و دلسوز، جوانان پر جوش و خروش که آمادگی همه نوع پیشرفت تکنولوژی و دانش روز را دارند، نا امید، دل مرده، سرگردان، و سرکوب می کند.

در دوران رژیم پیشین سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر به ویژه در آسیا و خاورمیانه کلاس های آموزش زبان پارسی داشتند و با دادن بورس تحصیلی موجب گسترش این زبان در کشورهای دیگر می شدند. ولی از سه دهه پیش تا کنون که کشورمان به خانه کلاغ و گرگان تبدیل شده، زبان زیبای پارسی و فرهنگ اصیل ایرانی رخت بر بسته، زبان نا موزون و الکن عربی و از بر کردن طوطی وار قرآن، کتاب تازی، جای آن را گرفته است. بنابراین، به غیر از چرکیدن و خشکیدن مغز شکوفای جوانان میهن در این باتلاق آخوندی آیا راه دیگری نیز وجود دارد؟.

  • لاله موسوی

    طرح خوبی است. فقط یک سؤال: آیا نیاز به دانستن زبان انگلیسی است ؟

    • ویدیو ها، نوارها، فیلم ها، گفتگو، نوشتار، باید به انگلیسی باشد، وگرنه کار گردانندگان آن بسیار پر زحمت و پر خرج خواهد بود. سهراب ارژنگ

  • Mihandost

    دوستان من فکر میکنم به دسیسه  این سایت زبل  فضول محله  افتادیم  ، یک خبر جنجالی میزنه  بعد سعی میکنه  با کمکعوامل خودش که در چت روم پالتالک  هم به این کار مشغول هستند با اسامی  داریوش دولت شاهی  و شهرام ۱۳ مشهور به شهین  خانوم و یک اصفهانی مامور رژیم   به نام پیلتن  کامنت های فحش ارسال میکنند  تا چهره  بدی از هواداران مشروطه پادشاهی  نشان دهند  و در این راه ماموران اطلاعتی  رژیم هم به این مسائل دامن میزنند هوشیار  باشید  و آگاه  وگرنههر بچه دبستانی میداند که دعوت   به این مناظره  چقدر ابلهانه و کودکانه هست  و این مساله مشکو کیت   گردانندگان  این سایت رازیر سوال میبرد چون کار مشیری چیز دیگری هست و کار شاهزاده چیز دیگر .

  • nor

    Ohhh be in akhonda jakesh begid ke digeh on mameh ro lolo bord intor ke jahane emrozi dareh peysh meyreh on hassan agahe baghalam dareh meyfahmeh ke mazhab koso shereh