سردار مریم بختیاری، بانوی مبارز عصر مشروطیت ۹

فرتوری از بانوی دلاور دوران مشروطیت، مریم بختیاری

فرتوری از بانوی دلاور دوران مشروطیت، مریم بختیاری

بی بی مریم بختیاری (۱۲۵۰-۱۳۱۶ش) دختر حسینقلی خان ایلخانی، خواهر علیقلی خان سردار اسعد و همسر ضرغام السلطنه بختیاری (معروف به مادر شیر علیمردان خان) از معروفترین زنان دلاور مبارز دوران مشروطیت است. او در دوران مشروطه، در کنار برادرش سردار اسعد بختیاری، شجاعت و اقتدار ستودنی از خود به یادگار گذاشت. و حتی اولین زنی در جهان بود که افتخار دریافت مهمترین نشان دولت آلمان را نصیب خود و مردم ایران کرد!.

زندگینامه:

او بانویی تحصیل کرده و از روشنفکران عصر مشروطیت بود که همواره به حمایت از آزادیخواهان برخاست. او مبارزی دلیر و جنگاوری بی باک و آزادی خواه بود و هرگز در برابر ظلم و استبداد بیگانگان و حکومت های دیکتاتوری ایران سر تعظیم فرود نیاورد!. همچون همه زنان ایل بختیاری؛ به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود، و چون همسر خان و جانشین او محسوب می شد، عده‌ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه خواهان می‌پرداخت.

سردار بی بی مریم بختیاری از مشوقین اصلی برادرش سردار اسعد بختیاری، جهت فتح تهران محسوب می‌شد. وی با فرستادن نامه‌ها و تلگراف‌های مختلف بین سران ایل و سخنرانی‌های بسیار مهیج و گیرا، افراد ایل بختیاری را برای مبارزه با استبداد صغیر (استبداد محمدعلی شاهی) آماده می کرد. نام بی بی مریم همواره به عنوان یک شخصیت‌ های شناخته شده ضداستعماری و استبدادی عصر قاجار مطرح بوده‌است.

او قبل از فتح تهران، مخفیانه با عده‌ای سوار برای پشتیبانی از حمله سردار اسعد وارد تهران شد و در خانه پدری حسین ثقفی منزل کرد. به مجرد حمله‌ سردار اسعد به تهران، پشت بام خانه که مشرف به میدان بهارستان بود را، سنگربندی نمود و با عده‌ای سوار بختیاری، از پشت سر به قزاق‌ها شبیخون زده و با آنها مشغول به جنگ شد…او شخصاً تفنگ به دست گرفت و به جنگ پرداخت. نقش مهم او در فتح تهران ، میزان محبوبیتش را در ایل بختیاری افزایش داد. او پس از فتح تهران طرفداران بسیاری پیدا کرد، و به لقب “سردار” مفتخر شد.

زندگی سخت خانوادگی:

این سردار دلاور در زندگی خانوادگی خود، چون همه زنان در جوامع مذهبی مردسالارانه، قربانی تبعیض جنسیتی بود!. او در نوزادی به نامزدی مردی در آمد که ۲۰ سال از او بزرگتر بود و هنگام ازدواج (سن ۱۵ سالگی) همسر سوم او محسوب می‌شد. دوران زناشویی او طولی نکشید و فوت همسرش باعث شد که او در اوج جوانی بیوه شود. پس از مرگ شوهرش حق نگهداری فرزندانش را از او گرفتند. به‌طوری که همیشه حسرت بودن با فرزندانش را به دل داشت!. بعد از مدت زمانی به اجبار به عقد یکی از بستگان در آمد که مردی عیاش و فاسد بود و همیشه موجب تحقیر و ناراحتی بی‌بی مریم بود. در عرف ایل طلاق وجود ندارد و بی بی با این‌ که خواستار طلاق بوده ولی به خاطر سنت های پوسیده مذهبی و حیثیتی و به درخواست برادرش (سردار اسعد بختیاری) مجبور شد که به زندگی با او ادامه دهد!.

در این فرتور، سردار اسعد بختیاری با پرچم سه رنگ ایران، در میان شجاعان و دلاوران جنبش مشروطیت دیده می شود.

در این فرتور، سردار اسعد بختیاری با پرچم سه رنگ ایران، در میان شجاعان و دلاوران جنبش مشروطیت دیده می شود.

جنگ اول جهانی و حمایت سردار مریم از متحدین

سردار مریم بختیاری در جنگ جهانی اول، با وجود حمایت ایل بختیاری از انگلیس‌، به مخالفت با انگلیسی ها پرداخت و با عده‌ای از تفنگچیان و سرداران خود به طرفداری از متحدین برخاست. او حتی پاره‌ای از خوانین کوچک بختیاری، چون خوانین پشتکوه را با خود همراه ساخت و در یورش‌های مداوم به نیروهای انگلیسی، صدماتی وارد ساخت. به طوری که پلیس جنوب، مبارزات دائمی و پیگیری را با او شروع کرد. او در مبارزه با نیروهای انگلیسی؛ از سربازان و افسران آلمانی و سرکوب و قلع و قمع راهزنان کهگیلویه و بویراحمد و کنترل خوانین کوچک، استفاده نمود. قدرت و شهرت جنگاوری های سردار مریم در منطقه به حدی بود، که روس‌ها به هنگام فتح اصفهان، خصمانه به منزل او تاخته، اثاثیه او را به یغما برده و کلیه اموال و املاک او را در اصفهان ، مصادره کردند!.

خانه سردار مریم، پناهگاه آزادیخواهان عصر مشروطه

منزل سردار مریم پناهگاه بسیاری از آزادیخواهان عصر مشروطه بود، حتی در هنگام فتح اصفهان توسط روس‌ها (در جنگ جهانی اول)؛ فن کاردف، شارژ دافر سابق آلمان ، به خانه بی بی مریم پناه برد و مدت سه ماه و نیم در پناه او بود، تا اینکه پس از شکست بختیاری‌ها از روس‌ها و کشته شدن ۵۸ نفر، به کرمانشاه رفت و از آنجا راهی برلین شد.

جمعیت نسوان وطن خواه، گروهی که علیه ظلم و ستم برپاخاستند و با دیکتاتوری پیش از مشروطیت مبارزه نمودند.

جمعیت نسوان وطن خواه، گروهی که علیه ظلم و ستم برپاخاستند و با دیکتاتوری پیش از مشروطیت مبارزه نمودند.

دریافت مهمترین نشان دولت آلمان

به پاس حمایت های سرسختانه بی بی مریم از فن کاردف،امپراطور آلمان، کمان تمثال میناکاری و الماس نشان و همچنین صلیب آهنین خود را ، که مهمترین نشان دولت آلمان بود. برای او فرستاد. سردار بی بی مریم بختیاری تنها زنی بود که در دنیا توانست به دریافت این نشان نائل آید!.

مبارزه بر ضد نیروهای انگلیسی و پناه دادن بزرگان سیاسی

جریان مبارزات سردار مریم بختیاری با نیروهای انگلیسی در طی قرارداد ۱۹۱۹ و کودتای ۱۲۹۹، همچنان ادامه داشت. پناه دادن بزرگان سیاسی همچون علی‌اکبر دهخدا و حتی دکتر محمد مصدق، حاکم فارس که در زمان کودتای ۱۲۹۹، پس از مخالفت و عزل از اصفهان، راهی بختیاری شد و مدتها مهمان سردار مریم بود، از کارهای گسترده ملی و میهنی این بانوی دلاور بود.

کتاب خاطرات سردار مریم

بی بی بانو خاطرات خود را از چون گنجینه ای گرانبها برای مردم ایران به ارمغان گذاشته است. کتاب خاطرات سردار مریم (از کودکی تا آغاز انقلاب مشروطه)- نویسنده: بی بی مریم بختیاری ( ۱۲۵۰-۱۳۱۶ش). ویرایش: غلام عباس نوروزی بختیاری. تهران، آنزان،۱۳۸۲. این کتاب در برگیرنده خاطرات سردار مریم بختیاری است که وقایع زندگی خود را از دوران کودکی، با کشته شدن پدرش توسط ظل السلطان آغاز و با فتح تهران توسط برادرش سردار اسعد به پایان برده است.

بانوان دلیر و برومند کشورمان، با وجود زن ستیزی رژیم های دیکتاتوری و مردسالاری جامعه، بازهم از پای ننشسته اند، در هر فرصت و هر امکانی فریاد آزادیخواهی و حق طلبی خود را بر می آورند. این یک صحنه از تظاهرات آنان در برابر رژیم خودکامه ولایت فقیه است.

بانوان دلیر و برومند کشورمان، با وجود زن ستیزی رژیم های دیکتاتوری و مردسالاری جامعه، بازهم از پای ننشسته اند، در هر فرصت و هر امکانی فریاد آزادیخواهی و حق طلبی خود را بر می آورند. این یک صحنه از تظاهرات آنان در برابر رژیم خودکامه ولایت فقیه است.

خاطرات سردار مریم بختیاری منبعی منحصر به فرد در خصوص روابط فرزندان حسینقلی خان ایلخانی است و روایت” یک زن ایرانی و از ایل بختیاری” از شرایط سیاسی و اقتصادی  ایران است که با انشایی بسیار روان و شیوا نگاشته شده. خواندن کتاب خاطرات این بزرگ بانوی دلاور بر هر ایرانی آزادی خواه واجب است. چرا که دردهای سردار بانویی دلاور را ترسیم می کند، که هرگز آزار و رنج جهل مردم عامه، و زجر عدم تساوی حقوق میان زن و مرد در ایران، روح آزاده او را رها نکرد. باشد که این کتاب چراغی راهنما باشد؛ در ظلمت اعتقادات و سنت های مذهبی و پوسیده مردم عامه….

بی بی مریم در قسمتی از خاطراتش چنین می نویسد: «افسوس دارم که چرا یک زن بدبختی هستم که نمی‌توانم برای آزادی ملت جان‌فشانی کنم و چرا نمی‌توانم مثل زنان اروپایی با اردو جهت پرستاری جوان‌های رشید بختیاری حرکت کنم. وجود من امروز به چه درد می‌خورد؟»

عدم تساوی حقوق زن و مرد و نگاه سردار مریم:

عدم تساوی حقوق زن و مرد در ایران بزرگترین مشکل جامه ایران و همه جوامع مردسالار مذهبی است. این امر باعث جلوگیری در پیشرفت نیمی از جامعه (زنان) می شود. همچنین اثرات نامطلوب پرورش نسل آینده ، به دست مادرانی که خود اجازه و امکان پیشرفت در جامعه را نداشته اند، کاملا در رشد علمی و اقتصادی و فرهنگی این جوامع، مشهود خواهد بود.

بی بی مریم در خاطراتش بارها از ظلم و ستمی‌ که نسبت به زنان در ایران روا می‌شود اظهار ناراحتی کرده و به طور مثال قسمتی از کتاب خاطراتش چنین نوشته است:
«از آنجایی که زن‌های بدبخت در ایران ترقی نمی‌کنند و صفت‌های خوب آنها در پس پرده است، ایشان یک مرد بزرگ و متشخص شده (منظور برادرش است)، من یک زن پشت پرده‌نشین، او ترقی نموده است و من تنزل. در ایران زن‌های بدبخت یا باید بزک بکنند، شبانه‌ روز در فکر لباس و پودر و سرخاب باشند یا خیاطی و ریسمان تابیدن، کار بزرگ همین است. افسوس که وجود چندین میلیون زن در خاک ایران از عدم علم برای هیچکس اهمیتی ندارد، کاری که به آنها می‌دهند، ترشی خیار و بادنجان انداختن است». ( کتاب خاطرات سردار مریم، صفحه ۴۲-۴۳)

او در خاطراتش، سنت‌های پوسیده؛ ناشی از اعتقادات خرافی و مذهبی در ایل را به نقد می کشد و انزجار خود را اعتقادات متعصبانه و اجباری بر ضد زنان بیان می نماید. او با اشاره به سنت ناف بران عشیره‌ای، که نیز با آن درگیر بوده، یعنی زمانی که تنها ۱۵ سال داشته مجبور به ازدواج با مردی ۴۰ ساله شد چنین می گوید: «من وقتی ۴۰ روزه بودم پدرم عقدم نمود برای پسر محمد علی خان چهار لنگ» ( خاطرات سردار مریم، ص ۵۳ )

درگذشت:

سردار مریم بختیاری، در سال ۱۳۱۶هـ. ش ، سه سال پس ازاعدام فرزندش علیمردان خان بختیاری به فرمان رضا شاه پهلوی، در اصفهان در گذشت. پیکر این زن مبارز آزاده درگورستان تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

از بانوی بزرگوار ایران، مریم چه می آموزیم؟

شاید نیازی به توضیح نباشد، که چگونه این بانوی دلاور، آزادگی و رزم آوری را به هم میهنانش می آموزد. جنگیدن در خطرناک ترین زمان های تاریخی به دفاع از روشنفکران و آزادی خواهان جامعه . یا نقد جامعه بی رحم مذهبی و مردسالار ایران و نقد نقش مخرب مذهب و سنت در عقب ماندگی های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه ایران، نکات برجسته ای است که  می تواند آموزه ای برای بانوان خردمند کشورمان باشد.

مریم بانو، در کتاب خود اشاره‌ای جالب به مخارج سرسام آور زنان برای پوشش حجاب اجباری دارد:
«اکنون در طهرانم دو روز قبل با چادر رفتم مغازه ای در خیابان لاله زار دیدم درون یک مغازه چارقد فروشی خیلی اشیاء طلا و جواهر زیر آیینه گذاشته است به صاحب مغازه گفتم : اینها مال فروش است. جواب داد خیر خانم اینها را خانمها گرو چارقد تور گذاشته اند. دنیایی افسوس خوردم به بدبختی ملت بیچاره ایران که این قدر بی علم و بدبخت می باشد. آنچه پول در مملکت بود عوض همین چیزها و امثال همین چیزها به خارجه رفت…».

وهمچنین در قسمتی دیگر در صفحه ۴۸ از خاطراتش، آرزوهای همه زنان و مردان آزادی خواه ایران را بیان می کند که؛
«می ترسم بمیرم و زن های ایرانی را عموما و زن های بختیاری را خصوصا آزاد نبینم…آیا می شود از درگاه پادشاه حقیقت(خداوند) قدرتی پیدا کنم که بتوانم به هم نوع خود خدمت کنم؟،آیا زن انسان نیست؟، خلقت او غیر خلقت مرد  است؟، چرا می بایست زن های بیچاره ایرانی در گوشه خانه در به روی آنها بسته باشد؟!».

باشد که تک تک ما، آرزوهای این بانوی بزرگوار دلاور را جامعه حقیقت بپوشانیم، و هرگز در کشوری که تقریبا همه مردان به سربازی اجباری رفته و فنون نظامی آموخته اند، شاهد کتک زدن خوردن بانوان به دست مامورین گشت ارشاد نباشیم!.

  • Soreyahaleki

    در رابطه با موضوع بی بی مریم. با سپاس از کسانی که پیگیر سرگذشت زنان مبارز تاریخی هستند. مضاف بر این جای تأسف است که ما ایرانیان تا بعد از انقلاب اعدامی اسلامی نامی از مبارزین و شاعر و… از جمله همین بی بی مریم و طاهره قره العین و… نشنیده بودیم. به امید دیگر اسامی که زیر گرد و خاک سنت، مذهب و مردسالاری مدفون هستند بیرون کشیده شوند.  (ثریا هالکی ونکوور کانادا)

  • Bibi

    Fozole mahale damet garm ke az in shir zan yad kardi ay terafdarane jonbori eslami khojalat bekeshid dar barabare in shir zan ke baraye negahdari azadi che kard va shoma ozgalah bara negahdari akhonde jakesh che meykonid tof be royetan,dar zem zane khamenehi ro ham khar gaieyd

  • Bahman Farahbakhsh

    به نازم به این شیرزنان کشورمان!

  • sam

    eftekhare man be in ast ke yek bakhtiyari hastam.az shoma ham mamnoon hastam ke az banoo maryam neveshtid

  • mohammad

    در قوم بختیاری مردان وزنان سخت کوشی وجود داشنه ودارند که کشور ایران مدیون انهاست ولی متاسفانه به دلیل اینکه تاریخ نگاران خوبی نداشته ودیگر تاریخ نگاران هم به عمد از انها یادی نکردند در گمنامی ماندند ایران امروز اگر سربلند است از وجود این قوم وطن پرست میباشد

  • zanjendeh.putinist@marxist.net

    عکس دستگیری؛ اکثر مخالفان پوتین جوان هستند

    شمار زیادی از منتقدان پوتین از جمله آلکسی ناوالنی امروز در تظاهرات علیه فساد در مسکو بازداشت شدند. به گزارش رادیو فرانسه، پلیس روسیه، روز یکشنبه بیش از ۱۳۰ نفر از هواداران آلکسی ناوالنی منتقد سیاسی ولادیمیر پوتین را که در مسکو علیه فساد تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد. ناوالنی که فراخوان این تظاهرات را داده بود، خود نیز بازداشت شده است. (عکس زیر)
    http://www.iranpressnews.com/source/205580.htm#

    http://www.bbc.com/persian/world-۳۹۴۰۳۰۱۵

    پوتین فاسد ، امپریالیست ، دیکتاتور، و جنایتکار است

    مارکسیست های روسی که برای رئیس جمهور کره جنوبی کس زنانشان را جر میدهند و علیه اردوغان همه روزه لشگر کشی میکنند در مورد این مادر جنده و آخوندها و اسد جنایت کار ساکت هستند

  • خسته

    خوشحالم از اینکه این شیر زن دو سال قبل از مرگ آزادی زنان ایران از حجاب قرون وسطایی را دید و بعد از دنیا رفت

  • putin.incorporate.in.middleast

    علیرضا کریمی، قهرمان کشتی آزاد ایران که در جریان مسابقات لهستان به درخواست مربیانش در کنار تشک، عمدا به رقیب روس خود باخت
    Khamenehi is happy because this athlete pushed Russia up

    اردوغان: قرارداد خرید سیستم دفاع هوایی اس‌۴۰۰ بزودی با روسیه نهایی می‌شود
    Growing Russian Militarism and selling useless missiles to everybody in the region

    Mullahs changed the region to Russian missile Market and grew Russian puppet governments and Russian Terrorists

    مسکو و قاهره قرارداد ۲۱ میلیارد دلاری احداث نیروگاه هسته‌ای در مصر امضاء کردند
    Al-Syssi is now a Russian puppet after Putin managed a Terrorist attack there, he has to follow. The same thing happened to Erdugan after pro-Mullahs and Russian ally Gullen arranged a coup, and Central Asians Terrorists attacked Istanbul air port. pro-Russian Marxist terrorist Kurdish group also helped this transform. He changed from American ally and Israel friend to new Assad-Mullah, Qaddafi, Saddam, Castro, Mduro

    مشاور پوتین: وظیفه نداشتیم کاهش نیروها در سوریه را به ایران اطلاع دهیم
    Of-course you fucked Iranians already and sucked their bloods. You do not need them anymore and sending signal to America that you are ready to sell this abandoned regime
    Putin wants bigger fish
    He is after Egypt , Turkey, Saudi, and Iraq

  • faezeh.motahry@mousavi.kianour

    فائزه هاشمی: به ما اعلام شده در بدن پدرم ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو وجود داشته‌است
    —————————————————————————————————–
    بازی با جنازه رفسنجانی بار دیگر توسط محافل توده ای – فدایی – ملی مضحکی داغ میشود . چرا ؟ هر وقت رژیم ملاهای روسی به سرکردگی خامنه ای (مسیح پوتین) – سپاه قزاق – فراماسونری مارکسیست های روسی دچار بحران شدید میشود و امکان سقوط ان میرود ، این بازیهای فرعی روانی سیاسی اوج میگیرد .

    چون دیگر گند بازی حسن چاخان چنان در آمده که فراماسونری مارکسیست های روسی دیگر نمیتواند به ان فریب ادامه دهد .
    اکبر هاشمی رفسنجانی که بود ؟چرا از انفجار حزب جمهوری اسلامی رهید ؟ چه گونه به اوج رسید ؟ چه گونه به گودال افتاد ؟ چرا باید کشته میشد ؟
    هر اخباری که به فراز و فرود او و نقش خیانت کارانه پلید او در دگردیسی انقلاب ۵۷ از انقلاب استقلال و آزادی طبقه متوسط (شکل گرفته در اثر تغییرات فرهنگی و تمدن سازی درخشان شاه آریامهر) به نظام فقاهت مطلقه بعثی اسلامی – روسی ملاها را مورد بحث قرار ندهد صرفا یک تلاش مارکسیستی روسی برای حفظ فقاهت بعثی روسی است و گمراه کردن مردم با بحث های فریبکارانه ( بد و بدتر ) ، ( احمدی نژاد و رفسنجانی ) ، ( خاتمی و طالبان ناطق ) ، ( موسوی عصر طلایی امام روسی و خامنه ای روسی ) ، (روحانی روسی و رئیسی روسی ) ، … است .
    اکبر شاه در تمامی جنایات فقاهت اسلامی بعثی نقش اول داشته است . از کشتار ۵۷ تا اشغال سفارت امریکا توسط موسوی خوئینی لومومبا و عباس دیوار بالاکش ، سیلی زدن غفاری به بازرگان و معین فر و بیرون ریختن لیبرال ها و ملی ها ، زندانی کردن سحابی ( ساده لوح مارکسیست اسلامی ) و کودتای ۶۰ علیه بنی صدر ، معامله فریبکارانه با مک فارلین ، انفجار حزب جمهوری اسلامی ( که او را بیرون کشیدند ، گفتند حال خامنه ای خراب است ، هدف بهشتی بود) ، فرار تقلبی از کشته شدن توسط فرقان ( گروه مارکسیستی اسلامی ضد آخوند تحت کنترل شوروی ) ، له کردن منتظری ، خفه کردن آیات عظام قم شریعتمداری و گلپایگانی و مرعشی ، سرکوب مجاهدین خلق ، به راه انداختن جنگ های فقاهت روسی با همسایه ها ، حمل موشک به اروپا با هواپیمای رئیس جمهور ، انفجار امیا ، ترورهای خارج ا زکشور ، آغاز اتم بازی و موشک پرانی و تروریست سازی ، کشتار روشنفکران و نویسندگان و فعالین سیاسی داخل و خارج ، بازی با احمد خمینی و رهبر کردن خامنه ای و تغییر قانون اساسی برای تصرف هر چه متمرکز تر کردن قدرت ، کش دادن جنگ ، خوراندن جام زهر ، شکست دادن ایران در فاو ، شکست دادن خاتمی ، ….. همه و همه در زیر نظر او و با صلاحدید دو جاسوس عمده روسیه در ایران ( کیانوری – طبری ) شکل گرفت . تمامی مراحل گزار از یک حرکت دموکراتیک الهام گرفته از غرب به یک نظام فاسد مدام العمر سرکوبگر جنگ جوی مداخله گر تروریستی اتم باز موشک سوار و هم پیمان با سگ توله های فاشیست مشابه ساخت شوروی ( اسد ، قذافی ، کاسترو ، لولا ، چاوز ، کیم جنگ ، حماس ، حزب الله ، …) تحت نظر و با اراده او و زیر حمایت روسیه انجام گرفت .
    او در طول این خیانت سازمان یافته هر از گاهی ماسک هایش را تغییر میداد به تبعیت از دیگر فاشیست ها تا رد کاملا مشخص روسی خودش را کمرنگ کند . اول چپ بود ، بعد سرمایه دار دولتی رانت خور شد ( چون موسوی – بهزاد ) دو نوکر دیگر روس قبلا اقتصاد کشور را کوپنی – رانت خور ( طراز نوین ) کرده بودند ، بعد جلوی سپاه گوشت شعله انداخت و آنها را فاسد کرد مثل استالین و مادرو ، سرانجام مثل پوتین و دنگ شیائو پینگ سعی کرد نظام روسی اش را از خطر سقوط توسط غرب ( بازار آزاد) برهاند با تغییرات صوری ( ظاهر بازار آزاد و رابطه اقتصادی با غرب – اما از نظر سیاسی کاملا ضد غرب ) .

    شروع کرد سیگنالهای متناقض فرستادن مخصوصا توسط پسرانش و همین دختر سوگلی که همه چیز میگوید الا اینکه این رژیم با روسیه چه سر و سری دارد ؟
    هیچ وقت هم علیه منافع سیاسی استراتژیک رژیم بعثی اسلامی روسی که برای کل نظام هزینه ساز باشد حرفی نمیزند ( مثل موسوی ، بهزاد ، عباس ، خاتمی ، مطهری ، …) فقط حرفهای کم دردسر میزند .

    و اما سخن من با این سوگلی اکبر جدا از سخن من با احمدی نژاد خایه دارترین عنصر داخل حکومت ، مطهری مرتجع فریبکار ، موسوی جاسوس شوروی ، حسن چاخان بی خایه و بی مایه ، خاتمی ترسو و بزدل ، ناطق طالبان ، لاریجانی های جاسوس دزد ، عباس دیوار بالاکش و خواهر مری ، و قاسم رمبو و بی کراوات های یقه گرد ابله ، … نیست
    فائزه عزیز
    اگر اکبر با اورانیوم کشته شده باشد (و نه با واجبی یا اور دوز اوپیومی ) بدان که به سرنوشت ویکتور یوشنکو دچار شده .

    اولا حق اوست .

    هر احمق دیوانه ای که به توصیه یک جاسوس مسلم شوروی ( کیانوری ) یک کشور با مردمی کاملا هوادار فرهنگ غرب ، دولتی همسو و هم پیمان با غرب را از مدار امنیتی غرب با توطیه و ترور و کشتار و تخریب در می آورد و به زیر مهمیز یک نظام کاملا توتالیتر ، اشغالگر ، همسایه ابرقدرت متضاد می اندازد

    باید بداند که دوران لگد پرانی او بی پایان نیست .

    تاریخ سراغ ندارد دیکتاتور وابسته ای سر انجام به پایان ماموریت خائنانه اش نرسیده و به خاک نیفتاده باشد .

    – رضا شاه کبیر را انگلیس آورد و چون هوس تغییر پیشه کرد او را بردند .

    – داوود را شوروی آورد و چون خواست از زیر مهمیز آنها خارج شود و به عربستان سیگنال داد ، شوروی او را برد . حتا بین دو نوکر خائن مزدور در افغانستان شوروی یکی را انتخاب و دیگری را کشت ( خلق و پرچم ) ،

    – همین عبدالله صالح نوکر سابق روس ، متظاهر به متحد غرب ، برگشت به روسیه با ملاها و حوثی ها و دوباره برگشت به عربستان و امریکا ، نمونه کامل اکبر رفسنجانی است .

    خائنی مثل اکبر شاه جایی در میان ملت ندارد . حتا اگر چند کلمه ای دو پهلو علیه رفیق سابق روسی اش خامنه ای بگوید (چون دنباله روی او نبوده و به دستور ارباب , احمدی نژاد , را ترجیح داده) ، او را به کلوپ آزادیخواهان که هیچ حتا به جبهه هوادارن رابطه با غرب بر نمی گردانند .

    اگر قرار باشد هر خائنی که عمدا سالها به یک نظام فاسد و یک ابرقدرت اشغالگر خدمت کرده بعد ها به صرف گفتن دو کلمه “متفاوت” به او مدال آزادیخواهی داد دیگر در جهان خائن و مزدور به جا نمی مآند.
    تو باید از ملت ایران ، بنی صدر و بازرگان و ملیون و مجاهدین خلق و سلطنت طلبان و امیر انتظام عذر خواهی کنی برای آنچه پدرت با ایران و ایرانی و توسعه و مدرنیزاسیون ودموکراسی کرد .

    ۱) تو باید نقش روسیه را در فقاهت بعثی اسلامی افشا کنی

    ۲) تو باید رسما از رابطه با امریکا و اسرائیل به جای روسیه و سوریه دفاع کنی
    ۳) تو باید علیه نظام فاسد فقاهتی – بعثی – اسلامی مارکسیستی روسی بدون اما و اگر قیام کنی
    در آنصورت من برای تو حساب جدا باز میکنم

    وگرنه تو مثل پدر و عمو و برادرانت تنها یک بازیچه روسی بیش نیستی و ممکن است مثل پدر رادیو اکتیو شوی در پایان ماموریت .

    آیا میدانی یاکونویچ الان کجا است ؟