به زادروز فردوسی چه کار داریم، به زایش و گور تازیان پرداختن بهتر است ۱۸

زادروز نجات بخش فرهنگ ایران کی است؟

سوم دیماه زادروز خداوندگار فرهنگ، ادب، و تاریخ ایران زمین، فردوسی گرانمایه است. فردی که توانست زبان، آیین، تاریخ، و فرهنگ سرزمین ما را پس از نزدیک به چهار سده پوسیدگی و فراموشی در زیر زباله های تازیان بیرون کشد، بدان رنگ و جلا دهد، و به دهها نسل های پس از خود پیشکش و ارمغان بخشد. به راستی، کدام یک از مردم ایران بزرگ، از ایران کنونی گرفته تا سرزمین های جداشده ای چون افغانستان، تاجیکستان، گنجه، نخجوان، شکی، شیروان، بادکو، و دیگر کسانی که اصالت و ریشه های خود را فراموش کرده اند، مدیون و بدهکار به این رادمرد بزرگ تاریخ نیستند!.

برگزاری زاد روز فردوسی در ایران

در سرتاسر ایران، دیگر از گرامی داشت و زاد روز فردوسی نیکو سرشت خبری نیست. سرزمینی که به اشغال آخوندها، تفاله های تازیان در آمده، چگونه می تواند پاسخگوی ارزش های والای فردوسی راستین باشد؟. وقتی سرتاسر باغ و بوستان به اشغال کفتارها در آمده، و کلاغ ها با بام و درختان نشسته اند، چگونه می توان انتظار نغمه سرایی بلبلان، و پرندگان خوش آواز بود؟. آیا خاکستر سیاه و تاری چهره زیبای کشورمان را بر نپوشانده که بوی گندیدگی و مرگ از همه جا به مشام می رسد؟!.

زادروز فردوسی روزی که هیچ شمعی فوت نمی شود!

این عنوان مقاله ای است که با قلم توانای ایرانی پاک سرشتی بنام علیرضا حیدری در روزنامه خراسان، در تاریخ ۳ دیماه به مناسبت زاد روز فردوسی گرانمایه نوشته شده است. در این نوشتار می بینیم که:
“امروز را زادروز حکیم توس، فردوسی بزرگ دانسته اند. سوم دی ماه روزی بود که فرزندی از ایران اسلامی در دیار خراسان و در روستای پاژ قدم به عرصه گیتی نهاد تا کاری کند کارستان، داستان او از روزی آغاز شد که پاژ لبخند زد و ایران شکفت. او افق نگاهش را به دوردست کشاند و شکوفایی فرهنگ و زبان فارسی را نشانه رفت. آن روز که سوم دی سیصد و بیست و نه و درست در آغازین روزهای زمستان بود، بهار را نوید داد و روزها و سال هایی که ایران بدان افتخار خواهد کرد. آن روز درخت تنومند زبان فارسی به شکوفه نشست، برگ و بار داد و در روزگاری که «شاهنامه» پدید آمد، زبان فارسی و فرهنگ ایران اسلامی به قامت ایستاد……….”

“در روزگاری که می رفت تاریخ ایران موزه نشین شود دفتر تاریخ ایران و ایرانی را گشود تا نشانی از «بودن» و «ماندن» ما را گواه باشد. در روزگاری که «من»ها حکمرانی می کرد او از «یزدان» گفت و «خداوند» و سراسر شاهنامه اش نشانی از حس توحید جویی و یکتا طلبی او دارد. او از اخلاق گفت که گوهر و بن مایه فرهنگ اسلامی است و اساس بعثت پیامبر اکرم(ص) بر آن است، درس های اخلاقی شاهنامه چنان است که خود می تواند یک کتاب اخلاقی خوانده شود و در واقع فردوسی از این منظر نخستین آموزگار اخلاق در شعر فارسی است که کامل و منسجم نکات ظریف اخلاقی را در قالب داستان های شاهنامه بیان کرده است.”

این ویرانه های شهر تاریخی توس، و شهر زادگاه فردوسی بزرگ است. دریک هزار سال گذشته به گذشته این شهر و این که یادگار بهترین فرزندان ایران، فردوسی است، کمترین توجهی نشده است.

این ویرانه های شهر تاریخی توس، و شهر زادگاه فردوسی بزرگ است. دریک هزار سال گذشته به گذشته این شهر و این که یادگار بهترین فرزندان ایران، فردوسی است، کمترین توجهی نشده است.

البته این نویسنده توانا، در جو آخوند زده و در زیر چتر تازی صفتان، به ناچار واژه هایی از اسلام و علی به کار برده، که کمترین ارتباط و بستگی به هدف های فرهنگی آموزگار حقیقت، فردوسی بزرگوار ندارد. وگرنه گفتار فراگرفته از پندار، گفتار، و کردار نیک فردوسی پاکزاد را نمی توان با پیامبر اسلام، فردی جاه طلب، و زنباره برابر کرد!.

روز تولد فردوسی، سوت و کور می گذرد

نویسنده گرامی این نوشتار، می افزاید:
“هر ساله در کشورهای مختلف همزمان با سالروز تولد شخصیت های ادبی، برنامه های ویژه ای برگزار می شود. مثلاً در یکصد و پنجاهمین سال تولد آنتوان چخوف، داستان نویس و نمایشنامه نویس روسی، مدودف رئیس جمهور این کشور با سفر به زادگاه چخوف بر مزار این نویسنده حضور یافت. نمایشی از «باغ آلبالو» و چند نمایش نامه دیگر او روی صحنه رفت. علاوه بر جشن های متعدد در روسیه در برخی کشورهای اروپایی نیز جشن های سالروز تولد چخوف برگزار شد. در دویستمین سالگرد تولد چارلز دیکنز ده ها فیلم سینمایی که از روی آثار او ساخته شده است در اروپا به نمایش درآمد. در سالگرد تولد فوئنتس در مکزیک که با حضور رئیس جمهور این کشور در کاخی تاریخی برگزار شد، همایش، چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه از جمله برنامه های این روز بود.”

“این اتفاقات به طور معمول در اکثر کشورها خصوصاً کشورهای غربی در سالروز تولد مشاهیرشان برگزار می شود که معمولاً همراه با برنامه هایی برای عموم هم هست. به طور مثال تسهیلات رایگان یا نیم بها برای خدمات عمومی مثل سینما – تئاتر، حمل و نقل عمومی و امثال آن و نیز برگزاری مراسم جشن در سطح شهرها از جمله برنامه هایی است که برای چنین روزهایی تدارک می بینند تا نام و آوازه نویسنده و شاعر خود را بلندتر از آن چه هست به گوش فرزندان خود و دیگر جوامع برسانند. این چند نمونه را فقط نوشتم تا مقایسه کنم با زادروز فردوسی در ایران و به ویژه شهر فردوسی یعنی مشهد!”

این ویدیو است که در آن فریدون جنیدی استاد ادبیات فارسی اهمیت و نقش بزرگ فردوسی را در زنده کردن نام و تاریخ ایران نشان می دهد.

از زادگاه تا آرامگاه فردوسی

روزنامه خراسان یک ویژه نامه ای در ۱۹ تیر امسال چاپ و منتشر کرد با عنوان «قصه توس». در آن ویژه نامه از طرح احیای توس سخن گفته شد. دکتر یاحقی که پیگیر این طرح شده بود در یک کلام گفت: «پیگیری نشد. مأیوس شدیم».
یاحقی البته سیر ماجرا را توضیح داد که چه طرح هایی برای احیای توس و آرامگاه داشتیم و چه سازمان ها و وزارت  خانه هایی پای کار آمدند اما در نیمه رها کردند.سرمایه گذاران از هفت خان سرمایه گذاری در توس گفتند و این که نمی شود برای سرمایه گذاری در این منطقه اطمینان داشت. ماجرای سرنوشت بی نتیجه پرونده ارسالی توس به یونسکو مرور شد و این که چه موانعی بر سر راه این ثبت جهانی است و کسی آستین همت بالا نمی زند. مردم و گردشگران از وضعیت نابسامان توس گفتند و این که «دل هر گردشگری از غربت فردوسی به درد می آید».

این آرامگاه فردوسی بزرگ در توس است. مقام و ارزش فردوسی ایجاب می کند که کاخ و بارگاهی برای او ساخت تازبانزد جهانیان باشد، و نه در یک ساختمان معمولی و بی ارزش!.

این آرامگاه فردوسی بزرگ در توس است. مقام و ارزش فردوسی ایجاب می کند که کاخ و بارگاهی برای او ساخت تازبانزد جهانیان باشد، و نه در یک ساختمان معمولی و بی ارزش!.

“رجبعلی لباف خانیگی که عمری را صرف میراث فرهنگی کشور و خصوصاً خراسان کرده است دلایل اهمیت شهر توس را در تاریخ بیان کرد و این که بررسی های تاریخی نشان از شکل گیری و تداوم تمدن در منطقه توس دارد. در مطلبی وضعیت حکیم توس را با آرامگاه های برخی مشاهیر ادبی جهان مقایسه کردیم و این که نسبت به آرامگاه امثال گوته، چخوف، مولانا و تولستوی حال و روز آرامگاه فردوسی فاجعه بار است. به «پاژ» زادگاه فردوسی هم سری زدیم و از چند دیوار کاهگلی، اتاقک های بدون سقف و زباله و خاکروبه ای نوشتیم که می گویند «خانه فردوسی است» جایی که می تواند مرکزی برای گردشگری باشد و جایی برای گرامیداشت زادروز فردوسی. جایی که اگر آباد باشد احتمالاً مسئولان در زادروز فردوسی به آن جا می روند تا ادای احترام کنند. به هر حال آرزو بر جوانان عیب نیست!

از دعواهای بی نتیجه و جلسات و مصوبه های بی سرانجام طرح الحاق توس به مشهد نوشتیم و این که حال و روز فردوسی، توس و پاژ هم چنان غم انگیز است.”

این جا دهکده "پاژ"، جایگاه زایش فروسی گرانمایه است. اگر یک آخوند فرومایه ای  در دهکده ای زاده شود، آیا آین چنین به آن دهکده با بی اعتایی و بی توجهی نگاه می شود؟!.

این جا دهکده “پاژ”، جایگاه زایش فردوسی گرانمایه است. اگر یک آخوند فرومایه ای در دهکده ای زاده شود، آیا آین چنین به آن دهکده با بی اعتایی و بی توجهی نگاه می شود؟!.

فردوسی یک نظریه پرداز بود

در بخش دیگر نوشته، دکتر محمدحسین پاپلی یزدی از «فردوسی حکیم نظریه پرداز» سخن می گوید …دکتر پاپلی معتقد بود:
«در مطالعه شاهنامه به این نکته رسیدم که فردوسی یک نظریه پرداز است. او یک راوی ساده نیست بلکه اخباری که به او رسیده را با نظریه پردازی همراه کرده است که متأسفانه به این وجه فردوسی توجه نشده است. ما امروز کرسی های نظریه پردازی راه انداخته ایم که به خصوص در حوزه علوم انسانی تقریباً ارجاعات به نظریه های غربی است در حالی که با مطالعه شاهنامه متوجه شدم نظریه های شهری و روستایی و جغرافیایی در آن وجود دارد که یا قبل از فردوسی بوده که از قدمت و سابقه این مسائل حکایت می کند و یا خود فردوسی گفته که ذهن نظریه پرداز او را نشان می دهد.» و دکتر پاپلی به نمونه هایی اشاره کرد و گفت: «بحث بیمه بازنشستگی و یا پرداخت مخارج و هزینه رزمندگان، مجروحان و حتی خانواده درگذشتگان از جمله مباحثی است که در شاهنامه آمده است و جالب این که این اتفاقات تا ۱۰۰ سال پیش حتی در اروپا مطرح نبود و اگر کسی در جنگ ها غنائمی به دست می آورد موفق می شد و گر نه هیچ سودی نمی برد.”

“نکته دیگر بحث خشکسالی و بیمه خشکسالی است که در شاهنامه وجود دارد و شاهان تأکید کرده اند که به خسارت دیدگان خشکسالی از خزانه مبالغی پرداخت شود و حتی مالیات آن ها حذف شود و یا برای چند سال از دادن مالیات معاف شوند. در حدود ۱۲-۱۰ بیت از شاهنامه وظایف ۵ وزارتخانه و سازمان اجتماعی را که امروز ما داریم مشخص کرده است مثل سازمان بازنشستگی، تأمین اجتماعی و بهزیستی.» دکتر پاپلی معتقد است: «تاکنون ۱۲۰ نظریه از شاهنامه استخراج کرده ام که فکر می کنم به ۳۰۰ نظریه برسد. نظریه هایی که حدود ۷۰ مورد آن را الان به غربی ها نسبت می دهند.».

از تازی صفتان چه انتظاری می توان داشت؟!

نوشته بالا از روزنامه خراسان، حقیقت تلخی است از فرهنگ بر باد رفته و به غربت نشسته ما. کشوری که پیشتاز فرهنگ و تمدن جهانی بوده است، اکنون به زباله دان و باتلاقی از اندیشه های خرافاتی و ارتجاعی بیابان گردان عربستان تبدیل شده است. خراسانی که سرچشمه خروشان فرهنگ و مدنیت ایرانی، و زادگاه دلاوران و پهلوانانی سترگ و بی همتا بود، هم اکنون با نام زشت و نازیبای تازی ای، چون خراسان رضوی، توهین و دشنامی است به فرد فرد انسان هایی که در سرزمین ایران بزرگ پای به جهان گشوده اند، و یا خواهند گشود.

اینهم فرتوری از گور امام رضا، یک تازی متجاوز و ضد ایرانی در کشورمان که منطقه وسیعی از مشهد را فراگرفته است. این را با آرامگاه بی ارزش و فراموش شده فردوسی مقایسه کنید تا به بی خردی، وطن فروشی، و تازی پرستی خودمان بیشتر پی ببریم.

اینهم فرتوری از گور امام رضا، یک تازی متجاوز و ضد ایرانی در کشورمان که منطقه وسیعی از مشهد را فراگرفته است. این را با آرامگاه بی ارزش و فراموش شده فردوسی مقایسه کنید تا به بی خردی، وطن فروشی، و تازی پرستی خودمان بیشتر پی ببریم.

در این میان، باید آرامگاه فردوسی گرانمایه ساختمان بی ارزش و نامتناسبی باشد، خانه و دهکده زادگاه او به ویرانه ای مانند باشد، ولی برای تازیانی که مملکت ما را ۱۴۰۰ سال غارت کردند، گنبد و بارگاه طلایی بسازند، و یا ضریخ طلایینی برای گور عرب دیگری به عراق گسیل دارند. اینجاست که مرز میان ایرانی بودن، و یا دشمن این سرزمین، جدا و مشخص می گردد. از این روی، آنان که دیدار ازگور تازیان را بردیدار فردوسی و بزرگان دیگر ادب و فرهنگمان ترجیح می دهند، بی تردید، بیگانه اند و با این کشور و مردم این سرزمین دشمنی و کینه توزی دارند.

 

  • Kaveh1974ramin

    لعنت ونفرین برتمامی تازیان وپیروانش ودین اسلام که مایه بدبختی ایران وایرام

  • Jalal

    شاشیدم به قبر فردوسى

    • Bahman Jazuyeh

      مسلمان واقعی به شما می‌گویند حتما سید هستی‌ آیا نام پدرت(پدرانت) را می‌دانی؟بهتر است که نام فردوسی بزرگ را به آن زبان کثیفت نیا وری برو به محمد تازی بچه بازت برسسواد  خواندن و نوشتن داریمرگ بر اسلام اهریمنیجاودانه با د نام فردوسی بزرگ و شاه نامه ا شدرود بر استاد فولادوندپاینده ایران

    • Taboo shekan

       شاشیدم تو قبر علی تازی حسین تازی رضا تازی و همه ی توله امامان دیگه که ۱۴۰۰ ساله دارن ایران رو غارت میکنن و تفکرات ارتجاعی نکبتشون یقه ی ایرانیان رو گرفته
      برو همون حسین تازی رو بپرست و ماله کشی کن من موندم کی به تو فارسی یاد داده برو همون صحرای حجاز با شترا خوش باش و دور بت الله بچرخ و زبان عربی رو پا بدار
      ایران و ایرانی ارزشش بالاتر از این حرفا هست که به وطن فروشانی مثل تو جواب بده

    • Cyruspars

      تو روح ممد تازیت و علیت خوک بشاشه. تا زمانی که تو و امثال تو خود فروش عربزاده و حرامزاده حامی این رژیم کثیف آخوندی هستند این کشور ، کشور بشو نیست.

    • Iranban

      اشتباه شاشیدی اونجا قبر ناپیدای مادرت فاطمه لیدی گاگای دو عالم است

  • Jalali

    فردوسى ابنه اى بود ازدواج نکرد و بچه هم نداشت

    • Bahman Jazuyeh

      مسلمان واقعی به شما می‌گویند حتما سید هستی‌ آیا نام پدرت(پدرانت) را می‌دانی؟
      بهتر است که نام فردوسی بزرگ را به آن زبان کثیفت نیا وری 
      برو به محمد تازی بچه بازت برس
      سواد  خواندن و نوشتن داری
      مرگ بر اسلام اهریمنی
      جاودانه با د نام فردوسی بزرگ و شاه نامه ا ش
      درود بر استاد فولادوند
      پاینده ایران

    • احمد

      دوست عزیز: من هم مثل شما متنفر از نویسندگان و تایید کنندگان این سایت هستم و آن ها را گمراه و بدبخت می دانم ولی بهتر است شما هم تند نروید. فردوسی یک مسلمان شیعه معتقد بود و در اشعارش هم علاقه وافرش به خداوند و مذهب مشخص است. این آدم های نادان مذبوحانه به دنبال مقابل هم قرار دادن فردوسی و دین اسلام هستند که هر آدم کاربلدی می تواند به اشتباه و بی معلوماتی آنها پی ببرد.

      • Taboo shekan

         چرا چرت میگی مردک فردوسی از هرچی تازی بود متنفر بود و در بیشتر اشعرش درمورد ایران و ایرانی نوشت و تازی رو تحقیر کرد و فرومایه دانست.
        اگر فرصت شد یک مثنوی در باب تازی ها میزارم تا ببینید که فردوسی بزرگ این مرد خردگرا چه سخنانی گفته.
        شما آخوند ها و آخوند زاده ها و سید ها خیانت کاران به تاریخ و علم و ادبیات ایران هستید چه بسا که قرآن تازی و همه ی آثار اسلامی سرتاپاش به اندازه یک بیت از شاهنامه نمیارزه

        • احمد

          چقدر خوب بود که ادب را هم از بزرگان این مملکت یاد می گرفتید. فرق است بین اختلاف داشتن با اعراب تا تقابل با دین اسلام که عامدانه در این سایت با هم خلط میشه. فردوسی یک مومن به تمام معنی بود و اشعارش را هم با حمد و ثنای خداوند متعال شروع میکنه. قصد ناراحت کردن شما رو ندارم ولی فکر می کنم  اگر یک بار اشعار این بزرگوار را می خواندید این شبهه برای شما پیش نمی امد.

    • Iranban

      مانند عسگری کوچیکه که شوشول نداشت
      پدرت زردک یا عرب
      پماد سوختگی می خواهی
      ناراحتی از این که یخرجون من دین الله افواجا

  • Bahman Jazuyeh

    این تازی پرستان که حتما سید هم هستند چقدر تربیت اسلامی زیبایی‌ دارند.
    آیا نام پدر (پدرانشان) را میدا نند
    مرگ بر اسلام اهریمنی
    جاودانه با د نام فردوسی و شاهنامه ا ش
    پاینده ایران

  • Moji Agha

    بزرگترین خیانت به فردوسی بزرگ (و به ایران) در مقابل هم قرار دادن اسلام و ایران است — و نژاد پرستی به نام “دوستی” ایران عزیز. ای شرم و ننگ بر جهلی که فردوسی بزرگ از آن اینگونه مینالد: توانا بود هر که دانا بود. 

  • شرورن

    سلام اولش به همه فش می دهید   فکر می کنید  منطق فقط زور فش  نه عزیزانم   منطق ناحق خودتان را هم  به شعرای وطنم می چسبونید ادم خلاف کار فکر می کنه همه خلاف کار بابا  دومنش نه فردوسی شناسید نه ایران شناس نه اسلام شناس نه خدا شناس حتی خودتان را هم نمی شناسید برای چه به دنیا امدید حرف میزنید اول برید کتاب شعرا و  در باره ان مطلب تحقیق کنید بعد بحرفید مثلا این شعر فردوسی

    شعر فردوسی درباره حضرت علی(ع)

     

    از این شعر کاملاً پیداست که فردوسی بزرگ تا چه اندازه محب اهل بیت (س) بوده و به حقیقت وجودی جانشینی حضرت علی(ع) اعتقاد داشته و طبعاً اگر جو حاکم اقتضا میکرد بی شک به طور صریح بیان مینمود. بخوانید:

    منم بنده​ی اهل بیت نبی…………..ستاینده​ی خاک و پای وصی
    حکیم این جهان را چو دریا نهاد…………..برانگیخته موج ازو تندباد
    چو هفتاد کشتی برو ساخته…………..همه بادبانها برافراخته
    یکی پهن کشتی بسان عروس…………..بیاراسته همچو چشم خروس
    محمد بدو اندرون با علی…………..همان اهل بیت نبی و ولی
    خردمند کز دور دریا بدید…………..کرانه نه پیدا و بن ناپدید
    بدانست کو موج خواهد زدن…………..کس از غرق بیرون نخواهد شدن
    به دل گفت اگر با نبی و وصی…………..شوم غرقه دارم دو یار وفی
    همانا که باشد مرا دستگیر…………..خداوند تاج و لوا و سریر
    خداوند جوی می و انگبین…………..همان چشمه​ی شیر و ماء معین
    اگر چشم داری به دیگر سرای…………..به نزد نبی و علی گیر جای
    گرت زین بد آید گناه منست…………..چنین است و این دین و راه منست
    برین زادم و هم برین بگذرم…………..چنان دان که خاک پی حیدرم
    دلت گر به راه خطا مایلست…………..ترا دشمن اندر جهان خود دلست
    نباشد جز از بی​پدر دشمنش…………..که یزدان به آتش بسوزد تنش
    هر آنکس که در جانش بغض علیست…………..ازو زارتر در جهان زار کیست
    نگر تا نداری به بازی جهان…………..نه برگردی از نیک پی همرهان
    همه نیکی ات باید آغاز کرد…………..چو با نیکنامان بوی همنورد
    از این در سخن چند رانم همی…………..همانا کرانش ندانم همی شیع بودن فردوسی را ثابت می کند  هوس چشما تون بسته بابا  مواظب باشد چاه نه افتید   ما ها را مثل خودتان حساب نکنید بابا ما ابرو داریم ما لخت نمی گردیم ایران  اونجا   خانواده ریخته بهم  ما   فامیل دوستیم و همسایه دوستیم  با همدیگر مهربانیم بابا   مرسیی باییییییی جلو توالت عقد می خونند کشیش ها  یعنی ازدواج مسغره کردند  هههههههه همه را می گند برید  هم جنس باز بشید خانواده از هم بپاشه  جون من زمین  تمام شد رفت اره  چند روز پیش   رفته بودند مخفی گاه استار لین چی شد  بابا زیر زمین هم مال خدای روی زمین و بلای زمین هم مال خدای بخواد یک  لحظه همه جا را ویران می کند    فرهنگی که  به شما دادند غلط   کیر تون یا کس تون دادن دست تون اواره کردند  چند سال دیگه کارتون خواب های اروپا و امریکا می شوید هاااا برگردید ایران بهشت من گفتم

  • Iranban

    ایرانیان پاک نژاد
    از  اسلامی شدن کشور خوشحال باشید
    این ۳۵ سال است که چهره واقعی اسلام را برایمان نشان داد
    تا زمانی که این خونخواران در حکومت نبودند که مردم ما می اندیشیدند که اسلام بهترین دین است و هیچ چیزی جایگزین ان نیست
    با توجه به سیسات ننگین اسلام که می گفت نه بخوانید نه بیاندیشید و فقط تقلید کنید که جای خرد گرایی باز نبود
    مردم ما عادت به خواندن نداشتند تا جنایات اسلام از بدو تولدش تا کنون را ببینند
    زمان را در بهترین شرایط پیشرفت دنیا از دست دادیم درست اما بعد این دوره این لکه ننگ از ایران پاک میشه
    تا ۴۰ سال پیش کی جرات داشت به بالا و پایین اسلام فحش بده
    کی اخوند می دید و سلامم نمی کرد
    کی سید های جعلی رو می دیدی از جا پا نمیشد
    اما یک نگاه به کامنت های این بخش بکنید
    اثری از احترام به دین است
    هنوز هم ۱۰ سال دیگه نیاز است تا چشم همه مردم باز بشه
    کی می تونه دروغ طوفان نوح را ماله بکشه
    کی می تونه زندگی ایوب در شکم نهنگ را ماله بکشه
    و هزاران دروغ دیگه کتاب تازیان را
    ایرانیان ازاده
    شرافتمندان دشت ازادگان
    نوادگان قوم پاک اریا
    باید در همه جبهها با دشمنان داخلی و خارجی بجنگیم و پشت همه رو به خاک بمالیم
    باید کشور را در زمان مناسب از انیرانیان پاک کنیم
    با نمایان شدن چره خون خوار اسلام شیعه در ایران و سنی در افغانستان دیگه امیدی به اسلامی بودن نیست

    بزودی می بینید که
    بخرجون فی الدین الله افواجا
    بزودی همه مردمان از دین اهرمنی الله که انسانها با هم برابر نیستند و دستور کشتار و دزدی می دهد خارج می گردند
    پیروزی نزدیک است
    شمشیرانتان را برای کشتن دشمنان با زهر اب دهین
    پاینده ایران
    جاوید ایران
    از کردستان در اشغال اعراب و ترکان خونخوار  تا تاجیکستان جای فرود تیر ارش کمانگیر

  • Jalil

    مرده پرست هاى بدبخت قبرپرست هاى شوم شاشیدم به قبر و روح فردوسى و محمد على کورش….

    • ناشناس

      معلومه کدوم جبهه هستی