مروری بر اعتراضات آزادی خواهانه زنان عریان ۱۲

علیا ماجده المهدی زن وبلاگ نویس جوان مصریست. او در خانواده ای بسیار مذهبی متولد شده و کاملا با تحجر و خشونت قوانین اسلامی آشناست. علیا تاکنون دوبار در اعتراض به قوانین متحجرانه اسلامی به طور نمادین برهنه شده است. وبلاگ نویسان خردگرا اصولا آدم هایی آرام، متفکر و به دور از هیاهو های ظاهری هستند. اما آتش تعصب و جهل  یک تا چند هزار سال مذاهب خرافی، چنان بر دامان جامعه زنان چنگ انداخته، که هرازگاه دریدن خرقه تعصبات و عریانی حقیقتی روشن و فراموش شده در مورد حقوق زنان را می طلبد. این بدان دلیل است که ما زنان نیز چون مردان انسانیم و صاحب بدن خود و حق انتخاب تصمیم گیری های خود می باشیم.

پیشینه عریان شدن زنان در دفاع از حقوق انسانی

بنابر افسانه ها و قصه های تاریخی، عریان شدن زنان پاکدامن در دفاع از حقوق انسانی به گذشته هایی دور باز می گردد. عریان شدن بانو گادیوا، برای کاهش ظلم و ستم شوهرش بر مردم و کم شدن میزان مالیات در انگلستان قرون وسطی، یکی از معروفترین این داستان هاست. چنانچه در این داستان ذکر شده؛ دوک کاونتری در شهر کاونتری، مالیات سنگینی برای مستاجران خود تعیین کرده بود. همسر او که زنی از طبقات ممتاز جامعه و در عین حال بسیار محبوب بود، به ظلم و ستم شوهرش در برابر مردم محروم معترض شد. او اصرار داشت که میزان مالیات کم شود تا وضع مردم رنج کشیده و محروم بهبود یابد. شوهرش که مانند بسیاری از مردان متعصب، تفکر قرون وسطایی داشت. دخالت زنان را در امور مملکت نادرست میدانست.

به همین سبب در مقابل اعتراض های مکرر همسرش، سرانجام با تعیین کردن شرطی عجیب و باورنکردنی، حاضر به کم کردن مالیات شد. شرط او این بود که؛ اگر همسرش حاضر شود، برهنه دور تا دور شهر بگردد. میزان مالیات را بر مردم تخفیف خواهد داد. دوک تصور میکرد که همسرش با شنیدن این شرط، برای همیشه در اداره امور مملکت خاموش خواهد ماند و هیچ دخالتی نخواهد کرد. اماهمسرش شرط را پذیرفت!. این خبر به سرعت در شهر پخش شد. در روز اعلام شده. بانو گودیوا عریان، سوار بر اسب دورتادور شهر چرخید. در حالی که گیسوان بلندش بر سینه های عریانش ریخته شده بود.

خانم گودیوا لخت سوار بر اسب می تازد تا شوهرش را وادار به کاهش دادن مالیات گرفتن از مردم کند.

خانم گودیوا لخت سوار بر اسب می تازد تا شوهرش را وادار به کاهش دادن مالیات گرفتن از مردم کند.

مردم شهر به احترام این بانوی بزرگوار از خانه ها بیرون نیامدند و تمام در و پنجره ها را بستند. بانو گودیوا تمام شهر را پیمود و برای همسرش چاره ای جز برداشتن مالیات گزاف از دوش مردم باقی نگذاشت. در تاریخ انگلیس این بانوی نجیب زاده به عنوان عفیف ترین زن عریان، از جایگاه بالایی برخوردار است. تابلو های نقاشی بسیار و مجسمه های زیادی از این بانوی بزرگوار عریان بر اسب موجود می باشد. در مورد حقیقت داشتن یا نداشتن این افسانه تفاسیر مختلفی وجود دارد. اما آنچه مسلم است، احترام و بزرگداشت مردم جهان تا امروز، حتی به افسانه زنیست که برای احقاق حقوق هموطنانش حاضر به عریانی شد.

حنانه زمالی، مثال دیگری از اقدام به عریانی زنان مسلمان، برای اعتراض به حقوق اولیه انسانیست. او متولد کشور تونس است و در سال ۲۰۰۸ با اعتراضی منحصر به فرد، عکس های برهنه خود را منتشر کرد. او دلیل خود برای این عریانی را چنین بیان می کند؛ “من با عریان شدن در برابر ستم مردانه مسلمانان نسبت به زنان مسلمان اعتراض می کنم. من به طور ساده پیامی نیرومند برای زنان مسلمان می فرستم. من آنان را تشویق به شورش علیه پدر خود می کنم .زنانگی ما را نمی توان سرکوب کرد.”

راهپیمایی زنانی که با همه می خوابند   (Slut walk):

تظاهرات Slut Walk در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۱ آغاز شد. در تورنتو، انتاریو، کانادا، انجام گرفت و به یک جنبش تظاهرات در سراسر جهان تبدیل شد. اعتراض شرکت کنندگان در اینگونه تظاهرات، به هرگونه افکار مردسالارانه و یا مذهبی است. در توجیه، توضیح تجاوز به زنان به بهانه جنبه ظاهری یک زن است. به این معنی که هرگز به نحوه پوشش یک زن نمی توان به او تعدی، بی احترامی یا تجاوز کرد و هرگز نمی توان برای تجاوز به زنان شکل ظاهری لباس یا پوشش آنان را نکوهش نمود.

این اعتراضات و راهپیمایی ها زمانی آغاز شد که یک پلیس در تورنتو پیشنهاد کرد: برای امنیت زنان نباید مثل یک زنی که با همه می خوابد لباس بپوشند. پس از این اظهار نظر زنان و دختران جوان نیمه لخت و با لباس های بسیار کم به خیابان ها ریختند و اعتراض کردند که حتی اگر لباس زنی مانند زنانی که با همه می خوابند (زنان هرجایی) باشد، دلیل تجاوز یا بهانه شما برای تجاوز نمی شود و پلیس بهتر است به دستگیر کردن متجاوزین و امن تر کردن جامه بپردازد نه دخالت در لباس پوشیدن زنان!….

یا گروه زنان نیمه برهنه که بازهم برای اعتراض به مردسالاری، تجاوز، و زن را به صورت کالا دیدن برخاستند و در گوشه و کنار جهان به راهپیمایی پرداختند.

یا گروه زنان نیمه برهنه که بازهم برای اعتراض به مردسالاری، تجاوز، و زن را به صورت کالا دیدن برخاستند و در گوشه و کنار جهان به راهپیمایی پرداختند.

گروه فمینیستی فمن یا فیمن

فمن مشهورترین گروه فمینیستی در جهان است. گروه فمن (به زبان اوکراینی: Фемен) مشهور به زنان با سینه‌های برهنه نام یک گروه از فمینیست های اوکراینی می‌باشد. این گروه دارای بیش از صد عضو است و در سال ۲۰۰۸ تشکیل شده‌است. اعضای این گروه با انجام تظاهرات در اوکراین به پدر سالاری و مردسالاری در اوکراین، اعتراض می‌کنند. تظاهرات اعضای فمن به صورت برهنه و نیمه برهنه انجام می شود. این گروه در سال ۲۰۱۱ در حمایت از زنان عربستان در مقابل سفارت عربستان، با پوشیدن برقع و برهنه کردن سینه‌های خود به رفتار حکومت عربستان با زنان اعتراض کردند. همچنین در سال ۲۰۱۰ در اعتراض به حکم سنگسار سکینه آشتیانی در جشنی که بخش فرهنگی سفارت ایران در کیف، پایتخت اوکراین گرفته بود برهنه شدند. در استکهلم نیز
آخرین فعالیت این گروه در پشتیبانی با علیا ماجده المهدی  وبلاگنویس مصری بود که در جلوی سفارت مصر برهنه شدند.

گروه فیمن نیز اعتراض خود را نسبت به قوانین ضد بشری اسلامی و مردسالاری ابراز داشتند. این گروه زن و مرد که نیمه لخت راه می روند به اندازه یک آخوندک محصول مکتب خانه های دینی ایران چشم ناپاک و هیز نیستند و ابداً زنان نیمه برهنه و یا سکسی را در کنار خود احساس نمی کنند.

گروه فیمن نیز اعتراض خود را نسبت به قوانین ضد بشری اسلامی و مردسالاری ابراز داشتند. این گروه زن و مرد که نیمه لخت راه می روند به اندازه یک آخوندک محصول مکتب خانه های دینی ایران چشم ناپاک و هیز نیستند و ابداً زنان نیمه برهنه و یا سکسی را در کنار خود احساس نمی کنند.

گروه فیمن نیز اعتراض خود را نسبت به قوانین ضد بشری اسلامی و مردسالاری ابراز داشتند. این گروه زن و مرد که نیمه لخت راه می روند به اندازه یک آخوندک محصول مکتب خانه های دینی ایران چشم ناپاک و هیز نیستند و ابداً زنان نیمه برهنه و یا سکسی را در کنار خود احساس نمی کنند.

«آنا گوستول» یکی از رهبران اصلی گروه فیمن در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی چنین می گوید:« اینگونه اعتراضات احتمالا قوی ترین و موثر ترین شکل از اعتراضات مسالمت آمیز و بدون خشونت، نافرمانی های مدنی است.» آنا در ادامه می افزاید: « شما می توانید یک نارنجک پرتاب کنید یا دست به اعتصاب غذا بزنید، چیزی را منفجر کنید یا به کسی شلیک کنید و یا می توانید با سینه های برهنه بیرون بروید و اعتراض کنید.»

پیامد قوانین مردسالارانه و مذهبی

بسیاری از مردان در سراسر جهان، اعتقادات مردسالارانه و مذهبی خرافی دارند. این اعتقادات همواره زنان و دختران را منشاء گناهان و یا دلیل آن دانسته، و مردان را چون حیواناتی جنسی و بدون شور انسانی و تفکر بیان می کند که جز در پی تجاوز و تعدی به جنس مخالف نیستند!. چنین تفکرات حقیری، کرامت انسانی زنان و مردان را به شدت در جوامع خدشه دار خواهد کرد. سبب وضع قوانین قرون وسطایی و غیر انسانی بر علیه زنان خواهد شد. و در پایان باعث افزایش محرومیت جنسی و مشکلات ناشی از این آن ها در جامعه خواهد شد.

حجاب اجباری در ایران و تفکیک و جداسازی زنان و مردان در تفکر طالبانی از این دسته عقاید حقیر و غیر انسانی هستند. پیامد بیمارگونه و دهشتناک این قوانین متعصبانه بالارفتن ناامنی، درصد تجاوز، ناهنجاری های اجتماعی چون خیابان آزاری برای زنان و نیروی انتظامی و پلیسیست که خود متجاوز به حقوق اولیه شهروندان هستند!.

حنانه زمالی دختر تونسی که در اجتماع سربسته و خرافاتی کشورش برای اعتراض به قوانین زن ستیز اسلام و مرد سالاری جامه از تن بردرید.

حنانه زمالی دختر تونسی که در اجتماع سربسته و خرافاتی کشورش برای اعتراض به قوانین زن ستیز اسلام و مرد سالاری جامه از تن بردرید.

برخورد مردان با زنان در جامعه غرب

در کشورهای پیشرفته و آزاد جهان، به ندرت مردی به زنی در کوچه و خیابان متلک می گوید. چون محل های زیادی برای آشنایی مردان و زنان وجود دارد. پس دلیلی ندارد که چون گرگ های شهوانی گرسنه، در کوچه و خیابان به جستجوی علایق جنسی سرخورده خود باشند. به یاد دارم اولین باری که با لباسی کوتاه و ظاهری آراسته به یک جشن ایرانی در خارج از کشور رفتم، پس از پایان جشن احساس غریبی داشتم که قابل تصور نیست. تنها یک زن ایرانی یا زن بزرگ شده در جامعه ای مذهبی چون ایران می تواند احساس مرا درک کند. از خوشحالی می خواستم، بلند بلند گریه کنم و از همه مردان ایرانی غریبه که در این جشن و کنسرت هم زمان حضور داشتند، تشکر کنم. چون این اولین بار بود که در جمع مردان ایرانی هیچکس به من یا بانوی دیگری متلک نگفت و سعی نکرد به بدن من یا دیگر بانوان دست درازی کند.

این احساس آرامش و امنیت برای من غریب بود. منی که بارها خیابان آزاری را در ایران توسط مردان مذهبی که کمبودهای جنسی روانیشان را به خیابان آورده بودند، تجربه کرده بودم. انتظار آرامش و احترام یک زن به عنوان یک انسان در جمع هموطنانم را نداشتم!. حجاب اجباری حکومت اسلامی هرگز ارزش های انسانی ذهن و قلب مرا محافظت نکرد. آری دلیل اصلی، عقده های مردانی بود که هرگز فرصت و اجازه دیدن بدن زنان را به عنوان بدن یک انسان برابر و آزاد با خود نداشتند، و هرگز نیاموختند که چگونه احترام و کرامت انسانی بدن یک زن را در هر لباسی پاس دارند!.

رسالت علیا ماجده المهدی باعریان شدن در چیست؟

آنچه مسلم است منجی و نجات دهنده زنان در جهان، خود زنانند. اعتراضات برهنه و نیمه برهنه زنان نگاه جهانی را به عریانی یک زن تغییر داده است. زن جوان مسلمان زاده ای، چون علیا ماجده المهدی یا علیا مژده مهدی، چون نجات دهنده ای است بی پروا. او به هدف و آرمان آزادی خواهنه اش اعتقادی راسخ دارد. لباس از تن به در می آورد و قرآنی نمادین در جلوی قسمت زنانه بدنش می گیرد. تا به مذهبیون یادآور شود هیچ چیز مقدس تر و احترام پذیر تر از انسان نیست. بویژه قسمت زنانه بدنی که انسان ها و حتی هر متعصب، متحجر مسلمان از ان زاده شده است.

پس احترام به زنان واجب تر از کتاب های خرافی دینی و افسانه خدایان مذاهب است. چون زنان به راستی پروردگار زایش در زمین اند. علیا لباس از تن بدر می آورد که یاد آور شود. زنان تنها مالک و خدای حقیقی سرزمین پیکرشان هستند و انبوه قوانین مذهبی و بهشت و جهنم خیالی مسلمانان، نمی توانند مالک نوع پو شش زنی مسلمان زاده باشند. علیا مژده المهدی، بشارت تولد بی خدایان در جهان سرزمین های اسلام است. او پیام آور و پیامبر آزادی و حقوق زنان است. او خدایی جز انسان را ستایش نمی کند و دینی جز رعایت قوانین حقوق بشری ندارد.

المهدی طلیعه صبح آزادی به زنانیست که به خدایان بی رحم و مردسالار اعتقادی ندارند. او پیشاپیش زنان آزادی خواه جهان، موج بزرگ و جهانی بی خدایان را تا رهایی انسان و به محاکمه کشاندن قوانین غیر انسانی مذاهب، رهبری خواهد کرد. او مژده رهایی بخش موعود حقوق انسان و برابری در جهان است که در قالب زنی عریان، به نام المهدی از مصر ظهور کرده است و دستاورد مبارزات آزادی خواهانه او، در کشورهای اسلامی در آینده ای نه چندان دور ،بسیار بزرگ و شگفت انگیز خواهد بود.

  • صمدی

    ایرانیها علی رغم ادعای غیوری در مسایل ملی و میهنی بی غیرت ترین ملتها هستند و در طول تاریخ  هزار ساله اخیر این موضوع اثبات شده.این جماعت غیرتشان فقط به زنان بد ترکیب و بد هیبتشان است آنهم در حدی محدود .زنانی که سگ هم به آنها محل نمی گذارد.

    • Haghyekiast

      خفه

    • …..

       تو الاغ بی غیرت حرومزاده که زن ایرانیو اینطوری تحقیر میکنی گورتو از این سایت گم کن به تو و امثال تو بهتره برین با جنده های کشورهای دیگه زندگی کنین حقتون همینه

      • Ali Hasan

        چرا فکر نمیکنی که جنده های بیگننه از فاطی قلمبه ها و مردان خود فروش بسیجی و پاسدار بهترند؟

  • Gfgf

    صمدی گه خوری نکن

  • ننگ به این ادعای میهن پرستیتون

    کجاست حیای زن ایرانی؟
    اینه حیای زن ایرانی که از زمان کورش بر تخته سنگهای تخت جمشید نقش بسته
    ایرانی با خون اعتراض کرده اما با بی حیاییی نه
    ابه نظرتون اگه رستم هم به جای اعتراض زنشو لخت میکرد بهتر نبود فردوسی اشتباه نوشته وگرنه کار شما خیلی وقته درسته.

    • Ali Hasan

      لخت شرن درملا عام برای اعتراض وگرفتن حقی بدون زنا بهتره یا در زیر منبر ها و خانه های عفاف و کلاس های قران مخفیانه فقط برای ارضای شهوت ملاها؟

  • شاخه سبز زیتون
    • fggggggg

      errrrrrr

  • حامد

    ؛زنان خودشون باید ناجی خودشون باشن؛
    حقیقت همینه ولی بدونید که مردانی توی کشورمون هستن که از زنان آزادی خواه حمایت میکنن
    نمونه ش صفحه ای که مسیح علینژاد به تازگی باز کرده و حمایت های زیادی رو از طرف مردان ایرانی داره

  • ناشناس

    چقدر پول میگیری که این سایت رو می گردونی؟

  • جلال

    «پس احترام به زنان واجب تر از کتاب های خرافی دینی و افسانه خدایان مذاهب است. چون زنان به راستی پروردگار زایش در زمین اند» و چه راحت چنین خدایی اینقدر ذلیل است