فیلم آرگو حقیقت تلخی از جنایت رژیم، وحشیگری ما ایرانیان است ۹

ایران، سرزمینی آرام و امید بخش برای مهاجران

هنگامی که برگ های تاریخ گذشته را زیر و رو می کنیم، به گروههایی برخورد می کنیم که به دلیل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی میهن و جایگاه خود را ترک نمودند و در ایران جایگزین شدند. از میان این مهاجرین که بیشتر خشنود و راضی بوده اند، کمتر گروهی دیده شده که در پی بازگشت به میهن خود باشند. این را باید از میهمان دوستی و روش نرم و ملایم ایرانیان دانست. زیرا ایرانیان، با برداشت از فرهنگ غنی و انسانی زردشت بزرگ، بر مبنای “پندار، گفتار، و کردار نیک” با بیگانگان رفتاری مهربان و با گذشت داشته، و آنان را میهمان و دوست و از سوی خدا می دانستند.

در این فرتور، بن افلک Ben Affleck کارگردان زبردست فیلم آرگو، دومین جایزه یعنی گلدن گلوب Golden Globe را دریافت می کند. پیش بینی می شود این فیلم در ماه فوریه آینده جایزه اسکار را نیز ببرد. در این فیلم تونی مندز Tony Mandez, فرستاده سی آی ای، به عنوان رهبر گروه فیلمبرداری از کانادا، نقش اصلی و اساسی را داشته است.

در این فرتور، بن افلک Ben Affleck کارگردان زبردست فیلم آرگو، دومین جایزه یعنی گلدن گلوب Golden Globe را دریافت می کند. پیش بینی می شود این فیلم در ماه فوریه آینده جایزه اسکار را نیز ببرد. در این فیلم تونی مندز Tony Mandez, فرستاده سی آی ای، به عنوان رهبر گروه فیلمبرداری از کانادا، نقش اصلی و اساسی را داشته است.

اقامت گروههای مهاجم در ایران

اقوام و گروههای بیگانه از تازیان، مغول، گورکان، ترک ها(۱) ، که به ایران هجوم آوردند، با رفتار نیک ایرانیان و داشتن برخوردی همراه با دوستی و مهربانی با بیگانگان، آنان را در این سرزمین جایگزین و پایدار ساخته است. از این که سوداگران دین با ترفندی می گویند که ایرانیان دین اسلام را به خواست خود پذیرفته اند، دروغی بس بزرگ و گمراه کننده است. زیرا نخست ایرانیان در چند سده با تازیان مهاجم در نبرد بودند، ولی ویژگی های انسانی و ملاطفت و دوستی آنان موجب گردید که در روبرویی با دشمن بیشتر حالت پدافند و دفاعی داشته باشد تا حالت مبارزه و تندخویی.

یکی از علت های اصلی روی کار ماندن، دوام و بقای رژیم اسلامی در این ۳۴ ساله نیز همان روش انسانی و مهرآور ایرانیان است که با تازی صفتان رفتاری خشونت بار نداشته اند. اینجاست که ما در گفتارهای پیشین یاد آور شدیم و براین باوریم که برای دفع و از پای درآوردن رژیم مرگبار و بی رحم، نمی توان با دموکراسی و نیک اندیشی رفتار نمود، و در حقیقت، بنا به یادواره پارسی؛” پاسخ سنگ، سنگ، و پاسخ کلوخ، کلوخ است.”

این ویدیو گرچه کیفیت خود را از دست داده است، ولی حقیقت عریانی است  از پناهنده شدن بیش از سه هزار نفر خانواده لهستانی به ایران در دوران جنگ جهانی دوم، و مهربانی و محبت دولت و مردم ایران

مهاجرت یهودیان به ایران

یهودیان از دیر زمانی یعنی ۳۷۰۰ سال پیش به ایران سفر کرده و در این سرزمین جایگزین شده اند. اولین مهاجرت آنها به ایران از زمان شلمانصر پنجم و تسلط او بر پادشاهی اسرائیل (۷۲۲ پیش از میلاد) و اخراج یهودیان به سمت خراسان است. یهودیان ایران قدیم امروزه جزئی کوچکتر از یهودیان کشورهای ایران بزرگ نظیر افغانستان، آذربایجان، شمال هند، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هستند. در زمان اوج قدرت امپراتوری هخامنشی، یهودیان حدود ۲۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دادند. (۲) پس از آزاد ساختن یهودیان زندانی در بابل به دستور کوروش بزرگ، و بازگشت دادن گروهی از آنان به بیت المقدس، مهاجرت شمار بیشتری از یهودیان به فلات ایران آغاز شد.

یهودیان در سرتاسر تاریخ پا به پای دیگر مردم ایران، به کار و فعالیت پرداختند. آنان در زنده نگهداری و پیشرفت موزیک و آهنگ ایرانی و یادگارهای گذشته سهم به سزایی داشته اند. یهودیان ، برخلاف تازی های ضد ایرانی و بیگانه پرست، خود را شریک و همراه مردم، آداب، رسوم، و فرهنگ ایرانی می دانند. ظلم و ستم و رفتار وحشیانه دکانداران دین، و یهودی ستیزی مسلمانان خردباخته و شاهان فرومایه به ویژه شماری از شاهان قاجار، و رژیم کنونی، موجب گردید که این ایرانیان پاک و نیک سرشت، مانند زردشتیان گرانمایه از روی ناچاری به اسلام گروش یابند، و یا از این سرزمین بیرون روند. مهاجرت و ماندن دیگر گروهها مانند ارمنی و آسوری ها، نیز بر اساس میهمان نوازی و دوستی بی آلایش ایرانیان بوده است.

دزدانه و بیشرمانه یورش بردن به درون سفارتخانه ای که ملک کشور دیگری به شمار می آید و کارمندان  بیگناه  میهمان در کشورمان را به اسارت درآوردن و با بستن چشم و گرداندن آنان در میان لاشخوران بسیجی و سپاهی و امت خردباخته، آیا می توان از این عمل ننگین از خود دفاع نمود؟. آیا این کار پلید و زشت لکه ننگی در تاریخ جهان برای هر ایران و ایرانی نیست که به ثبت رسیده است؟!.

دزدانه و بیشرمانه یورش بردن به درون سفارتخانه ای که ملک کشور دیگری به شمار می آید و کارمندان بیگناه میهمان در کشورمان را به اسارت درآوردن و با بستن چشم و گرداندن آنان در میان لاشخوران بسیجی و سپاهی و امت خردباخته، آیا می توان از این عمل ننگین از خود دفاع نمود؟. آیا این کار پلید و زشت لکه ننگی در تاریخ جهان برای هر ایران و ایرانی نیست که به ثبت رسیده است؟!.

دزدانه و بیشرمانه یورش بردن به درون سفارتخانه ای که ملک کشور دیگری به شمار می آید و کارمندان  بیگناه  میهمان در کشورمان را به اسارت درآوردن و با بستن چشم و گرداندن آنان در میان لاشخوران بسیجی و سپاهی و امت خردباخته، آیا می توان از این عمل ننگین از خود دفاع نمود؟. آیا این کار پلید و زشت لکه ننگی در تاریخ جهان برای هر ایران و ایرانی نیست که به ثبت رسیده است؟!.

این ها کودکان لهستانی هستند که بسیاری همراه خانواده خود برای فرار از دست آلمان نازی در دوران جنگ دوم جهانی به ایران پناهنده شدند، آنان مورد توجه، دوستی، و محبت ایرانیان قرار گرفتند، و به نام  کودکان ایران شهرت یافتند. رفتار مردم و حکومت در برابر بیگانگان میهمان در کشورمان در گذشته ببینید، و رفتار وحشیانه و جنایت بار رژیم کنونی در اسارت بیگانگان، و یا رفتار ناهنجار مردم با این زندانیان در بند، و یا کودکان افغانی در کشورمان ببینید که از انسانیت به دور است.

این ها کودکان لهستانی هستند که بسیاری همراه خانواده خود برای فرار از دست آلمان نازی در دوران جنگ دوم جهانی به ایران پناهنده شدند، آنان مورد توجه، دوستی، و محبت ایرانیان قرار گرفتند، و به نام کودکان ایران شهرت یافتند. رفتار مردم و حکومت در برابر بیگانگان میهمان در کشورمان در گذشته ببینید، و رفتار وحشیانه و جنایت بار رژیم کنونی در اسارت بیگانگان، و یا رفتار ناهنجار مردم با این زندانیان در بند، و یا کودکان افغانی در کشورمان ببینید که از انسانیت به دور است.

پناهنده شدن لهستانی ها به ایران

در دوران جنگ دوم جهانی پس از اشغال لهستان توسط آلمان نازی هزاران لهستانی و یهودی های لهستان در سال ۱۹۴۳ میلادی  از لهستان فرار کرده و به ایران پناهنده شدند. (۳) مردم و دولت ایران این میهمانان ناخوانده را گرامی داشتند و از هیچگونه کمک و رفتار پسندیده انسانی در مورد آنان کوتاهی ننمودند. دو تن از ایرانیانی که چند سال پیش به لهستان پناهنده شده بود، از رفتار ٰ خوب و انسانی عده ای از لهستانی پیر که از گذشته خود و یا پدر و مادرانشان تجربه و خاطره نیکویی داشتند، به این دو پناهنده همه گونه کمک و راهنمایی نمودند.

رفتار با بیگانگان در دوران رژیم گذشته

در دوران رژیم گذشته رفتار هم کارمندان دولت، و هم مردم، با بیگانگان و کسانی که به کشورمان می آمدند، بسیار دوستانه و مالامال از دوستی و محبت بود. تا آن جا که روز به روز بر شمار بازید کنندگان به ایران افزوده می گشت. خیابان ها و میدان های شهرهای توریستی مانند اصفهان، شیراز، مشهد، یزد، کاشان، تبریز، ارومیه، و یا جایگاههای تفریحی گیلان، مازندران، گرگان، و جاهای دیگر مملو و پر از بازدید کنندگان خارجی بود. مردم بیگانگان را میهمان خود می دانستند و از هیچ کمک، راهنمایی، و حتی نگهداری و پذیرایی آنان دریغ نمی کردند. به طوری که شماری از توریست ها، از گذشت و گرمی ایرانیان سوء استفاده می کردند.

کودکان لهستانی جشن کریسمس را در تهران برگزار می کنند. دیپلمات آمریکایی و دیگر اسارت گرفته شده به دست رژیم جهل و جنایت اسلامی، کریسمس را در بند وحشیان ماقبل تاریخ اسلامی می گذرانند. تفاوت از کجا، تا به کجا؟!.

کودکان لهستانی جشن کریسمس را در تهران برگزار می کنند. دیپلمات آمریکایی و دیگر اسارت گرفته شده به دست رژیم جهل و جنایت اسلامی، کریسمس را در بند وحشیان ماقبل تاریخ اسلامی می گذرانند. تفاوت از کجا، تا به کجا؟!.

واکنش بازدید کنندگان از ایران

بسیاری از بازدید کنندگان از ایران در هرحال، با خوشحالی و سرمستی به کشور خود باز می گشتند، و خاطره خوش و فراموش نشدنی به یاد می آوردند.  در سال ۱۹۷۲، نگارنده  در فرانسه به جوانی برخورد کردم که پس از آگاهی به ایرانی بودنم، مرا به خانه خود دعوت نمود. اطاق پذیرایی او پو شیده از تابلو، و یادگارهایی از میهنمان، و نهاری را که خود به همراه مادرش برایمان پخت، یک خوراک ایرانی بود. در کشورهای دیگر اروپایی و درسفر زمینی به ایران نیز با برخوردهای گرم و صمیمانه اروپاییان و آمریکایی هایی شدم که یک و یا چند بار به ایران رفته بودند.

رفتار مردم نسبت به یکدیگر

سوای گروهی پول دار بی انصاف و به راستی بی ایمان، رفتار مردم کوچه و بازار در گذشته نسبت به یکدیگر در نهایت دوستی، فداکاری، و حتی ایثارگری بود. کمترایرانی یافته می شد که در شهر و دهی غریب، بی مسکن، و یا گرسنه بماند. مردم با همه ناداری و ناتوانی اشان، با یکدیگر با عطوفت و فداکاری بیش از حدی رفتار می کردند. خانه همدیگر رفتن، بازدید، دعوت به میهمانی و پذیرایی کردن، یک سنت جا افتاده و سرشار از معنویت و انسان دوستی بود.

منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی در ناحیه دامغان که چندان از ساری دور نیست. این جلوه های زیبا و افسون انگیز می تواند از سراسر جهان توریست و بیننده به ایران بیاورد. ولی برای کشور آخوند زده و ماتم زده، تنها توریستی که بهره می گیرد، مزدوران تازی طرفدار رژیم اند.

منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی در ناحیه دامغان که چندان از ساری دور نیست. این جلوه های زیبا و افسون انگیز می تواند از سراسر جهان توریست و بیننده به ایران بیاورد. ولی برای کشور آخوند زده و ماتم زده، تنها توریستی که بهره می گیرد، مزدوران تازی طرفدار رژیم اند.

رفتار مردم به همدیگر پس از انقلاب

برای هم میهنانی که سن از ۵۰ به بالا دارند، نیازی به گفتن نیست. از این روی، این نوشتار برای جوانان پس از انقلاب است که از گذشته دور مانده اند. رژیم ضد ایرانی که کمترین احساس و مسئولیتی در برابر مردم ایران در خود نمی بیند، و همه اندیشه و عملکرد او برای، به خاطر، و در راه مرده های تازیان و دکانداری خود است، در این ۳۴ سال چنان تخم بدبینی، بی تفاوتی، خودخواهی، خودپرستی، بدقلبی، و تک روی بودن را در دل و مغز مردم کاشته است که بیشتر مردم نسبت به همدیگر بیگانه و بی تفاوت شده اند. چنانکه می گویند مانند آنست که بر روی سر مردم ایران خاک مرده پاشیده باشند.

حمله به سفارت خانه ها و کارهای تروریستی

این رژیم از روز نخست کارهای تروریستی خود را علیه مخالفین ایرانی و غیر ایرانی در سطح جهان آغاز کرد، و همچنان در صدر سیاست هایش جای داده است. حمله به سفارت آمریکا و گروگان گیری ۵۲ دیپلمات که در۴ نوامبر ۱۹۷۹ آغاز شد، ومدت ۴۴۴ روز تا فوریه ۱۹۸۱ ادامه داشت، از زشت ترین، و ناهنجار ترین روش حیوانی است که رژیم ضد ایرانی حاکم بر این کشور در مورد میهمانان خارجی کشورمان، آنهم دیپلمات های سیاسی اجراء کرده است. پیامد ناگوار و شوم این عملکرد وحشیانه، مردم و کشورمان را تا سرحد دزدان، جانیان، و متجاوزین به حقوق انسانی پایین آورده است. حمله و غارت کردن سفارت انگلیس نیز لکه ننگ دیگری است که برای ما و کشورمان، در تاریخ جهان به ثبت رسیده است.

حمله وحشیانه بسیجی های مزدور روضه خوان مشهدی به سفارت انگلیس، بیشتر به دلیل آن که دولت انگلیس بر روی ۱۶۰۰ میلیون پوند دزدی های مجتبی خامنه ای  از بیت المال و سپرده در آن کشور دست گذاشته و به اصطلاح آن را بالا کشیده است.

فیلم آرگو نشانه ای از وحشیگری و جنگلی بودن ما است

پس از گروگان گیری دیپلمات آمریکایی، ۶ تن آنان پنهان از چشم و دور از آگاهی رژیم جنایتکار اسلامی، در سفارت کانادا در تهران پنهان شدند. از آن جا که رفتار پاسداران و بسیجی های اشغارگر سفارت آمریکا بسیار بی منطق، بی رحم، و بی گذشت بودند و هرچند زمانی نمایندگان در بند را با چشمان بسته به پای چوبه دار می بردند، و برای زنده ماندن و نجاتشان از دست چنین دیوانه هایی امکان ناپذیر می آمد.

بنابراین، با همکاری دولت آمریکا و با فرستادن نماینده ای بنام تونی مندز  Tony Mendez از سی آی ای، ولی به نام و عنوان فیلمساز هنری از کانادا به سفارت کانادا در تهران، توانستند پس از دوماه مخفیانه در زیر زمین سفارت کانادا در تهران، جلسه داشتن و نقشه کشیدن، و تمرین بسیار زیاد، با گذرنامه های ساختگی کانادایی و داشتن مهرهای ورود اولیه هرکدام به ایران، به وسیله سوئیس ایر از ایران فرار کنند.

این ویدیو صحنه های کوتاهی از فیلم آرگو فرار ۶تن دیپلمات آمریکایی از تهران را به کمک سفارت کانادا نشان می دهد.

تجربه تلخی از آن چه گذشت

اشغال و تجاوز به سفارت بیگانه در کشورمان، از هرجهت محکوم است. این کار وحشیانه نه به دلیل کودتای ۲۸ مرداد و دخالت پیشین آمریکا در ایران بود، بلکه تنها به دلیل خودپسندی آخوند و مشغول و سرگرم کردن مردم برای جا افتادن انقلاب اسلامی بود. وگرنه در ابتدای فیلم از اشتباه بزرگ آمریکا در مورد دسیسه و نقشه کشی برانداختن حکومت مصدق از سوی مزدوران و خود فروخته ها، با صراحت و درستی گفتگو می کند و پرده بر می دارد.

چنانچه رژیم ایران از جاسوسی آمریکا در ایران در رنج بود می توانست به دیپلمات های آمریکایی التیماتوم خروج از ایران را بدهد و نه این که چنین عملکرد وحشیانه ای با آنان داشته باشد.  البته  این موضوع صحت  نداشت، و رژیم کمترین ناراحتی و نگرانی از آمریکا نداشت، زیرا خود رژیم به کمک آمریکایی ها و با چراغ سبز آنها روی کار آمد. در حقیقت این آمریکا بود که راهها را برای آمدن و سوار شدن رژیم بر سرنوشت ایران هموار کرد.

ساختن این فیلم  حقیقت انکار ناپذیری از سبعیت و وحشیگری رژیم و مزدورانش، و همچنین ملت تحمیر شده و خردباخته ما است که همه ویژگی های انسانیت و فرهنگ والای خود را از دست داده، و به ملتی بی منطق، پرخاشگر، ناپایدار، تبدیل گشته است. چیزی که با دیدن این فیلم برای هر ایرانی فرزانه و خردمند به جای میماند، اندوه فراوان، و شرمساری و خود خوری بی پایان است. به امید روزی که مردم ما با دیدن و آگاهی از عملکرد ضد انسانی رژیم و رفتار موهن و زشت پاره ای از مردم ما به خود آیند و اندکی فضیلت اخلاقی و انسانیت کسب نمایند.

(۱) http://fa.wikipedia.org/wiki/مردمان_آذربایجانی
‫(۲‫‬)‬ http://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخ_یهودیان_در_ایران
‫(۳‫‬)‬ http://raminrad.wordpress.com/2012/03/17/پناهنده-شدن-هزاران-لهستانی-در-سال-۱۹۴۳/

  • ساشا

    شما اگه میتوانی دانشمند ترک یا مغول در دوران پادشاهی هخامنشی نام ببر یا اینکه اصلا یک دانشمند ترک یا مغول در سراسر تاریخ نام ببر که در جهان نام ببرند. در آن دوران فقط یونانیان اندیشمند و فلسفه دان داشتند و در هزاره های بعدی هم فقط در ایران بود که اندیشمندان نامی پدید آمدند و نه در ترکیه و مغلوستان و عربستان. پس بهتر است شما هم این گزافه گویی های که بوی گند تعفن نژادپرستی میدهد را متوقف کنی.  عزیز جان یک سری برو به پارسه تا بفهمی ساخت و ساز یعنی چی. ضمن اینکه از کلامت بوی تعفن نژاد پرستی بلند میشه. ایرانیان به تاریخ اجداد خود افتخار میکنند و اون را بزرگ و گرامی میدارند تا از شر وضعیت کنونی و خرافه پرستی و سنت گرایی افراطی کنونی خلاصی یابند و هیچ گاه این را وسیله نزاع با نژاد ترک که ریشه در شمال شرق و جنوب غرب روسیه دارند نکرده اند. حداقل دهانت را ببند، تا بعد از اینکه یکبار به پارسه یا همان تخت جمشید بروی و خودت از نزدیک ببینی که ساختن و نساختن یعنی چه.

    • فرزند کوروش

      درود بر جناب سهراب با این نوشتار روشنگرانه

      مرگ بر تجزیه طلب از هر نوعش

      جاوید ایران. سرزمین کرد و لر و اذری و بلوچ وگیلک و …………

  • ساشا

    شما احتمالا از تخم و ترکه قاجار هستی. عزیزم اینکه کاری ندارد، شما فقط برو ویکیپدیا لیست کارهای عمرانی شاهان پهلوی رو در بیار.

  • Tabrizlipaniranist

    بیز تبریز اشهلری اشه هویتیمیزدن  انزجاریمیزی اعلام الیروخ
    یاشاماسا ایران یاشاماسین آذربایجان

  • Sahameddinghiassi

    داستان القاعده طالبان و
    سایر گروه های تروریستی  کاپیتالیستی  کمونیستی امپریالیستی

     

    همیشه گروهی از مردم
    میخواهند دیگران را برده ومطیع خود ساخته از دست رنج آنان و یا حتی از بدن آنان
    استفاده یا سو استفاده کنند که سیستم برده داری در طول تاریخ گواهی این است که
    غارتگران و ستمکاران با انواع حیله ها سعی داشتند مردمی را به زیر ستم خود بکشند و
    از آنان سو استفاده کنند. چرا برای آنکه آنان با هوش ترند و بقول معروف سوار برکار
    شده اند. آنان ثروتهای نجومی دارند براحتی پول خرج میکنند بهترین دانشمندان خود
    فروخته را استخدام کرده اند و از علم و هنر و تجربه های آنان استفاده میکنند تا
    دیگران را به بند بکشند. همان یک درصدیها که ۹۹ درصدیها را تابعی از خودشان کرده
    اند. آنان باهم متحد هستند وبا نقشه برنامه ریزی جلو میروند در حالیکه ۹۹ درصدیها
    نه برنامه ای دارند و نه باهم متحد هستند برعکس سایه های هم را با تیر می زنند بین
    آنان آنقدر تفرقه های مختلف انداخته اند که حتی پسر با پدر هم آهنگی ندارد و هرکسی
    ساز خودش را میزند و ساز دیگری کوک کرده است. حالا چرا ما نودی نه درصدیها ها باهم
    متحد نیستیم ولی آن تک درصدیهای با هم متحد ویک پارچه هستند.آنان بیش از ۴۰ درصد
    ثروت دنیا را نیز در کنترل خود دارند. با پول آنان است که حتی در کشورهای مثلا
    دمکرات و آزاد هم رییسان جمهوری که آنان طالب هستند از صندوقها بیرون میخزند. زیرا
    آنان رای برای آنان از طریق دمکراتیک خریداری کرده اند با صرف میلیونها دلار مردم
    را تحریک وتشویق میکنند که به کسی که آنان انتخاب کرده اند رای دهند.

     

    حتما شما هم از کشتن مرموز
    کندیهای اطلاع دارید که شاید حرفهای آنان را گوش نکرده بودند وبراحتی در روز روشن
    شهید راه بهشت شدند. باحتمال آنان حرفهای دیکته شده را قبول نداشتند و از خود مایه
    میخواستند بگذارند.

     

    یک درصدیها از یک مطلب
    بسیار مهم بهره می برند  نادانی و تعصب بی
    پایه  تفرقه بین مردم و همصدا نبودن ها
    ونیز همکاری نکردنها وکشتن اعتماد اطمینان بین مردم ظلم و نبود عدالت و نبود کار و
    مشگلهای مادی و معنوی. اینها کارد های برنده و حربه هایی است که آنان مردم را
    متشتت میکنند تا بتوانند بر گرده آنان سوار شوند اگر شما فیلم اسپارتاکوس را دیده
    باشید میدانید که همان سیستم وهمان روش هم اکنون بخدمت گرفته میشود.

     

    جوانان طبقه متوسط و فقیرهمه
    کشورها بخصوص کشورهای ما دارای مشگلهایی هستند که آنان از همین مشگلها برای رام
    کردن و به دام انداختنشان استفاده کرده و میکنند.

     

    جوانان طبقه ثروتمند از
    این مشگلها بری هستند زیرا به بهترین مدرسه ها میروند والدین آنان برایشان معلم
    های گرانقیمت خصوصی میگیرند تا از درس و زندگی عقب نباشند. اگر پسر داشته باشند
    کلفت های زیبا و جوان استخدام میکنند و اگر مذهبی باشند همان کلفت را به عقد صیغه
    پسرانشان در میآورند تا مشگل جنسی مانع تحصیل فرزندانشان نشود و اگر هم دختر داشته
    باشند که خیلی ها طالب ازدواج با دختر خانواده های ثروتمند هستند.

     

    مشگل برمیگردد به طبقه
    متوسط و فقیر ما. پسران ما بعد از تمام کردن دبیرستان کم سواد هستند زیرا مثلا در
    تمامی دوره دبیرستان معلم ریاضی نداشته اند و یا معلم زبان. بعضی وقتها معلم
    ادبیات فارسی معلم ریاضی میشده است و خودش را آماده میکرده تا درس ریاضی بدهد یا
    معلم فارسی معلم زبان انگلیسی میشده زیرا تحصیکرده های ریاضی و زبان براحتی
    شرکتهای خصوصی حقوقی بسیار بیشتر میگرفتند. سد کنکور برای کسانیکه بامعدلهای پایین
    دیپلم گرفته بودند آنان را از تحصیل دانشگاهی باز میداشته است.  کار هم که نبوده  ورزش هم که مشگل بوده حالا این فارع تحصل شده
    ها بایست چکار کنند؟  یا بخارج بروند  یا سعی کنند در کشوریمان کاری پیدا کنند یا
    برای ادامه تحصیل به تحصیل شبانه بپردازند و یا جذب کارهایی شوند که خوب نبوده ویا
    به اعتیاد پناه ببرند. مشگل تهیه پول و غذا و مسکن هم بسیاری از آنان داشته بودند.

     

    طالبان ها و بن لادنها که
    مثلا ادعای این را دارند که میخواهند ملت های مسلمان را آزاد کنند نه برای اینان
    کار ایجاد کرده بودند نه پوهنتون  نه وسیله
    ای که آنان بتوانند امرار معاش کنند بلکه از آنان به عنوان آدمک برای مقاصد خود سو
    استفاده کردند. جوانی که نه پولی دارد  نه
    میتواند در پوهنتون درس بخواند  نه میتواند
    ازدواج کند و مسکن داشته باشد براحتی جذب اینها میشده.

     

    برخی از آنان تسلیم طالبان
    یا القاعده شدند برای اینکه معاشی میگرفته اند بعضی برای رسیدن به بهشت و دیدن
    حوریان بهشتی با آنان همراه شده اند و برخی هم برای اینکه واقعا به اسلامی که آنان
    میگفتند معتقد شده بودند.

    حالا چگونه میشود این فریب
    خورده گان را به دامان مردم بازگردانید. متاسفانه با کشتن وبستن آنان مشگل زیادتر
    خواهد شد زیرا مظلوم کشی راه می افتد و طالبان هم که از بی تفاوتی رنج میبرند به
    مردم بیگناه حمله میکنند و از آنان کشتار میکنند. شیادان هم که از این اختلافها
    خوشحال هستند به اینکار ها دامن میزنند. مبارزه با طالبان و القاعده از راه کشتار
    کاری بسیار منفی است. مگر هسته های مرکزی آنان یعنی آنان که رهبری میکنند و مردم
    را به کشتارگاه ها هدایت میکنند تنها کشتن ویا زندانی کردن آنان خوبست ولی بقیه
    کسانیکه به طالبان یا القاعده پیوسته اند براحتی میتوان از آنان بازیافت های خوبی
    تهیه کرد. آنان فریب خورده اند  آنان
    خودشان مطالعه دینی و تحقیقی نداشته اند آنان مجذوب سخنان دلفریب کسانی شده اند که
    در این راه تبحر دارند. حتی هسته های مرکزی و کادر رهبری طالبان والقاعده هم شامل
    لااقل دو گروهند  گروهی که واقعا مسلمان
    تندرو هستند وفکر میکنند از راه جهاد و کشتن دیگران باورمندان به اسلام خدمت
    میکنند و درحالیکه شعور اینرا ندارند که اکنون دوره علم و دانش و صنعت و اقتصاد
    است نه دوره جنگاوری و کشت کشتار. زیرا اکنون سیستم دنیا ثروت و پول میخواهد نه
    برده زیرا برده داری اکنون گرانتر است این است که برده ها آزاد باشند ولی توان
    اقتصادیشان دزدیده شود.

     

    مثلا کتی که در چین ۱۰
    دلار فروش میرود در افغانستان  ۳۰
    دلار  در آمریکا ۱۰۰ دلار  خوب این اختلاف قیمت کجامیرود؟ به جیب گشاد
    سرمایه دار. یک کارگر چینی شاید روزی یک دلار مزد بگیرد این است که سرمایه داران
    کارخانه در آنجا درست میکنند و کالای ارزان با کیفیت بسیار پایین تولید میکنند.
    مثلا یک تلویزیون ساخت چین با مارک مثلا آر سی آی. بزحمت یکسال دوام میآورد بعد هم
    قابل تعمیر نیست و بایست سیصد دلاری که بابت خرید آن پرداخت شده دور ریخته شود. در
    صورتیکه تلویزیون آر سی آر که شصت سال پیش تولید آمریکا بوده هنوز هم کار میکند. اکنون
    تمام کارهای منشی گری به هند انتقال یافته شده و کارهای تولید به چین وسایر
    کشورهایی که کارگر در آنجا ارزان است.

     

    تولید نفرت کینه بین مذهب
    ها و نژاده ها و دینها و ملیتها و ملتها و زبانها نیز از شاهکارهای آنان است که
    مردم را در غرق خرافات تعصب های گفته شده زندانی میکنند و بین آنان تفرقه های
    مردافکن می اندازند تا کار خودشان آسان تر باشد.

     

    آنان هر رییس جمهور حرف
    نشنو رهبری که فراموش کرده است که کی بوده و چگونه به قدرت رسیده است را درو
    میکنند. با در دست داشتن وسایل ارتباط جمعی هرچه که بخواهند را به خورد مردم  میدهند. 
    شکاف و اختلاف بین زن مرد   دیندار
    و بی دین   مسلمان و یهودی  مسلمان و بهایی  بابی بهایی 
    صوفی و شرعیتی درویش  و بنیاد
    گرا   ترک کرد   عرب عجم 
    پارسی و …. رشتی تهرانی   پشتون و
    هزاره همه از شاهکارهای آنان است.

    راه مبارزه چیست    دوستی مهربانی باهم  داشتن تساهل و قبول کردن دیگران  گوش کرده به هم  همکاری 
    همیاری  ترک ظلم وجور دزدی و فسادی
    که گریباگیر ما شده است به سبب کمبود درآمد ها 
    داشتن اطمینان و اعتماد وباز سازی آن. از بین بردن جهل و نادانی عمومی  تحصیلات عمومی و همگانی  یاد گرفتن زبانهای هم و روش زندگی همدیگر  از بین بردن غرورهای کاذب که من بهترم بهتر
    میدانم دین من بهتر است  نژاد من بهتر
    است  و… حضرت سعدی  فرموده است که 
    بنی آدم اعضای یک پیکرند  که در
    آفرینش زیک گوهرند   چو عضوی به درد آورد
    روزگار

    دگر عضوها رانماند  قرار  
    توکز محنت دیگران بی غمی   نشاید که
    نامت نهند آدمی  تمامی فلاسفه و دانشمندان مردم
    دوست هم این چنین گفته اند ولی کو گوش شنوا. مولوی بلخی به حاجیان فرمود   که ای بی خبران کجایید کجایید   محبوب همین جاست بیایید بیایید  تو در بیابان حیران چرایی که  محبوب تو همسایه دیوار به دیوار و..و.  یا در اسلام هم گفته شده که طلب علم بر هر مرد
    وزن مسلمان واجب و فرض است ولو اینکه در چین آموزش داده شود. ولی آیا رهبران
    مسلمان تریلیونها دلار را خرج اینکار میکنند؟ یا صرف خودشان و ساختن ماشین های از
    تلا و حمامهایی از عاج فیل.

     

    رهبران ملی و محلی یا
    پادوهای همان قدرتهای پشت پرده در پس کشورهای قدرتمند به این ناراحتی ها دامن
    میزنند. وبرای نفع شخصی خودشان اجازه تحصیلات و دانش را به مردم عادی نمی دهند
    آنان را به تماشای کشتار ها مشغول میسازند و از علم و دانش کنارشان می کشند. به آوردن
    هیزم برای تعصب و جهالت  و دزدی فساد ظلم و
    جور ادامه میدهند تا همه از هم متنفر باشند بدون اینکه حتی بدانند چرا.

    حضرت بهاالله با هشیاری
    تمام برای اینکه بعدها پیروانشان همان راه قدیمی تعصب  را بیراهه نرود گفت.   که اگر دین سبب عداوت و دشمنی است بی دینی
    بهتر است. یعنی انسانیت تنها هدف ماست 
    یعنی انسان دوستی و احترام گذاشتن به کرامت انسانی. آقایان و یا خانم های
    طالبان و القاعده اگر شما واقعا میخواهید ملت های اسلام دارای احترام و شخصیت
    شوند   همان کاری را کنید که مادر ترزا کرد  یعنی خدمت به بیماران  ایجاد کار و پوهنتون برای جوانان  ایجاد شفاخانه 
    مدرسه  ایجاد کتابخانه  و دادن سرویس های علمی به مردم  نه کشت کشتار مردم و کودکان بی گناه کنار جاده  تا کی شما در خواب غفلت و نادانی هستید؟ دنیای
    امروز دنیای علم  صنعت  ورزش 
    کار و تولید است. تولیدهای پاک و زیاد با وسایل علمی  ورزش و هنر صنعت و پیشرفتهای علمی. اگر تمامی
    رهبران دنیا دلسوز بشوند واین ثروتهای عظیمی را که صرف خرابی کشتار و جنگ میکنند
    صرف انسانیت ها  کنند بسیاری از مشگها حل
    میشود   رسد آدمی بجایی که بجز خدای نبیند.
    پیشرفتهای علمی میتواند مسیر انسانها را تغییر دهد و همه ما را به کمال مطلوب
    هدایت نماید. که اینهمه جنگ جدل حاصل کوته نظری است   چون دورن پاک کنی حرم دیر یکی کعبه بت خانه
    یکی است. هم اکنون هم مثلا در همین آمریکا یک کشیش صاحب یک کلیسا میگوید تنها
    کلیسای من و راه من به بهشت میرود وباقی کلیساها کلیساهایی هستند که شیطان آنها را
    رهبری میکند.  به همین ترتیب هم سنی های
    متعصب شیعه ها را کافر می پندارند و شیعه های متعصب و بنیاد گرا هم دیگران را کفر
    گو میخوانند. بیچاره ما که گیر یک مشت نادان متعصب افتاده ایم که اصل دین را کنار
    گذاشت و تنها سر جزییات وارد جنگ جدل شده اند.   

  • Soohrabe aldang

    سهراب الدنگ به خودت شاشیدی که نوشته های منو پاک کردی؟ ٨٠ ساله عادت کردید به ترکها توهین کنید و خر خطاب کنید؟ از متانت و صعه صدر ترکهای شریف نهایت سو استفاده را کردید ولی کور خوندید هیچ زمان نزاکت و احترام ترکها را به حساب نادانی ما نذار هیچ وقت جسارت و بزرگواری ترکها را به بوته آزمایش نذار که بیش از هزار سال بر این سرزمین حکومت کردند ولی هیچ قومی را تحقیر یا آسمیله نکردند ولی در این ٨٠. سال اخیر چنان توهین و تحقیر از طرف فارسها شدند که دیگر جای بردباری و پرهیز از خشونت را روا نمیدانیم و تا فارسهای نمک نشناس را تا کوهای هند و کش پس نرانیم از پا نخواهیم نشست و با این بلاک کردنها ی بچه گانه با یه ترک نمیتوانی مقابله کنی

  • Soohrabe aldange

    Aسهراب الدنگ به خودت شاشیدی که نوشته های منو پاک کردی؟ ٨٠ ساله عادت کردید به ترکها توهین کنید و خر خطاب کنید؟ از متانت و صعه صدر ترکهای شریف نهایت سو استفاده را کردید ولی کور خوندید هیچ زمان نزاکت و احترام ترکها را به حساب نادانی ما نذار هیچ وقت جسارت و بزرگواری ترکها را به بوته آزمایش نذار که بیش از هزار سال بر این سرزمین حکومت کردند ولی هیچ قومی را تحقیر یا آسمیله نکردند ولی در این ٨٠. سال اخیر چنان توهین و تحقیر از طرف فارسها شدند که دیگر جای بردباری و پرهیز از خشونت را روا نمیدانیم و تا فارسهای نمک نشناس را تا کوهای هند و کش پس نرانیم از پا نخواهیم نشست و با این بلاک کردنها ی بچه گانه با یه ترک نمیتوانی مقابله کنی

  • Kalameh

    شاید تو و همپالگی هایت وحشی باشین و یا از اینگونه موردها علیه ایرانی ها استفاده بکنید که چهره ایرانی ها را برای خود انها نیز زشت ترسیم کنید اما ایرانیان اینگونه نیستند و فقط از خاک خود در مقابل دشمن پنهان دفاع کرده اند و شما ها هم خوتان را به ایرانیها نچسبانید و کلمه ما را از این متن پاک کنید و خود را ایرانی معرفی نکنید چرا که امثال شماها مایه شرم ایرانیان هستید , در کجای دنیا این را نوشته و یا انجام شده که باید دشمنانت را در وطنت ازاد بگذاری تا ریشه ات را بزنند؟ ما هر چه میکشیم از دست شما خود فروشان به ظاهر روشن فکر و این حرامزاده های غربی است که برای تامین منافع خود مثل زالو به پیکره ایران چسبیده اند.

  • ali

    به اعتقاد بنده گروگان گیری سفارت آمریکا هم یکی از سیاست های دیکته شده روس ها(دکترین سیاست شوروی سابق) به رژیم برای به مخاطره انداختن منافع آمریکا در ایران و خاورمیانه می باشد!