زنان و دختران مصری با کارد به تظاهرات آمدند و لباس شخصی ها را به مبارزه طلبیدند! ۳۸

مبارزات بی امان ملت بزرگ مصر

حقیقت این است که مبارزات مردم مصر، آینه حسرت مردم ایران است. هم اکنون کشور مصر اقیانوس شجاعت و پایداری مردمیست. مبارزه بی امان مردم مصر با نیروهای مذهبی و لباس شخصی های حکومتی، نبردی روزمره است. به جرات می توان این مردم را آزادی خواهانی با صلابت خواند، که نام گرانقدرشان در تاریخ پر افتخار مبارزین آزادی خواهی جهان ثبت خواهد شد.

گروگان گیری انقلاب

پس از پیروزی انقلاب مصر، مسلمانان تندرو این کشور به سبک مسلمانان تندرو ایران، انقلاب مردم را به سرقت بردند. زیرا به دلیل دیکتاتوری حکومت پیشین و جلوگیری از فعالیت های سیاسی احزاب مختلف. مساجد و ملاها به عنوان قدرتمندترین تشکل احزاب سیاسی مذهبی درآمده بودند. چهره کریه جنایات مذهبیون حکومتی، بلافاصله پس از گروگانگیری انقلاب مردمی مصر آشکار شد.

زنان شجاع و برومند مصر لحظه های از چالش خود با رژیم اسلامی زن ستیز غافل نمی مانند.

زنان شجاع و برومند مصر لحظه های از چالش خود با رژیم اسلامی زن ستیز غافل نمی مانند.

جنایات جنسی فجیع بر ضد زنان در مصر

تام دیل در وبسایت “مصر مستقل” گزارش خود را از خشونت های جنسی بر ضد زنان و دختران مصری چنین آغاز می کند؛ یک زن جمعه شب با سلاحی تیغه دار مورد حمله قرار گرفت، اندام تناسلی او در این حمله به طرز فجیعی پر از جای زخم بود. این پاراگراف را دوباره و دوباره و چند باره بخوان، و بر عمق فاجعه بیندیش.

تلاشی پیگیر و بی امان از سوی زنان گرانمایه و خردمند مصر در رودر رویی رژیم دیکتاتوری زن ستیز اسلامی

تلاشی پیگیر و بی امان از سوی زنان گرانمایه و خردمند مصر در رودر رویی رژیم دیکتاتوری زن ستیز اسلامی

این جنایت در مرکز قاهره، و در میان یک تظاهرات به اصطلاح انقلابی انجام گرفت. او یکی از حداقل ۱۹ زنی بود که از نظر جنسی در داخل میدان تحریر و اطراف آن در جمعه شب مورد حمله قرار گرفت. طبق گزارش یک گروه فعال حقوق بشری در مقابله با آزار و اذیت جنسی، زنان بسیاری به صورت گروهی و در محل های عمومی در اطراف میدان تحریر یا در خود میدان مورد تجاوز قرار گرفته اند.

به اینصورت که بیشتر این زنان با حمله گروهی مردان لباس هایشان پاره پاره شده و مردان انگشتان دست خود را به داخل قسمت های تناسلی بدن آنان فرو برده اند. حملات دیگر شامل تجاوز با سلاح های تیغه دار بوده است. هم اکنون شش زن مورد تجاوز قرارگرفته، تحت درمان پزشکی قرار دارند. مطمئنا حملات بیشتری وجود داشته، تعداد این حملات انقدر زیاد بوده که غیر قابل شمارش است.

تظاهرات گسترده و عظیم زنان در قاهره  در مخالفت با قوانین ارتجاعی زن ستیز رژیم اسلامی هاکم بر مصر

تظاهرات گسترده و عظیم زنان در قاهره در مخالفت با قوانین ارتجاعی زن ستیز رژیم اسلامی هاکم بر مصر

حمایت دولت از آزار جنسی زنان

زنان اولین قربانیان حکومت های مذهبی بویژه اسلامی هستند. جدیدترین آمار گرفته شده نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد زنان مصری و بیش از ۹۵ درصد زنان خارجی در مصر مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند. هشدار و تهدید های جنسی به زنان مصری برای خانه نشین شدن و عدم حضور در مکان های عمومی و یا همکاری در کارهای اجتماعی در کنار مردان در جامعه، پس از ربودن انقلاب توسط مسلمانان تندرو از گوشه و کنار شنیده می شود. از دو سال پیش پس از پیروزی انقلاب مصر، تجاوز های گروهی لباس شخصی های مذهبی به زنان معترض، انقلابی و آزادی خواه حتی در مکان های عمومی بویژه میدان تحریر آغاز شده است.

به گزارش واشنگتن پست، روز سه شنبه در حدود هزار زن معترض در قاهره گرد هم آمدند و ناکارآمدی دولت مصر برای شناسایی عاملان تعداد فزاینده ی حملات هولناک علیه معترضان زن و تجاوز های جنسی، را محکوم کرده و در این مورد هشدار دادند. زنان در این تظاهرات چون جنگ آوران بر طبل ها می کوبیدند و در سوت ها می دمیدند، و به اظهار نظر برخی از قانون گذاران مذهبی مصر که حمله و تجاوز به زنان را توسط اراذل و اوباش، به دلیل حضور زنان در میدان تحریر و در اجتماع تظاهرات عنوان کرده بودند، به شدت اعتراض داشتند. آنها پلاکاردهایی را در مخالفت با گفته عفیفی نماینده مذهبی مجلس موقت حکومت اسلامی مصر در دست داشتند، که در این هفته گفته بود؛” زنان از طریق اختلاط با مردان و حضور در مکان های ناامن، خود را در معرض حملات قرار می دهند.”

یک بانوی معترض چاقو در دست داشت و شعارهایی می داد برعلیه رئیس جمهور مصر، محمد مرسی و اعضای اخوان المسلمین به دلیل آزار و اذیت جنسی و خشونت علیه زنان در قاهره (رویترز)

یک بانوی معترض چاقو در دست داشت و شعارهایی می داد برعلیه رئیس جمهور مصر، محمد مرسی و اعضای اخوان المسلمین به دلیل آزار و اذیت جنسی و خشونت علیه زنان در قاهره (رویترز)

تفکیک جنسی زنان و خانه نشین کردن آنها

همین هشدار نماینده مسلمان مصر به زنان مبارز و توصیه به خانه نشین شدن و تفکیک جنسی آنان از مردان، پرده از چهره کریه سردمداران حکومت اسلامی مصر که پشتیبانان و سازمان دهندگان اصلی این جنایات بسیار وحشیانه و غیر انسانی هستند، کنار می زند. قابل ذکر است که حمله با چاقو به زنان مبارز و آزادی خواه ایران پس از به سرقت رفتن انقلاب، بویژه در تظاهرات مخالفت با حجاب اجباری و در مورد برخورد با زنان به اصطلاح بی حجاب یا بدحجاب، بوسیله لباس شخصی های متعصب تا سال ها رواج داشت.

اکنون نیز بسیاری از زنان و دختران دستگیر شده در اعتراضات و یا بوسیله مامورین گشت ارشاد مورد شکنجه و یا تجاوز جنسی قرار می گیرند و حتی به قتل می رسند. اسامی چون؛ دکتر زهرا بنی یعقوب، ترانه موسوی، زهرا کاظمی و الناز بابازاده و…، شاهدی بر وجود همین جنایات وحشیانه جنسی به دست مامورین مسلمان حکومتی، در ایران می باشد.

یک بانوی ایرانی شرح می دهد که چگونه در زندان سه حیوان قلدر به او یورش آورده پایش را شکستند و سپس ۵ بار به او تجاوز کردند

آغاز حکومت اسلامی یعنی آغاز خشونت علیه زنان

بنابر گزارش “جیهان حفیظ” از “شبکه اخبار راستین” همزمان با پیروزی انقلاب مصر از دوسال گذشته خشونت جنسی بر ضد زنان معترض در تظاهرات و گردهمایی های اعتراضی و انقلابی به شدت شروع شده است. “جیهان فاضل” هنرپیشه مصری که در تظاهرات حضور دارد چنین می گوید: “پیش از انقلاب اذیت و آزار زنان وجود داشت. اما آنچه ما امروز با آن مواجه هستیم تجاوزهای گروهی است. ۳۰، ۴۰ تا ۵۰ مرد با چاقو به زنان حمله می کنند این جنایت است.

در ماه گذشته تعداد این جنایت تجاوز گروهی مردان با چاقو و میله های آهنی و سلاح های تیغه دار به زنان بسیار شدت یافته است. تصاویر گرفته شده از این حمله ها گروه بیشمار مردان را نشان می دهد که با چاقو و میله های آهنی به زنان حمله کرده، آنان را لخت کرده و با چاقو و…به آنها تجاوز می کنند.

فعالین اجتماعی و گروه های حقوق بشری معتقدند که این جنایت های بسیار وحشیانه غیر انسانی با پشتیبانی، حمایت و برنامه ریزی حکومت اسلامی مصر و بوسیله وابستگان دولتی که ما در ایران به نام لباس شخصی ها می شناسیم انجام می گیرد. یکی دیگر از فعالین اجتماعی به نام “لبنا درویش” در اینباره می گوید؛” این اولین بار نیست که حکومت برای تهدید جنسی زنان به اراذل و اوباش متوسل شده، حتما همه شما ویدیو دختری با سوتین آبی را دیده اید که چگونه نیروهای انتظامی او را به روی زمین می کشیدند و در حال زدن او را در خیابان نیمه برهنه کرده بودند. این روش معمول است همانطور که در آن ویدیو دیده شد این نیروی ارتش بود.

همچنین همانطور که می دانید ارتش تستی برای زنانی که در تظاهرات دستگیر می کنند انجام داد به نام تست باکرگی، و زنان را پس از دستگیری برای باکرگی شان مورد معاینه قرار داد، که این عمل خود تجاوز محسوب می شود. پس همانطور که متوجه شدید، این روش آزار و جنایت های جنسی بر علیه زنان یک الگوی دولتی در حال اجرا می باشد”.

این ویدیو بیانگر تظاهرات و چالش قهرمانانه زنان مصری است. انقلاب زنانی که کمتر در جای دیگر جهان دیده شده است.

اراده آهنین شیر زنان مصری

یکی از تظاهر کنندگان که زنی محجبه است و صورت خود را نیز پوشانده. چاقوی بزرگی در دست دارد و با شهامت اظهار می کند؛ “من این چاقو را در دست گرفته ام که نشان دهم هیچکس نمیتواند ما را مجبور به خانه نشینی کند. هیچکس نمیتواند ما را با ترس مجبور به ماندن در خانه کند. ما مسلح خواهیم شد و از خودمان دفاع خواهیم کرد. و هر سگ وحشی که جرات نزدیک شدن به ما را داشته باشد من خودم او را تکه تکه خواهم کرد”.

او ادامه می دهد: ” این جنایت ها کاملا برنامه ریزی شده است.” سپس این شیر زن مصری روبنده خود را پایین می کشد و در حالی که صورتش در مقابل دوربین نمایان شده ادامه می دهد؛ ” این یک بیماری اجتماعی نمایان در کل جامعه است. این جنایت اکنون به صورت جنایت های سازمان یافته انجام می شود”.

در گوشه ای دیگر از میدان تحریر، زنان معترض فریاد می زدند:” ما زنان، مصر را آزاد خواهیم کرد”. بانوی دیگری که به شدت در حال بحث با مردی متعصب بود، دقایقی بعد در مصاحبه با خبرنگار گفت؛ آن مرد معتقد است که مورد تجاوز و اذیت و آزار قرار گرفتن زنان به شکل لباس شان بستگی دارد، و من نیز به زبان عربی و انگلیسی از خجالت او در آمدم و هر چه می توانستم در جواب او گفتم”.

در ادامه چنین می گوید؛” من به او گفتم آیا هیچکس لخت از خانه بیرون می آید؟. حتی هر نوع لباسی که یک دختر بپوشد، لخت که از خانه بیرون نمی آید. این برادران (اشاره به مردان گروه اخوان المسلمین دارد) از نظر مغزی مثل یک سگ (منظور سگی وحشی که به دنبال هر بوی شهوانی است) هستند. آنها این کارها را انجام می دهند که ما را خانه نشین کنند ولی ما هرگز خانه نشین نخواهیم شد.

کلام آخر

چندی پیش مسلمانان جهان با پخش چند دقیقه فیلم ویدیویی “بی گناهی مسلمانان” به تظاهراتی فراگیر و اعتراض و زد و خورد با نیروهای امنیتی و حتی کشتن افراد بی گناه پرداختند. جالب توجه است که چگونه همین مسلمانان در مقابل جنایات فجیع مسلمانان تندرو در مصر سکوت کرده ه اند و هیچ اعتراضی نمی کنند. اما اکنون، شاید بسیاری از منتقدین به دلیل ساخت این فیلم، در اعتراض به عمق جنایات مذهبیون در مصرو عمق فجایعی که به دست مسلمانان تندرو در مصر صورت میگیرد، پی برده باشند.

تندرو در مصر صورت میگیرد، پی برده باشند. یادآور می گردد که گروگان گیری دختران قبطی مسیحی و تجاوز گروهی مسلمانان به آنان برای گرویدن به اسلام!. امری بسیار رایج حتی در دوره حکومت سکولار قبلی مصر بود و بسیاری از مردم به بازگذاشتن دست مسلمانان تندرو و ناکارآمدی و بی تفاوتی رژیم گذشته در حکومت “حسنی مبارک” نیز برای رسیدگی به این جرایم و مجرمین مسلمان بودند.

 آزار جنسی و تجاوز به دختر مسیحی مصری برای اجبار او به پذیرفتن اسلام

یادآوری می شود که گروگان گیری دختران قبطی مسیحی و تجاوز گروهی مسلمانان به آنان برای گرویدن به اسلام!. امری بسیار رایج حتی در دوره حکومت سکولار قبلی مصر بود و بسیاری از مردم به بازگذاشتن دست مسلمانان تندرو و ناکارآمدی و بی تفاوتی رژیم گذشته در حکومت “حسنی مبارک” نیز برای رسیدگی به این جرایم و مجرمین معترض بودند.
نگارنده آرزو می کند که مردان آزادی خواه و دلاور مصر، چون مردان ایران در اوایل پیروزی انقلاب نباشند و بانوان را در این مبارزات آزادی خواهانه تنها نگذارند، که اگر چنین شود، آینه شوم سرنوشت مردان ایران نیز در انتظار آنان خواهد بود. در پایان قسمت کوتاهی از شعری را می نگارم که در سال گذشته برای حمایت از اعتراض عریان علیا ماجده المهدی دختر مبارز مصری سرودم و او نیز همراه با ترجمه انگلیسی در برگه فیسبوک خود آنرا اشتراک کرد. باشد که بی خردان مذهبی شهوت پرست، لختی بیندیشند!؛

…و این نشانه ای عریان است که بیندیشید
که ما نیز انسانی برابر، چون شما هستیم
و این سرزمین زیبای پر از فراز و نشیب و این زایندگی و لذت وصف ناشدنی و عریانی،
به ما و تنها به ما تعلق دارد
و ما آزادیم که آنرا به کسی که دوستش داریم ،
هدیه کنیم!…

بن مایه ها:

Egyptian women protest sexual assault as Washington’s rights envoy warns against impunity
Sexual Harassment of Women is State Sponsored Say Egyptian Women
Sexual assault in Tahrir: What it means, and how to stop it
Coptic Christian girl being sexually abused to make her convert to Islam
آزار جنسی و تجاوز به دختر مسیحی مصری برای مجبور کردنش به اسلام آوردن

  • OptionSam

    پیوستگی و همبستگی‌ جنبش آزادیخواهان و سکولار‌های مصری تا به امروز در
    برابر اسلامیست‌های وپسگرا و تمامیت خواه می‌‌تواند به این خاطر باشد، که
    در میان آنان به اندازه ایرانیان رهبران خود خواند ه  خائن، اپورتونیست،
    ملی‌ گداها  (ملی‌ مذهبی‌ها) وجود ندارد.
    نیاز به گفتن و یاد آوری
    است، پایداری که زنان ایرانی‌ از فردای پس از انقلاب سیاه و ننگین ۵۷ در یک
    نبرد نابرابر تا به امروز برای بدست آودن و نگهداری حقوق انسانی‌ خود به
    نمایش گذاشتند قابل ستایش است. و درست در همین زمان روشن اندیشان دروغین
    کشور ما دست در دست آخوندها در غمه مبارز در برابر امپریا لیسم آمریکا
    بودند!!
    ba sepas

     

    • ستار

      یک موضوع که میتوان به ان اشاره کرد اینست که اشخاصی که در پیش برد این سایت همکاری دارند در حقیقت افرادی مزدوری هستند که هیچ چیزی از انسانیت نمیدانند و به هر بهانه ای اقدام به تفرقه و نفاق در بین مردم این سرزمین میکنند!
      خداوندا این قوم را هدایت فرما اگر میشود و اگر نمیشود از روی زمین نیست و نابود بفرما!

      • مزدوری کار بیشرف هایی است که در خدمت رژیمند و به ملت ایران خیانت نمی کنند- کمی شرافت داشته باشید و درست حرف بزنیند- سهراب ارژنگ

  • زهراب ان رنگ(سهراب ارژنگ)

    توله پارسها دست به دامان اعرابی شدند که ملخ خور و سوسمار خور خطاب میکردند و میکنند تف به شرف نداشته تان

    • مستراب الدنگیان

      توله های کثیف پارس سگ

    • فرشید

      حالا تو چرا اینقدر حرص می‌خوری؟

  • OptionSam

    مسلمانان و تازیان در درازای تاریخ ننگین‌شان هیچ چیزی به جز درنده خویی،
    دزدی، جنایت، وحشت و پدفیلیسم (بچه بازی) در پروند‌شان نگاشته نشده.

  • Cadqoda

    صدبار گفتم کثافت کاری های افرادی رو که فقط در شناسنامه مسلمان هستند را به پای دین ننویسید این یک مغالطه بزرگ برای بدنام کردن دین است کجای دین گفته که به زنان تجاوز کنید تا اسلام بیاورند کجای دین گفته که زنان را اذیت و آزار دهید؟
    آیا تساوی همه جا درست است؟ آیا این درست است که پدر برای رعایت تساوی به فرزند دانشجوی خود همان مقدار پولی را دهد که به فرزند ده ساله خود میدهد؟؟؟ 

    • mihan dust

       شما و همانند های شما کار و حرفه تان همین است که ماله کشی و عوام فریبی کنید و این دین دروغین را که با دروغ و نیرنگ و زور و کشتار و ویرانگری و وحشت آفرینی توانسته بر سرزمین و مردم نگون بخت ما چیره شود به گونه ای خوش نما و خدایی نشان دهید. 

    • مهمان

      صدبا هم شما  گوه زیادى خوردى که  گفتى،تمام قران نوشته شده از کشتار و تجاوز هست،مردان کافر رو بکشید زنانشان رو هم مال خود کنید،کنیزى…..

  • OptionSam

    مزدور دروغگو، شما مسلمانها که تقیه کردن (دروغ‌ گفتن) از اصول دین تان است!

    سوره التوبة (۲۹)

    قَاتِلُواْ
    الَّذِینَ لاَ یؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْیوْمِ الآخِرِ وَلاَ یحَرِّمُونَ
    مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ یدِینُونَ دِینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِینَ
    أُوتُواْ الْکِتَابَ حَتَّى یعْطُواْ الْجِزْیةَ عَن یدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ

    « قتال کنید با اهل کتاب، آنهایی که به الله و روز رستاخیزاعتقاد
    ندارند … تا آنگاه که درحالت خواری و پستی جزیه بپردازند. »

    • میهمان

      اگه اینطور بود که تا حالا باید حکومت افراد زیادی را میکشت از جمله سهراب ارژنگ هارا
      ما در تاریخ میخوانیم که امامان شیعه (ع) با عالمان ادیان دیگر به بحث و گفت و گو میپرداختند نه اینکه آنهارا بکشند. برای اینکه فهمیده شود منظور از این آیه چست باید به تفاسیر مراجعه کرد از این آیات در قرآن زیاد وجود دارد که خود پیامبر و ائمه (ع) آنها را برای مردم تفسیر و توضیح داده اند و طبق گفته پیامبر برای فهمیدن قرآن باید به احادیث مراجعه کرد.

      • mihan dust

        صد ها سال است که چرندیاتی که در قرآن نوشته شده همواره به وسیله آدمهایی که خود را “عالم و مفسر” و همه چیز دان نامیده اند (دکان داران دین) تفسیر و شکافته و معنی و یا در حقیقت ماست مالی و ماله کشی میشود که چیزی جز چرند یات افزودن بر چرندیات نوشته شده پیشین نیست. کتابی که آنهم یک کتاب آسمانی و خدایی نتواند به زبان و فهم آدمیان درست و روشن سخن بگوید و نیاز به مفسر و تفسیر کننده دارد! آن کتاب به درد أشغالدانی میخورد و بس. شما و هما.نند های شما کار و حرفه تان همین است که ماله کشی و عوام فریبی کنید و این دین دروغین را که با دروغ و نیرنگ و زور و کشتار توانسته بر سرزمین ما چیره شود به گونه ای خوش نما و خدایی نشان دهید. آیا این چند روز زندگی این همه ارزش برایتان دارد؟

        • Cadqoda

          این که ما زبان قرآن را نمیفهمیم اشکال از قرآن نیست بلکه اشکال از خود ماست  اگر شما یک کتاب علمی را بدون خواندن پیش نیازهای آن بخوانی، و آنرا متوجه نشوی اشکال از آن کتاب است یا از شما؟؟؟؟؟
          برای فهمیدن قرآن نیاز به یک سری دانش های پایه ای است چون دانشهای پایه باعث می شود که فهم و درک ما از قرآن بیشتر شود، زیرا:
          قرآن ظاهری دارد که برای همه قابل فهم است به شرط اینکه دانشهای پایه را داشته باشند، اما قرآن باطنی دارد که برای همگان قابل فهم نیست. باطن مخصوص اهل بیت(ع) است واهل بیت(ع) هم راه را برای ما نشان دادند. گفتند اگر شما این دو شرط را داشته باشید می توانید راه به باطن پیدا کنید یکی رسوخ در علم و دوم هم طهارت باطنی است. خود قرآن بارهای این مطلب را تکرار و تأیید کرده که این کتاب را همه کس نمیفهمند و این کتاب تنها برای کسانی است که خواستار هدایت هستند و برای کسانی که پاکیزه و اهل علم هستند نه برای کسانی مه خود خواستار گمراهی بوده و به این گمراهیشان جهل مرکب دارند.

          • mihan dust

            آیا براستی این چیزهایی را که نوشته ای خودت هم به آنها باور داری و یا اینکه ما را گیرآورده ای؟
            کدخدا جان! هنگامیکه قرآن میگوید: “ای کسانی که ایمان آورده اید، بی ایمانانی را که نزد شما هستند بکشید تا در شما درشتی و خشونت را بیابند و بدانند که خدا با پرهیز کاران است” (آیه ۱۲۳ از سوره توبه). تو میگی که من به چه دانش پایه ای نیاز دارم تا این دستور روشن قرآن به مسلمان ها را بتوانم بفهمم؟ میگی نوشته های در قرآن همه رمزی هستند و کلید رمز تنها نزد آدمهای ویژه و یا از ما بهتران است؟ اگر پاسخ ات آری است پس چرا در هیچ جای قرآن نیامده که ای مردم برای اینکه بفهمید و بدانید که من چه میگویم شما به کار شناس ویژه و یا تفسیر کننده نوشته های من نیاز دارید؟  تو ودیگر دکان داران دین سد ها سال است که برای گریختن از دادن پاسخ رو راست به پرسش ها یی که همچنان بی پاسخ مانده اند در باره اسلام و قرآن، بسفسته و مغلطه کردن پناه میبرید و مردم بیچاره را با گفتن “تو دانش اش را نداری که زبان قرآن را بفهمی”  پی نخود سیاه میفرستید و خودتان را با این دست آویز و شگرد آسوده میکنید. بگفته دانشمند برجسته ای همچون زکریای رازی  که بر این باور بود که « دین، نمایندۀ جهان بینی و تفکری است که  از نادانی آغاز و به تاریک اندیشی پایان میگیرد»

          • Cadqoda

            این هم آیه از خود قرآن که جناب میهن دوست درخواست کرده بودند:
            وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ»، آل عمران آیه ۷
            «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ*فِی کِتَابٍ مَّکْنُونٍ*لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» سوره واقعه آیه ۷۷-۷۹
            البته شما به حرف من اکتفا نکن و خودت به آیه ها مراجعه کن وقتی خود قرآن میگه که همه ی افراد توانایی تأویل قرآنو ندارند چرا شما میگید نه؟نه تنها قرآن بلکه هر مطلب و کتاب علمی اینگونه است برای مثال من برای فهمیدن یک مطلب علمی که توانایی فهم آنرا ندارم باید ابتدا به کتابهایی که آنرا شرح و توضیح داده ام رجوع کنم و یا وقتی یک سخنی از یک شخصی میشنوم باید ببینم این حرف را کجا زده، مخاطبانش چه کسانی بوده اند، دلیلش چی بوده، قبل و بعد آن چه چیزی بودی و …اما متاسفانه امروزه بعضی افراد وقتی نقل قول میکنند این موارد را رعایت نمیکنند برای مثال همین آیه ای که شما فرمودید برای قتل مشرکان ممکن است برای افراد خاصی بوده باشد چون بسیاری از آیات قرآن منشأ و علت تأویل داشته اند برای مثال وقتی کفار پیامبر را وقتی فرزند پسر نداشت مسخره کردند سوره ی کوثر نازل شد.کار شما مانند این میماند که شخصی بگوید قرآن تنها دستور داده «بخورید و بیاشامید» فقط همین پس من میتوانم مال دزدی را بخورم مال غصبی را بخورم مال یتیم را بخورم، و … و هرکس گفت چرا این کار را میکنی؟ بگویم چون خود قرآن گفته بخورید و بیاشامید.عزیز من اگر اینطور باشد که هرکس خودش قرآن را، همانطور که میخواهد تفسیر کند، قرآن میشود کتاب فساد نه کتاب هدایت.
            تشکر از اینکه حرفایم را بدون دلیل قبول نکردی و سند و مدرک خواستی

        • Cadqoda

          این هم آیه از خود قرآن که جناب میهن دوست درخواست کرده بودند:

          وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ»، آل عمران آیه ۷

          «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ*فِی کِتَابٍ مَّکْنُونٍ*لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» سوره واقعه آیه ۷۷-۷۹

          البته شما به حرف من اکتفا نکن و خودت به آیه ها مراجعه کن وقتی خود قرآن میگه که همه ی افراد توانایی تأویل قرآنو ندارند چرا شما میگید نه؟
          نه تنها قرآن بلکه هر مطلب و کتاب علمی اینگونه است برای مثال من برای فهمیدن یک مطلب علمی که توانایی فهم آنرا ندارم باید ابتدا به کتابهایی که آنرا شرح و توضیح داده ام رجوع کنم و یا وقتی یک سخنی از یک شخصی میشنوم باید ببینم این حرف را کجا زده، مخاطبانش چه کسانی بوده اند، دلیلش چی بوده، قبل و بعد آن چه چیزی بودی و …
          اما متاسفانه امروزه بعضی افراد وقتی نقل قول میکنند این موارد را رعایت نمیکنند برای مثال همین آیه ای که شما فرمودید برای قتل مشرکان ممکن است برای افراد خاصی بوده باشد چون بسیاری از آیات قرآن منشأ و علت تأویل داشته اند برای مثال وقتی کفار پیامبر را وقتی فرزند پسر نداشت مسخره کردند سوره ی کوثر نازل شد.
          کار شما مانند این میماند که شخصی بگوید قرآن تنها دستور داده «بخورید و بیاشامید» فقط همین پس من میتوانم مال دزدی را بخورم مال غصبی را بخورم مال یتیم را بخورم، و … و هرکس گفت چرا این کار را میکنی؟ بگویم چون خود قرآن گفته بخورید و بیاشامید.
          عزیز من اگر اینطور باشد که هرکس خودش قرآن را، همانطور که میخواهد تفسیر کند، قرآن میشود کتاب فساد نه کتاب هدایت.

          تشکر از اینکه حرفایم را بدون دلیل قبول نکردی و سند و مدرک خواستی

          • mihan dust

             این پاسخی که دادی، پاسخ به پرسش من نبود. باز میگم،  در هیچ جای قرآن نیامده که ای مردم برای اینکه بفهمید و بدانید که من چه میگویم شما به کار شناس ویژه و یا تفسیر کننده نوشته های من نیاز دارید. این با آن نمونه ای که تو  آوردی یکسان نیست. همانگونه که پیشتر هم یادآور شدم سد ها سال است که این کار شما دکان داران دین است که داستان سرایی کنید و آنرا “حدیث” و یا روایت بنامید و با این ماله کشی ها، بگونه ای سر پوش بر روی گند آب اسلام کشتار گر بگزارید  بهر روی، یک چیز برای من از روز روشن تر است و آنهم اینست که پایه و سرچشمه همه عقب ماندگی ها اسلام است، و دست آورد این دین دروغین و خونبار، نادانی، خرد باخته گی، تاریک اندیشی و عقب ماندگی و سنگدلی است. اسلام دستاوردی مگرجنگ، خونریزی و چپاولگری نداشته و ندارد. دستور های  اسلام جدایی افکن، سرکوب گر و ناانسانی است و برهر سرزمینی که این پدیده شوم چیره شده، دست آورد اش  کنار گزاری مدارا، آزار و شکنجه و سازمان دهی  باندهای آدم کشی بوده  است. تنها راه رسیدن به آزادی راستین، بدور انداختن این دین دروغین و دستورهای ویرانگر آن است و این بر همه آزادیخواهان و انساندوستان است که اسلام را به مردم بشناسانند .
            پس بیایید بجای ماله کشی راستش  را در باره  اسلام بازگو کنیم.

          • Taboo shekan

            پس اینطور که شما میگید پس من این نتیجه رو میگیرم که این کتاب مخاطبش همه ی انسان ها نیست و به صورت کاتالوگی از زندگی محمد هست یعنی هرجا محمد نیاز داشته تا حرفی رو به مردم تحمیل کنه میگفته این حرف از سمت الله به من الهام شده و هیچ کسی هم حق اظهار نظر درمورد اون رو نداره درست نمیگم؟دلیل دیگه ای نداره کتاب هدایت انسان گروه خاصی که در زمان محمد بودن رو مورد خطاب قرار بده و الان در قرن ۲۱ ما از اون اطاعت کنیم چون این بیشتر مثل تاریخه تا کتاب هدایت ……

      • Behrooz-bruce

        حالا یه سهراب ارژنگ قسر در رفته اونم تو میخوای بکشی؟! نظرت راجع به ستار بهشتی ها چیه؟

      • Taboo shekan

         می کشت ،می کشه و خواهد کشت اگر حکومت اسلامی دستش به آقای سهراب ارژنگ میرسید مطمئن باش سه سوت تریبش رو میدادن با مارک های همیشگی :
        توهین به رهبری ، محاربه با خدا،توهین به اسلام و… خودت که بیشتر واردی .اسلام حکومتی همینه اگر در ایران سکولاریسم برقرار بشه و مردم بتونن نقد دین کنن مطمئن باش ۵سال بیشتر طول نمیکشه و اسلام نابود میشه می دونی چرا؟ چون انقدر پایش سست و استدلال هاش کشکه که بدرد خواب کردن بچه هم نمی خوره .
        درضمن قرآن اگر قرار باشه که کتاب خدا باشه باید اونقدر کامل باشه که با خوندنش به حقیقت پی ببری ولی ماله کشی های مفسران ۱۴۰۰ سال این ویروس رو زنده نگه داشت
        کسی که مفسره در واقع خودش رو از پیامبر و الله هم بالا تر میدونه که میاد میگه اینجا من بهتر فهمیدم منظور از این آیه چیه. مؤمن برادر چی صدات کنم اقتلو یعنی بگشید دیگه این چه معنی دیگه ای میتونه داشته باشه؟ داره یکم سعی کنید بفهمید .بده قرن ۲۱ ناسلامتی.

  • OptionSam

    سوره محمد آیه ۴

    فَإِذا

    لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا

    أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا

    فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِکَ وَلَوْ یَشَاء اللَّهُ

    لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَکِن لِّیَبْلُوَ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ وَالَّذِینَ

    قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.

    چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید.

    و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به

    منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم

    خدا. و اگر خدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به

    یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل

    نمیکند.
    ————————————————————————-
    سورهُ توبه آیه ۵ صفحه ۱۸۸
    فَإِذَا

    انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ

    وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ کُلَّ

    مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّکَاةَ

    فَخَلُّواْ سَبِیلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ.

    پس چون ماههای حرام به سر آمد  آنگاه مشرکان را هر جا یافتید به قتل رسانید.

    و آنها را دستگیر و محاصره کنید . و هر سو در کمین آنها باشید. چنانچه

    توبه کردند و نماز به پای داشتند و زکات دادند پس از آنها دست بدارید. که

    خدا آمرزنده و مهربان است.   
     

  • OptionSam

    الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ
    قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی
    تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ
    وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا
    إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا (نساء/۳۴ ) مردان قیم زنانند به دلیل آنکه الله برخى از ایشان را بر برخى برترى داده و  به دلیل آنکه از اموالشان نفقه می‌دهند،
    پس زنان درستکار فرمانبردار (شوهر) هستند به پاس آنچه الله  حفظ کرده
    اسرار را حفظ مى‏کنند و زنانى را که از نافرمانى آنان بیم دارید  پندشان
    دهید و  در خوابگاه‏ها از ایشان دورى کنید و  و آنها را بزنید، پس اگر شما
    را اطاعت کردند بر آنها هیچ مجویید که الله والاى بزرگ است.

    • میهمان

      به تفسیر مراجعه شود تا منظور آیه روشن گردد.

      • چرا مزاحم ما میشی؟ تفسیر دیگر چه حقه بازیه؟. از دهن آخوند بیشرف که ملتی را با حقه بازی تفسیر گمراه کرده حرف می زنی!. فراموش نکن هرچه قدر امثال شماها چوب آخوند شارلاتان را بیشتر به سینه بزنید و بخواهید به اصطلاح کار شکنی کنید، ما بیشتر و بیشتر در کار خودمان مصمم خواهیم بود. اگر نمی دانی قدری مطالعه کن. ما  ۳۵ سال است که مطالعه داریم- سهراب ارژنگ

        • Behrooz-bruce

          داداش سهراب این کدخدا  از اون جنس خوباشه! بذار ببینیم حرف حسابش چیه؟

        • Cadqoda

          که اینطور شما ۳۵ سال است که مطالعه داری!
          تا حالا به من برچسب آخوندی، مواجب بگیر نظام و … زدی چیزی نگفتم ولی بهتره بیشتر منو بشناسی تا ببینی مطالعه ی تو بیشتر بوده یا من

          من متولد سال ۵۹ تو شهر شیراز هستم ولی وقتی بدنیا آمدم مسلمان نبودم بلکه تا ۲۶ سالگی مسیحی بودم پدر و مادر من مسیحی بودند و مادرم ایرانی و پدرم اصالتا سوئیسی است و اقوام زیادی در شهر برن داریم.
          من بیشتر عمرم را در ایران زندگی کرده و در این کشور بزرگ شده ام و در ایران وارد دانشگاه شدم ولی دکترای روانشناسیمو از شهر برن گرفتم و اکنون نیز در ایران هستم.
          پدر من وارد کننده لوازم برقی و صوتی تصویری است و وضع مالی خوبی داریم.
          پدر و مادر من به دین مسیحیت تعصب خیلی زیادی داشتند و همیشه مراقب بودند چون در کشور اسلامی زندگی میکنیم به اسلام علاقه مند و گرایش پیدا نکنم چون این اتفاق قبلا برای خاله من نیز افتاده بود اما وقتی بزرگتر شدم و وارد دانشگاه گشتم و تا حدودی آزادی هایی برای فکر کردن یافتم و تءثیری که بعضی از دوستانم در دانشگاه روی من گذاشتند کم کم به اسلام علاقه مند گشتم وقتی خانواده ام از این موضوع اطلاع یافتند منو برای ادامه تحصیل به شهر برن فرستادند ولی من هنگام رفتن گفتم که حقانیت اسلام را برای شما ثابت خواهم کرد. من حدود ۶ سال در رابطه با اسلام و ادیان دیگر مطالعه دقیق و مفصل داشتم از قرآن بگیر تا کتب تاریخی و حدیثی و تفسیر و … تا جایی که بسیاری از کتابهای اسلامی را که حتی مسلمانان یکبار هم در زندگیشان مطالعه نکرده اند را، خوانده ام.
          علاوه بر اینکه اکنون خودم یک مسلمان هستم، خانواده ام هم مسلمان شده اند هرچند در ابتدا مرا ترد کرده و حدود یک سالی را با من رابطه نداشتند ولی بالآخره با دلایل منطقی و محکم توانستم آنهارا مسلمان کنم.
          من بسیاری از حرف هایی را که در این سایت و جاهای دیگر در رابطه با اسلام زده میشود، قبلا در کتابهای خود مسلمانان خوانده ام و برایم تازگی ندارد و بسیاری از آنهارا خود امامان شیعه مطرح کرده و پاسخ داده اند، ولی متأسفانه مسلمانان ایران حتی یک بار هم کتابهای خود را نخوانده اند و بخاطر همین با ایجاد چند سوال توسط افراد سودجو و عقده ای سریع اسلام خود را از دست میدهند.
          من هم با بعضی از حرف های شما در رابطه با سیاست های اشتباه ایران و آخوندا همفکر و موافق هستم و این را قبول دارم که هر انسانی چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان ممکن است اشتباه کند و رهبر ایران هم از این قانون مستثنی نیست اما این دلیل نمیشود که من او را آنچنان که شما معرفی میکنید قبول داشته باشم. او برای من یک شخص دانشمند و بزرگوار است هر چند من نیز انتقادهایی به بعضی از عملکردهای ایشان دارم، ولی به این مطلب نیز توجه دارم که ممکن است ایشان به خیلی از انتقادات من پاسخ منطقی داشته باشد و انتقادات من اصلا وارد نباشند. و این افراد بیسواد و بی منطق هستند که همیشه گمان میکنند حرف ها و ایراهایشان صد درصد درست و بدون پاسخ است، ولی من هرگز این فکر را نکرده و نخواهم کرد.
          از آنجا که رشته تحصیلی من روانشناسی بود در رابطه با مردم بسیاری از کشورها حتی حکومتها و دولت های حاکم بر آن کشور مطالعه داشته ام ولی همین جا اعتراف میکنم که هیچ شخصی نمی تواند بهتر از یک مسلمان واقعی باشد تاکید میکنم مسلمان و اقعی نه مسلمان شناسنامه ای و اکنون نیز در کل دنیا رهبری به شجاعت، عدالت و درایت رهبر ایران سراغ ندارم.
          من هیچ دینی در دنیا مظلوم تر از اسلام سراغ ندارم چون هم از طرف دشمنانش ضربه میخورد و هم از طرف مسلمانان شناسنامه ای چرا دشمنان این دین ندانم کاری این افراد را به پای اسلام مینویسند همان طور که در این سایت نیز مشاهده میشود.

          • Taboo shekan

             احمدی نژاد هم دکترا داره مدرک گرایی دلیل بر سواد نیست وقتی ما داریم از توی قرآن براتون مدرک میاریم بعد شما میگید قرآن رو بریز دور ببین آخونده چی میگه معلوم میشه اون مدرک رو باید بذارید در کوزه آبشو بخورید درضمن این رو یاد آور بشم خردمندی به سن و سال و مدرک و سواد بستگی نداره چون شما میتونید شغل شریف کشاورزی رو داشته باشید و خردمند باشید یا مثل شما تحصیل کرده و بازیچه دست آخوند! براتون جدا متاسفم

      • Taboo shekan

         قبلا هم گفتم کسی که میاد تفسیر میکنه خودش رو از الله بالا تر میدونه و میاد میگه اینجا من از الله بیشتر میفهمیدم و منظور قرآن اون چیزی نیست که در معنی نوشته آخه جناب کدخدا این چه کتابیه که هر سوره ش هزارتا ماله کشی لازم داره بعد اشمس رو گذاشتن کتاب هدایت بشریت. اصلا معنی قران رو میدونی یعنی چی؟ یعنی شیوا و خواندنی . من مثل بقیه به مشا توهین نمیکنم خواهش میکنم یکم رو حرفام فکر کنید و شعور و عقلتون رو دست این شیادان دین فروش ندید.

  • میهمان

    واقعا باعث ننگ و شرمه که یک ایرانی بگه من مسلمانم ! مگه غیر از اینه که لشکریان جنایتکار و کثیف اسلام به زور شمشیر و قتل و غارت و تجاوز اسلام کثیف و ضد بشری را به سرزمین ما تحمیل کردند ! 
    دردناکتر اینکه بارگاه و امامزاده (حیوان زاده ) این جانیان را هم بنا کردهایم ! واقعا باعث بسی شرمساری است این حیوانات به زنان ما تجاوز کردند و نسلی را به عنوان سید و سیده (حرامزاده ) پس انداختند که امروز سنگ اسلام کثیف را به سینه می زنند . اینها باید این ننک سید و سیده را از شناسنامه خود پاک کنند (نقل از دکتر اوستا )

  • Velayat 313

    واقعا چه دلیل و مدرک محکمی: فیلم آزار جنسی دختر مسیحی مصری برای اسلام آوردن 

    همین آلان هزاران هزار فیلم تجاوز تو اینترنت است شما بیا این عبارتو زیر هر کدومشون قرار بده و برای اثبات ادعای خودت ازشون استفاده کن ما هم که هالو تشریف داریم.

  • zia

    این نوشته من در پاسخ به نوشته اخیر Cadqoda است.  Cadqoda، من کاری به دین تو و خانواده تو ندارم. متاسفانه ادعا میکنی‌ که آدم با مطالعه هستی‌ و تحصیلات بالا داری. چطور ممکن است انسان تحصیلات بالا داشته باشد و چنین مزخرفاتی را بنویسد. چطور ممکن است که یک فرد با تحصیلات بالا خامنه‌ای را یک شخص دانشمند قلمداد بکند؛ خامنه‌ای در طول زندگی‌ ننگینش حتی یک کتاب هم ننوشته. من قول به تو میدهم که ایشان حتی سه تا کتاب را هم به آخر نرسانده باشد. اینها نقل قول هایی است که نزدیکان او ابراز کرده اند. چطور یک آدم تحصیل کرده یک شخص بیسوادی که معلوماتش در حد مدارس فیضیه و حتی کمتر از دیپلم هست را دانشمند به حساب میاورد. به سخنرانیهای او در مدت ولایت وقیحش گوش بده برای نمونه یک بار نقل قول از بزرگان و دانشمندان تاریخ نمیکند و حتی یک بار شعر از شعرای بزرگ ایران نقل نکرده است. به علاوه چه بزرگواری شما در خامنه‌ای دیده اید که او را بزرگوار هم خطاب میکنی‌، یک نمونه از بزرگواری او را نام ببر!! حس کینه توزی و انتقام جوئی او، اعدام‌های بیشمار که در حقیقت خواست خود او است، زندانی کردن ازدیخواهان، و یا در حصر خانگی قرار دادن یاران سابق خودش، حالا از دزدیهایش و باجگیری‌هایش بگذریم؛ کدامیک از این خصوصیات بزرگواری او را بیان می‌کند؟! آدم واقعا حالت تهوع بهش دست میده که تو یک انسان زبون و بیکفایت و بزدل را شجاع و با عدالت مینامی. این شخص جرات این را ندارد که از گذشته و کارنامه ننگینش، از دزدیدن رای مردم توسط خودش و فرزند ناخلفش پوزش خواهی‌ بکند و زندانیان سیاسی بیگناه ما را آزاد کند. Cadqoda واقعا ننگ بر تو که چنین انسان بی‌سواد و فاسد و جنایتکار را دانشمند، بزرگوار، شجاع و عادل قلمداد میکنی‌. من شکی ندارم که یا تو یک مزدور خائن وابسته به رژیم هستی‌ و یا یک آدم بسیار کودن و هالو!!! یک شخص تحصیل کرده و با مطالعه به هیچوجه طرفداری از این رژیم و رهبر خونخوارش نمیکند.

  • احمد

    در پاسخ به ضیاء: چقدر خوب این اقای کدخدا موضوع مظلومیت اسلام و مسلمانان حقیقی را مطرح کردند. شما اقای خامنه ای را نمیشناسی و مطالبی هم که از بی مطالعه ای ایشان نوشتی نشان دهنده موضوع است. عالمان و سیاستمداران زیادی با ایشان مراوده و مباحثه داشته اند و  اکثراً به وسعت علم و اطلاعات ایشان معترف هستند و این مطلب به راحتی از طریق نت قابل پیگیری است. در همین کنفرانس کشورهای غیر متعهد رییس جمهور هند که خود فرد عالم و مطلعی است پس از برگشت به کشورش صحبت های بسیار جالبی از تسلط ایشان به موضوعات مختلف و حتی در مباحث تخصصی هند داشت و بسیاری موارد دیگر که فقط باعث طولانی شدن مطلب خواهد شد و خودتان می توانید پیگیر شوید. تعصب و دشمنی مانع از داوری صجیج می شود چیزی که خیلی ها!!! گرفتار ان هستند و هم کدخدا درست گفته که خیلی از تایید های اینجا ناشی از عدم اگاهی و شناخت از دین و حتی دنیا است. مثلاً در مورد این فیلم یک تحقیق کوچک روی نت بفرمایید متوجه می شوید که موضوع کاملاً برعکس است و این خانم یک مسیحی قبطی مسلمان شده است که از طرف هم کیشان خود مورد ازار قرار می گیرد. صدای  ان را هم به همین دلیل قطع کرده اند ولی  مطلب جامعی در مورد ان روی اینترنت هست. مطالعه برادر ! به وجدان خودت مراجعه کن ببین شما که تازه خودت را بی اطلاع نشان نمی دهی روزی چقدر اهل مطالعه ای (منظورم اخبار نیست اقا!).

    • Zia

      آقای احمد، شماهائی که طرفداری از خامنه‌ای می‌کنید، هیچکدام ایمان به حرفتان ندارید و من قول میدهم که ۹۵ در صد از شماها به خاطر منافع شخصی‌ و پول تو جیبی‌ از او طرفداری می‌کنید، و ۵ در صد بقیه به احتمال زیاد کور کورانه از او جانبداری میکنند؛ که این ۵ در صد از زمره بی‌سواد‌ترین طبقه را تشکیل میدهند. شما و آقای Cadqoda جزو آن ۵ در صد نمیتوانید باشید و حتما جزو ۹۵ در صد؛ یعنی مزدوران رژیم هستید. چطور یک انسان عاقل و بالغ و با سواد نمیتواند اوضاع کنونی ایران؛ معضلات اجتماعی، اوضاع بد سیاسی، فرهنگی‌، و اقتصادی را ببیند و همچنان طرفدار این رژیم و رهبر آن باشد. شما چطور نمیتوانید ببینید که تمام بدبختیها و مشکلات ملت و مملکت ایران در نتیجه سیاستهای غلط و دیکتاتوری خود شخص خامنه‌ای است. من به آقای Cadqoda این را گفتم و به شما هم می‌گویم بروید تاریخ ایران را خوب بخوانید؛ شما شخصی‌ به بی‌ کفایتی و منفعت جوئی آقای خامنه‌ای در تاریخ پیدا نخواهید کرد. من اهل بلوف کردن و از خود ستایش کردن نیستم ولی‌ در مورد تاریخ ایران مطالعاتم بسیار عمیق بوده است. خامنه‌ای به هیچوجه حبّ وطن ندارد و به تاریخ شکوفای ما قبل از حمله تازیان به ایران اعتقاد ندارد و کسی‌ که حبّ وطن ندارد انسانش نباید خواند.

      • Cadqoda

        انسان باید برای انتقاد یک مطلب و یک شخص، باید با نگاه بی طرفانه به او نگاه کند این طور نباشد که کینه ها و تعصبات موجب شود تنها نیمه خالی لیوان را ببیند.
        اگر انصاف را رعایت کنیم من هرگز نگفتم که آقای خامنه ای تا حال اشتباه نکرده است، خود ایشان هم اینچنین ادعایی ندارد.
        ملاک با سواد بود چیست؟ چه کسی گفته است است هرکس در حوزه درس خواند با سواد است و توانایی اداره یک مملکت را دارد؟ آیا با سوادی به این است که یک شخص مثلا داشنمند ریاضی با فیزیک باشد؟
        چه بسا یک شخص دیپلمه بتواند یک کشور را بهتر از یک داشنمند فیزیک اداره کند.
        آقای خامنه به اعتراف دوست دشمن یک از باهوش ترین و سیاست مند ترین و باسواد ترین افراد دنیا است.
        منظورتان از اعتقاد به تاریخ ما قبل حمله تازیان به ایران چیست؟ آیا اعتقاد به آن تارخ، ملاک شما برای حب وطن دانستن یک شخص است و مشکلتان با آقای خامنه بر سر این مطلب است؟ چه بسیار پادشاهانی در ایران بودند که به تایخ ماقبل اعتقاد داشتن ولی در اداره مملکت بی عرضه ترین افراد بودند و خاک ایران یکی پس دیگر به عنوان باج به کشور های همسایه خود دادن، پس طبق مبنای شما اینچنین رهبری خوب است ولی خامنه ای بد.

        • Taboo shekan

           سواد درمورد شخص اول یک کشور منظور سواد سیاسی و فرهنگی اون فرد هست وقتی خامنه ای توی سخنرانی میاد میگه ایران روشنترین کشور منطقه و دموکرات ترین کشور هست پس یا ایشون از سیاست چیزی سرش نمیشه یا داره دروغ تحویل مردم میده اگه راست میگید که اسلام و ولایت فقیه حرف حق میزنه پس چرا به مردم این فرصت رو نمیدید که وقتی شما دارید مرگ بر این مرگ بر اون میکنید بیان و حرف خودشون رو بزنن بدون این که زندانی بشن شکنجه بشن و کشته بشن؟ اگه راست میگید قضیه ی سال ۸۸ چی بود اون موقع فقط حرف مردم این بود “رای من کو؟” شما با اونا چی کار کردید؟ لطفا از چیزی دم بزنید که زودی گندش در نیاد ما گوسفند نیستیم اشتباه گرفتی

  • Zia

    Cadqoda آیا نگاه تو نسبت به خامنه‌ای و رژیم جمهوری اسلامی بیطرفانه است؟ این تو هستی‌ که سنگ این رژیم و رهبر فاسدش را به سینه میزنی، این تو هستی‌ که تعصب به خرج میدهی و منطق را نمیخواهی بپذیری که این رژیم باعث و بانی‌ تمام گرفتاریهای مردم شده است و خود شخص خامنه‌ای مسول اصلی‌ بیچارگیهای ملت گرفتار ایران میباشد. در حالیکه خامنه‌ای به تنهایی نزدیک به ۷۰ بیلیون دلار پول نقد دارد و در کشورهای بیگانه از جمله سوریه، سوئیس، ژاپن، و خیلی‌ از کشورهای غربی سرمایه گذاری کرده است. حالا بگذریم از کلکسیون‌های پیپ او، جواهرات خصوصی ‌اش، و تعداد اسب هایی که در تملک خود دارد. این همه ثروت تنها متعلق به خود ایشان است. هر کدام از اعضای خانواده او نیز دارای ثروتهای بیلیون دلاری هستند. این سرمایه‌ها هیچکدام در بانک های مملکت سرمایه گذاری نشده که لااقل در داخل مملکت به چرخش در بیاید و کمکی‌ کند به اقتصاد کشور. خواهش می‌کنم برو تحقیق بکن که در یابی‌ آیا این گفته‌های من درست است یا نه. چرا شخصی‌ که خود را رهبر مسلمانان جهان و یا نائب امام زمان میداند، و اخیرا هم بادمجان دور قابچیهای اطرافش او را نائب خدا نیز می‌نامند، چرا چنین فردی باید اینهمه ثروت داشته باشد که حتی به عقل هم نمی‌گنجد در حالیکه اقتصاد ایران فلج شده، گرانی و تورم و فساد و گرسنگی دارد بیداد می‌کند. از طرف دیگر با وقاحت کامل رای مردم را می‌دزدد و یک شخص روانی‌ و دلقک را که هیچگونه سواد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌ در دنیای مدرن را ندارد خود به انتصاب در میاورد که الان همین رئیس جمهور دودی شده به چشم خود رهبر. اینها شمه ای از حرکات این مرد میباشد که او را بی‌ عرضه‌ترین فرد تاریخ و در عین حال از لحاظ دزدی او را شهره آفاق مینماید. البته لازم به توضیح است که بنده نسبت به خاک سرزمینم، یعنی ایران عزیزمان تعصب دارم و هر وجب خاک مملکتم را میپرستم که الان توسط این رژیم و بخصوص آخوندها به تجزیه شدن تهدید شده است. قول به شما میدهم که این آخوندها بودند که برای اولین بار صحبت از تجزیه طلبی را به میان آورده اند.
    در مورد اینکه سواد چیست تو درست میگویی، هر کسی‌ در رشته مورد نظر خود میتواند ابراز موجودیت و سواد بکند؛ یک استاد خوب علوم ریاضی‌ باید علاوه بر تسلط کامل داشتن به رشته تخصصی خودش باید به تمام فوت و فنّ و تکنیک‌های این علم نیز آشنایی داشته باشد و همچنین او باید آگاهی‌ داشته باشد که چه تحقیقاتی‌ و چه اعمال کاربردی در مورد رشته ‌اش در دنیای مدرن به انجام رسیده است. به همین ترتیب یک شخصی‌ که ادعای رهبری یک کشور را می‌کند باید به اندازه کافی در مورد اقتصاد و سیاست کشورش و همچنین کشورهای مدرن و پیشرفته جهان اطلاعات داشته باشد. مهم‌تر از همه اینها، یک رهبر باید کشورش را دوست داشته باشد، مردمی باشد و انتقاد پذیر، نه اینکه وقتی‌ مردم به او انتقاد میکنند و یا از او طلب رأیشان را میکنند او در نماز جمعه ظاهر شود و دستور قتل مردم را بدهد و یا تعداد زیادی از آنان را در زندان‌های مخوف قرون وسطأی بدون محاکمه محبوس کند. یک رهبر خوب باید مسولیت پذیر باشد و اگر اشتباهی از او سر میزند به اندازه کافی شجاعت داشته باشد که از مردمش پوزش بخواهد و دیگر این اشتباه را تکرار نکند. شما خود میدانید که خامنه‌ای فاقد تمام خصوصیات خوب یک رهبر است. به علاوه، یک رهبر باید انسان‌های پاک و صادق و با لیاقت را به کار بگمارد. شما نگاه کنید به اطرافیان خامنه‌ای: جنتی، احمد خاتمی، مصباح یزدی معلوم الحال، برادران لاریجانی، احمدی‌نژاد (که البته ایشان از کمپ خامنه‌ای جدا شده ولی‌ به فکر منافع شخصی‌ است)، حداد عادل، ولایتی، نقدی، احمدی مقدم، رادان، فیروزآبادی، جعفری، و خیلی‌ از انسان‌های بیکفایت دیگر که همگی‌ دستمال بدست مطیع اوامر دیکتاتور و فاقد هر گونه اراده و شهامت و قاطعیت میباشند.
    در مورد حبّ وطن، باید تذکر دهم که اعتقاد داشتن به تاریخ ایران قبل از حمله تازیان تنها شرط کافی برای وطن پرستی نیست ولی‌ شرط لازم است یعنی اگر شخصی‌ به تاریخ ایران قبل از حمله اعراب، موقعی که ایران مهد تمدن و عظمت بود اعتقاد نداشته باشد، ایرانی‌ نیست. البته من به هیچوجه خسرو پرویز را تأیید نمیکنم و معتقدم که او و مغان فاسد زرتشتی (نه دین زرتشت) در بار او بودند که باعث انحطاط سلسله ساسانی شد. در مورد اینکه ما پادشاهانی داشتیم که به تاریخ ماقبل حمله تازیان ولی‌ لیاقت پادشاهی نداشتند؛ بله ما شاه سلطان حسین، فتحعلی شا و محمد علیشاه و احمد شاه داشتیم که‌ای بسا تاریخ ایران قبل از حمله تازیان را قبول داشتند ولی‌ بی‌ عرضه و واقعا باعث ننگ ایران بودند، آقای خامنه‌ای هم در زمره‌ همین رهبران است. از طرفی‌ بعد از حمله اعراب به ایران ما رهبرانی داشتیم که از افتخارات تاریخ ما هستند همچون امیر کبیر، رضا شاه کبیر، و مصدق. من محمد رضا شاه را هم رهبری به مراتب بهتر از تک تک رهبران جمهوری اسلامی میدانم. اگر او در مقابل خرافه پرستان و آخوندهای ارتجاعی قاطعیت بیشتری نشان میداد و سلب آزادی قلم و بیان را نمیکرد او هم از افتخارات بزرگ تاریخ ما میشد. 
    مشکل من با خامنه‌ای تنها نداشتن حبّ به وطن نیست، اعمال او نیز میباشد؛ علاوه بر فقدان معلومات و خصوصیات خوب رهبری که در بالا به آنها اشاره شد، جنایاتی را که او انجام داده است؛ از قتلهای زنجیره‌ای بگیر تا ادمکشیهای سال ۸۸، تا اعدامهای بدون محاکمه و در ملا عام. آقای Cadqoda، آیا وجدان شما از اینهمه جنایات قرون وسطائی به درد نمیاید. آیا وجدان شما به درد نمی‌آید که هموطنت ستار بهشتی‌ را که یک کارگر ساده و نون بیار خانه ‌اش بود را زیر شکنجه از بین بردند. آیا وجدان شما به درد نمی‌آید که هموطنت ترانه موسوی توسط حسین طائب به آن طرز فجیع بعد از تجاوز به قتل رسید. آیا وجدان شما به درد نمی‌آید که خواهران و برادران تو را در سال ۸۸ در خیابانها بطور د د منشانه به قتل رساندند. آیا وجدان شما به درد نمی‌آید که پولهای مردم و خزانه ملی‌ ما یا در جیب آقای خامنه‌ای و یاران میرود و یا به کشورهایی همچون سوریه و لبنان و فلسطین، در حالیکه دختران هموطن ما در خیابانها به ناچار برای امرار معاش تن‌ فروشی میکنند و خیلی‌ از همنوعان ما به اعتیاد رو آورده اند. این‌ها همه برادران و خواهران وطنی ما هستند.
    من تا حتی‌الامکان به سوالات تو پاسخ دادم، امیدوارم که در نوشته بعدی ات قدری اظهار ندامت بکنی‌ از طرفداری بی‌ منطقت از خامنه‌ای و رژیم جمهوری اسلامی.

  • Hassan_hosseiny

    شاسکول خان زاین طرف تاریخ هفت هزار ساله مردم نجیب ایران را به سخره میگیری که باپیروی از اعرابه تازی  به یغما رفت حال با قرار دادن یک کشور عربی  به عنوان سنبل مارا به پیروی و یاد گیری از انها دعوت میکنی عقب افتاده گرامی لطفا حرف از ازادی ودمکراسی نزن که شما با این  کلمات هیچ اشنایتی ندارید..