با خدمات و فعالیت های بنیاد برومند آشنا شوید ۰

عبدالرحمن برومند را بهتر بشناسیم

عبدالرحمن برومند در سال ۱۳۰۶ در روستای ” گز” از دهستان ” برخوار ” اصفهان چشم به جهان گشود. پس از پایان تحصیل دبیرستانی، در دانشگاه تهران رشته حقوق قضایی را به اتمام رسانید و دکترای حقوق را از دانشگاه ژنو  در سال ۱۳۳۵ دریافت نمود.  عبدالرحمن برومند در سال ۱۳۵۶ بار دیگر جبهه ملٌی به فعالیت و تجدید سازمان جبهه ملٌی پرداخت و  به عضویت شورای مرکزی برگزیده شد.

دوستی و همکاری برومند با شاپور بختیار از سنگر و پس از کودتای ۲۸ مرداد آغاز شد و بی شائبه بیش از سی سال تا به هنگام کشته شدنش به دست دژخیمان رژیم ادامه یافت. وی در سختی ها، مصایب و محرومیٌت ها یار وفادار بختیار بود.

عبدالرحمن برومند سمبل میهن پرستی و یار دیرین بختیار که به دست جنایتکاران رژیم ضد بشری حاکم بر ایران کشته شد.

عبدالرحمن برومند سمبل میهن پرستی و یار دیرین بختیار که به دست جنایتکاران رژیم ضد بشری حاکم بر ایران کشته شد.

نماینده بختیار در گفتگو با خمینی

در بهمن ماه ۱۳۵۷ برومند از سوی بختیار به فرانسه فرستاده شد تا مقدمات ملاقات بختیار و خمینی را فراهم سازد. این ملاقات هرگز صورت نگرفت زیرا خمینی آن را مشروط به استعفای بختیار از مقام نخست وزیری کرده بود. شرطی که برای بختیار پذیرفتنی نبود چون وی به عنوان نخست وزیر دیدار با خمینی را لازم می دانست نه به عنوان یک شهروند عادی.

پایان زندگی عبدالرحمن برومند

هنگام سقوط دولت بختیار برومند در پاریس بود. با ورود بختیار به پاریس در مرداد ماه ۱۳۵۸ دو یار دیرین دست در دست هم مبارزه را آغاز کردند. برومند آپارتمان شخصی خود را در اختیار بختیار گذاشت. این همان آپارتمانی بود که در ۲۵ تیر ماه ۱۳۵۹ مورد حمله انیس نقاش، تروریست لبنانی که در استخدام دولت جمهوری اسلامی بود، و همکارانش قرار گرفت.

انیس نقاش مأموریت داشت دکتر بختیار را، که در آن زمان از محبوبیت بی سابقه ای در ایران برخوردار بود، به قتل برساند. در این حمله یک پلیس ویک بانویی که همسایه دکتر بختیار بود به قتل رسیدند.

عبدالرحمن برومند را باید یکی از شرف ترین سیاستمداران ایرانی در تاریخ معاصر دانست، مرد بزرگی که در طوفان انقلاب، به مدد بختیار آمد و در کنار او ایستاد.

این مرد بزرگ، در پاریس به دست تروریست های رژیم جمهوری اسلامی کشته شد، اما نام او، غیر از اینکه یادآور وجود سیاستمداران با شرف و آزاده است، چیز دیگری را نیز به ذهن ما می آورد.

این ویدیو استقبال امت خردباخته و قاتل پرور ایران از علی وکیلی قاتل دکتر بختیار و عبدالرحمن برومند را نشان می دهد. ببینید و با بی خردی ملت ما بیشتر آشنا شوید.

در ستایش بنیاد عبدالرحمن برومند

لادن و لاله دختران دکتر برومند، قریب دوازده سال پیش قدم به میدان گذاردند و با ایجاد بنیاد عبدالرحمن برومند، یکی از اولین مراکز ایرانی برای اعتلای حقوق بشر را بنا نهادند. اولین کار مهم بنیاد برومند، برگزاری دادگاه نمادین درباره کشتار سال ۶۷ باشد، کشتاری که در آن هزاران زندانی سیاسی کشته شدند و برای اولین بار، به شکل گسترده و مستند، به آن رداخته شد.

شاید پر بی راه نباشد، اگر بگوییم که چنین عمل با ارزشی، زنگ خطر را برای مقامات جمهوری اسلامی به صدا درآورد که چنین اعمالی، ثبت می شود و مورد بررسی قرار می گیرد و امکان این را ندارند که بر روی آن سرپوش بگذارند.

اگر منصفانه نگاه کنیم، چنین دادگاه نمادین و با ارزشی، جلوی تکرار بسیاری از اشتباهات مشابه را گرفته است.

این اولین قدم از فعالیت آنها بوده است، صد ها گزارش و ریپورت که در مراکز بین المللی، چون سازمان ملل مورد استناد قرار گرفته، بخشی از زحمات این بنیاد است.

باید به لاله و لادن برومند تبریک گفت، به آنها درود فرستاد.

این صفحه وبسایت بنیاد برومند است، در همان صفحه نیز، می توانید اکانت پی پال آنها را ببینید، اگر توانایی دارید، لطفا از کمک مالی به این بنیاد دریغ نفرمایید.
http://www.iranrights.org/english/support.php

همچنین به صفحه بنیاد در فیسبوک بپیوندید
https://www.facebook.com/iranrights

گزارش درباره کشتار ۶۷
http://www.iranrights.org/english/attachments/doc_3518.pdf

این ویدیو نشستی است در بررسی جنایات گسترده رژیم در سال ۱۳۶۷ که چندین هزار نفر را در زندان ها به دار آویختند.