پاپ فرانسیس، سرشار از دوستی و انسانیت، و مظهر فروتنی و مردم داری ۶

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که تلاش می کند انسانی فداکار، فروتن، و با محبت بوده و راه عیسی مسیح را دنبال و پیروی کند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که تلاش می کند انسانی فداکار، فروتن، و با محبت بوده و راه عیسی مسیح را دنبال و پیروی کند.

بیوگرافی پاپ فرانسیس

نخستین پاپ از آمریکا، خورخ ماریو برگوگلیو ۷۶ساله Jorge Mario Bergoglio از آرژانتین است که نام پاپ فرانسیس را برای خود برگزیده است. او در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۳۶ در یک خانواده مهاجر ایتالیایی، در شهر بوئنوس آیرس چشم به جهان گشود. گرچه فرانسیس نخست در رشته تکنیسین شیمی تحصیل نموده و آغاز به کار نمود، ولیکن به زودی تغییر جهت داده راه کلیسا و روحانیت آن را در پیش گرفت. او در سال ۱۹۶۳ در رشته علوم انسانی از شیلی فارغ التحصیل شد و از سال ۱۹۶۴ به تدریس ادبیات و فلسفه پرداخت.

زندگی بی آلایش فرانسیس

گذشته فرانسیس سرشار از سادگی و همدردی با مردم محروم اجتماع بوده است. او همیشه می گفت: ” مردم ما مستمند و فقیرند. منهم یکی از آنها هستم..” این حرفی است که پاپ در گذشته و حال همواره تکرار کرده و می کند. او در آپارتمان کوچکی زندگی می کرد و خوراک خود را خودش می پخت. او همیشه پدران روحانی دیگر را پند می داد که بر همه ترحم و دوستی داشته باشند و درهای خانه و اداره خود را بر روی دیگران باز نگاه دارند.

ویژگی های پاپ فرانسیس

پاپ بزرگ به راستی حکمران و سلطان بی رقیب و قدرتمندی است که بر قلب و روح بیش از یک میلیارد جمعیت جهان حکومت می کند. از نظر درآمد و روش زندگی نیز نه تنها پاپ بزرگ بلکه کاردینال ها و دیگر گروههای روحانی در کلیساها و یا واتیکان در ایتالیا، از بهترین امکانات زندگی و آرامش برخوردارند. به جرأت می توان گفت که هرکدام از این افراد وابسته به کلیسا مانند حاکم و فرمانروای با اختیار زیاد می باشند.

پاپ حتی ناباوران و آنهایی که وجود خدا را انکار می کنند، مورد محبت و دوستی قرار داد و در حقیقت آنان را به رسمیت شناخت در این تصویر رئیس گروه ناباوران اوروگوئه  خوزه موجیکا , Jose Mujica دیده می شود که با پاپ همدیگر رادر آغوش گرفته اند.

پاپ حتی ناباوران و آنهایی که وجود خدا را انکار می کنند، مورد محبت و دوستی قرار داد و در حقیقت آنان را به رسمیت شناخت در این تصویر رئیس گروه ناباوران اوروگوئه خوزه موجیکا , Jose Mujica دیده می شود که با پاپ همدیگر رادر آغوش گرفته اند.

ولی پاپ فرانسیس بر خلاف پاپ های قدرتمند و یکه تاز گذشته، همواره بسیار ساده و بی آلایش زندگی کرده، و خود را به آسانی در اختیار نیازمندان و مراجعه کنندگان قرار داده و پاسخگوی پرسش و نامه های آنان بوده است. ویژگی هایی که در این پاپ وجود دارد و در گذشته در هیچکدام از پاپ های بزرگ دیده نشده است، از انی قرارند:

۱- جلوگیری از ولخرجی و زیاده روی ها

همانگونه که گفته شد، واتیکان مانند یک دربار بوده، و پاپ اعظم با اخیتاراتی بی شمار در آن حکومت می کند. پاپ فرانسیس از روز نخست از هرگونه زیاده روی و خرج های بیهوده جلو گیری نموده است. به عنوان نمونه از پرداخت نزدیک به ۲۰ هزار دلار هزینه لباس و پوشش کاردینال ها جلوگیری نموده، و از آنان خواسته است که با تهیه پوشش ساده و معمولی از این اصراف و زیاده روی خودداری کنند. همچنین از اسقف آلمان که سه میلیون دلار برای ساختن دیوار خانه صرف خرید مرمر نموده، توضیح و دلیل آن را خواسته است.

پاپ جوان بیمار را به همراه خود به درون اتوموبیل مخصوص خود برد تا از میان سیل جمعیت عبور کنند و مورد استقبال مردم قرار گیرند. همراهی کردن با یک جوان بیمار و فلج نهایت فروتنی و انسانیت پاپ است.

پاپ جوان بیمار را به همراه خود به درون اتوموبیل مخصوص خود برد تا از میان سیل جمعیت عبور کنند و مورد استقبال مردم قرار گیرند. همراهی کردن با یک جوان بیمار و فلج نهایت فروتنی و انسانیت پاپ است.

۲- دعوت از کودک بیمار و بوسیدن مرد از ریخت افتاده

پاپ در حالی که در اتومبیل مخصوص خود در میان مردم حرکت می کرد، از جوان ۱۷ ساله بیماری بنام آلبرتو دی تولیو Alberto di Tullio خواست که در کنار و همراه وی در اتوموبیل از میان جمعیت گذر کنند. یکی دیگر از کارهای بسیار انسانی و در نهایت فروتنی پاپ فرانسیس بوسیدن مردی بنام وینیشیو ریوا Vinicio Riva می باشد که از شکل و ترکیب درآمده و سر و صورت او به طرز ناهنجار و زشتی به حالت تاول و سوختگی در آمده. پاپ با بزرگ منشی و انسانیت این مرد را در آغوش کشید و بر سر و صورتش بوسه زد. کاری که کمتر انسانی ممکن است در جایی از جهان انجام دهد.

در این ویدیو می بینیم که چگونه پاپ فرانسیس مرد از چهره و سر به حالت زننده ای  به دلیل بیماری ژنتیک تغییر شکل یافته می بوسد. محبت و انسانتی که احتمالن از سوی هیچکس حتی بستگان آن مرد هرگز دیده نشده است.

۴- دیدگاه پاپ درباره همجنس بازی

پاپ بارها گفته است که اگر دو نفر همجنس بازند و از خدا و عیسی کمک می خواهند، ما چه کاره ایم که از رفتار و عملکرد آنان جلوگیری کنیم؟. این حرکت انسانی دیگر پاپ موجب گردید که مجله هم جنس بازها، او را در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین فرد متنفذ و قدرتمند در حمایت خودشان بشناسد.

پاپ جنگ و وحشیگری در سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: "دیگر جنگ نه. خشونت، هرگز به صلح و دوستی نمی رسد. جنگ، جنگ تولید می کند و خشونت، خشونت می آورد. "War, never again. Violence never leads to peace, war leads to war, violence leads to violence.”

پاپ جنگ و وحشیگری در سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: “دیگر جنگ نه. خشونت، هرگز به صلح و دوستی نمی رسد. جنگ، جنگ تولید می کند و خشونت، خشونت می آورد.
“War, never again. Violence never leads to peace, war leads to war, violence leads to violence.”

۵- برگزاری مراسم جوانان بزهکار

پاپ در ماه مارس سال گذشته در زندان کاسال دل مارمو Casal del Marmo حضور یافت و طی مراسمی پای ۱۲ تن از نوجوانان که بزهکار کوچکی بودند و جرم بزرگی نداشتند، بوسید و بدین روش بدانان درس معنویت و درستی داد و باردیگر فروتنی و حس خضوع و خشوع خود را به دیگران نشان داد. پاپ نه تنها پای ۱۲ نوجوان کاتولیک را بوسید، بلکه این روش فروتنی خود را با بوسیدن پای زنان و همچنین مسلمانان نیز گسترش داد.

در این تصویر به عادت مرسوم در مذهب کاتولیک و پیروی از عیسی مسیح پای جوانان بزهکار را می بوسد تا آنان را در خجالت و شرمندگی قرار داده و از رفتار گذشته اشان پند و عبرت گیرند.

در این تصویر به عادت مرسوم در مذهب کاتولیک و پیروی از عیسی مسیح پای جوانان بزهکار را می بوسد تا آنان را در خجالت و شرمندگی قرار داده و از رفتار گذشته اشان پند و عبرت گیرند.

۶-تماس با یک قربانی تجاوز جنسی-

پاپ در نهایت سادگی و بی آلایشی تلفن را برداشت و به زن ۴۴ ساله آرژانتینی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود گفتگو کرد، و به دلداری و آرامش او پرداخت.
رفتارهای بزرگ انسانی دیگری از پاپ فرانسیس دیده شده که در این جا فهرست وار بدان ها پرداخته می شود:

الف- مبارزه با کودک آزاری و روابط جنسی با کودکان
ب- محکوم کردن جنگ سوریه و کشتار مردم بیگناه
پ- صرف اضافه پرداخت کارمندان به امور خیریه
ت-دعوت از بیخانمان به نهار در روز تولدش
ج- پناه دادن و محبت کردن به کودک فقیری در میان جمعیت به وی پناهنده شد.
چ- درخواست همکاری و دوستی میان مسلمانان و کاتالیک ها
خ- رفع قوانین ارتجاعی کلیساها در باره سقط جنین، ازدواج دو همجنسگرا، و جلوگیری از آبستنی
د-تأیید و به رسمیت شناختن ناباوران
ر- به حراج گذاشتن موتور سیکلت خود و پرداخت پول آن به نیازمندان

پاپ تنها دارایی و سرمایه دوران کاردینالی خود در آرژانتین که یک موتور سیکلت بود، با حراج به فروش رساند و پول آن را در راه نیازمندان هزینه نمود. نهایت از خود گذشتگی و انسانیت یک فرد.

پاپ تنها دارایی و سرمایه دوران کاردینالی خود در آرژانتین که یک موتور سیکلت بود، با حراج به فروش رساند و پول آن را در راه نیازمندان هزینه نمود. نهایت از خود گذشتگی و انسانیت یک فرد.

نکته پایانی:

پاپ فرانسیس، یک کشیش ۷۶ ساله آرژانتینی تاکنون نشان داده و ثابت نموده است که بر کرسی قدرت و مقام تکیه ننموده است. او برخلاف پاپ های گذشته، از ولخرجی و زیاده روی واتیکان و همه کلیساها در سطح جهان در رنج ابوده، و ناراحتی خود را بارها بیان کرده است. پاپ فرانسیس دارای صفاتی ارزنده و انسانی و سرشار از مهر و محبت و فروتنی است. همانگونه که گفتیم او تخت و تاج واتیکان و حکومت بر بیش از یک میلیارد انسان را پشت سر گذاشته و همواره با مردم محروم، بی پناه، بی گناه، و ستمدیده در حال گفتگو و نشست و بر خاست است.

به راستی زندگی ساده و بی آلایش پاپ فرانسیس، آنهم با گذشته درخشانی که از خود در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین داشته است، با زندگی یک مشت افراد بیسواد، ضد ایرانی، و ضد بشر که از گدایی و دریوزگی کاخ نشین شده اند، و مملکتی را به اسارت گرفته و آن را غارت و چپاول نموده اند، قابل مقایسه است؟. آخوندکی که در نهایت بیسوادی و بی شعوری خود بیش از ۹۵ میلیارد دلار از پول مردم بدبخت و فلکزده را به جیب زده و ۵ فرزند دزد و جنایکتاری پس انداخته که هرکدام مانند موریانه ریشه و اساس کشور را جویده و نابوده کرده اند.

این همه مکافات و ناکامی ها، ثمره بی حالی و بی تفاوتی ملتی است که چشم خود از دیدن  صحنه های  بیشمارجنایت و غارتگری بسته، در گوشهای خود پنبه گذاشته تا صدایی نشنود، و پشت به جامعه و گذشته خود نموده، و خود را در برابر نسل های  خاکستر نشین آینده این کشور بی مسئول و بی ارتباط می داند. به راستی، شرم بر ما باد که در حقیقت سزاوار این همه ظلم و ستمیم.

  • mina

    Aali bood, mer30

  • rostam

    Anne pap fransis to dahane sid ali jakesh

    • ک ..ر

      چیز منم تو دهن تو

  • سیاوش

    این دیگه کی ؟

  • میثاق

    پاپ مرد خوبیه ولی در مقابل سید علی خامنه ای حقیقتا خیلی حقیره . این کارا که اکثرا جنبه تبلیغات داره . آقا خیلی روحانی تر و مقبول تر از پاپه. حتی پوتین آقا رو مسیح خطاب کرده و ماندلا ایشون رو با نام رهبر من خطاب کرده . خدا ایشالا سید بزرگوار امام خامنه ای رو حفظ کنه که به حق نعمت بزرگی برای ایرانه

  • شهرام

    یه سوال! مگر از قوانین سایت شما این نیست: – نویسنده باید از تبلیغ یک مذهب و یا ایدئولوژی خاص در مقاله هایش، پرهیز نماید. – خب این مقاله پس چیه؟ این یعنی تبلیغ مسیحیت! در حالی که بارها در همین سایت توضیح داده شده که تمام دینها سر و ته یک کرباس هستند و چه اسلام چه مسیحیت چه یهودیت چیزی جز بدبختی برای بشر به همراه نداشته. تمامی این ژستهای رهبران دینی هم (منجمله پاپ فرانسیس) چیزی جز تبلیغ نیست! آیا شما درون واتیکان را دیده اید؟ من در شهر رم زندگی میکنم و درون واتیکان رو هزاران بار دیده ام. چنین ثروت و شکوهی شما در هیچکجای دنیا نخواهید دید! می توان در یک کلام گفت که درون واتیکان انگار یکپارچه از طلاست! ماشینهای درون واتیکان تماما از آخرین مدل ها بوده و ضد گلوله است! در صورتی که یک خیابان آنطرف تر گدایان در کنار خیابان صف کشیدن اند و تقاضای پول یا خوراک می کنند! درآمدی که واتیکان داره از کل کشور ایتالیا بیشتره! نیاز بود عکس ارائه می دهم! گرچه سایت شما رو دوست دارم و همیشه مطالعه می کنم و هیچ وقت تابحال کامنت نگذاشته ام ولی اخیرا متوجه شده ام که متاسفانه شعارهای سایت شما با ااقدامات اون تناقض پیدا کرده! به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند.موفق باشید