جوامع جهانی باید از نسل کشی در کوبانی جلوگیری کنند ۱۸

از کوبان چه می دانیم؟

شهر ﮐﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﺩﺍﻥ ﯾﺎ ﮐﻮﺑﺎﻧﯽ ﮐە ﭘﺮﻭﮊﻩﯼ ﺗﻌﺮﯾﺐ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﯾە ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﻋﯿﻦﺍﻟﻌﺮﺏ ﺗﻐﯿﯿﺮﻧﺎﻡ ﺩﺍﺩه است. یکی از شهرهای بزرگ کردستان سوریه است. این شهرکُردنشین در شمال شرقی سوریه قرار دارد. این شهر در ٣٠ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی استان ﺣﻠﺐ ﺳﻮریه واقع شده ، و بیش از ۵٠٠ هزار ﻧﻔﺮ جمعیت دارد. چرخه اقتصادی زندگی مردم در این شهر بر پایه کشاورزی بنا شده است. کوبانی همچنین دارای ٣٢٠ روستا می باشد. قوانین سکولار، دموکراتیک بر این شهر حاکم است. از جمله این قوانین می توان به ممنوعیت ازدواج دختران و سرباز شدن نوجوانان در زیر ۱۸ سال اشاره نمود.

این عکس به تنهایی می تواند شرح حال مردم بی پناه کوبانی باشد. نگاه شوکه و غمزده این بانوی داغدار و تنها که بر سر خاک عزیزانش در زیر بارانی شدید، نشسته است.

این عکس به تنهایی می تواند شرح حال مردم بی پناه کوبانی باشد. نگاه شوکه و غمزده این بانوی داغدار و تنها که بر سر خاک عزیزانش در زیر بارانی شدید، نشسته است.

کوبانی درمحاصره کامل

هم اکنون کوبانی در محاصره بسیار شدید گروه جنایتکار و خونخوار داعش قرار دارد. بر طبق گفته گزارشگران حقوق بشر؛ گروه داعش پس از تصرف موصل به سلاحهای بسیار پیشرفته جنگی ارتش عراق مجهز شده است. بسیاری از این سلاح ها و تسهیلات جنگی اکنون به گروه داعش در سوریه منتقل شده که که کوبانی را در محاصره قرار داده اند. تنها راه تصرف شهرهای آزاد شده سوریه به تصور داعش از راه به تسخیر درآوردن این شهر ممکن خواهد بود. بدین سبب شکستن مقاومت این مردم دلیر و تصرف کوبانی برای داعش اهمیت بسیاری دارد.

گروه های مقاومت کوبانی

نیروی نظامی اصلی در کوبانی، «واحدهای دفاع از خلق» (YPG) هستند. این گروه که از آن به عنوان شاخه ی نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) نیز نام برده می شود. واحدهای دفاع از خلق, شامل یگان های مدافع زنان نیز می باشند.
همچنین به گزارش کرد پرس، در جبهه ی حلب نیز گروه مسلح دیگری در حال مبارزه با مسلمانان افراطی داعش هستند. این مدافعین کُرد به نام « جبهه الاکراد» شناخته می شوند. این گروه یکی از زیرشاخه های واحدهای دفاع از خلق می باشد. که دارای اعضاء عرب نیز هستند. مهم ترین ویژگی این گروه، همکاری با ارتش آزاد سوریه است. متاسفانه قرارگاه مرکزی جبهه الاکراد اعلام کرده که گرچه در منطقه ی اخترین، ضرباتی جدی به نیروهای داعش وارد کردند. اما در چند منطقه ی استان حلب، برخی از گروههای مسلح مخالف رژیم اسد، گریخته اند. و اکنون سلاح و مهمات آنان به دست داعش افتاده است.

کوبانی هر لحظه به فاجعه انسانی نزدیک تر می شود. اما بیشترین درصد اخبار جهان تنها به درگیری و کشتار در غزه اختصاص داده شده است.

کوبانی هر لحظه به فاجعه انسانی نزدیک تر می شود. اما بیشترین درصد اخبار جهان تنها به درگیری و کشتار در غزه اختصاص داده شده و رژیم تازی نژاد و ضد ایرانی ولایت فقیه هم،  هم نژادهای خوب میهنمان را فراموش کره است.

داعش ١۵٠ دانش آموز و ١٩٣ تن شهروندان کُرد را ربود

ﻣﻦ ﻫﻢ ﻏﺰﻩﺍﻡ، ﺍﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘەﺍﯼ ﮐﻮﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ. بسیار شگفت انگیز و قابل تامل است که چگونه مظلومیت و فجایع در حال وقوع در کوبانی دیده نمی شود. ﺍﻣﺎ زمان آغاز درگیری های اسرائیل و حماس در که غزه منجر به کشته شدن چهار کودک فلسطینی شده بود. تاکنون که در حدود ۱۴۰۰ نفر نظامی و غیر نظامی در غزه کشته شده اند. تمام رسانه های خبری دنیا به گزارش این درگیری های خونین پرداخته است.

اما در کمال ناباوری، خبر ربوده شدن ١۵٠ دانش آموز دختر و پسر کُرد بوسیله گروه جنایتکار داعش، به کلی نادیده گرفته شده است؟!. به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده: عناصر گروه تروریستی داعش، پنجشنبه شب، ١۵٠ دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی کرد ساکن منطقه عین العرب که برای شرکت در امتحان نهایی، عازم حلب بودند، ربوده است. و در همان روز، ١٩٣ تن از شهروندان کُرد را نیز که بین ١٧ تا ٧٠ سال سن داشتند، در منطقه قباسین در حومه شهر الباب در استان حلب ربودند و به جستجوی خانه به خانه این منطقه پرداختند.

چگونه مسعود بارزانی مرزهای کردستان عراق را بر این مردم داغدار و مبارز در حال محاصره بسته است و از فرستادن کمک های بشردوستانه به هم تباران خود دریغ می کند.

چگونه مسعود بارزانی مرزهای کردستان عراق را بر این مردم داغدار و مبارز در حال محاصره بسته است و از فرستادن کمک های بشردوستانه به هم تباران خود دریغ می کند.

تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد

در این هنگام که داعش تا دندان مسلح حلقه ی محاصره ی کوبانی را تنگ تر کرده است. در کمال نا باوری توسط مقامات اقلیم کُردستان عراق مرز مشترک را به روی هم تباران کرد خود بسته است. به دین سبب فرستادن هرگونه کمک های انسان دوستانه از قبیل خوراک, مواد سوختی و بهداشتی و پزشکی و یا مهمات جنگی به کوبانی, در محاصره مقدور نیست. دلیل این اقدام غیرانسانی توسط مقامات اقلیم کُردستان عراق, اختلافات سیاسی با دولت خودمختار کردستان سوریه است. زیرا دولت خودمختار کردستان سوریه, بیشتر گرایش به اوجلان داشته تا سیاست های بارزانی.

اعتراضات بیشماری در فضای مجازی نسبت به این عمل مقامات اقلیم کُردستان عراق انجام گرفته است. بدین سبب مسعود بارزانی در دیدار با فرماندهان و نیروهای پیشمرگه در استان نینوا از آنان خواست به کمک کردهای سوریه بروند.

عکس تاثر انگیزی از مراسم عزاداری مردم کوبانی بر جمعی از جانباختگان در مبارزه با گروه اسلامیون افراطی داعش.

عکس تاثر انگیزی از مراسم عزاداری مردم کوبانی بر جمعی از جانباختگان در مبارزه با گروه اسلامیون افراطی داعش.

کلام آخر

بدون شک ما مردم کشورهای در حال توسعه, محکوم به ایفای نقش بی خبرانه در خیمه شب بازی جنایتکاران افراطی اسلامی و قدرت های بزرگ جهانی هستیم. چگونه است که جهانی در مقابل جنایت گروه اسلام گرای داعش سکوت برگزیده است!. چرا ارسال نیروهای نظامی از مجمع بین المللی هنوز انجام نشده است. نفع قدرت های بزرگ جهان در کدامین سوی این کشتار طرح ریزی شده است. که دست یاری به طرف مردم بی پناه سوریه و عراق دراز نمی کنند.

داعش چگونه بوجود آمده و هدف اصلی سازندگان آن چه بوده؟.

چگونه همزمان با کشتار در سوریه, داعش ان چنان قدرتمند شد که به عراق نیز حمله کرد؟. و چگونه در اوج اخبار کشتار و جنایات در عراق و سوریه, به ناگاه اسراییلی ها حماس و فلسطینی ها درگیر شدند و همه اخبار را به خود اختصاص دادند؟. در آخر قابل تامل است که بیندیشیم؛ چگونه کسانی که خود کرد تبارند و سال ها از آزادی و رهایی ملت محروم کرد دم می زنند. اکنون که به قدرتی رسیده اند. چرا بلافاصله برای کمک مرزها را حتی بر آذوقه و کمک های انسان نگشودند و حدود یک ماه به طول انجامید تا به یاری شهرهای کردنشین عراق که به شرایطی فجیع و قتلگاه ی تاریخی سوق داده شده, بشتابند؟!….

آیا نباید به رژیم تازی نژاد حاکم بر کشورمان و مزدورهای آن و هم چنین پاسداران و بسیجی های بی وطن و ضد ایرانی یادآور شد که درد ما و مشکل ما غزه و لبنان و فلسطین نیست؟، درد و سوزش ما زجر و ستمی است که بر ۷۰ میلیون ایرانی وارد می شود و درد ما فراموشی و فرار از انسانیت است که هم نژادهای کرد خود را در برابر آدم خوران اسلامی داعش تنها و بی دفاع گذاشته ایم و یادی آز آنان نمی کنیم. آیا این مزدوران رژیم که کاملن به غزه و لبنان و فلسطین وابسته هستند. دشمنان واقعی سر زمین ما و ضد ایران و نژادهای کرد ایرانی نیستند؟!!.

ساکنین کوبانی در خطر قتل عام بوسیله اسلامگرایان جنایتکار داعش و کمبود آذوقه و مواد بهداشتی و پزشکی هستند.
  • edrismohamadi

    سلام دوست عزیز به گزارش کرد پرس بارزانی مرز خود را باز کرده است اما از مقاله شما سپاس گذارم با تشکر هه ر بژی کوردستانه کم

    • Shokooh

      با سپاس از شما حرف شما درسته و مرزها الان باز هستند.

      • Kaveh Saeedy

        چجوری میشه رفت کوبانی ؟؟

        • keyvan barzani

          نزدیک ترین مرز ترکیه هستش (که مرزهاشو بسته- باید قاچاقی بری) ….

      • keyvan barzani

        آقای شکوه ببینم بارزانی ها چی کارت کردن که انقدر دروغ میگی شایعه پخش میکنی با این حرفات نمی تونی بارزانی را خراب بکنی — برو یه کم مطلالعه بکن و ببین کوبانی تو کدوم منطقه جغرافیایی هستش …

        • Shokooh

          لطفن شما که می خواهید نظر بگذارید اول اگر مطالعه نمی کنید یا اخبار را نمی خوانید یا از افراد ساکن در کوبانی اطلاعات نمی گیرید. حداقل یک ٣, ۴ دقیقه وقت بگذارید و در اینترنت اخبار را جستجو کنید.

          http://kurdpress.ir/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=67323#Title=%09%09%09%09%09%09%09%09گشودن مرز میان کردستان سوریه و اقلیم کردستان عراق%۰A%09%09%09%09%09%09%09

          اینهم لینک جدیدترین خبر که مرز میان کردستان سوریه و اقلیم کردستان عراق بسته بوده. و تازه آقای بارزانی گفته اند مرزها را باز می کنند هنوز که به گفته هموطنان کرد مرزها باز نشده.

          شما هم کاملن نظرتان اشتباه بود و آقای اوجلان برخلاف همه درگیری ها و مخالفت هایی که دارند به ایشان نامه نوشتند. البته نامه اول و دوم ایشان هم نیست.

          این اخبار هم از هموطنان کرد ایرانی و رزمندگانی که در کوبانی هستند گرفته شده. این مقاله تنها به درخواست آنها نوشته شده است. من هیچ اختلافی به طور شخصی با آقای بارزانی ندارم, ولی نمی توانم در مقابل اشتباهات فاحش سیاستمداران که جان انسان ها را به خطر می اندازد سکوت می کنم.

          جالبه که شما که به من تهمت شایعه پراکنی و دروغ می دهید و من را مرد خطاب می کنید. فامیلتان بارزانی است. که البته من از چشم آقای بارزانی نمی بینم. :)))))))

          فقط یک چیزی را یاد بگیر اگر کسی نقدی می نویسه. سعی کن کاری را که اشتباهه درست کنی نه به منتقد حمله کنی و تهمت بزنی. وگرنه این رفتار میشه همان رفتار حکومت جمهوری اسلامی وداعش و طالبان و همه دیکتاتورها و حکومت های دیکتاتوری…

          • keyvan barzani

            اولا شما گفته بودید که بارزانی مرزهاش بسته و اجازه نمی دهد کمک های بشر دوستانه به کوبانی برسه دوما به شما گفتم کوبانی خیلی از عراق فاصله داره سوما نیروهای پیشمرگ جلوی ورود آوارگان کردهای سوریه رو نگرفته و نخواهد گرفت … من فقط در مورد این موضوع جواب شما را دادم… لطفا همه چی رو با هم قاطی نکنید. الان هم نیروهای پیشمرگ با نیروهای خلق کردستان سوریه به طور هماهنگ با هم همکاری میکنند الا هم با هم به شیخان حمله می کنند تا دایش را از آنجا بیرون بکنند. اگه باور نداری برو سایت http://rudaw.net/

      • edrismohamadi

        http://www.kurdpress.com/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=37237#Title=%09%09%09%09%09%09%09%09افتتاح دروازه مرزی مشترک بین کردستان عراق وشمال سوریه%۰A%09%09%09%09%09%09%09

  • ilaka

    این گزارش بیشتر بوی توطئه می دهد تا آگاهی

    • Shokooh

      جواب تهمت شما را در نظر دیگر دوستانتان نوشتم می توانید مطالعه کنید.

  • keyvan barzani

    اولا کوبانی با ترکیه هم مرز هستش نه عراق دوما ترکیه مرزهاشو با کوبانی بسته … جناب عالی مثل جمهوری اسلامی هدف دار به بارزانی حمله می کنی و بین کرد ها تفرقه می اندازی… اینم لینک منبع..
    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/08/140803_l10_jg_isis_kurds.shtml?ocid=socialflow_facebook

    • Shokooh

      کاملن حرف شما در مورد ترکیه درسته و من می خواستم برای ترکیه هم به این دلیل نقدی بنویسم. ولی اول از همه ما می دانیم که دولت ترکیه و کردها سال هاست با یکدیگر مشکل دارند. پس دقیقن می توانیم انتظار داشته باشیم که به کردها انهم در یک کشور دیگه نخواهد کمک کند. اما آنطور که ترکیه اعلام کرده دیگر توان اسکان دادن به مهاجرین از سوریه را نداشته و …. مرز بین راه کردستان عراق و سوریه تنها مرزی بوده که پناهندهگان به دنبال آذوقه یا فرار خانواده ها و کودکانشان از دست داعش به ان سمت می رفتند.

      اینهم لینکی که شما می گویید من درست ننوشتم از یک منبع کردی.

      http://kurdpress.ir/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=67323#Title=%09%09%09%09%09%09%09%09گشودن مرز میان کردستان سوریه و اقلیم کردستان عراق%۰A%09%09%09%09%09%09%09

      حقیقت اینکه ترکیه اگر بخواهد به دلیل مشکلاتش با کردها و عنوان کردن خطرات حمله داعش, می تواند بستن مرزها یش را توجیه کند. ولی کردستان عراق نمی تواند و نباید توجهی داشته باشد حتی به دلیل اختلافات سیاسی بین اوجالان و بارزانی. بعدم خیلی ساده لوحانه است که شما به من تهمت بزنید و یا فکر کنید یک مقاله بین یک تبار در دو کشور مختلف را بهم بزند. من به هیچ عنوان از این اختلافات اطلاعی نداشتم تا اینکه برای نوشتن این مقاله به تحقیق پرداختم.

      گرچه نفس اختلاف بد نیست. اختلاف سبب بوجود آوردن نظریه های مختلف, علمی, روش ها و فلسفه ها و گرایشات هنری, قوانین کشورداری و …میشه و زندگی و آدم ها با اختلافاتشان جذاب می کند. تاسف آور برای من این بود که چنین اختلافاتی به این” شدت” وجود دارد که مانع از کمک رسانی به همنوع یا هم تبار بشه….

      شما باید نامه ها و نقدهایی را که در اینمورد هموطنان کرد و کردهای کوبانی برای من فرستادند را می دیدید. تا ببیند من به ملایم ترین لحن همه آن نقدها و اعتراض ها را بیان کردم. وگرنه من نه کردم که در دعوای دو سیاستمدار نفعی داشته باشم و نه به قول شما جمهوری اسلامی هستم. مقاله های قبلی من را بخوان ببین اگر در مورد تبارخاصی بوده یا اینکه آیا امکان دارد یک نفر از حکومت اسلامی چنین مقاله هایی بنویسد؟!!!.

      همانطور که گفتم خبررسان را نکشید. بلکه اصل خبر را بگیرید و نواقص را اصلاح کنید. وگرنه شما مثل رژیم ایران هستید نه من.

      • keyvan barzani

        آقای شکوه سایت کرد پرس وابسته جمهوری اسلامی هستش و قابل اطمینان نیست لطفا دنبال منبع معتبر باشید.

  • Bahram Barazande

    خیلی ضایع بود خدایی 🙂 دکتر کوبانی کجا عراق کجاااا!!! یعنی یه نقشه نگاه نکردی واسه این همه داستانی که نوشتی؟؟؟!!!! 🙂 بمیرم چقدرم با احساس نوشته بودی!

  • ROYAR

    خجالت بکشید اگر رئیس اقلیم کردستان همچین مردى بود، یک ملیون آواره‌ سوریه‌ را به‌ داخل کردستان راه نمیداد. در ضمن یک نگاهه‌کى به‌ نخشه‌ بنداز و فاصله‌ کوبانى و مرزهاى کردستان با سوریه‌ را ببین بعد بگو. در ضمن کارى که‌ حکومت کردستان انجام داده‌ بود ترس از تسلل نیرهاى داعش بود که‌ خودتان بچشم میبینید که‌ چه‌ شد. ما کردستان آزاد را أقاى دکر ملک تمام کردهاى جهان میدانیم و تقریبا یک تا دو ملیون کرد از هر چار پارچه‌ کردستان الان در کردستان زندگى میکنن