۲۰ سال خواری و خفت ایرانیان در عراق. پس غرامت جنگ چه شد؟ ۲۰

انقلاب اسلامی ایران یک بیماری ویروسی در پایان قرن بیستم

بخت از مردم ایران برگشت و انقلاب کردند! کارتر رئیس جمهور امریکا اشتباهی مرگبار کرد و تروریسم اسلامی در خاورمیانه به قدرت رسید. به قدرت رسیدن خمینی در ایران برای علم شدن هزاران گروه اسلامی بی نام و نشان از اندونزی تا تونس کافی بود که مثلا به بهانه مبارزه با امپریالیسم آمده اند ولی قصدی جز بدست گرفتن قدرت همانند خمینی و دار و دسته اش نداشته اند. گروههایی که امید داشته و دارند که همانند جمهوری اسلامی ایران بتوانند زندگی مردم مسلمان کشورشان را سیاه کنند و در عوض به نان و آبی از راه راهزنی و دزدی دولتی برسند. پایان قرن بیستم و آغاز هزاره دوم با خرابکاری گروههای اسلامی و شبه نظامی در همه نقاط مواجه شدیم. از نیویورک تا هند و از اندونزی تا آرژاتین شاهد ترور مردم بی دفاع به بهانه اشاعه اسلام شدیم.

این ویدیو گفتگوی رادیویی با آقای دکتر صادق زیبا کلام است که با صراحت و جرأت تمام علت و دلیل حمله صدام به ایران و طولانی شدن جنگ را از مسیولان ایران می داند که به تحریک صدام پرداخنتد و به دنبال نابودی او بودند.

جنگ ایران و عراق جنگ برای هیچ!

صدام حسین ، شخصیتی روانی و جانی بود . این را همه ی اطرافیان و بازماندگانش می گویند؛ از سوی دیگر ایران در دام خمینی جاهل و قاتل افتاده بود گروه زیادی از ژنراالهای وفادار به میهن که در دوران پهلوی به وظایف معمولی و شغلی خود می پرداختند، به جوخه اعدام سپرده شدند. اعدام افرادی مانند سپهبد ربیعی و سپهبد جهانبانی نمونه ای از اعدام بی خردانه سربازان خادم میهن بود. در آغاز جنگ گروهی از خلبانان زندانی را آزاد کردند و ایشان از زندان به میدان جنگ فرستاده شدند که جای پرسش است که “اگر اینها مجرم بودند چرا آزادشان کردید؟ آیا خودتان هم به گزاف بودن احکام خود در دادگاه یقین دارید؟”

صدام به امید بدست آوردن گوشه ای از ایران و پیوست آن به عراق بود. اما همان بازمانده ارتش شاهنشاهی ایران و رشادت جوانان بی ادعای میهن دوست کافی بود که تنها در دو سال صدام به زانو در آید.آری دیوانه ی عراقی به زانو در آمد و در پی صلح بود ، امّا دیوانه ای بزرگتر از صدام داشتیم بنام خمینی که دو جمله معروف گفت :”راه قدس از کربلا می گذرد” و “صلح با صدام مخالف قرآن است”. این شعارها در ۸ سال جنگ برای قربانی کردن جوانان ایران بسیار شنیده شد و نزدیک به ۷۰۰،۰۰۰ ایرانی در این جنگ کشته شدند و بیش از ۵۰۰،۰۰۰ برای  همیشه ناتوان ماندند .

صلح با صدام مخالف قرآن است!

خمینی با پر رویی تمام و با کمال بی خردی، پیشنهاد۶۰ میلیارد دلاری اعراب را نپذیرفت و۶ سال جنگ را دیوانه وار ادامه داد. اکنون پس از ۲۰ سال خبری از غرامت جنگ نیست و خون شهدای جنگ پایمال شد.

عربستان سعودی پس از آزادی خرمشهر پیشنهاد نمود تا غرامت جنگ توسط کشورهای عربی به ایران پرداخته شود و عراق نیز بخشی از خاک ایران را که در تصرف داشت ترک کند. به گفته اسپنسر تکر، مقامات ایران این پیشنهاد را رد کرده و خواهان بازگشت یکصد هزار شیعه عراقی که توسط صدام اخراج شده بودند به کشور عراق شده بودند. به گفته تکر شرط دوم ایران پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار غرامت به جای ۷۰ میلیارد دلار پیشنهادی عربستان و شرط سوم برکناری صدام از قدرت بوده‌است.

یک ژورنال تخصصی که در سال ۱۹۸۴ (دو سال پس از آزادی خرمشهر) منتشر شده‌است، مبلغ پیشنهادی عربستان را ۲۵ میلیارد دلار ذکر کرده‌است. در یک کتاب منتشر شده توسط مرکز تحقیقات استراتژیک امارات عربی متحده، بدون اشاره به مقدار غرامت پیشنهادی، این مبلغ «قابل ملاحظه»توصیف شده‌است.علی‌اکبر ولایتی اصل وجود چنین پیشنهادی در آن زمان را مورد تائید قرار داده و حتی هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۵ اسفند ۱۳۶۰ خود می‌نویسد:
“وابسته نظامی ایتالیا گفته: کشورهای نفت خیز منطقه مایلند ۶۰ میلیارد دلار خسارات جنگ را از طرف صدام به ایران بدهند و ایران از شرط سوم که کیفر صدام است منصرف شود”.(منبع ویکی پدیا)

یعنی ۶ سال و نیم پیش از نوشیدن زهر توسط خمینی نادان همه اعراب با پول نقد به ایران پیشنهاد پایان جنگ را کردند و صدام در موضع ضعف و پشیمانی حاضر به صلح شده بود.

۱)  خمینی : راه قدس از کربلا می گذرد

کودکی در کربلای 5

فرتور کودکی زیر ۱۸ سال در عملیات کربلای ۵ است که با فریب خوردن از خمینی به جنگ رفته. عملیات  کربلای_۵ شکست شدید ایران و بیش از ۶۵،۰۰۰ کشته بر جای گذاشت. فتح بصره هرگز پیش نیامد و فقط قبرستانها از امثال این کودک پر شد. به راستی لعنت بر خمینی و آخوندهای دنباله رو او.

خمینی نادان با ابن جمله کوتاه قصد داشت جوانان را به پیکار با همه دنیا بسیج کند. جنگ برای فتح عراق و سپس هم فتح اسرائیل! اما به چه قیمتی؟ و اصلا آیا کشور گشایی در روزگار ما امکان پذیر است؟.

جنگ جهانی دوم نشان داد که دوره کشور گشایی پایان یافته است و جهان کشورگشایان را بر نمی تابد . همین رخداد هم پیش آمد و جهانیان بر علیه ایران بسیج شدند. تحریمهای مکرر و فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش یافت و در چهار سال دوم جنگ فقط آمار کشته های ایران بالا رفت و دستاورد خاصی بدست نیامد.

ارتش عراق روز بروز پیشرفته تر و بزرگتر می شد و ارتش ایران روز بروز  ضعیف تر . نیروی هوایی ایران در دو سال آخر جنگ تنها حفاظت از تهران می کرد و دیگر نمی توانست مانند اول جنگ به عراق و بغداد حمله های خوفناک کند. به گلزار شهدا سر بزنید .. آمار بگیرید …

بیش از ۵۰ درسد شهدای جنگ مربوط به دو سال پایانی است. یک دهم کشته های جنگ ایران تنها مربوط به عملیات کربلای ۵ است. عملیاتی که ظاهرا بیش از ۶۵ هزار کشته برای ایران بجای گذاشته است و حماقت سرداران خمینی برای فتح بصره را به جهنمی سوزان برای سربازان بخت برگشته تبدیل کرد.
۶۵ هزار ایرانی کشته شدند و بصره هم فتح نشد. این ۶۵ هزار کشته خونشان پایمال شد . چون تنها برای فتح کشور دیگری جنگیده بودند و هدف عملیات کربلای ۵ کشور گشایی بود.

 

 ۲) خمینی : صلح با صدام مخالف قرآن است

از سال دوم جنگ صدام حاضر به پذیرش صلح شد. قطعنامه های سازمان ملل طرفین را به قطع جنگ و مذاکره دعوت می کرد. ارتش ایران در بهترین وضعیت بود و ارتش عراق لرزان و افتان. بهترین ژمان برای مذاکره ۴ سال اول جنگ بود که می توانست به برتری ایران پای میز مذاکره بیانجامد ولی بی سیاستی ایران در تقاضاهای مختلف و ایرادهایی که از قطعنامه های شورای امنیت می گرفتند به تجهیز ارتش عراق انجامید.

جوانان ایرانی و عراقی کشته می شدند و خبری از مذاکره نبود. تا ۲۹ تیر ۶۷ هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل مورد پذیرش ایران نبود و خمینی در این روز جام زهر را نوشید. اما چه سود که ایران دیگر در موضع بالادستی جنگ نبود و هیچ دستاوردی برای مذاکره و چانه زنی برای دریافت غرامت نداشت.
هر چند بعدها سازمان ملل صدام را بعنوان آغازگر جنگ به پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار غرامت مجبور کرد ولی حقیقت این است که در شش سال پایانی جنگ که ششصد میلیارد دلار زیان مالی و ۵۰۰ هزار کشته و یک میلیون معلول و آواره ایرانی بجای گذاشت، در این شش سال مقصر اصلی خمینی نادان بود که با شعار های احمقانه سرنوشت میلیونها ایرانی را به بد بختی و فلاکت همیشگی کشانید.

آقای رفسنجای… آقای خامنه ای .. آقایان مثلا محترم غرامت جنگ چه شد؟

شما شش سال با سازمان ملل چانه می زدید و حاضر به پذیرش صلح نشدید؛ دست کم همان قطعنامه ۵۹۸ به شما اجازه دریافت غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری از عراق را داده است،  ۵۰۰ هزار نفر ایرانی بخاطر بند بند این قطعنامه جانشان را از دست دادند. شش سال با جهان لجبازی کردید و صلح را نپذیرفتید، آیا ۲۰ سال گذشته که میلیاردها دلار به عراق کمک کردید و میلیونها زائر به کربلا و نجف فرستاده اید، غرامت مردم ایران به عراق است؟. براستی خون ایرانیانی که ریخته شد ارزش یک ششم خسارت را هم نداشت؟. (کل خسارت ایران از جنگ ۶۰۰ میلیارد دلار است که کار شناسان شورای امنیت بدلیل ادامه شش ساله جنگ از طرف ایران تنها ۱۰۰ میلیارد دلار را نوشتند).

۵۰۰ هزار نفر ایرانی بخاطر بند بند این قطعنامه جانشان را از دست دادند. شش سال با جهان لجبازی کردید و صلح را نپذیرفتید، آیا ۲۰ سال گذشته که میلیاردها دلار به عراق کمک کردید و میلیونها زائر به کربلا و نجف فرستاده اید، غرامت مردم ایران به عراق است؟ براستی خون ایرانیانی که ریخته شد ارزش یک ششم خسارت را هم نداشت؟

۵۰۰ هزار نفر ایرانی بخاطر بند بند این قطعنامه جانشان را از دست دادند. شش سال با جهان لجبازی کردید و صلح را نپذیرفتید، آیا ۲۰ سال گذشته که میلیاردها دلار به عراق کمک کردید و میلیونها زائر به کربلا و نجف فرستاده اید، غرامت مردم ایران به عراق است؟ براستی خون ایرانیانی که ریخته شد ارزش یک ششم خسارت را هم نداشت؟

براستی ۶ سال جنگ را ادامه دادید و تنها دستاوردش کشتگان و ناتوانان بود؟. قریب دو میلیون آواره و کشته و معلول؟. آیا دریافت غرامت از عراق نمی توانست به درمان گوشه ای از بیماری ایجاد شده در روح و روان ملت جنگ زده کمک کند؟.

آیا استانهای مرزی کردستان و ایلام و کرمانشاه و خوزستان در محرومیت و فقر نیستند؟.  براستی چرا کردها در سرزمینی با این همه منابع خدادادی  باید به کولبری و کارهای خطرناک روی بیاورند؟. از مردم این  استانها خجالت نمی کشید؟.
این ۱۰۰ میلیارد دلار می توانست کمک بزرگی به بازسازی و ایجاد صنعت در استانهای جنگ زده باشد. کمی خجالت بکشید و حق مردم ایران را از عراق بگیرید.

سخنی با مردم شیعه ایران

مطابق آیات مکرر قرآن دست آویختن و تقاضا از غیر خدا عین شرک است. شما اگر مسلمانید باید بدانید که نه نیازی به رفتن به قبر امامان است و نه مردگان می توانند خدا را برای کاری برای شما مجاب کنند!.

خدای شما اگر خداست برنامه اش را بخاطر امامان مرده تغییر نخواهد داد. خدای شما نیازی به مشاوره و وساطت کسی ندارد. این رفتن شما به آن مثلا  عتبات عالیات جز تحریک کردن اهل سنت بر ضد ایران و ایرانی نیست. یا مسلمان نیستید و علی پرستید و یا اینکه خدای یکتا را می پرستید.

الله در قرآن زبانش مو درآورد از بس که شما را به یکتا پرستی و کمک جستن تنها و تنها از الله دعوت کرد! بجای اینکه از ملای بی شرف و شکمبار غرامت جنگ ایران و عراق را طلب کنید با حقارت و خواری به عراق می روید و پولهایتات را در قبر امامان می ریزید؟.  این پولها به جیب مردگان نمی رود. به جیب زندگان می رود. این میلیاردها دلار که سالانه در کربلا  و نجف می ریزید ، عراقیها را دشمن شما کرده و می کند!.
بجای رفتن به زیارت قبور ، پولتان را در تحصیل و مطالعه خرج کنید، درخت و باغ بسازید! براستی اگر با پولی که ایرانیان در عراق و عربستان می ریزند، اگر درخت کاشته بودید، همه جای ایران به باغ بدل گشته بود! بجای رفتن کربلا  بینوایان ایران را نجات دهید. وای بر ما که همسایه و خانواده فقیر داریم و به کربلا و نجف می رویم و پول را در جیب عراق می ریزیم.

بن مایه آماری درباره تلفات ایران تحقیق آقای چالز کورزمن

  • فرزند کوروش

    به راستی ایرانیان مذهبی و جاهل بزرگترین خائنین به ایران و ملت ایران هستند

    این جماعت مذهبی بی غیرتی رو به اوج خود رسوندن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    جدای از پیرمرد و پیرزن های بیسواد که به قول خودشون میرن تا ثواب اخروی کسب کنند !!!!!!!!! حال آدم از این

    جوونای بی غیرت و خائن مذهبی به هم می خوره که هیچ دانشی نسبت به تاریخ کشور خودشون ندارن و فقط خودشونم قبول

    دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    این جماعت مذهبی البته خیلی به زعم خودشون غیور و غیرتمند هستن!!!!!!!!!!!!!!!!

    غیرت اونا تو نظارت بر مادر و خواهر و زناشون خلاصه می شه !!!!!!!!!!!!!! موهاتو بپوشون !!!!! صداتو کسی نشنوه !!!!!

    به قول شاعر تبریزی

    ای قوم به حج رفته کجایید کجاییید معشوق همینجاست بیایید بیایید

    معشوق تو همسایه دیوار به دیوار در بادیه سرگشته در چه هوایید

    • مهدی

      آقای با دانش غیور خدمتگزار وطن میشه بگی چقدر سواد داری و چند سالته و چند تا کتاب خوندی و چه خدمتهای خاصی به کشورت کردی که ما خائنین بیسواد بی غیرت هم یاد بگیریم؟

      • فرزند کوروش

        مگر شما مذهبی و خائن به کشورت هستی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • مهدی

          فرض بگیر ما جز آنانیم که شما می گویی جواب سوالم را بده ؟ مگه شما کاری غیر از کار آن به قول شما مذهبی ها نکرده ای ؟ خیلی پسر از خودت راضی هستی ! پرسیدم چندسالته چند تا کتاب خوندی و چه خدمتی به کشورت کردی که بقیه اون کارا نکردن

          • مثلث

            بنده دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب هستم و ۴۳ سال سن دارم دوست عزیز و با صحبت های (فرزند کوروش) موافق هستم.

            البته تخصص بنده هیچ ربطی به این موضوع ندارد ولی گویا برای شما دانش دانشگاهی و سن اهمیت داشته!
            دوست عزیز به جای موضع گیری و توپ را به زمین مخاطب انداختن کمی سطح دانش عمومی خویش را افزایش بده.

          • فرزند کوروش

            باید خدمت شما عرض کنم دارای کارشناس ارشد در یکی از رشته های علوم انسانی با معدل بالای ۱۸می باشم
            از نسل جنگم !!!!!!!!!!!!!!!!!
            جنگی که خمینی به کشورم تحمیل کرد

            آنقدری کتاب خواندم که خود را از بند جهل و خرافه رهانیدم . تاریخ کشورم را از برم

            /در ضمن چند کتاب هم نوشته ام /

            مدرس تاریخ هستم و تا انجا که بتوانم به روشنگری خواهم پرداخت

            البته درآمد کمی دارم چرا که نخواستم هیچگاه وارد دستگاه تفتیش عقاید شوم !!!!!!!

            ۵ سال پیش مثل خیلی از مردم دیگر جلوی سربازان قتل و غارت و بی ریشه و ایرانی نما

            باتوم خوردم / دستگیر شدم و ………………..

            همیشه سعی کردم ایرانی زندگی کنم / به کشورم خدمت کنم / فرهنگ ایرانی را زنده کنم

            و البته در بر ابر جهل و خرافه ایستاده ام حتی در خانواده ام !!!!!!!!!!!!!

            اینها را که گفتم برای این بود پاسخت را گرفته باشی و نه اینکه فخر فروشی کنم !!!!!

            در پایان از همه دوستان و بانو بهاری برای حمایتشون سپاسگزارم .

            به امید ایرانی آزاد و آباد با هر نو ع عقیده و گرایش فکری و مذهبی

      • Baran Bahari

        منطق شما سن و سال است؟ گیرم شما ۹۰ ساله باشید و پی اچ دی.. که چه؟ نه گول سن را می خوریم که به دام امثال خمینی بیافتیم و نه گول مدرک که امثال احمدی نژ اد هم مثلا دکتر شده اند!!!

  • امیر

    سلام
    آمار ارائه شده صحت ندارد و بیشتر از بغض راوی نشات میگیرد تا مستندات
    کشتگان جنگ ۱۹۰،۰۰۰ که حدود ۲۰،۰۰۰ مربوط به بمباران مناطق مسکونی
    مجروحین ۶۰،۰۰۰۰ که ده درصد آنها با معلولیت قابل توجه مواجه هستند
    اینکه یک روز هم جنگ زودتر پایان یابد برای همه سودمند خواهد بود. چند واقعیت مهم در مورد جنگ وجود دارد . یکی از آن واقعیتهای پند آموز این است که هم کیشان راوی در هیچ یک از آن دو سال اول جنگ حضور در سنگر دفاع از میهن را بر فرار به فرنگ و نشستن در کنج عافیت ترجیح ندادند. این واقعیت را در کنار سایر حقایق جنگ بگذارید و ایشان را نیز به لیست سایر متهمین اضافه کنید.

    • Baran Bahari

      آمار شما بر اساس اعلام ایران است… آمار عراق ۸۰۰۰۰۰ و آمار سی آی ای که از طریق ماموران خود جمع آوری نموده است ۷۰۰ هزار نفر است که حدود ۱۰۰ هزار آن مفقود و غیر نظامیست. حتی سایت ویکی پدیا مجبور شده است آمار مختلفی ارائه دهد چون آخوند ها برای پوشش سلاخی ایرانیان در جنگ حتی آمار کشتگان را تحریف کرده اند.
      http://kurzman.unc.edu/death-tolls-of-the-iran-iraq-war/

      • مونا

        همشششششششششش چررررررررررتته . سایت مزخرفی بود.نتیجه یک ساعت گر دش در این بیهوده گویی ها

  • garshasp

    اگر دین توانایی این را داشت که به زندگی آدمیان سروسامان بدهد بایستی در گذر تاریخ می توانست
    ولی می بینیم که نتوانسته است ،
    هرگاه دین با حکومت در آمیخت و یا در کشور نشانه ای از بنیادگرایی دینی نمودار شد
    آن جامعه دچار واپس گرایی و درجا زدن شد.
    چرا که هرچیزی که در پیوند با انسان باشد مانند دانش های انسانی در گذر زمان دچار دگرگونی می شود
    ولی دین همواره در برابر نوآوری،اندیشه های نو و دگراندشی می ایستد چرا که اگر نایستد خود نابود خواهد شد.
    دین برای زنده ماندن و گریز از نابودی واژه ی مقدس را آفرید تا با گذاشتن نام مقدس روی چیزی
    مردم را از پرسش درباره ی آن چیز بازدارد.
    خدا مقدس است ،پیامبران مقدس اند، فرشتگان مقدس اند و ……
    از دیدگاهی دیگر واژه ی مقدس پوشاننده و لاپوشی بر روی کمی ها و کاستی ها و ناتوانی های چیزها و کسانی است
    که مقدس شمرده می شوند.
    دین همواره در ستیز با پرسشگری ، شک و خردگرایی است چرا که خرد هیچ چیزی را نمی پذیرد مگر آن که
    آن چیز بخردانه ، آزمون پذیر و تجربه شدنی باشد ولی دین ، خدا ، پیامبران و…. خود را از پاسخ دادن
    به پرسش خردگرایان منع کرده اند و چون پاسخ پرسش های خردگرایان را نه دین ، نه خدا و نه پیامبری می تواند
    پاسخ دهد ؛خداناباوران و شکاکان و خردگرایان را پلید ،ناپاک می شمرند و ریختن خونشان را واجب می دانند
    وهمه ی این ها از بی منطقی دین و پیوستارهای(ضمایم) آن سرچشمه می گیرد.

  • parvaneh

    doste Aziz kodom gheramateh jang kire kharam be rafsanjani va hamkaseyhash nadadand in akhond berand khodaro shokr konad ke araghieh koneshone to hava nazadand agar in bachehaye ghayore Iran nabodand marg bar akhond

  • یک بسیجی

    این سایت کثیف توسط مزدوران آمریکائی اداره میشود.

    آنکسی که برامام خمینی ره افترا و بد نویسی می کند فقط یک زنا زاده میتواند باشد.عراقی که تا دیروز دشمن ما بود با اراده همین مردم و رهبری و آینده نگری حضرت امام خمینی ره و آیت الله العظمی امام خامنه ای الان یکی از حامیان انقلاب اسلامی و همپیمان ایران در گروه مقاومت علیه آمریکا و اسرائیل در منطقه تبدیل شده است. اکنون عراق همپیمان نظامی و سیاسی قدرتمند ایران در منطقه است. به یاری خداوند متعال بزودی شر کثافتهائی مثل شما واربابان آمریکائی اسرائیلی تان و مرتجعین عرب را از سر مردم مسلمان منطقه کم خواهیم نمود همانگونه که مزدوران کثیفی چون منافقین را از عراق بیرون ریختیم در آینده نزدیک اسرائیلتان را همانگونه که حضرت روح الله ره فرمود از صفحه روزگار محو خواهیم نمود. نگاه ما به بیت المقدس است و این اراجیف هیچ تاثیری در عزم و اراده ما برای رسیدن به آن نمیگذارد.هرچقدر کثافت کاری شما بیشتر اراده ما را قویتر میسازد . ما به امید روزی هستیم که حضرت آقا عصای خود را بر سرزمین بیت المقدس بکوبد.یادتان باشد وهرگز فراموش نکنید که :

    راه قدس از کربلا میگذرد ….یک بسیجی

    • سرفراز پارسی‌

      قدرت نظامی درجه یک در خاور میانه خواب و خیال خامنه‌ای است که توهم سر یا پای وجودش را گرفته. کشوری که با فروش نفت زنده است و از نظر تکنولوژی هم یا به کشور‌های غربی و‌ا بسته است و یا از تکنولوژی ورشکسته روسی و چینی‌ استفاده می‌کند نمی‌‌تواند صحبت از قدرت نظامی کند. به خصوص این که بزودی منابع آب آن هم تمام میشود. حکومت زور گو بروی یک مشت مردم فقیر و معتاد و بیکار و ناراضی قدرت نمیاورد شما هم بهتر است از این خواب و خیال که آمریکا و اسراییل از خامنه‌ای می‌ترسند بیدأر شوی. یک چیزی گفته‌اند و تو هم یک چیزی شنیده ای ساندیس بسجی گری هم میگیری فکر کردی علی‌ آباد هم شهر است.

    • سرفراز پارسی‌

      یک چیزی را هم درست متوجه نشدم. شما اگر واشنگتن پست میخونی پس باید در آمریکا باشی‌. اگر در آمریکا هستی‌ پس بسیجی‌ نمیتوانی‌ باشی‌. اگر بسیجی‌ هستی‌ پس در آمریکا چه کار میکنی‌؟ اگر در ایران هستی‌ آخرین شماره‌های واشینگتن پست چه طور به دست مبارک سرکار می‌رسد؟

    • Baran Bahari

      چگون از انتقاد من به حماقت خمینی و کشتار پانصد هزار ایرانی از خرداد ۶۱ تا مرداد ۶۷ به این تتیجه رسیدید که مادر من با کسی رابطه نامشروع داشته است و من از آن متولد شده ام؟؟؟ بله این است منطق یک بسیجی !

    • علی

      اگه این مواردی که گفتی شوخی بودکه هیچی ، اما اگه اعتقاد داری که کل مسیر زندگیت شامل جنگیدن واسه پیروزی جلوی امریکا و اسرائیل و منافقین و ضد انقلاب هست پس کی زمان داری واسه زندگی ، این که هر کسی به خمینی بد بگه و دشمنش باشه حروم زاده هست یعنی اگه یه روزی برادرت درباره خمینی بد گفت به صورت خودکار والده شما از یک زن محترم به یک هرزه تبدیل میشه ؟؟؟؟ واقعا همیشه فکر میکنم چه چیزی شما رو راضی می کنه تو صلح و دوستی بودن همه مردم جهان یا اینکه قبرتو مثلا تو کربلا باشه ؟؟؟

  • یک بسیجی

    ترس دشمنان امام خمینی از افکار اوست.لذا اینگونه سایتها بیخود تشکیل نشده است.به این گفتگو توجه کنید:

    زکریا در روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمریکا برای مبارزه موفق با داعش راهی جز جلب همکاری ایران ندارد که دارای قدرت و نفوذ فراوان در منطقه است اما ایران و آمریکا موارد اختلاف فراوان دارند مگر آنکه ایران تغییر رفتار دهد(!)
    وی تأکید کرد: اگر اوباما حقیقتاً مصمم به تضعیف و نابود کردن داعش است باید به دنبال راهی باشد تا به طریقی با ایران در این مبارزه همکاری کند. ایران قدرت بزرگ خاورمیانه و در عین حال دشمن دیرینه آمریکاست.
    وی ادامه می‌دهد: «آمریکا دارای پیشرفته‌ترین هواپیماها، موشکها، هواپیمای بدون سرنشین و یک قدرت فوق‌العاده و توانمند نظامی در سطح جهان است. اما استخدام این قدرت هوایی در مأموریتهای جنگی همواره افتضاح به بار آورده است. مصداق عینی آن، عملیاتها در کشورهای افغانستان، عراق و لیبی بوده است. سربازان پیاده نظام آمریکا در این عملیاتها مجبور بوده‌اند در جنگی نامنظم با مردم بومی و شورشیان مبارزه کنند.»
    وی با طرح این سؤال که «آیا در این ستیزه‌ها گروهها، قبایل و فرقه‌های محلی هم دوشادوش آمریکا می‌جنگند یا علیه آن؟ چه نوعی معاملات تقسیم قدرت لازم است تا این گروهها هم در این چالش با آمریکا همراه شوند؟ تأکید کرد: آمریکا در عراق صاحب مختصر نفوذ هست، اما بی‌شک سطح نفوذ ایران بسیار بیشتر است.
    تحلیلگر واشنگتن پست می‌نویست: احزاب اسلامگرای شیعه‌مذهب که امروز عملاً اداره امور عراق را در دست دارند؛ در طول چندین دهه همسو با ایران تأسیس شده‌اند. رهبران این احزاب در دوران رژیم صدام یا ساکن تهران بوده‌اند یا دمشق. مصداق سطح نفوذ ایران در عراق موضوع راضی شدن «نوری المالکی» به کناره‌گیری از قدرت بود که تنها با تشویق ایران به این عمل تن به رضایت داد.
    زکریا ادامه می‌دهد: در سوریه استراتژی واشنگتن متناقض و نابجاست. آمریکا به دنبال نابودی «داعش» و ضربه زدن به جبهه «النصره» و گروهی موسوم به «خراسان» است، با حفظ این ظرافت در کار که این حملات موجب تقویت پایه‌های حکومت «بشار اسد» نشود. اما این امکان ندارد. اگر این گروههای تروریستی تضعیف شوند ارتش رژیم بشار اسد خواهد بود که قدرت برتر میدانی را بدست می‌گیرد نه «ارتش آزاد سوریه» که بسیار هم ضعیف و دچار آشفتگی و سوء سازماندهی است.
    تحلیلگر واشنگتن پست معتقد است: آمریکا برای موفق بودن مبارزه‌اش با «داعش» داخل خاک سوریه چاره‌ای ندارد جز آنکه در این مبارزه دست به یک تقسیم قدرت بزند و عناصری از دولت اسد را نیز در این مبارزه مشارکت دهد نظیر ژنرالهای ارتش و رهبران اطلاعاتی کشور. اما واشنگتن با هیچ یک از مردان رژیم اسد نه تماس دارد نه به آنها اعتماد. تنها دولتی که واشنگتن می‌تواند بر روی هر دو عنصر روی آن حساب باز کند، تهران است. در افغانستان نیز ایران نفوذ مشابهی دارد.
    فرید زکریا ادامه می‌دهد: من از روحانی پرسیدم که محدوده‌های همکاری مشترک در این زمینه‌ها به فرض آنکه توافق هسته‌ای حاصل آمده باشد را توضیح دهد، وی در پاسخ به یک ضرب‌المثل ایرانی اشاره کرد با این مضمون «اول از بچه‌ای که داری مراقبت کن و بعداً به فکر بچه‌ای دیگر باش» (همین را که زاییده‌ای فعلاً بزرگ کن تا بعد!) فعلاً همه همکاری‌ها منوط به توافق هسته‌ای است.
    اکنون قدرت سیاسی و نظامی ایران در منطقه حرف اول را میزندو این خوشایند اربابان این سایت نیست…یک بسیجی

    • Baran Bahari

      من هم بعنوان یک ایرانی میهن دوست هر وقت به خبرنگار در هواپیما می گوید :”هیچ!” از افکار خمینی لرزه به تنم می افتد.

  • doshman

    Doste Aziz basiji in sayat drost shode ke in kesafataye ke in akhondaye jakesh to maghzeh shoma kardeh biron biyareh valy to ke haleyt nist ke hamintor meyzari ke in akhond bischtar to maghzet berinad va bet yek None bokhoro namir bedand , marg bar akhond