امریکا از نام ساختگی برای خلیج فارس استفاده کرد ولی رژیم ایران پاسخی نداد ۱

نان امریکا به نرخ دلارهای نفتی !

وزیر خارجه آمریکا برای خوشایند عربستان سعودی حاضر شد دستور العمل سازمان ملل را نادیده بگیرد و از واژه ساختگی خلیج ع.رب.ی به جای «خلیج فارس» استفاده کند.

 رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا درجدیدترین اظهاراتش درباره اوضاع منطقه سعی کرد برای خوشایند عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی از واژه جعلی خلیج ع.رب.ی استفاده کند.

وی گفت: اوضاع در خلیج ع.رب.ی طی روزهای گذشته برای ایالات متحده، منطقه و بسیاری از مردم که مستقیما از آن تاثیر می‌پذیرند، دردسر ساز شده است.

استفاده از این واژه ساختگی وسیله وزیر امور خارجه امریکا نه تنها به نفرت و خشم مردم ایران از امریکا دامن می زند ، نشاندهنده این است که مرزهای سیاسی و فرهنگی ایران بخاطر ضعف دیپلماتیک رژیم خائن جمهوری اسلامی ، روز بروز بیشتر به خطر افتاده است.

Persian-gulf-dubai-musiem

رژیمی که غم غزه و لبنان دارد!

پس از چهار دهه دشمنی و شعار مرگ بر امریکا جایگاه ایران در جوامع بین الملی بسیار غم انگیز است. ایران کشوری که قرار بود با فرهنگ و توان سیاسی خود آقایی منطقه را بکند، امروز بجایی رسیده است که مقامات آن نه تنها مدافع منافع ملی آن نیستند بلکه مایه شرمساری ایرانیان در جهان شده اند. پس از ۴ دهه شعارهای پوشالی استکبار ستیزی و دشمنی با غرب ، پس از ۴ دهه نوکری روسیه ، رژیم فاسد جمهوری اسلامی حتی در میان اعرابی که آبرو و منافع ایران بخاطر ایشان نابود شده است ، مورد نفرت است. همان فلسطینی ها و لبنانی هایی که از میلیاردها پول مردم ایران و از خرج شدن آبروی ملت ایران بیشترین بهره را برده اند، کوچکترین احترامی برای ایران و ایرانی قائل نیستند.

زمانی که قاضی امریکایی ، ایران را بخاطر ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ محکوم می کند و از داراییهای ایران بعنوان غرامت بابت این جنایت به قربانیان پرداخت می شود، حکومت ایران کجاست؟ پس از ۴ دهه فحاشی و شعار مرگ بر امریکا چه پاسخی برای این قاضی هست؟ چگونه به این قاضی باید توضیح داد که شعار مرگ بر امریکا آن هم در طول ۴ دهه ، ربطی به جنایت ۱۱ سپتامبر ندارد؟ در مقابل می بینیم که نزدیکی رژیم سعودی به امریکا باعث سرپوش گذاری بر اصل موضوع شده است. حمله کنندگان به برجهای تجارت جهانی دارای ملیت سعودی بودند و فرماندهی این جنایت بدست گروهی از شیوخ و ثروتمندان سعودی برنامه ریزی شد، اما رژیم عربستان سعودی با امریکا همراه است و مرگ بر امریکا نمی گوید ؛ این رژیم آخوندی است که مرتبا بر طبل جنگ با امریکا کوبیده است و شعار داده است.

غم غزه و لبنان است که ما را بجایی رسانیده است که وزیر خارجه امریکا برای شاد کردن شیوخ ثروتمند سعودی نام خلیج فارس را جعل می نماید. کسی که خودش به فکر خود و منافعش نیست ، چه دلیلی دارد که دیگری برایش دل بسوزاند؟!

ویدئوی زیر اعتراض محمدرضا شاه پهلوی به خبرنگاری است که نام این خلیج را زیر سووال می برد:

سکوت جواد ظریف؟

جواد ظریف پاسخهایی در دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی به امریکا داده است و مدافع رژیم اسلامی شده است. اما تا این لحظه هیچ واکنشی در اعتراض به جعل نام خلیج فارس نشان نداده است و بسیار مایه شرمساری برای جواد ظریف خواهد بود. تنها واکنش وزارت خارجه ایران در پاسخ به خبرنگاری بوده است که درباره این موضوع پرسید و سخنگوی وزارت امور خارجه جمهمری اسلامی با شوخی درباره سواد جغرافی تیلرسون اظهار تردید کرده است.  اما ظریف در بزنگاهی که می بایست از منافع ایران و از هویت ایران طرفداری می نمود ، تنها به منافع رژیم اسلامی پرداخته است.

تا این لحظه هیچ دفاعی در توئیتر ظریف درباره این موضوع مهم که مایه شرمساری رژیم اسلامزده خلافت ولی فقیه دیده نشده است.

تا این لحظه هیچ دفاعی در توئیتر ظریف درباره این موضوع مهم که مایه شرمساری رژیم اسلامزده خلافت ولی فقیه دیده نشده است.

محمدجواد ظریف در چهار توئیت جداگانه خطاب به مقامات آمریکایی نوشت:

«توئیت اول: مقامات آمریکایی، قبل از بازگشت به سیاست غیرقانونی و توهم‌آلود تغییر رژیم، تاریخ را مطالعه و از آن درس بگیرند.

توئیت دوم: افتضاح کودتای ۱۳۳۲ و تجربه انقلاب ۵۷ ثابت کرد که مردم ایران در برابر تلاش‌های خارجی برای تعیین سرنوشت‌شان مقاومت می‌کنند.

توئیت سوم: پس از چند دهه پیگیری سیاست شکست خورده تغییر رژیم و تحریم، دولت آمریکا مجبور به عذرخواهی برای سال ۳۲ شد و پذیرفت که مذاکره تنها راه‌حل است.

توئیت چهارم: برای آمریکایی‌ها بهتر است که به جای این که به تغییر رژیم در ایران که ۷۵ درصد مردم به صندوق رأی اعتماد دارند، فکر کنند، به فکر حفظ رژیم خودشان در آمریکا باشند.»

اما تا این لحظه هیچ دفاعی در توئیتر ظریف درباره این موضوع مهم که مایه شرمساری رژیم اسلامزده خلافت ولی فقیه دیده نشده است.

اعتراض شاهزاده رضا پهلوی

تا این لحظه ، مقامات رژیم ایران ستیز در برابر جعل نام خلیج فارس وسیله رکس تیلرسون سکوت کرده اند و باید به شاهزاده رضا پهلوی درود فرستاد که از طریق شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد، به آقای تیلرسون اعتراض نمود.

در نسخه ای از این نامه که در اختیار صدای آمریکا قرار گرفته، آمده است: این نام سه هزار ساله (خلیج فارس) یک میراث جهانی است که در ایران ریشه دارد، میراثی که متعلق به تمام کشورهای جامعه جهانی است. خلیج فارس که نامی باستانی و منحصر به فرد است، چه به لحاظ تاریخی و چه به لحاظ زبانی، آزمایش زمان را پشت سر گذاشته است.

در این بیانیه آمده:‌«از سلسه های امپراطوری ایران باستان گرفته تا اسکندر مقدونی، از حکومت اسلامی سلفی تا هلاکوخان مغول، همچنین در استعمار خلیج فارس از سوی انگلیسی ها و پرتغالی ها، و در بیش از سه هزار نقشه رسمی جهان، آن بخش از آب، بدون شبهه، خلیج فارس خوانده شده است.»

در ادامه این نامه خطاب به وزیر خارجه آمریکا آمده:

«شورای ملی ایران خواستار این است که به جنابعالی و دولت آمریکا یادآور شود تا به مقررات نامگذاری که از سوی جامعه بین المللی تعیین شده، احترام بگذارید. این شورا بویژه و با کمال احترام خواستار صدور یک اصلاحیه و به کارگیری نام رسمی آن (خلیج فارس) در تمام مکالمات و بیانیه های آینده است، تا به این ترتیب ضمن احترام به قوانین و رسوم بین المللی که همه آنرا پذیرفته اند، در راستای حفظ تمامیت ارزی و حق حاکمیت فرهنگی مردم ایران باشد.»