از ۲۵ خرداد ۸۸ تا ۲۵ خرداد ۹۶؛آسیب شناسی یک جنبش ۲

تقلب انتخاباتی علی خامنه ای و اعتراض مردم

۲۵ خرداد سالروز آغاز اعتراضات مردمی به تقلب انتخاباتی رژیم است. رژیم جمهوری اسلامی بمانند سال ۸۴ که در نتایج دست برده بود، این بار هم نتیجه را به نفع جناح اصولگرا اعلام کرد. اما تفاوت آشکار سال ۸۸ با ۸۴ در این بود که بجای کروبی و رفسنجانی که از حمایت نسبی مردم برخوردار بودند، میر حسین موسوی ، نخست وزیر دوران جنگ و دشمن درجه یک علی خامنه ای بعنوان رقیب احمدی نژاد قرار داشت . حمایت بالای مردمی از میرحسین موسوی آشکار بود و نتایج آن انتخابات بی هیچ برو برگرد ، یک تقلب گسترده و حماقت تاریخی از سوی خامنه ای بود. بدنبال اعلام نتایج یک سری تظاهرات در ایران برگزار شد که تا ۲۵ بهمن ۸۹ ادامه یافت.

تظاهرات اعتراضی حامیان موسوی در ایران، راهپیمایی اعتراض‌آمیزی بود که در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، ۳ روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، با حضور میلیونی ایرانیان در شهر تهران، دیگر شهرهای ایران، و برخی شهرهای دیگر کشورها صورت گرفت. این تظاهرات یکی از بزرگترین تظاهرات‌های غیر حکومتی بود و در تاریخ ۳۰ ساله پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

rally_25-3-88

این تظاهرات در تهران به دعوت میرحسین موسوی و بدون مجوز وزارت کشور برگزار شد. اتهام تعدادی از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات نیز شرکت در این راهپیمایی بود. تعداد شرکت‌کنندگان در آن، از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی، بی‌سابقه بود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این راهپیمایی آن بود که شرکت‌کنندگان در آن، در اغلب اوقات کاملاً ساکت بودند و هیچ‌گونه شعاری نمی‌دادند و حتی اگر کسی هیجان‌زده می‌شد و شعاری می‌داد، بقیه او را دعوت به سکوت می‌کردند. پدیده‌ای که در مقایسه با حال‌وهوای حرکت‌های اعتراضی دیگر نقاط جهان، نوظهور بود. بر اساس اعلام صداوسیما و شورای تأمین ۷ نفر در این تظاهرات کشته و ۲۹۹ نفر زخمی شدند.

برخی رسانه‌ها از مرگ تعدادی از زخمی‌ها در روزهای بعد خبر داده و تعداد کشتگان را بیش از ۱۲۲ نفر اعلام کرده‌اند.

گروهی با کنکاش دریافتند که  آمار قطع نخاع و مرگ و فرار منجر به مرگ تصادفیهای سال ۸۸ و سال ۸۹ بسیار بالاتر از دیگر سالها بوده است که بیشتر ناظران این تفاوت فاحش را به پرده پوشی رژیم درباره جنایاتش مربوط می دانند.

در آغاز ،جمعیت میلیونی با اعتراض مداوم خود به سر انجام انتخابات اعتراض داشتند. اعتراضی که البته اگر درست هدایت می شد ، سقوط رژیم ولایت فقیه را بدنبال داشت. اما چه شد که چنین نگشت و ما امروز پس از ۸ سال باید سالگرد این تظاهرات میلیونی را با افسوس و آسیب شناسی بررسی نماییم.

25-khordad

سردرگمی در اهداف

سران جنبش سبز از بدنه انقلابی و حزب اللهی بودند ؛ این در حالی بود که شعارهای معترضین رنگ براندازی داشت و مردم مستقیماً علی خامنه ای، مجتبی خامنه ای و ماهیّت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند. اگر به ویدئوهای این اعتراضات نگاهی دوباره بیاندازیم متوجه می شویم که رنگ و بوی اعتراضی مردم فراتر از رأی ایشان بوده است . در واقع  اعتراض به تقلب انتخاباتی هدف جنبش نبوده است ، در حالیکه رهبران اصلاح طلب دوست دارند اینگونه وانمود نمایند. حقیقت تلخ این است که رهبران جنبش سبز بسیار عقب تر از مردم  بودند و توان شناخت و رهبری اهداف مردم را در این اعتراضات نداشتند.

رهبران منفعل

میر حسین موسوی و کروبی پس از مرگ خمینی بشدت به حاشیه رفتند و اگر انتخابات مجلس ششم نبود، مهدی کروبی شاید از یادها هم رفته بود. این دو نفر به همراه طیف وسیعی از اطرافیان سید احمد خمینی ، مورد غضب خامنه ای بودند و علی خامنه ای در سال ۷۳ تکلیف خود را با نظامیان مخالف خود را نیز مشخص نمود و هواپیمای این نظامیان در هوا منفجر شد. اما سال ۷۳ پایان خشن دیگری هم داشت و علی خامنه ای توانست با مسموم کردن احمد خمینی ، رقیب و دشمن دیرین خود را برای همیشه ساکت نماید.

iran-protests-2009

این مقدمه را گفتیم تا روشن نماییم که رهبران جنبش سبز از بدنه نظام جمهوری اسلامی بوده اند و نه از مخالفان آن. آنها تنها بخاطر گرایش به احمد خمینی به حاشیه رفتند و از متن قدرت خارج بودند. ترور سعید حجاریان بدست بسیج اگرچه امروز به فراموشی سپرده شده است ولی اوج مخالفت خامنه ای با جناح اصلاح طلب را می توان در ترور او دانست. حجاریان که از مشاوران خاتمی بود، با پیشینه اطلاعاتی و امنیتی که داشت ،آگاهی و احاطه کاملی نسبت به اعمال علی خامنه ای و خانواده اش می داشت؛ ترور حجاریان بنوعی پایان دروان اصلاح طلبی محمد خاتمی است و پس از آن ما از محمد خاتمی تناها یک سایه و مترسک دیده ایم که هر از گاهی سعی دارد ، دل رهبرش را بدست آورد!

رهبران جنبش سبز خود از عاملان قلع و قمح احزاب در دهه شصت بوده اند و کارهایی که در دوران طلایی خمینی انجام شد ، -چه اقتصاد خرکی اش و چه حزب فقط حزب الله اش – همگی با حضور عملی امثال کروبی و موسوی بوده است. بنابراین رهبران جنبش سبز در اعتراضات سال ۸۸ ایستا شده اند . حتی امروز پس از ۸ سال ، این دو پیرمرد هفتاد و چند ساله چیزی در چنته ندارند و اگر بپرسیم هدفتان چه بود و چه هست ؟ پاسخ خواهند داد دوران طلایی امام!

چند دستگی مردم

پس از انفعال در رهبران جنبش سبز ، مردمی که برای سرنگونی رژیم به میدان آمده بودند و تنها از موسوی و کروبی بعنوان بهانه بهره جسته بودند با بحران رهبری مواجه شدند و این اعتراضات بدلیل سردرگمی رهبرانش و هماهنگ نبودن شعارهای براندازی مردم با شعارهای سطحی و جناحی رهبران اصلاح طلب ، به سردی گرایید و تعداد معترضان بخصوص پس از کشتار عاشورای ۸۸ بشدت کاهش یافت . تا جایی که  در  نهایت به حصر خانگی آن دو انجامید. سر انجامی که موسوی و کروبی با آن همه چاپلوسی امام امت و با آن همه هم سفرگی با سپاهیها و حزب اللهی ها حتی در خواب هم نمی دیدند!

مردم امروز هم به چند دسته تقسیم شده اند. هنوز هم حال و هوا ، حال و هوای سردرگمی مردم است. فضایی که پس از این  اعتراضات ایجاد نمود فضایی امنیتی است . اظلاعات و سپاه پاسداران بخوبی از این اعتراضات تجربه کسب نمودند و در ۸ سال گذشته بخوبی توانسته اند امواج اعتراض مردم را کنترل نمایند. انواع نفوذیها توانسته اند بر طبل تجزیه طلبی و دعوای قدیمی مصدق و شاه بکوبند تا بجای اعتراض به رژیم جمهوری اسلامی ، گروههای معترض با خود درگیر شوند و بقول معروف تفرقه بیانداز و حکومت کن. در فضای مجازی روزها و هفته ها به دعواهای بیهوده میان مخالفان رژیم می گذرد! گویی این دعواها هدف بوده است و نه سقوط رژیم جمهوری اسلامی. پیشتر درباره لزوم پیوند گروهها و نگرانی از چند دستگی میان مردم ایران مقاله ای نگاشته ایم.

  • akhund ray nemikhahad rusi ast

    ترور/لندن؛ همه مسلمانان را خواهم کُشت!+فیلم
    http://www.iranpressnews.com/source/205511.htm#
    ———————————————————————————-
    جسد دختری مسلمان در ایالت ویرجینیا پیدا شد
    http://www.bbc.com/persian/world-40325295
    ——————————————————————————-
    سعودی: ۳ عضو سپاه پاسداران ایران پیش از منفجر کردن یک سکوی نفتی دستگیر شدند
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2017/06/19
    ——————————————————————————-
    بروجردی: بعد سیاسی حمله موشکی سپاه مهمتر از بعد نظامی است
    https://www.radiofarda.com/a/f3-irg-missile-attack/28563151.html
    —————————————————————————————–
    هشدار مسکو به واشنگتن: به نیروهای اسد حمله نکنید
    https://www.radiozamaneh.com/346093
    ——————————————————————————————

    این اخطار جدی به همه مهاجرین از خا ور میانه است . مخصوصا ایرانی ها . اگر اجازه دهید این مارکسیست های روسی به نمایندگی از شما در غرب علیه امریکا و نظام دموکراسی لیبرال و علیه اسرائیل لجن پراکنی کنند و از رژیم ولایت فقیه (که حالا صریحا میگوید جمهوری نیست و هیچ نسبتی با دموکراسی ندارد و نیازی به رای مردم ندارد و رهبر ان مثل لات های روسی اسد ، صدام ، قذافی ، اون جنگ یل ، یاکونویچ ، میلوشویچ ، … عربده میکشد و به خیال خودش امریکا و غرب را هجو میکند و کوچک میکند و به مزدوران اطرافش دلداری و قوت قلب میدهد و با موشک زدن به خاک سوریه که اکنون جنده خانه جهانی است و از روسیه تا اعراب سنی و امریکا و غرب و کردها و ترک ها در آنجا مشغول حمله نظا می و گاییدن کشور و بی گناه و با گناه در هم هستند معلوم نیست چه پیغام شکسته مغشوشی از قلب ترسیده نظام ورشکسته روسی به چه کسی و به چه منظوری است ؟) محافظت و به دوام ان کمک کنند با هزاران حیله و حقه بازی و ایجاد توهم در مردم بی پناه داخلی که اگر به حسن رای دهید آسمان و زمین جابجا میشوند و حالا حسن مفلوک حتا توان دفاع از آنچه خودش گفته را هم ندارد . خامنه ای به دستور کارشناسان روس میلجک قاضی القضات را جلو انداخته با شمشیر اخته که همه را خواهد کشت اگر به امریکا سیگنال بفرستند . کسی به دلقک عراقی و برادران مزدورش نمی گوید شما جاسوسان روسیه را باید نابود کرد و به زودی نابود میشوید همان طوری که قذافی و صدام نابود و اسد از خایه هایش آویزان منتظر کشیده شدن نهایی است که آمریکایی ها سخت دنبال ان هستند . اگر کسانی به غرب سیگنال بفرستند مردم ایران هستند نه شما آخوندها ، آخوند زاده ها ، گرین کارتی های بچه مزلف بازاری ، و نه زر افشان و رئیس دانا و عمویی و تابان و موسوی و آرمان مستوفی و عباس میلانی فرخ و فتاه پور و برومند و صادق صبا و نیکفر و تاجزاده و گنجی و سهیمی و یزدی و کاظمیان و خاتمی و روحانی و پیمان و فاروقی و نوری زاده و عرفانی و رئیسی و علامه زاده و توکلی و کریمی و زارع و یحیایی و اسدی و فرهادی و دولت آبادی و توده ایها ، فدایی ها ، ملی مضحکی ها ، بروجردی و روشندل و …. که همه این گاوان و گوسفندان روسی گلبول ها و ژن هایشان هم روسی است .

    ببین چه گونه همه آنها در پی سخنان وزیر خارجه امریکا در مورد انتقال آرام قدرت از داخل ( از وحشی های عرب روس به مردم ایران ) با سر و کون برهنه بیرون دویدند و فریاد وا اماما ، وا ولایتا ، وا روسا ، وا استالین ، وا جند گی برای روسیه , سر دادند . هیچ کدام اینها وقتی خامنه ای و سپاه کشور را دو دستی تقدیم روسیه کردند صدایشان هم در نیامد . هنوز از اندازه کیر پوتین و لذتی که به آنها دست میدهد وقتی آنرا ساک میزنند ، مثل جنده های ۵ زاری شهر نو از خود بیخود میشوند . نیکفر کس کش ان چنان دچار ارگاسم میشود وقتی پوتین به امریکا چیزی میگوید که انگار بادنجان سیاه تو کس پیر زن هلوف هلفی بکنی .

    آرمان مستوفی کار و زندگی اش را رها کرده دنبال ایجاد یک توهم دیگر برای مردم ایران به عشق کیر پوتین که توی کونش ذوق ذوق کند همه روزه یک دروغ می سازد و پرورش میدهد . حالا برای پاک کردن نقش روسیه و حزب خائن توده در ساقط کردن دولت ملی دکتر مصدق ، نقش کاشانی آخوند مفت خور را بزرگ میکند . اخه خارکسته آخوند بدون حزب توده و شوروی ( روسیه ) چه گهی میتوانست بخورد و یا چه گهی میتواند بخورد ؟

    اگر روسیه پشت ملاها نباشد ، اگر شما مارکسیست های روسی برای آنها عوامفریبی و دروغ پردازی و آتش تهیه و حمله و مین گذاری نکنید ملاها شش ماه هم دوام نمی آورند . اصلا به اینجا نمیرسیدند که دنبال حکومت باشند و یا بگویند رای مردم به کیر من

    حالا من بار دیگر به ایرانیان خارج از کشور که از دست ملاها موقتا در رفته اند اخطار میکنم .

    اگر خامنه ای به این خیانت روسی ادامه دهد و دهانش را به لات بازی و ماجراجویی و تروریست سازی و آنارشیسم دیوانه وار نظیر قذافی ، صدام ، اسد ، نوریگا ، … باز کند و سپاه او دست به اقدامات تروریستی بزند و یا پایش را بیش از این دراز کرده به خاک این کشور و ان کشور موشک روسی بزند و یا مزدورانی که به اینجا ( کشورهای غربی ) فرستاده را مثل اسد مامور کند کاری تروریستی انجام دهند شما تاوان آنرا میدهید . خامنه ای ورشکسته و رو به مرگ است . ترس گریبانش را گرفته و دچار مالیخولیای قدرت است . او خطرناک ترین لحظات دولت روسی اش را طی میکند . حالا به همه ثابت شد چرا امریکا و غرب و اسرائیل نمی خواستند این دیوانه ها به سلاح اتمی مجهز شوند . هر کاری از این بشر بر می اید . باید هشیار باشید و همه عناصر رژیم مخصوصا انهایی که نقاب مارکسیستی و سلطنت طلب مارکسیستی و ملی سوسیالیستی مارکسیستی و … زده اند تا زیر سرپوش ، رژیم فقاهت روسی و منافع کثیف پوتین را ، حفاظت کنند رسوا کنید و به پلیس محل اقامت خود اسامی آنها را بدهید .

    در غیر اینصورت جهان غرب هر لحظه حوصله اش از این جنایات اسلامی – روسی – عربی بیشتر سر خواهد رفت و هیچ بعید نیست شما ها به همان سرنوشت یهودیان در آلمان هیتلری و لهستان دچار و ضمن جمع آوری شما و ثبت اسامی و توقیف اموال تحت نظارت دولت ها قرار بگیرید و به جای خامنه ای و توده ایها و فدایی ها و ملی مضحکی ها شما را مجازات کنند .

    این خطر جدی است

    نگذارید خامنه ای که با تبعیت از روسیه مردم ایران را گروگان آنها کرده ، در خارج هم کنترل سرنوشت شما را در دست بگیرند .

    همه اسلامیست ها ، مارکسیست ها ، مارکسیست اسلامیست ها را به دولت های محل اقامت لو دهید تا آنها را تحت نظر بگیرند و قبل از آنکه گه روسی بخورند با دهان ایرانی ، دستگیر شوند.

  • Mahmood Azizi

    جنبش که یه روزه از خاک سر دربیاره یه روزه هم میره زیر خاک
    zibabar