وای بَر حالِ جامعه ای که دَر آن شانه هایِ جَلاد، آخرین پناهگاهِ اَشک هایِ مَحکوم است ۱۸

– اعدام در استادیم ورزشی با حضورِ جماعتِ مشتاق:

صُبح روزِ ۲۷ دی ماه در اقدامی کم‌ سابقه حُکمِ اعدام یک “متجاوز به عنف” در استادیوم ورزشی شهر سبزوار اجرا شد؛ آنطور که در تصاویر مشاهده می‌شود “تماشاگران” بَرای مشاهده این اعدام بر رویِ سَکوهای ورزشگاه مستقر شده بودند. غلامعلی صادقی دادستان عمومی انقلاب مشهد اعلام کرد: با توجه به سیاست‌ های دستگاه قضایی مبنی بر برخورد شدید با اشرار، پس از طی مراحل قانونی حکم اعدام دو تن از متجاوزان به عنف اجرا شد.

وی تصریح کرد: صبح روز چهارشنبه  قَبل از طلوع آفتاب احکام دو تن از متجاوزین به عنف در شهرستان‌های مشهد و سبزوار اجرا شد. این احکام در راستای انجام وظایف قانونی و در پاسخ به مطالبات عمومی از مجموعه قضایی صورت گرفت. دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: یکی از این احکام در محوطه زندان مرکزی مشهد و دیگری در ملاء عام و در محل وقوع جرم در سبزوار اجرا شد.

فرتور لحظه غم انگیز در سَر به شانه های جلاد سپردنِ قربانی را نشان می دهد! به راستی که این فرتور هر دلِ مهربانی را به درد آورده و چشم هر انسانی را از اشک، خیس می کند.

فرتور لحظه غم انگیز در سَر به شانه های جلاد سپردنِ قربانی را نشان می دهد! به راستی که این فرتور هر دلِ مهربانی را به درد آورده و چشم هر انسانی را از اشک، خیس می کند.

– اعدام در نَزدیکی خانه هُنرمندان با هَمراهی ملت همیشه در صحنه ایران:

دو مجرم محکوم به اعدام که چندی پیش فیلم زورگیری آنها در رسانه های مختلف بازتاب فراوانی داشت، روز یکشنبه، ۱ بهمن ماه، به عنوان محارب و مفسد فی الارض در محل پارک هنرمندان به دار آویخته شدند. این دو زورگیر به نام های “علیرضا مافیها” و “محمد‌علی سروری” آذر ماه سال جاری با استفاده از قمه، یک شهروند تهرانی را با همدستی دو نفر دیگر مورد ضرب و جرح قرار داده بودند.

۹ دی ماه دادگاه این دو جوان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، ۱۳ دی ماه حکم بدوی آنها به رسانه ها اعلام و تا ۲۷ دی مراحل تجدید نظر و اعلام تایید دیوان عالی کشور طی شد و سحرگاه یکم بهمن ماه، این دو جوان اعدام شدند. شوم بختانه مردمان کشورمان بَرای مشاهده جان دادن این دو جوان خود را از هر سویِ تهران به نزدیکی خانه هنرمندان رسانده بودند.

– اعدام در ملأ عام، زینت بخش شهرهایِ کشورِ اسلامی ایران:

اعدام به خودیِ خود، یک جنایت تمام عیار بر علیه بشریت است؛ ستاندن جانِ یک انسان، به هر دلیلی به قَدری زشت و به دور از وجدان و شرافت است که اگر تَمامی دادگاه های دُنیا نیز حُکم بَر درستی اعدام دَهند، باز هم چیزی از پَستی این عملِ قرون وسطایی نمی کاهد. با استناد به ماده سوم اعلامیه جهانی حقوق بشر که می گوید:

” هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است “، هیچ کس حق و اجازه ستاندن جانِ انسانی را از وی ندارد و چنین عمل ننگینی نقض آشکار حقوق بشر است. همانطور که هزاران هزار بار گفته و نوشته ایم، اعدام همانند قتلِ عَمد است و مجازات بسیار متحجرانه ای است و باید که برچیده شود.

فرتور گویایِ میزان کرامت، شرافت و جایگاه انسان در حکومت مذهبی ایران است؛ این همان کرامت انسانی است که الله مدینه بارها در تازینامه بدان اشاره داشته است.

فرتور گویایِ میزان کرامت، شرافت و جایگاه انسان در حکومت مذهبی ایران است؛ این همان کرامت انسانی است که الله مدینه بارها در تازینامه بدان اشاره داشته است.

حکومت جنایتکار اسلامی ایران جلوه ای نو به اعدام های بی شمارش بخشیده و سیاستی در پیش گرفته تا با اعدامِ جوانان در میدان های شهرها و یا استادیوم های ورزشی و… تَرس را در تار و پودِ جامعه مان نهادینه کند؛ شوم بختانه بخش بزرگی از مردمان بی فرهنگ و خردباخته و مذهبی ایران نیز با استقبالِ بی نظیر خود از این اعدام های عمومی، بدین نمایش های تأسف بار مشروعیت داده اند.

به راستی زبان از بیان میزانِ قصاوت قلبی و بی مهری مردمانی که سپیده دَم بَرای تماشایِ جان دادن یک انسان بینوا که قُربانی سیاست های غلط اقتصادی و همچنین جَو نادرست اجتماعی مملکت خود است، جَمع می شوند و برای جلادان هورا می کشند و از فَرطِ شادی و هیجان جیغ کشیده و بالا و پایین می پرند، قاصر است.

– مَردمانِ بی فرهنگ و خشونت پَرست سزاوارِ حکومت اسلامی اَند:

چون نیک بنگریم، ملتی که ساعتِ چهار صبح از خواب برخاسته و به جایِ آماده شدن برایِ رفتن به سَر کار و آغازی روزی خوش، شال و کلاه کرده و خود را به محل تعیین شده برای اعدام چند جوان رسانده و با گوشی لعنتی موبایلش از لحظات دردناکِ جان دادن یک انسان فیلم برداری می کند،  شایسته حکومتی است که خونش را در شیشه کرده و جانش را به لبش برساند.

حکومتی که مجالِ تکان خوردن به وی ندهد و قافیه زندگانی را به قَدری برایش تنگ کند که آن ملت سرخورده و عقب مانده باقی بماند و به قهقرایِ تاریخ فرستاده شود؛ به راستی وجود چنین مردمانِ خشونت طلبی که با عشق و علاقه ای وصف ناشدنی، لحظه اعدام هم میهنان شان را تماشا می کنند مایه ننگ بشریت و جامعه جهانی است و چه نیکوست اگر این مردمان از صحنه روزگار محو شوند!

مردمانِ خشونت طلب و خونخوار و تاریک دِلی که سَر صبح، در نزدیکی خانه هنرمندان که فرهنگی ترین مکان موجود در سراسرِ کشور است! جمع می شوند و یکدیگر را هُل می دهند تا به صحنه اعدام نزدیک تَر باشند و با دید بهتری جان دادن انسان ها و تقلای شان برای به چنگ آوردن جُرعه ای هوایِ تازه و دَمی بیشتر زنده ماندن را تماشا کنند، کَمترین درکی از آزادی، دموکراسی، سکولاریسم و جامعه ای مدرن نداشته و شایسته زندگی در چنین جوامعی نیز نیستند و با حضورشان امنیت و آرامش جوامع انسانی را نیز تهدید می کنند.

این دسته از انسان نَماها چنانچه با یک انقلاب فرهنگی و فکری، خود را تغییر نداده و از کردارهای شَرم آورشان روی گردان نشوند، هیچگاه به آزادی و عدالت نخواهند رسید و حکومت جنایتکار اسلامی، هزاران بار برای شان نیکو و ارجمند است و این دو (جامعه خشونت طلب و حکومت اسلامی) بسیار مناسب یکدیگرند و سال های سال در کنارِ هم چوبه های دارِ فراوانی را برپا خواهند نمود.

– شانه های جلاد، آخرین پناهگاهِ اشک های قُربانی:

در یکی از فرتورهای موجود از اعدام نزدیک خانه هنرمندان، جوانِ اعدامی را در حالی که سرش را بر روی شانه های جلادش گذاشته و گریه می کند، مشاهده می کنیم؛ به راستی که این فرتور یکی از درد آورترین عکس های تاریخ بَشر است! قربانی محکوم به اعدام با موجِ عظیمی از هم میهنانش مواجه می شود که برای تماشایِ مُردنش صف کشیده اند و منتظرند تا هر چه زودتر طنابِ دار به دور گردنش انداخته شود.

مَردمانی که اینجنین با اشتیاق به تماشایِ مرگ هم نوعان خود می نشینند، لایق هیچ چیز به غیر از حکومت عده ای خونخوار، ستمگر، دزد و جانی نیستند! از ماست که برماست...

مَردمانی که اینجنین با اشتیاق به تماشایِ مرگ هم نوعان خود می نشینند، لایق هیچ چیز به غیر از حکومت عده ای خونخوار، ستمگر، دزد و جانی نیستند! از ماست که برماست…

وی به یاد می آورد که تمامِ جرمش فقیری و نداری بوده و جانش را بَرای دزدیدنِ هفتاد هزار تومان پولِ بی ارزش از دست داده است؛ به یاد می آورد که از بی شرافتی و بی غیرتی و بی مهری همین مردمانِ تماشاگرِ اعدام بوده که زندگیش تباه شده و جوانی اَش سیاه گشته و عمرش بَر بادِ فنا رفته است؛ بیشتر فکر می کند و در می یابد که اگر این جماعت به همین اندازه که برای دیدن مرگِ وی شوق و ذوق داشتند، برای بهبود شرایط زندگی های شان تلاش می کردند، وی دیگر مجبور به دزدیدن هفتاد هزار تومان پول نمی شد.

دیگر وفتِ رفتن رسیده و لحظات پایانِ زندگی اش است و نفرتی از کشورش، مردمانش، هم شهریانش و تمامیِ آن آدمک های بی وجدانی که جمع شده اند تا مرگ انسانیت را تماشا کنند در دلش وجود دارد و هیچ کسی را پاک تر، نزدیک تر و بی ریا تر از جلادش نمی یابد تا بر روی شانه های گریه کند! گریه قربانی بر شانه های جلاد، یَعنی مرگ روحی جامعه ای پست و بی ارزش! یعنی نابودی تمدن و فرهنگی چند هزار ساله و یعنی مرگِ تدریجی ایران!

  • Setareh

    اطلاع رسانی کنید شب
    ولادت پیامبر اسلام یعنی دوشنبه ساعت ۱۰ شب همه مردم در اعتراض به گرانی و تورم الله اکبر بگند. از رموز موفقیت این جنایتکارها
    تبلیغات زیاد و هدفمند و هوچی گری توسط تعداد کمی اراذل و اوباش ساندیس خوره (زن و
    مردای خراب و فاسد تو خیابونا که برا حمایت از ولایت وقیح خامنه ای یه چادر سر
    میکنند و میریزند تو خیابونا) 

    مخالفین این نظام فاسد
    و جنایتکار همیشه فکر کردند همه چیزو میدونند ولی اینطور نیست. این جنایتکارا
    شیطانم درس میدند. دعوای خامنه ای با احمدی نژاد و مشاعی و رفسنجانی و … از چند
    ماه قبل شروع شده، درست چند ماه قبل از انتخابات! اینها همه فیلمه، سرگرم کردن
    مردمه! تا قبل از انتخابات وقت دارند مشخص کنند کدومیک از این مخالفین ظاهری
    تونسته مردمو جذب کنه! حتی فکر کردند اگه با این مزدوران موفق نشدند از موسوی و
    خصوصا” کروبی استفاده کنند که چند ساله تو آب نمک خوابوندنشون برا همچین
    روزی! (عسگراولادی و سلیمی نمین و … بدون اجازه خامنه ای هیچ غلطی نمیکنند، صحبت
    هاشون اینو ثابت میکنه) اینقدر ساده نباشیم و هدف را بذاریم روی عدم شرکت در
    انتخابات و نابودی رژیم.  

  • مستراب الدنگ

    چه اشک تمساحی میریزه این نویسنده این مقاله در حالی که خود پارس سگ صفت شان تحمل کوچکترین اعتراض و انتقاد در این سایت درپیتی را مسدود میکنه که نمونه اش ده ها کامنت ترک هاست که روزانه حذف و مسدود میشه اونوقت از رژیم جنس اصل خود پارس انتظار عدالت و انصاف داره آخه پدر سگ تو یه نظر در اینترنت را سانسور میکنی فردا اگه قدرت دستت بیفته که به احدی رحم نمیکنی پارس سگ( من هر روز با ترفند مسدود کردن اینها را دور زده باز مینویسم)

    • Irani222

      ey torke khar ke joz barkeshi bedarde hich chize digari nemikhoori to va pedare olaghat az zamaneh ghajare kesafat darin be in mamlekat mirinin va alan ham arezooye bazgashte pedarane barkeshat ra be ghodrat mikoni vali haman in khiyali va arezooye baraye to khare joftak zan bish nist va arezezooye be ghodrat residan dar sarzamine pars ra begoore pedare jakeshat khahi bord ..sage moghol berinad be roohe pedare jakeshe torke kharat ridam be torkiye va azarbayjane shomali anan sikarim aghzina sikarim gutone sikarim kizine sikarim

      • Psft Co

         باتجزیه ایران و ویران شدن آن این ترکهای با غیرت و دارنده تمدن کهن هستندکه ثابت میکنند چه کسانی با خریت خودشان تیشه به ریشه ایران زدند.و تازه به یاد آن شعر معروف شهریار می افتند که الا تهرانیا گو خر توئی یا من ……

        • Majarj24

          شما ترکها به همراه مغولها برای غارت به ایران امدید و اینجا ماندگار شدید و  اغلب شما ترک زبان ولی پارس ایرانی هستید.به امید تجزیه ایران ننشینید که چیزی عایدتان نمی شود و اگر خیلی خوش شانس باشید بچه ها و نوه های شما افتخار این را خواهند داشت که نوکری سردمداران باکو و انکارا را انجام بدهند.   

    • Javad2002

        بخاطر شعور اجتماعیت ازت تشکر می کنم

      ترکها زنگ میزنند به قمیها و میگند که ما یک آخوند میخایم
      قمیها میگند ما همین هفته پیش یکی فرستادیم با اون چی کار کردید ترکها
      میگند اونو کشتیم امام زاده درست کردیم

  • Sahameddinghiassi

    ازماست
    که برماست. ما باید قبول کنیم که خودمان هم تقصیر داریم یا ؟

     

    اگر
    چه اکنون رسم است که همه تقصیر ها را ما گردن دیگران بیندازیم و خودمان را معصوم
    جلوه دهیم و تنها ابر قدرتهای  دستهای
    پنهانی رهبران خطا کار را مقصر بدانیم ولی متاسفانه نمی خواهیم بگوییم که باز این
    ما هستیم که دست آنان می باشیم و همه مشگلات توسط خود ما نود نه درصدیها یا توده
    اکثریت مردم اجرا میگردد.

     

    اگر
    همه ما دنبال عدالت باشیم مسلم است که کسی نمی تواند به ما زور بگوید یا حقوق مارا
    پایمال میکنند.

    ۱- ولی
    عده ای ازما همین نود نه درصدیها برای خاطر آلف علوفی استخدام غارتگران میشوند
    وبرای منافع آنان حتی از جان خود هم مایه میگذارند. آنان برای خاطر منافع مادی و
    شخصی خود حاضرند که از بی عدالتی و فساد طبقه قدرتمند دفاع کنند.

    ۲-
    بیشترین ما بی تفاوت شده ایم وتا مادامیکه تیغ به زیر گردن ما نرسد کاری بکار کسی
    نداریم.  متاسفانه این موضوع بین المللی
    است و تفریبا در تمامی دنیا سیستم های حاکم بین المللی سعی دارند که مردم را نسبت
    بهم و نسبت به مردم دنیا بی تفاوت کنند و کلمات قصار  این مشگل من نیست بمن چه تقریبا دربین تمامی
    مردمان بخصوص غرب و یا کسانیکه در تحت تاثیر تمدن غرب هستند نهادینه شده است.  عده ای هم سعی میکنند که قربانیان خود را از
    قشری انتخاب کنند که نتوانند به آنان ضرر بزنند یا حق خودشان را بگیرند. برای شما
    میتوانم مثالهای بسیاری بزنم که مثلا دوست به دوست اعتماد میکند و اموالش را
    میخورد و بعد میگوید ما در کشور قانون داریم برو از طریق قانونی اقدام کن.   ۳- طبقه بندی شده ها و اینکه مثلا فلانی بی
    دین است و مسلمان نیست و میشود سرش را کلاه گذاشت و دستگاه هم از او حمایت
    نمیکند.  همین طور بی دینان براحتی
    میخواهند سر بادینان را کلاه بگذارند و بقیه اش معلوم است که مثلا برخی از  مسلمانان سر بهاییان را کلاه میگذارند زیرا
    میدانند که با این بهانه که آنان بهایی هستند براحتی میتوانند در امان بمانند و
    زیاد برایشان سخت گیری نخواهند کرد.  اگر همین
    طور ادامه بدهیم      ۴- قشر بعدی مسلمانان
    یا نیمه بهاییانی هستند که به دوستان یا فامیل بهایی خود اعتماد کرده اند ( مقصود
    من از نیمه بهاییان کسانی هستند که دارای پدر بهایی هستند و مادر مسلمان و این را
    یکی از شاگردان من سالها پیش گفت. ابتدا من مقصودش را نفهمیدم ولی بعد متوجه شدم
    که براستی در جامعه از آنان بعنوان نیمه بهایی و نیمه مسلمان استفاده میشود. نه بهاییان
    آنان را بهایی کاملی میدانند نه مسلمانان آنان را مسلمان قبول دارند. عملا آنان
    نمی توانند یک دین را انتخاب کنند زیرا دارای دو فامیل هستند و کسی به تصمیم آنان
    اهمیتی نمی دهد. )

    ممکن
    است که ایراد گرفته شود که این درست نیست و مردمی که نیمه بهایی هستند براحتی به
    عنوان بهایی قبول میشوند ولی تجربه من نشان داده است که اینطور نیست و این تنها یک
    حرف است. زیرا مثلا در ازدواج اینان هر دو طرف بهایی و مسلمان سعی دارند که از
    آنان فاصله بگیرند مگر اینکه پوین های دیگری در میان باشد.

     

    البته
    درست است که دستگاه بین المللی چپاول برای ما برنامه ریزی میکند ویا بدست غارتگران
    ملی محلی گرفتار شده ایم ولی اگر ما باهم متحد باشیم و از حقوق هم دفاع کنیم و بی
    تفاوت نباشیم هیچ قدرتی توانانی این را ندارد که به ما ظلم کند یا مارا غارت
    نماید.

    مثلا
    وقتی متوچر پسرخاله ناصر از کار برکنار شد چون بهایی بود ناصر نیمه بهایی به کمکش
    رفت ولی او عوض قدردانی همه سرمایه ای که به او امانت داده شده بود را از بین برد.
    در این میان دولت ویا برنامه ریز بین الملل وجود نداشت بلکه این متوچر بود که از
    اعتماد کمک و دوستی پسرخاله اش نهایت سو استفاده را کرد.

     

     

     

     

     

    در سایر کشورها هم با رکود یا ضد تورم سرمایه کوچک طبقه
    متوسط را غارت میکنند در آمریک بانکها به زور وام میدهند بعد که قیمت ها پایین آمد
    مبلغ قبلی را با نرخ بالا مطالبه میکنند.

     

    مساله در اینجاست که
    سیستم با تفرقه بین مردم میخواهد زیر آب طبقه متوسط را هم بزند و همه را فقیر
    نمایند تا همه دست به دهن بوده آدمک های تریلیونهای قدرتمند و فاسد بشوند. عملا بیشتر
    رژیمهای کنونی جهان از آدمهایی وابسته طماع 
    دزد  فاسد غارتگر  شیاد بی انصاف و خود شیفته و… درست شده است و
    رهبران اکثر کشورهای دنیا تنها به فکر منافع خود و گروه هایشان و کسانی هستند که
    آنان را به قدرت رسانیده اند و برایشان پول خرج نموده اند. آنان با دسته بندی کردن
    مردم به با دینان  و بی دینان نیروی سازنده
    هر دو طرف را که از طبقه متوسط و یا فقیر هستند از بین می برند بعد هم تفرقه های
    دیگر بین دینهای مختلفه را برنامه ریزی میکنند. مثل تفرقه بین شیعه و سنی  و… بهایی و بابی یا مسلمان و… کرد ترک   عرب عجم و… 
    بی دین با دین و غیره. چرا در میان ثروتمندان میلیاردی این اختلاف ها نیست
    چرا آنان بی دنیانهایشان با  با
    دینداراهایشان در تضاد نیستند؟

    متاسفانه نود نه درصدیها
    به خواب خرگوشی فرو رفته اند و اینکه رهبران دلسوزی ندارند و خودشان هم عملا برضد
    هم کار میکنند و از اتحاد همکار وهمیاری با هم فرار میکنند. گرچه دستهای قدرتهای
    بین المللی و دستهای پنهانی پشت سر آنان این مشگل ها را درست کرده اند ولی این خود
    ما نود نه درصدیها هستیم که باهم متحد نبوده و بجان هم می افتیم. 

    آنان در بعضی از کشورها
    با تورم مردم را غارت میکنند  در این
    کشورها بانک ها وام نمی دهند و مردم مجبورند که پس اندازهای جزیی خود را در بانکها
    نگه داری کنند گرچه بیشتر مردم در این کشورها به بانکها اعتماد ندارند و پس
    اندازهای خود را به طلا و یا فرش ویا ساختمان تبدیل میکنند ولی باز بسیاری از مردم
    ضعیف ثمره سالها کار خود را که بصورت اسکناس در بانکها پس انداز کرده اند با تورم
    از دست میدهند. در کشورهایی که تورم نیست بانکها به مردم با تبلیغات کوبنده وام
    میدهند و مردم هم وام ها را میگیرند ومثلا با آن خانه اضافی میخرند  قیمت خانه یا هرچه که خریده اند ۵۰% پایین
    میآید ولی بانکها تمامی پول را میخواهند و درنتیجه فرد غارت میشود. تا مادامیکه ما
    نودنه درصدیها باهم متحد نیستیم آنان مارا توسط استخدام افراد از خود ما سرکوب
    میکنند و سرمایه های مارا غارت میفرمایند. 
    ما سرهم کلاه میگذاریم و اعتماد ها و دوستی ها را قربانی میکنیم تا کمی
    بیشتر درآمد داشته باشیم و در نتیجه ما در مقابل هم قرار میگیریم. دزدان عظیم شان
    هم مارا به دزدیهای و رشوه خواریهای کوچک تشویق میکنند که ما هم آلوده سیستم
    بشویم. بما عملا بی تفاوتی و اینکه تنها فکر منافع شخصی خودمان باشیم را تزریق
    میکنند. سیستم های بی تفاوت اداری و باد گستری و باد گاهها حتی در آمریکا هم در ید
    طبقه ثروتمند هستند و تنها برای منافع آنان 
    فعالیت میکنند و به قربانیان طبقه متوسط کاری ندارند. تمامی حتی سیستم مثلا
    دمکراتیک دادگاه های آمریک در اختیار ثروتمندان است اگر پول فراوان نداشته باشی که
    پیش به وکیل بدهی هیچ صدایی نداری و ظلم بر تو مبارک است. شیادان آمریکایی بدون
    هیچ واهمه ای بنام اینکه کشور ما کشور آزادیها هست مردم را غارت و حواله سیستم بمن
    چه دادگاه های آمریکایی میدهند. که یک مشت آدم بی تفاوت ویک مشت وکیل پولکی آنرا
    اداره میکنند.

     

  • Mostarab Arjhang

    چند گوشزد به نویسندگان و بعضی‌ نظر دهندگان این سایت:هر وقت اسم ترک مردم ترک تاریخ ترک زبان ترک یا هر موضوع که هرچند بسیار کم به ترک مربوط می‌شه  در نوشتهاتون میارید تصویر گرگ سفید با عظمت را به ذهن بیارید که با گردنی افراشته بر توله سگی‌ سیاه و ریقو نگاهی‌ سهمگین دارد که کوچکترین خطایی به دریده شدن این توله پارس کثیف منجر خواهد شد.با احترام و خضوع به مالکان این سرزمین سومری‌ها ترک‌های اصیل از عظمت ما بهرمند شوید.

    • Irani222

      to ham harvaght esme kaho yoonje ro shenidi yade khodet pedaret va madre jendat bioft va ar ar kon ke vaghte ghazakhordanet resideh torke khare ahmagh

    • viva iran

      این Mostarab Arjhang معلوم نیست چه خریه ولی هرچی هست ایرانی نیست . داره کاری میکنه که شما به ترکها و کردهای ایران فحش بدید ….
      آگاه باشید که همیشه افراد مزدور و پستی در همه دوران مثل این شخص بودن و هستند …. یادتون نره که ترکها و کردها و عربهای با شرف و غیوری هم داشتیم که برای ایران جنگیدن … 
      پس خواهشن جنگ را به قومیت نکشونید و همدیگرو فحش ندید … 
      به قومیت توهین نکنید …

      راستی Mostarab Arjhang چطوره وقتی یاد ایران میافتی به این فکر کنی که مثل یه  جوجه کلاغ زشت داری در آشیانه یک شاهین و زیر بال و پرش زندگی میکنی …. شاید اینطوری یکم عزت نفس پیدا کردی و تونستی با شرافت زندگی کنی … خوبه ؟

  • Sahameddinghiassi

    خیلی دلم میخواست که سکوت میکردم
    ولی  با خواندن روزنامه ها و گرفتاریهای
    مردم  نمیشود بی تفاوت ماند  درست همان چیزی که سیستم دارد شب روز به ما
    میگوید اگر میخواهی کاری بکارت نداشته باشند یا بی تفاوت باش یا ظالم؟

     

    اکنون اگر شما به نوشته های دیگران
    توجه کنید  می بینید که پراز فحش دادنها و
    توهین هاست  و بجای همدلی وحدت و همکاری
    درست در نقطه مقابل قرار گرفته اند فحشکار بد دهنی فحش های حتی فانوسی یا ناموسی و
    بد بیراه گفتن به هم هرکس میگوید من علامه دهر هستم  من درست میگویم  من صحیح میگویم ودیگران بیراهه میروند. هر دینی
    و هر ملیتی و هر گروهی میگوید من درست هستم 
    ودیگران غلط. نتیجه اینکه ما بهم مشغولیم و آنان مشغول غارت کشورهای ما. و
    مسخره کردن ما. من بخوردن خوراکهای مسموم دیگر عادت کرده ایم و خودتان ببینید که
    هوای مسموم  خوراک مسموم و فکرهای مسموم
    دارد مردم کشورهای مارا از پا در میآورد. ماشاالله که رهبران ما هم که فکر زر و
    زور بازی هستند و کاری بکار ما ندارند.

     

    امپریالیست   کمونیست 
    سویالیست  تروریست  مذهبیسم و رهبران فاسد آنان تنها چیزی که
    میخواهند سوار شدن بر امواج نفرت  مردم است
    که بتوانند کیسه های خود را پر کنند. کدامیک از اینان فکر مردم ما بوده اند.  همه شان میخواهند گلیم خود را از آب بیرون
    بکشند.   متاسفانه ماهم بدون آگاهی و صرف
    با دیدن تبلیغات کوبنده آنان دنباله روشان شده ایم.  خودتان ببینید که یکی بنام دین در قصرهای تلا
    زندگی میکند ویکی دیگر اعدام میشود یکی از قبل دین به مقام ثروت مکنت اعتبار میرسد
    ودیگری نان خود را هم از دست میدهد. هریک از ما بنا بر تاثیر محیط خود دارای یک
    دین یا بی دین  یا با یک زبان و فرهنگ بزرگ
    شده ایم دلیلی ندارد که با هم ضد باشیم. بقول کسی میگفت که همه این  دینها و مرام های سیاسی و اجتماعی درست مثل
    قیچی عمل میکنند که ظاهرا با هم ضد هستند و مقابل هم قرار گرفته اند درحالیکه مردم
    بیگناه عادی در وسط تیغه های این قیچی مرتب خرد میشوند.

     

    آیا سران مذهب های مختلف و یا مرام
    های اجتماعی مختلف مثل مردم عادی دنباله روشان در فقر و ناراحتی یا حتی بصورت طبقه
    متوسط زندگی میکنند؟ حضرت عیسی در کنار خیابان ها و در بیابانها میخوابید  ولی کشیش های ثروتمند در قصرهای تلا زندگی
    میکنند. رهبران کمونیست و کاپیتالیست 
    امپریالیست  تروریست و رهبران شیاد
    مذهبی در بهترین مکانها با بهترین وسایل زندگی میکنند و ما مردم عادی در قهر و
    ناراحتی و کمبود ها زندگی میکنیم. آنها متحدند و ما متفرق آیا غیر از این است. ما
    با هم در جنگ و ستیز هسیتم و آنان متحد و درحال نوشیدن جامهای شراب و خوردن کباب؟

     

    راه کدام است  بیایید ماهم که طبقه های متوسط فقیر و محروم
    هستیم با هم متحد بشویم سعی کنیم که خودمان تولید کنیم تا محتاج خوردن خوراکهای
    آلوده به انواع اقسام هورمونها و نگهدارنده های آنان نباشیم. هرکس بایست سعی کند
    با هر نوع فکر و اندیشه ای که دارد با همسانان خود متحد باشد و فکر  انرژی 
    مال و وقت خود را بیهوده تلف نفرت پراکنی و آلت دست شدنها نکنیم.  بگذارید سرمایه داران غارتگر و رهبران دزد و
    فاسد خودشان باهم در بیفتند  نه اینکه شما
    را سپر بلا کنند.

     

    ما بایست وقت خود را صرف
    تولید  تحصیل  همکاری باهم 
    کنیم  نه اینکه به اسم با دین و بی
    دین   مسلمان مسیحی  کرد ترک   
    لر عرب  و… بهایی  بابی  
    بهایی مسلمان به جنگ هم برویم . تنها راه رهایی ما اتحاد است  اتحاد تمامی مردم در بند  طبقه متوسط و فقیر.  ما در حقیقت دو گروه هستیم غارتگران  و غارت شده گان   غارتگران باهم متحد هستند و مدام مارا گروه
    بندی کرده بجان هم میاندازند تاخودشان بدون سرخر 
    سرمایه های ملی مارا غارت کنند و باهمکاری دزدان عظیم شان بین المللی
    ثروتهای مارا بربایند.  و ماهای گروه بندی
    شده و طبقه بندی شده هم با هم در زد خورد هستیم. 
    و گروه هایی از مارا هم با ثروتهای ملی خودمان که بر آنها چنگ انداخته اند
    استخدام میکنند و بجان ما می اندازند. تمامی امکانها مال آنان است و تمامی ناراحتی
    ها مال ما؟ آیا این یک راه عدالت است؟

     

    دو نفر تحصیل کرده با یک مدرک یکی
    میلیاردها دلار ثروت دارد ویکی حتی استخدام هم نمی شود و از بیکاری و بی برنامگی
    به گروه های غارتگر پناه می برد. 

    اگر ماهم مثل آنان اتحاد داشته باشیم  مسلم است که زیر زنجیر غارتگریهای آنان نخواهیم
    رفت.  کشورهای آنان اتحادیه اروپ   ولایات متحد آمریک  هست 
    وکشورهای ما  کردستان عراق  کردستان ایران 
    ترکیه  سوریه و… کردهای مارا در
    چندین کشور تقسیم بندی کرده اند و خودشان با انواع اقسام ملیتها  نژادها زبانها یک ولایات متحده درست کرده اند؟
    کشورهای مارا بطور مصنوعی تقسیم کرده اند و خودشان متحد؟  پارسها در چندین کشور تقسیم شده اند و برسر
    هرکدامشان یک خود خواه ویک تمامیت طلب سوار کرده اند تا از اتحادشان جلوگیری کنند.  امپراطوری بحرین درست کرده اند و یک سنی را
    سوار اکثریت شیعه کرده اند. شیوخ عرب را سوار مردم بی پناه عرب شده کرده اند.  با حربه دین ملیت  نژاد 
    زبان بجان مردم افتاده اند و تخم نفرت کشت میکنند.  به دست برادران آریانا یا خراسانی  یا افغانستانی ما تفنگ داده اند که همدیگر را
    بنامهای پوچ کمونیست  کاپیتالیست   امپریالیست  
    تروریست   شیعه  سنی   و
    طالبان ظالمان بکشند.  و بردار آویران کنند
    و در پای آن شادی کنند.  طمع  ثروت غیرمشروع اندوزی  غارت 
    دزدی  فساد رشوه خواری  کشتار دگر اندیشان  و دیگران  
    افسانه قهر و کینه و نفرت بین بی دینان و با دینان همه آثار شوم آنانی است
    که مارا بجان هم انداخته اند.

    متاسفانه حتی گفته های بزرگان ما
    هم دیگر گویا اثری ندارد.    درحالیکه مردم
    ما در فقر و فلاکت  زندگی میکنند  ثروتمندان ما به حج میروند که گفته حضرت   مولانا را گوش 
    نمی کنند          ای بیخبران  کجایید کجایید    محبوب در اینجاست بیایید بیایید   محبوب تو همسایه دیوار به دیوار    تو در بیابان حیران وسرگردان چرایی  

     

    یا حضرت سعدی   بنی آدم اعضای یک پیکرند    که در آفرینش زیک گوهرند  چو عضوی بدرد آورد روزگار    دگر عضوها را نماند  قرار        
    توکز محنت دیگران بی غمی   نشاید که
    نامت نهند آدمی .  حضرت مسیح       همدیگر را دوست بدارید همچنانکه من شما را
    دوست داشتم   دشمن خود را هم دوست بدارید و
    به او محبت کنید.     اگر کسی از شما
    پیراهنتان را خواست  کت خود را هم به او
    بدهید.  اگر کسی به گونه راست شما سیلی
    زد   گونه چپ خود را هم به او عرضه
    کنید.   اگر کسی از شما خواست که با او یک
    کیلومتر راه همراهی کنید با او دوکیلومتر بروید 
    مردم را دوست بدارید و از بدیهای آنان را گذشت کنید.  یا حضرت 
    محمد   اگر علم در چین هم هست بروید
    و آموزش ببینید   دانشجویی و دنبال علم
    رفتن وتحصیل برهر مرد و زن مسلمان فرض و واجب است.  حضرت بهاالله  
    اگر دین مایه ناراحتی و نفاق است 
    بی دینی بهتر است   یا همه شما
    باریک دارید و برگهای یک شاخسار  به چشم
    بیگانگی درهم ننگرید   که سراپرده یگانگی
    در عالم برپاشده است که همه شما گلبرگهای یک گلبن هستید.   حالا آیا هیچ یک از این دستورها بطور کامل عمل
    میشود و توسط همگان مورد عنایت قرار میگیرد؟ 
    اگر عمل میشد که ما اینهمه مشگل نداشتیم. 
    نگذارید که عشق بمیرد  و ما تا ابد
    در فکر جمع مال منال غیر مشروع باشیم و از هر راهی و از هر دری فکر غارت دیگران
    باشیم و تخم کینه  فساد را پراکنده
    کنیم   بیایید با دوستی و اتحاد این زندگی
    را برای همه شیرین سازیم  و ماهم مثل
    غارتگران و ثروتمندان با اموال غیر مشروع با اعداد نجومی باهم متحد باشیم.  

  • Sahameddinghiassi

     

    از
    ماست که برماست  این خود ما هستیم که گنه
    کاریم و کاسه کوزه ها را سر این آن می شکنیم.

    هیچ
    کودکی خیانتکار  جنایکار  دزد 
    رشوه خوار هیز و نا اهل به دنیا نمی آید این اطرافیان و میحط هست که اورا
    آنچنان تربیت میکند. صرف نظر از گروهی از جوانان یا نوجوانان که بسیار زیادت خواه
    هستند بقیه مردم و جوانان به زندگی معمولی رضایت دارند. کودکی که از همان زمان
    نوجوانی یا حتی کودکی ظلم بیداد  بی تفاوتی
    را تجربه میکند و می بیند که کسانی که سعی در خدمت به اجتماع داشته اند لگد کوب
    شده اند  کمی فکر میکند و اینطور برداشت می
    نماید وقتی که عدالت نیست چرا من آدم خوبی باشم؟ بعد هم نبودن امکان های تحصیلی و
    کاری و دیدن دوره های فنی یا حتی هنری از وی آدمی بیکاره میسازد که میخواهد
    احتیاجات خود را با زور برطرف کند.در اجتماعی که قانون ها همه برای طبقه ممتار و
    ثروتمند تنظیم شده است وی راهی بجایی ندارد و بزودی درک میکند که سیستم یک سیستم
    بی تفاوت خشن ظالم است و بیشتر رهبران هم تنها فکر زندگی خوب و عیاشی و غارتگری
    هستند. آنان با تکیه به اسلام و قانونهای اسلامی دلبخواه بیرون کشیده از آن نصف
    قانون را اجرا میکنند که بنفع آنان است و نیمه دیگر را مسکوت میگذارند زیرا در آن
    نفعی ندارند و نیز با تکیه به بی تفاوتی مردم دنیا هر ظلمی که بخواهند انجام
    میدهند. دیگر این موضوع کاملا روشن شده است که ثروتهای بیکران دنیا در دست اقلیتی
    بسیار کوچک است ولی این اقلیت  بی دین
    بادین ندارد  مسلمان مسیحی یهودی ندارد همه
    با هم متحد هستند حتی ملیت هم در این اقلیت بازیچه است و بسیار کم رنگ. آنان از
    همه اینها بعنوان حربه برای کوبیدن دیگران سو استفاده میکنند. شکاف عظیم اختلاف
    طبقاتی و شکاف عظیم ثروتهای آنان با ارقام نجومی بسیار خیره کننده است و اینکه
    آنان هر امکانی دارند آنان براحتی رییسان جهمور کشورهای مثلا دمکراتیک را با صرف
    مبالغی عظیم بدست مردم انتخاب میکنند و خودشان آنان را انتصاب میفرمایند و چنانکه
    موارد دیکته شده آنان را بدقت انجام نکنند براحتی آنان را ترور میکنند. ترور مرموز
    جان کندی و برادرش رابرت کندی هنوز هم ابهام انگیز است. آنان مثل خوره  یا دوآلپا یا زالوهای مکنده خونهای مردم را می
    مکند و بجای آن نفرت  دورویی بی تفاوتی ظلم
    و بمن چه به مردم تزریق میکنند.

     

    آنان
    با تربیت و تعلیم عمومی مخالف هستند و میخواهند مردم کم شعور  یا بی شعور متعصب  جاهل باشند تا براحتی بتوانند سوارشان شوند.
    آنان سعی دارند که دین ها را و مومنان دینها را مغز شویی کرده بجان هم بیاندازند
    حتی برنامه وسیعی دارند که نفرت بین بی دینان و با دینان را به مرحله اجرا در
    آورند. درکشورهای فقیر مدرسه کافی نیست که بچه ها و جوانان تحصیکرده بشوند ولی در
    آمریک یا غرب مدرسه باندازه کافی هست ولی معلمان را از شاگردان جدا میسازند تا
    معلمها بی تفاوت شوند و شاگردان را به سکس و تفریح و اعتیاد راهنمایی میکنند درضمن
    معلم در آمریک قدرت یک معلم در خاورمیانه را ندارد مثلا نمی تواند حتی از شاگردش
    خواهش کند کتابش را دفعه بعد همراه بیآورد قدرت معلم بین کانسلر یا راهنما و دفتر
    تقسیم شده است و راهنما که هیچ رابطه ای با شاگرد ندارد همیشه از او در برابر معلم
    دفاع میکند وحق را به شاگرد میدهد. در نتیجه معلم ها هم که می بینند اگر درخواستی
    از شاگرد بکنند و یا بخواهند کمی به فشار برای درس خواندن و حتی درس گوش دادن
    بیآورند شاگرد از آنان پهلوی کانسلر شاکی میشود. در بین شاگرد و معلم تفاهمی و
    دوستی که مثلا در خاورمیانه وجود دارد در آمریک نیست. شما میدانید حتی اگر یک
    شاگرد به معلم احترام نگذارد آن کلاس درس قابل کنترل نیست. برای همین است که بیشتر
    معلمها یا از این شغل فرار میکنند یا کاملا بی تفاوت میشوند.

    در
    کشورهای دنیا سوم که معلوم است ثروتمندان و غارتگران محلی و ملی با پشتوانه غارتگران
    بین المللی سرمایه ملی را غارت ومردم را درفقر گرسنگی و بیچارگی نگاه میدارند تا
    انقلاب نکنند. شکم گرسنه باید دنبال نان باشد نه جامعه و تحصیل و پیشرفت فرهنگی و
    علمی. رهبران خاین محلی وملی در کشورهای دنیا سوم یا از روی حماقت یا از روی وابستگی
    جامعه را به قهقرا هل میدهند تا ژاپن های دوم وسومی درست نشود. آن دسته از جوانان
    ما هم که مثلا به غرب پناه آورده اند اکثر آنان را به نابودی سوق میدهند. بسیاری از
    جوانان تحصیکرده کشورهای ما در غرب خود کشی میکنند. از صادق هدایت گرفته تا
    فرزندان پادشاه ایران یا سایرین که در سکوت به گورهای تاریک فرستاده میشوند. مردم غرب
    هم ما مهمانان ناخوانده را دوست ندارند تنها موقعی با ما رابطه میخواهند برقرار
    کنند تا بتوانند استفاده ای بکنند. دختران ما که با غربیها عروسی میکنند بایست از
    پست ترین طبقه آنان از لحاظ فرهنگی باشند آنان هم به طمع مال یا حتی بیمه عمر با
    دختران کشورهای ما ازدواج میکنند بعد هم آنان را آنطور در فشار میگذارند که خودکشی
    کنند و آنان بیمه عمر دریافت دارند. بادگاه های آمریک هم که بیهوده است وتمامی
    سیستم اداری آمریک بیهوده است و تنها پول میخواهند بیمه های آمریکایی تا مادامی که
    پول میدهی میگیرند ولی وقتی بخواهی از بیمه استفاده کنی  بهانه هایی طراحی شده دارند. در آمریک به
    خارجیان وام میدهند و چون آنان وارد نیستند وامها را میگیرند در آمریک که تورم
    نیست بهره های کلان میخواهند تازه آنچه که خریده ای هم مرتب قیمت آن افت میکند.
    آمریکایی ها دیگر هم خیال میکنند که ثروتمندی و غارتت میکنند و توبایست پول بانک
    را بدهی در حالیکه سرمایه ات توسط دیگر آمریکاییان غارت شده است. بدین ترتیب تمامی
    پس اندازت را می ربایند تازه بدهکار هم میشوی. مردم فقیر آمریک هم به خارجیان مثل
    طمعه نگاه میکنند زیرا آنان سیستم را نمی شناسند وبراحتی گول میخورند بعد هم که
    قانون اینجا بایست مبالغ زیادی اول به وکیل بدهی تا به درد دلت گوش کند. بهرحال تا
    ما باهم متحد نشویم و معیارهای دوستی اعتماد همکاری همیاری را زنده نکنیم هر جای
    دنیا که باشیم محکوم حاکمان هستیم. 

  • Behrooz-bruce

    تو که این مردمو شناختی پس بیخودی حرص و جوش نخور!

  • Cadqoda

    لطفا نظرات را سانسور و حذف نکنید  این کارتون بر عکس و بر خلاف شعارتون که آزادی خواهی و دموکراسی است. هر چند حرف حق تلخه.

  • behzad

    درود
    متاسفانه ما ایرانی ها هنوز یاد نگرفتیم که برای سنجش شخص مقابل به چیزی غیر از قومیت اون توجه کنیم .
    هر جا میریم از این بحث ها بیخود قومیتی دیده میشه که تنها ضرری که میرسونه دشمنی و کینه بین اقوام ایرانیه .
    دشمنان ایران هم همین رو میخوان که بین اقوام ایرانی با این جور توهین ها تفرقه ایجاد بشه تا هر بلایی که خواستن سر مردم ایران و کشور بیارن و تا وقتی هم که اتحادی بین مردم و اقوام ایرانی نباشه همین آش و همین کاسه است و وضعیت ایران بدتر هم میشه .
    بجای این که بخواین با توهین جواب همدیگه رو بدین دنبال مطلبی بگردین که ارزش بیان کردن رو داشته باشه .
    پاینده ایران.

  • mordad

    ایرانی امروز یعنی یک مشت وطن فروش و وخائن به یکدیگر وبی فرهنگ هر چه بر سرشان می آید لیاقتشان است آنقدر بیغیرت شده اند که شاهد کتک خوردن ناموسشان از یک مشت ارازل در لباس نیروی انظامی میباشند آنقدر بی رحم شده اند که مثل یک میمون از درخت بالا میروند تا جان دادن هموطن خود را تماشا کنند . من بهتر میدانم ملتی این چنین را باید فراموش کرد بگذارید هر چه میخواهند بگویند ایرانی چوب خائن بودنش را میخورد متاسفانه نسل بعداز انقلاب در دامان این آخوندهای جنایتکاربی شرف تربیت شده اند آخوندهائی که به هیچ چیز معتقد نیستند حتی به دین اسلام که با رفتارشان ریدن به آن . توقع دارید جوان ایرانی غیرت داشته باشد ؟ هم وطن خودش را دوست داشته باشد عجب توقع بیجایی امروز افغان و عرب شرف دارد به این بیغیرت ها که نسبت به هم رحم ندارند .امروز شرم دارم که خودم را یک ایرانی میدانم

  • JAhe

    میگند نباید به دیگران و قومیت ها توهین کرد ولی یک قوم در دنیا وجود داره که از تمامی نکبت هایی که روی زمین هست بهره مندند و احمق ترین بیشعورترین و نفهمترین انسانها که البته انسان هم نیستند و نام حیوان نهادن بر روشون برای حیوانات هم کسر شانه هم هستند که همون قبیله نژاد پرستا هستند که عین آفت به جون دنیا و کشور ها افتادن این نکبت ها حتی تو خونه خودشون، خودشون رو از بقیه بالاتر میدونند این فضولات تو همه جا هستند و ملیت یا فرهنگ خاصی رو شامل نمیشن که از نکبت وجودشون اون محیط یا اجتماع رو مسموم میکنند البته اکثر انسانها و مردم با همدیگه راه میان و هیچ مشکلی با هم ندارن و هیچ توهینی هم به هم نمیکنند ولی لازم این کثافتها تو محیط رشد و نمو کنن تا بقیه رو هم به گنداب خودشون بکشونن
    این مردم هزار سال یا هزاران سال با هم زندگی کردن مشکلی نداشتن الان که تعداد این فضولات افزایش پیدا کرده جامعه رو دارن از هم میپاشونن اونهایی که میگن ترکها خر هستند مسلما نفهم ترین افراد هستند که اگر تو کله شون به جای پِهِن مغز گوسفند بود میفهمیدند ترکها لرها عربها مشهدیها بلوچ ها شمالی ها و … خانوادمون هستن و همین کشورهای منطقه یا کل دنیا مردمشون همسایه هامون حالا اگر از طرف اونها ناسزا گفته میشه بد گفته میشه مسلما یک نکبت پِهِن مغز شکل این افراد اونجا رشد کردند و کسی نبوده جلوشون رو بگیره همونطور که این احمقها تو ایران آزاد دارن میچرخند
    لعنت به همه نژاد پرستای احمق و نفهم و زنده باد تمام قومیت ها و قبیله های ایران و جهان
    حیف که یکیشون نزدیکیم نیستن بگیرمشون زیر مشت و لگد این بی چیز هارو

  • سیاوش

    قلب ادم پاره میشود وقتی همه کس علیه توست و تنها گناه تو بی پولی