توحّشی که حتّی در جانوران نیز کمتر دیده می شود ولی در فضای مسموم ایران اسلامی موج می زند ۹

پای کودکی را طی یک دعوای قبیله ای در یکی از روستاهای دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد با ساطور قطع می کنند و عاملان این فاجعه عمل شرم آور خود را “قصاص به حق” می نامند.
پس از آنکه در درگیری پیشین در سال گذشته پای یکی از اهالی قبیله مقابل تیر خورده و در اثر در نیاوردن گلوله پای آن شخص عفونت کرده و در نهایت قطع می شود، سه برادر و یک پسر عموی آن شخص با هدف انتقام جویی، دست به قطع پای این کودک زده اند.
حال پرسش اینجاست که چرا روستاییان و عشایر و مرز نشینان را حکومت ننگین اسلامی، این چنین در جهل و خرافات و نا آگاهی نگاه داشته است؟ چرا نباید روستاییان ما دارای مدنیت شده و از حقوق شهروندی و قوانین زندگی اجتماعی برخوردار باشند؟.

جامعه خشونت پرور و مردمان خشونت پرست و همیشه حاضر در صحنه های اعدام و جنایت ایران زمین بار دیگر حماسه آفریدند و ایران و ایرانی را در نزد مردم دنیا خار و ذلیل کردند، این بار پای کودکی ۱۳ ساله را قطع کردند و بزرگی مدنیت خویش را به رخ عالمیان کشیدند.

جامعه خشونت پرور و مردمان خشونت پرست و همیشه حاضر در صحنه های اعدام و جنایت ایران زمین بار دیگر حماسه آفریدند و ایران و ایرانی را در نزد مردم دنیا خار و ذلیل کردند، این بار پای کودکی ۱۳ ساله را قطع کردند و بزرگی مدنیت خویش را به رخ عالمیان کشیدند.

بارها شنیده ایم و خوانده ایم که دو قبیله از از دو روستای متفاوت، بر سر یک تکّه زمین، با چاقو و داس و تبر به جان یکدیگر افتاده اند و همدیگر را تکه و پاره کرده اند. بارها شاهد دعواهای ناموسی که منجر به قتل یک یا چند نفر شده است بوده ایم و یا تعداد ستیزهای انتقام جویانه ای که به دعواهای قبیله ای چند روزه می انجامند در مناطق روستا نشین و حاشیه نشین ایران زمین بسیار زیاد و قابل تآمل است.

این رخداد های ناگوار، و اندوهگین، حتّی در پایتخت و کلان شهر های دیگر نیز رخ می دهد و موجب تاسّف و شرمساری است که مردمان ایران زمین در عصر ارتباطات و تکنولوژی هنوز پلّه های ابتدایی مدنیت و زندگی مدرن و به دور از خشونت را طی نکرده اند،  آگاهی ها، و دانش  آنان  در زمینه زندگی اجتماعی و طرز برخورد با هم نوعان در سطح جامعه بسیار ناچیز و نا پیدا است.

این همه خشونت و توحّش ، چگونه، از کجا،  و با چه روشی باز تولید می شوند؟.

به نظر نگارنده، عوامل بسیاری در بازتولید خشونت و بیشتر کردن میزان توحّش و رفتارهای غیر انسانی در سطح جامعه وجود دارند که اینجا به گوشه ای از آنان اشاره می شود.

مجید کاووسی فر، مردی که به طناب دار و لحظه اعدام و تمامی کسانی که مشتاقانه منتظر تماشای جان دادن او هستند، می خندد و دست تکان می دهد برای هم وطنانش که دور هم جمع شده اند تا از دیدن کشته شدن او توسط سگان ولایت وقیح سر شوق بیایند.

مجید کاووسی فر، مردی که به طناب دار و لحظه اعدام و تمامی کسانی که مشتاقانه منتظر تماشای جان دادن او هستند، می خندد و دست تکان می دهد برای هم وطنانش که دور هم جمع شده اند تا از دیدن کشته شدن او توسط سگان ولایت وقیح سر شوق بیایند.

۱ – حکومت فاشیستی اسلامی می خواهد که مردمان روستا نشین و عشایر و حاشیه نشین ایران زمین را همچنان در جهل و خرافات و نا آگاهی نگاه دارد چرا که در این صورت:
– مردمان روستا و حاشیه نشینان، هیچگاه در جنبش و اعتراض های قشر آگاه جامعه با آنان همراه و همیار نشده، و اصولا دانشی در زمینه اتّحاد ملّی و اعتراض هایی که منجر به براندازی حکومت می شوند ندارند.
– این دسته از مردمان ایران که تعداد شان نیز کم نیست را می شود به آسانی به بازی گرفت و بر علیه معترضان هر جنبش آزادی خواهی شوراند.
– در انتخابات سال ۸۸ به زنان روستایی گفته شده بود که اگر شما به آقای موسوی رای دهید و  او رئیس جمهور شود، روسری ها را از سرتان خواهند کشید و کشف حجاب خواهند کرد و زنان بینوای روستایی نیز از ترس بی حجاب شدن و آتش سوزان جهنّم، به آقای احمدی نژاد رای داده بودند.

زمانی که مردم روستا را در جهل نگاه داشته اند، مسئولین می توانند به سادگی از آنان استفاده های ابزاری و رسانه ای کنند، همانطور که شاهد این رخداد غم انگیز نیز بوده ایم، در همه تظاهرات های دولتی همانند روز قدس, و بیست و دوم بهمن ماه و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و غیره، خانواده های روستایی و عشایر و حاشیه نشین را با توزیع گونی های سیب زمینی، خریدند و می خرند و آنان را به خیابان ها و پای صندوق های رای می کشانند.  رسانه ی ضد ملّی حکومت نیز، با افتخار تصویر رای دهندگان و یا شعار دهندگان علیه آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی را نشان می دهد و با افکار سایر مردم نیز بازی می کند.

۲ – اجازه ی انتقاد به برخی قوانین کهنه شده و مخالف حقوق انسانی را که در قرآن آورده شده و در اعتقادات مردم و مخصوصا قشر کم سواد و در جهل نگاه داشته شده نقش پر رنگی را بازی می کنند، داده نمی شود و همانطور که می دانیم عاملان قطع پای این کودک عمل جنایت بارشان را قصاص به حق، طبق دستور قرآن نامیدند. در قرآن، آیه ی ۱۷۸ سوره ی بقره، الله مدبنه اجازه قصاص و یا انتقام را به مسلمانان داده است و طبق این آیه اگر کسی برادر مرا کشت من نیز حق دارم که تیر و تفنگ و چاقو و چماق برداشته و آن شخص و یا برادر بیگناهش را به قتل برسانم.

آیا از دید شما خواننده گرامی، امکان اجرای چنین قانونی، در جوامع متمدن کنونی، وجود دارد؟.
اگر بخواهیم طبق این دستور قرآنی برخورد کنیم، باید هر روزه شاهد هزاران دعوای خیابانی باشیم که مثلا شخصی می خواهد دیگری را که روزی از روی عصبانیت لگدی به او زده است را در خیابان و جلوی چشم کودکان و زنان و مردان، قصاص کرده و یک لگد جانانه به او بزند تا طبق دستور اسلام عمل کرده باشد. آیا به نظر شما، با اینگونه رفتار و زندگی خشمانه داشتن، سنگ روی سنگ بند می شود؟.
زمانی که این اشغالگران را از آب و خاکمان بیرون نموده، و سکولاریسم را به جامعه عرضه کنیم و قانون اساسی و قانون مجازات کشور را نه بر طبق اسلام، بلکه بر طبق حقوق انسانی بنویسیم و اجرا کنیم، دیگر شاهد اینگونه خشونت های حیوانی نخواهیم بود.

۳ – از دیگر عواملی که خشونت را بازتولید می کند، به دار کشیدن انسان ها در میدان های شهر ها، و در نزد انظار عمومی است.
۴ – رها کردن جانیان و قاتلین سابق، به اسم پاسدار و بسیجی و مامور نیروی انتظامی در سطح جامعه و باز گذاشتن دست آنان برای برخورد با مردمان به هر نحوی که دلشان می خواهد.

همانگونه که در حین اعتراضات سبز شاهد این رخداد بودیم که سگان ولایت وقیح چگونه به جان مردم بی دفاع افتاده بودند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دادند و گاهن زیر آتش گلوله نیز می گرفتند.  اکنون نیز شاهد مانور دادن این جانیان به اسم گشت ارشاد اسلامی در سطح جامعه هستیم که زنان و دختران را به دلیل نوع پوشش شان، بر زمین می کشند و دستگیر می کنند.

در این ویدیو رفتار وحشیانه سگان حکومت جهل و جنایت را به بانوان کشورمان نشان می دهد. باید این رژیم کشتارگر تا کنون درک کرده باشد که هرگونه تعرض به دختران و بانوان گرامی امان,  و ،حتی پرسش ناخوش آیندی از آنان،  دور از هرگونه  انسانیت، و عملکردی حیوانی است که نزد ملت بزرگوار ایران نکوهیده و نا پسند به شمار می آید.

باید دانست که این جانوران که دست به چنین اعمال ضد انسانی می زنند، به هیچ روی بویی از انسانیت نبرده اند و قاتلان و جانیانی هستند که سابق در زندان بوده اند و اکنون توسط دست های رهبری همچون سگانی هار در میان مردمان افتاده اند و هر روز دست به خشونت و ایجاد رعب و وحشت می زنند.
نکات نگاشته شده تنها بخشی از دلایل بازتولید خشونت می باشند. حال، تا چگونه شما بیاندیشید، و تا کجا با دیدگاه ما همراه باشید؟.

  • Qwe

    پسر ۱۳ ساله رو قضیه کاملش نیست!؟

  • Eat

    maa aacharesham nafahmidim! agar mellate Iran inghadr sharif va bozorgvaar hastand!!! in hame heyvoone ahmagh ke tarafdaare in regime eslaami hastand, kiyaan?

  • reza

    سلام اول اینکه، کاری که اینها کردن ربطی به قصاص نداره، چون یکی رو جای یکی دیگه قصاص کردن.و ما نمیتونیم اشتباهات یک قوم و ملت رو به جای اصل دین و مذهب بگیریم…فقط به اسم دین تموم میشه. دوم اینکه، اونجایی که سخن از قصاص رفته، سخن از بخشش هم شده و حتی از بخشش و گذشت بهتر یاد شده…خودتون میتونید مراجعه کنید و ببینید. سوم اینکه، اگر عدالت حقیقی حاکم باشه و به تمام جزئیان توجه بشه، چه شرایط حین ارتکاب جرم و چه قبل از اون، حتی شرایط محیطی و اجتماعی…قصاص به عنوان آخرین گزینه  نکات مثبتی هم داره…البته بحث در این مقوله اینجا نمیگنجه   با تشکر و آرزوی موفقیت

  • ایرانی

    اسلام کثیف‌ترین کلمه‌ی دنیاست…

  • Mazdak63

    درود به همه خرد گرایان
    من نمیدانم که این وحشیگریها چه موقع به پایان می رسد ای مردم ایران خوب به این تصاویر نگاه کنید اینان فرزندان ایران اهورایی هستند من نمیدانم به چه دلیل انان این کار را با این نوجوان کرده اند این نوجوان اگر هم مرتکب عمل اشتباهی شده باشد قطعا سزای ان این نیست ای مردمی که به تماشای این صحنه های تکان دهنده می روید شرم بر شما باد ننگ بر شما باد شما با حضور خود در این میادین مهر تایدی بر اعمال این جنایتکاران می زنید چه خوب است انسان بودن و انسانیت از خواب برخیزید این دین کثیف را برای همیشه به قبرستان تاریخ بفرستید به امید ازادی ایران اهورایی از چنگال خونخوارترین قوم تاریخ

  • Desbiliun

    هیچ دانی که چرا آخوند ، دزداست ؟ دست در جیب ، این ملت  بردست ؟ // نصف  شب در ، حجره بیدار شده …ناگهان از همه ور ، کیر کلفتی خوردست //  او نداند پدرش کیست و هم ، مادر خود نشناسد ..چونکه از بچگی ..در حجره بسر می برده ست // حجره فیضیه جاییست برای ، کون گشاد …انگلان  جمع و حرف .. حرف مفت است //کون گشادی   بزرگ ، رهبر این جمع  شود .. چونکه با طی سلسله مراتب کیر خوردست //  شیخ جاکش و ملا بکش ..و فقیه کس کش …شغلی است شریف در اسلام ، محمد گفتست // بیکاری و کون گشادی و فروش  حرف مفت ،،،شعری هست قدیمی ،که بر سر هر فیضیه خفته ست خوار کسهای آشغال گه صفت

  • Coolhandlook_11

    بسط به نظر شما مارک واجبی مورد استفاده امام حسین در کربلا چه بود؟ بررسی کامل واقعه کربلا و افسانه های القا شده به ما در مورد عاشورا (مقاله کامل)Filed under: مقالات, نقد دین — ۴۹ دیدگاه نوامبر ۲۹, ۲۰۱۱ همه ما داستان حسین و عاشورایش را شنیده ایم. جامعه و روحانیت شیعه مغز ما را از خردسالی با این داستان به ظاهر قهرمانانه و حماسی آشنا کرده اند.داستان حسین تشنه لب داستان زینب کبری داستان علی اصغر شیر خواره داستان ابوالفضل علم دار کربلا. به ما گفته اند که حسین آزادمردی بزرگ بود و یارانش جوانمردانی بی همتا.اما آیا این داستان و وقایع آن را به صورتی که واقعا اتفاق افتاده بود به ما گفته اند؟ یا که نه همه این ها دروغی برای باز نگه داشتن در دکان پر نعمت آخوندها و روضه خوانان بوده است؟در این نوشته سعی کرده ام با استفاده از منابع خود روضه خوانان و آخوندها واقعیت این داستان را به خودم و دوستان نشان بدهم پس با ما باشید تا آخر داستان حسین تشنه لب!نزدیک به ١۴٠٠ سال است مذهبیون شیعه حسین را در این روزها (عاشورا و تاسوعا) پای منبرهای دروغ و نیرنگ می‌کشند و حسینم حسینم راه انداخته و لعنت بر یزید می‌فرستند. عده‌ای هم که نه از تاریخ آگاهی دارند و نه بخود زحمت داده‌اند در این مورد تحقیق نمایند کور کورانه به سر و کول خود زنجیر و قمه زده نذر می‌کنند حسین واقعا که بود و چه کرد؟ آیا حسین واقعا ارزش بر سر و سینه کوفتن را داردحسین چه راهی رفته که ملایان از گفتن حقیقت داستان واهمه داشته و آنرا زیر قمه‌زنی و زنجیرکشی و فریادهای یا حسین مخفی می‌نمایند؟ آیا هرگز از خود سئوال کرده‌اید چرا؟! به ما گفته اند حسین و یارانش تشنه لب شهید شدند. جالب است که کتاب های خودشان به صراحت به وجود آب در خیمه ها اشاره شده تا جایی که حسین و یارانش قبل از جنگ به حمام می روند و برای رفع موهای زاید واجبی می کشند!تا وقتی که می خواهند بعد از مرگ با حوریان بهشتی هم آغوش شوند پاکیزه باشند! به این روایت توجه کنید: واجبی کشیدن امام حسین قبل از شروع جنگ آیا حسین تشنه شهید شد؟ چون به حسین نزدیک شدند، فرمود که برای او سراپرده ای برافراشتند، آنگاه فرمان داد که اندازه ای مشک آوردند و در جامی بزرگ با آب در آمیختند. در این هنگام حسین به درون شد و نوره مالید و سر و تن بشست و بر سراسر پیگر نازنین گلاب افشاند و شادان و چابک و دمان و آراسته بیرون آمد. عبدالرحمن بن عبد ریه و بریر بن خضیر همدانی بر در سراپرده ایستاده و هریکی کوشیدند که پس از حسین، او به درون رود و خود را بپیراید و بیاراید. بیر به شوخیگری با عبدالرحمن پرداخت. عبدالرحمن گفت: به خدا سوگند که این نه هنگام کار یاوه است. بریر گفت: مردمان من میدانند که من در جوانی و پیری به کار یاوه گرایشی نداشته ام، ولی از آنچه بر سرمان خواهد آمد، شاد و مژده یاب هستم. به خدا میان ما با دخترکان زیبای فراخ چشم بهشتی جز همین به جای نمانده است که ایشان با شمشیرهایشان بر ما تازند و آنگاه ما یکراست به آغوش آنان بال کشیم. چون حسین بپرداخت، این دو به درون رفتند. تاریخ کامل، نوشته عزالدین ابن اثیر، برگردان دکتر سید حسین روحانی، انتشارات اساطیر، تهران ۱۳۸۲،   پوشینه پنجم برگ ۲۲۳۵
    نمایش بیشتر نمایش کمتر

  • sara

    توکه داری زیادی زر میزنی بدبخت برو کشورای اروپایی رو ببین بعد حرف مفت بزن

  • sonyboy

    ریدم به ایران و ایرانی