هشت مارس، و یا اسفندگان روز گرامی داشت زن است، و چرا تولد فاطمه زهرا؟ ۳۳

نخست باید گفت که روز مادر و زن، به هیچ روی، با روز تولّد فاطمه ی زهرا، کوچکترین سنخیتی ندارد و در اصل توهینی است بزرگ به جامعه ی زنان و همچنین هویت همه ی ما ایرانیان. باید از خود پرسید که این خانم چه کار ارزنده و چشم گیر جهانی انجام داده که برای ارج نهادن به مقام و منزلت زن، باید شان و مقام زنان و مادران فرهیخته و گرانمایه ایرانی را در حد او پایین بیاوریم؟.

ایشان چه ارزشی به زنان بخشیده اند؟ در طول زندگی کوتاهشان، اصلا فرصت مادری کردن داشتند که حال الگوی مادری باشند و روز تولدشان را روز مادر نام گذاری کنند؟.

این ویدیو گویای جنایت اسلام و دکان داران آن رژیم اسلامی علیه بانوان کشور است. برای ما علی و فاطمه و خمینی و خامنه ای و همه آنان از خردباختگان اسلامند که همیشه به کشتار مردم، و ظلم و ستمگری به زنان پرداخته اند. یک ایرانی باشرف هرگز خود را با تازی و تازی گری همراه و یکسان نمی داند.

این خانم، بنا به مستندات تاریخی، در طول زندگی مشترکش با علی، یا باردار بوده، و یا نوزادی شیرخوار در بغل داشته است. حال، پرسش این است، که نام برده، سوای کنیزی و کلفتی و ارضای جنسی علی، چه حرکت مادرانه ای انجام داده است که حال ما به خاطر او هویت خویش را گم کرده، و روز اسفندگان که همانا روز عشق و زنان ایرانی است را به دست فراموشی سپرده ایم؟.

با در نظر گرفتن تمام آیات و دستورات ضد زن قرآن و تمام اعمال وحشیانه وظالمانه ی اسلام و مسلمین بر علیه زنان، آیا نام گذاری روزی به نام روز زن آن هم به نام یک تازی، عملی به دور از واقعیت و گزافه گویی نیست؟. آیا بازهم باید ما به این فرهنگ باختگی و تسلیم تازی بودن خود ادامه دهیم؟.
در نظر گرفتن روزی برای ارج نهادن و سپاس از بانوان گرانمایه کشورمان، و بهره گرفتن از فرهنگ تازیان و اسلام، همانند آن است که یک یهودی، روزی از فرهنگ نا زی و طرفداران هیتلر را برای گرامی داشت و قدردانی از یهودیان در نظر گیرد.

اکنون توجّه شما خوانندگان گرامی را به تاریخ اسفندگان و شان و منزلت والای زنان، در ایران باستان جلب می کنم. جشن سپندارمذگان یا اسفندگان روز نکوداشت زن ایران کهن بوده است. سپندارمذ یکی از امشاسپندان جاودانی مؤنث است. او را مظهر پاکی و فروتنی، محبت، خلوص و عشق اهورامزدا می‌دانستند و بر این عقیده بودند که سپندارمذ در عالم مادی نگهبانی زمین و زنان نیک را برعهده دارد.

پنجمین روز هر ماه و دوازدهمین ماه هر سال به نام یک امشاسپند گرامی نام‌گذاری شده بود که آن را سپنتا آرمئیتی می‌نامند که از دو بخش سپنته و آرمئیتی تشکیل شده که بخش اول یعنی ورجاوند و بخش دوم به معنی فداکاری و سازگاری و بردباری و فروتنی است. این امشاسپندبانو در گات‌ها یا سروده‌های زرتشت از فروزه‌های اهورامزدا به حساب می‌‌آید که زمین را سرسبزی می‌بخشد.
و اما در اوستای نو این امشاسپند بانو در جهان معنوی نماد دوستداری و فروتنی و بردباری اهورامزدا و در جهان مادی نماد پاسداری از زمین و سرسبزی و باروری آن هست.

در ایران باستان هر گاه که نام روز و نام ماه با هم یکی می‌شد، در آن روز جشنی برگزار می‌شد که به آن جشن‌های ماهیانه می‌گفتند، مثل مهرگان، بهمن‌گان و اسفندگان. در پنجمین روز از دوازدهمین ماه سال جشن اسفندگان برگزار می‌شد که این جشن ویژه‌ی زن و زمین بود.
به همان دلیلی که گفته شد، امشاسپند بانو نماد دوستداری و بردباری و فروتنی اهورامزدا در این جهان بود و همچنین نماد پاسداری و سرسبزی و باروری زمین و چون این صفات را در زن و همچنین در زمین به عنوان مهد و پرورشگاه همه‌ی هستی و موجودات زنده می‌دیدند این روز و جشن را روز زن و زمین نام‌گذاری کرده بودند.

بانوی گرانمایه، یل دلاور، رزمنده و پاسدار کشور ایران، در زمان ساسانیان. تنها یک ذره شرافت، انسانیت، وجدان و شعور لازم است که بتواند زنان دلاور و بی همتای کشورمان را ارج گذارد. بدانان بدیده احترام نگرد، و به یک مشت تازی پوسیده و گندیده  چون فاطمه و علی و دیگران توسل پیدا نکند. روز زن، یعنی روز گرامیداشت این ابززنان تاریخ.

بانوی گرانمایه، یل دلاور، رزمنده و پاسدار کشور ایران، در زمان ساسانیان. تنها یک ذره شرافت، انسانیت، وجدان و شعور لازم است که بتواند زنان دلاور و بی همتای کشورمان را ارج گذارد. بدانان بدیده احترام نگرد، و به یک مشت تازی پوسیده و گندیده چون فاطمه و علی و دیگران توسل پیدا نکند. روز زن، یعنی روز گرامیداشت این ابززنان تاریخ.

این انتخاب که روز بیست و نهم بهمن را روز جشن اسفندگان انتخاب کردند به این دلیل ا ست که از گاه‌ شماری استفاده می‌کنند که در آن ۱۲ ماه سی‌ روزه داریم. ولی در گاه‌ شماری رسمی فعلی ما دارای ماههای ۳۱ روزه‌، ۳۰ روزه ‌و ۲۹ روزه هستیم و اگر بخواهیم پنجم اسفند را از تقویم فعلی و آن گاه‌ شماری که برخی از هم‌ وطنانمان استفاده می‌کنند تطبیق بدهیم جشن اسفندگان بر مبنای آن گاه‌شماری در بیست و نهم بهمن‌ماه و بر مبنای گاه‌ شماری رسمی در پنجم اسفند خواهد بود.

نزدیکی زمانی جشن ولنتاین با اسفندگان نمی‌تواند دلیل کافی برای این باشد که یکی را میراث‌دار دیگری بدانیم یا این تصور را داشته باشیم که هر دو هم‌ریشه هستند. در سال های اخیر برخی گفته اند که روز ولنتاین از روز اسفندگان و فرهنگ ایران نشات  گرفته و در حقیقت همان اسفندگان است،
این دیدگاه بیشتر به خاطر این نگرانی مطرح می‌شود که ولنتاین رفته ‌رفته دارد بین جوانان ایرانی به عنوان یک پدیده‌ی غربی رواج پیدا می‌کند و ممکن است، فرهنگ و کیش ما را مورد تهاجم قرار دهد. بر مبنای این تصور هستند کسانی که پیشنهاد می‌کنند که جشن اسفندگان را به جای پنجم اسفند در ۲۹ بهمن‌‌ماه برگزار بکنیم.

به خاطر اینکه فاصله‌ی زمانی کمتری با جشن ولنتاین داشته باشد و در ضمن تبلیغ کنیم که جشن اسفندگان روز مهر و عشق ایرانی است تا از این تهاجم فرهنگی کم کنیم. البته در مقابل آن دیدگاه دیگری هم وجود دارد که می‌گوید، همه‌ی جشن‌ها و آیین‌های بزرگ دنیا در هر کجای دنیا که هستند، شایسته‌ی احترامند و ما می‌توانیم ‌آنها را اگر حاوی پیامی انسانی باشند، گرامی بداریم.

باید دید در سال‌های آینده مردم و به ویژ‌ه ‌جوانان، رویکردشان بیشتر به کدام‌یک از این دیدگاه‌ها بیشتر است. اطلاعات دقیق و کافی از چگونگی برگزار جشن اسفندگان یا همان روز زن در ایران باستان در دست نیست. اما ویژگی مشترک بین همه‌ی جشن‌ها شادی، رفتن به دل طبیعت، سپاسگزاری از نزدیکان و گرامی‌داشت آنها بوده است.

این هم نشانه تمدن و شعور در اسلام است. مردک دختر بچه خردسال خود را نمی توناگفت به همسری، بلکه برای رفع شهوت و روسپیگری در اختیار پیرمرد دیگری هم سن و سال خود قرار می دهد.

این هم نشانه تمدن و شعور در اسلام است. مردک دختر بچه خردسال خود را نمی توناگفت به همسری، بلکه برای رفع شهوت و روسپیگری در اختیار پیرمرد دیگری هم سن و سال خود قرار می دهد.

اما در «آثار باقیه» ابوریحان بیرونی ‌ایشان یاد کرده که در چنین روزی مردان به فراخور توانایی‌شان هدایایی به زنان خود می‌دادند. نام برده نشده که این هدایا چه می‌توانست باشد. اما می‌شود حدس زد که احتمالا شاخه‌های گل یا لوازم مورد نیاز آنها بوده باشد.

البته اگر در نواحی مختلف ایران بررسی‌های دقیق صورت بگیرد و همچنین در کشورهای همسایه مثل ارمنستان که با ما فرهنگ مشترک دارند، ممکن است بتوانیم برخی ریشه‌های مشترک این آیین‌ها را پیدا بکنیم و طبیعی است که در مناطق مختلف ایران و ارمنستان جشن‌های ویژ‌ه‌ی زنان برگزار می‌شده که در این جشن‌ها زن‌ها و دختران به دامن طبیعت می‌رفتند، گل‌افشانی و پایکوبی داشتند و بعد هم برای نیایش‌کده‌ها می‌رفتند و در آنجا آرزو‌های خود را به زبان می‌‌آوردند. می‌ شود گفت که هنوز هم در برخی از نقاط ایران چنین آیین‌هایی بین زنان و دختران متداول هست و احتمال دارد که اینها یک ریشه‌ی مشترک داشته، و آن ریشه همان جشن اسفندگان بوده است.

هم‌میهنان زرتشتی ما روز ۲۹ بهمن را ویژ‌ه‌‌ی این جشن قرار داده، و در این روز مراسم بیشتر به صورت عمومی برگزار می‌شود، در این روز، در تالارهای همگانی حضور پیدا می‌کنند، نیایش خوانده می‌شود، و در باره‌ی جایگاه زن در فرهنگ ایران صحبت می‌شود.  شادمانی و پایکوبی در حد مقدور انجام می‌شود، پذیرایی سنتی صورت می‌گیرد، در خانواده‌ها هم این روز گرامی داشته می‌شود و ما بر این باوریم بهترین سنتی که وجود دارد، سپاسگزاری مردان از زنان هست که در این روز انجام می‌شود.

حال خوانندگان گرامی، با وجود داشتن چنین آیین کهن و زیبایی که مختص فرهنگ غنی خودمان است، آیا بهتر نیست که ما روزها و تاریخ های جشن و عزاداری تازیان را از تقویم خود، به درون زباله دانی تاریخ بیاندازیم و به فرهنگ و اصالت خویش بازگردیم؟

تصمیم بر عهده ی شما هم میهنان عزیز است.

  • Heroshaolin

    اولا : اینکه فرستادن زن ها به میدان های سخت جنگی با آن همه سختی و مشقت در زمانهای قدیم که گاها چندین ماه طول میکشید نشانه ی جایگاه و ارزش قائل شدن برای زنان نیست!

    ثانیا : تازه  در صورت شکست در جنگ معلوم نبوده نیروهای دشمن چه بلایی سر اون ها خواهند آورد!

    ثالثا : وَ مِنْ ءَایاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَ جًا لِتَسْکُنُواْ إِلَیْها وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فى ذَ لِکَ لَأَیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (روم: ۲۱)    از نشانه‏هاى خداوند این است که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میان شما الفت و مهربانى قرار داد؛ در این، نشانه ‏هایى است براى گروهى که تفکر می‏کنند.

    برادر عزیزم خداوند زن و مرد رو برای آرمش و مهربانی و مودت(=عشق) آفریده!

    رابعا : در اسلام زن ها برده ی مردها نیستند و نمیشه زن رو حتی وادار به شیر دادن به کودک کرد!

    خامسا : در اسلام عزیز زن وظیفه نداره حتی کارهای خونه رو انجام بده ودر صورت تمایل میتونه بابت اینکار از شوهرش پول مطالبه کنه!

    سادسا : بر مرد واجب است همه ی ضروریات زندگی رو برای همسرش فراهم کنه!(حالا کی برده است؟ زن یا مرد؟)

    سابعا : امام صادق (ع) در مورد احترام به زن می‏فرماید:مَنِ اتَّخَذَ امْرَأَةً فَلْیُکْرِمْها فَانَّمَا امْرَأَةُ احَدِکُمْ لُعْبَةٌ فَمَنِ اتَّخَذَها فَلا یُضَیِّعْها.          هرکس زن بگیرد باید به او احترام گزارد و او را گرامی بدارد؛ چراکه همسر هریک از شما دلبر شماست و هرکس همسر برمی‏گزیند نباید تباهش سازد. (بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۸۵)

    ثامنا : رهبر بزرگ اسلام (ص) می‏فرماید:قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ انّى‏ احِبُّکِ لا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِها ابَداً.
              این سخن که مرد به همسرش بگوید: «دوستت دارم» هیچ‏گاه از یاد زن نمى‏رود.(وسائل‏الشیعه، ج ۲۰، ص ۲۳)

    تاسعا : امام على (ع) می‏فرماید:دارُوهُنَّ عَلى‏ کُلِّ حالٍ وَ احْسِنُوا لَهُنَّ الْمَقالَ لَعَلَّهُنَّ یُحْسِنَّ الْمَقالَ»
                      همواره و در همه حال با زنان مدارا کنید و باآنان به‏ نیکى سخن گویید؛ تاآنان نیز سخن‏ نیکو بگویند.

    عاشرا : لِلرِّجالِ نَصیبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا و لِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ. (نساء: ۳۲)
                 مردان از آنچه کسب کرده‏ اند بهره‏ اى دارند و زنان [نیز] از آنچه کسب کرده ‏اند بهره‏ اى دارند.

     فقط دوست دارم بهم بگی ۱۴۰۰ سال پیش کجای دنیا زن ها استقلال مالی داشتن؟ جون مامانت بگو!؟

    کافیه یا بازم بگم؟ داداش جون من شمارو نصیحت میکنم…اسلام چیزی است و کارهای مسلمانان چیز دیگری و درست نیست که ما رفتارها و ظلم های مسلمان نماها رو به حساب اسلام بگذاریم!
    حالا فهمیدی چرا باید ولادت حضرت زهرا روز زن باشه!؟ چون این کرامتی که اسلام به زنها داده هیچ دین دیگه ای نداده!

    انشاالله که همیشه پیروز و موفق باشی!

    • دوست محترم و گرامی،
      ما مقاله های خود را بر اساس آیات قرآن مانند سوره بقره، النساء ، انفاق، و تاریخ نویسان بزرگ عرب نوشتیم. از این که اسلام همیشه زن ستیز بوده، و عموم نویشندگان جهان بدان اعتقاد دارند، جای شک و تردید نیست. عملاً هم درجوامع مسلمان همه جا دیده می شود که زن برای رفع شهوت، و کار در آشپزخانه است.

      ما تا کنون دست کم ده مقاله با اسناد انکار ناپدیر نوشتیم. ویدیو هایی نیز ضمیمه مقاله های خود کردیم که گفتار علمای دین اسلام است. به آن ها مراجعه فرمایید، بخوانید، ما تا آن سر دنیا درخدمتتان خواهیم بود. ضمناً ادب، نزاکت، و روش نوشتن شما گرامی نیز، قابل ستایش است. از همین جا دست شما را می فشاریم. خدانگهدارشما، تندرست و شادکام باشید.

    • Tequiero_tequiero2000

       درود بر ایرانیان ایران زمین
      برو عزیزم تاریخ رو بخون می فهمی

    • Karim_f333

       دوست گرامی بهتر بود اول تاریخ اسلام رو نگاه می کردید بعد اینگونه به نقد می پرداختید!! اگر اسارت زن در جنگ بد بود و اگر شما چیزی از آیات قرآن می دانستید بهتر بود به جنگهای صدر اسلام مراجعه می کردید زمانی که زنانی همچون ام ایمن در کنار پیامبر شما می جنگیدند!! و پس از جنگ همان زنان مردان مجروح را درصحنه جنگ مداوا می کردند!!شما که بیرق دینت رو با یک آیه به دوش میکشی بهتر نیست اول تشریف ببری تاریخ دینت رو مطالعه کنی!! دوم اینکه وقتی فکر کنی زن یک انسان هست نه جنس ماده اون زمان پی خواهی برد که وقتی به کشورت تعرض میشه و یا زنی در صحنه جنگ شرکت میکنه با دید یک انسان بهش نگاه می کنند نه اینکه حالا اون زن هست و اگر اسیر بشه چی خواهد شد!!
      خوب مشخصه در تفکر واپسگرایی اسلامی وقتی یک زن اسیر بشه مانند قوم بنی مطلق چشم پیامبر شما بدنبال اندام جوان و شهوت آلود جوریه دختر رئیس قبیله خواهد بود!! وقتی یک زن اسیر بشه مانند پیامبر دین شما کاری رو که با زنان و دختران قوم بنی قریضه کردن سرش خواهد آمد!!! یعنی زنان و دختران رو میان خودشون قسمت کردن(به اسم غنائم جنگی)!! همان کاری که با ریحانه پس از جنگ با یهودیان کردند!! دوست گرامی بجای این تعصب بی اساس که احتمالا نشات گرفته از ناآگاهی شما می باشد بهتر است تشریف ببرید دین و تاریخ دین خودتون رو درست بشناسید!!هرچند که اونهایی هم که نظر شما رو پسندیدن دقیقا عین شما اطلاعی از تاریخ اسلامتان ندارند!!
      و مورد دیگر اینکه تشریف ببرید سوره احزاب،سوره النساء و سوره نور رو با دقت مطالعه کنید ببینید این آیات شان نزولشان برای چه چیز بوده و وقتی می خواهید به یک آیه از قرآن استناد کنید بهتره اول تحقیق کنید ببینید اون آیه شان و اسباب نزولش برای چه چیز بوده و هرگز اون رو بی جهت به کل تفکر اسلامی مرتجعانه و زن شتیز تعمیم ندهید(بد نیتس آیه معروف ۳۴ از سوره نساء رو مطالعه کنید و در تفسیر کبیر طبری و تفسیر جلالین و تفسیر المیزان و دیگر تفاسیر شان و اسباب نزولش رو با دقت بخوانید)
      سپاس از اینکه  پس از این اگر زمانی خواستید نظر یاینگونه بدهید قبلا کمی تفکر وتحقیق می نمایید!

  • Heroshaolin

    اولا : اینکه فرستادن زن ها به میدان های سخت جنگی با آن همه سختی و مشقت در زمانهای قدیم که گاها چندین ماه طول میکشید نشانه ی جایگاه و ارزش قائل شدن برای زنان نیست!

    ثانیا : تازه  در صورت شکست در جنگ معلوم نبوده نیروهای دشمن چه بلایی سر اون ها خواهند آورد!

    ثالثا : وَ مِنْ ءَایاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَ جًا لِتَسْکُنُواْ إِلَیْها وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فى ذَ لِکَ لَأَیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (روم: ۲۱)    از نشانه‏هاى خداوند این است که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میان شما الفت و مهربانى قرار داد؛ در این، نشانه ‏هایى است براى گروهى که تفکر می‏کنند.

    برادر عزیزم خداوند زن و مرد رو برای آرمش و مهربانی و مودت(=عشق) آفریده!

    رابعا : در اسلام زن ها برده ی مردها نیستند و نمیشه زن رو حتی وادار به شیر دادن به کودک کرد!

    خامسا : در اسلام عزیز زن وظیفه نداره حتی کارهای خونه رو انجام بده ودر صورت تمایل میتونه بابت اینکار از شوهرش پول مطالبه کنه!

    سادسا : بر مرد واجب است همه ی ضروریات زندگی رو برای همسرش فراهم کنه!(حالا کی برده است؟ زن یا مرد؟)

    سابعا : امام صادق (ع) در مورد احترام به زن می‏فرماید:مَنِ اتَّخَذَ امْرَأَةً فَلْیُکْرِمْها فَانَّمَا امْرَأَةُ احَدِکُمْ لُعْبَةٌ فَمَنِ اتَّخَذَها فَلا یُضَیِّعْها.          هرکس زن بگیرد باید به او احترام گزارد و او را گرامی بدارد؛ چراکه همسر هریک از شما دلبر شماست و هرکس همسر برمی‏گزیند نباید تباهش سازد. (بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۸۵)

    ثامنا : رهبر بزرگ اسلام (ص) می‏فرماید:قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ انّى‏ احِبُّکِ لا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِها ابَداً.
              این سخن که مرد به همسرش بگوید: «دوستت دارم» هیچ‏گاه از یاد زن نمى‏رود.(وسائل‏الشیعه، ج ۲۰، ص ۲۳)

    تاسعا : امام على (ع) می‏فرماید:دارُوهُنَّ عَلى‏ کُلِّ حالٍ وَ احْسِنُوا لَهُنَّ الْمَقالَ لَعَلَّهُنَّ یُحْسِنَّ الْمَقالَ»
                      همواره و در همه حال با زنان مدارا کنید و باآنان به‏ نیکى سخن گویید؛ تاآنان نیز سخن‏ نیکو بگویند.

    عاشرا : لِلرِّجالِ نَصیبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا و لِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ. (نساء: ۳۲)
                 مردان از آنچه کسب کرده‏ اند بهره‏ اى دارند و زنان [نیز] از آنچه کسب کرده ‏اند بهره‏ اى دارند.

     فقط دوست دارم بهم بگی ۱۴۰۰ سال پیش کجای دنیا زن ها استقلال مالی داشتن؟ جون مامانت بگو!؟

    کافیه یا بازم بگم؟ داداش جون من شمارو نصیحت میکنم…اسلام چیزی است و کارهای مسلمانان چیز دیگری و درست نیست که ما رفتارها و ظلم های مسلمان نماها رو به حساب اسلام بگذاریم!
    حالا فهمیدی چرا باید ولادت حضرت زهرا روز زن باشه!؟ چون این کرامتی که اسلام به زنها داده هیچ دین دیگه ای نداده!

    انشاالله که همیشه پیروز و موفق باشی!

    • دوست محترم و گرامی،
      ما مقاله های خود را بر اساس آیات قرآن مانند سوره بقره، النساء ، انفاق، و تاریخ نویسان بزرگ عرب نوشتیم. از این که اسلام همیشه زن ستیز بوده، و عموم نویشندگان جهان بدان اعتقاد دارند، جای شک و تردید نیست. عملاً هم درجوامع مسلمان همه جا دیده می شود که زن برای رفع شهوت، و کار در آشپزخانه است.

      ما تا کنون دست کم ده مقاله با اسناد انکار ناپدیر نوشتیم. ویدیو هایی نیز ضمیمه مقاله های خود کردیم که گفتار علمای دین اسلام است. به آن ها مراجعه فرمایید، بخوانید، ما تا آن سر دنیا درخدمتتان خواهیم بود. ضمناً ادب، نزاکت، و روش نوشتن شما گرامی نیز، قابل ستایش است. از همین جا دست شما را می فشاریم. خدانگهدارشما، تندرست و شادکام باشید.

    • Tequiero_tequiero2000

       درود بر ایرانیان ایران زمین
      برو عزیزم تاریخ رو بخون می فهمی

  • Dawoodymuhammad

    agar ma musalaman hastim ki dar in shaki nest ki fatima zahara salamula aliha madari na tanha zanani  jahan balki madarwa peshwal tamami mardan wa zanani jah hast wa agr musalman nestim ki deegar bahas tamam meshawad

    • ما در درجه نخست ایرانی هستیم که به آداب، رسوم، آیین، تاریخ، و فرهنگ خود که لگد کوب تازیان شده، پایبندیم. در درجه دوم، ما مسلمانیم. به دلیل مسلمان بودن، ملیت، و فرهنگ و تاریخ خود را زیر پا نمی گذاریم. اسلام همه چیز ما را به باد داده، و هم اکنون هم همین حزب سیاسی بر جان و مال و ناموس مردم سایه افکنده، و همچنان حکمفرمایی می کند.

      برای اطلاعتان، مادر من زن بسیار مسلمانی بود، ولی سرشت های انسانی  که مربوط به فرهنگ ما است، مانند  کردار، وپندار، و گفتار نیک را در همه سلول های بدنش وجود داشت. اگر می فهمید ما دروغی گفته ایم، ویا کسی را آزار داده ایم، به مرز خود کشی می رسید.
      این صفات را نمی توانید در اسلام پیدا کنید.

      • A H_gh

        salam
        doost aziz ba in harfatoon ghashang sabet kardid k hich ettelaee az din nadarid …
        v fek konam behtar bashe in ghalata-ee ro k in akhounda zaher mosalmoon k faghat daran doroogh tahvil maraom midan v mardom ro michaband , mikonand ro b hesab dinv aeme athar nazarid…
        doost aziz az in haraee k mizanid betarsid k hamina roozi yaghatoon ro migiran …
        shayad alan shoma ba khoondan in matlab , bekhandid ya ma ro b har chizi nesbat bedid , ya maskhare konid …
        vali zyad door nist oon rooz …
        omidvaram khoda shoma ro eslah kone…
        dar akhar say konid b eteghadat digaran ehteram bogzarid …

        •  این نظر شماست، دیگران در مورد ما این چنین فکر نمی نمی جنند.Dawoodymuhammad

  • Dawoodymuhammad

    agar ma musalaman hastim ki dar in shaki nest ki fatima zahara salamula aliha madari na tanha zanani  jahan balki madarwa peshwal tamami mardan wa zanani jah hast wa agr musalman nestim ki deegar bahas tamam meshawad

    • ما در درجه نخست ایرانی هستیم که به آداب، رسوم، آیین، تاریخ، و فرهنگ خود که لگد کوب تازیان شده، پایبندیم. در درجه دوم، ما مسلمانیم. به دلیل مسلمان بودن، ملیت، و فرهنگ و تاریخ خود را زیر پا نمی گذاریم. اسلام همه چیز ما را به باد داده، و هم اکنون هم همین حزب سیاسی بر جان و مال و ناموس مردم سایه افکنده، و همچنان حکمفرمایی می کند.

      برای اطلاعتان، مادر من زن بسیار مسلمانی بود، ولی سرشت های انسانی  که مربوط به فرهنگ ما است، مانند  کردار، وپندار، و گفتار نیک را در همه سلول های بدنش وجود داشت. اگر می فهمید ما دروغی گفته ایم، ویا کسی را آزار داده ایم، به مرز خود کشی می رسید.
      این صفات را نمی توانید در اسلام پیدا کنید.

      • A H_gh

        salam
        doost aziz ba in harfatoon ghashang sabet kardid k hich ettelaee az din nadarid …
        v fek konam behtar bashe in ghalata-ee ro k in akhounda zaher mosalmoon k faghat daran doroogh tahvil maraom midan v mardom ro michaband , mikonand ro b hesab dinv aeme athar nazarid…
        doost aziz az in haraee k mizanid betarsid k hamina roozi yaghatoon ro migiran …
        shayad alan shoma ba khoondan in matlab , bekhandid ya ma ro b har chizi nesbat bedid , ya maskhare konid …
        vali zyad door nist oon rooz …
        omidvaram khoda shoma ro eslah kone…
        dar akhar say konid b eteghadat digaran ehteram bogzarid …

        •  این نظر شماست، دیگران در مورد ما این چنین فکر نمی نمی جنند.Dawoodymuhammad

  • Heroshaolin

    برادر عزیزم اسلام غیر از آنچیزی است که علمای وهابی در ویدیوهای شما گفته اند!

    همه ی احادیثی هم که در کتب روایی شیعه ذکر شده است صحیح نیستند بلکه باید از نظر سند و محتوا مورد بررسی قرار بگیرند!

    شما هم اگه میخواین نظر اسلام رو در مورد زنان بدونید بهتره به سایت مراجع تقلید شیعه مراجه کنید و نظر اونها رو بپرسید…

  • Heroshaolin

    برادر عزیزم اسلام غیر از آنچیزی است که علمای وهابی در ویدیوهای شما گفته اند!

    همه ی احادیثی هم که در کتب روایی شیعه ذکر شده است صحیح نیستند بلکه باید از نظر سند و محتوا مورد بررسی قرار بگیرند!

    شما هم اگه میخواین نظر اسلام رو در مورد زنان بدونید بهتره به سایت مراجع تقلید شیعه مراجه کنید و نظر اونها رو بپرسید…

  • آیا عقب افتادګی ما تقصیر سیاستهای ابرقدرتهاست یا خودما؟  از دیګران شینده بودم که وقتی یک سیاست مداری بخواهد درکشورهای خاورمیانه به نفع مردم کار کند و بخواهد کشورش ترقی کند توسط عوامل سیاستهای ابر قدرتها یا بقول وی من تشا پایین کشیده میشود و بی آبرو و دربدر میګردد. آنان از اینکه ژاپن های دیګری تاسیس شوند وحشت دارند زیرا علاوه بر از دادن بازارهای خود از غارت کردن منابع طبیعی آن کشورها هم باز می مانند این است که در صدند که بیسوادی  وابسته ګی  خرافات اختلافات نژادی و مذهبی  قومی و غیره را دامن بزنند و نیز از تمامیت خواهی ها  و دیکتاتوریها حمایت میکنند اول اینکه یک دیکتاتور آدمی ابله است و ساختن با او بسیار آسان دوم اینکه دیکتاتور محبوبیت ملی ندارد و کند وبردن او در صورت حرف نشنوایی بسیار آسان تر است تا یک رهبر مردمی و ملی؟ اګر مقایسه هم بین کشورهای اسلامی خاورمیانه بکنیم می بینیم که وضع ما بسیار اسفناک است  مثلا تعداد مدرسه های ما  و معلمین ما و دانشګاههای ما با غرب اصلا قابل مقایسه نیست . 

     در حالیکه دانشمندان و خبرګان و نخبه های علمی و صنعتی ما هر یک به بهانه ای در دامان غرب زندګی میکنند و بعضی از آنان در شغلهای کلیدی و مهم علمی و استادی دانشګاه ها قرار دارند کشورهای ما از بی استادی و یا کم استادی در رنج هستند و نبودن استادن و معلمان باسواد مشګلی برزګ در کشورهای خاورمیانه و اسلام است نکته دیګر این است که رهبران  اشخاص در صدر جامعه ما که شغلهای کلیدی در دست دارند نیز از مهارت و دانش کافی بهره مند نیستند و جز رجز خوانی و کشیدن کشور به دامان جنګهای بیهوده و مردم آزار هنری دیګر ندارند نمونه اش همان صدام حسین است که هم خودش و هم کشور و خانواده اش را به خاک خون کشید؟  ولی همین رهبران نظیر صدام یا صدامی مورد حمایت غرب و کشورهای غارتګر هستند زیرا آنان عملا منافع آنان را تامین میکنند تا ژاپن های دیګری ساخته نشوند.  میګویند که هند و برزیل و چین دارند بسرعت رو  به ترقی و پیشرفت میروند و مثل اینکه دارند از کشورهای غربی هم جلو میزنند و ګویا کنترل از دست غارتګران خارج شده است ؟    مشګل مردم خاورمیانه چیست و چګونه ما می توانیم از این بند نادیده خلاص شویم. در درجه اول داشتن سواد و علم و مجهز شده به صنعت جدید و استفاده از منابع علمی و طبیعی خودمان است. کشورهای خاورمیانه روی دریای نفت و طلای سیاه قرار دارند ولی مردمش فقیر خرافاتی  بی دانش  تمامیت خواه  خود خواه دزد  رشوه خوار بی انصاف و همدست غارتګران خواسته و یا ناخواسته هستند. و از روی ابلهی آب به آسیاب دشمن میریزند.  اګر ما بتوانیم از دام بیسوادی و بی انصافی و تمامیت خواهی و تنها منافع شخصی را دیدن رها شویم شاید بتوانیم به قافله تمدن صنعتی و علمی دنیا برسیم وګرنه باید ګدایان علم و صنعت و وابسته به دستهای غارتګر آنان باشیم.  اګر جوانان ما تحصیلات خوبی داشته باشند و براحتی نتوان از آنان آدمکی ساخت و به جنګ برادران خود فرستاد ما یک ګام به پیش خواهیم رفت. غارتګران از خود ما بر علیه خود ما سو استفاده میکنند نه مستقما از افراد خودشان؟  آنان از بودن اشخاص ابله دیوانه کودن و تمامیت خواه بر اریکه های قدرت حمایت میکنند و با در دست داشتن وسایل ارتباط جمعی و تبلیغات کوبنده  ابلهان را بعنوان دانشمندان فرزانه به خورد ما میدهند و بما حقنه میکنند؟

      اګر رهبری بخواهد خوب کار کند دستګاههای تبلیغاتی آنان از مویی کوهی میسازند و شخص را لجن مال میکنند و از او دیوی دوسر میسازند وبرعکس از رهبر جدیدی بی مایه فرشته ای تمام عیار و همه چیز را بهم میریزند و کشورهایمان را سالها به عقب برمیګردانند تا از ظهور ژاپن جدیدی و رقیبی تاره در امان باشند. ترویج فساد رشوه خواری  دزدی و بیسوادی و فرار مغزها به سایر کشورها و دامن زدن به اختلافات نژادی  زبانی و مذهبی نیز از شګردهای آنان است؟  راه چاره چیست ؟  ما باید اول باید که به سلاح دانش جدید صنعت علم مجهز باشیم  دوم با احترام به باورهای دیګران ولو اینکه از نظر ما غلط باشند.  سوم داشتن عدالت و داشتن یک دادګستری غیر وابسته با قضات سیر که دشتشان به درازی یک لوله برای ګرفتن رشوه نباشد. از بین بردن رشوه خواری و دزد و فساد در دستګاه های دولتی و ملی. ساختن و ایجاد مدارس فنی و علمی و دانشګاهها بسیار بطوریکه هرکه بخواهد تحصیل کند بتواند ومجبور نباشد به کشورهای دیګر برود.  ایجاد صنایع مادر و جلوګیری از فساد. برخورد با غارتګران مثلا با داشتن قانونی بنام از کجا آورده ای ثروتهای نجومی افراد تحت کنترل قرار بګیرد. تامین حداقل دستمزدها و اینکه کارها بایست متناسب با دستمزدها باشند.  مثلا چګونه یک شیخ عرب میلیاردها دلار سرمایه جمع کرده است؟ ویا دیګران از چه راهی توانسته اند میلیارد دلار در کفرستانها بقول خودشان برای روز مبادا و یا روز آخرتشان ذخیره کنند؟ حساب کتابی باید درکار باشد که سرمایه های ملی کجا میروند؟  تساهل با دګر اندیشان و دادن آزادی بهمه تا هرکس بتواند حرف خودش را بزند و جواب هم دریافت دارد. از بین بردن خشونت و کشت کشتار و جانشین کردن این خشونت با احترام به عقاید سایرین و بحث و ګفتګو. جذب سی میلیون تن از افراد تحصیکرده و خبره و نخبه خاور میانه که به غرب پناه برده اند به کشورهای خودمان.  و تنها از این راهست که ما میتوانیم به پیشرفت نایل شویم وګرنه تمام راههای دیګر راههای بیراهه است که مارا بیشتر سردر ګم خواهد کرد.  با تکیه به دانش و ذخیره عظیم ادبی که ماداریم انجام اینکار ها دشوار نخواهد بود.  سعدی  حافظ و مولوی و… میتوانند راهګشاهی ما باشند.

    شاهزادګان پارسی  از پدر بزرګ کرد   مادر آذری یا ارمنی و یا ګرجستانی  همراه با خون مغولی و آریایی و ایلامی عرب بوده اند. مفهوم ایران باستان و توران زمین و حتی عربستان ایران از کجا آمده اند؟  تنها راه راهایی راه اتحاد بین تمامی اقوام خاورمیانه است وبس؟ شاهزاده پارسی جز مخلوطی از تمام اقوام ایرانی چیزی دیګر نبوده و نیست.

     

  • آیا عقب افتادګی ما تقصیر سیاستهای ابرقدرتهاست یا خودما؟  از دیګران شینده بودم که وقتی یک سیاست مداری بخواهد درکشورهای خاورمیانه به نفع مردم کار کند و بخواهد کشورش ترقی کند توسط عوامل سیاستهای ابر قدرتها یا بقول وی من تشا پایین کشیده میشود و بی آبرو و دربدر میګردد. آنان از اینکه ژاپن های دیګری تاسیس شوند وحشت دارند زیرا علاوه بر از دادن بازارهای خود از غارت کردن منابع طبیعی آن کشورها هم باز می مانند این است که در صدند که بیسوادی  وابسته ګی  خرافات اختلافات نژادی و مذهبی  قومی و غیره را دامن بزنند و نیز از تمامیت خواهی ها  و دیکتاتوریها حمایت میکنند اول اینکه یک دیکتاتور آدمی ابله است و ساختن با او بسیار آسان دوم اینکه دیکتاتور محبوبیت ملی ندارد و کند وبردن او در صورت حرف نشنوایی بسیار آسان تر است تا یک رهبر مردمی و ملی؟ اګر مقایسه هم بین کشورهای اسلامی خاورمیانه بکنیم می بینیم که وضع ما بسیار اسفناک است  مثلا تعداد مدرسه های ما  و معلمین ما و دانشګاههای ما با غرب اصلا قابل مقایسه نیست . 

     در حالیکه دانشمندان و خبرګان و نخبه های علمی و صنعتی ما هر یک به بهانه ای در دامان غرب زندګی میکنند و بعضی از آنان در شغلهای کلیدی و مهم علمی و استادی دانشګاه ها قرار دارند کشورهای ما از بی استادی و یا کم استادی در رنج هستند و نبودن استادن و معلمان باسواد مشګلی برزګ در کشورهای خاورمیانه و اسلام است نکته دیګر این است که رهبران  اشخاص در صدر جامعه ما که شغلهای کلیدی در دست دارند نیز از مهارت و دانش کافی بهره مند نیستند و جز رجز خوانی و کشیدن کشور به دامان جنګهای بیهوده و مردم آزار هنری دیګر ندارند نمونه اش همان صدام حسین است که هم خودش و هم کشور و خانواده اش را به خاک خون کشید؟  ولی همین رهبران نظیر صدام یا صدامی مورد حمایت غرب و کشورهای غارتګر هستند زیرا آنان عملا منافع آنان را تامین میکنند تا ژاپن های دیګری ساخته نشوند.  میګویند که هند و برزیل و چین دارند بسرعت رو  به ترقی و پیشرفت میروند و مثل اینکه دارند از کشورهای غربی هم جلو میزنند و ګویا کنترل از دست غارتګران خارج شده است ؟    مشګل مردم خاورمیانه چیست و چګونه ما می توانیم از این بند نادیده خلاص شویم. در درجه اول داشتن سواد و علم و مجهز شده به صنعت جدید و استفاده از منابع علمی و طبیعی خودمان است. کشورهای خاورمیانه روی دریای نفت و طلای سیاه قرار دارند ولی مردمش فقیر خرافاتی  بی دانش  تمامیت خواه  خود خواه دزد  رشوه خوار بی انصاف و همدست غارتګران خواسته و یا ناخواسته هستند. و از روی ابلهی آب به آسیاب دشمن میریزند.  اګر ما بتوانیم از دام بیسوادی و بی انصافی و تمامیت خواهی و تنها منافع شخصی را دیدن رها شویم شاید بتوانیم به قافله تمدن صنعتی و علمی دنیا برسیم وګرنه باید ګدایان علم و صنعت و وابسته به دستهای غارتګر آنان باشیم.  اګر جوانان ما تحصیلات خوبی داشته باشند و براحتی نتوان از آنان آدمکی ساخت و به جنګ برادران خود فرستاد ما یک ګام به پیش خواهیم رفت. غارتګران از خود ما بر علیه خود ما سو استفاده میکنند نه مستقما از افراد خودشان؟  آنان از بودن اشخاص ابله دیوانه کودن و تمامیت خواه بر اریکه های قدرت حمایت میکنند و با در دست داشتن وسایل ارتباط جمعی و تبلیغات کوبنده  ابلهان را بعنوان دانشمندان فرزانه به خورد ما میدهند و بما حقنه میکنند؟

      اګر رهبری بخواهد خوب کار کند دستګاههای تبلیغاتی آنان از مویی کوهی میسازند و شخص را لجن مال میکنند و از او دیوی دوسر میسازند وبرعکس از رهبر جدیدی بی مایه فرشته ای تمام عیار و همه چیز را بهم میریزند و کشورهایمان را سالها به عقب برمیګردانند تا از ظهور ژاپن جدیدی و رقیبی تاره در امان باشند. ترویج فساد رشوه خواری  دزدی و بیسوادی و فرار مغزها به سایر کشورها و دامن زدن به اختلافات نژادی  زبانی و مذهبی نیز از شګردهای آنان است؟  راه چاره چیست ؟  ما باید اول باید که به سلاح دانش جدید صنعت علم مجهز باشیم  دوم با احترام به باورهای دیګران ولو اینکه از نظر ما غلط باشند.  سوم داشتن عدالت و داشتن یک دادګستری غیر وابسته با قضات سیر که دشتشان به درازی یک لوله برای ګرفتن رشوه نباشد. از بین بردن رشوه خواری و دزد و فساد در دستګاه های دولتی و ملی. ساختن و ایجاد مدارس فنی و علمی و دانشګاهها بسیار بطوریکه هرکه بخواهد تحصیل کند بتواند ومجبور نباشد به کشورهای دیګر برود.  ایجاد صنایع مادر و جلوګیری از فساد. برخورد با غارتګران مثلا با داشتن قانونی بنام از کجا آورده ای ثروتهای نجومی افراد تحت کنترل قرار بګیرد. تامین حداقل دستمزدها و اینکه کارها بایست متناسب با دستمزدها باشند.  مثلا چګونه یک شیخ عرب میلیاردها دلار سرمایه جمع کرده است؟ ویا دیګران از چه راهی توانسته اند میلیارد دلار در کفرستانها بقول خودشان برای روز مبادا و یا روز آخرتشان ذخیره کنند؟ حساب کتابی باید درکار باشد که سرمایه های ملی کجا میروند؟  تساهل با دګر اندیشان و دادن آزادی بهمه تا هرکس بتواند حرف خودش را بزند و جواب هم دریافت دارد. از بین بردن خشونت و کشت کشتار و جانشین کردن این خشونت با احترام به عقاید سایرین و بحث و ګفتګو. جذب سی میلیون تن از افراد تحصیکرده و خبره و نخبه خاور میانه که به غرب پناه برده اند به کشورهای خودمان.  و تنها از این راهست که ما میتوانیم به پیشرفت نایل شویم وګرنه تمام راههای دیګر راههای بیراهه است که مارا بیشتر سردر ګم خواهد کرد.  با تکیه به دانش و ذخیره عظیم ادبی که ماداریم انجام اینکار ها دشوار نخواهد بود.  سعدی  حافظ و مولوی و… میتوانند راهګشاهی ما باشند.

    شاهزادګان پارسی  از پدر بزرګ کرد   مادر آذری یا ارمنی و یا ګرجستانی  همراه با خون مغولی و آریایی و ایلامی عرب بوده اند. مفهوم ایران باستان و توران زمین و حتی عربستان ایران از کجا آمده اند؟  تنها راه راهایی راه اتحاد بین تمامی اقوام خاورمیانه است وبس؟ شاهزاده پارسی جز مخلوطی از تمام اقوام ایرانی چیزی دیګر نبوده و نیست.

     

  • Kartal

    اسلام ع  وجود زنان را گرامیداشته .  از ۱۴۰۰ سال پیش تا به حال زن در اسلام گل گلدون خونه بوده به گفته مغام  معضم رهبری  . و اصلا تا به حال از زنان به عنوان یک شیع شهوت انگیز در اسلام یاد نشده و اصلا محمد ص و علی ع و حسن و حسین ع و غیره از چندین زن و کنیز استقبال نکردند و در غم انان شریک نشدند و زنان در اسلام همواره در کنار مردان ازاد انه با حقوق کاملا برابر زندگی کرده اند .  و در مورد فاطمه زهرا ع روایت هست که فاطمه ع  صورت خود رو حتی از نابینایان هم  مخفی نگه میداشته تا مبادا نا بینایی  برایش کیر راست کند چون به نظر ایشان حتی یک نابینا هم میتواند از  وی تحریک شود. و این بزرگترین  …….        حدیث مذکور بدین شکل است.

    • Kartal

      کور: تق تق  تق   فاطمه ع : کیه  .  کور : سلام   .  فاطمه ع : از لابلای در  الیکم سلام      کور: علی خونست؟
      فاطمه : شما  . کور: من کورم با خودش کار داشتم     فاطمه : علی با ممد رفته  خندق بزنن   
      کور: من از راه دور اومدم تشنمه میتونی یه لیوان بیاری    فاطمه : بزا برم چادر سرم کنم بیام     کور: نمیخواد بابا من کورم  نمیبینم     فاطمه : به هر حال حتی اگه ۱% هم بینایی داشته باشی باز من نمیتونم ریسک بکنم    .  کور : برو بابا یه لیوان اب خواستم پوفیوسم کردی     فاطمه: مواظب حرف زدنت باش میدم علی دهنت سرویس میکنه ها      کور: کیرم تو کث امکلثم        فاطمه : میگم ممد مادرت میگاد     کور: علی دیشب دختر منو  برده  داده ممد کرده  اومده  بودم بهش بگم خدا ازت نگزره    فاطمه : والا چی بگم     کور: اون از ممد پدرت که تمام قبیله مارو صیغه کرده { گرفته گاییده } این هم از علی شوورت یه تیکه نون میده از کون ادم اعتراف میگیره     فاطمه : والا منم راستشو بخای از دست این مرتیکه  خسته شدم ولی چه کنم که پای ممد وسطه و بچه هام دیگه بزرگ شدن     کور: حداقل  این بچه هات رو مثل ادمیزاد تربیت کن هی  سر ناموس مردم نپرن  امروز اگه  این کارو  نکنی فردا دیگه نمیتونی ها       . فاطمه: والا همین الانشم  از من زیاد حرف گوش نمیکنن به پدر بزرگشون کشیدن      کور: حداقل  به این  علی یه چیزی بگو  اگه یه باره دیگه  بیاد  دورو ور محله ما  بپلکه  میدم  کونش گشاد کنن ها          فاطمه : والا دست من نیس  من کون خودم  سالم نیگه دارم هنر کردم 
       کور: شنیدم ممد عروس  خودشو هم …. اره ؟؟    فاطمه : والا گفتم که من خودم موندم .گیرم .
      کور: اخه دیگه مسخره بازی هم حدی داره  شورشو در اوردین دیگه     .    کور : برو بینیم بابا   فاطمه : برو به درک  اصلا به من چه   علی اومد میگم بات تماس بگیره      خدافظ 

  • Kartal

    اسلام ع  وجود زنان را گرامیداشته .  از ۱۴۰۰ سال پیش تا به حال زن در اسلام گل گلدون خونه بوده به گفته مغام  معضم رهبری  . و اصلا تا به حال از زنان به عنوان یک شیع شهوت انگیز در اسلام یاد نشده و اصلا محمد ص و علی ع و حسن و حسین ع و غیره از چندین زن و کنیز استقبال نکردند و در غم انان شریک نشدند و زنان در اسلام همواره در کنار مردان ازاد انه با حقوق کاملا برابر زندگی کرده اند .  و در مورد فاطمه زهرا ع روایت هست که فاطمه ع  صورت خود رو حتی از نابینایان هم  مخفی نگه میداشته تا مبادا نا بینایی  برایش کیر راست کند چون به نظر ایشان حتی یک نابینا هم میتواند از  وی تحریک شود. و این بزرگترین  …….        حدیث مذکور بدین شکل است.

  • Guguli

    الاهم صلی علی منوچهر و ال منوچهر      

  • Guguli

    الاهم صلی علی منوچهر و ال منوچهر      

  • Manuchehr

    یعنی سلام به منوچهر و خانواده منوچهر

  • Manuchehr

    یعنی سلام به منوچهر و خانواده منوچهر

  • Dawood

    in sayt 1 sayte  ashqal o  kasif ast lanat bar kasi ke i n  ra sakhte besharaf   iran  shomaro  qoh khorande  shoma be din chi kar darin ke az  khanome bozorge  dahaneton ra baz mikonin bayad az on  dahanam ra baz nakon ash qal kasif  khohad  bezodi did ke ki madar hast ki nest  montazere balaye  ohshat nak bash  kasif hyvan  iran kole riji mesh  besh az 1 ashqal dani nist  beon tohin kon benam neshan dastat ra bala bala nan daz hyvan 

  • Dawood

    shoma ke sayt ra baz kardin  in kar ha  ra nabayad begzarid ke anjam beshe  aslan ger az ensaniyat ast  har ke ke in harfo mezane  mozdore  vahabiyat ast namosash bar anha naz diki karde  besharaf ha past ha ash qal ha 

  • Pingback: حجاب اسلامی دُمَل چرکین عقب ماندگی و سبب آزار بانوان ایران زمین است | شۆڕشگێران()

  • Pingback: روز جهانی زن به همه و بخصوص رنان و دخترای ایرانی مبارک | زندانیان سیاسى()

  • Pingback: هشتم مارس، روز جهانی زن بر بانوان گرانمایه و محترم کشورمان فرخنده باد | andishehayandeh()