هر آنچه که در مورد پارچین نمی دانید؛ مصاحبه با یکی از کارکنان سابق پارچین – بخش نخست ۱

گفتگوی اختصاصی شکوه بختیاری با آقای (آ.پ) یکی از کارکنان سابق منطقه نظامی پارچین:
– لطفا در مورد موقعیت جغرافیائی پارچین و همچنین رفت آمد پرسنل و قسمت نگهبانی پارچین توضیح دهید:
در طی سالهای ماموریت و خدمت من در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به لحاظ ماموریت های خاص چند ماهی در گردش مکانهای حساس در حوزه پارچین بوده ام.

بطور کلی پارچین از شمال به پارک ملی سرخه حصار و دماوند از جنوب به پاکدشت منتهی میشود و راههای ارتباطی نیز از شمال و جنوب بوده و شهرک پرسنل و کارمندان پارچین نیز در قسمت منتهی به شمال شرقی قرار دارد. در این شهرک نیز همانند مکانهای دیگر مسکونی فروشگاه، بانک، استادیوم ورزشی و… برای ساکنین آن در نظر گرفته شده که البته ساکنین روستای حمامک نیز به این مکان در رفت و آمد هستند که اغلب ساکنین این روستا به کار کشاورزی و دامداری به لحاظ موقعیت دشت و کوهستانی آن منطقه می پردازند.

البته ناگفته نماند ورود و خروج افراد به شدت کنترل میشود و تمامی افراد بدون داشتن کارت شناسایی حوزه پارچین حق ورود به منطقه را ندارند. دور تا دور منطقه پارچین حاوی برجک های نگهبانی و نورافکن های پُر نوری هستند که سربازان وظیفه در آنها به نگهبانی و دیدبانی مشغول میباشند. منطقه نظامی پارچین برای دیدبانی از ۵ گروهان کمک میگیرد که زیر نظر گردان مرکزی در نزدیکی شهرک اداره میشود؛ هر گروهان نزدیک ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر نیرو در اختیار دارند.

در این ویدیو خبرنگار شبکه سی ان ان، گزارشی را در رابطه با پارچین و احتمال ساخت بمب اتمی در آنجا تهیه کرده است.

پرسنل و کارمندان پارچین عموما در خود شهرک ساکن نیستند و هر روزه به غیر از روزهای تعطیل صبح و غروب اتوبوسهای مخصوص با آرم وزارت دفاع و پارچین را میتوانید در جادهای منتهی به تهران / ورامین و حومه مشاهده نمائید که این به نوبه خود یکی از بزرگترین ناوگان حمل پرسنل در زیر مجموعه وزارت دفاع میباشد.

-مهمترین تولیدات وزارت دفاع در پارچین چیست؟

صنایع اسلحه سازی، تولیدات موشکی و قسمت شیمیائی  که هر کدام نیز به چندین بخش تفکیک شده تقسیم میشوند. به عنوان مثال در قسمت موشکی کلاهک ها در یک بخش مجزا، سوخت های جامد و مایع و همچنین تکنولوژی کنترل ماهواره ای که به وسیله کامیونهای سیار برای پرتاب موشکها استفاده میشوند مورد بهره برداری قرار میگیرد. مهمترین این بخش قسمت کلاهکهای موشک هستند که زیر ذره بین خاصی قرار دارند.
موشکهای میان برد و دور برد بالستیک که عموما زیر نظر کارشناسان کره شمالی و در برخی موارد چینی ساخته میشود.

اغلب فارغ التحصیل های دانشگاه مالک اشتر تهران و اصفهان با گزینشها و رد شدن از فیلتر های خاص و با توجه به رشته تحصیلی زیر نظر همین کارشناسان آموزش های تکمیلی خود را در زمینه ساخت موشکها، اسلحه سازی و صنایع شیمیائی برای قسمت پارچین میگذرانند. کارشناسان کره ای در یکی از ساختمانهای مخصوص در شهرک مسکونی پارچین ساکن هستند و در این مدت نیز اغلب زبان فارسی را آموخته اند؛ توجه داشته باشید حفاظت اطلاعات پارچین ارگانیست که بشدت تمامی رفت و آمدها، تلفنها و نگهبانی ها را زیر نظر داشته و کوچکترین گزارش اطلاعاتی را از نظرها دور نگه نمیدارند.

فرتور تصویوری ماهواره ای را از سایت نظامی پارچین نشان می دهد. بددون یک فعالیت های رژیم در پارچین به نفع نلت ایران نبوده و سبب تصویب قوانین تحریم سنگین تری که فقط و فقط مردم بینوا را تحت فشار قرار می دهد گشته است.

فرتور تصویوری ماهواره ای را از سایت نظامی پارچین نشان می دهد. بدون شک فعالیت های رژیم در پارچین به نفع نلت ایران نبوده و سبب تصویب قوانین تحریم سنگین تری که فقط و فقط مردم بینوا را تحت فشار قرار می دهد گشته است.

-لطفا در مورد قسمت های مختلف بازرسی پارچین توضیح دهید:
برای ورود به قسمتهای تولیدی پارچین از درب ورودی جنوبی ۲ ایست بازرسی و همچنین بازرسی های خاصی در قسمتهای حساس پارچین ایجاد شده است. مراکز اداری اغلب در اطراف بازرسی ۲ ایجاد شده اند تا از ورود و دیدار از قسمتهای دیگر جلوگیری شود. ساختمانهای دیگری هم در زیر زمین ایجاد شده که استتار خاصی نیز در ساخت آن رعایت شده این قسمت را فقط از طریق صحبتهای برخی دوستان متوجه شدم که برای موارد خدماتی به آنجا رفت و آمد داشته اند.

-چه موادی و برای چه کاری وارد پایگاه نظامی پارچین می شود ؟ از کجا و به چه طریق این مواد به پارچین فرستاده می شود؟
همانطور که قبلا توضیح دادم پارچین یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل زمینی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را دارا میباشد. هیچ کامیونی به غیر از پلاک وزارت دفاع و آرم پارچین حق ورود به قسمتها را ندارد.
برای همین تمامی حمل و نقل ها بوسیله کامیون های سنگین از مراکز دیگر تولیدی همانند زرین شهر اصفهان به پارچین حمل میشود. زرین شهر اصفهان یکی از مراکز تولیدات مواد اولیه شیمیائی نیز میباشد. البته این کامیونها با اسکورت خاصی که نشان دهنده حساسیت موضوع نباشد در رفت و آمد هستند.

شاید گفتن این حرف خیلی از افراد را به فکر فرو ببرد، این چه موادی هست که اینچنین مهم هستند که با رعایت اصول امنیتی انجام میشود؟ نمیتوانم به یقین تایید نمایم که رژیم بدنبال بمبهای شیمیائی است اما اتفاقی که برای یکی از افراد افتاد من را به شدت به فکر فرو برد که چطور در یکی از این حمل نقل ها با استشمام این مواد چند ماه در بیمارستان سینا که مخصوص بیماران شیمیائیست بستری شد و دیگر هیچ نفهمیدیم چه اتفاقی برایش افتاد!.

-چطور تاسیسات پایگاه نظامی را تا امروز از دید مردم و سازمان های بین المللی پنهان کرده بودند؟
من فکر میکنم که این تاسیسات از دید پنهان نبوده اند ولی همانطور که گفتم تشکیلات حفاظتی پیچیده اطلاعاتی یکی از مواردیست که شاید از درز این مطلب تا به امروز جلوگیری کرده. همچنین بازرسی هایی که انجام میشود از قبل هماهنگ شده هستند. فکر میکنم شاید بیش از ۱ یا ۲ بار از تاسیسات پارچین بازرسی نشده که تمام آنها نیز با پاکسازی همراه بوده اند. یکی از مواردی مهم همین کارشناسان کره شمالی هستند. کره شمالی که روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی داشته و حتی خط پرواز مستقیم نیز بین شان برقرار است؛ هرگونه کمبود در تکنولوژی موشکی و شیمیائی نیز از طریق روابط خوب بین ۲ کشور به راحتی جبران میشود.

  • bombe atomi

    yek rozi yekey az in bombh laye paye zaneh khamenehi va basijyan va sepahiyane jakesh monfajer meysheh