رییس جمهور بَنفش، خون ندا و سهراب را “شُبهات” از میان رفته نامید! ۳

– حسن روحانی و انتخابات سالِ ۸۸:

اخیرن حسن روحانی، رییس جمهور ایران اسلامی، در طی مصاحبه ای اعلام کرد که مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، شبهاتِ سال ۸۸ را از میان برده و با انتخاب یک “روحانی” نشان دادند که هنوز به اصل نظام و روحانیت اعتقاد و اطمینان کامل دارند.

او همچنین حضور شگفت انگیر مردمان ایران پای صندوق های رأی را از برکت وجود رهبر انقلاب، سید علی خامنه ای دانست و گفت که این رخداد خجسته از سر تدابیر رهبری است! او اعلام داشت که انتخاباتِ اخیر، تمامی شبهات درباره سال ۸۸ را در پیشگاه جهانیان از میان برد و مردم ایران دست رد به سینه دشمنان انقلاب زدند! [۱] [۲] [۳]

آقای روحانی فرمودند که مردم با شرکت در انتخابات اخیر، شبهات سال 88 را از میان بردند! چطور در نظر اینشان، خون ندا شبهات به حساب می آید؟!

آقای روحانی فرمودند که مردم با شرکت در انتخابات اخیر، شبهات سال ۸۸ را از میان بردند! چطور در نظر اینشان، خون ندا شبهات به حساب می آید؟!

– مُروری کوتاه بر وقایع سالِ ۸۸:

خرداد ماهِ سال ۸۸ مردم ایران قُربانی پروپاگاندایِ رسانه ای حکومت اسلامی گشته و توسط اصلاح طلبانی که به آن ها امیدِ تغییر و نَوید آمدن روزهای خوش می دادند، به بازی گرفته شده و به پای صندوق های رأی آمدند تا موسوی را انتخاب کرده و به عمر دولتِ محمود احمدی نژاد که خون شان را در شیشه کرده بود، پایان دهند.

اما مردم ما که از نعمت داشتنِ حافظه تاریخی محروم اند، فراموش کرده بودند که اصلاح طلبان خود از مهره های اصلی و حیاتی رژیم در راستایِ بَقای طول عمر حکومت اسلامی اَند و پیشتر نیز آنان برای دفاع از انقلاب ننگین اسلامی و ولایت فقیه به مردم پُشت کرده و چهره راستین شان که همانا خائنین به ایران و ایرانی است را به ایرانیان نشان داده بودند؛ بنابراین مردمان ایران به سیاه لشگرانِ نمایش انتخاباتِ خامنه ای تبدیل شدند و از شرکت گسترده آنان در انتخابات، به منظور نشان دادن مشروعیت و محبوبیت نظام در جامعه جهانی استفاده ابزاری شد.

مردم که به اشتباه گمان می کردند رأی شان ارزش و اهمیتی دارد و تأثیر گذار است، از اینکه دوباره احمدی نژاد با کودتا و دخالت مستقیم خامنه ای و سپاه سَر از صندوق های رأی در آورد، بسیار خشمگین گشتند و با جمعیت میلیونی مشغول به اعتراض های خیابانی (به گفته شهردار تهران، بیش از سه و نیم میلیون نفر در خیابان ها اعتراض می کردند) شدند و می توان ادعا کرد که برای مثال در روزِ عاشورای سال ۸۸، کُنترل شهر تهران را از چنگِ سپاه و نیروی انتظامی در آوردند.!

به هر روی این اعتراضاتِ مردمی خشم حکومت را برانگیخت و دژخیمانِ کوردل، به روی مردمانِ بی دفاع که فقط به دنبالِ حقوق ابتدایی خویش بودند آتش گشوده و بسیاری را به ضرب گلوله و عده بیشمار دیگری را به زورِ باتوم و چماق و شیشه های نوشابه در زندان های زیرزمینی همچون کهریزک، به قتل رساندند.

نتیجه این خشونت ها و اعمالِ جنایت بار رژیم، مادرانِ داغدار و پدرانِ جگر سوخته بسیاری بودند که تمامی هستی شان، نیست شد و خاکستر نشین شدند و امروز تمامی زندگی شان، از جاده میان خانه شان تا قبرستان خلاصه می شود، حال چگونه آقای روحانی فرموده که شبهات از میان رفته، باید سری به وجدان خود بزنند.

دولت تدبیر و امید گویا فراموش کرده که فقر، بیکاری، تورم، اعتیاد و.. از جمله مشکلاتی هستند که مردم با آن سر و کله می زنند، به همین خاطر ایشان طی یک عمل انقلابی، به بازداشت و بازخواست بانوانی که "ساپورت" می پوشند، روی آوردند! از نظر ایشان مشکل مملکت ما پوشش خانم های ماست!  سیروس پارسا

دولت تدبیر و امید گویا فراموش کرده که فقر، بیکاری، تورم، اعتیاد و.. از جمله مشکلاتی هستند که مردم با آن سر و کله می زنند، به همین خاطر ایشان طی یک عمل انقلابی، به بازداشت و بازخواست بانوانی که “ساپورت” می پوشند، روی آوردند! از نظر ایشان مشکل مملکت ما پوشش خانم های ماست!
سیروس پارسا

– فَضای امنیتی و گشت های ارشاد، هدیه دولت روحانی به مردم:

در مصاحبه های انتخاباتی، آقای روحانی به فضای امنیتی کشور اعتراض داشتند، دم از آزادی زندانیانِ سیاسی همچون آقایان موسوی و کروبی می زدند و خلاصه حسابی با وعده های سرخرمن، ملت همیشه در صحنه ایران را رنگ کرده و به پای صندوق های رأی کشیدند.

پس از انتخابات و وقتی رژیم بدانچه می خواست، یعنی حضور مردم در انتخابات و استفاده ابزاری از آن به منظور نشان دادن مشروعیت گسترده اش به جهانیان، دست پیدا کرد، وَرق برگشت و دوباره فضایی امنیتی بر جامعه مصیب زده مان حاکم شد، امروز نیروهایِ سرکوبگر رژیم به خیابان ها آمده و با توهین و تحقیر و ضرب و شتم جوانان مان، آنان را فقط به دلیل نوع پوشش شان، بازداشت و بازخواست می کنند.

به هر حال این هم ارمغان دولت تدبیر و امید برای مردمانی است که گمان کردند با رأی دادن به یک دزد و انتخابش، می توان جلوی دزدی را گرفت و عدالت برقرار کرد! مردمانی که روزی سیاهند، روزی سبز، روزی بنفش و دگر روز کَس نداند! مردمانی ملون، با حافظه تاریخی محدود و آسیب دیده!

[۱] روزنامه شرق

[۲] گزارش روز آنلاین

[۳] گزارش دیگربان

 

  • افشین

    هی میگم نه هی میگه بیا…..یاد شادروان حسین پناهی بخیر….هی گفتیم ملت رای ندهید…اینها شما رو فقط برای مشروعیت خودشان میخواهند….خرشان که از پل گذشت دیگر نمیشناسندتان….گفتند: آقا ما گوسفند…آقا ما پول از جیب بابا بگیر…ما نفهم..ما احمق ….ما بیشعور..شما عاقل..میریم رای میدیم……..رفتند دادند حالا معلوم شده طرف حتی منتظر گذشتن خرش هم از پل نشده…..از همان روی پل مردم را ریشخند میکند….هر چه گفتیم این بابا ۱۲ سال پیش نماینده سید علی آقا بود…به خرجشان نرفت…آخر وقتی ۳ سال پیشت را یادت نباشد ۱۲ سال پیش را مسلما به بایگانی سپرده ای….ملتی که دیروزش را فراموش میکند فردائی هم نخواهد داشت….

  • مممه

    انتظار نداری که همون اول کار بیاد داد و غال را بندازه آاااای موسوی رو آزاد کنید یالا وگرنه من ریاست نمیکنم صرف آزادی دو نفر هیچ مشکلی رو حل نمیکنه. مردم الان تو مشکلات معیشتی غرق شدن حالا بیاد انرژی دولتو صرف آزادی دونفر که فعلا هیچ فایده ای نداره بکنه آخرشم آدم بده بشه و نذارن بقیه کارا رو که مهمتره بکنه. عزیز من همه چی راه حل دیپلماتیک داره واگذاری پرونده موسوی و کروبی به شمخانی و موافقت خامنه ای با این امر خودش یه حرکت مثبت روبه جلو به حساب میاد. دوما این مباحث گشت ارشاد و گیر دادن به خانم های جوان فقط برای خراب کردن چهره اصلاح طلبیه و حکومت-نه دولت- میخواد به مردم بگه الکی دلتونو خوش نکنین که آزادی میدیم و این حرفا.
    نشون به اون نشون که دولت قبل به اشتباهاتش درباره گشت ارشاد و گیردادنا پی برده بود و اونو تو اواخر دولت قبل متوقف کرده بودن.

  • faghat kherad

    جامعه گوسفندان را حکومت گرگ لایق است(برتراند راسل)