فیلم های تبلیغاتی هدف دار هالیوود برای برآمدن اتفاقات پیش بینی شده ۲

هالیوود دارای پیشینه زیادی در ساختن فیلم های تبلیغاتی هدف دار برای تغییر شرایطی در جامعه و یا بخشی از جامعه. مثال های زیر گویای این حقیقت است.

۱- حدس بزن چه کسی برای شام میاد؟!

دورانی که هرگونه رابطه میان سیاه و سپید در آمریکا دشوار و تقریباً غیر ممکن بود، در سال ۱۹۶۷ فیلم؛ ” حدس بزن چه کسی برای شام میاد.” Guess who is coming for dinner در رابطه با ارتباط یک دختر و پسر سیاه پوست، عشق و علاقه آندو به یکدیگر، و سرانجام ازدواج آنان با وجود مخالفت های شدید اولیه دو خانواده دختر و پسر ساخته شد. اثر این فیلم در افکار آمریکایی ها و شاید مردم جهان سال ها پس از آن بود. به طوری که می بینیم امروزه سیاهان در هر سطح جامعه پذیرفته شده اند و تفاوت ناچیزی میان آنان و سپید پوستان است.

این صحنه ای از فیلم حدس بزن چه کسی برای شام میاد را نشان می دهد. سیدنی پواتیه  Sidney Poitier جوان سیاه پوست و کاترین هوفتون Katharine Houghton دختر سپید پوست در اجتماع ضد سیاه آمریکایی به هم نزدیک شده و خواهان ازدواج با یکدیگر می شوند.

این صحنه ای از فیلم حدس بزن چه کسی برای شام میاد را نشان می دهد. سیدنی پواتیه Sidney Poitier جوان سیاه پوست و کاترین هوفتون Katharine Houghton دختر سپید پوست در اجتماع ضد سیاه آمریکایی به هم نزدیک شده و خواهان ازدواج با یکدیگر می شوند.

۲- فیلادلفیا

فیلم فیلادلفیا در سال ۱۹۹۳ در باره هم جنس بازی و بیماری ایدز (HIV) ساخته شد. زمانی که کسی جرأت بیان هم جنس بازی و یا گرفتار بیماری ایدز بودن را نداشت. این دو مسأاله هم دست کم در جامعه آمریکایی جا افتاده و پذیرفته شده است.

۳- رئیس جمهور سیاه پوست

از سال ۲۰۰۲ به مدت ۸ سال سریال های تلویزیونی در آمریکا نشان می داد که چگونه در دوران سخت و دشوار اقتصادی آمریکا جوان سیاه پوستی رئیس جمهور شد و به معضلات و بدبختی ها پایان داد. پیامد تبلیغ این سریال ها، انتخابات دو دوره گذشته، و روی کار آمدن اوباما نخستین رئیس جمهور سیاه پوست می باشد.

این ویدیو کوتاه را نگاه کنید که چگونه دین فروشان و سیاستمداران حقه باز مانند رژیم ایران از احساسات و عواطف انسانی مردم بهره می گیرند و فیلم های خرافاتی به نفع خود و برای پیاده کردن کردن هدف های شوم خودشان بهره برداری می کنند.

۵- خانم ما  از دهکده فاطمه

فیلم خانم ما از دهکده فاطمه Our Lady of Fátima ، داستان سه کودکی است که در سال ۱۹۱۷ در حال چراندن گوسفندان در مزرعه حضرت مریم را می بینند. این داستان هنگامی نوشته شد و به صورت فیلم در آمد که کشور پرتقال در آستانه سقوط سیاسی به دست کمونیست ها بود و فیلم توانست مردم را به خرافات و مذهب باز گرداند و از نفوذ کمونیست جلوگیری کند.

دیوید پالمر که در نّ سیاه پوستی که به ریاست جمهوری رسید بازی کرد و راه را برای انتخابات باراک اوباما باز نمود.

دیوید پالمر که در نّ سیاه پوستی که به ریاست جمهوری رسید بازی کرد و راه را برای انتخابات باراک اوباما باز نمود.

۶- آواز برنادت

آهنگ برنادت The Song Of Bernadette یک فیلم تبلیغاتی دیگر که در سال ۱۹۴۳ ساخته شده، بازهم یک فیلم تبلیغاتی و خرافاتی مذهبی است که نشان می دهد چگونه  دختر نوجوانی که استعداد فراگری و درس خواند نداشت و از درک و هوش پایینی برخوردار بود، در یکی از روزهای سرد زمستان حضرت مریم را در کنار مخروبه ای می بیند. ادعایی که موجب گردید بیشتر مردم فرانسه را به دنبال خرافات خود بکشاند..

۷- فیلم های تبلیغاتی حمله نظامی به ایران

وزارت دفاع آمریکا همواره با هالیوود در پروژه و برنامه های بزرگ تلبیغاتی و هدف دار همکاری دارد. این وزارتخانه با دستیابی به همه امکانات فنی و کادر بازیگر مورد نیاز، و حتی منطقه و جایگاههای مورد نظر، به تولید فیلم های خواست خود پرداخته، و افکار مردم آمریکا و چه بسا کشورهای دیگر را به دنبال هدف های گنجانده شده در فیلم های خود می کشاند.

مجید جوادی وحشیانه همسر پیشین خود را کشت:

با خبر های ناگواری که از ایران می رسد، مردم در خیابان ها پرچم و آدمک های آمریکایی را به آتش می کشند، و نمایندگان نوکر صفت مجلس آخوند علیه آمریکا عربده می کشند، و لات ها و چاقوکش های رژیم به ریاست شریعتمداری، طائب، و بسیجی های آدمخوار لشکر ضد آمریکایی به راه می اندازند، مردم چشم و گوش بسته آمریکا٬ ایرانی را تروریست و آدم کش دانسته، این خبرهای شوم و آزار دهنده که به ملت و کشوری توهین می شود می تواند همراه با واقعه جنایت بار بالا، تحریک کننده و خوراک خوب تبلیغاتی فیلم حمله به ایران باشد.

 این ویدیو نشان می دهد که چگونه یک مرد سرکش و وحشی ایرانی بنام مجید جوادی همسر پیشین خود را می کشد. مردی که می تواند رل بزرگی در کودتای بعدی آمریکا در ایران بازی کند.

این فیلم چه اثری روی ایران دارد؟

هملند “Homeland” یک شو تلویزیونی آمریکائیست که هدف و برنامه های سی آی ای CIA راپس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ به برج های دوقلوی نیویرک به اجراء در می آورد. با آن که سریال های ساخته شده خیالی است ولی همیشه نکات واقعی اجتماع در آن دیده می شود.

در بخش سوم، این سریال به دنبال تغییر رژیم و یا جنگ با ایران است. زیرا ایرانیان به عنوان مردم فناتیک مذهبی و تروریست شناخته شده اند. در بخش پایانی این سریال، سی آی ای مجید جوادی که یک مقام بالای دولت ایران است، آموزش می دهد تا به کمک او رژیم ایران را سرنگون کند و او را که دست نشانده (puppet) خودشان است، به عنوان دیکتاتوری دیگر در ایران به کار گمارند.

این ویدیو از جمله سریال های ساخته بنام هوملند است که در آن سی آی ای مقدمات کودتای دیگری را در ایران پیش بینی می کند.

نکته پایانی:

فیلم های گذشته هالیوود مانند “حدس بزن چه کسی برای شام میاد” توانست ارتباط و تماس میان سیاه و سپید که تقریباً غیر ممکن بود عملی سازد. و یا فیلم فیلادلفیا، بیماری ایدز و همجنس بازی را در اجتماع باورکردنی و پذیرفتنی ساخت.
سریال های تبلیغاتی آمریکا که بخش آخری آن به برنامه ریزی کودتای دیگر نظامی و جای دادن دیکتاتوری دیگر در ایران است، با توجه به چهره زشت تروریستی که رژیم از مردم ایران در جهان نشان داده، می تواند اثر گذار و در آینده نزدیک عملی باشد.
فیلم های هدف دار و سریال های تبلیغاتی آمریکایی ولو آن که تخیلی هم باشند، روی مردم رفته رفته اثر گذارند و پس از یک یا چند دهه جامعه آمریکایی را به دنبال هدف های فیلم می کشانند.

این ویدیو نشان می دهد که چگونه یک مرد سرکش و وحشی ایرانی بنام مجید جوانی همسر پیشین خود را می کشد. مردی که می تواند رل بزرگی در کودتای بعدی آمریکا در ایران بازی کند.

این ویدیو نشان می دهد که چگونه یک مرد سرکش و وحشی ایرانی بنام مجید جوانی همسر پیشین خود را می کشد. مردی که می تواند رل بزرگی در کودتای بعدی آمریکا در ایران بازی کند.

  • farnaz

    in melat ke haleyshon nist ke che besareshon ovordan va meyarand hal amrikayehaham rosh hadeaghal amrikayeh yek disco va bezaneho benoshi barashon meyarand bazam behtar az nohe khondane

  • farnaz

    baba jan be ghole yeki ke meygoft in melat Ano az koshtkobideh tashkhis nemeydand che entezari darid shoma be go islam va har kari dost darid ba in melateh aghaboftadeh badbakht bokonid