آقای مطهری! خون کروبی و موسوی از بقیه مردم رنگین تر است؟ ۲۴

چرا مسلمانان تحمّل یک جوک را ندارند؟

دقیقا همین چند ماه پیش بود که بیل مار درباره فیلم کشتی نوح این شوخیها را می گفت؛ این که درازای کشتی می باید چند مایل باشد و یا اینکه چقدر بچّه گانه است که داستان نوح را کسی باور کند! این که نوح ۹۰۰ ساله با فرزندان چند سد ساله اش یک کشتی بزرگ می سازد! و قوم نوح ۹۰۰ سال است که نمرده اند برای دیدن عذاب الهی! یعنی با نمردن قوم نوح در ۹۰۰ سال عمر نوح جمعیتشان چقدر شده بود؟! و خداوند چرا همه حیوانات و کودکان و زنها و بچّه ها را بخاطر گناهان قوم نوح به کشتن داده است؟.

بقول بیل مار یچه گانه بودن داستان نوح مهم نیست! این مهم است که در کتاب الهی یک قاتل خطرناک بنام خدا قصد دارد با مجازات همه ی موجودات زمین ،دلش خنک می شود و عطش انتقام را در کامش  سیراب کند! امّا باز بقول بیل مار فرض که خدا انسانهای بد را کشت ولی دوباره همان بدها را که بر روی زمین آورد ! این ویدئو خالی از لطف نیست که چند بار دیده شود :

(براستی چرا کسانی که از دروغهای دین با شجاعت انتقاد می کنند و آن را بباد شوخی می گیرند در خطر ترور وسیله مسلمانان هستند؟ چرا مسلمان تحمل شنیدن سخنان مخالف خود را ندارند؟)

در انتهای این ویدئو بیل مار سخنی اندوهبار می زند که یکی از دردهای جامعه بشر امروزی است:”چرا مسلمانان تحمّل شنیدن یک جوک را ندارند!؟.”
شاید مسلمانان می دانند که انتقاد و شوخی با مسائل دینشان ، پایه های ضعیف دین اسلام را به لرزه در می آورد! شاید مسلمانان می ترسند که تردید درباره ی مسائل عقلی و ایرادات منطقی دین اسلام و قرآن ،ایمان سست و ارثی ایشان را از بین ببرد! این است که ایمان در اکثریّت دینداران بر اساس عادت است و   بقول سهراب سپهری :
« مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد و من سالها مذهبی ماندم بی آنکه خدایی داشته باشم.»
سهراب بخوبی فهمیده است که انسانهای مذهبی از فشار محیط و از روی عادت به دین مشغولند و نه از روی اعتقاد عقلی و قلبی.

در مجلس ایران چه خبر است؟

اصطبل بهارستان معمولاً توجّهی به امور مردم و مشکلات معیشتی و ایرانیان ندارد ؛ هرچند مشکلات معیشتی مردم فلسطین و سوریه در برنامه ی این اصطبل است
از این هم که بگذریم ، گروهی از اهالی اصطبل با دخالت مستقیم خامنه ای در آن مخالف هستند و هر از گاهی از خامنه ای انتقادهای خفیف و رقیقی می شود! علی مطهّری که بارها از طرف ما  به زن ستیز ی و ارتجاع  متهّم شده است از آن جمله است .

چند گاهی است که علی مطهری از زندانی شدن کرّوبی و موسوی در خانه شان که در پنجمین سال است، انتقاد می کند. این انتقادهای مطهرّی عملا متوجه شخص خامنه ای است ، چرا که همه می دانند که خامنه ای طراح اصلی این حبس خانگی است؛اما ظاهرا آقای مطهری یا این را نمی داند و یا خود را به کوچه علی چپ زده است.

روز یکشنبه ۲۱ دی ماه، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، به دلیل طرح موضوع رفع حصر از سران جنبش سبز، مورد حمله فیزیکی قرار گرفت. ظاهرا گروهی از جان نثاران خامنه ای  توان شنیدن سخنان انتقادی مطهری را نداشته اند و با زور او را از تریبون پایین بردند. اصطبل است دیگر! گاهی هم شاخ می زنند!

در پی این رخداد، وی در حاشیه جلسه علنی مجلس این اقدام نمایندگان تندرو را، نقض اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نامید و گفت: «هر نماینده‌ای آزاد است درباره‌ی همه مسائل کشور اظهارنظر کند، اما نمایندگانی که خودشان قانون‌گذار هستند، قانون را زیر پا گذاشتند.»

علی مطهری ! یکه تاز مجلس ایران ! مطهری اینجا، مطهری اونجا مطهری همه جا ....  از شوخی که بگذریم اونقدر که دل مطهری برای کروبی و موسوی می تپد، آیا برای کشتگان و قربانیان درگیریهای سال 88 هم می تپد؟ البته که نه! این است کل فلسفه ی پوپولیستی این ربع مطهری !

علی مطهری ! یکه تاز مجلس ایران ! مطهری اینجا، مطهری اونجا مطهری همه جا …. از شوخی که بگذریم اونقدر که دل مطهری برای برای کروبی و موسوی و کروبی می تپد، آیا برای کشتگان و قربانیان درگیریهای سال ۸۸ هم می تپد؟ البته که نه! این است کل فلسفه ی پوپولیستی این ربع مطهری !

مطهری همچنین گفت:«اگر احساس کنم شکایت از این نمایندگان آثار مثبتی دارد ممکن است این کار را انجام دهم»
وی در واکنش به احتمال برگزاری راهپیمایی علیه او، پس از نماز جمعه، اظهار کرد:«در مورد راهپیمایی شنیدم و انشاء‌الله خودم در آن شرکت می‌کنم!.»

مطهری که در نتیجه این درگیری، دچار زخم‌های سطحی شده است، ابراز امیدواری کرد که برای انجام کارهای قانونی، هیات رئیسه فیلم روز یکشنبه را به طور کامل دراختیار او بگذارد!

البته گاهی انسان شک می کند که آقای مطهری خواب است و یا خود را بخواب زده است! براستی اگر مطهری نمی داند که این مجلس و درگیری اهالی اصطبل از آخور آقا آب می خورد، باید به هوش و هوشیاریش شک داشت!

سابقه زندان خانگی در رژیم اسلامی

از آغاز انقلاب اسلامی و با مخالفت روحانیونی مانند طالقانی و برقعی با ولایت فقیه شایعاتی درباره خانه نشین شدن ایشان شنیده می شد. اما اولین زندان خانگی برای شریعتمداری در عدم بیعت ایشان با خمینی پیش آمد. آیت الله شریعتمداری که از مرجعیت گروه بزرگی از مردم ایران برخوردار بود علناً با ولایت فقیه مخالفت کرد و او را در خانه شخصی اش زندانی کردند، بدون محاکمه و در سکوت کامل. بعدها برای حسینعلی منتظری نیز همین اتفاق افتاد.

پوینده، مختاری و بسیاری دیگر نویسندگان ایرانی در سکوت امثال مطهری که برای موسوی و کروبی اینروزها به آب و آتش می زند تکه تکه شدند... براستی آقای مطهری! خون کروبی از پوینده و مختاری رنگین تر است؟ چرا در برابر این همه جنایت سکوت کرده اید و به این دو نفر فقط چسبیده اید؟ منافعی در کار است؟

پوینده، مختاری و بسیاری دیگر نویسندگان ایرانی در سکوت امثال مطهری که برای موسوی و کروبی اینروزها به آب و آتش می زند تکه تکه شدند… براستی آقای مطهری! خون کروبی از پوینده و مختاری رنگین تر است؟ چرا در برابر این همه جنایت سکوت کرده اید و به این دو نفر فقط چسبیده اید؟ منافعی در کار است؟

 

البته او را خامنه ای زندانی کرد و دستور داد تا  این مرجع را در خانه اش زندانی کردند. اصولا در رژیم اسلامی کسانی از مخالفان و منتقدان را که از طرفداران میلیونی برخوردارند ،مانند مراجع و اخیراً رهبران جنبش سبز را بجای محاکمه ،در خانه شان زندانی می نمایند .این روش برای آرام کردن اذهان عمومی بسیار کاربرد داشته است و همچنین تهدید رهبران جنبش سبز به اعدام در صورت محاکمه، خود دلیلی دیگری است که زندان خانگی ایشان برای مردم مایه ی اعتراض نباشد. البته رژیم اصولاً کسانی را در زندان خانگی در می آورد که توان سربه نیست کردن ایشان را نداشته باشد!

شباهت درگیری مجلس ایران با واقعه شارلی ابدو در چیست؟

حمید یک نویسنده بود! نه کاریکاتور می کشید و نه مسخره می کرد... اما او را همراه با کودکش در سکوت مردم ایران قصابی کردند. مردم ایران یک قرن شارلی ابدو ره عزادارند! از کسروی و حتی پیش

حمید یک نویسنده و شاعر بود! اما او را همراه با کودکش در سکوت مردم ایران قصابی کردند. مردم ایران یک قرن است که  شارلی ابدو را عزادارند! از کسروی و حتی پیش از آن!

مسلمانان تحمل انتقاد را ندارند. مهم این نیست که انتقاد درباره چه باشد و بحق باشد و یا نا بحق! مسلمانان تحمل انتقاد را ندارند.  گروه بزرگ نویسندگان ترور شده در رژیم ایران خود نشان از این است که واقعه ی شارلی ابدو برای ما ایرانیان چندان غریبه نیست.

از قتل کسروی تا پوینده و مختاری و بسیاری دیگر از نویسندگان نام آشنا و گهگاه کمتر شناخته شده ، برای ما ایرانیان شارلی ابدو حساب می شود. ما ایرانیان به عزاداری برای نویسندگان و منتقدان عادت داریم. خوش به حال مردم فرانسه که توان اعتراض به تروریسم اسلامی را دارند، اما ما در ایران باید سکوت کنیم و اعتراضمان را در پستو خفه نگه داریم.

خوش به حال کروبی و موسوی که گروهی طرفدار دارند، اینها اگر این همه طرفدار نداشتند همانند قتلهای زنجیره ای براحتی حذف می شدند، براحتی بریدن یک گلو! براحتی قصابی شدن فروهر و همسرش! آری خوش به حال کروبی و موسوی!

  • atoosa

    من شارلی ابدو هستم.
    یادم می آید زمان مرگ ستار بهشتی من در توییتر به آگاهی سازی پرداختم

    ولی آن زمان ترسیدم از این که مرا نیز بکشند و همه ی توییت هایم را پاک کردم.
    نمی شود که همه اش بترسیم ،راه که بیفتیم کم کم ترسمان می ریزد.
    اکنون ترسم ریخته است زیرا می دانم در سکوت من،ستارها و کسروی های زیادی
    کشته خواهند شد،پس دیگر سکوت نخواهم کرد.
    من یک وبلاگ نویس هستم با بی شمار نوشتار ولی ناشناخته.
    و باور دارم که نخست باید مردم را آگاهانید و سپس به نافرمانی های مدنی دامن زد
    و سرانجام اگر نشد ، در کف خیابان ها به دادخواهی پرداخت.

  • armin

    من نیز سارلی ابدو هستم.
    هیچ چیز آن اندازه مقدس نیست که نتوان آن را نقد کرد و یا آنتوان آن را زیر سوال برد
    و بدان شک کرد.

    • هموطن

      شما غلط می کنی که شارلی ابدو هستی!!!!شک کردن و نقد کردن با تمسخر متفاوت است!لطفا مقداری از حالت بدوی بیرون بیاید به ظاهر نو اندیشان عقب مانده…
      لعنت به شارلی ابدو…

      • Baran Bahari

        آقای هموطن… گمان کنم اگر می توانسید همه ی مسخره کنندگان دین و مقدسات دروغینش را می کشتید! در حالیکه این مقدسات دروغین میلیونها نفر را کشته است! براستی سرزمین فلسطین یا اسرائیل چه تقدسی دارد و فرقش با بقیه زمین چیست ؟؟؟

      • mana

        آهان ما باید به بچه بازی به نام محمد که چند ده زن راهم به همسری گرفته بود
        فرمان به تجاوز جنسی به زنان نامسلمانان داده بود
        و فرمان کشتار و سربریدن ناباوران به اسلام و دگراندیشان را می داد
        کسی که فرمان دزدی و تاراجگری می داد و نامش را جهاد گذاشته بود
        کسی که ادعای سفرفضایی با سوار شدن بر یک چهارپا را داشت
        کسی که ادعای آن داشت که ماه را به دو نیم کرده ،احترام هم بگذاریم؟

      • bikhoda

        ببینید این ادبیات یک تروریست است آن گاه بگویید که جهان چرا اینان را
        تروریست می خواند.
        چرا هنگامی که دین شعور آدمی را به تمسخر می گیرد شما دین پرستان
        لال هستید؟
        شمایی که خود را دین دار می دانی چرا زمانی که قرآن فرمان به تجاوز
        جنسی به زنان و دختران می دهد،دم برنمی آوری؟

  • شارلی ابدوی ایرانی

    امروز همه ی آزادی خواهان ایرانی شارلی ابدو هستند.
    احترام به دین اسلام یعنی احترام گذاشتن به برده داری و برده گیری
    احترام به دین اسلام برابر است با احترام به سنگسار،بریدن دست وپا
    احترام به دین اسلام برابر است با احترام به تجاوز جنسی به دگراندیشان
    احترام به دین اسلام یعنی احترام به کشتار،شکنجه و سرکوب ناباوران و دگراندیشان
    احترام به دین اسلام یعنی احترام به زن ستیزی
    پس چرا من شارلی ابدو نباشم؟

  • nazanin

    من خودم را سبز می دانستم ، این ها رنگ سبز را برگزیدند تا بگویند سید برتر از همه است
    و می خواستند این جور جا بیندازند که یک سید رهایی بخش ایران است و ما سرسپردگانش
    هستیم.
    و اکنون دیگر سبز نیستم.
    نه این ها نادرست فهمیده اند خواست آزادی خواهان کوتاه شدن دست دین از حکومت
    است ما نه اسلام و نه هیچ دین دیگری را برنمی تابیم.
    لیبرال دموکراسی تنها گزینه ی آزادی خواهان است.
    خواستم من نیز همچون کسانی که در دیدگاه هایشان خودشان را شارلی ابدو دانسته اند.
    من نیز بگویم.
    شارلی ابدو تنها نیست.

  • mina

    نگاهی به تماشاگران ایرانی جام ملت ها بیندازید و پرچم هایی که به دست دارند
    خواهید دید که در پرچم نشانی از نماد الله دیده نمی شود و این بهترین پاسخ برای
    دین پرستان است.

  • natasha

    من از همه کسانی که نظر گذاشتن فاکتور می گیرم و می گم ما همگی شارلی ابدو هستیم.

  • میلاد رشیدی

    من دانشجوی ایرانی مقیم فرانسه هستم.
    فرانسه خود را مهد آزادی بیان میداند
    اما…
    چرا در این کشور نباید درباره هلوکاست یه شوخی کوچولو کنیم؟
    چرا در این کشور اجازه نداریم درباره هلوکاست انتقاد کنیم؟
    چرا در این کشور نباید درباره وقوع حادثه هلوکاست تحقیق کنیم؟

    • nina

      هولوکاست یک راستینگی تاریخی است
      کسانی که می خواهند بگویند هولوکاستی رخ نداده و برای اثبات آن

      کوشش می کنند می خواهند زشتی و قبح کشتار را بریزند.
      مانند جمهوری اسلامی که همانند محمد اگر روزی توانش را داشته باشد
      همه ی یهودیان (در این جا مردم اسراییل) را به شیوه ی هولناکی خواهد کشد.
      هولناک کشتارهای بسیاری در تاریخ رخ داده اند که یک نمونه اش همین
      کشتار یهودیان است.
      اگر دانشجوی بورسیه باشید باید هم از رژیم تروریستی اسلامی در ایران
      پشتیبانی بکنید.

    • artin

      سخن شما مانند آن است که بگویید می خواهیم درباره ی کشتارگری ها و
      ستمگری های خامنه ای پژوهش بکنیم،آیا این همه نشانه را نمی بینید؟

    • Baran Bahari

      دوست گرامی مطالعه درباره هولوکاست آزاد است ولی هر نوع حمایت از نازیسم ممنوع است. شما که آنجا تحصیل می کنید آیا می توانید آرم نازی آریا را بر روی لباس و یا جواهر تا داشته باشید؟ عکس هیتلر چطور؟ اینها حساسیت به نازیسم و یهودی ستیزی است. فرض کنید هولوکاست دروغ باشد، بر خلاف تبلیغ افرادی چون احمدی نژاد علت تشکیل اسرائیل هولو کاست نیست. شما را به این مقاله ارجاع می دهم تا علت اصلی تشکیل اسرائیل را ببینید:
      http://www.fozoolemahaleh.com/2014/07/22/%D9%88%D8%AD%D8%B4%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

    • neo

      پژوهش در زمینه ی هولوکاست آزاد است ولی این که بخواهید یک کشتار و نسل کشی
      را نادیده بگیرید و از قبح کشتارهای گروهی پشتیبانی بکنید.کاری نادرست است.

  • مازیار

    اقای موسوی و اقای کروبی درسته اشتباهاتی داشتن ولی خب با بقیه فرق می کنن. در مورد پیامبر اسلام هم کسی حق نداره توهین کنه . به همین ترتیب به پیامبرای دیگه مثل حضرت عیسی و حضرت موسی و حضرت زرتشت. شماها که ادعای روشعنفکریتون میشه اینو باید خوب بدونید. درود بر رسول الله درود بر عیسی روح الله درود بر موسی باب الله

    • tina

      چه کسی به ایشان توهین کرد؟فقط واقعیت ها درباره ی ایشان گفته می شود.
      شما می خواهید با ساخت واژگان مقدس و نهادن آن روی اسامی افراد،کتاب ها
      و مفاهیم دینی نگذارید کسی سخن بگوید.
      شما نمی توانید این واقعیت را که در قرآن گفته شده است که دگراندیشان
      و ناباوران را باید کشت نادیده بگیرید،این ها همه اش در قرآن هست .
      با گشتن در اینترنت می توانید آیه های تروریستی(جنایی) را در قرآن بیابید.
      شما ها چون پیامبران،خدا،دین و چیزهایی از این دست را تابو می دانید
      هنگامی که می بینید پیامبران،خدا و دین دچار کمی ها و کاستی هایی هستند
      برآشفته می شوید و چون پاسخی بخردانه نمی توانید به شک گرایان و خردگرایان
      بدهید به دست مایه ی مقدس سازی می کوشید تا ناهم اندیشان و ناباوران را
      سرکوب بکنید،شکنجه بکنید و آنان را به نیستی بکشانید.
      این شما نیستید که به مردم آزادی می بخشید،آزادی همواره به هنگام زاده شدن
      انسان و هرجانوری با او زاده می شود،شما نمی توانید چون باورتان را مقدس می دانید
      آن را به خورد دیگران بدهید،تا هنگامی که شما می خواهید دین،باورها و خرافه های
      مذهبی تان را به خورد دیگران بدهید،آزاداندیشان نیز دست به روشنگری خواهند زد
      و هیچ گاه خاموش نخواهد نشست.
      خدا بهشتی دارد که در آن برده های جنسی را برای باورمندان فراهم ساخته است.
      خدا ما را آفریده و به ما اختیار داده است که یا او را بپرستیم و یا به دوزخ برویم!!!!
      خدا در کتابش می گوید به سردگراندیشان و ناباوران را از تنشان جدا کنید
      شکنجه شان و نیستشان کنید.
      خدا در کتابش می گوید مسلمانان می توانند به زنان و دختران و هتا مردانی که
      نامسلمان،ناباور و دگراندیش اند تجاوز بکنند.
      خدا در کتابش فرمان به برده داری و برده گیری می دهد.
      پیامبر خدا ماه را به دو نیم می کند،با سوارشدن بریک چهارپا به سفرکیهانی
      می رود،پیامبری که با کودک زیر ده سال هم بستر می شود،پیامبری که چندین و
      چند زن داشته است،پیامبری که فرمان کشتار و سربریدن دگراندیشان را می داد.

      من که نمی توانم به چنین باورها و به چنین کسانی احترام بگذارم.
      من نمی توانم بگذارم که کسی به شعورم توهین بکند.
      بهترین جایگاه خدایان،پیامبران،فرشتگان در میان کتاب های افسانه ای است.

      • مازیار

        شما چطور به خودتون این حق رو می دید که هر چیزی در مورد پیامبران بزرگ الهی بگید و اونارو درست ترین تفکر بدونید ولی نظر دیگران رو به صراحت رد می کنید . این یعنی دیکتاتوری تو تفکر . در مورد پیامبر اسلام یه چیزایی می گید که من بیشتر خندم می گیره . اوهاماتی ساخته ذهن معاندین . به رساله Die erklarung استاد انیشتین مراجعه کنید و راه اثبات معاد جسمانی با فرمول های فیزیکی رو ببینید . ضمنا ایشون در رابطه با معراج پیامبر هم هم عقیده با شیعه بودن

        • karim

          من بیشتر از الله تو خندم میگیره میدونی چرا چون یه خیاط خونه توی بهشت داره اونجا حوری ها همیشه باکره اند دیگه صبح و شب توی این حرم سرا مردم با ایمان از جلو و عقب اینا را میکنن بعد شبش الله میاد دوباره اینا را زیر چرخ میزاره میدوزه فرداش دوباره باکره تحویل مشده جالبه نه؟

    • ardeshir

      با درود فرستادن و زنده باد و مرده باد گفتن کسی نه دارای ارزش می شود
      و نه کسی بی ارزش بلکه این خود آن چیز است که باید دارای ارزش باشد
      شما یک پیش داوری دارید بر پایه ی باورهای مذهبی تان در حالی که خرد

      هیچ چیز بی سند و مدرکی را نمی پذیرد خواه آن چیز خدا باشد یا هرچیز دیگری.
      خوب نه می توان خدا را اثبات کرد و نه نبود آن را پس چرا به چیزی که اثبات
      نشده است باور داشته باشم.هرچند بیش تر نشانه ها گواه بر نبود چیزی به
      نام خدا دارد.

      • karim

        دوست عزیز شما چرا میخوای خدا را اثبات یا رد کنی کار بی فایده ایست اگه اثبات بشه یعنی بی عرضه است چون این همه فقر و فلاکت توی کشور ههای آفریقایی و ایران و دیگر جاها هست که هیچ کاری نمیکنه همیجوری خفه خون گرفته اگه هم رد بشه فرقی به حال یه آتئیسم نمیکنه من میگم کار هایی که به نظرم خوبه را انجام میدم کارهایی که به نظرم بد میاد هم انجام نمیدم خواستم دروغ میگم نخواستم نمیگم بدون اینکه چشم داشتی داشته باشم که بهشتی هست و حوری جهنمی هست و مار هفت سری ب نظرت اینجوری بهتر نیس؟؟؟؟؟

    • karim

      عزیزم شما خیلی پرتی هاااا اصلا عیسی در تاریخ وجود نداره همین طور موسی ولی میگن فردی بوده به اسم عیسی که خواستار خوبی و کارهای پسندیده بوده بعدا افرادی میان یه کتابی در میدن به اسم انجیل یعنی مژده برای قومی که خواستار تغییر بود موسی هم همین طور سوشیانس یا به قول شما زرتشت هم پیامبر نبود عزیزم و بهتره بدونی نیمی از اون قوانین مسخره قرآنی و پل صراط و اینا از آیین آرامی و بخشیش هم از همون زرتشت گرفته شده بع له

  • farhang

    شارلی ابدو هرگز نخواهد مرد،رویشی دوباره از چکه های خون ریخته شده پدیدار خواهد شد
    من نیز شارلی ابدو هستم.

  • dadson

    چه شما خداباوران و دین پرستان بخواهید و چه نخواهید ما بی خدایان هستیم
    دیگر گذشت آن زمان که ما دگراندیشان خفه می شدیم.