کشف برگهایی از قرآن که تاریخ نوشتن آن پیش از پیامبر اسلام بوده است ۳۵

پیش گفتار:

تازی نامه یا قرآن کتابی است سرشار از تضاد و تناقص گویی که به هیچ روی دارای جنبه عقلی و منطقی نمی باشد. این کتاب، الله یا خدایی را به ما معرفی می کند که پر از خشم و نفرت، مالامال از عقده های  کم خود بینی ، ضعف شخصیت و نیاز به کرنش ، سجده، تعظیم آدمیان و تعریف و تمجید وی داشته، و شمشیر انتقامش هرلحظه بر روی انسانهایی که اندکی از اطاعت و پیروی وی جدا شوند تیز و بران، و آتش خشمش عالم سوز و خانه برانداز است.

برخلاف جمله معروف : “بسم الله الرحمن الرحیم “، که بارها و بارها در آغاز هرسوره به چشم می خورد و ظاهراً با نام خداوند بخشنده مهربان آغاز می شود، در تازی نامه (قرآن) که گفته می شود کلام الله است کمتر نشانه ای از بخشندگی و مهربانی الله دیده دیده شده و سرشار از تناقض گویی، خشم، کینه، و انتقام جویی الله ساخته و پرداخته محمدابن عبدالله است.

برگهایی از قرآن که قدیم ترین دست نوشته و به سالیانی پیش از زندگی محمدابن عبدالله بر می گردد.

برگهایی از قرآن که قدیم ترین دست نوشته و به سالیانی پیش از زندگی محمدابن عبدالله بر می گردد.

زن ستیزی در قرآن

گرچه بیشتر آنچه که در قرآن نوشته شده مانند ساختمان زمین و آسمان، کهکشان، کوه و دشت و دریاها و اطلاعات داده شده بیشترنادرست می باشد ولیکن هیچکدام از آن اشتباهات و نادرستی ها زشت تر و نا پسندتر از زن ستیزی و کوچک و ناچیز شمردن زنان در قرآن نیست. زنانی که نیمی از جمعیت هر جامعه را می سازند و کارآیی و خدمات آنان در تولید، بزرگ کردن و به ثمر رساندن فرزندان و همکاری با شوهران خود از مردان پیشی جسته و دارای ارزش بالاتری می باشند،

در قرآن زن به عنوان موجود ناچیز و بی ارزش و وسیله دفع شهوات و خوش گذرانی مردان شناسانده شده است. در باره بی ارزش و ناچیز شمردن زنان در قرآن که گفته می شود کلام الله مدینه است، همکار گرامی و اندیشمند ما آقای سیروس پارسا در دو مقاله بسیار مستند به شرح کامل پرداخته و در این جا دو نمونه از زن ستیزی قرآن به نگارش در می آید:

۱– سوره بقره آیه ۲۲۳:

نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.

زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.

۲-“الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا ﴿۳۴﴾

برگهایی از قرآن که کارشناسان دانشگاه آکسفورد با پژوهش بر روی کربنی که در نوشتن آن به کار رفته، آنرا قدیمی ترین قرآنی می دانند که بر روی پوست نوشته شده (پیش از زمان پیامبر اسلام)

برگهایی از قرآن که کارشناسان دانشگاه آکسفورد با پژوهش بر روی کربنی که در نوشتن آن به کار رفته، آنرا قدیمی ترین قرآنی می دانند که بر روی پوست نوشته شده (پیش از زمان پیامبر اسلام)

 مردان را بر زنان تسلط و نگاهبانی است به واسطه آن برتری که خدا بعضی را بر بعضی مقرر داشته و هم بواسطه آنکه مردان از مال خود باید به زنان نفقه دهند پس زنان شایسته و مطیع در غیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند و آنچه که خدا بحفظ آن امر فرموده نگهدارند و زنانیکه از مخالفت و نافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه آنها دوری گزینید باز مطیع نشدند آنها را بزدن تنبیه کنید چنانچه اطاعت کردند دیگر بر آنها حق هیچگونه ستم ندارید که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشان است (۳۴) (ترجمه الهه قمشه ای)”

کشف برگهایی از قرآن قدیمی:

روزنامه دیلی میل در شماره جمعه ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ خود از کشف قطعات و تکه پاره هایی از قرآن  در دانشگاه برمینگهام انگلستان گزارش می دهد که تاریخ دست نوشته های  آن به سال های ۱،۳۷۱ثا ۱،۴۴۸برمی گردد. این برگهای قرآن با مرکبی بر پوست حیوانات به وسیله کسی نوشته شده که شامل بخش هایی ازسوره یا فصل ۱۸ و ۲۰ بوده و  با پیامبر اسلام آشنایی داشته است.

پژوهش گران بر این باورند که این برگهای قرآنی در سال های میان۵۶۸ و ۶۴۵ میلادی نوشته شده، در حالی که دوران زندگی ۶۳ سالگی پیامبر اسلام میان سال های ۵۷۰ تا ۶۳۲ میلادی می باشد. پژوهش و بر  بررسی علمی از روی کربنی که در نوشتن این برگهای به کار رفته، آن را قدیمی ترین قرآنی را نشان می دهد که تا کنون در جهان شناخته شده است.

کشف این برگهایی از قرآنی  کهنه و قدیمی از آن جهت اهمیت دارد که در مورد پیدایش قرآن گفته شده که این کتاب نخست به صورت شفاهی از فردی به دیگری (سالیان درازی) سینه به سینه انتقال یافته و آنگاه به نگارش و به صورت قرآن کنونی در آمده است. در حالی که این برگهای نوشته شده بر روی پوست پیش از محمد بوده و این می تواند اسلام را به لرزش در آورده و آنچه در باره اسلام و محمد گفته شده زیر سؤال برده، و نیاز بدان است که در تاریخ و شرح اسلام تجدید نظر شود.

این ویدیو گزارش گر پیدایش برگهایی از قرآن بسیار قدیمی است که تاریخ نوشتن آن پیش از پیامبر اسلام بوده است.

شک و تردید در باره قرآن

توم هلند Tom Holland تاریخ شناس گفت اکنون دیگر ما نمی توانیم با اطمیان و درستی بگوییم که قرآن چگونه پیداشده و همین عدم اطمینان و نا باوری در مورد داستان محمد، اصحاب و یارانش نیز صادق است.

کیت اسمال Keith Small از دانشگاه آکسفورد اضافه می کند که: “ محمد و یارانش کتابی (قرآن) را که قبلاً وجود داشته برای کارهای سیاسی خودمورد استفاده قرار داده، و گفته اند که از  آسمان (بهشت) به وی وحی شده است.

پروفسور نادر دینشو Nadir Dinshaw  که در باره  ارتباط میان ادیان بررسی و پژو هش می کند می گوید: “ کشف این برگهای قرآنی ما را به چند سالی پیش از پیدایش اسلام می برد.”

از آنچه گفته شد:

قرآن، یا تازی نامه کتابی است سرشار از تناقض گویی، اطلاعات نادرست و افسانه های تخیلی و بی منطق که کمترین ارزش علمی، ادبی، فرهنگی، و به طور کلی آموزشی ندارد. این کتاب بر خلاف آنکه در سر لوحه هرآیه با جمله زیبای: “بسم الله الرحمن الرحیم یعنی بنام خداوند بخشنده و مهربان” آغاز می شود ولیکن سراپا پراز خشم و کینه دوزی، انتقام جویی و قلدری الله مدینه است که در آن همواره مسأله انتقام است و از بخشش، مهرورزی، خبری نیست.

بنا به تعریف آخوندها، قرآن کتابی است که مانند یک لامپ بسیار قوی، همواره از آن نور ساطح می شود و این را معجزه قرآن می دانند. حال باید از خود پرسید آیا قرآن در نورافشانی بهتر معجزه می کند و یا یک لامپ قوی از برق اختراعی ادیسون که شبهای تاریک جهان را مانند روز روشن ساخته است. دین اسلام ماشاالله الا ماشاالله دین نور و نور افشانی است و همه جا از نور گفتگو می کند. ما که از قرآن و مروجین آن یعنی آخوندها جز سیاهی و تاریکی چیزی ندیده ایم!!!.

بنا به تعریف آخوندها، قرآن کتابی است که مانند یک لامپ بسیار قوی، همواره از آن نور ساطح می شود و این را معجزه قرآن می دانند. حال باید از خود پرسید آیا قرآن در نورافشانی بهتر معجزه می کند و یا یک لامپ قوی از برق اختراعی ادیسون که شبهای تاریک جهان را مانند روز روشن ساخته است. دین اسلام ماشاالله الا ماشاالله دین نور و نور افشانی است و همه جا از نور گفتگو می کند. ما که از قرآن و مروجین آن یعنی آخوندها جز سیاهی و تاریکی چیزی ندیده ایم!!!.

در این کتاب اطاعت بی چون و چرا، تعظیم و تکریم بی مورد در برابر الله ساخته و پرداخته محمد همواره مطرح و تنها راه جلوگیری از خشم الهی خواهد بود. گذشت و عفو و نادیده گرفتن اشتباهات انسانی که می تواند در هرفرد و هرزمان دیده شود به ندرت مورد عنایات الله محمد قرار می گیرد.

تبعیض در مورد ظلم و ستم به زنان، نادیده گرفتن حقوق آنان در برابر مردان، و تحمیل و سوار کردن مردان بر سرنوشت زنان، از آنان بیگاری کشیدن و به عنوان سکس و رفع شهوت مردان بهره برداری نمودن بخش هایی از این کتاب رحمت الهی برای رفع هوس رانی محمدابن عبدالله نوشته و پرداخته شده است.

 همانگونه که گفته شد اطلاعات در مورد کوه و دشت، دریا، و صحرا، و به طور کلی کره زمین، و آسمان، ستاره ها و سیارات در این کتاب تخیلی، و عمومن نادرست نادرست می باشد. بنابراین، می توان گفت که قرآن کتابی هیچ و پوچ است و کمترین ارزشی برای خواندن ندارد.

نکته پایانی:

پیدا شدن برگ هایی از  یک قران کهنه که بر روی پوست حیوانات دست نویس شده قدمت نوشتن و وجود آن را به سالیان پیش از تولد محمدابن عبدالله می رساند. این موضوع هم اکنون میان پژوهشگران و تاریخ شناسانی چند مطرح و پرسش برانگیز است که قرآن پیش از محمد وجود داشته، محمد و یارانش (اصحابش)از آن بهره برداری سیاسی نمودند و داستان بچه گانه و مسخره ظهور جبرییل و خواندن سوره های قرآن ، یعنی کتابی که سالیان پیش وجود داشته را برای محمد خوانده را مطرح و ابداء نمودند. آنگاه این خوانده ها سینه به سینه در میان اصحاب پیامبر نقل گردید تا زمان عثمان که آن را به صورت کتابی در آوردند!.

  • نیلوفر

    همون تورات بوده که بعدش از روش دوتاکپی زدن قران و انجیل

    • karim

      فرق داره اینا با هم قرآن تکه هایی از قصص تورات هست و فوق العاده هم دارای تناقض با تورات اصل هست شما اگه تورات را بخونی از همون فصل پیدایش متوجه این تناقضات میشی و اینکه حتی بعضی جا ها کلا داستان عوض شده و تغییر پیدا کرده که خود تورات هم داستان های خدایان یونان و رم هست و آزتک و بابل انجیل هم که همش پند و اندز هست اگه بخوایم یه ارزیابی داشته باشیم میشه گفت خدای قرآن خدایی دم دمی مزاج و دیوانه هست و متکبر که یکدم خوبه یکدم بد یکدفعه میبرتت جهنم و سیخ و تو کونت میکنه یه دفعه میبردت بهشت و نازت میکنه و حوری بهت میده کلا با خودش مشکل داره و تعادل روانی نداره خدیا تورات خدایی تبیض گر هست و قوم خودش را برتر میدونه البته خدایان دیگر رابر خلاف خدای محمد قبول داره اما بر این باوره که سرزمین یهود از آن اوست در کل یه خدا مثل هیتلر هست خدای مسیح خدای پند و اندز هست خدای نیکی آدم را مجبور به کاری نمیکنه فقط نصیحت میکنه میگه این خوبه نیکی کنید آشیتی خوبه و …. در کل خدای مسیح بهتر از اون تا هست اما هیچ کدوم بدردی نمیخورن چون کاری برات انجام نمیدن فقط دلخوشت میکنن به یکسری چیزها و وعده های پوچ و سر خرمن جالبه بدونید عیسی و موسی اصلا تو یتاریخ وجود ندارن و نداشتن اینها افکار افرادی هست درآن زمان که این اشخاص بوجود آورده دقیقا مثل افکار سادیسمی محمد در باره الله خودش

      • بهتر است شما مقاله را بخوانید و به مأخذهای اشاره شده رجوع کنید و ویدیو را نیز نگاه کنید تا ببینید آنچه را ما گفته ایم کاملن درست است . سهراب

        • karim

          ویدئو با گفته های شما تناقض دارد در ضمن من چیزی نگفتم شما گفتی این قرآن به قبل از پیدایش محمد و عبدالله اشاره میکنه خوب تورات و انجیل هم قبل از محمد بودن دیگه گفته های من را یه بار دیگه بخون منظور من هم از اینکه تکه های از قصص تورات است این نبود که دقیقا از اون کتاب کندن یا این قرآن تکه های اون کتاب را روی خودش داره منظورم این بود که از روی اون روی قرآن ی که در حال حاضر روی تاقچه خونه هاست کپی شده یا حداقل برخیش از اونه

        • امید

          به هر روش یا سبکی که قرآن نوشته شده یا فرستاده شده کار ندارم ولی آیا همین قرآن نمیگه انسان آزاده و خودش راهشو پیدا میکنه و اختیار داره دین یا آیینی که میخواد قبول کنه پس چرا خلاف گفته خدا عمل میکنند اگه من پدرم مسلمونه من هم مسلمون بدنیا میام چرا یک مسیحی میتونه مسلمون بشه ولی یک مسلمون نمیتونه مسیحی بشه آیا تفسیرهایی که از این کتاب نشر دادن همه سلیقه ای و طبق مصلحت آن زمان یا دوران نیست پس چطور اون کتاب رو معجزه میخوانند که مثل اون رو کسی نمیتونه بیاره ولی تفسیرش الاماشالله زیاد نباید جوری نوشته میشد که هر کس راحت درکش کنه چرا جایی میگه اول زمین خلق بعد آسمان را روی آن قرار دادیم و جای دیگه میگه آسمان را در ۷طبقه برافراشتیم بعد زمین را قرار دادیم این تناقض گویی زیاد یافت میشه نظرتون چیه در کل خیلی خرافات به خوردمون دادن الان وقت بیداری افکاره همه رو مطلع کنید انشالله بزودی ایرانی آریایی خواهیم داشت

  • faghat kherad

    حالا فردا مسلمونا میان میگن اینم یک نشانه دیگر بر معجزه بودن کتاب اسمانی !!!!!!!ببینید حتی قبل پیغمبر قران وجود داشته!!!!!!!!!!!!!
    سخت است ازاد کردن نادانهایی که زنجیرهای خود را میپرستند…….

  • sh

    in clip ke mokhalefe harfe shomas. mige baad az marge payambar chap shode

  • آرش آریانی

    این بحثها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد ما شاید نتوانیم بدانیم حقیقت اسلام و ادیان آسمانی در قرنها پیش چه بوده است اما دو نکته را بخوبی میتوانیم بفهمیم که
    اولا اینکه حکومتها بنام دین ملتها را چپاول کرده و خاورمیانه را امروزه به آتش و خون کشیده اند
    دوما اینکه ما بعنوان دیندارانی که از کودکی در گوشمان سخن دین را زمزمه کرده اند با وجود دیدن این همه فجایع شهامت روحی و جسارت لازم را برای رهیدن از کمند دین نداریم چون تصور میکنیم با رها نمودن دین همه چیزمان بالکل نابود خواهد گشت حال شما تا قیامت از دین بدگویی کنید تا زمانی که این شجاعت روحی و آزادگی فکری در میان ما رواج نیابد وضعیت بهمین منوال خواهد بود به یاد جمله معروف کانت پیامبر عصر روشنگری افتادم که میگفت (جرات دانستن داشته باش) چیزی که ما امروزه فاقد آن هستیم

    • molzen

      دقیقا همینطور که میگی‌….ولی‌ دین و مذهب رو نمیشه از ذهن مردم پاک کرد، اصلا نیازی هم نیست که حکومتها یا روشن فکران یا هر کسی‌ با دین و خرافه ستیزه کنند…مهم اینجاست که حکومتها مذهبی‌ نباشند. هر کسی‌ آزادانه به هر چی‌ که می‌خواد اعتقاد داشته باشه، ولی‌ هیچ کس ،هیچ حکومتی حق نداره برای دیگران تکلیف تعین کنه، در مورد لباس،خوردن،موزیک،روابط اجتماعی،و،و،و

    • khodeti

      بحث راجع به قرآن قدری داغ است که آرش آریانی نتوانست جلوی خودش را بگیرد به طوری که رضا، فریبرز، بهمن و ابراهیم را هم خبر کرد. بزودی سرو کله نوید هم پیدا میشود.

  • sima

    shoma kolle majera ro nafahmidi , oon tori ke khasti bardasht kardi. Matn englisish ro bekhoonid. test carboni 100% daghigh nist va yek range ehtemali mide. in 568-645 ham hamoon range.

  • ابراهیم

    سلام
    ارتباط منطقی بین بحثهای شما و فیلم را نمی شود درک کرد.
    ابتدا وارد بحثی مثل مسئله زنان در قرآن می شوید که عده ای از آن خوشنود شوند و با شما همدل شوند.
    بعد فیلمی را پخش می کنید که می گوید به قدیمی ترین قرآن دست یافته و ادعایی برای اینکه قبل از پیامبر این قرآن نبوده ندارد.
    بعد ادعا می کنید قرآن قدیمی تر از پیامبر است.
    به عبارت دیگر از جهل کسانیکه حوصله بررسی دقیق ندارند نهایت استفاده را می کنید
    آخرش هم اسمش را میگذارید رد علمی قرآن
    دوست عزیز، این روشها بدرد پدر بزرگ های ما می خورد، شر منده الان شما با دوستانی سر و کار دارید که بسیار با تجربه تر از این حرف ها هستند.

  • بهمن

    بنظر من حتی یک دانش آموز کلاس اول ابتدایی هم متوجه این امر میشود که پیامبر اسلام هم در این RANGE اثبات شده توسط آزمایش کربن برگه های قرآن میزیسته ، یعنی ۵۷۰ که ۲ سال بعد از تاریخ احتمالی این آزمایش، (۵۶۸)تا تاریخ ۶۳۲ که بین این RANGE احتمالی بوده و این مساله مثل ۴=۲×۲ خیلی ساده میباشد و آقای سهراب ارژنگ با قصد شیطنت این موضوع را طرح کرده، و متاسفانه خوانندگان محترم هم به این مساله هیج توجهی نکرده اند. فضول محله هم سرش را زیر برف کرده.

  • فریبرز

    در هر زمانی کتابهای ارزشمند را با جوهر و پوست قدمت دار و با ارزش می نوشتند، کما اینکه در کلیسای واتیکان روغنی وجود دارد که قدمت ان به قبل از حضرت مسیح برمیگردد اما ممکن است از ان امروز برای مراسم مذهبی و یا نوشتن انجیل با دوده ترکیب شود پس الزامی وجود ندارد که کاغذ و جوهر درست متعلق به همان زمان نوشتن کتاب باشد.

  • SP

    SP
    توی ویدیو که صریحا پروفسور دیوید تامس اشاره میکند به تاریخ پیدایش این کتاب در اواخر قرن ششم تا اوایل قرن هفتم وخیلی واضح میگوید بعد از وفات حضرت محمد نوشته شده است. حال شما این اطلاعات را که این کتاب قبل از تولد حضرت نوشته شده است را از کجا اورده اید! خدا داند!!

    • کورش

      در اینکه تازی نامه اراجیفی بیش نیست شکی ندارم. ولیی این ویدیو و خبر مربوطه به احمقانه ترین شکل توسط طرفداران قرآن ساخته شده تا هر آدم ساده ای آن را ببیند متوجه تناقضات و اشتباهات خبر بشود و سریع قضاوت کند که: اینها دشمنان اسلام هستند و میخواهند قرآن را خراب کنند.
      احمق نباشید.

    • Baran Bahari

      این مقاله بر اساس مقاله در دیلی میل نوشته شده است. ادعای شما منتفی است. می توانید تحقیقات بسیار جدیدی که درباره آن صحبت می شود را بیابید….

      • ariya89

        یه سوال ازت دارم. چرا از دین و کتابی که تورو به عنوان یه زن آدم به حساب نیاورده کورکورانه دفاع میکنی؟ میدونی اگه تو اون زمان زندگی میکردی و بوسیله اعراب متجاوز به خاک وطن دستگیر میشدی به عنوان کنیز به حجاز میبردنت و حتی میتونستن وااااااژژژژن تو رو اجاره بدن. حماقت و جهل تا کجا آخه

        • Baran Bahari

          کاملا با شما موافقم. اسلام لجنزاری است که زنان در آن برده هستند. از کجاس سخن من برعکس آن برداشت نمودید.؟ 😉

    • ariya89

      نادان تا کی میخوای با تعصب به اسلام عزیزت بنگری. اگه یه کم خرد داشته باشی قرانو فارسی بخونی میفهمی این چرندیات عمدتا در جهت امور شخصی محمد و بخصوص براورده کردن تمایلات شهوانیش به عنوان کلام الله به تو غالب شده. چشماااااتو باز کن

  • رضا

    My suggestion to Mr. Arjang is first to learn English and then write an article based of funding of English researchers. If you look at the included video non of the people shown there has such a claim. Instead they are saying it proves current Quraan is not changes and gives credit to this fact. Because I am sure Mr. Arjang or who wrote this article does not understand my comment I translate its point to to Farsi:
    کاملا مشخص است که جناب آقای ارژنگ یا هر که این مقاله را نوشتند انگلیسی بلد نیستند(یا شاید خوانندگان را فاقد سواد انگلیسی فرض کرده اند) خود ویدو همچین ادعایی نکرده بلکه میگویداین نسخه نشان میدهد که قرآن تغییر نکرده

    • Baran Bahari

      این مقاله بر اساس مقاله در دیلی میل نوشته شده است. ادعای شما منتفی است.

  • ناشناس

    همه ادیان ریشه در جهالت انسان دارند.
    “حماقت بشر دین را آفرید و دین حماقت بشر را جاودانه کرد.”
    لازم نیست خیلی باهوش باشید تا متوجه خرافات ادیان شوید، فقط کافی است در مورد دین اجدادی خود یا سایر ادیان با تعصب برخورد نکنید.

  • آناهیتا

    ابن که قران یا همان اراجیف تازیان چه زمانی نوشته شده اصلا مهم نیست ٬این مهم است که کتابی هیچ و پوچ است با تناقض های بسیار و لحنی بی ادبانه و خشن که مشخص است فرستاده ی آفریننده ی مهربان نیست.

  • اردشیر

    نه تنها قرآن بلکه اصالت خود تاریخ اسلام هم زیر سوال
    است. مثلا در قرن هفتم میلادی که اسلام به اصطلاح “ظهور”کرد
    چهار نفر دیگر نیز هم زمان در گوشه‌ و کنار عربستان ادعای پیغمبری
    کردند. تاریخ نویسان اسلامی یا به این چهار نفر اشاره‌ای نمیکنند یا از آنان
    به عنوان “پیغمبران دروغین” نام میبرند. در میان این چهار
    نفر از “مسلمیه ابن حبیب” اطلاعات بیشتری در دست است. او از شهر طائف در
    جنوب مکه برخواست و تعلیمات و دستور هایی مشابه اسلام میداد. دارو
    دسته محمد سه‌ بار با او و طرفدرنش جنگیدنند، دو بار شکست خوردند ولی‌ بار سوم
    او را از پای درآوردند و هوادارانش را پراکنده کردند. بقیه پیغمبران
    عربستان قرن هفتم سرنوشتی مشابه یافتند.

    این هم از معما‌های تاریخ است که چرا و چگونه در قرن هفتم پنج نفر
    همزمان در عربستان ادعایی پیغمبری کردند. هر کدام از این پنج نفر میتونستند دین
    خود را رواج دهند که شانس نصیب محمّد شد زیرا در حالیکه آن چهار نفر دیگر
    شاعر و روشن فکر بودند و دعوت میکردند محمّد بر خلاف بقیه
    “دین” خود را با کشت و کشتار گسترش داد.

    برای اطلاعات بیشتر به منابع زیر رجوع کنید:

    Weber and Islam, a Critical Study, Bryan S. Turner

    Journal of Economic and Social History of the Orient, 1967,
    pp.17-52

    The formation of Islam, Jonathan Berkey., p. 45

  • سمی

    گشتی وسط سوره یه چیزی پیدا کردی و اینجا گذاشتی که بد بینی نسبت به قرآن وخدا بین مردم بیاندازی؟اون آیه در مورد بچه دار شدن گفته. به شما توصیه میکنم که آیه٢٣٠ همان سوره بقره را بخوانید با همان ترجمه شخص. راجع به مردانی که زنان خود را طلاق میدهند.
    خدا از سر گناهان همه مان بگذرد
    سمیرا

    • ariya89

      بقول انیشتین دو چیز بی انتهاست اولی کهکشانها و دومی حماقت بشر، در مورد اولی زیاد مطمئن نیستم. خانم عزیز توی این دین تو بعنوان یه زن کجا ایستادی؟ اصلا ارزشی برای تو بعنوان یه انسان قائل شده. تا زمانیکه تو زنجیری که باهاش اسیرت کردنو مقدس میدونی اوضاع ما همینه

  • Sara Irani

    ابروی نداشته اسلام که بر فنا رفت.

  • M. A. T.

    آیا یک طرفه و گزینشی به قاضی رفتن دردی را از شما، و ما، دوا می کند؟ بر فرض که فرمایش شما صحیح و قرآن هم دست نوشته ای بشری است، اما تا چه حد در آن تفکر واقعی کرده اید؟ تمرکز شما تنها روی چند بخش کوچک از قرآن است، در حالی که فقط یک سوره ی الرحمن ناقض فرمایش های شما در باره ی خدای انتقام جویی است که از آن صحبت فرموده اید. چه قدر به آیاتی که ارزش اندیشیدن را یادآوری می کند توجه فرموده اید؟ اصلاً بله! قرآن از طرف خدا نیامده، آیا هیچ حرف خوبی در آن پیدا نمی شود؟ این همه کتاب به دست نویسندگان گوناگون نوشته شده، نخوانده حکم می دهید که همه «…هیچ و پوچ است و کمترین ارزشی برای خواندن ندارد»؟ چرا؟ چون اصلاً از نویسندگان آن خوشتان نمی آید، یا از آنان خشمگین هستید؟ نگارنده ی محترم با یک سو نگری و با ادبیاتی غیرعلمی حتی ارزش های ادبی و هنری قرآن را هم نا دیده می انگارند و کاملاً چوب حراج بر آن می زنند. تنها نگاه به پیشگفتار این مقاله تکلیف خواننده را با پیش فرض های مسلم فرض شده ی نگارنده ی محترم مشخص می کند:

    «پیش گفتار:

    تازی نامه یا قرآن کتابی است سرشار از تضاد و تناقص گویی که
    به هیچ روی دارای جنبه عقلی و منطقی نمی باشد. این کتاب، الله یا خدایی را
    به ما معرفی می کند که پر از خشم و نفرت، مالامال از عقده های کم خود
    بینی ، ضعف شخصیت و نیاز به کرنش ، سجده، تعظیم آدمیان و تعریف و تمجید وی
    داشته، و شمشیر انتقامش هرلحظه بر روی انسانهایی که اندکی از اطاعت و پیروی
    وی جدا شوند تیز و بران، و آتش خشمش عالم سوز و خانه برانداز است.»
    ببخشید، ولی این قدر گل درشت نگاه کردن به امور، حتی پیش پا افتاده ترین آن، ساده لوح ترین افراد را هم با پیش داوری کلی نگر و موضع گیرانه ی مقاله نویس آشنا می کند، آیا برای اثبات گفته و عمل آوردن مصادیقی لازم است یا نه؟ و آیا چنین مصادیقی در این نوشته وجود دارد؟ دوست داشتم در این مقاله با استدلال عقلی و نقلی با نقدی محکم بر آیات و نوشته های قرآن رو به رو شوم، دست کم آن که من یا دیگران را به اندیشه وا دارد ولی متأسفانه جز شعارهایی سیاسی و نتیجه گیری های ساده انگارانه گیرم نیامد.

    «برای آنان که ایمان دارند هیچ شرحی لازم نیست، و برای آنان که ایمان دارند، هر شرحی ناممکن است.» بر مبنای کتاب مقدس انجیل

    For those believe in God, no explanation is necessary. For those who not believe in God, no explanation is possible.

  • Shaz

    پر واضح است که قرآن هیچ ارزش هنری و ادبی و علمی ندارد
    بسیار ادیان دیگر هستند که سخنانی به مراتب بهتر و شنیدنی تر از این کتاب دارند
    مثلا همین ایین زرتشت و یا بهاییت که سخنان زیباتر و کاملتری هم گفته اند
    خاطرم هست که مادر بزرگ من هم سخنان بسیار خوبی بیان میکرد که قابل انتشار بود و شاید میبایست مریدانی از برای خود میداشت
    از دالایی لاما پرسیدند
    کدام دین را بهتر میدانی
    فرمود
    هران مسلکی که از تو انسان بهتری بسازد

    لازم نیست لابلای کثافتها دنبال مناع گرانبهایی باشیم
    کافیست به اطراف خود نگاه کنیم

    • احمد

      بسم الله الرحمن الرحیم
      قران بهترین کتابی بود و هست که من مطالعه کرده ام و تمام صحبت های شما کذب و دروغ و از روی عصبانیت است قران واقعا کتاب هدایت است و تمام پیامبران بخصوص پیامبر آخر انسان بزرگی بود الله را سپاس گذارم که مرا هدایت کرد بیشتر مطالعه و تحقیق کنید تا شاید الله هدایت بکند نه همه شما بدبختید

    • مردم

      دوست عزیز مشخصه هیچ گونه مطالعه ای در مورد بهاییت نداری بهاییت برگرفته شده از اسلام هست.

  • Arman

    ولقد ذرانا بجهنم کثیرا من جن والانس،…(ترجمه: خدای جهانیا بسیاری از انسانها وجنها را برای اتش جهنم افریده !!؟؟)

  • شهرام

    من به شخصه شک دارم نسخه ی قرانی پیدا شده باشه که تاریخ نگارشش به قبل از تولد پیامبر اسلام برسه اما چند نکته برام جالب هست :
    اول اینکه اکثر ایمانداران به این کتاب و بعضی از اشخاصی که باوری به منشا الهی قران ندارند بجای بحث منطقی پای احساس رو وسط کشیدن مثل اون دوستی که گفته بود : نادان تا کی می خوای با قران عزیز …
    اما به شخصه از کار خدایی که انسان می افریند و بعد ابتدا شروع به کشتار کافران می کنه و بارها و بار ادم بدا رو کامل نابود می کنه و در اخر خسته از نتیجه نگرفتن از کار خود عمل پاک سازی کافران رو به ایمان داران خود واگذار می کنه سر در نمیارم

    نمی فهمم چطور ممکنه خداوند به مرد اجازه می ده تا زن خود رو تنبیه و وادار به اطاعت کنه و اجازه بده انسانی مالک دیگری بشه و کنیز داری و برده داری رو کاری انسانی بدونه

    نمی فهمم خدایی که به بشر امکان توبه و اختیار داده و رحیم و رحمانه چرا می گه بریده باد دست ابی لهب و وعهده می ده که ایشونو در اتش خواهد سوزاند و … چطور این خدا عصبانی میشه و نفرین می کنه ؟

    بهشتش چرا پر از لذت جویی و کام جویی از زن هست ؟

    چطور پبامبرش شروع کننده جنگ نبوده اما دربرابر غارت اموال مسلمانان در مکه اولین جنگ این پبامبر شمشیر کشیدن به روی کاروان تحاری در بدر هست یعنی برای پس گرفتن اموال خود از تاجرانی که معلوم نیست ایا سهمی از اموال مسلمانان هجرت کرده داشتن یا نداشتن دست به شمشیر برده و جان انسانی رو می گیرد اما پیامبر صلح و دوستی هست من واقعا و به دور از تعصب اینها رو درک نمی کنم

    بگذریم که در کتابش و در داستان ذوالقرنین می فرماید ایشان به انتهای زمین سفر می کنند و می بینن خورشید در چاه یا دریاچه ای غروب می کند !!

    و اصولا اگر خداوند این کتاب رو برای هدایت انسان فرستادن چرا مسلمانان هدایت شده نیستند ؟ چرا دروغ و ریا و گناه و دزدی و ادم کشی های فجیع در بین این مردم که قران رو دارن بیشتر از جوامع پیشرفته هست و اون غربی که عالم اسلامی می فرماید به غرب رفتم اسلام دیدم و مسلمان ندیدم از چه نسخه ای استفاده کرده که اثر اون از قران که کتاب خدا هست بهتر از قران بوده ؟

  • مردم

    تاریخی که از آزمایش برگه پوستی به دست آمده و تاریخ ظهور محمد خیلی نزدیک هست درنتیجه نمیشه استناد کرد .