مورخین صدر اسلام بارها درباره تحریف و تغییر قرآن نوشته اند. ۵

اینکه محمد شارلاتان بوده و اصلا  ادیان دکان پیامبران و پیروانش بوده اند موضوع بحث ما نیست. موضوع بحث این است که بر اساس همان تاریخ اسلامی که از بزرگان دین اسلام باقی مانده است و بر اساس روایات مکرر و متعدد ، متن قرآن بارها دچار تغییر شده است و ادعای تغییر نیافتن قرآن لافی از روی ندانستن تاریخ اسلام است.

چگونگی ایجاد کتاب قرآن

در زمان محمد سواد و کتابت مرتبه ای نداشت و میان اعراب گروه اندکی توان خواندان و نوشتن داشتند. همچنین خطی که اعراب استفاده می نمودند نمونه ای از  خط سریانی است که نقطه نداشته و بسیاری از حروف و صدا در آن مانند بوده و در خوانش گمانه زنی بار می آورده اند. خط سریانی را ایرانیان ساسانی و اشکانی هم با تغییراتی استفاده نموده اند. گمان می رود که متون تورات و انجیل در آغاز به همین خط نوشته شده بوده است.

همانطور که گفتیم خط سریانی مشکلات بسیاری را در خوانش به بار می آورد. شاید یک دلیل تاکید اعراب تا به امروز بر حفظ قرآن و داشتن مسابقه و جایزه برای حفظ قرآن در حافظه افراد همین ضعف خط سریانی بوده باشد.

شیعیان تا قرنها اعتقاد داشته اند که قرآن نسخه عثمان ، درست نیست و متن درست آن نسخه علی بوده است.

شیعیان تا قرنها اعتقاد داشته اند که قرآن نسخه عثمان ، درست نیست و متن درست آن نسخه علی بوده است.

هیچ نظم و ترتیب کلی در متون قرآن وجود ندارد . هرکس با مطالعه این کتاب متوجه پراکندگی موضوعات ، تکرار خسته کننده برخی آیات و همچنین تفاوت حالات نویسنده آن خواهد شد. همچنین است وجود اصطلاحات و کلماتی که اعراب از آن استفاده نمی کردند مانند «حور اللعین » که در زبان آرامی به معنی انگور درخشان کاربرد فراوان داشته است و محمد به اشتباه و شاید از روی تمایلات شخصی اش آن را بعنوان دختران زیباروی بهشتی تعبیر نموده است. در واقع متن قرآن زمزمه ای است از سروده هایی که پیش از محمد بوده اند و با وجودی که تاریخ جمع آوری کل قرآن را به زمان عثمان نسبت می دهند، آخرین مطالعات تاریخ نگاری نشان می دهد که همزمان با محمد قرآن و یا قرآنهایی وجود داشته است. قرآن نسخه صنعا بصورت کامل و همزمان یا پیش از محمد وجود داشته است.

اولین کاتب قرآن گاهی برای زیبا شدن متن با اجازه محمد در قرآن تغییراتی می داد. روزی او به محمد گفت : مگر اینها وحی خدا نیست پس چرا آنها را تغییر می دهیم؟

اولین کاتب قرآن گاهی برای زیبا شدن متن با اجازه محمد در قرآن تغییراتی می داد. روزی او به محمد گفت : مگر اینها وحی خدا نیست پس چرا آنها را تغییر می دهیم؟ و مرتد شد.

قرآن صنعا و نکات آن

بیش از ۳۰ سال قرآن صنعا در زیر مطالعات باستان شناسان بود و در سال ۲۰۱۲ اندکی از این پژوهشها منتشر شد .قرآن صنعا برگه هایی است که دو بار نگاشته شده اند. یعنی بار اول قرآنی نگاشته شده بوده است ولی بعدها برای بار دوم بدلیل گرانی کاغذ ، آن قرآن را در آب شسته اند و دوباره بر آن قرآن کتابت شده است. چیزی که مورد توجه دانشمندان درباره این قرآن بوده است، نه متن ظاهری که متن پنهان قرآن پیشین بر این کاغذهاست که تاریخ نگارش آن یا همزمان با محمد و یا پیش از او بوده است!

آزمایشها بر روی متن آن قرآن نشان داده است که متن با آنچه مسلمانان ادعا دارند اختلافاتی دارد. دانشگاه بیرمنگام در آغاز به تفاوت کلی اشاره نمود که بعد به دلایل نا معلوم (یا شاید معلوم برای ما!) اعلام شد که اختلافات قرآن صنعا با قرآن امروزین اندک است!

نمونه ای از تفاوت قرآن صنعا با قرآن امروزین ( تفاوتها تیره تر شده اند )

علائم خوانا در متن زیرین مصحف صنعاء بازسازی و نقطه گذاری متن زیرین قرائت مشهورِ حفص از عاصم
(و) ا/ /ل[ٮا] ال[ٮو] ر ٮـ (ه) {} ٯٮـ(ها) //(و) ر (و) [ه] (د) [ی] و انزلنا التورٮٰه فیها نور و هدی اِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فیها هُدیً وَ نُورٌ
[ڡٮحـ]کم [ٮـ] (ها ا) لا (ٮـ)ٮٮا (ا) لد[ٮں] ا/ /ا فـیحکم بها الانبیا الذین اسلموا یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذینَ أَسْلَمُوا
و الد[ٮـ](ں) هد (وا) ٮحکـ[م]و (ں) ٮـ[م]ا اٮرل الل (ه) ڡٮـه/ / والذین هٰدوا یحکمون بما انزل الله فیها لِلَّذینَ هادُوا
{} ٮحکـ[م] ٮها (ا) ل (ر) / /و ﮞ و ا لا// [ٮـم]ا ا سٮـحڡـط (و) ا م[ﮟ] ک[ٮٮ] {} لل (ه) / / کا ٮو (ا عل)//(ﻪ) سهد ا و یحکم بها الربٰنیون و الاحبٰر بما استحفظوا من کتٰب الله و کانوا علیه شهدا وَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتابِ اللَّهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ شُهَداءَ
ٯلا ٮحسو هم و (ا ح)[سو] / / {} و لا ٮـ (س)ٮـ// [و ا] ٮا ٮٮٮی ٮـمٮـ (ا) ٯلٮلا فلا تخشوهم و اخشون و لا تشتروا بایٰتی ثمنا قلیلا فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لاتَشْتَرُوا بِآیاتی ثَمَناً قَلیلاً
و مں لم ٮحکم [ٮـم]/ / اٮر (ل) ا ل (ل) ه (ڡـ) ا و لٮک هم ا لک(ڡـ)[ر] و ﮞ و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکٰفرون وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ
و) / /ٮٮٮا (ع) لی ٮـ(ٮـ) ی اسر ٮل ٯٮها و کتبنا علی بنی اسرئل فیها وَ کَتَبْنا عَلَیْـهِمْ فیها

بنابر این آشکار است که قرآن نه تنها دچار تغییرات شده است، بلکه احتمال سوء استفاده و اعمال سلیقه در این کتاب بسیار شدنی است.

استفاده از برخی اصلاحات آرامی که برای اعراب نا آشنا بوده است مانند حورالعین (به معنای انگور که محمد و اعراب تعبیر زنان بهشتی کرده اند) می تواند دلیلی بر وجود متنی از قرآن پیش از محمد باشد.

استفاده از برخی اصلاحات آرامی که برای اعراب نا آشنا بوده است مانند حورالعین (به معنای انگور که محمد و اعراب تعبیر زنان بهشتی کرده اند) می تواند دلیلی بر وجود متنی از قرآن پیش از محمد باشد.

نمونه هایی از روایات خود مسلمانان درباره تحریف قرآن :

عایشه معتقد بود که آیاتی از قرآن را حذف نموده اند . روایات مختلفی از عایشه گفته شده است که او درباره حذف برخی آیات سخن می گوید .

۱ . آیه سنگسار و شیر دادن به افراد بزرگسال : عایشه گفته است که نسخه ای از آیات مربوط به سنگسار و شیر دادن به بزرگسالان برای برادر شدن در زیر تخت محمد بوده است و حیوانی آنرا خورده است.

۲٫ سانسور سوره احزاب ؛ سوره احزاب که به گفته برخی از اصحاب باندازه سوره بقره بوده است اسقاط (سانسور) شده است. یکی از دلایل اسقاط این سوره ماجراهای عشقی محمد و عروسش بوده است که به ازدواج او با همسر زید (پسر خوانده محمد) انجامید.

۳٫ آیه‏ اى به نام آیه جهاد: «جاهدوا کما تجاهدون اوّل مرّة» و اکنون در قرآن نیست و ساقط شده است؛

۴٫ سوره ‏اى شبیه به سوره ‏هاى مسبّحات بوده (یسبّح للّه) و فراموش گردیده و فقط یک آیه از آن به یاد مانده است: «یا ایّها الّذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون»؛

۵٫ دو سوره به نام‏ هاى خلع و حفد در قرآن بوده است که فعلا در قرآن موجود بین مسلمین نیست؛

اینها تنها ادعاهای عایشه است. عایشه همراه پیامبر و از کسانی بود که بارها در حذف قسمتهایی از قرآن تاکید داشت.

عمر بن الخطاب در نماز،سوره حمد را اینگونه می خوانده:

صراط من انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم، و غیر الضالین!!

این مطلب رو ابو داوود سجستانی متوفای۳۱۶ در کتاب المصاحف ج۱ص۲۸۴ مصحف عمربن الخطاب آورده است و گفته:ابن کثیر گفته:هذا اسناد صحیح.

حذیفه می گوید : عمربن الخطاب به من گفت:

کم تعدون سورة الأحزاب؟ قلت ثنتین أو ثلاثا و سبعین، قال إن کانت لتقارب سورة البقرة.

سوره احزاب که در قرآن است چند آیه دارد؟ گفتم ۷۲ یا ۷۳ آیه دارد؛ جناب عمر گفت که سوره احزاب در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به اندازه سوره بقره آیه داشت. درالمنثور، ج۵، صی۱۸۰

عبدالله بن ابی سرح

عبدالله بن ابی سرح فردی آگاه و با سواد بود که استعداد شعر هم داشت. او اولین کاتب وحی و اولین مرتد در اسلام است. همچنین نام او در فهرست کسانی است که محمد نبخشید و دستور ترور وی را پس از فتح مکه داده بود. اما چرا محمد از این شخص کینه ای سخت داشته است که بدنبال ترور وی بوده است؟(البته عمر جلوی کشته شدن او را گرفت)

ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺭﺍﻣﯿﺎﺭ، کتاب ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻗﺮﺁﻥ : …. ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﮐﺎﺗﺐ ﻭﺣﯽ ﺑﻮﺩ! ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪﺑﻦ ﺳﻌﺪﻩ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺍﻟﺴَّﺮﺡ ﺍﺳﺖ . ﺧﻄﯽﺧﻮﺵ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﮐﺘﺎﺑﺘﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩ. ﺑﻌﺪ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺑﻪ ﻣﮑﻪﮔﺮﯾﺨﺖ. ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﺎﻟﯿﺪ ﮐﻪﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ‏« ﺳﻤﯿﻊٌ ﺑﺼﯿﺮ ‏» ﻣﯽﻧﻮﺷﺘﻪ ‏«ﺳﻤﯿﻊٌ ﻋﻠﯿﻢ ‏» ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ« ﺧﺒﯿﺮ‏» ﻣﯿﻨﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ‏«ﺑﺼﯿﺮ ‏».ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﯾﻪ ‏( ۱۰۶:۱۶ ‏) ﻭ ﯾﺎ( ۹۳:۶ ‏) ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ‏( ﺳﯿﺮﻩ ﺍﺑﻦ ﺣﺰﻡ ۲۳۲ ‏) ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺶ ﻧﻔﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺯ ﻓﺘﺢ ﻣﮑﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﻣﺮﺑﻪ ﮐﺸﺘﻨﺸﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ . ‏(ﻃﺒﺮﯼ ۱۶۳۹:۱ ‏)

اگر شما هم مانند ما قرآن را خوانده اید حتما متنهای تغییر یافته بدست او را نیز خوانده اید. عبدالله ابی سرح به محمد اعتراض کرد که مگر اینها متن وحی خداوند نیست؟ محمد پاسخ داد : آری اینها وحی خداست. عبدالله گفت : اگر وحی خداست چرا اجازه ویرایش به من داده ای؟  عبدالله پس از این ماجرا محمد را ترک کرد و بعنوان اولین مرتد مشهور گشت.

  • muslim

    aslan nafahmidam ba in post hatoon mikhayin chi ro ba esbat barasonin din bar haq ra adamayi mesl shoma namitonan zir soal bboran

  • muslim

    ahmaq waqti az ye chizi motale nisti chera harf mizani
    mikhai chand ta ahmaq diga mesl khodeto gomrah koni khaili kasa mesl to wa sal ha qabl az to dar sadad az bain bordan din asmani ma boodAN ka natonistan to diga ki hasti ka ba khodet jorat harf zadan dar mawred in dino midi??

  • faghat kherad

    بزرگترین معجزه قران اینه که عده زیادی بدون حتی سواد خواندن عربی و فهمیدن جملات درون ان بهش کاملا ایمان دارن.و حاضرند برای یک ورقش انسان بکشند.

  • میثم

    سلام مطالبتون رو خوندم فارغ از این که این اطلاعات تاریخی چقدر می تونه حقیقت داشته باشه، چون میل به حقیقت و البته صلح، در وجودم موج میزنه همیشه حرفهای مختلف رو سعی می کنم بشنوم تا بالاخره برسم به اونچه که حقیقته و به زودی آشکار میشه… من کل قرآن رو خوندم همراه با تدبر در بسیاری از آیات راستش بعضی (خیلی معدود) از آیات برای من هم تعجب آور بوده که البته پاسخ برخی از ابهامات رو بعدا گرفتم ولی هنوزم نسبت به یکسری آیات انتقاد جدی دارم؟ با وجود این، یک چیزی رو نمی تونم و نمی دونم با چه منطق انسانی توضیح بدم؟ چرا در زمانی که بیماری سخت و لاعلاجی داشتم و از دکتر و قرص و … کاری ساخته نبود نه با ایمان قبلی به قرآن بلکه با یک وضعیت ۵۰ ۵۰ به قرآن رجوع کردم و به خوندن آیاتش انس گرفتم و به تدریج بهتر و بهتر شدم… به خاطر این سعی کردم به دیگران قرآن درس بدم روخوانی و روانخوانی و مفاهیم و اخلاق قرآنی … راستش الان چند ساله که بعد از تدریس قرآن هر بار و در مورد هر وضعیتی در زندگی قرآن رو باز می کنم یک پاسخ کاملا منطبق با اون وضعیت به من داده میشه؟! اتفاقا بعد از خوندن مطالب شما هم در مورد قرآن و پیامبر یک صفحه از قرآن رو تلاوت کردم ؛ به این آیات برخوردم که فرعون به حالت تمسخر به مردم میگه که آیا من بهتر هستم یا این مرد پست که حتی قادر به درست حرف زدن هم نیست (اشاره به موسی که لکنت زبان داشته)؛ و آیات بعدی که می تونید در سوره زخرف مراجعه کنید… به هر حال تا وقتی قرآن چنین معجزه ای رو به من نشون میده شما قضاوت کنید چه باید کرد؟!

  • شهروند

    مرگ بر خامنه ای نحس