نابرابری زن و مرد در تازینامه ۳

این جستار، بخش دوم فصلی با همین عنوان از کتاب “مغالطات در قرآن و حدیث” نوشته ی نگارنده می باشد. بخش نخست را می توانید در پایان مقاله انتخاب کرده و بخوانید.

ادب کردن زن به شیوه الله !

… آنگاه الله بی درنگ سفارشی دارد به مردان الله پرست که اگر از زنانتان در ترس هستید که از شما فرمان نبرند یا اسرار شما را فاش سازند، می توانید سه راهکار را پشت سر هم و بدون قید به اجرا بگزارید؛ یعنی به آنها هشدار دهید و اگر پند گرفتند چه بهتر؛ اما برای گوشمالی دادن آنان پس از آنکه هشدار دادید و پند نگرفتند، از همخوابگی با ایشان دوری کنید و آنان را کتک بزنید !! پس چون تسلیم اراده ی شما شدند، دیگر آنها را سرکوفت نزنید، چرا که الله مدینه البته که قدر قدرت (و قلدر!) و بزرگ است. چنانچه با این دجالگی اسلامی بخواهید بیشتر آشنا شوید، تنها کافی است این آیه را در چند قرآن متفاوت در بخش ترجمه هایش بخوانید؛ حتما می بینید که به جای واژه ی “وَاضْرِبُوهُنّ / کتکشان بزنید”، چیزهای دیگری نوشته اند یا حتی از روی ترجمه ی آن پریده اند؛ مثلا به جایش گفته اند “ترکشان کنید”! و آریایی الله پرستی که عربی نمی داند، به ناچار ترجمه را می خواند و فهم او از اسلام مبین، چیزی بیشتر از تحریف، تفسیر و مغلطه ی دین فروشان در ترجمه نیست.

الله ادعا کرده که زن و مرد را برای آرامش یکدیگر آفریده است؛(البته بهتر است بگوییم الله می گوید که زن را برای آرامش مرد آفریده است!) اما اگر چنین می بود، نرها را بر ماده ها سروری نمی داد و زن ها را تهدید به کتک خوردن قانونی و شرعی از سوی نرهایشان نمی کرد و به مردان مسلمان سفارش نمی نمود این “گل خوش عطر باغ ملکوتی”!! را به باد کتک بگیرند. الله از آنجه این اندازه وقیح است و چنین گزافه هایی می بافد، چون که خود را آفریننده ی ایشان می داند، حال آنکه این داستانی باستانی و از سر بی خردی و بی دانشی انسان بوده است که داستان آفرینش ساخته شده است. پس نه خدایی چنان آفریننده باشد  و می دانیم که آزادی انسان دقیقا بر استواری رای و خرد که خواست آن حقوق برابر زن می اید، بنیاد گذاشته می شود.

آیا مردمی که در محرم برای جنگ خانوادگی اعراب زاری و شیون می کنند ، به حال پدران و مادران زرتشتی خویش هم زاری کرده اند؟

آیا مردمی که در محرم برای جنگ خانوادگی اعراب زاری و شیون می کنند ، به حال پدران و مادران زرتشتی خویش هم زاری کرده اند؟

تکریم مرد و زن برای تحقیر ناخودآگاه زن!

در آیه ای دیگر از الله دانا، وی فرموده که زن و مرد که همسر یکدیگر هستند، برای یکدیگر همچون پوشش می باشند؛ در این آیه ای که خواهم آورد، چنان بوی تعفن الله پرستانه ای از شهوترانی و درآمیختن آن با قداست الله پرستی دیده می شود که لازم می آید برای آن توضیحی بنویسم؛ در سوره ی ماده گاو ۱۸۷، الله زن و شوهر را برای یکدیگر همچون رخت می داند:

أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَةَ الصِّیَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِکُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ عَلِمَ اللّهُ أَنَّکُمْ کُنتُمْ تَخْتانُونَ أَنفُسَکُمْ فَتَابَ عَلَیْکُمْ وَعَفَا عَنکُمْ فَالآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُواْ مَا کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ وَکُلُواْ وَاشْرَبُواْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّواْ الصِّیَامَ إِلَى الَّلیْلِ وَلاَ تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنتُمْ عَاکِفُونَ فِی الْمَسَاجِدِ تِلْکَ حُدُودُ اللّهِ فَلاَ تَقْرَبُوهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ آیَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ”، یعنی:

در شب هاى روزه داری، همخوابگى با زنانتان بر شما حلال گردیده است، آنان براى شما لباسى هستند و شما براى آنان لباسى هستید، چرا که الله مى دانست که شما با خودتان ناراستى مى کردید، پس توبه شما را پذیرفت و از شما درگذشت، پس اکنون با آنان همخوابگى کنید و آنچه را الله براى شما مقرر داشته طلب کنید و بخورید و بیاشامید تا سپیده ی بامداد از سیاهه ی شب بر شما نمودار شود، سپس روزه را تا هنگام شب به پایان رسانید و در حالى که در مساجد معتکف هستید، با زنان خود درنیامیزید که این است‏ حدود احکام الهى؛ پس بدیشان نزدیک نشوید. اینگونه الله نشانه های خود را براى مردم بیان مى کند، باشد که پروا پیشه کنند. (ماده گاو، ۱۸۷)

نخست اینکه در این آیه روی سخن الله مردسالار، همانا به مردان است و نه زنان. حلال کردن آمیزش جنسی با زنان از اینرو در این آیه بدان اذعان شده است که الله معترف است که نر الله پرست حدود وی را رعایت نخواهد کرد؛ یعنی اگر وی از برده ی مومنش می خواست که در شب های رمضان از همخوابگی با زنش دوری کند، او که این را نمی پذیرفت و چون الله پیشتر از این، به این امر آگاه بوده، آن را حلال کرده است و این نهایت خردمندی یک الله داناست!

وقتی قرآن بگوید : زنان را بزنید، چه تفسیری برای زدن هست؟ وقتی قرآن بگوید زنان اسیر را می توانید مالک شوید و با وجود داشتن شوهر می توانید کنیز خود سازید ، چه تفسیری بر این هست؟

وقتی قرآن بگوید : زنان را بزنید، چه تفسیری برای زدن هست؟ وقتی قرآن بگوید زنان اسیر را می توانید مالک شوید و با وجود داشتن شوهر می توانید کنیز خود سازید ، چه تفسیری بر این هست؟

نکته ی دیگر آنست که گویا تازیان الله پرست تا پیش از آمدن این آیه ی جلیله، در مساجد در هنگامی که در آنجا معتکف می بوده اند، با زنان خود درمی آمیخته اند و فرایند رابطه و کامجویی جنسی را در مسجد به انجام می رسانده اند؛ و از اینرو الله بر آنان این کار را ممنوع و حرام کرده است؛ یعنی این تعفن حس شهوترانی عربی اسلامی تا بدان پایه است که الله از فراز هفت آسمان پیام می فرستد که ای نر ابوالحشر، من که آنقدر مهربانم! که حرمت همخوابگی در رمضان را برداشتم، تو نیز دست از رابطه ی جنسی در مسجد و در خانه ام بردار !! این نرهای تازی که اسلام پناهند را تصور کنید که اگر این آیه انزال نشده بود، امروزه در شب های اعتکاف خود در مساجد، با همدیگر چه ها که نمی کردند !! یعنی برای الله پرست تفاوتی میان بستر عشق بازی در خانه ی خودش و خانه ی الله وجود ندارد و خب الله از این گستاخی شاید خوشش نیامده.

آیا به راستی لشکر داعش در عراق همان لشکر محمدابن عبدالله در یورش و حمله به مردم بی دفاع آن روزگار و یا یورش سپاه عمر به ایران، قتل عام و غارتگری در تیسفون، تجاوز به زنان و به کنیزی گرفتن و فروش آنان در بازار مدینه نیست؟. آیا  شما خواننده گرامی تفاوتی در این دو می بینید؟!.

آیا به راستی لشکر داعش در عراق همان لشکر محمدابن عبدالله در یورش و حمله به مردم بی دفاع آن روزگار و یا یورش سپاه عمر به ایران، قتل عام و غارتگری در تیسفون، تجاوز به زنان و به کنیزی گرفتن و فروش آنان در بازار مدینه نیست؟. آیا  شما خواننده گرامی تفاوتی در این دو می بینید؟!.

چند ویژگی واژه پوشش برای درک قرآن :

الله چرا زنان و شوهرانشان را برای همدیگر رخت تصور می کند ؟ مگر رخت چه ویژگی هایی دارد  ؟ چند پاسخ می آورم:

پوشاننده است، پشتیبان از سرماست، آذین دهنده است؛ البته اینها خیلی هم خوب است، اما تنها این نیست. رخت دو ویژگی مهم دیگر دارد که بسیار در روابط زناشویی ویرانگر و اسفبار است: کهنه می شود، می تواند بیش از یکی باشد !!

هشدار… آیا یک نر الله پرست نمی تواند تا چار زن همزمان و همیشگی بگیرد ؟ پاسخ مثبت است؛ اما یک زن به اصطلاح آزاد، تنها می تواند هم زمان یک شوهر داشته باشد. این یک نابرابری جنسی است؛ نه بدین معنا که اگر زنی ۴ شوهر هم زمان می داشت بهتر بود، بلکه بدین معنا که چرا الله نر صفت به مرد این حق را داده، اما همین حق را از زن دریغ کرده است ؟! از این آیه پیداست که خطابش به نرهاست و می گوید که زنانتان برای شما مانند کالا و رخت و پوشاک هستند، می توانید ۴ گونه ی مختلفش را هم زمان داشته باشید. افزون بر این کنیز بیچاره هم نوش جانتان !! این آیه، آیه ای مردسالارانه است که علیه زنان نازل شده. دیگر نکته اش اینست که اگر زنتان پیر و فرسوده شدند همچون رخت و پوشاک، پس آنها را به دور اندازید و تجدید فراش نمایید و می توانید آنها را به همین آسانی دگرگون کنید؛ با یک نگاه به بحران جنسی ازدواج با کودکان در کشورهای الله زده، این مورد دستگیرتان می شود؛ البته شاید این فرهنگ ایرانی است که تا حدودی چنین روندی را برنمی تابد و کمتر شاهد ازدواج با کودکان بوده و هستیم اما هست! هر چند فرهنگ ایرانی ما هم تا حدود بسیاری زیادی آسیب دیده، اما اگر کم و کاستی جدی در این روابط برخی خانواده های ایرانی نمی بینید، این فرهنگی ایرانی است و نه اسلامی؛ پس نگویید اسلام کِی چنین گزافی زده یا مگر می شود !! می بینید که شده؛ مگر بخواهید قرآن را انکار نمایید!

فروش زنان به عنوان کنیز در بازارهای جهانی از ابتکارات اسلام و مسلمانان بوده است.

فروش زنان به عنوان کنیز در بازارهای جهانی از ابتکارات اسلام و مسلمانان بوده است.

در تازی نامه و سیره ی نبوی، زن ها از جایگاه فروتری نسبت به مردان برخوردار هستند و ارزش سوگند خوردن و شهادت دادن زن نسبت به مرد کمتر است؛ شهادت یک زن با شهادت یک مرد در اسلام تبعیضگر برابر نیست؛ بر اساس نص قرآن برای یک امر، شهادت دو نر کافی است، حال آنکه برای همان مورد باید چار زن شهادت دهند، یعنی یک مرد برابر با دو زن ارزش گزاری شده است؛ در ضمن شهادت زنان از اینروست که نر الله پرستی در کار نباشد وگرنه اصلا به شهادت دادن زنان رجوع نخواهند کرد، یعنی در اسلام شریف هتا ادای سوگند و گواهی دادن با اولویتی نرینه همراه است. تازی نامه در این باره اینگونه تبعیض را برقرار کرده است:

  • “وَ اسْتَشْهِدُوا شَهِیدَیْنِ مِنْ رِجالِکُمْ فَإِنْ لَمْ یَکُونا رَجُلَیْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَکِّرَ إِحْداهُمَا الْأُخْرى”، یعنی:

 

دو نفر از مردان خود را شاهد بگیرید و اگر دو مرد نبودند، یک مرد و دو زن از کسانى که مورد رضایت و اطمینان شما هستند برگزینند تا اگر یکى انحرافى یافت، دیگرى به او یادآورى کند. (ماده گاو، ۲۸۲)

این گفتار درآمدی بود از فصل دوم کتاب مغالطات قرآن و حدیث . بخش نخست را می توانید در اینجا بخوانید

داریوش افشار

  • ertejae.siah va ertjae sorkh

    نیکفر در رادیو زمانه افتخار میکند که مارکسیست ها هم مثل این تازیان به ارگاسم زنان خدمتی تاریخی کردند . او میگوید زنان شوروی ( البیه فقط بلغارستان و آلمان شرقی ) بیش از زنان غربی به ارگاسم میرسیدند
    اصولا زن نه در مارکسیسم و نه در اسلام ارزشی ندارد و موجود درجه دو و وسیله خوش گذرانی و سو استفاده مردان است و برای انها هیچ شخصیتی قائل نیستند . این در حالیست که زنان قبل از اسلام و مارکسیسم در ایران به مقام سلطنت رسیدند

  • negah,sexisty.mardaneh@zanan.c

    حالا اخبار روز هم به دنبال فیلسوف کس شناس روسی نیکفر معتقد است که شوروی سوسیالیستی اگر چه به زنان در میادین سیاست و فرهنگ و اقتصاد وهنر و ادب میدان نداد و هیچ وزیر یا مقام سیاسی مهم و رهبری در شوروی نبود که زن باشد اما
    در عوض راه رشد زنان از راه کس و به ارگاسم رسیدن را بسیار ترقی داد . من از زنان دلیر و دانشمند و مبارز مملکت مان که به پادشاهی رسیدند و حتا درشاهنامه هر جا رستم و سهراب هست تهمینه هم هست و حتا در رژیم عقب مانده قاجار مادر نصر الدین شاه و خواهر او (اگر چه اولی نقش منفی ) داشت ولی در سیاست دخالت بسیار بالایی داشتند. خانم فرخ رو پارسا وزیر با فرهنگ شاه بود , اشرف پهلوی گاهی از شاه مهمتر بود در سیاست های دوران پهلوی . ازمردان ایرانی بسیار هم سر هستند چون در خیانت ها حضور ندارند اما در همه تغییرات مهم د رکشور ما حضور فعال داشته اند . معذرت میخواهم
    اما این مطالبی که این دو جاسوس امنیتی اف اس بی در ساواما در دو رسانه اجاره ای برای پوتین به نام مارکسیست آخوند باز عصر طلایی موسوی ناب روسی میدهند و از خانم عقب نگه داشته او ( با چادر سیاه و روسری گل قرمزی ) تعریف و تمجید زیا ده میکنند و دشمن خونی کروبی هستند جز نوعی سکسیزم مرد سالارانه کس محور که در شوروی و روسیه امروز و رژیم مذهبی عقب مانده فقاهت روسی همه چیز را از دریچه کس میبیند حتا فمینیسم غربی را و ان نمایندگان هیز مجلس که بدون توجه به عظمت شخصی و مقام مهمی که خانم دیپلمات برجسته ، مگرینی ، در سطح بین المللی از ان خود کرده با این فیلسوف روسی و ان چریک های تروریست سیاه کل روسی دریک سطح قرار دارند
    این تشابه را از سخنان توجیه کننده چریک زن فدایی ملیحه محمدی به خوبی در زیتون میبینید
    او در توجیه ابلهانه مردانه از حرکت مردان هیز اسلامی میگوید چون پوتین ( جذاب ) آنجا نبود اینها دور خانم مگرینی حلقه زدند
    این خانم هم نا خود آگاه مغزش مردانه و فرهنگش سکسیستی ضد زن است
    چون علاقه خودش به عنوان یک زن تحت فقر فرهنگی مارکسیستی روسی به پوتین را هم سنگ علاقه مردان هیز به مو گرینی میبیند و فراموش میکند که پوتین برای مردان هیز فقا هت اسلامی جذابیت ندارد شاید برای زنان مارکسیست روسی و دختران نابالغ و باکره روسیه جذابیت دارد ( با ان پستانهای درشت آویزان و بدن شل و ول بالای شصت سال او ). اگر او هم می آمد باز این مردان هیز خانم موگرینی را ترجیح میدادند . وگرنه قبل از او خانم اشتون از انگلیس بارها آمد و رفت چون از نظر مردسالارانه اینها زیبا و جوان نبود هیچ کسی مایل به عکس گرفتن با او نبود.
    به همین دلیل خلخالی کاندیدای حزب توده برای ریاست جمهوری به جای بنی صدر روزی در مجلس گفت که اگر بنا به رای مردم باشد گوگوش باید آنجا نشسته باشد ( خطاب به رفسنجنایی مو زمار روسی )
    اینکه خلخالی برتری قدرت را با نگاه سکسیستی هیز مردانه اولویت بندی میکند نه نشان از ارج نهادن او به گوگوش (ان گونه که مردم ایران او را شاه ماهی هنر ایران میدانستند) دارد ، بلکه دقیقا نگاه هیز مردانه او به گوگوش را نشان میدهد وگرنه چرا نگفت مصدق ، بازرگان ، بنی صدر ، مدنی ، فروهر ، شاه ، رضا پهلوی ؟
    موضو عیت گوگوش در میدان سیاست چیست ؟
    به همان دلیل شاملو ، شاعر بلند آوازه زن ایرانی فروغ فرخزاد را چون نمیفهمد با نگاه سکسسیتی مارکسیستی روسی و هیز مردانه اسلامی که از پدرانش به ارث برده “جنده ” میخواند !

  • شهروند

    مرگ بر خامنه ای فلج