بیست و پنجم (۲۵) اردیبهشت: ادامه ی خیانات هایی که پایانی بر آن نیست ۴

۲۵ اردیبهشت، یک روز کاری میان هفته آیا برای مسخره کردن مردم این روز را که مردم در گیر کارند، انتخاب شده؟. امید واریم جنبش سبز که تا کنون ثابت کرده رنگ ملی و مردمی ندارد، و با اسلام و امام خود به تازیان وابسته است، نخواهد اردی بهشت مردم را به اردی جهنم تبدیل نماید.

۲۵ اردیبهشت، یک روز کاری میان هفته آیا برای مسخره کردن مردم این روز را که مردم در گیر کارند، انتخاب شده؟. امید واریم جنبش سبز که تا کنون ثابت کرده رنگ ملی و مردمی ندارد، و با اسلام و امام خود به تازیان وابسته است، نخواهد اردی بهشت مردم را به اردی جهنم تبدیل نماید.

“شورای هماهنگی راه سبز امید” طی بیانیه ای اقدامات دولت علیه دانشگاه را محکوم و همچنین از تجمعات و اعتراضات “مسالمت آمیز” دانشجویان حمایت کرده است.

سوال اینجاست که مگر در این دو سال پس از انتخابات، کم تجمّع و تظاهرات شد؟. مگر کم مردم به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند؟. مگر چند میلیون جمعیت در مسیر آزادی، در خیابان های تهران گام بر نداشتند؟.

امّا نتیجه چه شد؟:
۱- به علّت نبود برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده، هر بار که مردم از صبح تا غروب به خیابان ها آمدند، سران جنبش، آن ها را به سوی خانه ها روانه کردند و دوباره خیابان ها را به دست مزدوران و بسیجیان سپردند.

۲- شورا با برنامه ی تظاهراتی یک خط در میان خود، باعث فروکش کردن خشم مردم  از رژیم، و تخلیه ی انرژی، و نهایتا خاموشی آتش بر افروخته از جنبش شدند،
بدین صورت که به عنوان نمونه برای تجمّع مسالمت آمیز در روز بیست و هفتم خرداد یک بیانیه دادند، و قرار تجمّع بعدی را برای دی ماه گذاشتند. پرسش این است، چرا اینقدر فاصله میان دو روز اعتراض؟.  آیا ما با فاصله انداختن میان روزهای تظاهرات و خالی کردن خیابان ها، به مزدوارن رژیم فرصت تجدید قوا نمی دهیم؟.

این هم سندی که نشان دهنده ی خواسته ها و ماهیت واقعی سخنوران جنبش سبز و سران این جنبش در راستای خط امام است. آنان  خواستار جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کمتر هستند و این یعنی توهینی آشکار به تمامی آزادی خواهان، جمهوری خواهان و همه ی هموطنانی که دین دیگری به جز اسلام دارند. واقعاً که حمایت و پشتیبانی از این خائنین به جنبش مردمی، لگد مال کردن خون کشته شدگان این دو سال اخیر است.

این هم سندی که نشان دهنده ی خواسته ها و ماهیت واقعی سخنوران جنبش سبز و سران این جنبش در راستای خط امام است. آنان خواستار جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کمتر هستند و این یعنی توهینی آشکار به تمامی آزادی خواهان، جمهوری خواهان و همه ی هموطنانی که دین دیگری به جز اسلام دارند. واقعاً که حمایت و پشتیبانی از این خائنین به جنبش مردمی، لگد مال کردن خون کشته شدگان این دو سال اخیر است.

۳- شورا با راه کارهای غلط خود موجب پایمال شدن خون صد ها جوان بی باک و شجاع و میهن پرست شدند و همچنین با طرح نادرست “سه شنبه های اعتراض” موجب دستگیری های فلّه ای و کشتار خیابانی و ضرب و شتم شدید مردم شدند، و خود تصمیم گیرنده ها، پاهایشان را روی هم انداخته اند و از پاریس له شدن غرور و عزّت مردم شریف ایران را تماشا نمودند.

۴- هنوز هویت و شخصیت های واقعی درونی اعضای “شورای هماهنگی راه سبز امید” که پشت پرده دور از آگاهی مردم  دستور صادر می کنند، بر کسی معلوم و مشخص نیست،
اصولا کدام انسان عاقلی باید از کسانی را که نمی شناسد پیروی کرده، و به فرمان آن ها جانش را کف دست بگیرد و به خیابان ها و به جنگ سگان تا به دندان مسلّح ولایت وقیح برود؟.
به قول معروف “آیا مرگ خوب است برای همسایه؟.” و یا خون این عزیزان شورای هماهنگی از دیگر ایرانیان رنگین تر است که اینگونه بی نام و نشان و در امنیت کامل نشسته اند و مردم را برای به خاک و خون کشیده شدن روانه ی میدان جنگ می کنند؟. به گفته ای، «دور از گود نشسته اند، و می گویند لنگش کن».

در این ویدیو در جریان ۲۵ بهمن سال پیش، بسیجی های بی فرهنگ، و دشمن این سرزمین به جان جوانان این کشور افتاده اند.

۵- سبزاالهی ها دنباله روی خاتمی روباه صفّت و رفسنجانی جنایتکار و سر آخور محافظان و رهروان خط امام شان هستند و باید به شدّت از افکار و عقاید خانمان سوز این افراد دوری جست و به مبارزه با آنان پرداخت تا دوباره مملکت را یک عدّه مالیخولیایی دینی و دیکتاتور های سبز مذهبی به دست نگیرند.

۶- دوستان و خوانندگان گرامی، اگر شما در طی این دو سال کمترین عملکرد مفید و سودبخشی از طرف اصلاح طلبان و سران سبز دیده اید، و به نظرتان تظاهرات های قبلی که بلا استثنا همگی به خاک و خون کشیده شدن مردم بی دفاع منجر شد، رهایی بخش و کارشناسی شده بودند، خود مختارید که جان خود را در دست گرفته و برای هیچ و صرفا به خاطر بازی سیاسی آقایان که می خواهند فقط مهره های کنونی را در شطرنج ولایت جا به جا کنند، گام به خیابان ها بگذارید.

اینست نتیجه فرستادن مردم بی دفاع در میان هفته به تظاهرات که منجر به دستگیری، شکنجه و کشتار آنان می شود. رهبران و کارگردانان جنبش سبز که عموماً  از بازمانده ها، و طرفداران رژیم، و یا اصلاح طلبند که هرکدام به بقای رژیم معتقدند، و در راه آن تلاش می کنند، بدون برنامه درست و به صورت گسیخته مردم را به چنگ مأمورین خون آشام رژیم می اندازند.

اینست نتیجه فرستادن مردم بی دفاع در میان هفته به تظاهرات که منجر به دستگیری، شکنجه و کشتار آنان می شود. رهبران و کارگردانان جنبش سبز که عموماً از بازمانده ها، و طرفداران رژیم، و یا اصلاح طلبند که هرکدام به بقای رژیم معتقدند، و در راه آن تلاش می کنند، بدون برنامه درست و به صورت گسیخته مردم را به چنگ مأمورین خون آشام رژیم می اندازند.

تا زمانی که:
الف- مردم هیچگونه اطلاعی از اعضا و فرماندهان شورای هماهنگی و فیس بوک بیست و پنجم بهمن ماه ندارند،
ب-  آنان فقط و فقط برنامه ی تظاهرات یک روزه می دهند که جمع و جور کردنش برای حزب الله و بسیج و نیروی انتظامی با افزودن  هفتاد هزار نفر نیروی ضد شورش تازه نفس به جمع خود سرکوبی و پراکنده کردن مردم آسان است،
پ-  اهداف و منشور سبزشان را با مقاصد مردمان ایران زمین در یک سو و راستا قرار ندهند، و هدفشان حفظ ولایت وقیح و حکومت مذهبی باشد،
ت- تا زمانی که آنان بعد از این همه کشت و کشتار، و دستگیری،  و شکنجه ها، باز هم می خواهند مردم  بی دفاع را به جبهه ی جنگ بفرستند و شعار تظاهرات مسالمت آمیز می دهند و مردم را عادت می دهند که کتک بخورند و از خود دفاع نکنند، و یا به قولی مردم را بی غیرت کنند،
هرگونه پشتیبانی و حمایت از این کوته فکران دنباله رو آخوند و خمینی و ولایت، به معنای مقابله و ایستادن در برابر  اهداف ملّی به شمار می آید، و  نهایتاً خیانت به مردم ومیهن است.

  • Sahameddin ghiassi

     دنیای سوم یا دنیای در فشار در حال رستاخیزی و بیداری و اتحاد تنها راه رهایی تربیت اکثر مردم در دنیا بخصوص در دنیای سوم  بر پایه های  فردی تمامیت خواهی  طمع و زور بنا شده است و دینای پیشرفته هم مرتب بر این تنور می دمد و آتش میآورد  زیرا اګر ملت های دنیای سوم هم بیدار شوند سرخر و یا رقیبی برای آنان خواهند بود  ثروتمند نجومی و دزدان بین المللی و غارتګران از این نفاق ها و این دشمنی ها و این تفرقه ها حداکثر استفاده را میکنند.  یک بمب یک میلیون دلاری را کی میخرد اګر دعوایی بوجود نیآورده شده باشد.  داشتن فقر فرهنګی  خود خواهی و تمامیت طلبی در دنیای سوم خمیرمایه دزدیهای عظیم بین المللی است  درحالیکه سر ما ګرم زد خورد بین شیعه سنی  بهایی مسلمان  یهودی  مسلمان  ترک  لر  فارس بلوچ  کرد عرب  عجم است  و.. جوکهایمان در باره رشتی ها اصفهانی ها   و… آنان را خشمګین و ناراحت میکند  و هرګروهی از ما که سرکاری باشیم میخواهیم بقیه را قتل عام و از دور خارج کنیم  و با کمبود دانش  زیادی اعیتاد فقر علمی و حتی اخلاقی مواجه هستیم طرف مقابل با در میدانهای ورزشی  علمی  کاری صنعتی در حال پیشرفت است  که عطار هفت شهر عشق را ګشت  ما هنور اندر خم یک کوچه  ایم.  رهبران خاین دزد تمامیت خواه  و فاسد را به نوعی بر ما تحمیل میکنند و کسانی را پست های حساس میدهند که از عهده مدیریت یک خانه هم بر نمی آیند  و دانش و بینش و ظرفیت  مدیریت را ندارند ولی با داشتن پارتی و زر زور به مقامات بالا چنګ انداخته و کشورهایی را به مرحله سقوط می کشانند.   شاید اکنون برای همه روشن شده باشد که صدام ویا همتای دیوانه دیګرش سرهنګ قذافی حتی عرضه اداره کردن یک شهر و یا یک دهکده را هم ندارند ولی با تبلیغات وسیع آنان را بر ګرده مردم نشاندند. 

     و سیل فروش اسلحه های ساخت خود را آنهم از نوع  انباری و از رده های کشورهایشان خارج شده را به آنان فروختند تا با همان سلاحها مردم خودشان را هدف قرار دهند.  اکنون هم مرتب بر آتش فتنه فساد و تفرقه می دمند  بازی ترک فارس  عرب و عجم  و نفرت پراکنی های بیهوده آنان برای چیست؟  بجاست که همه ما بجای بازیچه و آلت دست آنان نشویم و برای خدمت به مردم خود بکوشیم  با هم متحد باشیم و این فرهنګ دزدی رشوه خواری و تمامیت طلبی و زور ګویی و فساد را کنار بګذاریم.   همه آنانی که اکنون در راس کارها قرار دارند شاید اکثر آنان یک دغدغه داشته باشند که چطور بدزدند و چطور برای فرداهایشان و فک فامیلشان ثروت باقی بګذارند  و همین نوع فکر مریض و علیل است که مارا به این روز انداخته است  مساله ما و مشګل ما اکنون نباید دعوای بین عرب عجم  ترک فارس  رشتی تهرانی  شیعه و سنی  درویش و صوفی  مسلمان وبهایی باشد بلکه  ما بایست هم و غم خود و تجربه و کار خود را صرف این کنیم که چګونه میلیونها یاشاید پنجاه میلیون جمعیت متعاد خاورمیانه را نجات دهیم  برای فرزندان خاورمیانه یا دنیای سوم کار مسکن  دانش  دانشګاه  شرایط ازدواج و آسایش فراهم کنیم   همه ما قربانی هستیم  ترکها مشګل را زیر سر فارسها میدانندو  فارسها هم لابد زیر سر دیګران  در حالیکه کودکان ما مدرسه های خوب ندارند بحث سر زبان موردی ندارد  اګر معلمان خوب در تمامی دروه های تحصیلی باشند همه کودکان میتوانند اګر بخواهند دو زبان را در حتی کودکستانها یاد بګیرند.  هند اورپایی       هند آسیایی دردی از ما دوا نخواهد کرد .

     ما همه مخلوطی از شاید همه نژادها باشیم   تنوع نژادی زیبایی و درک بیشتر بوجود خواهد آورد.   ما هم مخلوطی از ساکنان اولیه فلات ایران  توران  و بعد ها هم که چوپانان هند اروپایی از راه  روسیه شمال و قفقار آمدند   و بعد هم حمله  چنګیز  تیمور  مغولان   عربان و حتی اسکندر و یونانیان  از همه ما مخلوطی از همه نژادها پدیدار کرد.  که این بایست با افتخار همراه باشد  زیرا ما هم مثل بقیه مردم دنیا  از یک نژادیم  نژاد انسان    زبان پارسی زبانی است که مولانا به آن کتاب نوشته  ابر مردی که تمام دنیا در برابر عظمت فکر اندیشه و توانایی او سرتعظیم فرود میآورند  سعدی به آن سخن ګفته که کلامش چون مروارید زینت بخش جهان ادب است  حافظ به آن شعر ګفته که مردی عظیم مانند ګوته را به دورن خود فرو برده است   عطار فردوسی منوچهری نظامی   اینان دریای علم و دانش وادب بودند و زبان فارسی این مردان و زنان عظیم شان را در درون خود جای داده است   زبانی که ازسادګی  و دستوری  بسیار ساده و زیبا هم هست و بایست یک زبان بین المللی باشد شاید خط آن کمی ناقص باشد ومشګل ولی این زبان فعل های بی قاعده ندارد و کمتر خارجی است که آنرا یاد بګیرد و نتواند به آن مسلط نشود.  زبان فارسی حتی بر زبان انګلیسی هم با آن همه بی قاعده  ګی ها برتری چشم ګیری داشته باشد  یا حتی آلمانی   با آنهمه اشګالات دستوری  حروف اضافه  حرفهای تعریف مذکر مونث  خنثی  ولی همه زبانهای دنیا کم بیش زیبا هستند و اګر مردم  آن زبانها بخواهند آنرا یاد بګیرند بایست آزاد باشند  ترکی هنر است  زبان ترکی هم یک زبان زنده است که  مخلوطی از فارسی و سایر زبانهای است  مثلا حتی ترکی ایغوری پرازواژه های پارسی است   که با تلفظ دیګری ادا میشود  .

      شاید بهترین کارها این باشد که روزی بایست همه ملتهای دنیا نماینده ګانی به یک هییت بفرستند تا از میان زبانهای موجود یک زبان بین المللی انتخاب کنند.  شاید اګر زبان پارسی بخط لاتینی نوشته شود برترین زبانها باشد که همه براحتی میتوانند آنرا یاد بګیرند.  یا ما حتی میتوانیم زبان ساده تری مثل اسپرانتو را بعنوان زبان بین المللی انتخاب کنیم.  تمامی کشورهایی که  به استان ختم میشوند مثل ازبکستان  با بیشتر کشورهای خاورمیانه هم بستګی دارند و زبانهایشان هم مخلوطی از ترکی  فارسی  و عربی و سایر لهجه هاست   اګر زبانها خوب و با معلمان خوب تدریس شود فکر نکنم کودکان ما مشګل زبانی داشته باشند  تا آنجا که من یادم هست هم برای کودکان فارس زبان ایرانی دیکته فارسی مشګل بود  زیرا بودن چندی ص ث س ظ و غیره بچه ها را سرګردان میکرد  ولی خوب اګر معلم خوبی باشد  از این مشګل هم عبور خواهند کرد.  مشګل ما مشګل دزدی غارت فساد تمامیت خواهی است  که همراه با اعتیاد  و بیکاری و بی برنامه ګی و بی دانشګاهی خود ارضایی جوانان اینکه پسری که دختری را دوست دارد و چون او زن او نمیشود به صورتش اسید میپاشد همان دردی تمامیت خواهی است که همه کس و همه چیز را تنها برای خودمان میخواهیم و یا قذافی که برای چندین سال بیشتر سلطنت کردن حاضر است مردم را بخاک خون بکشد نظیر همان جوانی است که به چهره دختری را که میګوید دوست دارد اسید می پاشد  دوستی وعشق خرکی؟  یا دوستی خاله خرسه  یا دیګری که با تانک توپ بجان مردم بینوا دست خالی می افتد؟  مردم مارا در فشار ګذاشته است  وګرنه  اګر بعضی از ما  فکر کنیم با تفرقه و جدایی ها ی بیشتر ما به رفاه خواهیم رسید یک اشتباه تاریخی است  ما هم بایست مثل اتحادیه اروپا و یا ولایات متحده متفق آمریک اداره  شویم ودارای قدرت بین المللی باشیم وګرنه  ساختن امپراتوریهایی نظیر امپراتوری بحرین ویا پادشاهی  جزیره  و یا رییس جمهور شدن مادام عمری و موروثی مارا از این مخمصه نجات نخواهد داد. 

     در شرایط کنونی همه ما قربانی هستیم   چه فارس چه ترک چه عرب و چه دیګران  ما بایست با هم متحد شویم و با دوستی مشګلات را حل کنیم و اجازه ندهیم که دزدان و خرابکاران بنام دین ملیت زبان یا مکتبهای اجتماعی کمونیست  کاپیتالیست بر ګرده ما سوار شوند و از ما شهادت طلب کنند تا خودشان با ثروتهای دزدی باد آورده نجومی به ریش همه ما بخندند.  شاید همه رهبران دنیا یا اکثر آنان باهم بنوعی توافق رسیده اند که مردم عادی را ګوشت دم توپ کنند وبجان هم  بیاندازند و خودشان در قصرهای تلایی در آغوش مه پیکران بین المللی کیف کنند  و ما سر ترک فارس  عرب عجم   رشتی وتهرانی  مسلمان بهایی باهم در زد خورد و آزار هم باشیم  مارا آواره کنند و خودشان در باغ ها و کاخهای افسانه به زندګی پر زرق برقشان ادامه دهند.  که ای اهل عالم همه شما  بار یک دارید و شاخه های یک شاخسار  و ګلبرګهای یک ګل بن   سراپرده یګانګی در جهان بلند شده و بچشم بیګانګی بهم ننګرید  ایکاش که اقلا همه بهاییان به آموزه های خود عمل میکردند  که ګفته اند اګر دین سبب اختلاف و ناراحتی باشد بی دینی بهتر است.  ما اګر همه باهم متحد باشیم براحتی تمامی مشګلات را حل خواهیم کرد  و اګر کارها دست مدیران مدبر و دلسوز باشد ګرسنګی و فقر و بیسوادی  و خود ارضایی و کشت کشتار و نفرت جنګ برای همیشه پایان خواهد پذیرفت.  تا مادامیکه نفرت هست واختلاف هست و یکرنګی و دوستی و عشق نباشد آش همین و کاسه هم همین است   حتی اګر ګدایی را به پادشاهی برسانیم ګدا پادشاه شده از ګدایان دیګر هم دفاع نخواهد کرد. 

  • Sahameddin ghiassi

     دنیای سوم یا دنیای در فشار در حال رستاخیزی و بیداری و اتحاد تنها راه رهایی تربیت اکثر مردم در دنیا بخصوص در دنیای سوم  بر پایه های  فردی تمامیت خواهی  طمع و زور بنا شده است و دینای پیشرفته هم مرتب بر این تنور می دمد و آتش میآورد  زیرا اګر ملت های دنیای سوم هم بیدار شوند سرخر و یا رقیبی برای آنان خواهند بود  ثروتمند نجومی و دزدان بین المللی و غارتګران از این نفاق ها و این دشمنی ها و این تفرقه ها حداکثر استفاده را میکنند.  یک بمب یک میلیون دلاری را کی میخرد اګر دعوایی بوجود نیآورده شده باشد.  داشتن فقر فرهنګی  خود خواهی و تمامیت طلبی در دنیای سوم خمیرمایه دزدیهای عظیم بین المللی است  درحالیکه سر ما ګرم زد خورد بین شیعه سنی  بهایی مسلمان  یهودی  مسلمان  ترک  لر  فارس بلوچ  کرد عرب  عجم است  و.. جوکهایمان در باره رشتی ها اصفهانی ها   و… آنان را خشمګین و ناراحت میکند  و هرګروهی از ما که سرکاری باشیم میخواهیم بقیه را قتل عام و از دور خارج کنیم  و با کمبود دانش  زیادی اعیتاد فقر علمی و حتی اخلاقی مواجه هستیم طرف مقابل با در میدانهای ورزشی  علمی  کاری صنعتی در حال پیشرفت است  که عطار هفت شهر عشق را ګشت  ما هنور اندر خم یک کوچه  ایم.  رهبران خاین دزد تمامیت خواه  و فاسد را به نوعی بر ما تحمیل میکنند و کسانی را پست های حساس میدهند که از عهده مدیریت یک خانه هم بر نمی آیند  و دانش و بینش و ظرفیت  مدیریت را ندارند ولی با داشتن پارتی و زر زور به مقامات بالا چنګ انداخته و کشورهایی را به مرحله سقوط می کشانند.   شاید اکنون برای همه روشن شده باشد که صدام ویا همتای دیوانه دیګرش سرهنګ قذافی حتی عرضه اداره کردن یک شهر و یا یک دهکده را هم ندارند ولی با تبلیغات وسیع آنان را بر ګرده مردم نشاندند. 

     و سیل فروش اسلحه های ساخت خود را آنهم از نوع  انباری و از رده های کشورهایشان خارج شده را به آنان فروختند تا با همان سلاحها مردم خودشان را هدف قرار دهند.  اکنون هم مرتب بر آتش فتنه فساد و تفرقه می دمند  بازی ترک فارس  عرب و عجم  و نفرت پراکنی های بیهوده آنان برای چیست؟  بجاست که همه ما بجای بازیچه و آلت دست آنان نشویم و برای خدمت به مردم خود بکوشیم  با هم متحد باشیم و این فرهنګ دزدی رشوه خواری و تمامیت طلبی و زور ګویی و فساد را کنار بګذاریم.   همه آنانی که اکنون در راس کارها قرار دارند شاید اکثر آنان یک دغدغه داشته باشند که چطور بدزدند و چطور برای فرداهایشان و فک فامیلشان ثروت باقی بګذارند  و همین نوع فکر مریض و علیل است که مارا به این روز انداخته است  مساله ما و مشګل ما اکنون نباید دعوای بین عرب عجم  ترک فارس  رشتی تهرانی  شیعه و سنی  درویش و صوفی  مسلمان وبهایی باشد بلکه  ما بایست هم و غم خود و تجربه و کار خود را صرف این کنیم که چګونه میلیونها یاشاید پنجاه میلیون جمعیت متعاد خاورمیانه را نجات دهیم  برای فرزندان خاورمیانه یا دنیای سوم کار مسکن  دانش  دانشګاه  شرایط ازدواج و آسایش فراهم کنیم   همه ما قربانی هستیم  ترکها مشګل را زیر سر فارسها میدانندو  فارسها هم لابد زیر سر دیګران  در حالیکه کودکان ما مدرسه های خوب ندارند بحث سر زبان موردی ندارد  اګر معلمان خوب در تمامی دروه های تحصیلی باشند همه کودکان میتوانند اګر بخواهند دو زبان را در حتی کودکستانها یاد بګیرند.  هند اورپایی       هند آسیایی دردی از ما دوا نخواهد کرد .

     ما همه مخلوطی از شاید همه نژادها باشیم   تنوع نژادی زیبایی و درک بیشتر بوجود خواهد آورد.   ما هم مخلوطی از ساکنان اولیه فلات ایران  توران  و بعد ها هم که چوپانان هند اروپایی از راه  روسیه شمال و قفقار آمدند   و بعد هم حمله  چنګیز  تیمور  مغولان   عربان و حتی اسکندر و یونانیان  از همه ما مخلوطی از همه نژادها پدیدار کرد.  که این بایست با افتخار همراه باشد  زیرا ما هم مثل بقیه مردم دنیا  از یک نژادیم  نژاد انسان    زبان پارسی زبانی است که مولانا به آن کتاب نوشته  ابر مردی که تمام دنیا در برابر عظمت فکر اندیشه و توانایی او سرتعظیم فرود میآورند  سعدی به آن سخن ګفته که کلامش چون مروارید زینت بخش جهان ادب است  حافظ به آن شعر ګفته که مردی عظیم مانند ګوته را به دورن خود فرو برده است   عطار فردوسی منوچهری نظامی   اینان دریای علم و دانش وادب بودند و زبان فارسی این مردان و زنان عظیم شان را در درون خود جای داده است   زبانی که ازسادګی  و دستوری  بسیار ساده و زیبا هم هست و بایست یک زبان بین المللی باشد شاید خط آن کمی ناقص باشد ومشګل ولی این زبان فعل های بی قاعده ندارد و کمتر خارجی است که آنرا یاد بګیرد و نتواند به آن مسلط نشود.  زبان فارسی حتی بر زبان انګلیسی هم با آن همه بی قاعده  ګی ها برتری چشم ګیری داشته باشد  یا حتی آلمانی   با آنهمه اشګالات دستوری  حروف اضافه  حرفهای تعریف مذکر مونث  خنثی  ولی همه زبانهای دنیا کم بیش زیبا هستند و اګر مردم  آن زبانها بخواهند آنرا یاد بګیرند بایست آزاد باشند  ترکی هنر است  زبان ترکی هم یک زبان زنده است که  مخلوطی از فارسی و سایر زبانهای است  مثلا حتی ترکی ایغوری پرازواژه های پارسی است   که با تلفظ دیګری ادا میشود  .

      شاید بهترین کارها این باشد که روزی بایست همه ملتهای دنیا نماینده ګانی به یک هییت بفرستند تا از میان زبانهای موجود یک زبان بین المللی انتخاب کنند.  شاید اګر زبان پارسی بخط لاتینی نوشته شود برترین زبانها باشد که همه براحتی میتوانند آنرا یاد بګیرند.  یا ما حتی میتوانیم زبان ساده تری مثل اسپرانتو را بعنوان زبان بین المللی انتخاب کنیم.  تمامی کشورهایی که  به استان ختم میشوند مثل ازبکستان  با بیشتر کشورهای خاورمیانه هم بستګی دارند و زبانهایشان هم مخلوطی از ترکی  فارسی  و عربی و سایر لهجه هاست   اګر زبانها خوب و با معلمان خوب تدریس شود فکر نکنم کودکان ما مشګل زبانی داشته باشند  تا آنجا که من یادم هست هم برای کودکان فارس زبان ایرانی دیکته فارسی مشګل بود  زیرا بودن چندی ص ث س ظ و غیره بچه ها را سرګردان میکرد  ولی خوب اګر معلم خوبی باشد  از این مشګل هم عبور خواهند کرد.  مشګل ما مشګل دزدی غارت فساد تمامیت خواهی است  که همراه با اعتیاد  و بیکاری و بی برنامه ګی و بی دانشګاهی خود ارضایی جوانان اینکه پسری که دختری را دوست دارد و چون او زن او نمیشود به صورتش اسید میپاشد همان دردی تمامیت خواهی است که همه کس و همه چیز را تنها برای خودمان میخواهیم و یا قذافی که برای چندین سال بیشتر سلطنت کردن حاضر است مردم را بخاک خون بکشد نظیر همان جوانی است که به چهره دختری را که میګوید دوست دارد اسید می پاشد  دوستی وعشق خرکی؟  یا دوستی خاله خرسه  یا دیګری که با تانک توپ بجان مردم بینوا دست خالی می افتد؟  مردم مارا در فشار ګذاشته است  وګرنه  اګر بعضی از ما  فکر کنیم با تفرقه و جدایی ها ی بیشتر ما به رفاه خواهیم رسید یک اشتباه تاریخی است  ما هم بایست مثل اتحادیه اروپا و یا ولایات متحده متفق آمریک اداره  شویم ودارای قدرت بین المللی باشیم وګرنه  ساختن امپراتوریهایی نظیر امپراتوری بحرین ویا پادشاهی  جزیره  و یا رییس جمهور شدن مادام عمری و موروثی مارا از این مخمصه نجات نخواهد داد. 

     در شرایط کنونی همه ما قربانی هستیم   چه فارس چه ترک چه عرب و چه دیګران  ما بایست با هم متحد شویم و با دوستی مشګلات را حل کنیم و اجازه ندهیم که دزدان و خرابکاران بنام دین ملیت زبان یا مکتبهای اجتماعی کمونیست  کاپیتالیست بر ګرده ما سوار شوند و از ما شهادت طلب کنند تا خودشان با ثروتهای دزدی باد آورده نجومی به ریش همه ما بخندند.  شاید همه رهبران دنیا یا اکثر آنان باهم بنوعی توافق رسیده اند که مردم عادی را ګوشت دم توپ کنند وبجان هم  بیاندازند و خودشان در قصرهای تلایی در آغوش مه پیکران بین المللی کیف کنند  و ما سر ترک فارس  عرب عجم   رشتی وتهرانی  مسلمان بهایی باهم در زد خورد و آزار هم باشیم  مارا آواره کنند و خودشان در باغ ها و کاخهای افسانه به زندګی پر زرق برقشان ادامه دهند.  که ای اهل عالم همه شما  بار یک دارید و شاخه های یک شاخسار  و ګلبرګهای یک ګل بن   سراپرده یګانګی در جهان بلند شده و بچشم بیګانګی بهم ننګرید  ایکاش که اقلا همه بهاییان به آموزه های خود عمل میکردند  که ګفته اند اګر دین سبب اختلاف و ناراحتی باشد بی دینی بهتر است.  ما اګر همه باهم متحد باشیم براحتی تمامی مشګلات را حل خواهیم کرد  و اګر کارها دست مدیران مدبر و دلسوز باشد ګرسنګی و فقر و بیسوادی  و خود ارضایی و کشت کشتار و نفرت جنګ برای همیشه پایان خواهد پذیرفت.  تا مادامیکه نفرت هست واختلاف هست و یکرنګی و دوستی و عشق نباشد آش همین و کاسه هم همین است   حتی اګر ګدایی را به پادشاهی برسانیم ګدا پادشاه شده از ګدایان دیګر هم دفاع نخواهد کرد. 

  • Amir S Ghiassi

    ملت خودمه میخوام بکشم  به شما چه  ربطی داره که من انقلاب کردم و رهبرم؟ بشما چه  مساله داخلی است مردم خود من هستند دوست دارم آنان را بکشم  بنیدم با توپ تانګ و هواپیما بمبت به سرشان بریزم  آزادم آزادی هست  به نام اسلام من انقلابی هستم فرزند انقلاب هستم من انقلاب کردم و مردم را از دست امپریالیست نجات دادم من حق به ګردن این ملت فقیر بیچاره دارم و بشما هیچ مربوطه نیست  امام سرهنګ قذافی علیه رحمان   مخالفان نبایست با اسلحه بهتر با دیوانه بحنګند بلکه با دست خالی و اسلحه قدیمی از کار افتاده بجنګند ؟  ابر قدرتها میګویند   معلوم نیست که رهبران مثلا دنیای دمکراسی و یا غیر دمکراسی درک این نکته را ندارندکه مردم جان دارند و ګوشت دم ګلوله های توپ نیستند  مردکی ابله مثل قذافی با احتمال چراغ سبز آنان به این مقام شامخ رهبر رسیده است  وی با پول مردم فقیر و شاید ګرسته لیبی  توپ تانګ و هواپیماهای جنګی خریده است و از ثروت ملتی که در اختیارش بوده است مسلم است که عده ای را برای نګه داری خود تربیت نموده است و بادادن پول و زندګی بهتر آنان را عملا از ملت جدا کرده و  فداییان خود کرده است  در برابر او ملتی قرار دارد که بیش از چهل سال غارت و دزدی و فساد او و شاید ریخت پاشهایش را برای دوستان فک فامیل و ایل و قبیله اش ناظر بوده است  حالا عده ای از مردم میخواهند بګویند که تاکنون تو غارت کرده ای نوبتی هم باشد نوبت ماست.  ولی او با تکیه به ثروتهای غارت شده اش و با خرج ودادن پول و اسلحه به وفادارنش میخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند  شاید کسانی که اکنون هم رهبران جامعه مخالف هستند چیزی شبیه همان قذافی باشند  ولی فعلا دارند سنګ مردم را به سینه میزنند و با تقیه که بدبختانه یا خوشبختانه در اسلام عزیز قابل قبول است و شاید هم با خدعه و نیرنګ میخواهند که مردم را ګول بزنند و این بار عده ای دیګر بر ګرده مردم سوار شوند  و کشورهای مثلا پیشرفته هم که تنها فکر منافع لعنتی خودشان هستند و شاید تنها چیزی که واقعا برای آنان اهمیت کمتری داشته باشد همان مردمی هستند که چهل سال بار دیکتاتور دیوانه ای را حمل کرده اند تا ایشان بتواند در سراسر دنیا ولخرجی از کیسه مردم بکند  مثالش همان خواننده ای است که از دست آقازاده جناب سرهنګ یک میلیون دلار برای چهل پنج دقیقه خوانندګی جایزه دریافت کرده بود و ګویا اینقدر از این هدیه دزدی شده ناراحت ګردیده بود که آنرا میخواست پس بدهد.  اکنون هم آقای جناب سرهنګ قذافی مثل سایر دیکتاتور ها میګوید مردم لیبی جز مال واموال او هستند همانطوریکه ثروت نفتی آنان را دزدیده و با همکاری شرکتهای دزد بین المللی خورده است همانطور اجازه دارد که آنان را قتل عام کند و به هیچ کسی مربوط نیست  واضح است که هر دیکتاتوری تعدادی طرفدار و حتی فدایی دارد زیرا دیکتاتور دزد است پول دزدی دارد براحتی خرج میکند.  و حتما میدانید که همین ثروتهای غارت شده مردم است که برای دیکتاتور دوستهای حتی بین المللی هم دست پا کرده است که میګویند مخالفان نبایست مسلح باشد  ولی قذافی چه  او بایست مسلح باشد تا راحت تر بتواند مردم را کشتار کند تا همه برده و حرف شنوی او باشند  خوب این هم عدالت بین المللی است که مخالفان بایست با دست خالی یا با اسلحه های رده ګذشته به جنګ دیکتاتور تا دندان مسلح بروند تا شاید حق خود را دریافت کنند  البته دولتهای مثلا دمکراسی همین وضع و شاید نظیر آنرا در کشورهای خود هم دارند  یعنی طبقه متوسط کشورهای خود را زیر فشار قرار داده اند و با بی تفاونی و بی قانونی آنان را تبدیل به مردمی فقیر و دست بدهن میکنند که حرف زیادی نزنند شاید در تمامی جامعه ثروتمندان غیر مشروع همراه با غارتګران و دیکتاتورها و رهبران دیوانه ثروت وقدرت دست به دست داده اند تا مردم عادی و متوسط را کاملا برده خود بنمایند .  در خاورمیانه آفریقا با زور و در سایر کشورها بنوعی دیګر   در همین آمریکا هم عده ای ثروتهای نجومی دارند و عده ای قربانی دستګاه هستند  اموالشان را دزد می برد  ؟ پلیس  و یا بقول اینان شریف هیچ کاری نمیکند  سر عده ای کلاه ګذاشته میشود  اګر پول وکیل نداشته باشی غارت شده با سکوت مواجهه میشود  دولتهای محلی اشتباه میکنند و مردم طبقه متوسط بایست زیان این اشتباه را که ګاهی مساوی با از بین رفتن تمامی سرمایه است بدهند  شرکتهای بیمه میلیاردها دلار حق بیمه میګیرند ولی سهم بیمه دهنده همان صدها صفحه کاغذ است  در موقعی که خسارت باید بدهند از راههای دیګر و دزدی نمی دهند  و میګویند برو وکیل بګیر و شکایت کن  وکیل هم که کیسه دوخته و میخواهد مبالغ زیادی اول بګیرد  و شاید یک دزد دیګر است که دندان تیز کرده است تا غارت شده را پچاپد.  خوب تکلیف مردم در این میانه چیست  که در خاورمیانه  مورد غارت قرار ګرفته و برای خاطر دید دیګر یا خانواده ای با مذهب دیګر و یا خانواده ای همراه با دو مذهب مخالف هم زندګی را آغاز کرده اند وهمه بایست قربانی این سیستم بی تفاوت و جهنمی ودزد بشوند  کسانی که سالها کار کرده اند و اکنون در غرب و شرق با دست خالی حتی مورد تهاجم فک و فامیل خود هم قرار میګیرند که اګر دزدی کرده بودی اکنون زندګی بهتری داشتی  و پسر نوجوان را تحریک میکنند که بر سر پدری که سعی کرده مثلا بدون رشوه زندګی کند نعره بکشد که این حق ما بوده است که نګرفته بودی  و یا چرا به دیګران کمک کردی و مثل بقیه آدمک نبودی   آیا نمیدانی که در جهان کنونی بایست یا بی تفاوت باشی  یا ظالم ؟   آقای جناب سرتنګ قذافی هم میخواهد با یک ارتش تا دندان مسلح و تعلیمات خوب نظامی دیده با ملت خودش بجنګد و میګوید به هیچ کس هم مربوط نیست  او اجازه قانونی دارد که مردم خودش را لااقل قتل عام کند  و روسیه هم میګوید که مخالفان تنها اجازه دارند با دست خالی و بدون داشتن اسلحه های پیشرفته به جنګ دیوانه زنجیری  همراه  افرادی که شست شوی مغزی شده اند تا آدم بکشند بروند ؟  در آن سالی که در کشور زیبای ما افغانستان یک ګروه از جوانانی که تحت تاثیر جنبه های خوب کمونیستی قرار ګرفته بودند مثل تعدیل معیشت و کمک به مردم باسوادی و تساوی زنان و حق کارګران و کشاورزان  میخواستند برای مردم کار کنند و مردم هم قبول دارند که آنان واقعا شیفته مردم خود بودند و نه دزد غارتګر  همین ابر قدرتها احساسات مذهبی مردم را تحریک کردند و به آنان بهترین اسلحه ها را دادند تا با آن جوانان ساده دل و خدمتګذار بجنګند  و آنان را تارمار کنند  و متاسفانه مکتب اجتماعی کمونیست بهانه ای بود به دست وحشت های بیهوده از این مکتب و با مسلح کردن دیوانه ګان طالبانی و القاعده  آن  مردم کاری و خیر اندایش ملی و مردمی را از بین بردند که حالا مشګل ګریبان ګیر خودشان و ملت مظلوم ما هم شده است  یا صدام دیوانه با استفاده از اسلحه های شیمیایی برادران کرد ما کشت و دنیا سکوت کرده بود  اکنون هم مردم خاورمیانه همان دمکراسی آبکی که در غرب هم کاریکاتوری از آن مثلا هست میخواهند  ولی آنان اجازه ندارند که رهبران و نمایندګان خود را خودشان انتخاب کنند بلکه خدعه  و فریب و زور و کشت کشتار است که رهبر و نمایندګان آنان را به کرسی می نشاند  به امید روزی که ما هم از دست دیوانه ګان ثروت قدرت و شهوت و تمامیت خواهان هزره و دزد راحت شویم  و لااقل یک دمکراسی الکی و آبکی داشته باشیم و تعداد بیشتری از مردم محروم ما تحت آموزش و تعلیم قرار بګیرند و بتوانیم با دنیای مثلا آزاد رابطه مستقیم داشته باشیم و با مردم آزاد جهان در ارتباط باشیم   و همه امکانات کشورهای ما در اختیار دیوانه ای و یا همکاران و قبیله و رشوه خوران قرار نګیرد و راه دزدی و رشوه خواری و ستم بسته شود  و همه باهم در یک آرامش و برادری نسبی زندګی کنیم و این ګفته سعدی را آویزه ګوش کنیم  که  صورت زیبای ظاهر هیج یا هچ نیست    ای برادر سیرت  زیبا بیار    که همه بار یک دارید و برګهای یک شاخسار به چشم بیګانکی در هم ننګرید  که متاسفانه این پیام هم چون ګفته حضرت بهاالله است به آن ارجی ګذاشته نمی شود  میګویند تولستوی ګفت که کلید صلح عمومی جهان در دستهای یک زندانی ایرانی است  که ګفت  سراپرده یګانګی دړ عالم بلند شده  است     که ای دوست در روضه قلب جز ګل عشق مکار   ایکاش مردم به این نصایح عمل میکردند  که  اګر آدمی به نګاه است چشم ابرو  پس چه فرق است میان آدمی و نقش دیوار   توکز محنت دیګران بی غمی نشاید  که نامت نهند آدمی    می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن   You are not following this post, click to start following
     

  • Amir S Ghiassi

    ملت خودمه میخوام بکشم  به شما چه  ربطی داره که من انقلاب کردم و رهبرم؟ بشما چه  مساله داخلی است مردم خود من هستند دوست دارم آنان را بکشم  بنیدم با توپ تانګ و هواپیما بمبت به سرشان بریزم  آزادم آزادی هست  به نام اسلام من انقلابی هستم فرزند انقلاب هستم من انقلاب کردم و مردم را از دست امپریالیست نجات دادم من حق به ګردن این ملت فقیر بیچاره دارم و بشما هیچ مربوطه نیست  امام سرهنګ قذافی علیه رحمان   مخالفان نبایست با اسلحه بهتر با دیوانه بحنګند بلکه با دست خالی و اسلحه قدیمی از کار افتاده بجنګند ؟  ابر قدرتها میګویند   معلوم نیست که رهبران مثلا دنیای دمکراسی و یا غیر دمکراسی درک این نکته را ندارندکه مردم جان دارند و ګوشت دم ګلوله های توپ نیستند  مردکی ابله مثل قذافی با احتمال چراغ سبز آنان به این مقام شامخ رهبر رسیده است  وی با پول مردم فقیر و شاید ګرسته لیبی  توپ تانګ و هواپیماهای جنګی خریده است و از ثروت ملتی که در اختیارش بوده است مسلم است که عده ای را برای نګه داری خود تربیت نموده است و بادادن پول و زندګی بهتر آنان را عملا از ملت جدا کرده و  فداییان خود کرده است  در برابر او ملتی قرار دارد که بیش از چهل سال غارت و دزدی و فساد او و شاید ریخت پاشهایش را برای دوستان فک فامیل و ایل و قبیله اش ناظر بوده است  حالا عده ای از مردم میخواهند بګویند که تاکنون تو غارت کرده ای نوبتی هم باشد نوبت ماست.  ولی او با تکیه به ثروتهای غارت شده اش و با خرج ودادن پول و اسلحه به وفادارنش میخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند  شاید کسانی که اکنون هم رهبران جامعه مخالف هستند چیزی شبیه همان قذافی باشند  ولی فعلا دارند سنګ مردم را به سینه میزنند و با تقیه که بدبختانه یا خوشبختانه در اسلام عزیز قابل قبول است و شاید هم با خدعه و نیرنګ میخواهند که مردم را ګول بزنند و این بار عده ای دیګر بر ګرده مردم سوار شوند  و کشورهای مثلا پیشرفته هم که تنها فکر منافع لعنتی خودشان هستند و شاید تنها چیزی که واقعا برای آنان اهمیت کمتری داشته باشد همان مردمی هستند که چهل سال بار دیکتاتور دیوانه ای را حمل کرده اند تا ایشان بتواند در سراسر دنیا ولخرجی از کیسه مردم بکند  مثالش همان خواننده ای است که از دست آقازاده جناب سرهنګ یک میلیون دلار برای چهل پنج دقیقه خوانندګی جایزه دریافت کرده بود و ګویا اینقدر از این هدیه دزدی شده ناراحت ګردیده بود که آنرا میخواست پس بدهد.  اکنون هم آقای جناب سرهنګ قذافی مثل سایر دیکتاتور ها میګوید مردم لیبی جز مال واموال او هستند همانطوریکه ثروت نفتی آنان را دزدیده و با همکاری شرکتهای دزد بین المللی خورده است همانطور اجازه دارد که آنان را قتل عام کند و به هیچ کسی مربوط نیست  واضح است که هر دیکتاتوری تعدادی طرفدار و حتی فدایی دارد زیرا دیکتاتور دزد است پول دزدی دارد براحتی خرج میکند.  و حتما میدانید که همین ثروتهای غارت شده مردم است که برای دیکتاتور دوستهای حتی بین المللی هم دست پا کرده است که میګویند مخالفان نبایست مسلح باشد  ولی قذافی چه  او بایست مسلح باشد تا راحت تر بتواند مردم را کشتار کند تا همه برده و حرف شنوی او باشند  خوب این هم عدالت بین المللی است که مخالفان بایست با دست خالی یا با اسلحه های رده ګذشته به جنګ دیکتاتور تا دندان مسلح بروند تا شاید حق خود را دریافت کنند  البته دولتهای مثلا دمکراسی همین وضع و شاید نظیر آنرا در کشورهای خود هم دارند  یعنی طبقه متوسط کشورهای خود را زیر فشار قرار داده اند و با بی تفاونی و بی قانونی آنان را تبدیل به مردمی فقیر و دست بدهن میکنند که حرف زیادی نزنند شاید در تمامی جامعه ثروتمندان غیر مشروع همراه با غارتګران و دیکتاتورها و رهبران دیوانه ثروت وقدرت دست به دست داده اند تا مردم عادی و متوسط را کاملا برده خود بنمایند .  در خاورمیانه آفریقا با زور و در سایر کشورها بنوعی دیګر   در همین آمریکا هم عده ای ثروتهای نجومی دارند و عده ای قربانی دستګاه هستند  اموالشان را دزد می برد  ؟ پلیس  و یا بقول اینان شریف هیچ کاری نمیکند  سر عده ای کلاه ګذاشته میشود  اګر پول وکیل نداشته باشی غارت شده با سکوت مواجهه میشود  دولتهای محلی اشتباه میکنند و مردم طبقه متوسط بایست زیان این اشتباه را که ګاهی مساوی با از بین رفتن تمامی سرمایه است بدهند  شرکتهای بیمه میلیاردها دلار حق بیمه میګیرند ولی سهم بیمه دهنده همان صدها صفحه کاغذ است  در موقعی که خسارت باید بدهند از راههای دیګر و دزدی نمی دهند  و میګویند برو وکیل بګیر و شکایت کن  وکیل هم که کیسه دوخته و میخواهد مبالغ زیادی اول بګیرد  و شاید یک دزد دیګر است که دندان تیز کرده است تا غارت شده را پچاپد.  خوب تکلیف مردم در این میانه چیست  که در خاورمیانه  مورد غارت قرار ګرفته و برای خاطر دید دیګر یا خانواده ای با مذهب دیګر و یا خانواده ای همراه با دو مذهب مخالف هم زندګی را آغاز کرده اند وهمه بایست قربانی این سیستم بی تفاوت و جهنمی ودزد بشوند  کسانی که سالها کار کرده اند و اکنون در غرب و شرق با دست خالی حتی مورد تهاجم فک و فامیل خود هم قرار میګیرند که اګر دزدی کرده بودی اکنون زندګی بهتری داشتی  و پسر نوجوان را تحریک میکنند که بر سر پدری که سعی کرده مثلا بدون رشوه زندګی کند نعره بکشد که این حق ما بوده است که نګرفته بودی  و یا چرا به دیګران کمک کردی و مثل بقیه آدمک نبودی   آیا نمیدانی که در جهان کنونی بایست یا بی تفاوت باشی  یا ظالم ؟   آقای جناب سرتنګ قذافی هم میخواهد با یک ارتش تا دندان مسلح و تعلیمات خوب نظامی دیده با ملت خودش بجنګد و میګوید به هیچ کس هم مربوط نیست  او اجازه قانونی دارد که مردم خودش را لااقل قتل عام کند  و روسیه هم میګوید که مخالفان تنها اجازه دارند با دست خالی و بدون داشتن اسلحه های پیشرفته به جنګ دیوانه زنجیری  همراه  افرادی که شست شوی مغزی شده اند تا آدم بکشند بروند ؟  در آن سالی که در کشور زیبای ما افغانستان یک ګروه از جوانانی که تحت تاثیر جنبه های خوب کمونیستی قرار ګرفته بودند مثل تعدیل معیشت و کمک به مردم باسوادی و تساوی زنان و حق کارګران و کشاورزان  میخواستند برای مردم کار کنند و مردم هم قبول دارند که آنان واقعا شیفته مردم خود بودند و نه دزد غارتګر  همین ابر قدرتها احساسات مذهبی مردم را تحریک کردند و به آنان بهترین اسلحه ها را دادند تا با آن جوانان ساده دل و خدمتګذار بجنګند  و آنان را تارمار کنند  و متاسفانه مکتب اجتماعی کمونیست بهانه ای بود به دست وحشت های بیهوده از این مکتب و با مسلح کردن دیوانه ګان طالبانی و القاعده  آن  مردم کاری و خیر اندایش ملی و مردمی را از بین بردند که حالا مشګل ګریبان ګیر خودشان و ملت مظلوم ما هم شده است  یا صدام دیوانه با استفاده از اسلحه های شیمیایی برادران کرد ما کشت و دنیا سکوت کرده بود  اکنون هم مردم خاورمیانه همان دمکراسی آبکی که در غرب هم کاریکاتوری از آن مثلا هست میخواهند  ولی آنان اجازه ندارند که رهبران و نمایندګان خود را خودشان انتخاب کنند بلکه خدعه  و فریب و زور و کشت کشتار است که رهبر و نمایندګان آنان را به کرسی می نشاند  به امید روزی که ما هم از دست دیوانه ګان ثروت قدرت و شهوت و تمامیت خواهان هزره و دزد راحت شویم  و لااقل یک دمکراسی الکی و آبکی داشته باشیم و تعداد بیشتری از مردم محروم ما تحت آموزش و تعلیم قرار بګیرند و بتوانیم با دنیای مثلا آزاد رابطه مستقیم داشته باشیم و با مردم آزاد جهان در ارتباط باشیم   و همه امکانات کشورهای ما در اختیار دیوانه ای و یا همکاران و قبیله و رشوه خوران قرار نګیرد و راه دزدی و رشوه خواری و ستم بسته شود  و همه باهم در یک آرامش و برادری نسبی زندګی کنیم و این ګفته سعدی را آویزه ګوش کنیم  که  صورت زیبای ظاهر هیج یا هچ نیست    ای برادر سیرت  زیبا بیار    که همه بار یک دارید و برګهای یک شاخسار به چشم بیګانکی در هم ننګرید  که متاسفانه این پیام هم چون ګفته حضرت بهاالله است به آن ارجی ګذاشته نمی شود  میګویند تولستوی ګفت که کلید صلح عمومی جهان در دستهای یک زندانی ایرانی است  که ګفت  سراپرده یګانګی دړ عالم بلند شده  است     که ای دوست در روضه قلب جز ګل عشق مکار   ایکاش مردم به این نصایح عمل میکردند  که  اګر آدمی به نګاه است چشم ابرو  پس چه فرق است میان آدمی و نقش دیوار   توکز محنت دیګران بی غمی نشاید  که نامت نهند آدمی    می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن   You are not following this post, click to start following