خمینی و هیتلر بر روی دو کفه ترازو – کدام یک سنگدل تر، ضد مردمی، و جنایت کار تر بود؟ ۱۲

مفهوم حکومتهای توتالیتر، تمامیت خواه یا اقتدارگر، همزمان با پیدایش نازیسم در آلمان ، فاشیسم در ایتالیا و استالینیسم در شوروی زاده شد، و بعدها حکومتهای توتالیتر دیگری از این نوع بر سر کار آمدند که جمهوری اسلامی در ایران یکی از آنها بود. در این نوشتار برخی از ویژگیهای حکومتهای توتالیتر ذکر شده و ساختار حکومت نازی و جمهوری اسلامی با این ویژگیها تطبیق داده خواهد شد. در ادامه خصوصیات مشترک دیگری بین خمینی و هیتلر جدای از ساختار مشترک حکومتی بررسی خواهد شد:

جهان زیبای ما را هزاران دیکتاتور و خودکامه اشغال کرده، یک پلیس، یک معلم، و حتی یک مرد می توانند نسبت به مردم، کودکان، و خانواده خود دیکتاتور باشند. ولی بزرگ دیکتاتورهایی که در صد سال کنون میلیون ها مردم را به خاک و خون کشاندند، عباتند از؛ هیتلر، موسولینی، فرانکو، و خمینی.

جهان زیبای ما را هزاران دیکتاتور و خودکامه اشغال کرده، یک پلیس، یک معلم، و حتی یک مرد می توانند نسبت به مردم، کودکان، و خانواده خود دیکتاتور باشند. ولی بزرگ دیکتاتورهایی که در صد سال کنون میلیون ها مردم را به خاک و خون کشاندند، عباتند از؛ هیتلر، موسولینی، فرانکو، و خمینی.

۱ – اقتدارگرایی از یک ایدئولوژی تغذیه می شود. و همه افراد جامعه به تبعیت از این ایدئولوژی ملزم می شوند. اسلام شیعی در ایران و حاکمیت نژاد برتر و خالص آریایی در آلمان ، ایدئولوژیهای شکل دهنده این دو حکومت بودند.

۲ – حکومتهای توتالیتر بر اساس ایدئولوژیهایشان تعریفی از انسان ایده آل ارائه می دهند و همه انسانها را به این شکل می خواهند. افراد متفاوت یا حذف فیزیکی شده یا در رده پست تری از ساختار اجتماعی قرار می گیرند.

“شیعه پیرو ولایت فقیه” در ایران و انسان موبور چشم آبی با نژاد خالص آریایی” در آلمان تعریفهای انسان ایده آل این حکومتها بودند و با اقلیت های مذهبی ، فکری و نژادی در این جوامع به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار می شد و حتی برای برخی از این اقلیتها، حق شهروندی هم به رسمیت شناخنه نمی شد. بلایی که در ایران بر سر بهاییان و در آلمان نازی بر سر یهودیان آمد به بهترین شکل واقعیت را بیان می کند.

۴ – حکومت توتالیتر، عرصه خصوصی زندگی انسان را به رسمیت نمی‌شناسد و خود را محق و مکلف می‌داند که بر تمامی لحظات زندگی تک‌تک انسان‌ها نظارت کند. حکومت تعیین می کند که فرد چه نوع موسیقی گوش دهد، چه فیلمهایی ببیند و به سختی می توان در این حکومت ها چهارچوبی به دور فرد رسم کرد و آن را حیطه شخصی او نامید.

۵ – ساده انگاری بیش از حد مسایل، متولیان این حکومتها معمولا بدنبال راه حل نمی گردند و ایدئولوژی این راه حل را در اختیار آنها قرار می دهد. اگر هیتلر فکر می کرد که با حاکمیت نژاد خالص آریایی بر دیگر نژادها تمام مشکلات آلمان حل خواهد شد و یا خمینی راه حل همه مسایل را در بازگشت به اسلام ناب محمدی می دید. از ساده انگاری ذهن آنان نشأت می گیرد.

خیمینی و هیتلر شباهتهای دیگری نیز داشتند که لزوما به شکل حکومت بستگی نداشته و از شخصیت آنها ناشی می شود. که در ادامه به ذکر این شباهتها پرداخته می شود:

۱ – افرادی که نردبان بالا رفتن از قدرت توسط هیتلر و خیمینی بودند بعد از به قدرت رسیدن از صحنه کنار گذاشته شده ، یا به قتل رسیدند، قتل عام رهبران SS به دستور هیتلر و رفتار خیمینی با بنی صدر، یزدی و قطب زاده گویای این واقعیت است. و جالبتر اینکه این کار توسط سایر حکومتهای توتالیتر مثل مائو در چین و استالین در شوروی نیز دیده می شود.

۲ – شدت بی رحمی در هر دو نفر قابل توجه است. باید توجه داشت که اگر خمینی به اندازه هیتلر آدم نکشت از این روست که به اندازه هیتلر قدرت نداشت. میزان کشتار در دادگاههای انقلاب به اندازه ای بود که به قول مکارم شیرازی امام جمعه قم: به این آسانی که در دادگاههای انقلاب آدم میکشند گوسفند هم سر نمی برند، دکتر شفاء در کتاب تولدی دیگر می نویسد:
“در تحلیلی که چندین روانشناس آمریکایی و اروپایی بر اساس بررسی های متعدد روانشانسی از وی کردند و گزارشی از آن را در نشریه US New and World Reports بچاپ رساندند، خمینی چنبن توصیف شده است: انتقامجو، لجوج، یکدنده، بدگمان، لبریز از حس کینه توزی در حدی که این حس در او جای همه عواطف دیگر را گرفته است.”

نقل قول زیر از خمینی که شفاء در کتابش آورده است شاهد گویای دیگری بر شدت قساوت خمینی است:
“ما خلیفه می خواهیم که دست ببرد، حد بزند، رجم کند،همانطور که رسول الله صلی اله علیه دست می برید،حد می زد، رجم می کرد، و همانطور که یهود بنی قریظه را که چون جماعتی ناراضی بودند قتل عام کرد. اگر رسول الله فرمان داد که فلان محل را بگیرید، فلان خانه را آتش بزنید، فلان طایفه را از بین ببرید، حکم به عدل کرده است.”

کشتار زندانیان سیاسی با چشمانی بسته در سال ۶۷ به دستور خمینی جنایت کار و خردباخته تنها نمایانگر گوشه ای از جنایاتی است که به دست خمینی به وقوع پیوسته است. باید دید تا کی این جنایات باید از سوی مشتی آخوند بی سر و پا تکرار شود و جوانان میهن دوستمان به خاک و خون کشیده شوند؟.

کشتار زندانیان سیاسی با چشمانی بسته در سال ۶۷ به دستور خمینی جنایت کار و خردباخته تنها نمایانگر گوشه ای از جنایاتی است که به دست خمینی به وقوع پیوسته است. باید دید تا کی این جنایات باید از سوی مشتی آخوند بی سر و پا تکرار شود و جوانان میهن دوستمان به خاک و خون کشیده شوند؟.

۴. هر دو به مبارزه با اشکال هنر موجود پرداختند هیتلر هنری را ستایش می کرد که در خدمت نظریه نازی باشد و خمینی هنر اسلامی را می خواست. به همین دلیل خمینی از موسیقی فقط آهنگی را که به مناسبت شهادت  آخوند مطهری مرتجع ساخته شده بود جایز می دانست! در آلمان نازی هیتلر هنر مدرن را کار ”غارنشینان فرهنگی،کوتوله های زیبایی شناسی و الکن های هنری” می دانست و برای همین آثار هنرمندانی چون پیکاسو و ونگوگ جمع اوری شد. و کتابهایی نویسندگانی چون آلبرت انیشتین،زیگموند فروید،جک لندن و ارنست همینگوی سوزانده شد.

۵ – دروغ اساس کار هر دو حکومت را تشکیل می داد . گوبلز وزیر تبلیغات نازی ها اعتقاد داشت که دروغ هر چه بزرگتر باشد مردم بیشتری آن را باور خواهند کرد. در مورد خمینی ، دکتر شفاء موارد زیادی از دروغگویی حاکمان ولایت فقیه و به خصوص خمینی را می شمارد و اعتقاد دارد دروغهایی که در این حکومت به خورد مردم داده شد در کمتر حکومتی می توان سراغ داشت.و باید گفت که احمدی نژاد از این حیث واقعا فرزند خلفی برای خمینی است.

۶ – اسطوره سازی برای حاکم مستبد: اینکه به خمینی لقب امام داده شده است با توجه به بار معنایی امام در تشیع به خوبی نشان دهنده اغراض کسانی است که چنین القابی را برای خمینی به کار می برند، ذکر سه صلوات بعد از نام خمینی و شایعه دیدن عکس خمینی در ماه از جمله این اسطوره سازیهاست در حال حاضر نیز چنین اسطوره هایی برای خامنه ای ساخته می شود. برای مثال سعیدی امام جمعه قم ادعا کرده است که خامنه ای موقع تولد یا علی گفته است. در آلمان نازی گفته می شد سگی وجود دارد که عاشق هیتلر است و هر وقت از او بپرسی هیتلر کیست می گوید پیشوای من!

این فرتور نمایانگر مقدار ارزش و احترامیست که اسلام و خمینی ها برای زنان قائل هستند، تعداد بسیاری از زنان بیگناه ایرانی توسط آخوند ها در طی این سی و دو سال ننگین اعدام و سنگسار شدند، در نظام های دیکتاتوری جای زنان فقط در خانه و رختخواب است و بس. زنان حق حضور در اجتماع را در نظام دیکتاتوری اسلامی ندارند.

این فرتور نمایانگر مقدار ارزش و احترامیست که اسلام و خمینی ها برای زنان قائل هستند، تعداد بسیاری از زنان بیگناه ایرانی توسط آخوند ها در طی این سی و دو سال ننگین اعدام و سنگسار شدند، در نظام های دیکتاتوری جای زنان فقط در خانه و رختخواب است و بس. زنان حق حضور در اجتماع را در نظام دیکتاتوری اسلامی ندارند.

۷ – دیدگاه به زن: دیدگاه حقارت آمیز خمینی نسبت به زنان و مخالفت با حق رای زنان مطمئنا برای مخاطبین این مقاله آشنا است، آنکه جالب است این است که در حکومت نازی هم دیدگاه مشابهی در خصوص زن وجود داشت. از نظر رهبران رایش، زن ایده آل “دختر دهقان تپل، با باسن پهن ، چهره شاداب بدون آرایش، موی بور جمع شده به صورت یک گوجه فرنگی بافته” بود و عالی ترین هدف زن تامین فرزندان سالم برای آلمان بود.

۸ – مخالفت با علم و دانش روز: خمینی با صراحت می گوید که “همه گرفتاری ما از این دانشگاه و دانش دیده هاست،هر چه می کشیم از این طبقه ای است که می گویند روشنفکریم و دانشگاه رفته ایم و حقوق دانیم. هر چه می کشیم از اینهاست” و البته یک نگاه اجمالی به کتاب کشف الاسرار خمینی نشان می دهد که چقدر به دیده تحقیر آمیز به دانش روز می نگرد. و هیتلر تاکید داشت که “هیچ آموزش فکری نخواهم داشت. دانش سبب تباهی جوانان من است”

۹ – رفتار ددمنشانه با اقلیتهای خاص: یهودیان، همجنسگراها و کولیها در آلمان و جامعه بهایی در ایران از اقلیتهایی بودند که به اندازه اقلیتهای دیگر خوش شانس نیودند. کلا رفتار با بهاییان در قبل از انقلاب، با استاندارهای حقوق بشری فاصله بسیار داشت ولی بعد از انقلاب تمام حقوق شهروندی از آنان سلب شد. نگارنده گفتگویش را با یکی از افسران سپاه به خاطر می آورد که به دلیل انجام موفقیت آمیز ماموریتش در پراکنده ساختن اعضای روستایی که بهایی بودند ترفیع گرفت. و البته رفتار با یهودیان در آلمان نیاز به توضیح ندارد.

۱۰ – جاسوسی مردم بر علیه مردم: هر دو حکومت برای تسلط بیشتر بر ارکان زندگی مردم، مردم را تشویق می کردند که جاسوسی همدیگر را بکنند. خمینی در پاییز ۶۱ از دانش اموزان می خواهد که معلمان خود را زیر نظر بگیرند و انحرافات آنها را به مسئولان امنیتی گزارش کنند و از معلمان نیز می خواهد که رفتار مشکوک دانش اموزان یا اولیای آنها را به همین مسئولان گزارش کنند.

در آلمان این کار صورت سیستماتیک داشت به طوری که راینهارد هایدریش رییس گشتاپو بیش از صد هزار خبرچین نیمه وقت را اجیر و تربیت کرده بود که وظیفه شان نوشتن نام هر کسی بود در باره دولت یا پیشوا نظر انتقادی ابراز می کرد.

البته خصوصیات دیگری هست که در ان تفاوتهایی بین دو دیکتاتور دیده می شود. هیتلر اگر چه به آموزش دانش علاقه ای نداشت ولی سطح دانش خود وی کم و بیش به روز بود ولی خمینی هنوز در صدر اسلام و یونان باستان سیر می کرد.

در نهایت از لحاظ سخنوری هیتلر قدرت فوق العاده ای داشت و اصولا نگاه تئاتریک به این موضوع داشت به طوری که قبل از سخنرانی بررسی زیادی در خصوص فضا، نور و وضعیت صوتی محل سخنرانی می کرد. در انتخاب جملاتی که مخاطبان را جذب کند وسواس داشت ولی خمینی در سخنرانی هایش حتی ترتیب کلمات را در فعل درست به کار نمی برد. و سخنوری اش با هیتلر به هیچ وجه قابل مقایسه نبود.

  • نسل سوخته

    من با مقایسه هیتلر با خمینی مخالفم چرا که هیتلر نازیسم بود اما خمینی یک فاشیست بود
    پس بهتر بود خمینی را با موسولینی مقایسه میکردید
    و خامنه ای و استالین هم بسیار شبیه هم هستند هر دو روی ضعفها سرپوش میگزارند و موفقیت ها را در بوق و کرنا میکنند مخالفان را میکشند و حکومت مستبدی را بر اساس ایدئولوژی خود ارائه میدهن
    اما استالین قدرتمند کجا و خامنه ای ……….. کجا

    • Abbas

      وای بمیرم نسل سوخته -مثلا اگه نسوخته بودی چه گهی می خوردی؟
      چشم نداری ببینی ؟ آبروی کورش رو شما دارین می برین کورش مرد بود کونی نبود چی شما مثل کورشه علمتون یا قدرت تفکر نظامی

      • نسل سوخته

        اولا گه خوری کار دهن گشادا هست
        دوما چشم ندارم چیو ببینم؟؟؟؟؟؟جنایتهای خمینی رو یا خامنه ای؟؟
        چرا چشم داشتم و دیدم بر عکس یک عده که هم کر هستن و هم کور امثال من چشم داشتیم و دیدیم و گرنه ما هم مثل یک عده فقط عر عر میکردیم.
        سوما:آبروی کوروش نمیره چون کوروش مرد بزگی بود و با اشتباهات من و دیگر هموطنان خدشه ای به اعتبار کوروش وارد نمیشه
        کوروش مثل مقدسات شما نیست که با یک نجاست همش به هم بریزه یا با بیرون زدن موی یک دختر کل دینتون نابود بشه
        کوروش بخاطر مردی و مردانگی خودش بوده که امروز قابل احترام هست.بر عکس ………..
        چهارما :من هرچی فکر میکنم در اینجا از کوروش کبیر حرفی نزدم شما خوبی؟؟؟؟؟؟؟شاید بجای ساندیس نوشابه انرژی زا خوردی بهم ریختی؟؟؟؟؟؟؟

  • مرد پارسی

    خفه شو آشغال هیتلر مرد بود آریایی بود میگفت در دنیا یک نژاد خوب هست اون آریایان  کل جهان رو داشت میگرفت
    اون موقع میچسبونیش به خمینی عرب نما

    نه این تو کون من نمیره

    • عبدالاطهار

      خاک بر سرت که دیکتاتور انسان سوز تاریخ بشریت را پیشوای خود می دانی.آری کافران ستمگر پیشوای کفار ستمگرند.

  • iranazad

    آقا برابری نکن حیف هیتلر که نامش بیاد کنار مرتیکه خمینی که نیم هندی نیم تازی بود.سیک زاده دیو سیرت
    اگر هیتلر می دونست روزی با این مرتیکه برابری میشه هیچ وقت پیشوا نمی شد!!!!!!!!!!

    • دوست محترم، با درود، ما که برابری نکردیم. پرسش ما این بوده که جنایت کدام سنگین تر است. بی تردید اگر خمینی قدرت هیتلر و امکانات او را داشت، ملت ایران و بعضی کشورهای سنی مذهب را سر می برید. با احترام، سهراب ارژنگ

  • Mehr Iran53

    خمینی و هیتلر هردو یک دیکتاتوری ایدولوژیک بودند و شباهتهای زیاذی به هم دارند البته شرایط این دو تا حدود زیادی فرق داشت.ولی در نحوه ی برخورد با مردم ومخالفان از یک مدل استفاده میکردند.ونمیتوان گفت که کدام مستبد تر بودند درضمن خمینی شرایط و قدرت هیتلر رو نداشت وگرنه بسیار جنایتکار تر بود

  • Arya

    آریا:
    برای من جای بسی تعجب است که چرا شما همچنان در خواب خرگوشی قبله گاه مسکو به سر می برید؟ چرا خمینی را که بسیار به استالین و مائو شباهت داشت مقایسه نکرده اید؟ هیتلر و نازیسم بسیار متفاوت است با آنچه خمینی در سر می پروراند. چرا که ایده ی انسان برتر هیتلر ناشی از افکار بلند فیلسوف بزرگی چون نیچه داشت و حال آنکه انسان های برابر و یک سو نگر و هم اندیش از افکار مارکس و پیامبر اسلام سرچشمه می گیرد. هیتلر برای به نتیجه رساندن کارش در کتاب (نبرد من) خشونت را ترویج نمی دهد بلکه در شرایط خاصی که آن روزگاران و بعد از اختلافات موجود با شوروی بر سر شرق اروپا ناچار به شروع جنگ شد. هیتلر یهودیان را تنبه کرد، تنها به دلیل اینکه یهودیان آنچنان بر آلمان سیطره انداخته بودند و کارشکنی های آنان در جنگ جهانی اول که با خارج کردن سرمایه های خود از بانکهای آلمان در واقع این کشور را به مرز ورشکستگی رساندند تا در نهایت مجبور به قبول شرایط سنگین صلح شد. از این رو این بدرفتاری ها و کارشکنی ها را در قالب کار اجباری می بایست که جبران می کردند. هیتلر هیچگاه دست به کشتار جمعی یهودیان نزد( هلوکاست افسانه ای بیش نیست) چراکه در آن زمان در سراسر اروپا چهار میلیون یهودی زندگی می کرد که هیتلر شش میلیون نفرشان را کشت! و چهار میلیون دیگر زنده ماندند. و هزاران شبه ی دیگر. هیتلر به زن و انسان آریایی نگاهی ویژه داشت و مطالب شما کاملا برضد واقعیت آنچه هیتلر در کتاب نبرد من نوشته است، است. خمینی و استالین بسیار به هم شبیه هستند، زیرا هیتلر هیچگاه به فکر یکپارچه کردن فقرای جهان و حکومت بر آنها نبود، زیرا اصولا هیتلر با فقر و زبونی و انسان های خار سر جنگ داشت. این استالین و خمینی بودند که بر این پایه و فریب فقرا به قدرت رسیدند وبرای به قدرت رسیدن پای بر سر شانه های قشریترین و کم سوادترین انسان ها نهادند. هیتلر با علم روز میانه ای عالی داشت، هزاران اموزشکده، دانشگاه و مراکز تحقیقی حاصل کار اینان است. هیتلر نگاه ش در اداره کشور به سوی انتئوکتول ها بود و از این رو بی حد در دنیا بی نظیر است. اما خمینی و استالین در اداره ی کشور ملاکشان مخلص بودن و انقلابی تر بودن و بی رحمتر بودن بود. و هزاران صحبت دیگر که سخن را به درازا می کشد.اما در نهایت شما جهان وطنی های بی وطن و سرسپردگان به قبله گاه مسکو باید بدانید که افکار شما بی وطن ها بود که خمینی را به قدرت رساند! و تلاش های شما بود که می خواستید ایران را در دامن مسکو به ایرانستان تبدیل کنید که البته در این مورد الحق که باید دست خمینی را فشرد که مانع این کار شد! 

  • Mazdak63

    درود به همه خردگرایان
    دوستان عزیز بنده خمینی را با انسان که چه عرض کنم با هیچ حیوانی نمی توانم قیاس کنم اصلا نمی دانم که باید او را چه نامید

  • جویای حقیقت

    پیشنهاد بنده بازنگری در مورد حقیقت وقایع اتفاق افتاده در تاریخ هست و این مقیاس اصلا مقیاس صحیحی نیست!چراکه هیتلر تنها رهبری بود که در مسیر تحقق وعده های مثبت خویش در مورد رفاه مردم حتی بیشتر از اونی که گفت عمل کرد، و اگر واقع بینانه به این مسئله نگاهی داشته باشیم وعده های خمینی موقتی و برای رسیدن به قدرت بودند و به هیچیک جامع عمل پوشانده نشد علاوه بر این شما حتما می توانید تحقیقاتی در مورد حکومت هیتلر داشته باشید که مردم از هر مذهبی در ارتش هیتلر حضور داشته اند حتی مسلمان! و اعدام و کشتار هایی که در این زمینه می شنوید هم باید با در نظر گرفتن این باشد که تاریخ را فاتحان می نویسند و در مورد اقلیت یهودی باید بگم جداولی هست که که از نظر عقلی ،ریاضی و آماری ثابت می کند که در مورد کشتار یهودیان اغراق خیلی بیش از حد صورت گرفته و همچنین دلیل اصلی مرگ آنها به دلیل بیماری و عدم بهداشت کافی در اردوگاه ها بوده و اتاقهای گاز برای ضدعفونی کردن بدن آنها تعبیه شده بوده چون خود سربازها هم در اتاق گاز حضور داشته اند و در مورد کوره ها هم باید گفت که پس از مرگ و میر عده ای از زندانیان براثر بیماری آنها را دفن می کنند ومتوجه می شوند که بوی تعفن هم باعث آلودگی طبیعت می شود و هم باعث بیماری بقیه زندانیان و بهترین کار برای مبارزه با این مشکل را سوزاندن اجساد می بینند!
    اما متاسفانه در مورد ایران باید به این مطلب اشاره کرد که شور مردم باعث کشتار گسترده مردم بی گناه شد! ولی در آلمان درواقع هیتلر پس از تجاوز لهستان تنها برای نجات مردم و کودکان بی گناه آلمانی که در لهستان به فجیح ترین طرز ممکن کشته می شدند بعداز سه بار مذاکره برای احداث خط آهن و بزرگراه و بی نتیجه ماندنش حمله کرد!

  • درود بر هیتلر کبیر

    اصلا کار ندارم که کل مطلب چی نوشته اگرچه اخرشو نگاه کردم و هیچ منبعی ندیدم
    تیترو نگاه کنین
    خمینی و هیتلر: ضد مردمی، جنایتکار، سنگدل
    خمینی و هیتلر کسانی بودند که مردم اونها رو میپرستیدند اونقدر که دوستشون داشتند
    بدون هیچ بادیگارد و غیره ای بیرون میرفتن و مردم عاشقشون بودن
    خمینی و هیتلر کسانی بودند که با صدای گریه یک بچه ناراحت میشدند
    خمینی و هیتلر دقیقا کسانی بودند که اگر الان بودند دیگه ناراحتی ای از گرسنه موندن بچه هامون، درگیریشون با انحرافات جامعه و ناامن بودن خیابون ها براشون نداشتیم
    گاهی بهتره عقل را به کار انداخت
    #تقلید_های_کورکورانه_نکنید
    #جنایتکار_زمانه_ات_را_بشناس