دوازده فروردین، یادآور روز حماقت و به گل نشستن کشتی فهم و شعور ایرانی است ۱۲

۱۲ فروردین چه روزی است؟ و چه چیز را برای ما یاد آوری می کند؟. دوازده فروردین یقیناً روز جهل و نادانی و خردباختگی ملتی است که سند بدبختی و حکم اعدام خود را امضاء کرده است. اگر که می بینیم تسلسل وار و به طور دامنه دار اعدام هایی همه روزه در شهرهای گوناگون ایران صورت می گیرد، بی تردید دستور اعدام آنان به وسیله خود ملت در ۱۲ فروردین بیش از سه دهه پیش به امضاء رسیده است.

اگر جوانان ما را در خیابان ها و یا در خانه هایشان بی هیچ دلیلی وحشیانه دستگیر و روانه زندان نموده، و یا در زندان ها در پاسخ خواسته آنان، به شکنجه و آزارشان می پردازند و یا بدانان تجاوز می کنند، و یا زن را تنها برای آشپزخانه و اطاق خواب مناسب می دانند، مسئول همه این اهانت ها، تحقیرها، ظلم و ستم ها، خود ماییم که در ۱۲ فروردین سال ۵۸ دستور آن ها را امضاء، و تأیید نمودیم.

فرتور محل اخذ رأی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نشان می دهد. گویی در آن روزها ایرانیان عقل خود را به طور کامل از دست داده و توانایی اندیشیدن نداشتند و همه شان با شور و شوق به حکومت اسلامی و قوانین ضد انسانی آن و خمینی جنایتکار رأی دادند.

فرتور محل اخذ رأی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نشان می دهد. گویی در آن روزها ایرانیان عقل خود را به طور کامل از دست داده و توانایی اندیشیدن نداشتند و همه شان با شور و شوق به حکومت اسلامی و قوانین ضد انسانی آن و خمینی جنایتکار رأی دادند.

در این روز نحس و عذاب آور، ملت ایران دسته به دسته و گروه به گروه شادی کنان جمع شدند تا با خرد و اندیشه خود برای همیشه خدا حافظی نموده، و با کمال بی عقلی و بی دانشی، مشتی آخوند جنایت کار شکمباره و زنباره را بر سرنوشت خود حاکم و سوار کنند. ملتی که می توانست با اندک تلاشی باردیگر چهره درخشان جهان آزاد و تمدن و پیشرفته جهان باشد، به عقب گرد تاریخی پرداخت و شتابان به سوی جهل و حماقت شتافت.

گویا خردباختگی این ملت حد و مرزی نداشته و هر روز و هرشب در برابر پیش آمدهای ضد ملی، از میان بردن زبان، آداب، رسوم، و آیین ملی نه تنها ایستادگی نکرده، بلکه کمترین اعتراض و ناخشنودی نیز از خود نشان نداده است. تاراج ثروت ملی و آثار باستانی نیز نتوانست اندکی شعور و فهم فراموش شده را بدین ملت بازگرداند.

نگاه کردن بدین فرتور دل هر انسانی را به درد می آورد. در طی ۳۳ سال گذشته همواره ایران یا بالاترین مقدار اعدام در جهان را داشته و یا یکی از بالاترین ها بوده است. تنها صنعتی که حکومت اسلامی توانست در آن خودکفا شود و آن را به شدت گسترش دهد، همین صنعت هولناک اعدام و کشتار انسان ها و در بیشتر مواقع ایرانیان بیگناه است. ننگ بر حکومت ستمگر اسلامی...

نگاه کردن بدین فرتور دل هر انسانی را به درد می آورد. در طی ۳۳ سال گذشته همواره ایران یا بالاترین مقدار اعدام در جهان را داشته و یا یکی از بالاترین ها بوده است. تنها صنعتی که حکومت اسلامی توانست در آن خودکفا شود و آن را به شدت گسترش دهد، همین صنعت هولناک اعدام و کشتار انسان ها و در بیشتر مواقع ایرانیان بیگناه است. ننگ بر حکومت ستمگر اسلامی…

اگر دختران ایران را دسته به دسته و گروه به گروه به دبی و کشورهای عربی بردند و یا چند میلیون جوان را معتاد ساخته و عملاً از صحنه سیاست بیرون کشاندند، مشکلی پیش نیامد و خون در رگ غیرت و حمیت کسی به جوش نیامد و فوران ننمود. اگر گروهی از سپاه پاسداران دزد و بی هویت، اقتصاد مملکتی را به فنا کشیدند و ملتی را خاکستر نشین و نوکر و دست نشانده چین و آخوند ۳ تومانی ساختند، بازهم آب از آب تکان نخورد و آه از نهاد فردی بیرون نیامد.

و اگر علاوه بر همه اعضاء رژیم، محمد رضا خاوری، دوست هم بافوری ولی فقیه نیز به سادگی و با چراغ سبز وی بیش از چند میلیارد دلار قوت و غذای پابرهنه های ایران را یک شبه به یغما برد، و در کانادا برای خود کاخ و دستگاهی فرعونی ساخت، بازهم صدایی از گلوی ملت خردباخته ما بیرون نیامد، و ولی فقیه با وقاحت تمام فرمودند: « در مورد این قبیل دزدی ها، صحبت نکنید»، زیرا او از ما است.

با این حساب، آخوندی که روزی سر خرمن ها دهها بار حسین را می کشت و یزید را به کاخ خلافت باز می گرداند تا صدقه ای دریافت کند و کار نکرده و زحمت نکشیده کوفت جان کند، هم اکنون بر جان و ناموس مردم سوار است و با گسترش خرافات و پر کردن اذهان عمومی از مطالب دروغین، بر کشور سلطنت می کند/ تا آنجا که می توان گفت: «خداوند خر را‌ آفرید تا ما بر آن سوار شویم، و آخوند را آفرید تا بر ما سواری کند».

  • Babakbabaki

    دورود بر تو. حرف دلم ملیونها ایرانی‌ را به این شیوه خیلی خوب بیان کردی.

  • Mani

    نجاستِ اسلامِ رسوا و ضد بشری چیزی بهتر از این مصائب نیست.

  • Hj

    بی لیاقتی نسل حاضر را نباید در پشت کج فهمی نسل انقلاب پنهان کرد. دوران پهلوی سوای پیشرفت های آن دوران اختناق بود و ما جوانان لایق و شایسته ای را در این راه قربانی دادیم. نسل انقلاب هزینه های گرافی را برای نیل به آزادی پرداخت کرده که متاسفانه با خیانت انقلاب از مسیر خود خارج و در واقع این نسل سوخته وارث همه کژی های آن شد. ما برای هدفی که فکر میکردیم ما را به سر منزل مقصود میرساند هزینه های لازم را پرداخت کردیم ومتاسفانه چیزی که نسیبمان شد جوانان متوقع و خود خواه کنونی بود که عرضه هیچ کاری راندارند و همواره به نسل پیشین خورده میگیرند. 

    • kartal

      با درود . بیایید از هم زیاد خرده نگیریم .بی خودی فخر گذشته های وقیح و تاریخ نامعلوم وپر از ننگ مان را پیش کش هم نکنیم .فراموش نکنیم که صد  سال پیش این مملکت خرابه ای بیش نبود دهی بیش نبود ما فاقد اندیشه بودیم و هستیم قبل از اسلام هم زیاد اسناد معتبر در دستمان نیست که چه گوهی بودیم با چند تا اسم مثل کوروش و داریوش برای خودمان تاریخ درست نکنیم . بعد از اسلام کیری هم گوسفندانی بیش نبودیم حالا ممکنه چند نفر شاعر و کیمیاگر داشتیم و لی کلا چیز زیاد افتخار امیزی از قبل به دست ما نرسیده این نسل هم به میمنت اختراعات اخیر مثل هواپیما و کامپیوتر و تلفن و اینترنت هست که کمی روشنتر شده . 
      فراموش نکنیم همان ملتی هستیم که زنانمان از پشت در وقتی میپرسید کیه داره در میزنه لبشرو با انگتش میکشید تا صداش مرد رو تحریک جنسی نکنه . 
      بیخودی بر تبل شایستگی نزنیم . به خودمان نگاه کنیم وقتی کسی از نزدیکانمان نفله میشود او را در قبر تکان میدهیم و نام امامان را به مرده یاد اور میشویم . در مساجدمان اخوند ۳۰ دقیقه وراجی میکند بر پایش مینشینیم . 
      چرا عده  ای هنوز دز توهم هستند .ما گوهیم . ما هیچ چیزی برای فخر فروشی نداریم جز گرد و خاک وگوههای نسل های قبل که بروی ما جارو شده اند و ما هم به لطف اسلام بر روی نسل بعد جارو خواهیم کرد . 

  • Hjutesdfgh

    اسلام = تروریسم
    مسلمان = تروریست

    ” کورش فردوسی “

  • Cluewater

    پدران و مادران ما در آن روز به این رژیم آخوندی رای ندادند بلکه به وعده و وعیدهائی که شنیده بودند رای دادند. و با امید به آینده ای بهتر پای صندوق ها رفتند. لطفا به شعور آنها توهین نکنید. سال ۵۸ ۹۸% مردم آری گفتند و الان ۹۸% از همان رای دهندگان پشیمان هستند و این نشان از فهم و شعور آنهاست. من تمام مقالات شما را میخوانم و با تمام آنها موافق هستم ولی بعضی از آنها با توهین و پرخاشگری و عصبانیت همراه است که کیفیت آنها را در سطح گفتوگوهای کوچه بازاری تنزل میدهد. بهتر است در مفالات خود به فهم خواننده احترام بگذارید و عقاید خود را به زور فحش و ناسزا به آنها تحمیل نکنید. … با تشکر

    • kartal

      خوب این خیلی طبیعی است که کسی که شعور نداشته باشد فریب میخورد .این جای سرزنش و ناراحتی ندارد . پدران و مادران ما چون بیشعور و بی سواد و فاقد قدرت تشخیص و فاقد اندیشه فردی و بدتر از همه مذهبی بودند  توکل به خدا و ابولفضل کردند و خدا هم چنان کیری زد که مقعدمان توانایی نگهداری گوه را از دست داد . حالا شما میگید سرزنش نکنیم حالا با شعور شدن؟ فکر میکردیم مفت میخوریم حالا که نشده با شعور شدیم؟ برق و اب مجانی ؟ حالا که ۴۰۰ ت.من پول قبضا میاد متوجه شدن که اشتباه کرده بودن ؟ با شعور شدن؟   اون مرتیکه رو روی ماه میدیدن پس کیا بودن ؟ اون که صراحتا خیلی از مواضع خودش رو اعلام کرده بود قران هم تو همه خونه ها بود ورش میداشتن کمی میخوندنش بعد رای میدادن .  

  • kartal.to khyli khari badbakht.khak bar sare vatanforooshet konan.
    in hame ekhtera va in hame daneshmand.avalin shahrneshinane donya.avalin arteshe monazam.cheshme masnooie.avalin sisteme fazelab.avalin sisteme ray giri.avalin sisteme post dar jahan.avalin khastgahe khat(dar hafarihaye chogharzanbil2009( in hame daneshmando riazidan .too koori ya khodeto zadi be khariat.ahmagh age chipse chitozo 1400sal tabligh konan hame miparastanesh,chetor mikhay tablighe bi kheradi va bishoori bade 1400sal hich tasiri nadashte bashe.in eslame az rishe kesafat ma ro be in rooz andakhte.hala to migi bozorgtarin emperatoorie donya hich naboode va madraki dar dast nist.khyli khar tashif dari.tasire hamin tablighte1400saleye esalme ke too harfat mashhoode.

    • kartal

      با درود . ارسلان اسکو.
      بیمقدمه و بدون اینکه جواب فحاشی تو بدم میرم سر اصل مطلب.
      از انجایی که زاویه دید انسانها در کشور های عقب مانده مثل ایران بسیار محدود است و معمولا اطلاعات کمی از جهان بیرون دارند و یا اهمیت زیادی به ان معمولا نمیدهند .به نظر میرسد که تمامی امپراطوری های تاریخ  جهان از مناطق و کشورهای مختلف جهان هر کدام در روزگاری به قدرتی برتر از دیگران رسیده اند . که هر یک به شیوه خود سعی در سلطه بر دیگر مناطق هم جوار یا کمی دور تر از خود داشته اند . این ادعا ها را تمامی یا اکثر مردم کشورهای مختلف داشته و دارند . مثال: تاریخ چین خود را صاحب قوی ترین بزرگترین بهترین با شکوه ترین ارتش جهان میدانند و خود را اولین شهر نشینان جهان طلقی میکند. مغولها هم خود را صاحب نام و صفاتی که شمردم میدانند و میدانیم که روزگاری یک سو م جهان به تاراج خود برده اند. و همینطور میتوان مثالهای زیادی زد . روسها خود را منجی و نجات دهنده جهان میدانند .
      تاریخ ترکیه که خود را صاحب کل بلوک شرق و شمال افریقا تا فلسطین امروزی میداند که روزگاری تمام اروپا را لرزانده . به همین ترتیب تمام کشورهای اروپایی که روزگاری فرمان دست یکی شان بوده هم خود را صاحب نام میدانند از امپراطوری رم باستان گرفته تا امپراطوری اتریش و یا امپراطوری شالکن {المان}   و نیز اسپانیا + فرانسه + انتگلستان و غیره…….

      همانطور که میبینید تمام مردم جهان قصه ها و داستانهای زیادی دارند از مغولستان گرفته تا انگلستان . 

      این همه اختراع هم که فرمودید من متوجه نشدم کدوم همه اخترا ع رو میگید . این همه دانشمند هم که فرمودید من بیشتر از ۵یا ۶ تا  تا بیشتر نمی شناسم که البته شاید از خر بودن منه که تا به حال اینهمه دانشمند رو نمیدونم که اخه منظور از این همه یعنی چند تا مثلا ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا یا بیشتر  ولی باز گیرم که ۱۰۰ تا بودن وجود عده دانشمند از یک ملت مگر میشود گفت همه ملت با شعور و صاحب اندیشه اند؟
      شما فکر میکنید فقط بعضی ایرانیها فقط مثلا در امریکا موفق هست .مثلا عراقی که جراح موفق هست در امریکا نداریم . افغانی موفق نداریم ؟ 
      چطوره که ما ضریب هوشیمونو خیلی بالا میدونیم ولی بقول خودت ۱۴۰۰ سال چیزی رو تبلیغ کردن ما هم قبول کردیم ؟ اصلا با چه سندی با ید گفت ایرانیان بسیار باهوشند . من میگم ما خیلی هم کودنیم میتونم ثابت کنم . 
      .
      بعد کی ۱۴۰۰ سال تبلیغ کرده ؟؟ مگه کسی دیگه هم بوده یا جمهوری اسلامی ۱۴۰۰ سال پیش تاسیس شده من نمیدونم ؟ اگه تبلیغ شده خودمون کردیم حالا ۱۰۰ سالشو بزار پایه اعراب ۲۰۰ سال بزار پایه یکی دیگه ۱۱۰۰ سال باز میمونه اخه؟ 
       
      منظورم اینه که شعور ما ۱۴۰۰ سال پیش هم تقریبا همین بوده دیگه یا قبلا بیشتر بوده رفته رفته کم شده؟  فقط امروز که کافران{از دید کلیه مسلمانان} تحول عضیمی در تکنولوزی ایجاد کرده اند من و شما پشت کامپیوتر خود به اینترنت وصل شدیم و داریم خودمونو ادم و متمدن حساب میکنیم در حالی که خیلی فاصله هست .  
      {ضمنا وقتی میگم ما مقصود اکثریت شیعه ۱۲ امامی ایران هست که از ۸۵ ملیون ۳۵ رو همینظوری بزاریم کنار باز یه ۵۰ ملیونی گوسفند ببخشید شیحه {شیعه} با باور قلبی موجود هست . که باتوجه به ضریب هوشی وشعور کلی این افراد ۵۰۰ سال کاری زمان لازم است تا این افراد فیلتر شوند و نزدیک به انسان شوند .

  • kartal.man jedan azat ozr mikham babate …  vali lotfan be facebooke iraniane movafagh ye sari bezan.to che tozihi baraye in hame iraniane movafagh va khebre dari????????ta hala fekr kardi chera irania ke too keshvaraye pishrafte zendegi mikonan inghad be darejate balaye elmi va eghtesadi miresan???unha az kore mah nayoomadan.tooye sharayet khoob gharar gereftan va be un daraje residan.motmaen bash age amricaie ha ham too mamlekate ma zendegi mikardan vazeshoon khyli khyli badtar az ma bood baradar.badesh hameye un chizhaie ro ham ke goftam dar morede tamadone iran  tarikhnevisan va mohagheghan ghabool daran.mesle avali shahrneshinan 
    va ….kase dige edeaie dar moredesh nadare
    dar morede 1400 sal tablighe bi vaghfe jahl va khorafate tazian bayad begam ke in ghome kasife tazi hamishe ba selahe jahl bar gordeye ma savar boode va har vaght ham mokhalefat kardim ya saremoono boridan (albate ba hamkari yek ede andake khaen) ya inke mesle zakariyaye razi anghad ba ketab bar saresh zadan ke koor shod.key dar tye in 1400sal ma forsate ebzare aghide va nazar dashtim bedoone inke shamshir zire gardanemoon bashe ????
    badesham ye soal.vaghti in filmaye euroopaie ro mibini hame tarikhe nadashtashoono be rokhe donya mikeshan va eftekhare jali vase khodeshoon misazan.dar hali ke vaghti una dashtan alaf mikhorano ba barg dore khodeshoono mipooshoondan ma too shahramoon satle ashghal dashtim.midooni hamin satle ashghal che manaye farhangi ghavie dare?va  dahha va sadha az in dast.hala baraye chi mikhay khodeto va farhangeto sakhif va faghede shour neshoon bedi???????????montazere javabam

  • mokhalef

    احمقا اون اعدام های که میبینی ادمهایی است که تجاوز کردن
    یکی خواهرت بزور میگرفت استاد میکرد بازم همینا رو میگفتی خردمند سیب زمینی؟

  • Ali_mosadeq

    با درود
    عزیز نگارنده قبل از اظهار عقیده در رابطه با مقاله شما بایستی عرض شود بنده در ان دوران پا به این جهان نگذاشته بودم لیکن باید گفت مردم بین ظلم و به اصطلاح ازادی تصمیم به اتخاذ ازادی گرفته بودند ولی حکومت شیطان اخوندی خمینی در اصل ازادی را تحت لوای جمهوری اسلامی به مردم از همه جا بیخبر عرضه نمود و حتی روشن فکران ما نیز یا سکوت اختیار کرده یا دست به دست حکومت یا تن به اعدام سپرده بودند و بنابرین مردم با طنابی پوسیده به چاه ویل فرو رفتند ولی اگر بر فرض مثال در انتخاب ۱۲ فروردین انتخاب هایی مانند سکولاریسم و سوسیالیسم و حکومت اسلامی ۱۵۰۰ سال پیش عرضه میشد و به مردم با طرق مختلف معرفی میشد ایا مردم در رفاه انروز ایران باز هم حکومت ولایت وقیح ۱۵۰۰ سال پیش را انتخاب میکردند. خیر..! مانند مردم تونس امروز .چون سکولار های تونس با هم منسجم نیستند به دلایل داخلی و خارجی بنابرین مردم امده اند به نهضت اسلامی که ادعای دموکراسی دارد رای دادند که اینده ای شبیه به ایران برایشان متصور است .(نشان ان هم برخورد با فیلم سکولار پرسپولیس).پس تنها راه ازادی از همین مسیری که شما برگزیدید یعنی اگاهی میگذرد.
    موفق باشید.

    علیرضا مصدق(نوه دکتر مصدق)